Widok

Progi spowalniające na Majora Bojana

Sama idea jest jak najbadziej słuszna, ale takie progi trzeba jeszcze umieć wykonać w sposób zgodny z obowiązującymi normami, tzn. tak, aby nie niszczyły samochodów przy zachowaniu odpowiedniej prędkości. Te progi są bardzo źle zrobione i niszczą podwozie aut, nawet wówczas, gdy dojdzie do zatrzymania przed progiem i ponownego ruszenia. W przypadku niżej zawieszonych samochodów po kilkukrotnym przejeździe nie będzie co zbierać. Trzeba to natychmiast poprawić lub liczyć się z pozwami o odszkodowania!
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 3

Zwolnij do odpowiedniej prędkości to się nic nie stanie , skoro nie możesz przejechać to w jaki sposób przeszedł samochód badania w stacji diagnostycznej.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 23

Proszę czytać ze zrozumieniem, piszę wyraźnie, że bezpieczne przejechanie jest niemożliwe nawet przy uprzednim zatrzymaniu się przed progiem. Winien temu jest źle wykonany próg.
popieram tę opinię 18 nie zgadzam się z tą opinią 2

Dodam, że płyty na Majora Bojana były kładzione również z moich pieniędzy, należę do osób, które jeżdżą tu chyba najwolniej ze wszystkich, ale nie znaczy to, że pozwolę zniszczyć swój samochód, a do pracy jakoś dojeżdżać muszę. Nie jestem zresztą jedyna.
popieram tę opinię 20 nie zgadzam się z tą opinią 2

debilem jesteś
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 14

Zapewniam, że progi zostały zaprojektowane i wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 16

Gdzie można zobaczyć ten projekt?
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 0

Urząd Gminy posiada całą dokumentację
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Przykładowy opis sensownie wykonanych progów spowalniających, których nasze są zaprzeczeniem.

http://www.auto-swiat.pl/progi-zwalniajace-glupota-czy-wybawienie/d0nycg
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

Maksymalna dopuszczana wysokość progu to 10 cm.

http://magazynauto.interia.pl/porady/przepisy/ruch-drogowy-2878/news-za-wysokie-progi,nId,1090728
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 0

Widzę tu też złamanie innych zasad:
- Po pierwsze nie było tu żadnych prób ograniczenia prędkości wg jak inne metody mogły zawieść - wg znaków można było jechać 50 i nie spotkałem się żeby ktoś jeździł szybciej. Czy kiedykolwiek policjanci mierzyli tam prędkość?
- Po drugie: wydaje mi się że próg między Źródlaną a Hebla nie jest oddalony o 40 m od skrzyżowania
- Po trzecie: brakuje oznakowania wszystkich progów
- Po czwarte wg tego artykułu są to progi podrzutowe i ich wysokość nie może przekroczyć 6cm
Komu zgłaszać te nieprawidłowości - nie chcę czekać aż uszkodzę auto tylko działać zapobiegawczo?
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 4

I jeszcze dorzucę do poczytania:
http://drogipubliczne.eu/progi-zwalniajace-na-drogach-publicznych
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Sprawdzimy
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Można się dowiedzieć czyja to idea i kto z radnych poparł ten pomysł? Nie po to się staramy o płyty i do jeszcze się do nich dorzucamy żeby potem było gorzej niż przed płytami. To jest przecież główna ulica Bojana i ta inwestycja praktycznie zamyka kwestię autobusu do Gdyni tą trasą.
Proponuję żeby w ramach protestu między progami żyłować samochód na jedynce to szybko odechce się okolicznym mieszkańcom tych progów. Poza tym jak postawią progi na drogach do których się dorzucałem to na pewno zażądam od urzędu zwrotu pieniędzy.
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 6

Brawo za poziom wpisu...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

@MaxiKaz - właśnie oddano do użytku świeżutkie progi na ul. Chwarznieńskiej w okolicy skrzyżowania z ul. Amona. Chodziło o zapewnienie bezpiecznego przejścia pieszym i przejazdu rowerzystom na tym skrzyżowaniu. Autobusy kilku linii tam kursują i progi nie mają na to wpływu. Więc i za 10-15 lat, bo nie wcześniej pojedzie tędy autobus, tych progów już pewnie nie będzie lub jeżeli się ostaną nie będzie to miało wpływu na ich kursowanie.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jaki jest kształt progow na Chwarznie? Bo tu istotnym problemem jest wykonanie progow i ilosc.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Przejeżdżałem dzisiaj przez te na Chwarznie - to są typowe progi na drogi gdzie jeżdżą autobusy - takie podwyższone wysepki tak że autobus ze swoim rozstawem kół przejedzie a osobówki już nie. Kolejny budują na skrzyżowaniu Chwarznieńskiej z Wiczlińską. Na razie też są słabo oznakowana i w tej samej technologii co nasze - z kostki.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Rowniez dzisiaj przejezdzalem. Tego typu progi wymuszaja zwolnienie nie zatrzymanie pojazdu. Moze przy kolejnych realizacjach na drogach "przelotowych" osoby odpowiedzialne za projektowanie i zlecanie budowy wezmą pod uwagę tego typu rozwiązanie.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Jestem rozbawiony
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Znak z ograniczeniem do 30 km/h stał pół roku. Aktualnie oznakowanie jest prawidłowe. Przy skrzyżowaniu z Hebla stoi znak mówiacy o strefie 20 km/h i progach na odcinku 250m.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 3

Znak ten obowiązywał tylko na odcinku kilkudziesięciu metrów i tracił ważność za skrzyżowaniem ze Źródlaną. Czyli tam gdzie budują progi nie było ograniczenia!
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 3

dla bezpieczeństwa ponownie zdjąć płyty i zaorać drogę Kwestią czasu jest kiedy dzicz pędząca swoimi bolidami doprowadzi do tragedii
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 1

Poproszę znajomego żeby przejechał się kilka razy 30tonowa ciężarówka po tej patologii drogowej i będzie po problemie :)
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 3

Wezcie jeszcze progi na Wybickiego do kompletu załatwcie. Sprawa idzie do Gminy bo te garby to prawie zapory przeciw czołgowe a nie progi. To samo na Wrzosowej. Idea jest aby zwalniac przed programi a nie przejeżdzać je na półsprzęgle aby samochodu nie zniszczyć.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 4

nie musisz prosić znajomego bo i tak jeżdżą ciężarówkami mądrzy inaczej, może inny znajomy ma walec za chwilę będą koleiny
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 3

a dlaczego progi są z kostki a nie przykręcane ? ile kosztował taki jeden próg , okaże się zaraz że te przykręcane są tańsze . Ciekawe jakie progi wójt ma obok swojego domu na tym pięknym czarnym asfalcie pośród pól .
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 5

Wójt ma Koło domu te fajne plastikowe :)
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 0

Zamiast tracić energię na kłótnie może warto powalczyć o remont ul. Warszawskiej. Mieszkam od niedawna przy ul. Majora Bojana bardzo blisko "lotniska" i boiska i dziwi mnie, że wielu wszystko przeszkadza. Skoncentrujmy energie na obiecanym remoncie ul. Warszawskiej jest tam miejsce na chodnik i ścieżkę rowerową. Podobno rok temu miała ruszyć ta inwestycja i nic się nie dzieje. Skoro już mieszkamy w tej pięknej miejscowości to wyegzekwujmy to co nam w wyborach obiecano. Ta inwestycja rozwiąże problemy komunikacyjne.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 2

I postawią następne sto progów o wysokości pół metra
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 3

A co jak bojano bedzie sie rozbudowywac wzdluz Majora Bojana w strone wiczlina? Postawimy progi co 50 metrow az pod sama granice? Majora Bojana to moze wg. prawa droga gminna ale chyba kazdy zauwazyl ze sluzy jako droga przelotowa do Gdyni. To totalna ignorancja ze strony Gminy i tego co wpadl na ten pomysl. Wszedzie sa wariaci na drogach to nie znaczy ze wszedzie progi trzeba stawiac...
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 7

