Widok
Azaliowa- Strefa 30 ???
Witam!
Czy tylko mi przeszkadza, ze kierowcy jeżdżący ulicą Azaliową jeżdżą bezprzepisowo? Z tego co się orientuje, to na osiedlu Karczemki powinna obowiązywać zasada 30/h- wszędzie. Chodnik jest wręcz zrównany z ulicą przez co odprowadzenie dziecka do szkoły jest wręcz przerażającą sprawą- kierowcy totalnie ignorują zasady naszego osiedla. Czy da się coś z tym zrobić?
Czy tylko mi przeszkadza, ze kierowcy jeżdżący ulicą Azaliową jeżdżą bezprzepisowo? Z tego co się orientuje, to na osiedlu Karczemki powinna obowiązywać zasada 30/h- wszędzie. Chodnik jest wręcz zrównany z ulicą przez co odprowadzenie dziecka do szkoły jest wręcz przerażającą sprawą- kierowcy totalnie ignorują zasady naszego osiedla. Czy da się coś z tym zrobić?
Zgadzam się z poprzedniczką. To w jakim tempie Kartuziaki, jadący na skróty pomykają Azaliową jest nieakceptowalne!!! Robią sobie skrót, jeżdżą 60-80 na godzinę, dodatkowo wyprzedają kilka aut, tak aby tylko być tym pierwszym w kolejce. To jest ulica osiedlowa, nie autostrada! Zwalniacze postawione na owej ulicy to jakiś żart i absurd- sam przejeżdżam przez nie bez jakiegokolwiek zatrzymywania się. Dodatkowo jezdnia powoduje hałas! Główna przyczyną tego speedowania również jest to, ze ulica jest bardzo szeroka. Kierowcy czuja się bezkarni i maja pole do popisu. Powinny powstać dodatkowe progi zwalniające. Jeszcze raz powtórzę- jest to ulica osiedlowa.
Oczywiście moieszkancy osiedla winni nie są oni jeżdżą przepisowo i w ogplenerze 5km/h . Przestań obrażać winna innych bo mieszkańcy równie często łamią przepisy co i inni. A do tego nie potrafią poruszać się po drodze ze skrzyzowaniami równorzędnymi. I tak przydałaby się policja na osiedlu pateolujaca przez cały dzień. Ale wtedy wielu mieszkańców miałoby problem , bo za dużo mandatów by poszło. Nie pozdrawiam!
Wejdź tu:
https://mapy.geoportal.gov.pl/iMapLite/KMZBPublic.html
klikasz przekraczanie prędkości - zaznaczasz gdzie im więcej osób będzie ro regularnie robić - tym większa szansa, że przyślą patrol- w innych dzielnicach podziałało - ale trzeba regularnie codziennie klikać i najlepiej namówić jeszcze znajomych!
https://mapy.geoportal.gov.pl/iMapLite/KMZBPublic.html
klikasz przekraczanie prędkości - zaznaczasz gdzie im więcej osób będzie ro regularnie robić - tym większa szansa, że przyślą patrol- w innych dzielnicach podziałało - ale trzeba regularnie codziennie klikać i najlepiej namówić jeszcze znajomych!
w szkole była krótka akcja na temat bezpieczeństwa drogi do szkoły ale skończyła się fiaskiem.
Nawet znaków nie chcieli postawić, bo osiedle to już ograniczenie prędkości samo w sobie jest.....
ale przejście przez krzyżówkę przy Lewiatanie ok 7:40 do 8:15 gdzie kierowcy skupiają się na innych autach nadjeżdżających z 4 stron to dla pieszego adrenalina nie z tej ziemi a cóż dopiero dziecko idące do szkoły! (po południami to samo)
Przeszkadzają mi również auta zaparkowane na chodniku przy szkole ciekawe czy jak dziecko jadące rowerem zarysuje zaparkowane auto to.... no właśnie co wtedy? ktoś wie?
Nawet znaków nie chcieli postawić, bo osiedle to już ograniczenie prędkości samo w sobie jest.....
ale przejście przez krzyżówkę przy Lewiatanie ok 7:40 do 8:15 gdzie kierowcy skupiają się na innych autach nadjeżdżających z 4 stron to dla pieszego adrenalina nie z tej ziemi a cóż dopiero dziecko idące do szkoły! (po południami to samo)
Przeszkadzają mi również auta zaparkowane na chodniku przy szkole ciekawe czy jak dziecko jadące rowerem zarysuje zaparkowane auto to.... no właśnie co wtedy? ktoś wie?
