nowy wąteknowy wątek
Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?
[Rodzina i dziecko bez ogłoszeń]

Myślę już nad wyprawką dla córki. Zastanawiam się jaki tortnister kupić, czy warto firmy Herlitz, Hama, może jakiś inny? Wiadomo, że musi być "zdrowy", wygodny, nie za ciężki, funkcjonalny. Czy są na forum mamy, które ten wybór mają już za sobą i mogą poradzić?

Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

niedługo dojdzie do tego że będzie się dzieciom kupowało wszystko "zdrowe" a każdą rzecz będzie się testowało. W sumie już takie paranoje mają miejsce. Tornister ma usztywniać plecy a biorąc pod uwagę ile dzieci noszą teraz książek to każdy będzie ciężki.

Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

Nie widzę nic złego w tym, że nie chcę, mojej córce fundować wad postawy. Na rynku są różne tornisrty i proszę o porady, a nie kąśliwe uwagi.

Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

porady? idź do sklepu i nie kieruj się firmą tylko dobierz osobiście tornister córce.

Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

http://www.topgal-plecaki.pl/plecaki/szkolne/CHI-171/B---White/
http://www.topgal-plecaki.pl/plecaki/szkolne/CHI-164/D---Navy/
generalnie chwalą te modele i ta firmę
a tu masz dlugi wątek o innych
http://forum.gazeta.pl/forum/w,583,113865303,114253338,Re_TOPGAL_czy_HAMA_pomozcie_wybrac.html
trzeba dobrze poczytać a potem najlepiej jednak przymierzyc w sklepie przed kupnem np. w necie

ja tez mam pierwszaka - ma juz kupiony plecak 3 komorowy ale nie jest to typowy tornister tylko właśnie plecak - u nas w 1 klasie nie będą nosić książek - zostają w szkole więc nie muszę kupować jakiegoś dużego i pojemnego tornistra zresztą mój syn nie chciał typowego tornistra.

Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

o.. Chętnie poczytam.. moja też do 1 klasy.. :)

Milka.. Plecak ma znaczenie jakieś na postawę.. Ciężkość przede wszystkim.. fakt..

Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

MamoKlaudii wiem o tym bo nie aż tak dawno w sumie kończyłam edukację. Mi chodzi tylko o przesadę z jaką rodzice podchodzą do swoich dzieci. Widzę to ciągle bo pracuję z dziećmi. Niedługo trzeba będzie wprowadzać atesty bezpieczeństwa "wszystko". Idzie się z dzieckiem do sklepu i wybiera plecak. Zdrowy plecak? wyobrażacie sobie coś takiego kiedy Wy chodziłyście do szkoły? Tornister ma usztywniać plecy i nie być ciężko, ot cała filozofia.

Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

ja w tym roku mialam dla syna ten na kólkach i odradzam zdecydowanie a w tym roku kupuje zwykly plecak miekki lub tornister

Ślub cywilny
image

Slub Kościelny

image
Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

a czemu nie polecasz na kolkach?
ja wlasnie myslalam zeby corce za 2 lata na kolkach kupic

Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

Milka zgadzam sie z toba co do paranoji rodzicow :)

Ślub cywilny
image

Slub Kościelny

image
Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

Mojej przyjaciołki corcia wlasnie ma taki na kołkach !! Jak jest ładna pogoda i ma ciezki plecaczek wozi go na koleczkach...a jak jest mokro czy snieg poprostu zakłada na plecy (stelaz jest dobrze zabudowany i nic nie wzyna się jej w plecki)

image
Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

rybalon- bardzo dziękuję za linki :-)

Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

mnie też to czeka...............ale ceny masakryczne:(

image
image
Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

Annika one sie nie niszcza, wiec za tydzien, jak skonczy sie szkola na pewno na allegro beda pierwsze ogloszenia z uzywanymi "stan bdb" ;D Zacznij polowanie i na pewno cos wylicytujesz

Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

Wiekszosc znanych mi uczniow zaopatrzonych jest w Hame i wydaja mi sie super, ale dla dziecka wazne jest tez zeby byl "ladny" i "fajny" w ich mniemaniu,wiec najlepiej wybierz 2 lub 3 dobrych firm i pozwol corci wybrac. Tak na prawde to ona nie wiele jakosciowo sie roznia, a to czy corcia bedzie go lubic jest najwazniejsze, bo pozniej Ci nie powie,ze ona ma brzydki, a Znia, Zosia i Kasia maja ladne ;D
Komentarze o paranoi rodzicow sa nie na miejscu, widac ze pisza to mamy, ktore nie widzialy dzieci meczacych sie na gimnastyce korekcyjnej i nie mogacych spac w nocy z powodu bolu plecow.
Najwazniejsze to walczyc w szkole o szafki, tak by dzieci (chociazby) w klasach 0-3 nie musialy nosic do szkoly ksiazek, blokow farb itp. Im mniej tym lepiej :D

Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

http://allegro.pl/tornister-plecak-wazka-hama-zestaw-i1635634961.html kolezanka kupila chrzesnicy taki - plecak drogi ale wart ceny bo jest lekki, plecki ma odpowiednio usztywnione i ma duzo przegrodek i jest porzadnie wykonany

Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

taki na kółkach do mnie nie przemawia wydaje mi sie , ze dziecko krzywi sie w jedną stronę tą po której ciągnie ten plecak na kólkach :-(

Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

Kasia i Tomuś sama chodziłam na gimnastykę korekcyjną i to nie z powodu złego tornistra więc wyluzuj. Jakbys nie zauważyła pracuję z dziećmi i niestety ale taka prawda, rodzice w większości przypadków mają paranoje. Kiedyś każdy miał praktycznie taki sam plecak, sztywny, na rzepy i nie było problemu. Trochę luzu ;)

Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

jakby co to będe sprzedawała taki tornister po mojej córci ,nosiła go przez 1 semestr ,podaje link na wzór http://www.tornistry.com.pl/index.php?p750,tornister-szkolny-wrozki-dzwoneczek-licencja-disney-dfa130

Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

Milka.. :)

Też myślałam o kółkach.. Bo wygodniej dziecku.. ale boję się, że się zetrą kółka, że będzie uwierać stelarz, a po czasie coś się sknoci i będzie to źle wyglądać (bez komentarzy typu, że ma być dobry a nie ładnie wyglądać, bo to wiem.. ale fajnie jak jest "ładny" i jak dziecko nie odczuwa komentarzy innych) ..

Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

taki na kółkach do mnie nie przemawia wydaje mi sie , ze dziecko krzywi sie w jedną stronę tą po której ciągnie ten plecak na kólkach :-(

a nie masz takich obaw jak ja ???

Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

Nie czytałam do końca ryba.. :) tylko do kółek.. :)

Myślałam też i o tym.. Bo przewaznie ciężar spada na jedną rękę.. a na plecach jest jednak rozłożony.. :)

Ale rozmawialiśmy z moim i doszlismy do wniosku, że weźmie się jej plecak ze sztywnymi plecami, lekki.. a dużo go nosic nie będzie, ponieważ będę ją odwoziła i odbierała ze szkoły (myslę, że do 3 klasy na pewno) więc jej poniosę.. :)

Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

My mamy Herlitz, tego typu:
http://allegro.pl/tornister-herlitz-5-roznych-wzorow-i1641961224.html
Świetnie się sprawdził, posłuży kolejny rok i pewnie jeszcze następny. Kupiłam w wakacje w Realu za mniej niż 100zł, może lepiej poczekać do takiej oferty szkolnej, zawsze mają chyba w sierpniu, zakupiłam wtedy całą wyprawkę dla córki.

Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

ktoś jeszcze poradzi?

Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

hama jest wielki i ciężki, kółka też dodają wagi, dziecko w pierwszej klasie, zwłaszcza drobne, powinno mieć mniejszy i lżejszy plecak, żeby mu było przede wszystkim wygodnie, zwróć uwagę na wagę ok 700gr

Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

Po dłuższych poszukiwaniach dobrego tortnistra, kupiłam dla córki tortnister Hama- polecam. Jest praktyczny, dobrze- dokładnie wykonany (odszyty). Przez to, że jest sztywny wydaje się duży, ale na rynku widziałam albo małe plecaczki dla przedszkolaków, albo takie tortnistry (a format A4 musi się zmieścić). Kupiłam przez firmę http://www.ramtech.pl , odebrałam we Wrzeszczu. Gdybyście miały pytania- odpiszę na nie.

Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

Zdecydowanie na kółkach a jeżeli nie to najlżejszy plecaczek. Tornistry są zdecydowane zbyt ciężkie a po dopakowaniu zeszytów, książek śniadania itp. to zbrodnia dla kręgosłupa. Polecam kierowanie się zdrowym rozsądkiem a nie modą i konkurencją w klasie.

Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

Nie znalazłam dobrego plecaka, który nie zwisałby dziecku na wysokości pupy (nawet po ściągnięciu szelek), w którym stelaż jest dopasowany anatomicznie do kręgosłupa i mieści format A4. Nie kierowałam się modą, marką, ale dobrem dziecka (atesty), mam nadzieję, że dobrze wybrałam- a to okaże się "w praniu".

Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

tutaj są czasem fajne tornistry, a przede wszystkim lekkie...

http://www.sklep.paso.pl/dzieci/produkt/1407
http://www.sklep.paso.pl/dzieci/produkt/611

pozdrawiam serdecznie

Re: Tornister dla pierwszoklasistki- jaki?

Hama - lekkie, zabezpieczające przed wadami postawy, niezniszczalne, wykoanane z materiałów bardzo dobrej jakości, tornistry mają również ładne modne wzornictwo

zestawy od 400 zł z darmową dostawą:

https://24usb.pl/kategoria/dla-dziecka/artykuly-szkolne/tornistry-plecaki-i-torby-szkolne