nowy wąteknowy wątek
dysplazja bioderka
[Rodzina i dziecko bez ogłoszeń]

dziewczyny byłam ze swoim 4tygodniowym dzieckiem nan usg bioderek lekarz stwierdził zwichniecie bioderka typ IIIA i kazał założyc na 6 tyg szyne.tak mi żal tej małej biednej istotki no i strasznie sie martwie ze na 6 tygodniach sie nie skończy.czytałam troche o tym i jestem przerazona co jeszcze moze ja czekac ...miesiace w szynach, gips , wyciagi:-((((
Macie jakies doswiadczenia z tym schorzeniem, może sie podzielicie i wesprzecie.
Z góry dziekuję:-)

Re: dysplazja bioderka

ja mialam dysplazje obustronna, ale to bylo 34 lata temu, mialam gips zalozony na pol roku jak w szpagacie , zostala mi wada podysplazyjna

a ujakiego lekarza bylas?

Re: dysplazja bioderka

u Sieliwończyka to podobno bardzo dobry lekarz wiec chyba nie ma sesu sie konsultowac z innym lekarzem....sama nie wiem

Re: dysplazja bioderka

ja mysle ze powinnas sie jeszzce skonsultowac z innym lekarzem, ja wiem z wlasngo doswiadczenia ze warto....mojej corce lekarz chcial usowac guza z nogi , juz chcial sie wyznaczyc termin operacji a okazalo sie ze dziecko ma tylko wieksza ilosc tkanki tluszczowej.....

polecam ci dr Konrada Drewka, przyjmuje w kolejowym ale sie czeka dlugoo ale przyjmuje tez prywatnie w Sopocie w krzywym domku - fantastyczny lekarz! chodze do niego i ze soba i z corka

Re: dysplazja bioderka

jezeli byłaś u dr. Sieliwończyka to nawet nie chodź do innych lekarzy, jest to najlepszy specjalista w tej dziedzinie- napewno się nie pomylił. Moja starsza córka była na usg w przychodni na morenie (IB/IIA) kazała mi dziecko szeroko pieluchować, dr Sieliwończyk stwierdził że było to zbędne i nie potrzebnie grzałam dzieciaczka kilkoma warstwami pieluch. Z drugą córcią odrazu wybrałam się do niego i wszystko było ok. Ponoć szyny nie są takie straszne, kilka pierwszych dni dziecko może być bardziej marudne i płaczliwe a potem się przyzwyczaji. A dla zdrowia dzieciaczka trzeba robić wszystko.

Re: dysplazja bioderka

ja tylko mowie o tym , ze zawsze warto skonsultowac sie z innym lekarzem zwlaszcza jesli sprawa jest powazna, ja tez bylam u niby super lekarza ktory chcial dziecko wyslac pod noz ....a na konsultacji z innym lekarzem nic sie nie traci

Re: dysplazja bioderka

mamy taką zasadę w rodzinie, że przy poważnych problemach zawsze konsultujemy 2 lekarzy, człowiek jest tylko człowiekiem

image
Re: dysplazja bioderka

dr sieliwończuk to najlepszy lekarz na pomorzu wg mnie nie masz co chodzic gdzie indziej, ale jeśli nie jesteś przekonana do tego to zrób jak ci podpowiada serducho i nie słuchaj innych , ciesz się tylko ,że tak szybko zostało to zdiagnozowane i trzymam kciuki żeby ten czas minął jak najszybciej i było wszystko ok

Re: dysplazja bioderka

jestem pewna jesli uslysze taka sama diagnoze od dwoch lekarzy - jesli jest rozna ide do trzeciego , tu chodzi przeciez o cos najwazniejzgo o zdrowie i o zycie

Re: dysplazja bioderka

ja myślę , ze dr się nie pomylił , faktycznie jest chyba najlepszy od bioderek w Trójmieście , jednak pocieszę Cię , że zazwyczaj po tych 6 tyg juz wszystko jest dobrze . twoje dziecko jest malutkie więc ta wada została szybko wyłapana i to bardzo dobrze rokuje . Nie martw się na zapas, sluchaj zaleceń przemęczycie się 6 tyg i pewnie będzie O.K..