Tam jest smierć w biały dzień!
Aplikacja super- proponuje ściągnąć i rejestrować zdarzenie codziennie- może uda się wprowadzić jakieś zmiany na azaliowej- moim zdaniem, bez zwalniaczy dodatkowych nie powinno się obejść! To co się dzieje na tej drodze jest nie do zaakceptowania. To jest osiedle zabudowane!!!!
Aplikacja super- proponuje ściągnąć i rejestrować zdarzenie codziennie- może uda się wprowadzić jakieś zmiany na azaliowej- moim zdaniem, bez zwalniaczy dodatkowych nie powinno się obejść! To co się dzieje na tej drodze jest nie do zaakceptowania. To jest osiedle zabudowane!!!!
Nasze klikanie odniosło pierwszy skutek- dzisiaj w okolicy godz 18 - pojawił się patrol z suszarką - na wysokości kościoła ( Alberta) - dwa razy przejeżdżałem i mieli niezłe żniwa... Może jeszcze na komendzie ktoś ruszy kiedyś głową i się zorientuje, że to o godziny typu 8 rano czy 15 chodzi mieszkańcom - ale pewnie myślenie przyjdzie z czasem... albo i nie :)
Także dalej ostro klikamy i namawiamy znajomych - druga sprawa - naciskamy na radę dzielnicy - niech wysmarują jakieś pismo do policji... Może warto jeszcze wejść na stronę ITD i zakliknąć wniosek o montaż fotoradaru ?? Może jak dostaną kilka wniosków to też coś ruszą
Także dalej ostro klikamy i namawiamy znajomych - druga sprawa - naciskamy na radę dzielnicy - niech wysmarują jakieś pismo do policji... Może warto jeszcze wejść na stronę ITD i zakliknąć wniosek o montaż fotoradaru ?? Może jak dostaną kilka wniosków to też coś ruszą
Podczas korzystania z tej aplikacj należy w treści napisać o jakie godziny chodzi i o która dokładnie część Azaliowej- to przyniesie rezultaty! Jestem pewien! Policja nie będzie ignorować możliwości zarobienia dodatkowych środków- szczególnie, ze mają ogromny potencjał na zarobek na Azaliowej właśnie, szczególnie w godzinach szczytu.
Może i mają. Ale dla mnie liczy się zasada- teren zabudowany- jedziesz 30/h. Szkoła w pobliżu. Dzieci małe mieszkają na osiedlu. Jakie to życie w strachu przed potrąceniem na własnym osiedlu, gdzie ludzie powinni czuć się bezpiecznie, gdzie ludzie inwestują tysiące złotych na swoje lokum! Zapożyczają się na życie, żeby jakieś samochody dostawcze i osoby zamieszkujące Banino zasuwały jakby nic wokół nich nie było...
A czy ktoś wie od kogo zależy zamontowanie dodatkowych progów zwalniających? Kto podejmuje decyzje w takich właśnie kwestiach?
Obawiam się, ze sporadyczne kontrole policji z suszarką czy bez nie będą skuteczne w tej sytuacji. Natężenie jest tak ogromne, a ulica tak szeroka i długa, ze bez dodatkowych progów (z prawdziwego zdarzenia) nic innego nie pomoże.
Obawiam się, ze sporadyczne kontrole policji z suszarką czy bez nie będą skuteczne w tej sytuacji. Natężenie jest tak ogromne, a ulica tak szeroka i długa, ze bez dodatkowych progów (z prawdziwego zdarzenia) nic innego nie pomoże.
raczej chodzi o kwestie autobusu - tam gdzie jeżdżą autobusy - nie dają progów innych niż te smieszne wysepki - które są do d*py bo nawet dobry compact bierze je okrakiem - o suvach nie wspominając... zero działania...
Przy okazji - znowu koło kościoła stał radiowóz prewencji, bez suszarki - tak sobie popatrzeć... normalnie kuriozum...
Dzisiaj postaram się podejść na dyżur rady dzielnicy - niech wysmarują jakieś papiery do miasta i na komendę- może jak będziemy wszystkim d*pę zawracać to dla świętego spokoju zrobią nam tutaj porządek.
Przy okazji - znowu koło kościoła stał radiowóz prewencji, bez suszarki - tak sobie popatrzeć... normalnie kuriozum...
