Widok

Most pontonowy w Sobieszewie trafi na "żyletki", czy w nowe miejsce?

Opinie do artykułu: Most pontonowy w Sobieszewie trafi na "żyletki", czy w nowe miejsce?.


Lada dzień ruszy budowa mostu zwodzonego w Sobieszewie , który zastąpi pontonową przeprawę. Gdzie trafi istniejący most? Na razie nie ma w tej sprawie decyzji, ale mógłby zostać wykorzystany w ważnych miejscach dla mieszkańców.

Niebawem Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przekaże wykonawcy - firmie Metrostav z Czech - teren pod budowę nowego mostu zwodzonego na Wyspę Sobieszewską. Inwestycja pochłonie 57 mln zł. Co ważne, 17 mln zł będzie pochodzić z dotacji rządowej. ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Tak pzenieś go na Radunie...
popieram tę opinię 33 nie zgadzam się z tą opinią 8

xxx

O mama obudziła trola o 6.
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 2

xxx

Zawsze możesz trafić do Rozi. Aga
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Sama sobie jedź do Judelandi!
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 3

Umieścić w forum raduni:-)

Albo na zewnątrz forum raduni.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

Po co budować kładkę nad Motławą?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

To jest forum polskojęzyczne,

więc bądź tak miły - i pisz tutaj po polsku!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

znając polskę, pójdzie na żyletki
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie "polskę" ale "Polskę"....

BTW - ten złom do niczego innego niż "pocięcie żyletki" się nie nadaje!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

wybuduje 1000 mostow, utwardze wszystkie drogi, komunikacja bedzie za darmo
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Przenieść na Szkarpawę

i usadowić go między miejscowościami Chełmek-Osada, a Grochowo, byłaby to droga omijająca Stegnę i warszafka 500+ do Krynicy omijała by Gdańsk szerokim łukiem.

Prawdę mówiąc do tych wiosek miał trafić most pontonowy z Drewnicy, co się z tym mostem stało? Nikt nie wie, najprawdopodobniej przejął go Gdańsk i tym mostem naprawiał pontony w Sobieszewie, bo byłaby to druga część konstrukcji z Kiezmarka, do lat 70tych te dwa mosty pontonowego jako jeden były w Kiezmarku na Wiśle, dopiero w latach 70 XXw. wybudowano niezwodzony wysoki most na drodze nr 7
popieram tę opinię 39 nie zgadzam się z tą opinią 6

Dajcie sobie spokój z tym pomysłami. Kończy się dziadostwo w jednym miejscu, i chcecie nim obdarzyć inne.

Miłego dnia !
popieram tę opinię 93 nie zgadzam się z tą opinią 23

Dokładnie!!!
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1

jak widać po Twoim wpisie, przygłupów nie brakuje
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 6

4 m swiatla pionowego to nic - trzeba kłaść

pałę żeby przepłynąć...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 3

Ale nowy most sobieszewski to most zwodzony!

I wreszcie jego otwieranie dla barek, pchaczy, statków (i większych jachtów motorowych oraz tych żaglowych, na których na co dzień nie "kładzie się pały") nie będzie zależne od tego, czy akurat nie ma zbyt wysokiej wody, kry, czy silnego wiatru. Na dodatek - zamknięcie dla ruchu kołowego i otwarcie dla ruchu wodnego będzie na nowym moście operacją zdecydowanie krótszą i sprawniejszą.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Gorki Zachodnie polaczone z Gorkami Wschodnimi....rewelacyjny projekt!

Trakt historyczny prze Mierzeje z Gdanska do Krynicy Morskiej i dalej do granicy na Pilawe i Krolewiec ...
popieram tę opinię 60 nie zgadzam się z tą opinią 10

niegłupie panie kolego
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 3

debilny projekt

Odcinający żeglarzy od morza , zresztą nie tylko żeglarzy ale też zawodową żeglugę
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

Trakt historyczny, który nigdy w historii nie istniał...

Czy to już nowa polska specjalność?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

I wreszcie koniec Wyspy Sobieszewskiej jako praktycznej eksklawy.

