Widok

demonstracja 23-04-2016

organizowana przez miasto:
przejazd przez tunel
jedyny raz dozwolony dla rowerzystów

trzeba się zjawić licznie
i każdy powinien nieść napis
na fladze, na koszulce, na kasku, na rowerze

że chcemy takich samych praw jak kierowcy
czyli bezplatnego przejazdu tunelem
a nie przymusu czekania na autobus co pół godziny
proszenia o wpuszczenie, czy jest dla nas dość miejsca
i płacenia 3zl za 1300m tunelu, 2 x drożej niż taxi

to musi się dać zorganizować inaczej
nasz krzyk musi być widoczny i słyszalny
może jest jeszcze szansa
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 8
> chcemy takich samych praw jak kierowcy

Obowiązków również?
Podatki i akcyza w cenie paliwa, obowiązkowe OC itd...

> 2 x drożej niż taxi

Zatem masz prosty wybór: jeździj taksówką :D
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 8
Ciekawa kwestia... bo z jednej strony się z autorem zgadzam, a z drugiej...

pomijając fakt, że zwykle w tamte rejony się nie wybieram, jak juz na westerplatte to autem, a nawet jeśli, to zwyczajnie chyba bym się stresował na rowerze zamknięty między dwoma ścianami tunelu z wyprzedzającymi na gazetę psychopatami...

jedynym rozwiązaniem było by pozwolenie, żeby w tunelu rowerzyści jechali środkiem pasa
pragnę przypomnieć że:
-pasy w tunelu mają 3m
-rower w świetle prawa ma do 0.9m
-0.3m tyle trzeba od krawężnika żeby było w miare bezpiecznie
-1m - minimalna odległość jaką trzeba zachować przy wyprzedzaniu rowerzysty
-a szerokość np. smarta to 1722mm

no to odejmujemy:
300 - 90 - 30 - 100 = zostaje 80cm pasa
a samochody mają więcej niż 172,2cm

specjalnie podałem w cm, bo w początkach szkoły podstawowej chyba nie ma jeszcze ułamków...

jak widać, nawet dziecko powie, że trzeba zmienić pas ruchu żeby legalnie wyprzedzić rowerzystę...
a skoro tak to równie dobrze ten może jechać środkiem

ale wtedy kierowcy będą tęgo bić pianę - bo przecież 2 pasy to za mało, żeby wyprzedzić :D

generalnie wydaje mi się, że wszystko zależy od natężenia ruchu jakie tam będzie...

wątpię, żeby te dwa pasy były wykorzystane nawet w godzinach szczytu
ale tutaj w sumie zgaduje, bo nie wiem ile osób jeździ naokoło... zobaczymy
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1
Jak zwykle niepotrzebnie się rozdrabniasz w detalach ;)

Rzut oka na zdjęcie i WIDAĆ, że nie ma w tunelu miejsca na rowery czy pieszych. Żeby je zyskać, trzeba by poszerzyć tunel o przynajmniej 1,5m lub zrobić drugi, równoległy, mniejszy. Podejrzewam, że kolejne kilkaset baniek by poszło na to.
Pomysł z autobusem nie jest zły. ale powinien kursować max co 5-10 min. Mogłaby to być linia obsługująca tylko tunel czyli mierząca w kółko raptem ze 3-4 km. Jeden pojazd by wystarczył. I bilet za symboliczną złotówkę, jesli tylko ta trasa (czyli głównie dla pedalarzy). Linia opłacalna w takim samym stopniu jak "100" czyli wcale :D - ale nie tak znowu kosztowna a miasto miałoby z bani marudzenie.
Piesi by raczej z niej nie korzystali, bo głównie jeździliby autobusami "przelotowymi".
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 4
Ja wiem, że tam nie ma miejsca ;) nawet pasy są wąskie... bo normalnie ~wszędzie mają 3.5 a nie 3m

ale robienie busa co 5-10 min to absurd! autobus będzie jeździł pusty...
ale jak pisałem, nie wiem jaki tam będzie ruch... może nagle dziesiątki rowerzystów będą się tamtędy pchać do/z gdańska :D

podejrzewam, że samochodowy zbliżony do zera poza godzinami szczytu

a rowerowy? nie mam pojęcia...
jeśli natomiast dobrze zgaduje i rowerowy ruch również będzie znikomy, to skoro i tak ten bus ma tam jeździć... to może lepiej zrobić tak, że będzie jechał... na żądanie :D

pojawi się rowerzysta - witam, proszę mnie przewieźć ;))))
i w tym samym czasie wciskamy guzik i drugi bus jedzie w drugą stronę, żeby po każdej stronie był jeden

ba dum! tsssss....

