Widok
Zlikwidowana pętla autobusowa powróci kilka metrów obok
Opinie do artykułu: Zlikwidowana pętla autobusowa powróci kilka metrów obok.
Miasto ponownie zmienia plany organizacji ruchu autobusów w centrum miasta. W 2013 r. zlikwidowano pętlę Jana z Kolna , a w tym roku planuje się ją odtworzyć kilka metrów obok . Jednocześnie zamknięty zostanie plac techniczny dla autobusów, który wykonano po zastąpieniu pętli Jana z Kolna parkingiem wielopoziomowym.
Pętla Jana z Kolna została zamknięta w 2013 r., ponieważ miasto chciało pomóc deweloperowi pobliskiego biurowca Tryton zapewnić miejsca postojowe dla przyszłych ...
Miasto ponownie zmienia plany organizacji ruchu autobusów w centrum miasta. W 2013 r. zlikwidowano pętlę Jana z Kolna , a w tym roku planuje się ją odtworzyć kilka metrów obok . Jednocześnie zamknięty zostanie plac techniczny dla autobusów, który wykonano po zastąpieniu pętli Jana z Kolna parkingiem wielopoziomowym.
Pętla Jana z Kolna została zamknięta w 2013 r., ponieważ miasto chciało pomóc deweloperowi pobliskiego biurowca Tryton zapewnić miejsca postojowe dla przyszłych ...
Przecież takie pomysły były im podsuwane, kiedy była sprawa afery z tą pętlą i z rozjeżdżaniem Starego Miasta.
Zamiast tego na kilka miesięcy wdrożono kretyński pomysł z zatruwaniem Starego Miasta, potem wycofano się z tego absurdu i okazało się, że starczy miejsca na autobusy na przystankach przy dworcu PKP i na Wałach Jagiellońskich, potem zdfraudowano kasę na plac postojowy, która teraz pójdzie się..... , w międzyczasie obiecano pętę autobusową w okolicy przystanku Gdańsk Śródmieście, potem zaczęto wycofywać autobusy ze Śródmieścia żeby poprawić jakość powietrza i sporą kasę władowano w dostosowywanie węzłów przesiadkowych wywołując kolejną aferę, a teraz kolejny pomysł z przywróceniem pętli na Jana z Kolna i kolejnym marnotrawstwem publicznych pieniędzy..
Jak ta ogólna niespójność pomysłów i defraudowanych pieniędzy ma się do racjonalnego myślenia? Pamiętam jak dziś artykuły o likwidacji tej pętli/oddawaniu pętli na parking deweloperowi i mądre racjonalne komentarze pod nimi, których wtedy nikt nie posłuchał, a teraz te bezmózgi ośmieszają się na całej linii. Szkoda, że nie na swój własny koszt.
Co z wizją Śródmieścia bez autobusów? Upadła?
Co z pętlą autobusową koło przystanku SKM Śródmieście, która miała być w tym roku? Wyparowała?
Dlaczego nikt nie rozlicza władzy z nierealizowanych obietnic i zmiany planów o 180 stopni na poziomie schizofrenika.
BTW czy mistrz ZOmkowski wciąż w ZTM? Bo Lisicki w ZKM spija chyba frukty. Czy już ukrócił żądania kierowców autobusów przyzwoiych warunków pracy? Jakoś ostatnio cisza, więc chyba dorżnął krnąbrną watahę
Jak ta ogólna niespójność pomysłów i defraudowanych pieniędzy ma się do racjonalnego myślenia? Pamiętam jak dziś artykuły o likwidacji tej pętli/oddawaniu pętli na parking deweloperowi i mądre racjonalne komentarze pod nimi, których wtedy nikt nie posłuchał, a teraz te bezmózgi ośmieszają się na całej linii. Szkoda, że nie na swój własny koszt.
Co z wizją Śródmieścia bez autobusów? Upadła?
Co z pętlą autobusową koło przystanku SKM Śródmieście, która miała być w tym roku? Wyparowała?
Dlaczego nikt nie rozlicza władzy z nierealizowanych obietnic i zmiany planów o 180 stopni na poziomie schizofrenika.
