nowy wąteknowy wątek
Szyjka macicy
[Rodzina i dziecko bez ogłoszeń]

Co prawda byłam już w dwóch ciążach,ale jakoś nie zwracałam wtedy uwagi na kwestię zapłodnienia.Teraz chcę 3 raz zajść w ciążę i chciałabym od początku wiedzieć kiedy to nastąpi (w poprzednich ciążach dowiadywalam się o nich dopiero 0k.7 tyg.).Stą moje pytanie.Czy wiecie po jakim czasie od zapłodnienia szyjka macicy twardnieje i zamyka się?Ile czasu po zapłodnieniu następują już jakieś zmiany?

imageimageimage
Re: Szyjka macicy

uuu chętnie też się dowiem, wiec czekamy na speców ;)))

Re: Szyjka macicy

No to już jesteśmy dwie.
Czy ktoś zna odpowiedź na nasze pytania?

imageimageimage
Re: Szyjka macicy

podbijam

imageimageimage
Re: Szyjka macicy

Ja pamiętam przy staraniach o drugie dziecko, że dzień czy dwa przed @ szyjka mi zeszła w dół, lekko otworzyła i biadoliłam, że @ idzie :-)
podniosła się dopiero w dniu @ i zamknęła na amen ;-)
przy trzeciej ciąży to już chyba ciężko sprawdzić, bo już wszystko jest mniej zwarte i bardziej miękkie.

Re: Szyjka macicy

dziękuje za odpowiedź

imageimageimage
Re: Szyjka macicy

może głupio to zabrzmi ale jak się nauczyć sprawdzać szyjkę?? nigdy tego nie robiłam ;)

Re: Szyjka macicy

szyjka macicy twardnieje i obniża się kiedy jest czas niepłodny. W okresie płodnym jest wysoko, jest taka rozmemłana, rozmiękczona i otwarta. Teoretycznie kiedy nie doszło do zapłodnienia powinna być nisko od ok. 3 dni po owulacji / wyższych temp. W sumie u mnie pierwszym takim sygnałem który dał mi nadzieje to była właśnie szyjka. Była twarda owszem, ale bardzo wysoko (nie opadła jak w niepłodnych) i mega zamknięta- nawet nie wyczuwałam dołeczka. Ale nie wiem czy to jest jakaś reguła czy to tylko u mnie.

Re: Szyjka macicy

czeski film ;) jak dla mnie

Re: Szyjka macicy

i tak jak mówie ja czułam że coś jest inaczej w 4 dniu po owulce/ wyższych temperatur bo nie opadła. w 7 dniu za to miałam plamienia (prawdopodobnie impantacyjne) i już wiedziałam na 100 chociaż za wcześnie było na test. Żadnych innych objawów tylko szyjka inna. Tylko ze ja się obserwuje od ponad roku więc już się znam na tyle żeby stwierdzić że coś jest inaczej niż zwykle ;-)

Re: Szyjka macicy

ja sprawdzam tak: czas płodny
- miękka - wrażenie rozmemłania, jest taka miękka jakby usta. Jak jest twarda to mi przypomina taką gumową piłeczkę w dotyku.
- otwarta- zawsze jest mała dziureczka, ale jak jest otwarta to w tą dziureczkę wchodzi prawie cały opuszek (sorry za opis), a jak zamknięta to czuć dziurkę ale opuszka już sie tam nie zmieści ;-)
- wysoko- u mnie akurat się odkręca w prawo więc wiem kiedy zaczyna cudować ;-) u niektórych jak jest wysoko to ciężej jest jej dosięgnąć, albo nie można dosięgnąć wcale.

Trochę się trzeba poobserwować zanim się zacznie rozpoznawać.

Re: Szyjka macicy

Dzięki Assegai za odpowiedź.Pomogłaś mi bardzo dużo.

imageimageimage
Re: Szyjka macicy

cieszę się że mogłam pomóc ;-)

Re: Szyjka macicy

M_Lady dla mnie też czeski film, nie martw się ;)
założyłabym wątek 'jak badać szyjkę macicy' ale się wstydzę ;)

Re: Szyjka macicy

szyjke nalezy badac o stałe porze - rano lub wieczorem najlepiej pod prysznicem - badamy najdłuzszym palcem i nie zrazamy sie ze na poczatku nic nie rozumiemy - po około 1 cyklu codziennego badania zaczynamy cos rozumiec... tak przynajmniej było u mnie choc bynajmniej nie czuje sie ekspertem w tej dziedzinie ;)

tworzenie i projektowanie stron internetowych - http://www.ascomi.pl
Re: Szyjka macicy

dzięki :) szkoda tylko, że nie wiem, jak liczyć cykl - po porodzie nie miałam @, a jeszcze karmię... no nic, może jakoś się nauczę :]

Re: Szyjka macicy

ale macie poblemy ja o ciazy dowiedzialam sie jak byla w 2 tyg odpowiedz obserwacja organizmu tzn brak miesiaczki.

Re: Szyjka macicy

Assegai - jestem pod wrażeniem Twojej wiedzy! pozdrawiam :)

image image
Re: Szyjka macicy

mama, co ty pleciesz? w 2 tygodniu się dowiedziałas o ciąży? jeśli byłaś w ciąży to powinnas wiedzięc, że ciążę liczy się od 1 dnia miesiączki, więc JEŚLI masz regularne i standardowej długości cykle (juz nie wnikam we wszelkie niestandardowości) to po 2 tygodniach jest dopiero owulacja ! potem kolejne 2 tygodnie fazy lutealnej, i oczekiwanie na miesiaczkę, jeśli nie przychodzi w 16 dniu fazy lutealnej (czyli W DUŻYM UPROSZCZENIU w 16 dniu po owulacji) dowiadujesz sie o ciąży, czyli wtedy jesteś już w 4 tygodniu ... wcześniej to bardzo trudne, dopiero ok 5-9 dniu fazy lutealnej (czyli ok 3 tygodni ciąży !!! ) dochodzi do zagnieżdżenia zarodka, wtedy zaczyna wzrastać hormon hcg, wtedy dopiero można ewentualnie robić test z krwi, żaden test z moczu ciązy nei wykaże ...

Re: Szyjka macicy

płodność powracająca po porodzie można obserwować na podstawie PTC (temperatury), objawów płodności szyjki i śluzu ... jeśli śluz jest dobrej jakości (czyli, że zewnętrzne objawy śluzu pozwalają na określenia płodności) to wystarczy, ze obserwuje się to co pojawia sie na zewnątrz, na bieliźnie, czy przy po prostu w toalecie, mozna tez badac śluz wewnętrzny, jest go więcej i jest bardziej czytelny u niektórych kobiet ... tempka przy małym dziecku jest nieco problematyczna, jeśli wstaje sie w nocy to PTC może być zakłócona ... ale jest metoda obserwowania powracania płodności po porodzie jeśłi sie karmi, polecam poczytać o metodzie Rotzera lub angielskiej

Re: Szyjka macicy

tokio dowiedzialam sie jak zrobili badania z krwi bo na usg nie bylo widac i ten poziom hormonow odpowiadal 2- 3 tyg