Chodzi o taryfę, gdzie posiadacze biletu na m. Gdańsk mogą przejeżdżać przez terytorium gminy Pruszcz Gd. bez prawa wsiadania/wysiadania z pojazdu.
Widziałbym węzeł przesiadkowy na pętli Stogi Pasanil (dowóz autobusami).
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Napewno jakiś afrykański

kraj byłby zainteresowany. Tam przeprawy nadal odbywają się tylko łódkami.
popieram tę opinię 40 nie zgadzam się z tą opinią 4

Jeszcze jedna lokalizacja

Jeśli technicznie uzasadniona (wymiary) i możliwa do realizacji - na ulicy Wielopole do Remontówki jako odciążenie jedynej istniejącej drogi, która podobno ma być niedługo totalnie zmodernizowana.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

Zostaw lepiej sobie te pomysły i nie dziel się nimi.

Jak nie masz nic inteligentnego do napisania, to lepiej nie pisać nic.
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 15

Polączyc

Górki Wschodnie i Zachodnie
popieram tę opinię 53 nie zgadzam się z tą opinią 14

W jeden piekny wzgorek ;)
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 1

Ale tylko pieszo i rowerem
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

mój dziedek miał całą piwnicę

takich "przydasiów"
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 0

Mój dziadek miał, mój ojciec ma, ja mam a syn póki co zbiera "przydasie" do sporego pudła.

Jestem w stanie zbudować ten most z moją rodziną.
Kiedy startujemy?:-) Przynajmniej piwnice i garaże w końcu posprzątamy.
Właściwie to mam jeszcze lepszy pomysł, nazwałbym go "crowd garage and basement founding". Społecznie, my Polacy, zbudujemy drugi Golden Gate. A co tam nawet Amber Gate!
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0

Pontonowy przez Wisłę w swibnie.

Maciej kurka, doucz się zanim takie bzdury piszesz, podzwon, poczytaj a nie bzdury ludziom wypisujesz. Rzetelny dziennikarz się przygotowuje do artykułu a nie wypisuje co mu się wydaje.
popieram tę opinię 21 nie zgadzam się z tą opinią 3

Właśnie taki wpis mógłby zrobić tylko inżynier

Most pontonowy zanim trafił na Wyspę Sobieszewską, gdzie zastąpił prom, funkcjonował z powodzeniem w Kiezmarku. Nie uległ awarii, ale został przeniesiony po wybudowaniu stałej przeprawy. Miejsc na wykorzystanie obiektu jest mnóstwo, a Wisła była jedną z propozycji.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 2

A taki wpis mógłby uczynić tylko historyczny dyletant...

- Bo mosty pontonowe w Kiezmarku to były zupełnie inne mosty, niż OBECNY most pontonowy w Sobieszewie. BTW - pierwszy most pontonowy zmontowano w Kiezmarku jeszcze w 1939, tuż przed II WŚ - a potem, do oddania współczesnego mostu betonowego w 1973 było ich jeszcze kilka...
- Bo mosty pontonowe w Kiezmarku były niemal zawsze demontowane na zimę, wystarczy przejrzeć prasę z lat 60-tych...
- Bo mosty te były wyłączane z ruchu przy każdym przypadku podtopienia lub zalania międzywala - czyli do kilku razy w roku. Jak to nie jest "awaria" to ja jestem święty Florian...
- Bo mosty pontonowe w Kiezmarku często ulegały awariom - od banalnego zerwania liny, spowodowanego naporem prądu o drzew niesionych prądem rzeki - aż po całkowite zatopienie.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

jesteś tego pewien?

źródła twierdzą, że most w Kiezmarku rozebrano, a pontony trafiły właśnie do Sobieszewa oraz w okolice obecnego mostu wantowego. Problemy wezbraniowe to nie jest awaria - awarią jest zatopienie pontonu w wyniku utraty szczelności lub zerwanie liny - ale o tym akurat źródła milczą.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

Każdy, kto porówna most Sobieszewski z lat 70-tych z mostem obecnym - musi być pewien

Poszukaj tedy dalej w źródłach a dowiesz się, że OBECNY most pontonowy w Sobieszewie nie ma nic (poza miejscem ustawienia, przyczółkami i paroma kotwicami) wspólnego z mostem zdemontowanym na początku lat 70-tych w pod Kiezmarkiem. Jak nie wierzysz źródłom - jedź do pod-elbląskiego Nowakowa i przyjrzyj się dobrze - bo tam inny ex-Kiezmarski kawałek mostu funkcjonuje bez większych zmian do dziś.
Co do awaryjności przeprawy w Kiezmarku - to przypominam sobie wielkie tablice na Rudnikach, które do 1973 roku stały przy wyjeździe z Gdańska na Warszawę. Dziwnie często przy nazwie "most Kiezmark" widniał na nich napis "nieczynny", również latem...