BTW czy mistrz ZOmkowski wciąż w ZTM? Bo Lisicki w ZKM spija chyba frukty. Czy już ukrócił żądania kierowców autobusów przyzwoiych warunków pracy? Jakoś ostatnio cisza, więc chyba dorżnął krnąbrną watahę
sadze, ze owy parking jest na to nieprzystosowany.
To gotowiec do kupienia za 2 mln zlotych. Jak kontener budowlany. Stad tez jest tak obrzydliwy.
Pomysl, o ktorym mowisz bylby bardzo dobry. Co wiecej, mozna bylo zrobic tam niewielki placyk i jakis sklep + kawiarnie, czy bar. Jedziesz z pracy i szybko zakupy zrobisz, albo jak musisz dlugo czekac to nie marzniesz na deszczu.
Niestety do takich dzialan potrzeba ludzi, ktorzy zarzadzaja komunikacja zbiorowa i UZYWAJA jej na co dzien.
To jest jeden z przykladow tego, ze wlodarze Gdanska nie korzystaja z komunikacji publicznej. Jeden z wielu :(
Pomysl, o ktorym mowisz bylby bardzo dobry. Co wiecej, mozna bylo zrobic tam niewielki placyk i jakis sklep + kawiarnie, czy bar. Jedziesz z pracy i szybko zakupy zrobisz, albo jak musisz dlugo czekac to nie marzniesz na deszczu.
Niestety do takich dzialan potrzeba ludzi, ktorzy zarzadzaja komunikacja zbiorowa i UZYWAJA jej na co dzien.
To jest jeden z przykladow tego, ze wlodarze Gdanska nie korzystaja z komunikacji publicznej. Jeden z wielu :(
Powiedz mi po co jest ten parking?
Otóż to! Nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ten parking? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest parking na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym parkingiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest parking społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu i co się wtedy zrobi?
Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach.
Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach.
Warto zrozumieć że pewne grupy już dawno nauczyły się działać w świetle prawa, które chroni taką(lekko mówiąc) niegospodarnosc. Sami tworzą z resztą prawo to wiedzą jak je obejść żeby każdy się nachapał i przy tym nie beknął. Nikt oprócz nas, którzy za to wszystko płacimy. Wszyscy wiemy jak jest i niestety to musi nam na razie wystarczyć.
Prawo dziurawe jak ser szwajcarski, a jego egzekwowanie wirtualne niczym emeryturyoprzyszłych pokoleń.
Prawo dziurawe jak ser szwajcarski, a jego egzekwowanie wirtualne niczym emeryturyoprzyszłych pokoleń.
Bo dziady
Co parkuja dookola nawet 3 zl na parking nie maja. Stawiaja auto przed parkingiem na prywatnym terenie,dewastuja trawniki ale codzien przyjezdza straz miejska i te drobne cwaniactwo placi duzo wiecej. A jak sie plebsowi i biedocie parking nie podoba ,to niech samochod w domu zostawiaja albo niech zamkna slepia i nie patrza
podaje abstrakcyjny przyklad o kolejnym stopniu zepsucia spolecznego
Skoro moge robic cos zlego, "bo rzadzacy to i tamto" nastepnym krokiem bedzie okradanie rencistki, bo "rzadzacy biora tez lapowki. W tym kraju tylko ryby nie biora" itp. itd.
Jak ktos chce oszukiwac zawsze latwo znajdzie wymowki.
Co do parkowania jednak to nie wiem, czy parkowanie na chodniku (zgodnie z przepisami), tam gdzie nie ma zakazu jest dewastacja? Co innego na trawniku, czy wa jakis sposob rzeczywiscie fizycznie niszczacy teren.
Jak ktos chce oszukiwac zawsze latwo znajdzie wymowki.