Jeżeli wykonają bezpieczną drogę asfaltową to nie będzie takiej potrzeby.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

Przepraszam, ale w jaki sposób remont ul. Warszawskiej rozwiąże problem dojazdu do Wiczlina?
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Śmiało można postawić zarzut niegospodarności. Nie zagłosuje już na wójta.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jako ciekawostkę wrzucę tylko że pytałem w UM w Gdyni jakie są warunki aby postawili progi na tej drodze ale już na terytorium Gdyni i powiedzieli mi że nie ma szans gdyż droga nie jest oświetlona, teraz widzę w ustawie że tam nic nie ma o tym że musi być oświetlona.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Majora Bojana powinna być drogą asfaltową wzdłuż chodnik dla pieszych plus droga rowerowa do granicy z Gdynią no i oczywiście oświetlona iż pasami przejścia ,tak jak to teraz robią w Wiczlinie koło Lidla. Przecież Bojano to nie jest TRZECI ŚWIAT ....tylko( PODOBNO ?) prężnie rozwijająca się sypialnia Gdyni.
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 2

Świetny pomysł, tylko jak zmieścić drogę i chodnik przy szerokości pomiędzy posesjami, żadna drga asfaltowa nie osiągnie minimalnej szerokości a co dopiero chodnik, trzeba wrócić do projektu szerokiej drogi równoległej do Majora Bojana bliżej lasu (taki projekt w koncepcji rozwoju kiedyś był).
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1
Zawsze można trąbić wieczorem ( w nocy ) przy każdym Progu ;)
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 4

Gratuluje poziomu. Już sporo takich geniuszy pędząc wąską majora Bojana trąbi na siebie bez progów nie zważając nawet na pieszych..
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Sprawa została zgłoszona do Urzędu Gminy. Odpowiedź: progi tego typu bezwzględnie muszą być niższe niż 7 cm i zostanie to sprawdzone. Gołym okiem widać, że są wyższe, w dodatku byle jak wykonane, kostka haczy, wystaje. Taki próg nie ma prawa wymuszać niczego poza ograniczeniem prędkości, powinno dać się na nim bez problemu przejechać 30 km/h! Zapraszam chętnych do spróbowania i opisania wrażeń. Ciekawa też jestem, kto zapłaci za zniszczone płyty (każda płyta, na której umieszczone są progi, została bezpowrotnie zniszczona, ponieważ próg jest wpuszczony w płytę). Tak to jest, kiedy coś się robi bezmyślnie i na łapu-capu. Z rozmowy z urzędnikiem wynikało, że skarg jest mnóstwo, więc trzeba będzie te progi zmienić. Za czyje pieniądze, pytam?
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 2

Czytam i ..... Ludzie odpowiedzcie sobie na jedno podstawowe pytanie. Dlaczego zostały zrobione te "garby".
Mentalnośc niektórych (chyba większości) kierowców jest nie dostosoawanie prędkości do OTOCZENIA -zabudowy przy drodze.
Są znaki po co ? By przemieszczać się bezpiecznie i zachować bezpieczeństwo .
Droga została wyłożona płytami ,ale niestety są tacy co traktuja ja jak pas startowy . Ile było wpisów na forum o braku kultury -większy, droższy,itp "z drogi śledzie bo ...... jedze".
Osobiście mieszkam przy odcinku drogi wyasfaltowanej. Jest super równo wygodnie są też ZNAKI z oraniczeniem prędkości.
Niestety mieszkańcy ,którzy sami się dokładali do drogi potrafią "nisko latać "
Pokrótce nie było asfaltu były dziury BYŁO BEZPIECZNIEJ.
popieram tę opinię 16 nie zgadzam się z tą opinią 3

Idiota będzie idiotą i żadnym progiem tego nie zmienimy
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

Spróbujcie zrozumieć ludzi którzy mieszkają przy Bojana i od 5 rano słyszą hałas pedzacych samochodów. Tak, składałem się na płyty ale dla wygody jeżdżenia autem a nie nieprzespanych nocy. Tym którzy mieszkają dalej łatwo narzekać na prog bo muszą zwolnić, a my w końcu możemy odetchnąć. Nie wspomnę że przejść tą drogą to masakra. A dzieci muszą przejść...
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 4

Przy przelotówkach zawsze tak jest. Gdzies musza byc przelotowki. Padlo na twoj dom.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 10

Smutne, że taki jest właśnie szacunek dla innych ludzi, sąsiadów. Samochód jadący przez Mj.Bojana nawet jadąc wskazane 30km/h potrzebuje 30sekund może minutę. Mieszkańcy muszą słuchać każdy z tych samochodów, chcą czy nie, a normą na tej jak to zostało nazwane przelotówce jest prędkość grubo ponad 70. Rekordzista osiągnał nawet 140!!!!!!. W domu nie da się romalnie rozmawiać, dzieci budzą sie w nocy, a o spacerach już dawno zapomnieliśmy. Apele i prośby o rozważną jazdę spotykają się z politowaniem i szyderczym uśmiechem, nie wspomnę o groźbach. Czy tak musimy wspólnie żyć. Mijamy się w okolicznych mijescach typu sklepy itd. Po co nam konfrontacja, jak można ją zastąpić szacunkiem i zrozumieniem? Czy najważniejszy na prawdę jest samochód i kilka sekund "nadrobionych" na prostej. Osobiscie mieszkałem 30 lat w centrum miasta na Śląsku i było tam ciszej niż po położeniu płyt na naszej ulicy. To jest jedyny ratunek na bezpieczeństwo i spokój na tej ulicy. Prawo i przepisy są dla wielu tylko sugestią, a szkoda, bo przecież pod własnym domem wszyscy chyba chcieliby mieć spokój, prawda?
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 2

Bozinku kochany, czy naprawdę NIKT już nie czyta ze zrozumieniem? Temat jest o tym, że trzeba WYMIENIĆ progi zwalniające. WYMIENIĆ, NIE ZLIKWIDOWAĆ. A wymienić dlatego, że są źle wykonane. Szanuję Pana/Pani prawo do spokoju, sama mieszkam przy ulicy Majora Bojana. Ale proszę zrozumieć, że muszę jakoś dojechać do pracy, a te progi w krótkim czasie doprowadzą moje auto do stanu nieużywalności. Niestety, nie stać mnie na wymianę auta co miesiąc. Pozostaję z szacunkiem i proszę o wzajemność.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 3

Dobrze rozumiem że przelotówka ale można zrobić to wolniej i bezpieczniej i z szacunkiem dla przechodniów (DZIECI) i mieszkańców. Gdyby kierowcy mieli to na uwadze to spowalniacze nie byłyby potrzebne. Dobrze jest pisać jak się mieszka "pod lasem".
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wystarczyło by wylać asfalt i by było ciszej. Ale wójt w Kielnie w polu musi asfalt wylać
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 2

Święta racja, ludzie, którzy dołożyli się do płyt jumbo na Majora Bojana sami sobie "strzelili w kolano" odwlekając w czasie porządne wykonanie nawierzchni tej ważnej dla komunikacji ulicy zgodne ze standardami. Teraz gmina ma już inne priorytety i o Majora Bojana nie chce słyszeć. Asfalt ? Chodniki ? Ścieżka rowerowa ? Przecież chcieliście jumbo.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Sam jesteś "przelotówka". To normalna droga na normalnym osiedlu. I trzeba normalnie, zgodnie z przepisami jeździć - wtedy nie potrzeba progów. A jak ktoś jeździ "przelotówką" po osiedlu gdzie mieszkają ludzie to progi maja go uspokoić.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