Dzisiaj postaram się podejść na dyżur rady dzielnicy - niech wysmarują jakieś papiery do miasta i na komendę- może jak będziemy wszystkim d*pę zawracać to dla świętego spokoju zrobią nam tutaj porządek.
Dostałem informacje, ze do konca tego roku będzie badanie natężenia ruchu na ulicy Azaliowej. Jeżeli parametry takiego badania wykażą mocne przekroczenia- będą szukane rozwiązania problemu. Nie będą instalowane spowolnienia liniowe (ze względu na linie autobusową), natomiast może zostać zaproponowane zwężenie. Ale to wszystko zależy od rezultatu takiego badania natężenia ruchu oraz prędkości.
Znaki to staną na pewno - bo to akurat wynika z projektu w ramach budżetu obywatelskiego:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Przy-szkolach-stana-kamery-mierzace-predkosc-samochodow-n113239.html
A na dyżurze RDK jednak nikt się nie pojawił...
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Przy-szkolach-stana-kamery-mierzace-predkosc-samochodow-n113239.html
A na dyżurze RDK jednak nikt się nie pojawił...
Gdy w końcu udało się wymóc wykonanie badań na Lubczykowej, to ZDiZ czekał z ich przeprowadzeniem do połowy lipca. I trwały jeden dzień.
Przy okazji link do aktualnej informacji o pomiarach prędkości przy szkołach:
http://www.osowa24.pl/news.php?extend.4755.2
Przy okazji link do aktualnej informacji o pomiarach prędkości przy szkołach:
http://www.osowa24.pl/news.php?extend.4755.2
Im wiecej zgloszen tym wieksza szansa na poprawe bezpieczenstwa. Dla Wszystkich, ktorym nie chce sie czytac calego watku:
https://mapy.geoportal.gov.pl/iMapLite/KMZBPublic.html
https://mapy.geoportal.gov.pl/iMapLite/KMZBPublic.html
Myślę że więcej pasów namalowanych na Azaliowej i Kalinowej I Lubczykowej spowodowałoby spowolnienie ruchu drogowego. Na dzień dzisiejszy tylko przy szkole są pasy tj.przejscie dla pieszych. W innych miejscach to trzeba długo czekać aż przejadą samochody. A rano żaden kierowca z własnej woli się nie zatrzyma....chyba że są pasy to tak.
pasy między myjnią a netto są w idiotycznym miejscu. (stojąc po str myjni)
Przejście jest tuż za zakrętem przesłonięte górką, że nic nie widać trzeba się oddalić od przejścia żeby stwierdzić czy jedzie samochód albo mieć ponad 2 metry wzrostu :)
a znak informujący o przejściu dla pieszych postawiony przy samych pasach!
Przejście jest tuż za zakrętem przesłonięte górką, że nic nie widać trzeba się oddalić od przejścia żeby stwierdzić czy jedzie samochód albo mieć ponad 2 metry wzrostu :)
a znak informujący o przejściu dla pieszych postawiony przy samych pasach!
Wydaje mi się, ze jedna osoba "nalegająca" na zmiany może mało wnieść w tej materii. Proponowałabym się zmobilizować i osobom, które chcą zmian, również podnieść telefon i napisać do Pana Krzysztofa w tej kwestii.
Jest łatwo osiągalny na Facebook'u jako przewodniczący rady dzielnicy kokoszki.
Pan Krzysztof jest bardzo specyficzną osobą i wiele moich uwag często spotykało się u niego z dezaprobatą i przykro bylo mi, ale często odchodziłam od niego z niezałatwioną kwestią, co było niefajne, bo Pan Krzysztof totalnie nic nie robił w kierunku aby pomoc. A zatem apeluje o naciskanie w kwestii bezpieczeństwa ma ulicy Azaliowej!!! Jedna osoba nic nie zdziała! Działajmy razem, wspólnie! Pozdrawiam!
Jest łatwo osiągalny na Facebook'u jako przewodniczący rady dzielnicy kokoszki.
Pan Krzysztof jest bardzo specyficzną osobą i wiele moich uwag często spotykało się u niego z dezaprobatą i przykro bylo mi, ale często odchodziłam od niego z niezałatwioną kwestią, co było niefajne, bo Pan Krzysztof totalnie nic nie robił w kierunku aby pomoc. A zatem apeluje o naciskanie w kwestii bezpieczeństwa ma ulicy Azaliowej!!! Jedna osoba nic nie zdziała! Działajmy razem, wspólnie! Pozdrawiam!