Co do parkowania jednak to nie wiem, czy parkowanie na chodniku (zgodnie z przepisami), tam gdzie nie ma zakazu jest dewastacja? Co innego na trawniku, czy wa jakis sposob rzeczywiscie fizycznie niszczacy teren.
xxx
jestes drewninnym kolkiem, ze nic nie rozumiesz?-czy mieszkańcy płaca dodatkowo np za miejsca zabaw dla dzieci, albo za korzystanie z chodników-nie, miasto czerpie korzyści z podatków od ludzi i w zamian ma psi obowiazek dbac o to, by otoczenie bylo przyjazne TYM podatnikom(chodniki, sciezki rowerowe, parkingi, trawniki itp)jesli ma to wygladac w taki sposób ze miasto tylko bierze(wyplaty dla pracownikow)a obywatele musza tylko placic i nic w zamian, to znaczy, ze jestesmy darmowa sila robocza.
Nic dziwnego, że pusty
3 zł/h przez całą dobę, to cena dość wysoka, tym bardziej, że po 17-stej i w weekendy można parkować za darmo w strefi płatnego parkowania. Ponadto w CH, zlokalizowanych w pobliżu zazwyczaj pierwsze 30 min parkowania jest również darmowe. parking ma szansę zapełnić się autami, jak pojawią się abonamenty typu 30 zł / 2 tygodnie albo 50 zł / miesiąc. To chyba bardziej się opłaci, skoro ten parking i tak jest prawie pusty.
podejrzewam że koszt budowy parkingu= kosztowi pętli czyli ok 4 mln zł.
podejrzewam że koszt budowy parkingu= kosztowi pętli czyli ok 4 mln zł. Niezły wał - ktoś dostał darmo kawał gruntu w samiuśkim centrum (wartość około 1,5 tys/m2 ) po to by miasto po 20 latach dostało wyeksploatowany budynek :). I miasto musi sobie jeszcze znaleźć wybudować nową pętle. Gdzie jest CBA?
w nowym Gdansku. Gdansku 21 wieku by Adamowicz i spolka zoo PO
Sam pamietam calkiem inny Gdansk lat 90-tych. Z rynkiem spozywczym na 3 maja. Z kompleksem kin studyjnych (dostepnych tam kafejek). Z parkingami przed notem i na rajskiej. Z Zakiem jako osrodkiem prawdziwej kultury studenckiej.
Mozna tak wymieniac.
Mozna tak wymieniac.
Mam nadzieję ,że szybko wkroczy prokurator
za sponsorowanie prywatnego inwestora.
Nie ma 1 mln na remont palmiarni,że nie wspomnę o innych ważnych rzeczach,a tutaj taka bezzasadna pomoc.
Władze Gdańska cały czas kombinują jak ograniczyć komunikację miejską w centrum,aby wygodniej jeździło się samochodem. Stąd te przesiadki,które powodują że przymusowa przesiadka z jednego środka komunikacji na drugi wiąże się z pokonaniem kilkaset metrów.Np z Chełmu w stronę Jasienia.
Nie ma 1 mln na remont palmiarni,że nie wspomnę o innych ważnych rzeczach,a tutaj taka bezzasadna pomoc.
Władze Gdańska cały czas kombinują jak ograniczyć komunikację miejską w centrum,aby wygodniej jeździło się samochodem. Stąd te przesiadki,które powodują że przymusowa przesiadka z jednego środka komunikacji na drugi wiąże się z pokonaniem kilkaset metrów.Np z Chełmu w stronę Jasienia.
ale to jest i byl od poczatku przystanek poczatkowy.
druga petla byla na Walowej przy kanale. Gdansk juz tak zostal zdewastowany przez PO i Adamowicza, ze ludzie nawet nie pamietaja jak zaprojektowane bylo to miasto. I to przez ludzi, ktorzay musieli liczyc sie z funduszami (bo nie mieli ich za duzo).
wszystkich, ktorzy dawali fory Adamowiczowi przez tyle lat
powinno sie teraz zagonic do obowiazkowej pracy przy odbudowie miasta. Za darmo. Praca przy odbudowie tego co razem zniszczyli. Nie zadne wiezienie ale praca dla miasta jako kara za dewastacje. Glosujacy na Adamowicza lacznie z wladzami miasta do kontenerow socjalnych i codziennie praca. To moze ich tylko obudzic i pozwoli wrocic do rzeczywistosci.