Re: dysplazja bioderka

Natalia też nosiła szynę, też 6 tyg
potem wszystko było ok, szyna poszla do pieca
życze dużo cierpliwości i wyrozumiałości, będzie dobrze :)

Re: dysplazja bioderka

my też byłyśmy na usg u dr Sieliwonczyka i zosienka tez musiała nosic rozwórke, dr kazał nosić 6 tygodni, powiedział, ze byc moze po 4 bedzie juz ok, ale lepiej powiedziec wiecej, nie wytrzymałam i poszłam po 3 zeby zobaczyc czy jest jakas poprawa i okazało sie wszystko bylo juz ok:-) dobrze, ze poszlas tak wczesnie, bo im szybciej sie pojdzie tym krocej sie nosi, jesli chcesz skonsultowac to skonsultuj, ale chyba nie jest to konieczne, jesli juz to polecma dr Wyszomirska, bylismy u niej co prawda na usg brzuszka i glowki, ale super specjalista z super podejsciem do dzieciaczkow, nie wiem czy cie pociesze, ale pierwszego dnia plakalam razem z mała, bo jak jej zakładałam to okropienstwo, to plakala tak jak nigdy wczesniej, ale potem kazdego dnia bylo juz lepiej :-) mam nadzieje, ze szybciutko wszystko bedzie ok.

image

image
Re: dysplazja bioderka

Ja miałam 29 lat temu obustronną dysplazję, miałam założoną szynę kilka mcy chyba, no i po dysplazji ani śladu :) więc bądź dobrej myśli,
pozdrawiam

image
image
Re: dysplazja bioderka

Też byliśmy u dr Sieliwończyka, jak mała miała 4 tyg. Lekarz kazał nastawić się na 2 razy po 6 tygodni. Po kontroli po 3 tygodniach bioderko wygladało już ładnie i mała miala szynę tylko na noc na kolejne 3 tygodnie. Ważne jest to, aby przestrzegać zaleceń lekarza i nie odpuszczać gdy maluch płacze. Moja na początku płakała bardzo, a potem się przyzwyczaiła.

image
Re: dysplazja bioderka

Ja miałam obustronne zwichnięcie, ale wykryte gdy miałam pół roku, bo 27 lat temu nie robili usg tylko rtg, szyna, gips, prawie rok to trwało, ale nie został mi nawet ślad i nie odczuwam żadnych powikłań. Teraz u mojej córci (7 tygodni) dr Sieliwończyk stwierdził zwichnięcie w prawej nóżce i dysplazję w lewej - zwichnięcie naprawiło się już po tygodniu noszenia szyny, teraz malutka musi ją nosić jeszcze 6 tygodni sciągając do przewijania i kąpania i zobaczymy. Najważniejsze to być cierpliwym i konsekwentnym, nie odpuszczać nawet jak dziecko płacze, bo to przecież dla jego dobra.

Re: dysplazja bioderka

dziękuję Wam bardzo
Pocieszyłyście mnie, mam nadzieję , że juz po tych 6 tyg. bedzie dobrze.No a może i wczesniej bo po Waszych postach to po 3 tygodniach polece do Doktora może juz wtedy bedzie ok:-
)))))oby!!!!

Re: dysplazja bioderka

witaj, moja corka takze po dysplazji (jedno biodro na granicy zwichniecia); tez diagnoza u Dr Sieliwonczyka; w wieku 5 tyg; mielismy szyne chyba na 12 tyg w sumie (ostatni mc tylko na noc) i powiem Ci jedno dla mnie to tez byl oczywiscie szok, ale sie zawzielismy i nakladalismy dokladnie jak kazal dr;)tak malemu dziecku wszystko jedno jak ma nozki, bylo blisko mamy byc;)gorzej jak sie diagnozuje dziecko klikumiesieczne, ktore chce byc mobilne, a tu szyna blokuje...takze brawo dla Ciebie za szybka wizyte u lekarza i badz wytrwala i dzielna, bo na pewno wszystko bedzie ok:)tak jak u mojej juz 4latki:)

