Widok
Głośne samoloty / zmieniona ścieżka startu
Zauważyliście że od kilku mieś. zmieniono trajektorię startu samolotów w kierunku Banina?
Samoloty lecą o wiele niżej, na mocno otwartej przepustnicy , gdzie wcześniej po starcie był ostry pik w górę i szybko moc w dół ze skrętem w lewo lub prawo ( jeszcze przed Baninem)
Nowa ścieżka to lot wzdłuż Lotniczej na niskiej wys. Poziom hałasu mocno wzrósł.
Samoloty lecą o wiele niżej, na mocno otwartej przepustnicy , gdzie wcześniej po starcie był ostry pik w górę i szybko moc w dół ze skrętem w lewo lub prawo ( jeszcze przed Baninem)
Nowa ścieżka to lot wzdłuż Lotniczej na niskiej wys. Poziom hałasu mocno wzrósł.
Faktycznie jest głośniej, dotyczy to linii Wizzair oraz Rayanair jak mi się wydaję - poobserwujcie czy też macie takie odczucia.
Może mieć to związek z tak zwaną ścieżką podejścia i startu. Mianowicie są dwa rodzaje "ręczna'' sterowana przez pilota oraz automatyczna sterowana przez autopilota przez sygnał z lotniska (ils). Z automatycznego korzystają LOT , Lufthanza, samoloty wzbijają się szybko i praktycznie np. nad ul. Pszenną czy Pępowem są mało słyszalne. Dodam że wszyscy przewoźnicy mają podobny typ samolotów. Wydaje się że dla wszystkich lepsze byłoby korzystanie z auto (zdecydowanie bezpieczniejsze), natomiast jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Start samolotu stopniowo, czyli nisko nad domami, powoduje mniejsze zużycie paliwa.
Pytanie czy to o czym piszę powyżej, jest całą prawdą (nie jestem ekspertem tylko interesuję się lotnictwem) oraz to czy powinien być wyłączony pułap poniżej którego nie powinien odbywać się planowy ruch powietrzny, oczywiście w zależności od odległości od lotniska.
Może mieć to związek z tak zwaną ścieżką podejścia i startu. Mianowicie są dwa rodzaje "ręczna'' sterowana przez pilota oraz automatyczna sterowana przez autopilota przez sygnał z lotniska (ils). Z automatycznego korzystają LOT , Lufthanza, samoloty wzbijają się szybko i praktycznie np. nad ul. Pszenną czy Pępowem są mało słyszalne. Dodam że wszyscy przewoźnicy mają podobny typ samolotów. Wydaje się że dla wszystkich lepsze byłoby korzystanie z auto (zdecydowanie bezpieczniejsze), natomiast jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Start samolotu stopniowo, czyli nisko nad domami, powoduje mniejsze zużycie paliwa.
Pytanie czy to o czym piszę powyżej, jest całą prawdą (nie jestem ekspertem tylko interesuję się lotnictwem) oraz to czy powinien być wyłączony pułap poniżej którego nie powinien odbywać się planowy ruch powietrzny, oczywiście w zależności od odległości od lotniska.