No tak matematyk od siedmiu boleści
Parking ma nie tylko ofertę na 1h, ale pewnie ma też oferty długo terminowe, ale na miesiąc trzeba się liczyć z kosztem 200zł minimum.
I tu nie chodzi o zachęcanie, bo pracownicy dojeżdżający autami mają zostawiać auta poza centrum i dojeżdżać ostatnią milę autobusem.
I tu nie chodzi o zachęcanie, bo pracownicy dojeżdżający autami mają zostawiać auta poza centrum i dojeżdżać ostatnią milę autobusem.
On właśnie pomyślał jak biznesmeni publiczno-prywatni
Miasto trochę mniej by zarobiło, ale mogło sprzedać teren nad pętlą samochodową. Teren byłby dużo większy i do tego dobrze skomunikowany.
Dzięki temu ludzie mogliby zostawiać auta i przesiąść się na autobus.
Byłby to nawet dodatkowy dochód parkingu, bo umożliwiałby zyskanie nowych klientów nie koniecznie z tej okolicy.
Dzięki temu ludzie mogliby zostawiać auta i przesiąść się na autobus.
Byłby to nawet dodatkowy dochód parkingu, bo umożliwiałby zyskanie nowych klientów nie koniecznie z tej okolicy.
Miasto cały czas ślepe i nie widzi dużo lepszych lokalizacji pod pętle autobusową.
Dwie lokalizacje aż się dopominają o taką pętle, a przy okazji jest tam o wiele więcej miejsca.
1. Teren w pobliżu Giełuda, a chodzi o teren za placem zebrań ludowych, czyli na terenie za zlikwidowaną muszlą. Miejsce to jest dużo lepiej skomunikowane niż Jana z Kolna i umożliwia jazdę autobusów w wielu kierunkach, a przy okazji umożliwia obsługę koncertów w sezonie.
2. Teren przy ECS (do wyboru do koloru), gdzie jest sporo miejsca, a do tego umożliwia włączania się do ruchu za pomocą 2 dróg (Nowa Wałowa, jak i droga koło ECS łącząca się z Jana z Kolna). To usytuowanie zapewniłoby obsługę ECS, oraz pracowników terenów stoczniowych i postoczniowych.
1. Teren w pobliżu Giełuda, a chodzi o teren za placem zebrań ludowych, czyli na terenie za zlikwidowaną muszlą. Miejsce to jest dużo lepiej skomunikowane niż Jana z Kolna i umożliwia jazdę autobusów w wielu kierunkach, a przy okazji umożliwia obsługę koncertów w sezonie.
2. Teren przy ECS (do wyboru do koloru), gdzie jest sporo miejsca, a do tego umożliwia włączania się do ruchu za pomocą 2 dróg (Nowa Wałowa, jak i droga koło ECS łącząca się z Jana z Kolna). To usytuowanie zapewniłoby obsługę ECS, oraz pracowników terenów stoczniowych i postoczniowych.
jak miasto może pomagać zmniejszyć koszty budowy prywatnej firmie kosztem utrudniania ruchu autobusów w Gdańsku ?
KPINA! jak się o tym dowiedziałem dlaczego zlikwidowali tą zajezdnie to nie zagłosowałem na Adamowicza i już więcej nie zagłosuję!.
Jeśli już wpadli na taki pomysł żeby zrobić tam parking wielopoziomowy nie mogli przeznaczyć parter tego parkingu na zajezdnie i ten przyległy plac a górne poziomy na parking ? Trochę pomyśleć przy projekcie i na pewno by dało się to tak zbudować ! A tak zakorkowali pół głównego miasta autobusami a kierowcą komunikacji pogorszyli warunki pracy!
Jeśli już wpadli na taki pomysł żeby zrobić tam parking wielopoziomowy nie mogli przeznaczyć parter tego parkingu na zajezdnie i ten przyległy plac a górne poziomy na parking ? Trochę pomyśleć przy projekcie i na pewno by dało się to tak zbudować ! A tak zakorkowali pół głównego miasta autobusami a kierowcą komunikacji pogorszyli warunki pracy!