Czy do Pani/Pana nie dociera, że nie chodzi o sam fakt zrobienia progów, a wyłącznie o to, JAK zostały wykonane? Należy je poprawić, bo niszczą samochody! Sama jeżdżę bardzo wolno i jestem absolutnie za tym, aby zwalniać. Ale te progi nie wymuszają zwalniania, tylko uszkadzają podwodzie, bo to kompletna fuszerka, i to w najgorszym wydaniu.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 2
Ul. Majora Bojana to nie jest i nigdy nie będzie żadna "przelotowka" jak to niektorzy opisują chocby ze wzgledu na jej szerokość. Gmina poszła na reke by ułatwić trochę dojazd okolicznym mieszkańcom ktorzy wiele lat korzystali z drogi nieutwardzonej i "skrotu przez las". Ci ludzie wiele lat jezdzili z normalna predkoscia i niekom stwarzali zagrożenia dla pieszych i rowerzystów. Po położeniu plyt wiele osob "rzuciło" sie na ta droge i postanowilo zrobic sobie przelotowke. I większość z nich to mieszkancy innych miejscowosci ktorzy zlotowki nie dolozyli do tej drogi.Progi zwalniajace powinny byc na calej dlugosci drogi ale może poprostu szerokie i niezbyt wysokie. Obecne progi to inicjatywa mieszkancow którzy również dokladali sie do plyt, jednak gmina odmówiła im pomocy przy progach...wystarczylo przemyslec inwestycje i progi ulozyc odrazu. Mniej egoizmu - jesli ktos boi sie o swoj samochód moze wybrać inna drogę, to nie jest jedyny dojazd-a czy ludzie mieszkajacy w pobliżu m.bojana czesto od wielu lat maja jakiś wybór gdy ich dzieci muszą poruszac sie ta droga chocby do szkoły? Pewnie ktos zaraz napisze ze moga sie przeprowadzić, maja pecha itp - niech na chwilę postawia sie w ich sytacji i pomyślą. Może poprostu warto jeździć wolniej?
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 1

Tu się zgodzę. Jak nie było płyt to głównie mieszkańcy jeździli, a teraz ludzie "wyczaili" skrót aby ominąć korki w Chwaszczynie. Myślę że można było by zrobić tak jak na drodze ze Zbychowa do Redy - postawić znak że droga tylko dla mieszkańców i służb miejskich/gminnych. Faktem jest, że niektórzy mogli by przestrzegać tego znaku tak jak ograniczenia prędkości, ale może chociaż część by nie wjeżdżała. Częstsze kontrole policji też by się przydały, ale to już bujanie w obłokach :)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

DZięki za zrozumienie ;)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie zgadzam się z tym twierdzeniem: "Myślę że można było by zrobić tak jak na drodze ze Zbychowa do Redy - postawić znak że droga tylko dla mieszkańców i służb miejskich/gminnych." To utrudniło by autobusowy plan komunikacji tą droga do Gdyni w przyszłości.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

ZKM to służba miejska, więc dla nich przejazd jest możliwy w takim przypadku. :|
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

A po cholerę tam autobus??? Ludzie Bojano to wieś jakby ktoś zapomniał...Brak rozbudowanej infrastruktury to cecha wsi, zabetonowane sa miasta... autobus moze spokojnie jeździć Wybickiego tylko częściej!
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ten plan to chyba marzenie piszącego tego posta. Proszę zobaczyć jaka jest szerokość majora Bojana na mapach. Albo zacząć myśleć o metrze do Wiczlina - równie realne.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

W nierucomościach już tak jest, że jedni trafią na wysypisko, inni na przelotówke a inni na oazę. Ryzyko inwestycyjne. Mam wybór jechać przez chwaszczyno 5km więcej i pół godziny dłużej, Oczywiście że wybiorę majora bojana. Nie mieszkam w bojanie i ani złotówki się nie dołożyłem do tej drogi. Jeżdżę tą drogą z Kielna do Gdyni, bo jest szybciej i krócej. Wątpię, żeby ta trasa nie stała się przelotówką właśnie ze względu na duży skrót. Drogi są jak rzeki, same się kształtują, tylko że drogi zawsze się kształtują najkrótszym odcinkiem a rzeki najbardziej stromym odcinkiem.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 5

Na całe szczęście są jeszcze przepisy dotyczące szerokości drogi. Ulica Majora Bojana na odcinku od ul.Hebla do ul. Warszawskiej jest za wąska. Ul. Warszawska ma odpowiednią szerokość i należy ją wyremontować. Nie rozumiem po co te kłótnie na forum, wyremontowana ul. Warszawskiej (szeroka i z chodnikami) spełni oczekiwania wszystkich.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

To czemu do diabła jej nie robią? Mam nadzieje ze na niej nie postawią spowalniaczy i bedzie normalny limit 50km/h jak w miescie.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Podobno kończą uzgodnienia cokolwiek to znaczy...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

To znaczy ze za miesiac ruszą? Projekt juz jest ? Czyli brakuje tylko przetargu na wykonawstwo ?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

To nie miasto
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Mieszkam w Bojanie od pięciu lat i ani razu nie korzystałam z ulicy Warszawskiej, ponieważ w żaden sposób nie leży ona na mojej drodze. Proszę zrozumieć, że nie wszyscy dojeżdżają z centrum. Mnóstwo ludzi mieszka w innych częściach wsi.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

To zerknij na plan zagospodarowania przestrzennego naszej gminy (http://szemud2.e-geoportal.pl). Majora Bojana ma tam status gminnej drogi lokalnej (KDL) czyli wyższy niż zbiorcza droga dojazdowa (KDD) czy droga dojazdowa (KDW). Przewiduje się ją jako 6cio metrową asfaltową z dwoma pasami i chodnikiem 2m.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

I to jest dobra wiadomość, może wtedy będą nią jeździć autobusy do Gdyni.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Oczywiście, że należy jeździć wolniej! Ale do tego potrzebne są NALEŻYCIE wykonane progi. Te, które są, stanowią jedynie zagrożenie. I w tym leży problem. Trzeba je naprawić/wymienić, to wszystko!
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 3

a dlaczego zamiast progów , nie mozna wykonac wysepek do wymijania. po pierwsze spowolni ruch po drugie go upłynni a po trzecie zaoszczedzi naszych pieniedzy na naprawy samachodów. można również przy skrzyzowaniach namalowac linie bezwzglednego zastrzymania ze znakiem stopu. kto bedzie przestrzegał przepisów to bedzie a kto jest niereformowalny to nawet pół metrowe mury go nie zatrzymaja. Polska dla Polaków. jestem ciekaw co sie stanie z płytami yomb co są wyciagane w miejscu progów, przeciez one zostały kupiony za nasze pieniadze/podatki i co teraz pewnie beda wywalone, za dobrze najwidoczniej jest w d*pach sie przewraca !
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

Tego to ja nie wiem, proszę Pana, dlaczego nie można. Tak zdecydowali mieszkańcy, bo to była ich inicjatywa. Zdecydowała liczba podpisów. Progi kosztowały 11 tysięcy złotych, tak mi powiedziano w gminie. Na pewno należy jeździć wolniej, a czy załatwią to progi, czy inna forma, to mnie jest wszystko jedno. Na pewno nie jest mi za to obojętne, co się stanie z płytami, do których się dokładałam z własnej kieszeni. Powtarzam: tak się kończy robienie czegoś byle jak.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 3

Czy jak zbierzemy więcej podpisów mieszkańców żeby te progi zlikwidować to je rozbiorą bo tak zdecydowali mieszkańcy? Dziwna ta inicjatywa skoro nikt o niej nie słyszał i jakoś nie mógł zaprotestować. Wygląda na typowo pisowskie podejście.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 10

Tak, ja też uważam, że to dość dziwne. Cicho, szybko, nie wiadomo kiedy - i są progi. Ale tak twierdzi gmina.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 4

muszą je poprawić w ramach gwarancji , sklepdrogowy.pl .

