Odpowiadasz na:

Nie cywilizować TPK

1) Z całym szacunkiem, ale te twoje lajtowe wycieczki wypaczyły chyba twój pogląd na to jak wygląda TPK. Że nie da się jeździć po nim rowerem trekingowym? To już potrzeba asfaltu lub mocno ubitego... rozwiń

1) Z całym szacunkiem, ale te twoje lajtowe wycieczki wypaczyły chyba twój pogląd na to jak wygląda TPK. Że nie da się jeździć po nim rowerem trekingowym? To już potrzeba asfaltu lub mocno ubitego szutru pod taki rower? Kiedyś wystarczyła polna lub właśnie leśna droga.

2) TPK na obszarze pomiędzy Gdynią Cisowa a Gdańskiem jest naprawdę baaaardzo przerzedzony i bardziej przypomina park niż prawdziwy las. Jest to naprawdę zbyt mały teren, żeby jeszcze bardziej go "cywilizować". Zrób więcej szutrówek, a będzie to wyglądało jak kępa drzew wewnątrz osiedla, a nie las. Jeszcze dziwisz się, że ludzie uciekają dalej? Chcesz wyznaczyć trasę lepszymi drogami? Nie ma sprawy, zrób to, ale jak można popierać asfaltowanie lasu?

3) "Obecny przebieg głównego szlaku rowerowego Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego bardziej kluczy wśród ciekawostek krajoznawczych lasu niż umożliwia dogodny przejazd między dzielnicami i osiedlami Trójmiasta." NO I CHYBA WŁAŚNIE O TO CHODZI! Chcesz przejechać wygodnie pomiędzy dzielnicami, to jedź asfaltem! TPK nie ma służyć jako teren do tranzytu!

4) "Nachylenie większości z tych dróg umożliwia dotarcie do wielu ciekawych miejsc, które niestety dla większości mieszkańców są poza zasięgiem (w końcu nie każdy zna się na mapie i potrafi umiejętne się nią posługiwać w lesie)" Czyli co, niwelujemy las bo jest za stromo? Bo ktoś może się w nim zgubić? Jak już pisałem wyznacz inną trasę, ale to nie oznacza od razu, że należy budować w nim drogi.

5) Wreszcie twoja frustracja. Przeczytałem cały tekst i nie ma w niż żadnych logicznych argumentów za dalszym "cywilizowaniem" lasy przy pomocy szutru czy asfaltów. A szlaki? Maluj je jak chcesz, ale dróg nie ruszaj.

Słowo na koniec. TPK na obszarze pomiędzy Gdynią Cisowa a Gdańskiem to NAPRAWDĘ NIEWIELKI OBSZAR, który z roku na rok jest obudowywany nowymi osiedlami i domami. Ta cześć lasu nie powinna być wykorzystywana jako las gospodarczy (tu się obydwaj zgadzamy) i nie powinna być bardziej industrializowany (tu już nie). To jest perła, o którą należy dbać, a nie asfaltować i wycinać. To nie są rozległe górskie obszary leśne gdzie nowa droga nic nie robi. Tu każdy metr asfaltu to strata. Każdy metr szutrów, to zachęta dla leśników do wjeżdżania ciężkim sprzętem. Właśnie jako LAS a NIE PARK jest taki cenny dla mieszkańców i lepiej niech lasem pozostanie. EOT.

zobacz wątek
6 lat temu
~md

Odpowiedź

Autor

Polityka prywatności
do góry