Widok
UTRUDNIENIA NA LOTNICZEJ
Powiat. Utudnienia w związku z budową schetynówki
Ważna informacja dla kierowców - odcinku Przodkowo-Miszewo i w Baninie występują utrudnienia, a ruch odbywa się wahadłowo. Na tych trasach trwają prace związane z przebudową dróg powiatowych. Jak informuje starostwo powiatowe, w miarę postępu prac budowlanych ograniczenia mające wpływ na zapewnienie płynności ruchu kierowców będą się przesuwać.
Trwają prace związane z przebudową dróg powiatowych 1900G na odcinku Przodkowo - Miszewo i 1901G w miejscowości Banino. Wprowadzono ruch wahadłowy na odcinkach o długości 300 mb.
REKLAMA
Prace są realizowane dzięki dofinansowaniu, które starostwo pozyskało w ramach tegorocznej edycji "Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019".
Inwestycja łącznie obejmie rozbudowę odcinka o długości 930 m oraz przebudowę trasy o liczącej 2,8 km. W Baninie planowana jest m.in. budowa ronda w Baninie.
Koszt przedsięwzięcia to ponad 3,6 mln zł. Dofinansowanie pozyskano na poziomie 50 proc. Projekt jest realizowany w partnerstwie trójstronnym, przy współudziale finansowym gmin Żukowo i Przodkowo.
Zgodnie z harmonogramem prac inwestycja powinna zostać zakończona do 30 września 2016 r.
http://kartuzy.info/wiadomosc,26411,Powiat-Utudnienia-w-zwiazku-z-budowa-schetynowki.html#.Vznb-bn0QU0.facebook
Ważna informacja dla kierowców - odcinku Przodkowo-Miszewo i w Baninie występują utrudnienia, a ruch odbywa się wahadłowo. Na tych trasach trwają prace związane z przebudową dróg powiatowych. Jak informuje starostwo powiatowe, w miarę postępu prac budowlanych ograniczenia mające wpływ na zapewnienie płynności ruchu kierowców będą się przesuwać.
Trwają prace związane z przebudową dróg powiatowych 1900G na odcinku Przodkowo - Miszewo i 1901G w miejscowości Banino. Wprowadzono ruch wahadłowy na odcinkach o długości 300 mb.
REKLAMA
Prace są realizowane dzięki dofinansowaniu, które starostwo pozyskało w ramach tegorocznej edycji "Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019".
Inwestycja łącznie obejmie rozbudowę odcinka o długości 930 m oraz przebudowę trasy o liczącej 2,8 km. W Baninie planowana jest m.in. budowa ronda w Baninie.
Koszt przedsięwzięcia to ponad 3,6 mln zł. Dofinansowanie pozyskano na poziomie 50 proc. Projekt jest realizowany w partnerstwie trójstronnym, przy współudziale finansowym gmin Żukowo i Przodkowo.
Zgodnie z harmonogramem prac inwestycja powinna zostać zakończona do 30 września 2016 r.
http://kartuzy.info/wiadomosc,26411,Powiat-Utudnienia-w-zwiazku-z-budowa-schetynowki.html#.Vznb-bn0QU0.facebook
Od ronda ma być tylko 900m przebudowane i tam ma być chodnik. Reszty nie zrobią, bo przy budowie obwodnicy metropolitalnej trzeba by taką robotę i tak zaorać (coś mi się obiło o uszy, że tam będzie wielopoziomowe skrzyżowanie, w sensie koniczynka ze zjazdami), więc ostatnie 1-1,5km dopiero za 3-4 lata dokończą z chodnikiem.