1.4.13. Typ progu zwalniającego - kształt progu uzaleŜniony od prędkości przejazdu przez próg.
RozróŜnia się trzy typy progów:
1. typ 1, dla prędkości przejazdu ≤ 25-30 km/h (zał. 3, rys. 1):
a) listwowy dług. 3,7 m; wys. 0,10 m, kształt wycinka koła o R = 17,2 m,
b) płytowy z powierzchniami najazdowymi łukowymi (1A1), dług. ≥ 5,0 m, wys. 0,10 m,
c) płytowy z powierzchniami najazdowymi ukośnymi (1A2), dług. ≥ 4,0 m, wys. 0,10 m.
2. typ 2, dla prędkości przejazdu ≤ 18-20 km/h (zał. 3, rys. 2):
dług. 1,5 m, wys. 0,07 m, kształt wycinka koła o R = 4,1 m
3. próg podrzutowy, dla prędkości przejazdu ≤ 10-15 km/h (zał. 6)
dług. 0,30 ÷ 1,0 m, wys. 0,05 ÷ 0,10 m.
1.4.14. Pozostałe określenia podstawowe są zgodne z obowiązującymi, odpowiednimi polskimi
normami i z definicjami podanymi w OST D-M-00.00.00 „Wymagania ogólne” pkt 1.4.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Andrzej dobrze mówi , polać mu !
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Bardzo się cieszę że zrobiono również progi na Na Dambnik. Jedynym możliwym środkiem dyscyplinującym kierowców, pseudo są progi
Trudno, też będę skazany na dyskomfort ale, bardziej cenię sobie bezpieczeństwo. Świadomy wybór miejsca zamieszkania i dróg jakie mamy na wsi nie kupuję aut sportowych. Podejrzewam że większość piszących nie ma problemu z parkowaniem na chodniku w mieście gdzie trzeba podjechać pod znacznie wyższy i prostopadły do jezdni krawężnik. Pozdrawiam
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 4

Progi - tak. W obecnej postaci - nie. Nigdy nie parkuję na chodniku.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

"a dlaczego zamiast progów , nie można wykonać wysepek do wymijania" - Już odpowiadam. Dlatego, że wtedy będzie to duże utrudnienie dla planowanego tą drogą w przyszłości autobusu dowożącego ludzi do Gdyni i z powrotem.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

A kto taki planuje?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Matko kobieto juz o tym wiemy czekamy na decyzje daj juz spokoj
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 3

Czekać sobie możecie, a przy progach po bokach stawiają słupki. Wydaje mi się, że progi są źle oznakowane (za mało znaków) szczególnie przy skrzyżowaniu z ulicą źródlaną jest fuszerka... próg nie może być bliżej niz 40m od skrzyżowania i musi być poprzedzony znakiem w odległości 15-20m. Trzeba też sprawdzić wysokość, widziałem jeden próg wielokrotnie obdrapany. Zimą będzie lament, że nieodśnieżone, zawiane i lód na płytach. Miejmy nadzieję, że Pan który odśnieża załatwi te progi solą i pługiem
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3

Myślę, że odrapania na progach mówią same za siebie. Próg za skrzyżowaniem z ul. Hebla jest tak odrapany, że kwalifikuje się do natychmiastowej rozbiórki. Gołym okiem widać, jak źle jest wykonany i jak bardzo haczy. Jutro jadę do gminy domagać się odszkodowania za zniszczone auto.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 5

Nie zgadza się z tym twierdzeniem "Progi zwalniające powinny być na całej długości drogi ale może po prostu szerokie i niezbyt wysokie". Gdyby tak było to możemy zapomnieć o komunikacji autobusowej ta drogą do Gdyni a tak jest jeszcze jakaś szansa.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 3

Dlaczego zapomnieć? Jak mieszkałem na Fikakowie to też były progi i 153 jeździło.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
"Mniej egoizmu - jesli ktos boi sie o swoj samochód moze wybrać inna drogę, to nie jest jedyny dojazd"

A co jeśli to - tak jak w moim przypadku - JEST jedyny dojazd? Nie mam możliwości dotrzeć do domu inną drogą. Żadnej. Muszę przedzierać się przez progi, niszcząc auto. Wyłącznie z winy tego, kto te progi ŹLE wykonał.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Mnie jeszcze tylko jedno zastanawia. Tyle głosów się podniosło o bezpieczeństwie, że dzieci, rowerzyści, hałas. A czy ktokolwiek pomyślał, jak po tych garbach ma dojechać np. pogotowie lub straż pożarna? Domy przy Zdrojowej czy tam Źródlanej to chyba będą same się ratować w razie pożaru, bo z każdej strony są tak oprogowane, że karetka prędzej skiśnie, niż pokona te przeszkody.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 6

Pogotowie nie narzeka
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

A to intrygujące, bo tak się składa, że mam kolegę w pogotowiu, i mało co ich tak dobija jak źle zrobione progi, kiedy się spieszą do pacjenta. A kiedy mu wysłałam zdjęcie tych naszych, to odpisał tylko, że ktoś powinien zdrowo za to beknąć.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 3

"Lista miejsc gdzie nie stosuje się progów jest długa, ale dla przykładu można wspomnieć, iż niedopuszczalne jest ich stosowanie na ulicach głównych Reasumując, stosowanie urządzeń do spowalniania ruchu w tym i progów zwalniających ma służyć tak kierującym jak i niechronionym uczestnikom ruchu w bezpiecznym korzystaniu z dróg".

Na Majora Bojana ktoś najwyraźniej mocno pofantazjował z prywatą, a to jest niedopuszczalne. Bezwzględnie należy zmniejszyć liczbę progów, a te, które zostaną, zmienić na coś normalnego, po czym da się przejeżdżać z przepisową prędkością. Gmina jest w trakcie gromadzenia dokumentacji (dostarczyłam im zdjęcia poniszczonego podwozia) oraz skarg, najlepiej pisemnych. Im będzie tych skarg więcej, tym szybciej to poprawią.

http://www.prawodrogowe.pl/informacje/ekspert-wyjasnia/karetka-pogotowia-i-progi-zwalniajace
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 4

Mjr. Bojana to taka przelotówka...W każdym razie są i takie rzeczy jak pocket radar ( http://gadzetomania.pl/27718,kieszonkowy-radar-wideo ) plus nagranie z telefonu i...ciekawe co by powiedziała Policja? Oni ponoć też mają kłopoty z homologacją suszarek
P.S
Cena niektórych nie przestraszy, a w najgorszym przypadku ciekawy materiał na artykuł do gazety, a tego to już każdy polityk się boi, nawet wójt, któremu w Kielnie kiedyś pewnie jakiś pomnik postawią:)
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

Ilosc jest odpowiednia i do konca terenu zabudowanego powinny byc progi, rowniez na drodze od strony koleczkowa, dzieki temu nikt sie nie rozpedza od progu do progu. Na hebla tez sa potrzebne-gdy jade miedzy 30-40km/h wszyscy mnie wyprzedzają. Ktoś słusznie zauwazyl ze to nie jest miasto. To sa tereny osiedlowe domków jednorodzinnych a nie glowne drogi. Trudno mi uwierzyć ze przy prawidłowej prędkości uszkodzila Pani samochód chyba ze jest on samochodem o nizszym niz standardowe podwozie. Współczuję Pani ze zostala Pani narazona na straty- niestety cierpi Pani nie z powodu osob ktore je sfinansowaly ale z powodu znacznej ilosci kierowcow ktorych prosta utwardzona droga zacheca do nadmiernej predkosci. Odkad droga zostala utwardzona gmina i policja byla informowana o niebezpiecznych sytacjach. Oczywiście bez reakcji. Sama czesto przemierzam ta droge pieszo lub na rowerze-i moge potwierdzic ze kierowcow posnosila tam fantazja, dodam niestety większość. Jak mniemam Pani akurat jezdzila nie wiecej niz 30-40km/h i jest Pani w grupie osob ktorzy poniosza zbiorowa odpowiedzialnosc za to ze te progi musialy powstac.Progi z ciekawosci probowalo kilku znajomych i kazdy ocenil je jako normalne.
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 7

W przypadku zamontowania progów zwalniających od strony Koleczkowa w takich odstępach jak obecnie istniejące progi, należy stwierdzić, iż cała inwestycja z kładzeniem płyt była bez sensu. To samo było za darmo, kiedy droga była jedynie równana i utwardzana tłuczniem, a nawet śmiem twierdzić, iż była lepsza niż nawierzchnia z płyt z zamontowanymi takimi jak jak teraz progami zwalniającymi.