Najważniejsze, ze machina ruszyła!! Zobaczymy teraz jakie będą efekty tego pomiaru. I ile trzeba będzie na nie czekać. Swoją drogą, przewodniczący Rady Kokoszki nic na ten temat nawet nie wiedział- pytałem się o ta kwestie dosłownie wczoraj i twierdził, ze poruszy temat na kolejnym spotkaniu... a zatem ewidentnie te kwestie zostają podejmowane na wyższym szczeblu. Myśle, ze nasza społeczna mobilność tutaj pomogła! Telefony do gdańskich dróg i korzystanie z geoportal aplikacji!!! Rejestrujmy natężenie ruchu cały czas Moi Drodzy! Jestem pewien, ze jesteśmy w stanie zmienić wiele w imię bezpieczeństwa!!!!!
Dokładnie.Pozapisywali dzieci tutaj do szkoły i przyjeżdżają minutę przed dzwonkiem.Jadą na łeb na szyję.Kierowcy...jak z koziej......a o skrzyżowaniach równorzędnych nie mają bladego pojęcia.Najśmieszniej jest jak złamasy stoją i zastanawiają się kto ma pierwsi przejechać przez skrzyżowanie.O przepuszczeniu prawej zapomnij to o dziecku będą myśleć.
Jest szkoła i jak wszędzie rodzice dowożą po prostu dzieci na zajęcia ale nie ma co generalizować bo większość kierowców jeździ bezpiecznie. Ruch jednak nie będzie malał. Dzielnica rozbudowuje się (nowe domy i blok przy Św. Brata Alberta), rozbudowa Kartuskiej przesunięta na niewiadomo kiedy więc kierowcy omijają korki jadąc na Kokoszki. Azaliowa wymaga zmian organizacyjnych i technicznych tak aby było bezpiecznie. Nie wolno wszystkiego zwalać na kierowców ale rzeczywiście strach puścić dziecko samo do szkoły. Pędzące auta, zastawione chodniki ... Najlepszy jest w tym wszystkim Rowerowy Maj!
a jakie rozwiązania techniczne masz na myśli? Przecież już są na każdym skrzyżowaniu garby . Szybciej niż 40 i tak nikt normalny nie pojedzie. Może dołożyć jeszcze kilka sygnalizacji świetlnych plus kilka szykan? W końcu w korku jedzie się najbezpieczniej :) A może płyty jumbo zdjąć i niech będzie taka droga jak kiedyś do kościoła :) wtedy gwarantowane max 5km/h i może ruch zmaleje :D
O normalnych się nie boję ale tu nie chodzi o to, żeby uprzykrzać komukolwiek życie tylko ale o poprawę bezpieczeństwa.
Wg mnie obecna infrastruktura nie odpowiada natężeniu ruchu, który rośnie z roku na rok i warto byłoby już teraz rozważyć następujące rozwiązania:
1)Budowa parkingu naprzeciwko szkoły (była planowane na 2017 ale jakoś temat „ucichł”). Uporządkowałoby to przynajmniej częściowo ruch w tym rejonie. To normalne, że rodzice odwożą dzieci ale obecnie często nie ma gdzie zaparkować stąd dużo aut staje na chodnikach choć teoretycznie nie powinny bo są wąskie a po zaparkowaniu auta zgodnie z przepisami powinno zostać 1,5 m tak aby nie utrudniać przejścia matkom z dziećmi w wózkach lub inwalidom.
2)Budowa dodatkowych miejsc postojowych po drugiej stronie drogi naprzeciwko Lewiatana. Nie wiem czyj to teren ale jest tam dużo miejsca i często stoją tam auta choć teoretycznie również nie powinny tam parkować bo to trawnik. Co prawda do terenu zielonego daleko ale nigdy nie wyrośnie tam trawa skoro jest rozjeżdżany przez auta.
3)Budowa normalnych przejść dla pieszych (pasy, znaki) na kluczowych skrzyżowaniach tj. Jaśminowy Stok / Azaliowa, Kalinowa / Azaliowa oraz Azaliowa / Inżynierska oraz wprowadzenie znaków „Ustąp pierwszeństwa przejazdu” lub „Droga z pierwszeństwem”
4)Zwężenie Azaliowej na odcinku od Jaśminowego Stoku do Inżynierskiej. Obecnie to pas startowy i często kierowcy przekraczają dozwoloną prędkość a czasami wyprzedzają poboczem. Dzięki temu można by było ewentualnie wygospodarować też dodatkowe miejsca postojowe bez szkody dla pieszych (nie wiem dlaczego ale parkujące tu auta wjeżdżają na chodnik choć de facto mogłyby z powodzeniem stać na drodze).