pomysł może wydawać się śmieszny, ale jeśli będzie 1-5 rowerzystów na godzinę w nieregularnych odstępach - to nic lepszego nie wymyślą :D
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1
> robienie busa co 5-10 min to absurd! autobus będzie jeździł pusty

Wiem. Ale wydaje mi się, że lepsze to niż angażowanie 2 pojazdów i 2 kierowców.
A nie wyobrażam sobie, żeby dojechać rowerem do tunelu i potem czekać pół godziny na autobus , żeby przejechać te ~1,5 km. To już naokoło byłoby szybciej.
Zresztą.. przynajmniej w wakacje i weekendy wcale nie musi jeździć pusty. Trasa wzdłuż morza do np. Westerplatte czy na Stogi/Górki Zachodnie wydaje się bardzo atrakcyjna na rowerowe wycieczki. Miasto mogłoby zaryzykować na kilka miesięcy a po sezonie ew. zweryfikować sensowność takiego autobusu.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0
dlatego nie napisałem o szczegółach, bo możliwych rozwiązań jest wiele

jedno pewne, czy z napisem, czy bez, musimy się stawić LICZNIE,
także z Gdyni, Pruszcza, Pcimia itd, nie tylko ze Stogów i Letnicy
bo rowerzyści bywają olewani wszędzie, bo na to pozwalają

TY zrób dwie ulotki i daj dwóm ludziom na ddr, HGW, moze to coś da
wklej taki tekst na Twoje forum osiedlowe, Facebook,
opowiedz w kiblu w pracy, nawet jak nie jezdzisz rowerem,
nie chcesz tam dzikich protestów po otwarciu!
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2
Tu nie chodzi o to żeby jechać tunelem rowerem, tylko żeby autobus przejeżdżający przez tunel był dla rowerów darmowy. Nie dość że jest drogi to jeszcze mało rowerów jest w stanie pomieścić.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2
Ależ autobus jest darmowy dla rowerów, wystarczy aby właściciel miał bilet.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 3
Podatki w cenie paliwa (kiełbasa, makaron, banany, piwo) oczywiście płacimy.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 2
@Mazur rowerzyści też mają samochody

@sadyl a czy OC do roweru przypadkiem nie jest w (większości?) polisie ubezpieczeniowej domu?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
OC w życiu prywatnym rzeczywiście jest dosyć często doklejone do ubezpieczenia domu/mieszkania. Jedynie należy zwrócić uwagę na detale. Część (niewielka) TU ogranicza zakres odpowiedzialności wyłącznie do szkód związanych z faktem posiadania domu/mieszkania. Część ma szerszy zakres, ale np. nie odpowiada za szkody wyrządzone wskutek jazdy rowerem lub wymaga wykupienia tego jako dodatkowej opcji - o czym oczywiście nikt zazwyczaj nie myśli ;) No i pozostaje zakres terytorialny: często jest to wyłącznie Polska.
Nie wiem, czym się kierują TU robiąc takie obostrzenia, bo z pewnością nie chęcią obniżenia składki, bo akurat ten składnik jest groszowy. W polisach jakie sprzedaję najczęściej nie ma żadnych z powyższych ograniczeń a OC kosztuje ok. 20-25 zł/rok dla całej rodziny (przy sumie ubezpieczenia 50 kzł)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
Do tego podatku z paliwa się dokładam pełną gębą:P
Obowiązki na drodze mam takie same jak każdy inny uczestnik ruchu.
OC?
A ty je płacisz za chodzenie?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
To przestańcie truć spalinami, blachosmrodziarze.
Rowery mają określone przywileje, ale mają też wiele zalet w stosunku do samochodów - dlatego są promowanym przez miasto środkiem lokomocji.

I bez płaczu mi tu, że nie pozwolono rowerzystom jeździć w tunelu bo to idiotyzm kompletny. Ani to zdrowe, ani bezpieczne.
Kwestia transportu zastępczego to już inna sprawa - która jak najbardziej podlega dyskusji.

A OC osobiste akurat rozsządnie jest mieć jeżdżąc na rowerze.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2
a z jakiej racji ty, albo inny urzędnik śmie dbać o MOJE zdrowie i bezpieczeństwo, wbrew mi?

jesteś jakaś klecha i chcesz mi też zaglądać do łóżka?! badać co robię u ginekologa? a łapy precz, zwyrolu!
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1
Brawo! Dziewczyny, przyjedźcie tłumnie na demonstrację!
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
Bo państwo płaci za Twoje leczenie.
Jeśli ktoś tu napisze, ze płaci składki - sprawdźcie proszę ile one rocznie wynoszą i porównajcie z kosztami operacji czy leczenia chorób przewlekłych.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 3
rozumiem bk, ze to sarkazm?