Szkoda, tylko tej kasy, którą dałem na budowę drogi :(
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 6

Nie trzeba az takich krotkich odległości ale kilka progow by się przydalo, najlepiej takich na szerokosc jednej płyty, gdyby Gmina zainteresowala sie tematem to moze odkryliby ze takie progi mozna tanio ulozyc z wykorzystaniem płyt - progi nie sa wowczas wysokie i zmuszaja jedynie do redukcji na 30km/h lub wiecej dla nisko zawieszonych
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

Oczywiście, że można było takie progi zrobić już podczas układania płyt i właśnie płyty do tego celu wykorzystując. Mówiliśmy nawet o tym z mężem w gminie, wiem, jak wyglądają takie progi, byliśmy jak najbardziej za tym i próbowaliśmy do tego przekonać innych. Bez echa. Byłoby bezpiecznie i komfortowo dla wszystkich.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Proszę Pani, mam zdjęcia, zostały zrobione podczas przejazdu przez progi i nie budzą wątpliwości. Sprawa jest już u prawnika. Co się tyczy mojego samochodu, ma on ważny przegląd i jest autem takim samym jak inne. Ma Pani rację, zawsze jeździłam wolno, bo na sercu mi leży los dzieci i zwierząt, ale też komfort ludzi mieszkających przy drodze. Jednakże pojęcie odpowiedzialności zbiorowej jest w polskim prawodawstwie niedopuszczalne i dlatego progi muszą być wykonane tak, aby każdy pojazd dopuszczony do udziału w ruchu, nie tylko mój czy Pani znajomych, mógł je pokonać bez przeszkód, zwalniając do wyznaczonej prędkości. Nawiasem mówiąc, miało to być 30 km/h, nie 20, jak teraz chcą znaki. Ale to już kwestia drugorzędna.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3

Progi progi progi... A wystarczyło zrobić tak jak Andrzej wyżej pisał. Zrobić MIJANKI. Wyszło by z pewnością taniej DUŻO BARDZIEJ KOMFORTOWO i bezpieczniej
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

"Gdy się zorientował, było już za późno. Auto podskoczyło, a w nim pan Czesław. Tak mocno, że uderzył głową w dach i uszkodził kręgosłup. Jest pod opieką lekarza, zażywa leki, chodzi o lasce. Owszem, gdyby był młodszy, miał lepszy refleks i auto cięższe niż Daewoo Tico, skutki byłyby mniej dotkliwe. Ale każdy kierowca przynajmniej raz nadział się na próg zwalniający: ciemny, duży i niemal niewidoczny po zmroku. Jak ten na przedmieściach Dębicy. Liczne rysy i ciemne smugi oleju ciągnące się za co większymi progami pokazują, kto z takich starć wychodzi zwycięsko. Ale cierpią nie tylko samochody i kierowcy. Kto najbardziej? Okoliczni mieszkańcy.

Źle oznaczone, nie tam, gdzie trzeba

Zwykle wygląda to tak. Lokalna społeczność nalega na zarządców dróg, by ci wybudowali na nich progi. Tłumaczy to względami bezpieczeństwa dzieci. Progi powstają, ruch zwalnia. Ale nie wszyscy są zadowoleni. Mniej więcej po pół roku część mieszkańców zmienia zdanie. Odkrywa czarną stronę progów. I już ich nie chce. Tak jak pan Stanisław ze Stalowej Woli. Apeluje do władz i mediów. Nie może spać, nie może otwierać okna. Siedem metrów za nim ma próg zwalniający. Podskakujące na nim ciężarówki generują wibracje i hałas dochodzący do 100 dB. - Ten próg zmienił moje życie w koszmar - skarży się urzędnikom i dziennikarzom.

Podobnie jak ten w Dębicy zbudowano go niezgodnie z prawem. Tamten jest za wysoki i źle oznaczony, ten - za blisko domu.

A wszystkich jest zdecydowanie za dużo. Wystarczy pojeździć po Europie, a potem wrócić do Polski, by odkryć, że w liczbie progów jesteśmy mistrzami świata.

- Potwierdzam, nigdzie nie ma ich aż tyle - mówi Maciej Bujalski, specjalista od infrastruktury bezpieczeństwa ruchu drogowego.

To jest niedopuszczalne - stwierdza Bujalski. - A bierze się stąd, że te progi powstają na miejscu i poza kontrolą. Budują je na oko z kostki brukowej ekipy niewykwalifikowane w tym zakresie.

13-15 cm to niemal tyle, ile wynosi prześwit osobowego auta. To oznacza dla niego ryzyko uszkodzenia miski olejowej, katalizatora i tłumika już po jednym uderzeniu. A przy wielu przejazdach - przedwczesne zużycie amortyzatorów, hamulców, drążków i wahaczy. Wielu kierowców zna to z autopsji. Ale jeszcze groźniejsze są te mniej widoczne skutki. Im większy próg, tym kierowca silniej hamuje. A potem tym silniej przyspiesza. Jedno i drugie generuje wibracje i hałas. Ale też coś gorszego, o czym mieszkańcy nie wiedzą - spaliny, a przede wszystkim pyły. Przyspieszanie co 30 metrów o 5-10 km na godz. potrafi nawet trzykrotnie zwiększyć zużycie paliwa. A więc i produkcję spalin. Jeszcze groźniejszy jest pył uwalniany z klocków hamulcowych i opon. - Pierwsze składają się z węgla, kleju, ołowiu i miedzi, drugie głównie z sadzy. Jedne i drugie uwalniają cząstki i włókna o średnicy poniżej jednego mikrona, które z łatwością deponują się w płucach - mówi prof. Andrzej Wojciechowski z Instytutu Mechaniki Precyzyjnej.

To duży problem polskich miast. Z pomiarów Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Warszawie wynika, że w powietrzu, którym oddychają jej mieszkańcy, jest dwa i pół razy więcej pyłów pochodzących ze ścierających się klocków hamulcowych i opon niż ze spalin. Pyły te najbardziej zagrażają dzieciom, które z racji niższego wzrostu wdychają ich więcej i więcej zatrzymują w drobniejszych pęcherzykach płucnych.

Jak widać, nadmiar progów zwalniających przynosi skutek odwrotny od zamierzonego - zamiast chronić, szkodzą mieszkańcom. - Ludzie nie mają o tym pojęcia - mówi Marek Bujalski. - A zarządy dróg stawiają progi na każdą sugestię mieszkańców chcących utemperować kierowców. Stąd tak wiele progów rażąco niezgodnych z normami.

I wciąż powstają nowe. Bo to najtańszy i najprostszy sposób uspokojenia ruchu. Jednak obarczony zbyt licznymi wadami. Dlatego na Zachodzie od progów się odchodzi. Zamiast nich stosuje się zwężenia dróg lub szykany, które trzeba omijać. Mają podobne zalety, ale znacznie mniej wad: nie generują tyle wibracji i hałasu, nie narażają zdrowia mieszkańców, kierowców i bezpieczeństwa pasażerów karetek pogotowia, nie utrudniają odśnieżania, nie niszczą aut, są bezpieczniejsze dla rowerzystów i motocyklistów".