5)Oznaczenie dróg tranzytowych tj. Kalinowa, Azaliowa, Lubczykowa, Jaśminowy Stok, Szafranowa, Św. Brata Alberta dodatkowymi znakami ”Ograniczenie prędkości do 30”. Co prawda na wjeździe na dzielnicę jest znak Strefa 30 ale w praktyce nie wiadomo gdzie się ona kończy.
Howgh!
PS. Można hejtować :-)
Wg mnie obecna infrastruktura nie odpowiada natężeniu ruchu, który rośnie z roku na rok i warto byłoby już teraz rozważyć następujące rozwiązania:
1)Budowa parkingu naprzeciwko szkoły (była planowane na 2017 ale jakoś temat „ucichł”). Uporządkowałoby to przynajmniej częściowo ruch w tym rejonie. To normalne, że rodzice odwożą dzieci ale obecnie często nie ma gdzie zaparkować stąd dużo aut staje na chodnikach choć teoretycznie nie powinny bo są wąskie a po zaparkowaniu auta zgodnie z przepisami powinno zostać 1,5 m tak aby nie utrudniać przejścia matkom z dziećmi w wózkach lub inwalidom.
2)Budowa dodatkowych miejsc postojowych po drugiej stronie drogi naprzeciwko Lewiatana. Nie wiem czyj to teren ale jest tam dużo miejsca i często stoją tam auta choć teoretycznie również nie powinny tam parkować bo to trawnik. Co prawda do terenu zielonego daleko ale nigdy nie wyrośnie tam trawa skoro jest rozjeżdżany przez auta.
3)Budowa normalnych przejść dla pieszych (pasy, znaki) na kluczowych skrzyżowaniach tj. Jaśminowy Stok / Azaliowa, Kalinowa / Azaliowa oraz Azaliowa / Inżynierska oraz wprowadzenie znaków „Ustąp pierwszeństwa przejazdu” lub „Droga z pierwszeństwem”
4)Zwężenie Azaliowej na odcinku od Jaśminowego Stoku do Inżynierskiej. Obecnie to pas startowy i często kierowcy przekraczają dozwoloną prędkość a czasami wyprzedzają poboczem. Dzięki temu można by było ewentualnie wygospodarować też dodatkowe miejsca postojowe bez szkody dla pieszych (nie wiem dlaczego ale parkujące tu auta wjeżdżają na chodnik choć de facto mogłyby z powodzeniem stać na drodze).
5)Oznaczenie dróg tranzytowych tj. Kalinowa, Azaliowa, Lubczykowa, Jaśminowy Stok, Szafranowa, Św. Brata Alberta dodatkowymi znakami ”Ograniczenie prędkości do 30”. Co prawda na wjeździe na dzielnicę jest znak Strefa 30 ale w praktyce nie wiadomo gdzie się ona kończy.
Howgh!
PS. Można hejtować :-)
Pasy dla pieszych na skrzyżowaniach azaliowa/kalinowa i azaliowa/jaśminowy stok bardzo by się przydały. Duży ruch pieszych, którzy przemykają na skos to mało komfortowe (nie mówiąc o bezpieczeństwie). Jako kierowca staram się tam zawsze pieszych puszczać, ale jako pieszy wiem, że jeden puszczający samochód nie oznacza, że pozostałe zrobią to samo i w efekcie strach tam chodzić (jeździć zresztą też)...
Co do znaków ustąp pierwszeństwa/droga z pierwszeństwem przejazdu - całe osiedle to strefa skrzyżowań równorzędnych więc pomysł nie ma racji bytu w chwili obecnej. Uważam natomiast, że powinni zlikwidować tę strefę i wprowadzić drogi z pierwszeństwem przejazdu (przynajmniej na dużych skrzyżowaniach) bo często stają 4 samochody jednocześnie i jest drobny klops...