"państwo płaci"?!?!

a skąd państwo bierze WSZYSTKIE pieniądze?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Polak 80 czy 90% wszystkich składek zdrowotnych z całego okresu składkowego statystycznie wykorzystuje na ostatnie 3 czy 4 miesiące życia. Nie licząc ofiar wypadków, które się wyliżą. Ci zaciągają długi, z których nie wyjdą do końca. Po prostu zdrowa część społeczeństwa płaci na tę chorą część i tak jest w porządku, gdy prawo gwarantuje równy i stosunkowo szeroki dostęp do świadczeń.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
czyli to nie państwo płaci za moje leczenie, tylko podatnicy płacą za swoje leczenie sami

bo jest ogromna szansa, że nie będziesz miał żadnego wypadku i to Ty będziesz płacił na kogoś...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
A gdzie ja użyłem słowa "państwo", lub oś takiego zasugerowałem? Do której części mojej wypowiedzi się odniosłeś, bo nie kumam?
Swoją drogą, państwo to my, a nie reprezentacja parlamentarna, czy rząd, wiec jak ktoś mówi, że "państwo coś robi", to oczywiste, że struktury państwowe, korzystając z pieniędzy wypracowanych przez podatników, w imieniu państwa przez te struktury zgromadzonych (pewnie dodasz 'zabranych' lub 'ukradzionych).
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
ja tylko odnosząc się do Twojej wypowiedzi napisałem wniosek
bo jednoznacznie nie napisałeś ;)

"państwo to my" - nie zgodzę się, my jesteśmy obywatelami państwa, a państwo stanowi rząd...
jako, co pokazała historia, rząd ZAWSZE kłamał jako obywatel nie masz żadnego realnego wpływu na to co zrobi państwo... niestety...

ale niezależnie od powyższego to tylko semantyka... nazwy...
przesłanie pozostaje takie same...
niezależnie, czy słowo 'państwo' oznacza 'obywateli' czy 'rząd'

niezależnie od tego nic nie zmienia faktu, że nie masz żadnego wpływu na to, co robi "reprezentacja parlamentarna" a oni - jak wspomniałem - nie mają WŁASNYCH pieniędzy, tylko wydają pieniądze PODATNIKÓW :)

niezależne, czy podatnik X się na to godzi czy nie...

i tu jest problem
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
To jest forum rowerowe , więc samochodowe kanalie nie mają tu wstępu. Więc won z stąd blachosmrodziarzu
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1
Właśnie dlatego ludzie nie lubią rowerzystów jako ogółu. Radykałowie tacy jak osoba kryjąca się pod nickiem ~Samochody z Polski won (podobnie jak islamscy terroryści) próbują narzucić całemu światu styl życia uznany przez siebie za właściwy. Na szczęście na razie nie posuwają się dalej niż użycie zwrotów typu "blachosmrodziarz" czy "samochodowe kanalie" choć według mnie tego typu postępowanie także jest rodzajem fanatyzmu.

~Samochody z Polski won jak sam wspomniałeś to jest Forum. Z definicji jest ono ogólnodostępne i nie Tobie decydować kto ma prawo się w danym dziale wypowiadać.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2
30 la temu, czyli za pełnej komuny, znalazłem się w Monachium i stwierdziłem, że w samochodach jesteśmy 30 lat do tyłu, ale w rowerach 130. Rowerzysta w mieście był bogiem. Teraz w Polsce w samochodach dorównaliśmy Niemcom, a w rowerach jesteśmy 260 lat do tyłu, bo poszliśmy w drugą stronę. Nie z winy rowerzystów.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0
"~Samochody z Polski won" - ten koleś pewnie jest zwykłym trolem, i nic nie ma wspólnego z rowerem...
nie zdziwił bym się również, gdyby to był jakiś kierowca podsycający ogień...

nikt normalny takich rzeczy nie pisze :D bo przedstawianie WSZYSTKICH kierowców, czy WSZYSTKICH rowerzystów jako "tych co nie znają przepisów i jeżdżą jak chcą" jest zwyczajnie... oznaką głupoty autora
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
Jest mi wstyd, że wśród rowerowej braci są tacy terroryści którzy roszczą sobie przywileje do wszystkiego co związane z pedałami.

Tunel nie został zaprojektowany dla rowerów i end of story, na Westerplatte się jedzie z Gdańska Elbląską.

Co następne będzie popularne wśród roszczeniowców - darmowe przejazdy A1?

