Fabia - dalej tylko kląć....
Mam od 4,5 roku Fabie Basic z silnikem 1,4 AZE (czeski - skoda) i tylko ten silnik jest pozytywnym elementem tego auta - mimo sporego przebiegu - 243708 km (na dziś). Jestem jego pierwszym...
rozwiń
Mam od 4,5 roku Fabie Basic z silnikem 1,4 AZE (czeski - skoda) i tylko ten silnik jest pozytywnym elementem tego auta - mimo sporego przebiegu - 243708 km (na dziś). Jestem jego pierwszym właścicielem i uważam, że gdyby wywalić z tego auta wszystkie elementy elektroniczne to moglo by byc ok. Wymienilem w nim 2 razy centralke, 3 razy trafo na świecach - skutek niekompetencji serwisu - bo wystarczylo wymienic element elektroniczny za 150 zł. :-( z wtrysku zostala tylko obudowa.nie wspomne o innych elektrycznych drobiazgach + notorycznie przepalające się żarówki. Hałas skrzyni zwłaszcza na 5 biegu a ostatnio (dziś) zepsuty potencjometr w pedale gazu potrafią wnerwić. trzaski deski, trzeszczenie przedniej szyby, stuki z zawieszenia, rozpad wkladu katalizatora po 80000, RAŻĄCA NIEKOMPETENCJA SERWISÓW - odwiedzilem ich sporo w Polsce i nie tylko. No i "perełka" - mój model Fabii posiada sporo elementów z VW Lupo/Seata Arozy - co powoduje nieodmiennie atrakcje przy doborze części zamiennych.
Czas na pozytywy: niskie zużycie paliwa - warto od czasu do czasu zresetować centralkę :--); niezbyt często konieczność wymiany klocków hamulcowych.
Ogólnie do przebiegu ok 50000 bylo ok, potem TRAGEDIA.
Stanowczo odradzam zakup tego auta.
BTW jeśli ktoś potrzebuje VAGA, serwisówek,ETKI i schematów elektrycznych do fabii to moge sie podzielic takowymi - po kilku latach przerwy musialem w zwiazku z zakupem Fabii powrócic do mechanikowania :-).
zobacz wątek
17 lat temu
~keyhole_maker