Odpowiadasz na:

Prywaciarz. Ta wieczna mantra. Nie podoba się? To załóż firmę. Tylko by założyć firmę to trzeba mieć kapitał. Oraz pomysł, dobry pomysł wiele ułatwia. Można przecież pozyskać kapitał od aniołów... rozwiń

Prywaciarz. Ta wieczna mantra. Nie podoba się? To załóż firmę. Tylko by założyć firmę to trzeba mieć kapitał. Oraz pomysł, dobry pomysł wiele ułatwia. Można przecież pozyskać kapitał od aniołów biznesu czy z venture capital. No ale większość pomysłów nie jest dobrych. Często są to kolejne punkty usługowe, zakłady fryzjerskie, sklepy internetowe. N-ta próba wyważania wyważonych drzwi. Otwieranie kolejnej franczyzy 50 metrów od poprzedniej, salonu fryzjerskiego w tych samych pawilonach co 3 inne. No i płacz że trzeba się utrzymać na rynku a pracownicy są coraz bardziej wybredni. Dodatkowo oszczędzanie na czym się da, by było taniej. Rekrutacja? Po co zatrudniać speca? Można w googlach poszukać. W ten sposób znajoma co chciała do spożywczego była testowana pytaniami w stylu ile piłeczek zmieści się w autobusie? Kampania marketingowa? To już pojawia się częściej. Ale też często zrobiona jak najmniejszym kosztem.
W wielu wypadkach przez lata wybierano rywalizacje ceną. Ale jakość towaru nie może spadać więc na ile to było możliwe oszczędzano na pracowniku, obniżając mu pensje lub dokładając obowiązków. Nie oszczędzano na sobie. Z racji na żenująco niski socjal, to wszystko się udawało bo za drzwiami była kolejka chętnych. Ale teraz? Teraz z roku na rok pojawia się coraz mniej osób na rynku pracy. Teraz trzeba troszczyć się też o pracownika. Przyszła pora na Employer Branding. By pokazać dlaczego to do Twojej firmy mają złożyć papiery a nie gdzie indzie, dlaczego to u Ciebie mają pracować.
"Firma jest moja. Ja za nią odpowiadam, ja podejmuję decyzje i jak biore odpowiedzialność za działania z tego wynikające. W związku z tym nikt nie będzie mi patrzył na ręce czy zarabiam 2,5 - 10 czy 25tyś miesięcznie"
Święta racja. Nikt nie będzie. Poza pracownikami. jak zaś morale siądzie to pożałujesz bo po prostu uciekną gdzieś gdzie będzie im lepiej. Rolą Twoją jest ich utrzymać. Jeśli będą zadowoleni to zaoszczędzisz na szkoleniach i rekrutacji, jeśli nie to będziesz miał kłopoty. Obsmarują Twoją firmę na forach i będziesz miał problem.

zobacz wątek
6 lat temu
~XYZ

Odpowiedź

Autor

Polityka prywatności
do góry