Żenada pajacu, ŻENADA
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 5
Tunel został źle zaprojektowany i musi być przeprojektowany (przebudowany), w przeciwnym razie być może będzie blokowany. Pretensje do projektanta i inwestora.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 4
Autostrady też są źle zaprojektowane?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1
a co mają autostrady do tunelu w środku miasta?
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
A mają to, że rowerem też nimi jechać nie można, a wystarczyłoby tylko trzecie pasmo dobudować i byłoby jak znalazł dla rowerów.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2
Co znaczy też? W tym tunelu ma być można, nie ma żadnych przeciwwskazań. A jak się szoferom nie podoba, to niech sfinansują przebudowę.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1
Są przeciwwskazania, tunel nie został przewidziany dla ruchu rowerowego. Jego celem jest eliminacja ruchu ciężarowego ze śródmieścia, jeśli ktoś jest zawiedziony, to winnego powinien szukać w lustrze. Od dawna wiadomy był główny cel tunelu, trzeba było podnosić larum na poziomie projektowania.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1
protesty byly od poczatku
tak jak byly przy budowie estakady
i jak byly przy moscie wantowym

ludzie wladzy maja rowerzystow w d*pie
bo "plan zatwierdzony"

tym wazniejsze, by nas uslyszano teraz
na przyszlosc
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1
"Jego celem jest eliminacja ruchu ciężarowego ze śródmieścia"

nie no, nie żartujmy... tunel będzie poza godzinami szczytu stał pusty... a ciężarówki jeżdżą najgęściej nocami...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Tych 180 rowerzystów z Przeróbki i Stogów raczej nie zapełni tunelu.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
1000 samochodów przeróbki i stogów również nie ;)

ruch będzie tylko w godzinach szczytu - potem pusto...

ale zobaczymy :)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
No i tylko o to chodzi, żeby nie było zakazu.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
podsumowując....

problemem (NIBY, wg lamusów) jest to, że rowerzysta będzie wdychał spaliny ;))))))))

tzn to jest problem, który wymyślono w tym roku...

bo w zeszłym jak była mowa o tunelu, to laumsy pisały, ze po prostu jest za wąsko ;))))

ale lamusy pewnie o tym zapomniały - i teraz jest o spalinach....

wracając...
podsumujmy:
1. rowerzysta w korku przeciska się prawą stroną - 3-4 min i przejeżdża tunel
2. rowerzysta w busie stoi w korku... czy busy są szczelne? w lecie 30*C ?? :))))
3. w ostatnim (chyba) artykule dot. tunelu, WYRAŹNIE jest napisane, że jeśli będzie duży ruch, to tunel będzie blokowany w taki sposób, żeby W ŚRODKU tunelu nie zalegały samochody...
mówiąc innymi słowami: jeśli jest korek, to nie wjeżdżasz do tunelu póki z 2 strony nie zrobi się miejsce - tak chcą władze gdańska

to pytam jeszcze raz: skąd argument o wdychaniu spalin?!
przecież ci debile nie umieją czytać ze zrozumieniem... i wymyślają jakieś brednie, że "inżynierowie i specjaliści" tak zarządzili - że niebezpieczne dla rowerzystów, chociaż NIGDZIE nie było napisane KTO i DLACZEGO tak zarządził... po prosu jest informacja: "nie będzie dostępny dla rowerzystów ale będzie bus"

BUAHAHAHAHAHA...

coraz większe perełki na tym forum... bez kitu, z każdym dniem coraz lepiej...

a podchodząc do tematu od normalnej strony:
to ew. JA będę wdychał spaliny i JA poniosę tego konsekwencje...
jeśli przejadę raz, i uznam, że jest gęsto i nie da się oddychać - więcej tam nie pojadę, albo skorzystam z busa...
nie rozumiem jak ludzie możecie akceptować fakt, że jakiś pajac-urzędas mówi Wam co wolno a czego nie wolno robić... w granicach rozsądku oczywiście... wolność powinna kończyć się tam, gdzie zaczyna się wolność innego człowieka - dopóki nikomu (poza sobą) nie szkodzę, to g*wno to kogo powinno interesować!

jesteśmy niewolnikami, a nie wolnymi ludźmi...
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0
Przeciętny rowerzysta jedzie przez tunel znacznie dłużej, niż przeciętny samochód. Przeciętny rowerzysta oddycha intensywniej, niż przeciętny kierowca. Zatem zakładając ruch pieszy i rowerowy należy brać pod uwagę inne uwarunkowania wentylacyjne, to chyba oczywiste.
W tunelach zwykle są zakazy wyprzedzania (wprawdzie tylko pojazdów samochodowych) i ograniczenie wyprzedzania rowerzystów (choćby z powodu wąskich pasów) wydłużyłoby przejazd samochodu do czasu przejazdu rowerzysty.
Dlatego projektując tunel do użytkowania przez rowerzystów, powinno im się zapewnić w nim ddr. Jak jestem przeciwnikiem ddr-ów kładzionych po wsiach bez opamiętania, to tam gdzie trzeba powinny być.
Tunel zaprojektowany tylko dla samochodów nie da się łatwo zaadaptować do ruchu samochodowo-rowerowo-pieszego.
Zaprojektowali i wykonali tak jak jest - tzn bez pomyślunku, i/lub przez minimalizację kosztów i teraz raczej jest po ptakach, tzn, rowerzyści albo nauczą się fruwać, albo pojadą naokoło.
Można demonstrować i protestować, że jest źle i żeby następy tunel robić z głową, ale tego już raczej się nie zmieni (jeden pas na chodnik i ddr).
Jakie to szczęście, że jak wyrąbią tunel pod Pachołkiem, Spacerowa pozostanie asfaltowa i (chyba) będzie naziemne połączenie z Oliwą.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Nic nie trzeba adaptować tylko dopuścić ruch wszelkich pojazdów, a właściwie nie zakazywać ruchu rowerowego, tylko pieszego. Ten tunel jest krótki!
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
/quote bk/
Autostrady też są źle zaprojektowane?
/unquote/

