Widok

Czy ktos wie o co chodzi... ?

Mój problem jest nastepujacy-mam rower miejski, 1,5 roku kupiony jako nowy. Zadnych problemów z nim nie mam i nie miałam poza jednym;/.
W to lato zalozylam lancuch na tylne kolo. Ruszajac zapomniałam o tym i lancuch zahaczyl o wnetyl, powietrze ucieklo. Lata na detke nie pomogla, wymieniłam detke i przy okazji zabezpieczyłam obręcz kola dodatkowa tasma.
Po kilku przejażdżkach znowu zalozylam lancuch na tylne kolo. Tym razem został zdjęty bez proby odjechania z zalozonym lancuchem;). Efekt był identyczny, po jakiś 10 minutach brak powietrza. Tym razem dziura nie obok wentyla tylko mniej więcej pod nim... Znowu lata nie pomogla wiec nowa detka.
Od tamtego czasu było az do następnego zalozonego lancucha na tylnim kole. Znowu poszla detka...
Czy ktoś może mi powiedzieć o co chodzi?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1
Kup sobie u-locka i będzie po problemie
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1
O pamięć :)
Na prawdę może być wszystko, generalnie szarpanie za wentyl nie jest zdrowe, a dziury przy wentylu nie dają się łatać. Ja stawiam na zbyt długie szprychy, które wyginane przez naciągające je zamknięcie dźgają dętkę. W ogóle opis jest okropny, nie mogłem dojść jak można jechać bez założonego łańcucha na tylne koło, jednak łańcuch to w rowerze przede wszystkim łańcuch napędowy, a nie zamknięcie. Sprawdź szprychy, może zmień felgę na wysoką, popraw ułożenie taśmy w feldze i przejedź palcem po feldze, czy nie ma zadziorów.
I przyczep sobie na kierownicy kartkę "ZDEJMIJ ZAMKNIĘCIE!"
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 3
chyba na bagażniku ;)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1
Dobra, na bagażniku, żeby wiedzieć, gdzie zdjąć i na kierownicy, bo z opisu wynikało, że bohaterka próbowała odjechać nie patrząc na tylne koło. To i na bagażnik i przypominajke nie rzuci okiem.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1
Problemem może też być za niskie ciśnienie w dętce. Podczas hamowania dętka przesuwa się w oponie przy hamowaniu tym kołem i ścina kominek wentyla.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2
Sprzedaj rower ,łańcuch na szyję i super lansik
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 4
Ale o zamknieciu zapomniałam tylko za pierwszym razem.
Załozone sa już 2 tasmy zabezpieczające a wcześniej szprychy zostały oszlifowane.
Miedzy tymi awariami korzystałam z roweru normalnie i zakladalam zamkniecie :) na przednie kolo. Nie było zadnych problemów.
Jedna dziura była od wewnętrznej strony kola, druga od zewnętrznej a trzeciej jeszcze nie sprawdzałam.
Tez myslalam ze musi to być problem albo ze szprychami albo z wentylem. Ale za trzecim razem pomysły mi się skonczyly i liczyłam na cos co mogłam przeoczyć...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1
przy browarku moglbym na to zerknac. Reflektujesz?
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2
może Ci się zrobił snejk? czasem jest marnie widoczny.
trzeba porządnie obejrzeć i obmacać oponę...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1
Dokładnie, obmacac opone od wewnetrznej strony.
Sprawdzić czy nie wbił się w nią jakiś kolec lub nie zlamał drut na rancie.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1
tym sposobem możesz macać godzinę albo minutę. jak nie da rady to możesz wykryć dziury pod wodą i (pamiętając orientację dętki względem koła) na tej podstawie zlokalizować ewentualny dziurkacz w oponie.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2
Orientować sie najlepiej po kominku :)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1
macanie opony niewiele nie daje

macanie detki tez, bo lokalizacja dziury na detce nie informuje gdzie jest dziurkacz na oponie (detka sie moze obrocic/skrecic przy nieudolnym montowaniu, wtedy dziurkacz ba bocznej bedzie wygladal jak taki na wewnetrznej np.)

najgorsze sa kolce jerzyn i dzikich roz. w ogole ich nie widac sa ukryte w glebi gumy opony a przebijaja tylko przy mocnym nadmuchaniu i jezdzie po twardym. trzeba obmacac opone wynicowujac ja miejsce przy miejscu i czasem to faktycznie trwa, trzeba cierpliwosci, ale warto, bo po wyjeciu opona przestaje byc "nawiedzona", posluzy jeszcze cale lata
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Jo, s****y muchy, będzie wiosna.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
sprawdz , czy wewnetrzny otwor pod wentyl nie ma ostrych krawedzi.
W polaczeniu z za niskim ciscinieniem moze to przecinac detke w oklicach wentyla. wyprostowac (jesli to konieczne),zeszlifowac papierem sciernym lub pilnikiem
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1
Postaram się wyprobowac, ale wciąż zastanawiam się dlaczego te awarie maja związek z blokada kola. Jak jezdze i zakładam blokadę na przednie to problemu nie ma ;/
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum Rowery

Czy są jakieś prowizje i haczyk? (4 odpowiedzi)

Szukam kasyna, które nie będzie miało ukrytych opłat i problemów z wypłatami. Skąd mam wiedzieć,...

do góry