Widok

Prąd - przerwy w dostawie

Czy nie macie Państwo już dość przerw w dostawie prądu. Czy wiecie że z godnie z ustawą jeśli suma przerw nieplanowanych przekracza 48 godzin mamy pełne prawo do bonifikaty finansowej od energii. Może by tak wysłać do energii pytanie jak długo mamy tolerować tą systuację???
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3
Zapomnij. Ponad miesiąc temu złożyłam reklamację w EBOK Energa i cisza. Dzwoniłam i tak sobie z tego nic nie robią....... Odpowiedź brzmi: proszę czekać. Zgodnie z prawem na rozpatrzenie reklamacji mają 14 dni. No i co ? nie mam czasu latać po sądach....
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1
Ja złożyłem reklamacje w zeszłym roku, i została uznana, następny rachunek był niższy wg obliczeń zgodnych z umową i ustawą
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
wyłączenia planowe - jak sama nazwa wskazuje są planowane wcześniej i jest info kiedy i w jakich godzinach będzie przerwa w dostawie energii, można spr na stronie operatora, więc one raczej się nie wliczają do tych 48godz o których piszesz. A przerwa która dziś trwała ok 5min to nie jest jakiś wielki problem. Wcześniejsze przerwy które się zdarzały trwające ok 10min to też nic wielkiego
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 6
W szkole prądu nie było do 15, po powrocie do domu sprawdziłam sterownik akwarium i była różnica ponad 5 godzin. Na szczęście jesteśmy ubezpieczeni od przepięć, bo od tych ciągłych braków prądu i skoków napięcia ciągle pada nam jakiś sprzęt
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
ale macie problemy, współczuje

Ja dla przykładu posiadam duży ups - wystarcza na ok 12 h. Oczywiście bez wariacji z zużyciem w tym czasie
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 8
bo oświetlenie zakładaja na Pszennej to i wyłaczyc trzeba, latarnie muszą być.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
a ta na poważnie to faktycznie wyłączenia są problemem - zwłaszcza zimą. Problem polega na tym, że na dzień dzisiejszy sieć dystrybucyjna doprowadzająca energię nie jest przystosowana do takiej ilości zabudowy. Dopóki nie będzie modernizacji będziemy mieli problemy i nic na to nie poradzimy. No chyba że UPS, lub agregat z sąsiadami na spółę:)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Jak wygłada Twój UPS co masz do niego podłącząne, pytam gdyż zastawniam się nad kupnem
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Mój system ups jest niestandardowy, dlatego ciężko napisać co i w jaki sposób jest zrobione. Układ Ups robiłem sam

Mam ups o mocy ~ 2500 VA firmy APC - napięcie wyjściowe powinno być zbliżone do sinusoidy, akumulator o pojemności~ 90Ah, prostownik elektroniczny z możliwością kontroli stopnia naładowania i rozładowywania, układ chłodzący.

Podłączoną mam instalacje I-dnej fazy: pompka do kominka z płaszczem wodnym, piec CO, wybrane oświetlenie, wybrane gniazdka. Należy pamiętać o ograniczeniu prądu wyjściowego (mocy) UPS. Mój UPS wytrzymuje śmiało 3000 VA, przekraczając 3500 VA wysiada bezpiecznik. Przy takim aku ups zasila przez długi czas:)

Jeśli chciałbyś sam zmontować takie cacko to powinieneś mieć jakąś wiedzę inaczej nie dasz rady, a gotowe rozwiązania są drogie - parę ładnych tysięcy.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
wczoraj pradu nie bylo od godziny ok.10 - 15, na stronie energii bylo to jako "wylaczenie awaryjne" wiec nie pisz tu o 5 czy 10min i to juz drugi albo trzeci raz w tym miesiacu
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0
przepraszam nie wiedziałam, u mnie był prąd poza tymi przerwami 10min
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Piszecie a i tak nic nie zrobicie:) hehe