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,19653213,trujace-progi-zwalniajace-cierpia-samochody-kierowcy-i-mieszkancy.html
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

życzę zdrowia p. Czesławowi, powinien jednak jeździć ostrożniej po wiejskich, wąskich drogach. Szczerze to, powinien wystarczyć znak D-40 tańszy w wykonaniu od progów, jednak w dzikim kraju muszą być radykalne działania
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 3

Dzieciom naszym życzmy zdrowia, bo ich rodzice na pewno po to wyprowadzali się na wieś, żeby teraz im fundować pyły z klocków hamulcowych i opon, generowane przez nieprzepisowo położone progi...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 4

Szanowna pani Gosiu, wystarczy zmienić technikę jazdy, nie na zasadzie gaz, hamulec. Dojeżdżając do progu zdjąć nogę z gazu tak, jak na każdej drodze powinno się to robić. Takich technik uczą na kursach jazdy, tak jak przepisów ale ..... No właśnie
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 7

Szanowny Panie dg, wystarczy przeczytać artykuł, żeby się dowiedzieć, że technika jazdy na niewiele się zda, gdy próg urywa miskę olejową lub tłumik, bo wykonała go amatorsko firma, która nie ma pojęcia o tym, jak wygląda przepisowy próg, jakiej powinien być wysokości oraz w jakiej odległości od domów się znajdować.

Na szczęście przepisy polskoego prawa przewidują sankcje w takich sytuacjach, i to również zostało ujęte w artykule.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 4
"Progi zwalniające w okresie od zmroku do świtu oraz w warunkach niedostatecznej widoczności muszą być oświetlone. Odległość między latarniami nie może być większa od 40 m".

To taki drobny wyjątek z przepisów, reszta do poczytania pod linkiem. Konia z rzędem temu, kto znajdzie tam garby z kostki brukowej w typie naszych.
To zwykła samowolka, nic więcej. I jako taka nie ma racji bytu.

http://www.zdiz.gda.pl/ZDiZGdansk/files/3DDD5D036BE747B1AE63DC26BEDEB680/specyfikacja-%20montaż%20aktualna.doc
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 4
Pani Gosiu jesli byl projekt, ktory zostal zatwierdzony to chyba nie ma mowy o samowolce....?a jeśli progi sa niezgodne z projektem to chyba wina wykonawcy? Nie rozumiem tego linczu na ludziach ktorzy niemale pieniadze wylozyli by zagwarantowac sobie bezpieczeństwo. Progi za gesto? Za ostatnim progiem predkosc samochodów znow rozwija sie ponad 70km/h. Za blisko domów? Ich wlasciciele sami wyrazili na nie zgodę-co Pani przeszkadza ze to za blisko czyjegoś domu skoro ta osoba nie narzeka? Mam nadzieję ze tych progow nie zlikwiduja...swoja droga takie same sa chyba na wrzosowej czy sosnowych wzgorzach...
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 6
1) Projekt został złożony w gminie, która wyraziła zgodę na budowę progów. To wszystko. W niczym nie umniejsza to faktu, że te progi nie mają nic wspólnego z jakimikolwiek przepisami.

2) Te osoby nie położyły progów na drodze wewnętrznej, prowadzącej wyłącznie do ich domów. Zresztą nawet gdyby tak było, przepisy pozostają przepisami. To, w jakiej odległości od domów powinny znajdować się progi, ich wysokość, kształt, materiał z jakiego muszą być wykonane - to wszystko podlega regulacjom. Między innymi ze względu na emisję spalin i pyłów, która dotyczy nas wszystkich, nie tylko tych, którzy wyłożyli pieniądze na progi. Ale też ze względu na np. rowerzystów. I tak, samochody, które są przez źle położone progi niszczone, a które przeciętnie kosztują więcej niż 11 tysięcy. Pozostaje również niebagatelna kwestia dojazdu pogotowia lub straży pożarnej, które ratują ludzkie życie i mienie, bezmyślnie narażane przez cudzy brak rozeznania.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 5

Zgodnie z załącznikiem nr 4 do obowiązującego rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych...: Niedopuszczalne jest stosowanie progów zwalniających:
- na drogach krajowych i wojewódzkich,
- na miejskich drogach ekspresowych, ulicach głównych ruchu przyspieszonego (GP), ulicach głównych (G),
- na ulicach i drogach wyjazdowych pojazdów straży pożarnej, stacji pogotowia ratunkowego itp.,
- na ulicach i drogach, w przypadku kursowania autobusowej komunikacji pasażerskiej, z wyjątkiem progów wyspowych,
- na jezdniach innych niż bitumiczne, jeżeli nie można zastosować oznakowania poziomego P-25,
- na łukach dróg i w innych przypadkach, gdy ich obecność może powodować zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Nas chyba interesuje punkt 5 - jezdnia nie jest bitumiczna i nie można na niej raczej zastosować oznakowania P-25 - bo niby na czym? Wynika z tego, że progi zostały położone niezgodnie z prawem.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 3

Pozew został złożony, temat uważam za zamknięty. Zachęcam innych poszkodowanych do podobnej drogi.

PS
Gdyby ktoś był ciekaw, jak wygląda "dokumentacja" do tych progów, to... niech sam spróbuje ją zobaczyć, czeka go spora niespodzianka.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

Drodzy użytkownicy naszej nowej (obwodnicy Bojana ), jak stosujemy się do przepisów prawa o ruchu drogowym to proszę przestrzegać powyższych i jechać zgodnie z nimi .Chociaż 50 km/h. Już nie mówię że jest też 30. I nikt nie będzie miał problemów. Zdarzają się kierowcy jadący tą drogą i po 100 km/h. Hałas przy tej prędkości generowany przez koła...bezcenne. I sam za niego zapłaciłem składając się na tę drogę. Zapraszam na kawę od godziny 6.00 do 9.00 rano na podziwianie wszystkich tych atrakcji, oraz od 16.00 do 19.00. I proszę nie pisać że wybudowaliśmy się blisko drogi i mamy teraz za swoje, bo budowałem się koło wiecznie dziurawej drogi gruntowej, na którą zimą trzeba było dzwonić kilkanaście razy dziennie żeby łaskawie przyjechała odśnieżarka lub wiosną, latem i jesienią żeby przyjechała wyrównywarka. Pozdrawiam serdecznie. Mieszkaniec ul. Majora Bojana
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 5

W ramach propagowania ciszy i spokoju proponuję więcej motolotniarzy i samolocików zdalnie sterowanych :).
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 2

To teraz będziesz miał smród spalin przy każdorazowym ruszaniu za progiem i hałas zwiększających się obrotów silnika.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 5

Jako mieszkana ul. Majora Bojana odpowiadam, że od początku należało się liczyć ze świadomością, że będzie tu kiedyś twarda nawierzchnia i ruch. Takie niestety uroki mieszkania blisko dróg łączących kilka miejscowości, w tym wypadku Gdynię, Bojano i Koleczkowo. W odróżnieniu od innych rzeczy (jak np. wielka dzwonnica kościelna), ta droga tu była i nigdy nie należała do bocznych, za to wieś należała do rozwojowych, a 2+2=4. Próg jeden albo dwa - dlaczego nie, niech będzie. Ale porządny, profesjonalny, najazdowy. Taki, który wymusza, jak sama nazwa wskazuje, płynne zwolnienie, a nie halt stop i ruszanie. Wtedy to ma jakiś cień sensu.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 3