"Jeśli chodzi o realizowaną przez powiat kartuski schetynówkę to obejmie ona przebudowę dwukilometrowego odcinka drogi powiatowej od Kczewa do skrzyżowania z drogą krajową nr 20. W ramach tego samego zadania poszerzona zostanie także droga Miszewo-Banino, na odcinku od planowanego zjazdu Obwodnicy Metropolitalnej do skrzyżowania z ulicą Pszenną i Źródlaną, gdzie zbudowane zostanie rondo. Łączna wartość zadania to 4.777.422 zł, z czego dofinansowanie wyniesie 2.388.711 zł. Nową drogą powinniśmy móc pojechać już w listopadzie tego roku."
http://expresskaszubski.pl/gospodarka/2016/04/wkrotce-rusza-prace-przy-budowie-drog-powiatowych-w-baninie-i-odcinku-przodkowo-miszewo
"W wyniku realizacji zadania na wskazanych odcinkach dróg pas ruchu osiągnie szerokość 3,00 m a dla pieszych powstanie usytuowany przy jezdni chodnik o szerokości 2 m"
oraz
"Na poprawę bezpieczeństwa wpłynie również zaplanowane do budowy rondo w Baninie, skrzyżowania, pasy lewoskrętu, balustrady, bariery energochłonne."
Zatem w przytoczonym na górze artykule odpowiedzi na pytanie co zostanie zrobione nie ma i nie było.
"W wyniku realizacji zadania na wskazanych odcinkach dróg pas ruchu osiągnie szerokość 3,00 m a dla pieszych powstanie usytuowany przy jezdni chodnik o szerokości 2 m"
oraz
"Na poprawę bezpieczeństwa wpłynie również zaplanowane do budowy rondo w Baninie, skrzyżowania, pasy lewoskrętu, balustrady, bariery energochłonne."
Zatem w przytoczonym na górze artykule odpowiedzi na pytanie co zostanie zrobione nie ma i nie było.
Na stronie starostwa są do pobrania materiały dokładnie opisujące zakres robót, specyfikacje oraz mapki pokazujące jak docelowo będzie zrobiona droga, chodniki, rondo oraz późniejszą organizację ruchu.
Na mapkach wygląda to fajnie. Jedyny minus to to, że chodnik nie będzie zrobiony do końca Miszewa.
Na mapkach wygląda to fajnie. Jedyny minus to to, że chodnik nie będzie zrobiony do końca Miszewa.
Gorzej ze to jest myślenie jednotorowe w każdym przypadku.
Robimy drogę, nie zrobimy chodnika,
robimy chodnik, położymy płyty,
stawiamy latarnie, postawimy .. obie i to w polu..
Wszystko jest robione po łebkach i bez konkretnego planu.
Ja nie mówie że muszą od razu sieknąć dwupasmówkę, chodnik, ścieżkę rowerową i oświetlenie, oraz zjazdy bezkolizyjne.
Ale jak już robić to porządnie, co za problem zrobić duże porządne skrzyżowanie z 30m ścieżki i chodnika ? Jasne że drożej ale za rok dwa puści się kolejne 50-100m chodnika/ścieżki i krok po kroku jakoś to będzie wyglądać.
A tak ? 3x przebudowywano skrzyżowanie przy Biedronce i cały czas jest bida, a 3krotna przebudowa pewnie wchłonęła więcej niż jednokrotna ale porządna.
Robimy drogę, nie zrobimy chodnika,
robimy chodnik, położymy płyty,
stawiamy latarnie, postawimy .. obie i to w polu..
Wszystko jest robione po łebkach i bez konkretnego planu.
Ja nie mówie że muszą od razu sieknąć dwupasmówkę, chodnik, ścieżkę rowerową i oświetlenie, oraz zjazdy bezkolizyjne.
Ale jak już robić to porządnie, co za problem zrobić duże porządne skrzyżowanie z 30m ścieżki i chodnika ? Jasne że drożej ale za rok dwa puści się kolejne 50-100m chodnika/ścieżki i krok po kroku jakoś to będzie wyglądać.
A tak ? 3x przebudowywano skrzyżowanie przy Biedronce i cały czas jest bida, a 3krotna przebudowa pewnie wchłonęła więcej niż jednokrotna ale porządna.
Wprowadzono ruch wahadłowy i światła. Czy można prosić kierowców, aby w tzw. godzinach szczytu ich przestrzegali? Wczoraj stoję na czerwonym świetle, zapala się zielone, a tam 5 lokalsów jeszcze sobie truchcikiem jedzie z naprzeciwka. Krew człowieka zalewa na takich matołów. Jeśli to czytasz jeden z drugim, to może uruchom w końcu mózg (zazwyczaj przycisk ON w okolicach skroni) często przez kierowców niestety wyłączany.
słyszałem, że światła są źle wyregulowane, bo osoby jadące od Miszewa jeszcze mają zielone, wjeżdżają na zwężenie i jadą PRZEPISOWO a już od strony Banina mają zielone...