Re: dysplazja bioderka

Dzięki Mag :-)
My tez jesteśmy zawzięci i twardo nakładamy choć Mała płacze no a mama razem z nią:)(cieszę sie że poszliśmy tak szybko na badania choć doktor mówił ze lepiej by było tak w drugim tygodniu życia, szkoda tylko że nikt nas nie informuje o takich rzeczach i człowiek musi wszystkiego sam sie dowiadywac,bo połozna na wizycie mówiła że do ortopedy to sie idzie w 2 miesiacu życia:-(((

Re: dysplazja bioderka

mmm - i jak wasza córcia ma jeszcze ta szynę? Ja z moja dopiero zaczynamy :(

Re: dysplazja bioderka

Myślę że dr Sieliwończyk jest bardzo dobrym specjalistą i nie trzeba konsultować z innym lekarzem, tym bardziej że żaden inny w trójmieście nie cieszy się taką opinią jak on...Ja po wizycie byłam w szoku, bo dr wręcz nam rozrysował na czym polega dysplazja itd. Niesamowity człowiek i lekarz :)

Trzymam kciuki za wszystkie maleństwa

Re: dysplazja bioderka

Matka jeszcze mamy szyne we wtorek idziemy na kontrole i mam nadzieje ze juz nie trzeba bedzie jej nosic,bo ja jej wręcz nienawidze,juz nie moge na nia patrzeć!

Re: dysplazja bioderka

czeka Ci trudny okres bo to naprawde nie jest łatwe wkółko zakładać i zdejmowac tu uleje trzeba zdjąć i przebrać, za chwile zmienic pampersa itd.
Życze dużo cierpliwości i trzymam kciuki

Re: dysplazja bioderka

Ja tylko boje sie ze zle bede jej to zakladac, no bo skad mam wiedzeiec czy zakladam poprawnie. Lekarz raz nam pokazal ale bylam w takim szoku ze niewiele pamietam. A wiem ze jak zle sie zaklada to wiecej robi sie szkody niz pozytku. Eh...:(

Re: dysplazja bioderka

gdzie przyjmuje ten lekarz? bo my byliśmy w sumie u dwóch lekarzy i nie kazali rozwórki nosić, właściwie nic nie kazali a jest niewielka dysplazja lewego biodra

image
fotografia ślubna, chrzciny, ciąża,rodzinnie- http://www.betrisa.pl
Re: dysplazja bioderka

siliwończyk przyjmuje we wrzeszczu na skrzyżowanie miszewskiego z grunwaldzką
Piotr Sieliwończyk


adres:

Gdańsk, Miszewskiego 18
tel: 58 302-66-13
zgłoś do aktualizacji
to najlepszy lekarz na pomorzu i super miły, zajmuje się już własciwie tylko niemowlętami i bioderkami, nawet jak byłam ostatnio to się usmialiśmy bo nam opowiedziął ze pił wódkę z gościem który wymyślił metodę oznaczania dysplazji bioderek którą teraz na całym świecie stosują, takze pewnie od niego tez sie uczył. jest rewelacyjny!

Re: dysplazja bioderka

Na Miszewskiego 18. Tel 58 302-66-13

Re: dysplazja bioderka

Ja też byłam w szoku za pierwszym razem jak dr Sieliwończyk wykrył dyspalazję i tłumaczył co i jak. Dlatego następnego dnia podjechaliśmy do niego, zeby sprawdził czy dobrze zakładamy. Taka wizyta na sprawdzenie nic nie kosztuje. NA początek narysowałam sobie długopisem na paskach kreski dokąd naciągać paski. I najlepiej podwójnie je przeplatać bo się obluźniają jak dziecko próbuje machać nóżkami. życzę cierpliwości.