BTW - kolejny kawałek byłego mostu spod Kiezmarka, ten o którym piszesz że był ustawiony "w okolicy obecnego mostu wantowego" - służył jako publiczna przeprawa tylko przez kilkanaście miesięcy. Ustawiło go wojsko na czas szczególnego natężenia prac przy budowie Portu Północnego. Ustawienie tej przeprawy pontonowej (stała w ciągu ulic Tarcice i Zimnej) spowodowane było osiadaniem i osuwaniem się filarów jedynej w owym czasie przeprawy drogowej na Wyspę Stożańską - Mostu Siennickiego (Breitenbacha), który ówcześnie znajdował się w fatalnym stanie technicznym. Ten tymczasowy most pontonowy zwinięto na początku drugiej zimy jego istnienia, obawiając się jego zatonięcia, w wyniku podziurawienia przez krę, co miało miejsce zimy poprzedniej... Most uległ zatem awarii - mimo, że stał w poprzek rzeki bez prądu i bez znaczących zmian poziomu wody. Co polecam przemyśleniom zwolennikom teorii o bezawaryjności mostu pontonowego w Świbnie, Kiezmarku, czy gdziekolwiek na Wiśle...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

może Gdynia kupi

do kompletu z lotniskiem?
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0

Autor to ma pomysły....

Autor chce przenieść ten krótki most na szeroką wisłe? Z pewnością dużo podróżuje lub chociaż sprawdza swoje pomysły co do możliwości realizacji. Przyda mu się fala krytyki może kiedyś będzie dobrym autorem.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Miasto go zagospodaruje tak sqmo jak Prom Wisloujscie. Juz pociety na zlom.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 2

precież prom nie był miejski

tylko prywatny
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Co nie zmienia faktu że już jest pociętym wrakiem.

Jego smutne resztki stoją przy nabrzeżu gdzieś pomiędzy stocznią Conrad, a Marine Projects Ltd. Widziałem jak płynąłem tramwajem wodnym z Sobieszewa.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Prom Wisłoujście - to był wrak...

Wysiądź Ty kiedyś, drogi bezimienny, z tego tramwaju wodnego - i spytaj fachowców o opłacalność remontu czterdziestoletniego promu drogowego, zwłaszcza w kontekście wymagań towarzystwa klasyfikacyjnego...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

Co ty nie powiesz podpisana Basiu.

Prom miał ważne świadectwo kwalifikacji do 2018 r. Myślisz że ten prom w Świbnie jest w lepszym stanie niż ten był?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Mówię to, co wiem, nie wymyślam bzdur...

Utrzymanie świadectwa klasy (bo przecież nie "kwalifikacji", nieprawdaż?) uzależnione jest od wyniku rocznych i pośrednich przeglądów klasyfikacyjnych, dokonywanych przez jednostkę upoważnioną (w tym przypadku PRS).
W przypadku tak leciwej jednostki, jak były prom "Wisłoujście" przygotowanie do przeglądu rocznego wymaga niemal takich samych nakładów (części i remonty), jak przegląd pośredni czy odnowieniowy.
A utrzymywanie klasy kilkudziesięcioletniego, intensywnie eksploatowanego statku, nawet tylko w "żegludze portowej" - to takie wrzucanie pieniędzy w skarbonkę bez dna...