Co do znaków ustąp pierwszeństwa/droga z pierwszeństwem przejazdu - całe osiedle to strefa skrzyżowań równorzędnych więc pomysł nie ma racji bytu w chwili obecnej. Uważam natomiast, że powinni zlikwidować tę strefę i wprowadzić drogi z pierwszeństwem przejazdu (przynajmniej na dużych skrzyżowaniach) bo często stają 4 samochody jednocześnie i jest drobny klops...
Popieram w 100 %
Kierowcy nie potrafią poruszać się po skrzyżowania równorzędnych.
Jako pieszy boję się przechodzić przez ulicę na tym osiedlu
Jako kierowca ustępuje pieszym, ale inni kierowcy tego nie robią i powstaje duże niebezpieczeństwo
Najgorsze skrzyżowanie azaliowa/jaśminowy skok. Dzieci tam mają duży problem aby dojść do szkoły.
Kierowcy nie potrafią poruszać się po skrzyżowania równorzędnych.
Jako pieszy boję się przechodzić przez ulicę na tym osiedlu
Jako kierowca ustępuje pieszym, ale inni kierowcy tego nie robią i powstaje duże niebezpieczeństwo
Najgorsze skrzyżowanie azaliowa/jaśminowy skok. Dzieci tam mają duży problem aby dojść do szkoły.
Jeśli zostanie zlikwidowana strefa to praktycznie przy każdej małej uliczce trzeba by było montowac znaki ustąp pierszeństwa przejazdu/droga z pierszeństwem bo nie wiadomo czy to droga wewnętrzna czy publiczna więc chyba lepszym rozwiązaniem byłoby pozostawienie strefy i oznaczenie tymi znakami tylko paru kluczowych skrzyżowań. Pewności nie mam, ale nie znalazłem w przepisach, że strefa wyklucza dodatkowe znaki / ograniczenia a patrząc na oznaczone przejście przy szkole to chyba jednak możliwe.
w obecnych czasach jest moda na skrzyżowania równorzędne. W innych dzielnicach Gdańska gdzie były osiedla oznakowane, zostały zlikwidowane. Ze względu na to, że na karczemkach ludzie robią sobie skrót i jest mega ruch, pozostaje nic innego jak wstawienie znaków.
Co do szkoły to wejście jak i parking powinien być usytuowany od strony Netto a nie w środku osiedle co w dużej mierze powoduje zatory, niebezpieczeństwo itd.
Co do szkoły to wejście jak i parking powinien być usytuowany od strony Netto a nie w środku osiedle co w dużej mierze powoduje zatory, niebezpieczeństwo itd.
"Szybciej niż 40 i tak normalny nie pojedzie??? Najlepszy joke miesiąca! Chyba Pan nigdy Azaliowa nie jechał albo rozmawiamy o innej Azaliowej... "
Jeżdżę Azaliową dość często. Nie wątpię że zawsze znajdzie się jakiś wariat, ale nie rozumiem marudzenia o niebezpieczeństwie kiedy na środku skrzyżowania jest garb i słaba widoczność w prawą stronę. Jako, że to skrzyżowanie równorzędne, to jadąc azaliową trzeba zwolnić prawie do zera żeby zobaczyć czy coś z Jaśminowego nie jedzie. W drugą stronę podobnie. Może niebezpieczeństwo wynika z tego, że ludzie przebiegają skrzyżowanie na skos z nosem w telefonach?
Co do ograniczenia ruchu to się zgadzam, jak na osiedlowe drogi to trochę za dużo. Faktycznie można by zrobić parking między szkołą a TMC oczywiście płatny 10 zł za każdą rozpoczętą godzinę - to może niektórzy doszliby do wniosku, że odległości z ich domów do szkoły nie trzeba liczyć w parsekach i można się przespacerować. Do tego zakaz ruchu dla pojazdów na blachach GKA w godzinach 7-10 i 14 - 17. Oprócz tego znak ustąp pierwszeństwa z Azaliowej względem Kalinowej - bo i tak połowa jadących nie wie, że ma pierwszeństwo i każdy stoi.
Jeżdżę Azaliową dość często. Nie wątpię że zawsze znajdzie się jakiś wariat, ale nie rozumiem marudzenia o niebezpieczeństwie kiedy na środku skrzyżowania jest garb i słaba widoczność w prawą stronę. Jako, że to skrzyżowanie równorzędne, to jadąc azaliową trzeba zwolnić prawie do zera żeby zobaczyć czy coś z Jaśminowego nie jedzie. W drugą stronę podobnie. Może niebezpieczeństwo wynika z tego, że ludzie przebiegają skrzyżowanie na skos z nosem w telefonach?