Krzysiu Koprowski - mijasz się z prawdą. Deweloper wyraźnie nie chciał tego parkingu stawiać
on ma miejsca pod budynkiem, a okolica jest tak skomunikowana, że ten parking do szczęścia nie był mu potrzebny. To wymuszenie Bielawskiego na dewie spowodowało to co jest. I jeszcze kompletnie bez sensu jak widzimy... po prostu ja p...dole.
urzędnicy - nieudacznicy
nie nadaje
Stałą pętlę autobusową ( a może nawet dworzec autobusowy ) można zbudować po przeciwnej stronie ul Jana z Kolna, pod filarami estakady ks. J. Popiełuszki i na terenach przyległych. Nie nadają się one do innej zabudowy, a wyjazd autobusów przez rondo przy Bramie Oliwskiej jest wygodniejszy.
Jeśli moja propozycja jest błędna, to oczekuję stanowiska władz miasta dlaczego robi się nową prowizorkę bez perspektyw.
Stałą pętlę autobusową ( a może nawet dworzec autobusowy ) można zbudować po przeciwnej stronie ul Jana z Kolna, pod filarami estakady ks. J. Popiełuszki i na terenach przyległych. Nie nadają się one do innej zabudowy, a wyjazd autobusów przez rondo przy Bramie Oliwskiej jest wygodniejszy.
Jeśli moja propozycja jest błędna, to oczekuję stanowiska władz miasta dlaczego robi się nową prowizorkę bez perspektyw.
Planowanie zajezdni autobusowej w takim miejscu to skandaliczne marnotrawstwo terenu i pieniędzy - przecież to tereny inwestycyjne i przyszłościowe (bliskość centrum, SKM) i przyszłe centrum miasta - Nowe Miasto. Zajezdnia powinna być umiejscowiona gdzieś w rejonie Zielonego Trójkąta ew. przy Marynarki Polskiej a ten teren zagospodarowany adekwatnie do jego wartości! Planowanie przestrzenne u nas leży i kwiczy!!!
Przeniesienie pętli autobusowej z Giełguda na Jana z Kolna powinno nastąpić dopiero po otwarciu przejazdu przez Hucisko w relacji do dworca kolejowego,choć nawet lepiej byłoby się z tym wstrzymać do zakończenia prac przy "wpinaniu" Nowego Podwala Grodzkiego w "stare".Obecnie przeniesienie pętli spowodowałoby,że autobusy korkowałyby lewoskręt z Błędnika w Wały Piastowskie.Podobna sytuacja z korkami wytwarza się na powrocie podczas skrętu w 3 Maja zaraz za Błędnikiem.Pomijam już fakt dość długiego "pustego" przejazdu autobusów pomiędzy Jana z Kolna a Dworcem PKS,gdzie aktualnie zlokalizowany jest przystanek początkowy większości linii korzystających z placu postojowego na Giełguda.Swoją drogą dlaczego autobusy nie mogą kończyć na terenach postoczniowych?W ciągu ul Popiełuszki są nawet zatoki przystankowe i wiaty,tylko autobusów nie ma.
Dlaczego kierowcy autobusów nie mają zapewnionych podstawowych warunków sanitarnych ?
Zastanawia mnie dlaczego nie ma żadnej reakcji ze strony SANEPIDu na skandaliczne warunki, w jakich pracują kierowcy ? Nie ma gdzie zalatwić podstawowych potrzeb sanitarnych, zwyczajnie umyc rece. Przecież wsród pracowników za kółkiem są także kobiety ! To, że w centrali ZTM pracują smierdziele to nie znaczy, że wszyscy muszą sie równać do ich poziomu.
Dziadowstwo ale sorry przecież my jestesmy europejczykami.