BTW - prom w Świbnie to zupełnie inna para kaloszy. Przede wszystkim nie jest on statkiem morskim i nie posiada własnego napędu. To prościutki ponton z barierkami i absolutnie podstawowym wyposażeniem - bez zbiorników paliwa, balastów, bez pomp, rurociągów, silników napędowych i prądotwórczych, bez urządzeń napędowych, bez urządzeń sterowych, ze szczątkową instalacją elektryczną, etc, etc.... Jego przegląd robiło się jednoosobowo w kilkadziesiąt minut. Utrzymanie takiego maleństwa kosztuje setki razy mniej, niż utrzymanie minimalnego wymaganego stanu technicznego promu porównywalnego z "Wisłoujściem"...
Jeszcze jedno - nie zakładaj nigdy co "myślę". Zwłaszcza, że ja po prostu wiem, że jeśli próbować porównywać tak różne i tak trudne do porównania jednostki, - to promik w Świbnie jest w zdecydowanie lepszym stanie technicznym niż były prom "Wisłoujście".
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ja bym go zakonserwował i trzymał gdzieś na wszelki wypadek

Taki most, który szybko da się zmontować może się kiedyś przydać
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 1

wykorzystać na

pomosty
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

pisaliście o mostkach na kaczej

to kawałki tego mostu bez pontonów poustawiac i gotowe
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Powinien stanąć nad Martwą Wisłą pomiędzy Nowym Portem a Wisłoujściem i być tylko mostem pieszo-rowerowym
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 5

Świetny pomysł! Tam co prawda jest spory ruch na wodzie, ale most mógłby być normalnie otwarty, a zamykany np. co pół godziny na czas przejścia
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 3

Powinien trafić do muzeum! Najlepiej ECS, bo tak samo przerdzewialy.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 2

Połączenie Górek Wschodnich i Zachodnich to świetny pomysł !!!

Da to rozwój i Stogom i Wyspie Sobieszewskiej. Dotychczasowa trasa do Sobieszewa to OGROMNY OBJAZD Rafinerii !!! Kiedyś trasa prowadziła po wale wiślanym i była logiczna. Ta obecna to absurd. Ostatecznie należy most pontonowy rozebrać i zakonserwować jako rezerwę. Co się np. stanie ,gdy Most Siennicki ulegnie poważnemu uszkodzeniu??? Odbudowa takiego obiektu trwa rok lub dłużej !!! Czyli rozumiem,że mieszkańcom Przeróbki i Stogów helikoptery będą zrzucały jedzenie w kontenerach?! A co z karetkami i wozami strażackimi? Itd,itd...
Ale jak znam życie - jakiś dureń wyda decyzję o złomowaniu...
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 6

Most wantowy ;)

Jeżeli Most Siennicki ulegnie nawet zburzeniu, to jeszcze pozostaje most wantowy. Stogi i Przeróbka nie umrą z głodu. ;)
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

I Tunel!

"Wyspę Stożańską" łączą obecnie ze stałym lądem trzy połączenia drogowe (most Wantowy, most Siennicki oraz tunel pod kanałem portowym) i jedno kolejowe (nowy most kolejowy na Przeróbce)...
A ten tu produkuje jakieś bzdury o helikopterach....
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

To pomysł kosztowny i kompletnie nieprzemyślany...

Ale jazda -
"mieszkańcom Przeróbki i Stogów helikoptery będą zrzucały jedzenie w kontenerach?! A co z karetkami i wozami strażackimi?"
- gość nie zauważył istnienia tunelu pod kanałem portowym oraz mostu wantowego... ;-)