Się nie dziwię, że ludzie mający zielone krzywo patrzą na jadących z naprzeciwka - bo cwaniaki itp, ale z drugiej strony też mieli zielone jak wjeżdżali na zwężkę...
Się nie dziwię, że ludzie mający zielone krzywo patrzą na jadących z naprzeciwka - bo cwaniaki itp, ale z drugiej strony też mieli zielone jak wjeżdżali na zwężkę...
No ja ostatnio pojechałem prawdopodobnie na czerwonym, dlaczego prawdopodobnie? Bo zanim postawili te światła co są teraz ledowe to były jakieś takie co się w nich nie świeciła połowa żarówek, jadę ja i przede mną kilka aut wszyscy przelecieli a widzę od strony miszewa babka w aucie stoi na zielonym wkurzona na zielonym a my jedziemy.
zgodnie z rozporządzeniem:
§ 109. 1. Droga powinna być oświetlona ze względów bezpieczeństwa ruchu, w szczególności:
1) gdy przebiega przez obszar oświetlony i występuje zagrożenie olśnienia uczestników ruchu,
2) w obrębie węzła lub skrzyżowania, jeżeli jedna z krzyżujących się dróg jest oświetlona,
3) na skrzyżowaniu z drogą klasy S,
4) na skrzyżowaniu typu rondo,
5) na skrzyżowaniu skanalizowanym z wyspami w krawężnikach jeżeli jest to droga klasy GP,
6) między odcinkami oświetlonymi jeżeli długość odcinka nie przekracza 500 m,
7) na odcinku przyległym do obiektu mostowego jeżeli obiekt jest oświetlony,
8) w obrębie miejsca poboru opłat, zwanego dalej "MPO",
9) na ulicy klasy S,
10) na jednojezdniowej ulicy o czterech i większej liczbie pasów ruchu,
11) na skrzyżowaniu na terenie zabudowy, przy którym znajdują się budynki użyteczności publicznej, przystanki
komunikacji zbiorowej,
12) w obrębie przejścia dla pieszych i dojścia do przystanków komunikacji zbiorowej na terenie zabudowy.
pod 4 11 12 podpada to skrzyżowanie. Jeżeli nie mieli odstepstwa od rozporządzenia wydanego przez ministerstwo to jest to przebudowa niezgodna z polskim prawem
§ 109. 1. Droga powinna być oświetlona ze względów bezpieczeństwa ruchu, w szczególności:
1) gdy przebiega przez obszar oświetlony i występuje zagrożenie olśnienia uczestników ruchu,
2) w obrębie węzła lub skrzyżowania, jeżeli jedna z krzyżujących się dróg jest oświetlona,
3) na skrzyżowaniu z drogą klasy S,
4) na skrzyżowaniu typu rondo,
5) na skrzyżowaniu skanalizowanym z wyspami w krawężnikach jeżeli jest to droga klasy GP,
6) między odcinkami oświetlonymi jeżeli długość odcinka nie przekracza 500 m,
7) na odcinku przyległym do obiektu mostowego jeżeli obiekt jest oświetlony,
8) w obrębie miejsca poboru opłat, zwanego dalej "MPO",
9) na ulicy klasy S,
10) na jednojezdniowej ulicy o czterech i większej liczbie pasów ruchu,
11) na skrzyżowaniu na terenie zabudowy, przy którym znajdują się budynki użyteczności publicznej, przystanki
komunikacji zbiorowej,
12) w obrębie przejścia dla pieszych i dojścia do przystanków komunikacji zbiorowej na terenie zabudowy.
pod 4 11 12 podpada to skrzyżowanie. Jeżeli nie mieli odstepstwa od rozporządzenia wydanego przez ministerstwo to jest to przebudowa niezgodna z polskim prawem