Dziadowstwo ale sorry przecież my jestesmy europejczykami.
nic dziwnego że parking pusty, a jak do niego wjechać?
od momentu kiedy powiesili tą ogromną plandekę że parking otwarty,
to ilekroć tamtędy przejeżdżam to zastanawiam się jak się do niego dostać,
bo to co widać dookoła to jeden wielki plac budowy,
ostatnio zauważyłam jeden, prawie niewidoczny znak że można z jana z kolna skręcić na parking, ale jest on tylko od strony marynarki polskiej, (czyli osoby jadące od centrum nie mogą tam wjechać bo nie ma żadnych znaków),
czy cena duża, to trudno ocenić, ale faktem jest że skoro po17.00 parkowanie w mieście jest darmowe, to po co przepłacać, no i ważniejsze to kto ma tam parkować? bo mam wrażenie że popyt na wiele miejsc parkingowych to raczej w innych miejscach jest duży a tutaj?!
to ilekroć tamtędy przejeżdżam to zastanawiam się jak się do niego dostać,
bo to co widać dookoła to jeden wielki plac budowy,
ostatnio zauważyłam jeden, prawie niewidoczny znak że można z jana z kolna skręcić na parking, ale jest on tylko od strony marynarki polskiej, (czyli osoby jadące od centrum nie mogą tam wjechać bo nie ma żadnych znaków),
czy cena duża, to trudno ocenić, ale faktem jest że skoro po17.00 parkowanie w mieście jest darmowe, to po co przepłacać, no i ważniejsze to kto ma tam parkować? bo mam wrażenie że popyt na wiele miejsc parkingowych to raczej w innych miejscach jest duży a tutaj?!
Nie jestem mieszkańcem Gdańska,ale korzystałem z tej pętli i uważam,że był błąd , że Notable z Gdańska nie pomyśleli,że TĄ pętle można było umieścić obok tego parkingu, a postój autobusów zrobić na parterze tego parkingu. Czemu na całym świecie robi się takie rozwiązania,a u nas na to wychodzi że ogół ludzi myśli podobnie jak ja,ale nikt nie bierze tego sobie do serca.Panowie rządzący w Gdańsku więcej pomyślunku ,a nie błoto w koło,i trochę pomyślcie o zwykłym Kowalskim czy Nowaku.
Teraz tylko czekać, jak wrócą niektóre linie autobusowe - zaorane przy okazji PKM i nowych linii tramwajowych
i tak dalej. Ha - przecież już było - konieczność przebudowy pętli łostowickiej... a taka fajna nowa, ale kurka mać - za mała, za wąskie peroniki, ale na ekraniku u projektanta tak pięknie wyszło... no i kościółek wyburzyć trzeba by,,,,
Za jakieś pół roku będize głośno o "NOWYCH" liniach autobusów zobaczycie, że urzędnicy WYMYŚLILI.
Za jakieś pół roku będize głośno o "NOWYCH" liniach autobusów zobaczycie, że urzędnicy WYMYŚLILI.
Hańba dla Gdańska: rządy Chamów i nieudaczników.
Niszczenie przestrzeni publicznej, totalna niegospodarność i brak BHP kierowców autobusów miejskich, kierowców odpowiedzialnych za bezpieczeństwo tysięcy Gdańszczan. Likwidacja pętli autobusowej to skandal i jednocześnie dowód na skarlałą mentalność prostaków rządzących tym miastem. D N O !!!
Typowe dla Gdańska.
Urzędnicy miasta najpierw coś wybudują, następnie wyburzą, potem zrobią coś przejściowego, potem to przejściowe wyburzą, i zaczną budowę docelową. I teraz mają problem co dalej robić żeby coś robić. Przecież kasą muszą sobie nabijać. Dla mnie po prostu cwaniacy " te pracusie, urzędasy ".
Biurowiec ! A może macie lepszą propozycję.
W tak doskonałym miejscu aż prosiło się, żeby wybudować np. taki biurowiec jaki wybudowano we Wrzeszczu na miejscu D.T. " Neptun ". Kompromitacja architekta Gdańska. Panie architekcie ile panu dano forsy, żeby tak siebie skompromitować. A wybudowano jakiś dziwoląg - parking wielopoziomowy. Dno !!!