jeśli autostrada jest jedynym rozsądnym połączeniem wielkiej sypialni z oddalonym o rzut beretem miejscem pracy dla kilku tysięcy osób, do tego leży w atrakcyjnym ciągu rekreacyjnym - to tak, takie autostrady są bardzo źle zaprojektowane.

Nawet w Polsce, na przejściu przez dokładnie tę samą rzekę co w Gdańsku, masz przy autostradzie zbudowany "trzeci pas" dla pieszych i rowerzystów.

Paradoksem jest, że przy niemal wszystkich* nowo budowanych przeprawach przez Wisłę powstała infrastruktura pieszorowerowa oprócz... dwóch inwestycji w rowerowej "stolicy"

pozdr

* ok, na moście w Nowych Marzach brak, ale tam akurat łączenie szczerego pola ze szczerym polem miało średni sens
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
Kwestia czasu. Przez dokładnie tę samą rzekę co w Gdańsku, 350 km w górę rzeki jest most zwany Łazienkowskim. Zbudowano go 40 lat temu bez dróg rowerowych. 2 lata trmu się spalił, teraz jest odbudowany i wkrótce będzie miał drogi rowerowe po obu stronach. Historia lubi się powtarzać.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
prorokujesz pożar tunelu? jak w Gottardzie? ale u nas po pożarze raczej go zamkną, niż poszerzą / udrożnią
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Ależ broń mnie Bóg! Natomiast tunel warszawski się nie spalił tylko zapadł swego czasu.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
Skąd czerpiesz takie informacje? Tunel się zapadł? Wypisujesz kompletne bzdury, a inni mają to czytać? Wstyd. Sprawdź tą informację i popraw się.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1
Ty z choinki się urwałeś? W 2012 r. Sprawdź TĘ informację.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
Oba osiedla liczą w sumie 18 000 mieszkańców, czyli coś około 180 rowerzystów.
Nawet zakładając, ze wszyscy akurat musza jechać na zaspę, to dalej nie widzę problemu w tym, że 180 osób dziennie nadrobi 3km drogi. Wyjdą 10 minut wcześniej z domu i po problemie.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
18k osób to ~900 rowerzystów ;)

no to i samochodów będzie z 9000 - myslalem, ze mniej ludzi tam mieszka, mój bład
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Jeśli zakładasz, że co piąty obywatel jeździ regularnie rowerem do pracy, to tak, będzie ich 900. Tylko jest to utopijne założenie, realne jest raczej bliżej 1/100 (w moich okolicach coś około 1/250)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
900/18000 = 'co piąty'

ku**a.... sami prowokujecie, żeby Was obrażać...

% rowerzystów w polskich miastach to 4-5%...
gdańsk (broń boże trójmiasto!) ma najbardziej rozwinięta infrastrukturę rowerową w polsce
dodatkowo na przeróbce i stogach RACZEJ jest bieda - zakładam więc, że bliżej 5%... MOŻE więcej...

900/18000 = 0,05 = 5%

nie "co piąty" - tylko co 20...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
Jazda na rowerze po mieście a infrastruktura rowerowa to dwie różne sprawy. Wielu, jak ja, jeździ na azymut. Jeżeli mi czegoś brak, to stojaków. Ale w końcu stojak to jest to, do czego ja przypinam rower.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
nie przesadzajmy, możesz przypiąć rower praktycznie do wszystkiego co ma metalową (wysoką) rurę ;)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Tam, gdzie jest bieda nie ma pieniędzy na rower, bo najpierw trzeba zatankować samochód.
ps. miało być 5% lub co 20ty, wyszedł miks ;)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
no to niezły mix ;)

a z tą biedą to nie wiem... jakiś rower po dziadku zawsze się znajdzie... a na samochód i opłaty niekoniecznie...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
w branży portowo/magazynowo/produkcyjnej akurat potencjał na duży udział roweru w dojazdach jest bardzo duży - z wielu względów. Zwłaszcza jeśli dojazd jest w 99% po dobrej i bardzo dobrej jakości ddr, w znacznej części po terenach bardzo atrakcyjnych (alejka nadmorska, parki). Czasowo rower w relacjach Sopot/Przymorze/Zaspa - Port Północny wypadałby lepiej niż komunikacja publiczna, w szczycie popołudniowym pewnie często lepiej niż auto. Już obecnie problem z parkowaniem w rejonie PP jest duży, a będzie z tym jeszcze gorzej. Średni ruch dobowy po alejce nadmorskiej w sezonie to > 5000, więc nawet jak 1/10 "turystów" zechce sobie wydłużyć przejazd do Westerplatte, to spokojnie można liczyć łączny ruch przez Martwą Wisłę na ponad 1000 rowerów dziennie, z potencjałem tylko wzrostowym.