Re: dysplazja bioderka

bj ja tez zaznaczyłam sobie długopisem :-)))))obklejałam jeszcze dodatkowo taśma bo moja Mała to okropna wiercipięta i ciągle jej sie luzowało.
Trzymajcie kciuki ide we wtorek na kontrole i mam nadzieje ze bedzie ok

Re: dysplazja bioderka

Betrisa idz do Sieliwończyka niech On lepiej sprawdzi czy aby napewno nie trzeba nic robić!!

Re: dysplazja bioderka

Kurcze to ja tez chyba jutro podjadę aby zobaczył czy dobrze zakładam ta rozwórkę. Mam nadzieje ze nie będzie dużo ludzi i mnie przyjmie.

Re: dysplazja bioderka

Jedz niech Ci powie, ja po wizycie tez byłam w takim szoku ze kompletnie nic nie pamietalam co doktor mówił naszczescie był ze mna mój narzeczony i zapamietał co i jak, na poczatku tez sie martwilam czy dobrze zakładamy ale poczytałam i pooglądałam zdjecia w internecie i byłam juz spokojna, wiedziałam ze dobrze zakładamy.

Re: dysplazja bioderka

Matka i co byłaś u lekarza? dobrze zakladasz?

Re: dysplazja bioderka

koniec 6 tygodni piekła z szyną!!!!jestesmy po kontroli u doktora i bioderko zdrowe!!
Hura:-)

Re: dysplazja bioderka

monia gratuluje. Zazdroszczę Ci! Ja niestety jeszcze nie byłam bo mąż jest non stop w pracy a ja nie wiem jak małą wsadzić w fotelik :( bo się nie mieści. W ogóle mam problem aby ja w coś ubrać. Żadna kurteczka nie pasuje o kombinezonie nie wspomnę.

Re: dysplazja bioderka

Matka my jak gdzies jeżdziliśmy z mała to bez szyny bo innaczej nie wsadzisz do fotelika.Ledwo też wkładałam mała do wózka. Ja moja ubierałam w kurtke kupiłam wieksza, co tam ze pływała ważne ze było jej ciepło.Trzymaj sie, i daj znać co i jak

Re: dysplazja bioderka

rozumiem,że ta szyna to tak wygląda?
image
image

image
fotografia ślubna, chrzciny, ciąża,rodzinnie- http://www.betrisa.pl
Re: dysplazja bioderka

moja Julka tez taka miała nosić 3 m-ce 20 h na 24 h, u nas było lekki niedorozwój bioderka a to nie dysplazja.. Zakładałam jej tylko 1 h i 1 m-c. Po kontroli usg okazało się że widać że biodro przebudowane i dobrze zrośnięte.

Re: dysplazja bioderka

zapomniałam napisać że julka była cały czas noszona na rękach w pozycji żaby.

Re: dysplazja bioderka

Moja mała ma trochę inna rozwórkę. Później zrobię zdjęcie i wkleję. Dobrze ze mi powiedziałaś ze można do niego jechać bez, bo przyznam ze myślałam ze jak pojadę bez, to mnie opierdzieli. Miałam tak z pielęgniarką środowiskową, która przyszła akurat jak małą przewijałam. I ta, jak się dowiedziała ze mała ma dysplazje to zwróciła mi uwagę na to ze dziecko powinno być w tej szynie 24h dając mi do zrozumienia "co z Ciebie za matka". Eh....

Re: dysplazja bioderka

Dr Sieliwończyk mówi, że trzeba robić dziecku małe przerwy od szyny (przewijanie, kapiel), aby mogło sobie do woli kopać i wierzgać nóżkami, żeby mięśnie nie zanikły.

Re: dysplazja bioderka

O nieeeeeee!!! Tylko nie Drewka, przez niego nogi nie zginałam...najgorszemu wrogowi bym go nie poleciła

Re: dysplazja bioderka

Natomiast dr Sieliwończyk jak najbardziej. Takich lekarzy jak on jest coraz mniej. Bardzo zadowolona byłam z wizyty u niego z moim maluszkiem

Re: dysplazja bioderka

Betrisa dokładnie taką szynę nosiła moja mała, a byłaś u Sieliwończyka sie upewnic?