Czasem patrząc na strategię gminy (progów jeszcze nie sprawdziłem, ale patrząc na dyskusję i fakt, że problem z ich jakością jest znany mi tak ogólnie, to od razu miałem wątpliwości jak oni to zrobią), to zastanawiam się czy ona, kiedy ktoś wyraża jakieś zapotrzebowanie na coś, to nie robi u nas w Bojanie celowo jakoś tak nijak, żeby najpierw zaoszczędzić a potem powiedzieć, jacy to tu mieszkają malkontenci, że nigdy się nam nie dogodzi i tym samym próbują pacyfikować część potrzebnych inwestycji...Na Mjr. Bojana progi to ewentualnie tzw. zło konieczne i to raczej przejściowo,póki nie będzie chodnika, ale nie wziąć pod uwagę faktu, że jest to arteria komunikacyjna dość strategiczna i przelotowa (to, że ktoś nie zauważył kupując działkę i teraz ma nie wiadomo jakie oczekiwania, to nie powinno mieć znaczenia) i nie zrobienie profesjonalnych progów, tj. też adekwatnych do całokształtu sytuacji i kontekstu, czyli tych mniej radykalnie stopujących, jest po prostu głupotą, prawdopodobnie o podtekście chciwości, bezmyślności na pewno. Takie pewnie byłyby droższe, ale jak się coś robi, to trzeba zrobić to dobrze. Poza tym, o ile namiary na artykuły prawne są obowiązujące i wyczerpujące temat, co do istoty, a opisy progów adekwatne do status quo , to mamy trwały brak właściwego oznakowania
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3

progi sa fatalne, zbyt wazkie w stosunku do wysokosci, ja jade 15km/h I tez wszystko podskakuje I swoznie chca sie pourywac zwlaszcza na tym pierwszym progu od strony koleczkowa......nie wspomne ze znaki sa d*piasto ustawione nic nie jezt z godne z przepisami a samowolka trwa od zeszlego roku , znak mowiacy o skrzyzowaniu rownorzednym na Majora Bojana od strony Gdyni jest znakiem niewidniejacym w kodeksie I nie jest oficjalnym znakiem ale wprowadza w blad jadacych bo jednak jest, I cos tam przedstawia, a za chwile za nim na Sosnowym wzgorzy ustap postawili ( wykluczaly sie te znaki na wzajem na szczescie ustap zdemontowano I skrzyrzowanie stalo sie sie rownorzedne bez znakow) a w dalszym ciagu kierowcy nie znaja przepisow I pedza w strone gdyni wymuszajac pierwszenstwo na tych z sosnowego wzgorza I nie widza w tym swego bledu....... co do pedzacych to jest ich wielu na calej dlugosci tej plytowej "eskapady" od Hebla po biedrone na Wiczlinie nikt nikomu nie ustepuje pierwszenstwa I jeszcze macha lapskami jak sie komus wytknie blad....na idiote nie ma rady a progi byc powinny ale rozmieszczone z glowa I w zgodzie z normami ....co niektore zawieszenia kosztuja wiecej niz te progi.....dlaczego tam najnormalniej w siecie nie lapia na radar to by sie wsyscy szybko uspokoili....
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ok. Wszystko jasne. Pytanie jest zasadnicze co zrobić, aby te progi zniknęły albo zostały zamontowane zgodnie z prawem?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

Wysłałam pytania do UG. Dostałam odpowiedź, że wszystko jest zgodne z prawem (choć brak poziomego oznakowania!), a zostały położone na wniosek mieszkańców ulicy Majora Bojana. Szkoda, że nikt nie zapytał innych użytkowników drogi, co o tym sądzą - droga nie jest prywatną własnością osób mieszkających w jej pobliżu. Jest to droga publiczna, może więc inna grupa mieszkańców zwróci się o usunięcie części z tych progów - liczę na to, że gmina czym prędzej wykona tę prośbę. Progi mają być pomalowane, bo w tej chwili - wbrew temu, co twierdzi urząd - są niezgodne z prawem, a taka sytuacja trwa już dosyć długo. Nie otrzymałam informacji, ile kosztowała cała inwestycja, mimo że poprosiłam o nią. Napisano tylko, że część sfinansowali mieszkańcy - rozumiem, że oni będą też wypłacać odszkodowania za zniszczone podwozia samochodów. A przecież można było poprosić drogówkę o kontrole prędkości na tych odcinkach - nigdy nie widziałam tam radiowozu.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 4

czytając niektóre wywody mam wrażenie że to hejt. Dla mnie jest logiczne że progi będą montowane tak długo jak, długo będzie brak kultury jazdy, szacunku do mieszkających przy drogach, łamania przepisów ruchu drogowego i obawy o bezpieczeństwo innych użytkowników dróg. Szkoda że wykonane prawidłowo często nie spełniają swojej funkcji, ponieważ są tacy którzy po prostu przelatują nad nimi
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 5

trzeba sie kuturalnie dogadac nie wiem czy na zebraniu czy w jakis inny sposob bo progi sa potrzebne ,wymiana korespondencji bedzie odbijaniem pilki I nic nie da....a na idiotow za kolkiem no niestety nie ma na nich rady, zawsze byli I beda....a do tego brak znajomosc podstawowych zasad ruchu drogowego nie mowiac o ich swiadomym lamaniu nie mylic z naginaniem bo to sie zdaza kazdemu.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Czy nie można przypadkiem do budżetu obywatelskiego zgłosić pomysłu rozbiórki progów na ulicy Bojana? Jak projekt wygra to gmina będzie zobligowana do wykonania rozbiórki.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 3

A swoją drogą to i tak progi idiotów nie wytępią. Dzisiaj gdy przejeżdżałem przez jeden z tych progów jakiś spieszący się golf GKA wyprzedził mnie z prawej gruntowym poboczem :-)
Po kilku tygodniach używania widać też że kostka miejscami się już wykrusza - zachęcam zwłaszcza posiadaczy cięższych aut do jazdy po tych naderwanych kostkach - szybko zdemontujemy te progi samodzielnie.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Droga Pani
Drogówka stała i spała.
Progi maja odchyłkę ok 1 cm w jeden albo drugi pomiar

mają mieć 7

pomiar wynosi od 6 do 8 cm
ale to nie z powodu progów tylko z powodu dużych samochodów cięzarowych gdzie płyty się zapaddają jak walną
Gminna dała oznakowani nic więcej o ile wiem
Idea jest dobra bo na szaleńców nie ma bata.
A swoją drogą sprawdzałem prześwit na innych samochodach tez małych i zapraszam do warsztatu
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

Państwowa inspekcja pracy powinna się temu przyjrzeć. Od przetargu do wykonania.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Sprawdzałem dwa progi od Hebla jadąc i byłem zdziwiony, że można coś takiego postawić - progi są ostre niczym piramidy:) Obserwowałem progi ostatnio w różnych miejscach i zauważyłem, że takie niewiele większe (gdy chodzi o materiał, czyli nie te takie długie), ale bardzo przyjazne są na ulicy Kościelnej w Rumi na wysokości SP nr 1. Tanio i profesjonalnie, czyli ...da się. Można by kiedyś zrobić zdjęcie i przesłać włodarzom...
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

z powodu samochodów ciężarowych które nie powinny jeździć tą drogą! (poza sporadycznymi przypadkami gdy są wykorzystywane do budowy okolicznych domów)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
do mieszkańców przy progach: czy podoba się wam zwiększony hałas hamujących i ruszających samochodów przy progach oraz zwiększona ilość spalin, pyłu tym spowodowana?
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 3

nie , lepiej jak jezdzili tamtedy 100km/h , xyz jestes idiota.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 4

a progi sa do d*py zaprojektowane , ten co je projektowal to chyba jakis intelektualny blizniak xyz . ha ha
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 2

Ja mam tylko jedno pytanie: na ch*j ich tam tyle nasr*li?
Nie wystarczyłyby dwa?
Kto to wymyślił?

Kierowcy wyjeździli już drogę omijającą co jest jeszcze bardziej niebezpieczne.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 4

Dokładnie 2 progi max na tak krótkim odcinku. Mogli w ogóle płyty wywieść w p**** i zostawić polną drogę... na to samo by wyszło, zawieszenia aut będą przy codziennej jeździe tamtędy tak samo wybite jak przy jeździe po nieutwardzonej drodze a i nikt nie będzie przekraczał prędkości.



Myślałem, że po to utwardzamy drogi, aby między innymi zawieszenia w naszych autach na tym mniej ucierpiały, a za to stawiamy 6 progów na 50 metrach. Brawo.
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 1

Jak być typowym Januszem - kup działkę przy samej drodze co by trochę taniej było, co by złotówek pare więcej w portfelu bylo. Ciesz się własna przedsiębiorczością i śmiej z tych co to daleko dom od drogi maja i musza po piachu jeździć. Zauważ ze ku twojemu zdziwieniu i oburzeniu ludzie śmią jeździć droga przy twoim domu. Złóż się z innymi januszami na progi co 10 m. Inni sobie samochody rozwala? Nie twój problem!