Dla takiego ruchu nie warto?
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
warto.

ja dorzucę jeszcze, że np dojazd z chełmu do sopotu zajmuje komunikacją około godzinę i 10 minut (z pieszym dojściem na przystanki etc)

czyli 140 minut dziennie, za które nikt Wam nie zapłaci ;))
samochodem wychodzi trochę lepiej bo 45-60 min w 1 stronę - ale też nikt za to nie zapłaci...

rowerem natomiast...
istnieją firmy - wyobraźcie sobie - które płacą za dojazd do pracy rowerem

pod koniec miesiąca pokazujesz np wyciąg z f... endomondo, i dostajesz dodatkowe 2.5zł * ilość km do wypłaty :) (2.5zł to max z jakim się spotkałem)
wychodzi godzina w jedną stronę, ale dostajesz stówę dziennie więcej (licząc 20km w 1 stonę)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Jakieś źródło tego dopłacania 100 pln dziennie?
Bo zaraz pewnie wyjdzie, że nie *2,5 a 25 ale eurocentów i nie obie strony, tylko dojazd.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
sprawdź sobie ofertę np. blue media - kariera
tam jest napisane, że 1zł /km - ale to zależy od Twojej pensji ;)

nie wiem, czy jest dużo takich firm...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Czyli jednak 'mała' różnica, dostać 20 pln za dojazd a 100 za przejazd w obie strony, ale już darujmy ten oftop
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
dostajesz za jazdę w obie strony ;)
a stawka 1zł to minimum
więc minimum 20zł/1h - mało?
jest na forum temat ile ludzie zarabiają :D
powyżej 20zł wszyscy dostają łapki w dół xD
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
To dlaczego wszyscy brykami jeżdżą? Bo przyjemniej wydawać niż zarabiać?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
"To dlaczego wszyscy brykami jeżdżą? "
bo ich nie stać na rower? nie wiem... bo są głupi jeśli by mieli dostać kase?

i jacy 'wszyscy'?
nie wszyscy, ja do pracy jeździłem długo rowerem - a teraz znam dużo osób które jeżdżą nawet nie mając za to kasy
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Żenadą jest kompletny brak uczenia się na błędach i stworzenie kolejnej (po moście wantowym) przeprawy przez Wisłę niedostępnęj dla niezmotoryzowanych. I to w takim miejscu, które wygenerowałoby zapewne ruch większy niż łącznie na połowie budowanych w Gdańsku dróg rowerowych.

Pudrowanie trupa wahadłowymi busami to niezły dowcip... już lepiej dorzucić $$$ do utrzymania promu, choć jakąś atrakcję turystyczną by stanowił.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0
czyli nie musisz przyjechać?

~żuczek-prom między obiema końcówkami tunelu, na żądanie każdej grupki większej niż 3, to namiastka, ale lepsza niż nic

najlepiej by było na kołach, oczywiście, wyjęło by się argument z bezzębnych ust trolli, ze chcemy coś za frajer, co nam się nie należy
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
POWINNO być na kołach - na całym świecie jest...
tylko trzoda którą wybrali ludzie do rządzenia ma do łba za daleko
ale świnie tak już mają - nie mogą patrzeć w górę...

na całym świecie można jeździć rowerami po wszelakich tunelach - z wyjątkiem eurotunelu 50km :))))
w polsce nie mozna!.... bo niebezpiecznie.... kurtyna...

nie, nie muszę...
czy ja napisałem, że nie przyjadę?
przyjadę ale nie z tego samego powodu co Ty
po prostu chce się przejechać tamtędy - o ile pogoda dopisze
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Wobec tego ta hipotetyczna demonstracja powinna dotyczyć udostępniena tunelu na ogólnych zasadach dla wszystkich pojazdów oraz, co ważne, zainstalowania monitoringu wysokiej klasy. Wtedy kto się nie boi, będzie jeździł. Zapewne członkowie najbardziej roszczeniowej grupy, która ma już wszystko, a nawet więcej, czyli szoferzy, będą protestować. Ich sprawa.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0
Powiedzmy że tak ciężko na prawym pasie wygospodarować metrowej szerokości czerwony pas dla rowerzystów...