Co do ograniczenia ruchu to się zgadzam, jak na osiedlowe drogi to trochę za dużo. Faktycznie można by zrobić parking między szkołą a TMC oczywiście płatny 10 zł za każdą rozpoczętą godzinę - to może niektórzy doszliby do wniosku, że odległości z ich domów do szkoły nie trzeba liczyć w parsekach i można się przespacerować. Do tego zakaz ruchu dla pojazdów na blachach GKA w godzinach 7-10 i 14 - 17. Oprócz tego znak ustąp pierwszeństwa z Azaliowej względem Kalinowej - bo i tak połowa jadących nie wie, że ma pierwszeństwo i każdy stoi.
Budowa parkingu przy szkole i tak nie powiększy liczby miejsc dla pojazdów a wręcz ja ograniczy... W chwili obecnej auta parkują gdzie się da i wykorzystują maksymalnie możliwości tego placu... Prawda że było by ładniej... Napisałem już pismo do UM i ZDiZ w Gdańsku z prośbą o ustawienie zakaz postoju na chodnikach i ulicy na odcinku ulic od skrzyżowania z Kalinowa do Lewiatana, dostałem odpowiedź że analizują taką opcję i że powinna ona nastąpić na początku nowego roku... Ma być też zakaz wjazdu dla pojazdów powyżej 3.5 t zaraz za parkingiem netto...
No Wiec tak- właśnie rozmawiałam z osobą, która odpowiada za wyniki pomiaru natężenia prędkości oraz przekraczania prędkości. Wyniki, które zeszły pokazują, ze Azaliowa jest ulicą problematyczną i na pewno będą podejmowane kroki, ale zwalczyć przekraczanie prędkości. Natomiast nie wydarzy to się w tym roku, gdyż budżet na to nie pozwala. Początek przyszłego roku to najbardziej prawdopodobny termin. Rozwiązania będą przekazywane Radnemu naszej dzielnicy i wspólnie mają podjąć decyzje ku poprawie bezpieczeństwa. Pole manewru jest mocno ograniczone ze względu na linie autobusową. Natomiast jakieś rozwiązania na pewno ujrzą światło dziennie.
Myśle, ze fakt, ze pomiar natężenia został wykonany po 2 tygodniach od mojego telefonu to naprawdę całkiem spory sukces! Dodatkowo fajnie, ze zeszły wyniki takiego pomiaru tak szybko, bo trwało to tylko tydzień i władze zdają sobie sprawę, ze jest problem. Jak długo będzie trwała naprawa tego, to rzeczywiście pożyjemy, zobaczymy. Wiele czynników wpływa na słaby stan bezpieczeństwa Azaliowej. Trzeba to naprawić. Ale trzeba tez działać w tej kwestii. Z założonymi rękoma nic nie zdziałamy. A zatem, korzystajmy z aplikacji geoportal- notujmy natężenie ruchu oraz przekraczanie prędkości oraz nieodpowiednie parkowanie- a jestem pewna, ze stan owego problemu zostanie naprawiony. Wcześniej czy później na pewno. Czas pokarze jak bardzo skutecznie. Ale musimy być dobrej myśli! Rozmowa z Radnym na pewno pomoże, Wiec jeżeli ktoś jest zainteresowany tym tematem i zależy mu na poprawie bezpieczeństwa to proszę również kontaktować się bezpośrednio z Radnymi. Im nas więcej, tym więcej będziemy w stanie załatwić dla dobra wspólnego.
Ooo tak zasad skrzyzowan równorzędnych to oni nie znają. Ja osobiście jak jestem na takim skrzyżowaniu to jadę wedle przepisów. Czekam aż jeden z drugim mnie strzela swoim samochodzikiem i nie będzie mowy o dogadaniu się szybciutko telefon na policje . Może w końcu nauczą się jeździć , bo prawo jazdy to chyba kupili
coraz mniej zgłoszeń na
https://mapy.geoportal.gov.pl/iMapLite/KMZBPublic.html
przestali jeździć szybko czy co ...
https://mapy.geoportal.gov.pl/iMapLite/KMZBPublic.html
przestali jeździć szybko czy co ...
Czy ktoś się orientuje co to są za tiry:
- CP Transport
- steinbach expeditions?