Tak wyglada Polska życzliwość, w jakiejś mierze dlatego tez sporo młodych ludzi wyjeżdża za granice, nie chodzi tylko o zarobki ale o brak zwyczajnej ludzkiej empati i nie zakładania za każdym razem ze >ja< jestem najważniejszy.
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 2

Argumentacja na poziomie przedszkolaka
Czyli Ci c kupili działki przy drodze to knyfki? Czy ludziom tm nie należy się szacunek np w nocy jak śpią?
Czy ktoś poruszył temat bezpieczeństwa ruchu na etapie projektowania drogi? A czemu nikt nie sprawdził projektu drogi gdzie płyty są ułożone na piasku bez podbudowy i kwestią czasu będzie że kasa na płyty wydana przez wszystkich mieszkańców poprostu pójdzie w błoto.
A może ktoś zapyta o monitoring samochodów ciężarowych
co wszytsko rozwalją
Da tych co jeżdżą bokiem prywatnymi działkami to czekam aż sie wk..wi włsciciel i poda na policję
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 8

Nie mieszkam bezpośrednio ale dzieci boję się wysłać do szkoły
Zapraszam do rozmowy o drogach które będą spełniały normy bezpieczeństwa bez wględu czy to dziecko
czy wariat czy upierdliwy kierowca
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

W zyciu bym nie wyslal dziecka do szkoły pieszo wzdłuż przelotówki bez chodnika. Niestety gmina aż taka bogata nie jest żeby od razu chodniki robić.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

a czemu aczemu a czemu.....temu bo progi sa wykonane fatalnie , maja przekroj trojkata a nie polokregu....sa strome lub poprostu ostre by wszyscy zrozumieli nie ma odpowiedniego oznakowania I mozemu sie sprzeczac az do nastepnych wyborow ale prawda jest taka ze wiele rzeczy robionych jest na odwal....np rondelek na warszawskiej jadac od wybickiego" paranoja jakas".... co do wlasciciela dzialek to jak nie ma plotu to nawet FBI nic nie zrobi....nie wspomne o tym ze dla wozu strazackiego te hopki stopki to istna przeszkoda I ogromne spowolnienie przejazdu.....jeszcze jedno hopki nie maja nic wspolnego z ograniczeniem emisji dzwieku ,,,wrecz przeciwnie....ktos to zaprojektowal , ktos inny zaakceptowal a co wazniejsze ktos odebral wiec jesli cos jest nie tak to wina zboirowa czyli niczyja.....w koncu ktos tak przychaczy (przy 20km/h), a jak widac nie jeden juz zdral podwozie, ze w koncu pozwie zarzadce drogi a jak sie rozniesie to poleca inni po odszkodowanie....
Zrobic hopki raz dobrze I gra , nie bylo by ani tematu ani niezadowolonych kierowcow oraz co wazniejsze mieszkancow bo Im sie szacunek tez nalezy ale pamietajmy ze spokojna noc mieszkancow nie moze byc kosztem uzytkownikow drogi.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 2

I przede wszystkim chodzi o brak inteligencji. Co za mądrzy profesorzy kupują działkę przy drodze o długości ponad 1km i do tego jeszcze łączącej Gdynie z Bojanem. Tak samo jak by kupić mieszkanie na szadółkach i potem narzekać na smród. Biznesmeni się znaleźli. Wytłumaczę wam przedszkolaki 2+2 = 4. Długa, przelotowa droga = Hałas, niebezpieczeństwo i smród.
Działka z dala od długiej przelotowej drogi = Cisza, bezpieczeństwo, świeże powietrze.
Kapito ? Czy jeszcze coś wytłumaczyć ?
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 6

madrość wielka z twoich ust
Jednak co mają zrobic ci którzy kupili działki 20 lat temu.Oby ci lotnisko dla Lotniczego pogotowia wybudowali przy działce.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 4

Ci wzdłuż majora bojana raczej pozniej kupili jak juz bylo wiadomo ze to droga do gdyni. Tak samo teraz wciaz budują. Np. zaraz przy wiezdzie do lasku na granicy. Jakis mózg tam biały dom przy samej drodze postawił ten z tym białym murem. Niedługo pewnie mur stanie się czarny tak samo jak jego płuca.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

Prawdziwa inteligencja. Ciekawe co powiesz geniuszu jak Ci wybudują przy Twojej rezydencji spalarnię odpadów. Proste - trzeba było przewidzieć. I się nie budować. No może 20 lat temu była u spokojna okolica. Może być droga, może być spalarnia... A tak poważnie szkoda czytać Twoich wywodów. Trochę więcej zrozumienia i rozsądku. Inaczej w całej Polsce nikt nie powinien budować się przy polnej drodze bo może zrobią autostradę dla geniuszy ....
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 4

Może masz racje, kiedyś nienmogli przewidzieć ale dlaczego wciąż inteligenci budują przy samej majora bojana. Na przykład ten biały dom z tym białym murem i kplejne powstają obok. Czyżby to byli jacyś zboczeńcy drogowi podniecający się wdychając spaliny i słuchając hałasu. Chyba że chodzi o niską cenę działki, wtedy rozumiem.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 6

Ale progi nie zlikwidują problemu. A już na pewno nie takie.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Proponuje używanie sygnałów dźwiękowych jadąc przez te piękne i niezbędne ilościowo progi, by inicjatorzy odczuli nasz gniew i niezadowolenie. Ewentualnie jazda na wysokich obrotach pozwoli na przemyślenie zasadności takiej ilości spowalniaczy. Może nasza w ten sposób okazana dezaprobata zmusi do usunięcia niektórych spowalniaczy. Ja już jeżdżę warszawską, mam dość obijania całego zawieszenia i podwozia. Państwo delikatni mi przecież za uszkodzenia nie zwrócą, ważne, by im było wygodnie wyjechać z posesji.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 5

Głupota ma się dob5ze. Nie wiem, jak ze schorzeniem kręgosłupa lub innym można przejeżdżać progi na ul Wrzosowej- boczna od Na Dambnk.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Też praktykuje przeskakiwanie przez progi z łapa na klaksonie. Gorąco polecam :)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

Żal czytać takie komentarze. Wam też życzę debili pod oknami zap.......ych i trąbiących. Proponuję zaglądać do słownika pod hasło empatia.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 6

Wam zabrakło empatii dla zawieszeń naszych aut i portfeli
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

Empatia? Ostatnio wracałam ze szpitala po zabiegu, obolała jak diabli, oczywiście musieliśmy przejechać przez wszystkie sześć progów, bo innej drogi do domu nie mam. Myślałam, że mi się świeże szwy rozejdą, wyłam z bólu. Jeszcze raz spytam: gdzie wtedy była ta empatia?
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

Kurka wodna,
Dajmy na następny budżet obywatelski projekt rozebrania progów na majora Bojana. A żeby miał większe szanse trzeba też znaleźć podobne progi w Karczemkach, Koleczkowie i Szemudzie. Wówczas mamy szanse wygrać i powstrzymać oszołomów. Czy jest ktoś tu na forum kto zna się na zgłaszaniu projektów tego typu?
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 2


Proponuje rozszerzyć projekt o rozebranie całej drogi, droga będzie gruntowa żadne progi nie będą potrzebne, ruch będzie wolniejszy, mnie hałasu, wszyscy będą zadowoleni.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum Bojano

Słychać wycie? Znakomicie. (6 odpowiedzi)

Kalkowskiemu już tak się pali koło tyłka, że trolle odpalone na 150%.

SKatepark w Bojanie (15 odpowiedzi)

Witam, pisze w imieniu kolegów i swoim czy coś wiadomo czy powstanie Skatepark w naszym Bojanie?

Zbiorniki retencyjne (7 odpowiedzi)

Dlaczego dwa zbiorniki retencyjne przy rondzie ul. Warszawskiej i Gryfa są nieczynne? Wszędzie...

do góry