Szkoda że 23-go nie będzie mnie w Gdańsku, we trzy rowery bym się zjawił...
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1
Wielu by chciało tak jak ty, nie musi być czerwony pas, mógłby być BUSpas z jednego z dwóch pasów, ale wiemy że nie przejdzie to. Tam korków nigdy nie będzie. Tak samo dali plamy z mostem wantowym, chodnika dla pieszych ani drogi rowerowej a Warszawa ma dwa takie mosty?
W Warszawie tego typu mosty są kompletne.
Ten Most Wantowy nazwany JP II dowodzi podejścia do mieszkańców Stogów i Przeróbki. A przecież z Westerplatte w sezonie ludzie pojechaliby w stronę Żuław lub Sobieszewa bardzo chętnie, czy do pracy też tam jeżdżą ludzie, na giełdę, na ryby...
Ludzie zza biurek wykonywali te ustalenia.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
"mógłby być BUSpas z jednego z dwóch pasów"
w wielu miejscach się zgadzam, ale akurat bus pas miałby sens tylko wtedy, jak są duże korki, żeby busy jeździły na czas

tam mają jeździć 2 busy - więc co ~15 minut jeden.... wydzielenie bus pasa na "taki ruch" mija się z celem...

ponad to... w którymś z artykułów jest napisane, że tunel będzie zablokowany jeśli miał by być korek - znaczy ktoś kto kieruje ruchem przed tunelem będzie zatrzymywał samochody, jeśli korek na wyjeździe sięga tunelu...

to znaczy, że przez tunel samochody będą tylko przejeżdżać, nie będą mogły w nim stać w korku... będą stały ZA i PRZED tunelem w korku

więc po pierwsze: busy będą jeździły pustym tunelem, więc specjalny pas jest nie potrzebny, a po drugie....

2 pytania:
1. po co 2 pasy?! po JAKĄ CHOLERĘ dwa pasy skoro mają nie dopuścić do powstania korków w środku tunelu
2. dlaczego argumentem różnych indywiduów jest to, że jest to dla rowerzystów 'niebezpieczne' ;)))) skoro samochody nie będą zalegały w tunelu?

śmiech na sali, szkopka i komedia...

zero logiki
przy budowaniu i przy wymyślaniu (na siłę) durnych zasad...

PO CO 2 pasy, skoro przez tunel będzie można tylko przejechać - a nie stać
w razie wypadku? jakiego wypadku?! na równej prostej drodze?!

jakie zagrożenie czeka na rowerzystów w tunelu?

myślałem do tej pory, że chodzi o spaliny....
ale ten zapis o wstrzymaniu ruchu gdy korek skutecznie kasuje ten argument

no więc jakie niebezpieczeństwa czyhają na rowerzystów w tunelu?!
głodni bezdomni?!?!
smoki?!?
wielkie szczury?!?

może zakładają, że to g*wno się zawali na biednych rowerzystów i się potopią pod gruzami...

no cóż... JEŚLI tak, to zakładam, że wg tych ludzi każdy samochód to PANCERNA amfibia ze skitranym wielkim wiertłem na przodzie żeby się w razie co wykopać spod gruzów... :)))
oraz, że specjalnie wyselekcjonowane i przygotowane busy (te dla rowerzystów) również są wodoszczelne
dodatkowo z tytanu i z zapasem tlenu i wody na jakieś.... 3-10 dni akcji ratunkowej gdyby się zawaliło...

czy na prawdę nikt nie kontroluje pracy tych ludzi? ;////
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1
czerwonypaszapasembrońitopórcobłyszczyzdala
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Musiałbyś tych ludzi odpowiedzialnych za bezpieczeństwo się spytać o szczegóły.
Na prostej drodze wiele wypadków się zdarza, daleko nie trzeba sięgać, są zdolni...
A jak kierowca można zmieniać kierunek jazdy/pas i w ogóle tego nie sygnalizować?
Mieć za nic przepisy, a Policja przestrzega przepisowej jazdy?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Jesu chciał człowiek na otwarcie mknąć rowerkirm a tu demonstarcje............w p-u ,czy tej polonijnej dzieciarni kiedyś się dogodzi.A widziałeś Ty rowery w tunelu ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 3
a pojedź w świat to zobaczysz. To wcale nie taki rzadkie.
Ludzie na świecie są racjonalni :)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1
Można różnie, ale tam, gdzie religią panującą nie jest kult św. Bryki
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1
Było cudnie a teraz kręccie dla Gdańska ;)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1
a obiecasz za to, że w tunelu na prawym pasie ograniczą prędkość do 40 kmh (na lewym 50 i więcej) i dopuszczą chętnych rowerzystów? za to mogą se resztę rowerzystów wtłaczać w autobusy po dwóch co pół godziny... albo prom co godzinę...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1
Nie.Zostań w domku .
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1
A ja jestem za tym aby rowerzyści płacili obowiązkowe OC. Wszystko chcecie za darmo, a kierowcy samochodów i jednośladów płacą za wszystko - podatek w paliwie, OC, przeglądy. Każdy rower powinien mieć przegląd- wszystkie oświetlenia itp. i płacić OC.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 3
Za darmo to dostajesz od nas przestrzeń. Jak wsiądziemy z powrotem do naszych bryk to wszystko się zakorkuje na amen.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
To wsiądź do tramwaju mądralo :-)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1
Wsiądę na końcu za kierowcami jak się wepchnę.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
sama wsiądź sobie w tramwaj, jak dasz radę się wcisnąć, słonico-190
czemu zmuszasz do tego jego?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
a kto powiedział, że rowerzyści nie mają samochodów?