Te dwa olbrzymie tiry jeżdżą przez nasze osiedle dzień w dzień. Domyślam się, ze skracają sobie drogę. Ruch tranzytowy cały czas kwitnie.
Nie powinnismy mieć czasem znaku zakazu wjazdu dla takich olbrzymich tirów?
Jeden z nich jest podwójny- masakrycznie duży.
Wkurza mnie to, ze tiry mają szczelność wjeżdżać na zabudowane osiedle.
- CP Transport
- steinbach expeditions?
Te dwa olbrzymie tiry jeżdżą przez nasze osiedle dzień w dzień. Domyślam się, ze skracają sobie drogę. Ruch tranzytowy cały czas kwitnie.
Nie powinnismy mieć czasem znaku zakazu wjazdu dla takich olbrzymich tirów?
Jeden z nich jest podwójny- masakrycznie duży.
Wkurza mnie to, ze tiry mają szczelność wjeżdżać na zabudowane osiedle.
23 stycznia odbędzie się spotkanie w sprawie koncepcji uspokojenia ruchu drogowego w Kokoszkach, podczas którego zostanie zaprezentowany projekt wykonany przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.
Projekt ten dotyczy przede wszystkim Karczemek i Kokoszek z uwagi na wzmożony i uciążliwy ruch samochodowy przez te osiedla.
Miejsce: Pozytywna Szkoła Podstawowa
Dzień: 23 stycznia 2018 roku (wtorek)
Godzina: 18.00
Projekt ten dotyczy przede wszystkim Karczemek i Kokoszek z uwagi na wzmożony i uciążliwy ruch samochodowy przez te osiedla.
Miejsce: Pozytywna Szkoła Podstawowa
Dzień: 23 stycznia 2018 roku (wtorek)
Godzina: 18.00
W dniu dzisiejszym 18 stycznia o godz. 15.25 przechodząc przez jedyne przejście dla pieszych na ul. Azalowej w kierunku szkoły będąc już na drugim etapie przejścia i prawie schodząc już z przejścia mało nie zostałem potrącony przez kierujacego samochodem marki Skoda (Fabia lub Rapid) charakterystyczny niebieski kolor o początkowym numerze rejestracyjnym GD. Kierowca widział mnie z odległości co najmniej 10 metrów a mimo to widząc mnie na przejściu jeszcze dodał gazu i z impetem najechał na próg zwalniajacy na którym są pasy o włos mijając sie z moja nogą. Zastanawiam się czemu mają służą tego rodzaju prowokacje na drodze? Szkoda że to przejście nie jest objęte moniotoringiem. Może o taki należałoby wystąpić do ZDiZ?! To jedyne przejście na Azaliowej w strefie 30 i jeszcze niektórym kierowcom mało ostrzeżeń!!!!
Cytuje odpowiedz od człowieka z GZDIZ:
Na Św. Brata Alberta dostałem potwierdzenie, że na 100% progi pojawią się do 6 lipca. Tematy z Azaliowej cytuję "prawie na pewno" będą do końca wakacji. Mówiąc szczerze jak słyszę "prawie na pewno" to włącza mi się lampka alarmowa i wiem, że trzeba koleżeństwo pilnować :).
Na Św. Brata Alberta dostałem potwierdzenie, że na 100% progi pojawią się do 6 lipca. Tematy z Azaliowej cytuję "prawie na pewno" będą do końca wakacji. Mówiąc szczerze jak słyszę "prawie na pewno" to włącza mi się lampka alarmowa i wiem, że trzeba koleżeństwo pilnować :).
Chyba wszędzie już pomontowali, ale mogły być mniej inwazyjne dla jeżdżących przepisowo np aktywne progi:
https://video.wp.pl/i,nowoczesne-progi-zwalniajace,mid,2003590,cid,8053,klip.html?ticaid=11b8c7
https://video.wp.pl/i,nowoczesne-progi-zwalniajace,mid,2003590,cid,8053,klip.html?ticaid=11b8c7
a może zróbmy nagonkę - dużo aut jest oklejonych - wystarczy rozwinąć wątek - podlinkować go w kilka miejsc i samemu w ramach pracy zawodowej utrudniać życie firmom, które jeżdżą nieprzepisowo jak sprawa nabierze rozgłosu to ktoś sprawdzi logi z gpsa, a ktoś inny dostanie po premii... moje typy to:
Leki na ratunek i autoland
Leki na ratunek i autoland