A sam artykuł - to jakieś banialuki.
Po pierwsze - obecny sobieszewski most pontonowy jest wielokrotnie reanimowanym technicznym truposzem. Jego dalsze utrzymywanie wymagałoby corocznych, sporych nakładów i okresowych bardzo kosztownych remontów.
Po drugie - most pontonowy to zawalidroga dla ruchu jednostek wodnych - archaiczna i - co istotne - technicznie niepewna. Wystarczy sprawdzić ile razy w ostatnich latach most w obecnej lokalizacji blokował całkowicie śródlądowy szlak żeglugowy - z powodu awarii, remontów, zbyt wysokiego poziomu wody, zbyt niskiego stanu wody, silnego wiatru, zalodzenia, etc, etc...
Teraz czytam propozycję przegrodzenia mostem pontonowym... wejścia do portu! Akurat tam, gdzie natężenie ruchu na wodzie wielokrotnie przekracza natężenie ruchu w rejonie obecnej przeprawy! I taka propozycja pada akurat wtedy, gdy wreszcie zakończono prace nad udostępnieniem wejścia z morza przez Wisłę Śmiałą statkom morskim - głównie produktowcom, które popłyną do/z Rafinerii oraz ruchowi do/ze stoczni (Stocznia Wisła i dawna stocznia jachtowa, na której terenie od lat produkuje się sekcje statków morskich).
A wszystko ponoć po to, by turyści zdążający na Wyspę Sobieszewską z kierunku centrum Gdańska mogli oszczędzić ze cztery kilometry jazdy - przy czym biorąc pod uwagę liczbę świateł i ograniczenia prędkości - czas przejazdu nieco krótszą trasą przez Przeróbkę, Stogi, Krakowiec i Górki Zachodnie - byłby zdecydowanie dłuższy...
Eeechh...
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0

Niemówiac już o tym, że przy swoim czasie rozłożenia i powrotnego złożenia blokuje również ruch drogowy na ok 10-15 min. Dwa tygodnie temu jadąc do Sobieszewa byłem świadkiem sytuacji w której karetka na sygnale utknęła przed mostem na ok 10 minut, ponieważ w tym czasie most został zamknięty dla ruchu drogowego w celu przepuszczenia 4 żaglówek/jachtów.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Most jest otwierany wg rozkładu.

To statki/jachty muszą się dostosować do harmonogramu jego otwierania i zamykania, nie na odwrót.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

Most pontonowy nie jest otwierany wg rozkładu, tylko wtedy, kiedy pozwalają na to warunki

Ponadto mosty pontonowe otwierają się tylko wówczas, kiedy akurat nie są zepsute...
Problem w tym, że ze względu na swój wiek i stan techniczny sobieszewski most zalicza liczne awarie. A leciwa konstrukcja tej "wiecznej prowizorki" uniemożliwia otwieranie jej dla żeglugi podczas cięższych warunków atmosferycznych.
Zaś statki w żegludze morskiej nie dostosowują się do harmonogramów mostów. No - przynajmniej tam, gdzie żeglugę morską traktuje się normalnie..
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Zanim się odezwiesz mała Basiu, lepiej zasięgnij wiedzy, zanim upublicznisz swoje urojenia.

Masz tu link gdzie podane są godziny otwarcia mostu pontonowego w Sobieszewie, który to wg. ciebie podobno nie otwiera się wg. ustalonych godzin.

http://radawyspy.pl/index.php/2014/06/05/godziny-otwarcia-dla-zeglugi-mostu-na-wyspe-sobieszewska/
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

To link do pobożnych życzeń a nie do pewnych i realnych terminów otwierania mostu!

Przecież tylko w 2014 roku, którego dotyczy przekopiowany przez ciebie (o szanowny bezimienny..) link - most w Sobieszewie nie mógł być otwierany się z powodu awarii i remontów przez ponad 70 dni!
Do tego dochodzi kilkanaście dni kiedy jego otwieranie dla żeglugi uniemożliwiał poziom wody, lód, lub silny wiatr.

A teraz to połatane, archaiczne cudo jakiś dzielny dziennikarz zaproponował... ustawić w miejscu, gdzie żegluga jest zdecydowanie bardziej intensywna, niż pod Sobieszewem... Ustawić w poprzek toru wodnego, który dopiero co, kosztem dziesiątków milionów złotych przygotowano do ruchu statków morskich (pogłębione do rzędnej -7.0m, tor wodny szeroki na 60m - od falochronów Wisły Śmiałej do nabrzeża Lotos-Marine).

A publika reprezentowana przez anonimowych znawców łyka te bzdury jak małpa mydło...
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

przeniesć most

moga byc dwa mosty nic nie szkodzi
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 4

Wysłać most na Berdyczów....

Oczywistym jest konieczność zastąpienia najważniejszego dla Wyspy mostu - czyli obecnego "pontoniaka". Bo to most przestarzały, awaryjny, kosztowny w utrzymaniu... I bywa zamykany - w przypadku silnego wiatru czy wysokiego stanu wody. I jest wredną zawalidrogą dla żeglugi.