ponad to OC na rower masz bardzo często domyślnie w polisach ubezpieczeniowych domu/mieszkania...
chyba nikt nie jest na tyle głupi, żeby się nie ubezpieczać? (iiiiiiii posypią się minusy....)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1
ja mam swoją polisę na życie i do niej dobrałem sobie OC w życiu prywatnym ;) Oczywiście kierofcy uznają, że OC MUSI być komunikacyjne, co jest oczywistą bujdą. Bo z którą częścią roweru mam je powiązać?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
A jaka jest suma Twojego ubezpieczenia?.....100tys.....czy 2,5mln EUR?...i w razie spowodowania przez Ciebie wypadku, ile strat pokryje Twoja polisa?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2
No i to jest tzw. klu. Jest mniejsza. Czyli należy być bardzo, bardzo ostrożnym kierowcą, zawsze ustępować rowerzystom pierwszeństwa, nawet, jak go nie mają, zostawiać wolny metr od krawężnika stojąc w korku itp. Wszystko po to, żeby nie ponieść strat na lakierze za 2,5 mln euro.
Czy nie jest tak w Niemczech, że jest obowiązkowe ubezpieczenie od kolizji z rowerzystą, w związku z tym nie dochodzi się winy, jest ona automatycznie po stronie kierowcy? Nie mam czasu szukać, rower czeka.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
Nie obraź się, ale trzeba być deklem, żeby wypisywać takie pierdoły.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2
Jak swoim golfem skasujesz veyrona, to też nie starczy 2,5mln euro
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
a khto mi zabhroni jezdhić rowehrem za 20zł ORAZ w gaciach z platyny?

ty uśmieszku? widziałeś mojego prawnika? on taki biedny, roboty mu trzeba... kasy na nowy jacht...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Jak dzieci w piaskownicy: ja najelpciejszy rower na świecie.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2
"w razie spowodowania przez Ciebie wypadku"
a tam wypadek... po co się rozdrabniasz?

wypadek-sr4dek...
ja to od razu swoim rowerem bym spowodował KATASTROFĘ w ruchu lądowym...
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2
Macie zakaz wjazdu do tunelu, to ryzyko jest mniejsze.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 3
spokojnie. Dacie sobie radę bez nas, mistrzowie prostej
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2
O ile sobie przypominam, to pierwszą i jak do tej pory jedyną potwierdzoną glebę w tunelu zaliczył rowerzysta..a w zasadzie to nawet nie zdążył do niego dojechać, bo zaczepił chyba o nieco gęstsze powietrze, które rzuciło nim o ziemię :-)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 3
Powinni także rowerzyści płacić za parkowanie, za paliwo, za wymianę opon na zimowe, napełnianie klimatyzacji i powinno się wprowaszić specjalne radary dla rowerzystów, żeby ich kosić mandatami za 30 km/h po osiedlu. Przy zakupie roweru przydałaby się akcyza, bo skoro kierowcy płacą...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
Rysiek55+ chlopie co ty palisz ze tak bredzisz, rzuc to swinstwo.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 3
Jak na 3:52, to komentarz bardzo śmieszny i oryginalny:)
Odpowiadam: ja nie palę, ja sprowadzam do absurdu.
Co do erystyki, obaj uciekliśmy się do 'ad personam', ale tylko ja świadomie.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum Rowery

Jaki rower miejski kupic? (24 odpowiedzi)

Chcę kupić rower miejski, ale nie wiem co wybrać, bardzo podobają mi się w kolorze białym. Chcę...

Jaki rower do trójmiejskich lasów i okolic (12 odpowiedzi)

Przymierzam się do zakupu roweru, nie jeździłem od dzieciaka więc postanowiłem kupić rower w...

Rower elektryczny (6 odpowiedzi)

Jaki rower elektryczny do spokojnej jazdy kupić. Czy dokupić osprzęt elektryczny do starego...

do góry