Widok
Debata o przestrzeni miasta otworzyła Open House Gdańsk
Opinie do artykułu: Debata o przestrzeni miasta otworzyła Open House Gdańsk.
Czy Gdańsk jest miastem dla ludzi? Czy wygodnie się w nim żyje? Czy zmiany jakie przechodzi zmierzają w dobrym kierunku? - odpowiedzi na te pytania próbowano znaleźć w czasie dyskusji "Miasto dla ludzi - czyli dla kogo? O roli rewitalizacji i aspektach społeczno-kulturalnych w rozwoju miasta". Dyskusja otworzyła tegoroczną, drugą w historii, edycję festiwalu architektonicznego Open House Gdańsk. W tym roku miejsca i wydarzenia skupione są głównie we Wrzeszczu, który przez dwa dni wypełniony ...
Czy Gdańsk jest miastem dla ludzi? Czy wygodnie się w nim żyje? Czy zmiany jakie przechodzi zmierzają w dobrym kierunku? - odpowiedzi na te pytania próbowano znaleźć w czasie dyskusji "Miasto dla ludzi - czyli dla kogo? O roli rewitalizacji i aspektach społeczno-kulturalnych w rozwoju miasta". Dyskusja otworzyła tegoroczną, drugą w historii, edycję festiwalu architektonicznego Open House Gdańsk. W tym roku miejsca i wydarzenia skupione są głównie we Wrzeszczu, który przez dwa dni wypełniony ...
Apropo komunikacji miejskiej
Wszyscy z kandydatów na prezydenta zapewniali SKM lub szybki tramwaj na Południe Gdańska - zobaczymy co z tego wyjdzie.
Np z pętli tram.-autobus. Lostowice Swietokrzyska dostać się na lotnisko czy do firm w okolicy to ok 1h i 15 minut z przesiadka na morenie w słabo kursujące 210.
Dlaczego np 210 jeździ traktem a nie zgarnia młodych pracujących z Orunii Górnej/Ujesciska i dalej na lotnisko i do Osowej???
Np z pętli tram.-autobus. Lostowice Swietokrzyska dostać się na lotnisko czy do firm w okolicy to ok 1h i 15 minut z przesiadka na morenie w słabo kursujące 210.
Dlaczego np 210 jeździ traktem a nie zgarnia młodych pracujących z Orunii Górnej/Ujesciska i dalej na lotnisko i do Osowej???
A ja mam z tym problem
Chowałam się w domu z samochodami, nie znoszę komunkacji miejskiej, bo mi odbiera wolność poruszania się - przecież nie mamy tu co kawałek metra, które podjeżdża co 3 minuty. I niby kupuję te wszystkie teorie, ale jak sobie pomyślę, że nagle bym się miała przestawić tylko na piechotę i rower to czuję nieeeee!!!
To się zmienia
Faktycznie w Gdańsku jest naprawdę dużo niezadbanych terenów które znajdują się relatywnie blisko starówki ale na szczęście cały czas wszystko idzie do przodu. Na przykład pamietam jak jeszcze 10 lat temu na pieknej dzisiaj reprezentacyjnej marinie stał wielki lumpeks :P i jakis chyba sklep ze sprzetem sportowym haha
Dzielnice południe
Moim zdanie budowa mieszkań na dzielnicach południe poszła za daleko. Powstał tam wielki kompleks mieszkań z słaba komunikacja i drogami. Rozbudowa tej części wyśrodkowała Wrzeszcz jako centrum miasta.
Tylko rozbudowa Olszynek i Rudników zaowocuje wyeksponowanie śródmieścia jako centrum miasta.
Tylko rozbudowa Olszynek i Rudników zaowocuje wyeksponowanie śródmieścia jako centrum miasta.
"Miasto dla ludzi to takie, w którym dobrze się czuje każdy z jego mieszkańców z osobna, a jednocześnie wszyscy mają szansę funkcjonować jako społeczeństwo"
Podpis pod jednym zdjęć w artykule to kwintensecja słowa wolnosci i życia w społeczeństwie. Tzn. że jak ktoś ma ochotę poruszac się rowerem niech tak robi kto samochodem też ma do tego prawo. Niestety żyjemy w kraju gdzie coraz więcej paranoji np. jak coś robią to żle jak nie robią też żle, sąsiad remontuje mieszkanie problem ale jak ja to robię to już ok. Tir jedzie dostarczyć towary do sklepu w którym kupujemy to żle bo chałasuje bo wolno jedzie itd. itd.
Teraz zrobiła się moda na smog, na parki, skwery, bulwary itp. za kilka lat na coś innego. Zadłużane są na potęgę miasta przez fantazje włodarzy ( np. teatr szekspirowski, muzeum 2 wojny , ETS) do tego wyrzucane są miliony na budrzet obywatelski co dziwi biorąc pod uwagę że nie jesteśmny jednym z najzamożniejszych krajów. A zasada jest prosta najpierw gospodarka, najpierw ekonomia a póżniej luksusy.
Podpis pod jednym zdjęć w artykule to kwintensecja słowa wolnosci i życia w społeczeństwie. Tzn. że jak ktoś ma ochotę poruszac się rowerem niech tak robi kto samochodem też ma do tego prawo. Niestety żyjemy w kraju gdzie coraz więcej paranoji np. jak coś robią to żle jak nie robią też żle, sąsiad remontuje mieszkanie problem ale jak ja to robię to już ok. Tir jedzie dostarczyć towary do sklepu w którym kupujemy to żle bo chałasuje bo wolno jedzie itd. itd.
Teraz zrobiła się moda na smog, na parki, skwery, bulwary itp. za kilka lat na coś innego. Zadłużane są na potęgę miasta przez fantazje włodarzy ( np. teatr szekspirowski, muzeum 2 wojny , ETS) do tego wyrzucane są miliony na budrzet obywatelski co dziwi biorąc pod uwagę że nie jesteśmny jednym z najzamożniejszych krajów. A zasada jest prosta najpierw gospodarka, najpierw ekonomia a póżniej luksusy.