Ale proponowanie przestawienia tego mostowego potworka o kilka kilometrów dalej, właściwie bez wskazania żadnej realnej potrzeby, do tego w miejsce, w którym byłby jeszcze większa przeszkodą dla żeglugi niż obecnie - to jakaś dziennikarska kaczka chyba...
No po prostu nie wierzę, by ktoś chciał takie propozycje na serio rozważać...

Poza tym Wyspa Sobieszewska ma już drugi most - w Przegalinie!
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

I tym samym przenieść blokadę żeglugi w miejsce, gdzie jej natężenie jest wielokrotnie wieksze, niż pod Sobieszewem.

Płacą wam za pisanie bzdur?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

a może tobie

abyś mógł przejść do Korei Płn.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 2

W odróżnieniu od ciebie to zwiedziłem wszystkie kraje skandynawskie

sadze ze twój odbyt bywa tylko na WC lub robisz pod siebie
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Most na złom

Usytuowanie tego starego grata między Górkami Wschodnimi a Zachodnimi zabije żeglarstwo na rozlewisku Wisły Śmiałej ! Nowy most w Sobieszewie ma również ułatwić żeglugę i wcale z tego nie wynika , że należy ją utrudnić w innym, niedaleko położonym miejscu!
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 3

Dokladnie, most miedzy Gorkami Wschodnimi a Zachodnimi bardzo utrudni zegluge I powaznie zmniejszy akwen treningowy dla Polskiego Zeglarstwa.

to samo bedzie jezli ten most bedzie probowal polaczyc Gorki przez Martwa Wisle.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1

Tam jest obecnie wejscie do portu morskiego!

pogłębione i poszerzone, gotowe na przyjęcie statków, które transportować będą produkty do i z Rafinerii.
O ile z żeglarzami nikt się w 3M nie liczy (taka lokalna tradycja...) - o tyle z pomysł na blokowanie wejścia do portu morskiego, na którego przebudowę, pogłębienie i poszerzenie właśnie wydano kilkaset milionów złotych - chyba nie przejdzie...
Znaczy - oby taki idiotyczny pomysł nie przeszedł!
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie tylko do rafinerii

Trasą ne której autor artykułu chce postawić ten złom są również wywożone na barkach ogromne sekcje kadłubów ze stoczni Wisła w stronę Zatoki.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Poważnym minusem lokalizacji tej przeprawy jest duży ruch żeglugi. Most powinien być zamknięty przez większość dnia z uwagi na

Mnie za takie następujące po sobie zdania nauczycielka wystawiłaby dwóję. Ale dziś red. Naskręt, mistrz mowy polskiej, tak pisze w internetach. A portal to puszcza.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 2

Innym kwiatkiem jest drugie zdanie artykułu:

"Na razie nie ma w tej sprawie decyzji, ale mógłby zostać wykorzystany w ważnych miejscach dla mieszkańców."

Za taki szyk składniowy to już w szkole podstawowej się dostawało dwóję.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Pisałam w poprzednim artykule - zostawić w Sobieszewie, ustawić wzdłuż Wołgi tj, Wisły

Będzie atrakcja a w razie remointu itp jak znalazł i jeszcze coś, można go zostawić i obok, ale otwarty, zamykany - przejezdny tylko z jakichś specjalnych okazji.

I sprawdzić kto i jakim prawem odebrał - zabrał samolot, który stał niedaleko mostu.
Odnowiłąbym Turystyczną z barkiem na stary GS owski wzór i zrobiła skansen z Forsterówki, strzelnica też vbyłaby fajną sprawą, wystarczy odnowić.Wyspa ma duże możliwości przyciągnięcia tłumów, do Dzieła Meszkańcy !
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

Po co pontonowy, zbudowac na stale pylonowy

Nie rozumiem dlaczego nadal czasochlonna konstrukcja typu most ponotonowy(trzeba czekac na przeprawe, nigdy nie wiadomo kiedy most otwarza a kiedy zamkna) jest lansowana w 2016 roku?