Trzeba było zamieszkać w mieście, a nie na wsi:)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 12
Ja mam potwierdzenie rozpatrzenia pozytywnie mojej reklamacji o nieprawidlowej wartosci napiecia zasilania - za niskie napiecie po wybudowaniu osiedla 7 niebo..i co ?
Energa odpisala ze to wina dewelopera i nie przewiduje bonifikaty za to ze ich prad wogole nie jest zgodny z PL normami.. Sytuacja trwa juz od 8mc i olewaja nas
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
Podpisuję się, też wysłałem pismo do Energi, że podaje napięcie niezgodne ze specyfikacją sprzętu i jak rozpirzy mi urządzenia w domu (kocioł, telewizory czy komputery) to będą mi wisieć zwrot kasy za te zabawki. Pomijając urzędnicze "bla,bla, bla" można powiedzieć, że nie napisali nic na temat, ale mam już ich tak dosyć, że nie będę wahać się przed napuszczeniem na nich prawników, jeżeli te jazdy z prądem naprawdę uszkodzą mi wyposażenie w domu. Wyjaśnienia dot. dewelopera mało mnie obchodzą, bo to Energa jako dostawca powinna dopilnować, aby sieć miała odpowiednie parametry dla ilości obsługiwanych gospodarstw domowych - powinni zmusić deweloperów do robienia np. większych trafostacji. Ogólnie, jestem strasznie cięty w tym temacie, bo taki stan trwa w Baninie od bardzo wielu lat.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0
ale bzdury wypisujecie, a jak zmieniła się wartość napięcia znamionowego z 220 na 230 (w skrajnych przypadkach różnice wynosiły nawet do 40 V) to urządzenia uległy zniszczeniu?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2
Żadne bzdury i nie chodzi tylko o wzrost napięcia w stosunku do znamionowego. Mierzyłem już napięcie wyjściowe na poziomie 170 V więc nie wymyślam sobie problemu, chodzi głównie o niestabilność i skoki napięcia, co może w pewnym momencie rozpirzyć w drobiazgi sprzęt. Raz jest za wysokie, raz za niskie - taki długotrwały stan jest niedopuszczalny
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0
I dalej bzdury. Napięcie i prąd są sinusoidalne:)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1
Potwierdzam to napięcie spada poniżej nominału dopuszczonego normami.
Pomiar robiłem analizatorem jakości energii oraz Metrelem instalacyjnym
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
Oczywiście że tak, nawet przy wzorowej zmianie o 10V, i nie jest istotne że było to 1 na 1000 urządzeń, a do dostawcó zgłosił się co 20sty użytkownik zepsutego urządzenia.
Ważne jest to, że jeżeli z prądem są problemy to powinni coś z tym zrobić.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0
Miałem problem ze znacznym spadkiem napięcia (poniżej 200V) na jednej fazie po podłączeniu obciążenia.
Efekt był taki, że mikrofalówka po włączeniu się wyłączała, po czym startowała jeszcze raz.
Po trzeciej reklamacji Energa w końcu wykopała połączenie kabla w ziemi i naprawiła problem.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Czy ktoś wie o co choszi dziś z prądem już po raz 7 dziś nie ma,obiadu nie można ugotować :-(
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
na brzozowym zagajniku od rana odbiory...może to jest przyczyna?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Chyba jakieś większe prace, przerwy dotyczyły większości obszaru Banina (ładnie widać na mapce sieci - klienci oznaczeni zielonymi kropkami jak działa, czerwonymi jak nie działa). U mnie agregat odpalał dzisiaj kilka razy po kilka minut - więc jeszcze nie tak źle, kiedyś był cały dzień "unplugged", klienci położeni dalej niż brak prądu mieli szybszy Internet :)
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0
Nie wiem co z tym prądem - nam na jednym węźle wybuchły aku w siłowni i zasilacze powiedziały papa :)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Chyba, że ktoś ma router i wifi na UPSie to też miał szybciej.
U mnie dostęp do Internetu jest na tym samym priorytecie co piec CO i pompy do kominka :)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
My dostaliśmy międzyfazowe, przed tym nic nie uchroni ;p
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum Banino

Szambo - wywóz (43 odpowiedzi)

Hej ile płacicie za wywóz szamba 10m? U Richerta kolejna podwyżka (140pln) i zastanawiam się nad...

Imperium-Auto Salon (3 odpowiedzi)

Witam, jakieś opinie o Imperium-Auto Salon. Firma mieści się w Baninie przy ulicy Wiśniowej 11....

Kasa, kasa a w kościele ziąb! !! (8 odpowiedzi)

Nasz już nie taki nowy proboszcz na niektórych mszach podaje (na 12.00 nie), ile zebrał na...

do góry