Prosze zaprojekotwac most pylonowy z wystarczajaco wysokim lukiem przesla mostu tak aby zarowno transport drogowy jak i rzeczny odbywal sie non stop.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 4

To jest wejście do morskiego portu!

Tam wpływają morskie statki, których nadbudówki i maszty (stałe, nie składane) mają ponad 20m nad poziom wody.
I jachty, których maszty (też nie składane, bo składane maszty do domena śródlądowej jachtowej drobnicy) sięgają co najmniej równie wysoko.
Most, który miałby prześwit nad wodą o wysokości ca 30m musiałby nieć najazdy zaczynające się kilkaset metrów od brzegu. Dlatego byłby bardzo kosztowny - bardziej nawet, niż most zwodzony... A i tak stanowiłby ograniczenie rozwoju tej części portu.
Dlatego na przeprawach drogowych przez trasy wejściowe do portów morskich buduje się mosty zwodzone. Wszędzie na świecie.
Nie wątpię jednak, że w Polsce znów może stać się odwrotnie, niż wszędzie na świecie. Bo znowu ktoś ma pomysł, ale nie ma wiedzy.... Cóż, taki mamy klimat...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jak to co zrobić? Na żyletki

Chyba po to budują nowy, żeby wymienić stary bo jest jakaś przyczyna: starość, wysłużenie itd. Wiec po jakiego wstawiać go gdzie indziej, a jak jest ok to zostawić tam gdzie jest i nie budować nowego
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

przyczyna jest jedna: uciążliwość

jeżeli chodzi o ten most, to zarówno pływaki, jak i konstrukcja kratownicowa mają po kilka lat - niedawno przebudowano cały most z użyciem elementów mostu saperskiego.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

W takim razie

Dlaczego przenosić w inne miejsce most, który będzie uciążliwy?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

10

Zapakować wszystkich 10tege niech apel odpłynie
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Dlaczego nie robi się przejsc podziemnych na duzych skrzyzowwniwch wszędzie ich brak na Modenie przy MacDonald trzeba stać miedzy tramwajem a samochodami na tym pseldo chodniczku i czekać na zielone dla pieszych narażając się na wypadki najlepszą sytuacja jest na ujescisku przystanek płocka stoi się na szerokości dwuch płytek chodnikowych między 4 pasami gdzie auta jeżdżą do 100/h przejścia podziemne by się przydały również na armii krajowej przy cmentarzu łostowickim
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 5

lepiej go zostawcie, i budujcie drugi obok....

po tym jak dzisiaj szpece potrafią budować, może się okazać że stary most, będzie dłużej żył niż ten nowy...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 4

Pod Warszawą 2 dni przed powstaniem Niemcy most spalili przez Wisłę ...

Uciekając w popłochu przed nadchodzącymi, a w zasadzie nadjeżdżającymi Ruskimi. Most łączący Konstancin i Otwock, dokładnie to Karczew. Do dziś ! nieodbudowany i stąd brak mostu na odcinku Góra Kalwaria - Most Siekierkowski ! A w 1938 sobie stał. Czy w 1943. Drewniany, ale zawsze. Tak to Polska sprawę mostów przez Wisłę traktowała i traktuje. Jedynie betonowe przyczółki pod most pontonowy, jak i drogi asfaltowe do nich, na wypadek wojny ze 40-50 lat temu zbudowano tam za PRL. 25 lat "nowej" Polski - i nic. A nie, sorry, za HGW i P O też nie tak dawno most spalono przez Wisłę i to metalowy :-)
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 5

Tam nie ma co przenosić bo korozja większa niż w mercedesie w bagażniku.

Most pochodzi z 1948r i jest projektowany do tymczasowego użycia. Dzięki PO i panu pawłowi doczekał XXI wieku :-)
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Świbno -Mikoszewo

Świbno -Mikoszewo świetne połàczenie...:)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

SPRZEDAĆ

Jako most, albo jako złom i za to wybudować ścieżkę pieszo rowerową w kierunku Świbna. To jest masakra jak całe tabuny pieszych z dziećmi, rowerzystów, przemieszcza się szosą... Niby stawiamy na turystykę, a ścieżki jak nie było tak nie ma..
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

p

przeniesc go
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1
do góry