Skoro zostałem wywołany do tablicy publicznie (a można było po prostu odpisać na maila czy zadzwonić, poza tym nie ma to nic wspólnego z tematem akurat tego wątku), wyjaśniam. W skrócie - problem...
rozwiń
Skoro zostałem wywołany do tablicy publicznie (a można było po prostu odpisać na maila czy zadzwonić, poza tym nie ma to nic wspólnego z tematem akurat tego wątku), wyjaśniam. W skrócie - problem z zasięgiem domowego wifi u klienta, nie wchodzący w zakres usługi dostawcy Internetu. Kto nie chce, może nie czytać dalej.
Po otrzymaniu zgłoszenia, szczerze chcąc pomóc, zalogowałem się do routera (do większości routerów nie mam takiej możliwości, ale tu mam - Mikrotik) i widzę 2 podłączone urządzenia wifi z sygnałem około -80 dBm każde a w logach częste ich rozłączanie (co przy tak słabym sygnale jest normalne). Jednocześnie brak zrywania PPPoE (połączenia routera z Internetem) i ping do zewnętrznego IP routera w normie, router bez problemu pobrał aktualizację oprogramowania ze strony producenta. Router wykrywa okoliczne sieci u sąsiadów, więc raczej nie stracił też czułości radia. Był też już raz wymieniany z powodu podejrzenia że niesprawny - ten wcześniejszy do dziś działa bez problemu w innym miejscu u innego klienta. Zapewnienie zasięgu wifi w domu nie wchodzi w zakres usługi, a zmiana routera nie wymaga zmiany dostawcy Internetu - usługa działa z dowolnym routerem. Standardowo wypożyczam gratis prosty chiński router za kilkadziesiąt zł, tu wypożyczyłem Mikrotika RB951Ui-2HnD (jeden z mocniejszych, kosztował mnie około 200 zł), można użyć własnego lepszego (dowolnego z portem WAN Ethernet, do kupienia w każdym sklepie z routerami), ale niestety nawet "w tych czasach" wifi to nie jakaś cudowna magia i zdarza się, że zawodzi. Nie wystarczy "mocniejszy" router bo wifi działa w obie strony a moc nadawania laptopów/smartfonów/tabletów też jest ograniczona. Nie trzeba siedzieć na korytarzu, można przenieść router bliżej miejsca gdzie się najczęściej siedzi. Są różne możliwości rozbudowy sieci zależnie od budżetu, od drugiego taniego routera jako dodatkowy AP na innym piętrze do dedykowanych systemów w rodzaju UniFi nawet dla dużych obiektów. Ale to wszystko kosztuje i nie leży w zakresie usług dostawcy Internetu. Podstawą do reklamacji usługi może być pomiar narzędziem ze strony https://pro.speedtest.pl/ (certyfikowanym przez Prezesa UKE) wykonany na połączeniu przewodowym.
Ale pewnie i tak nie wierzycie, zminusujecie i zlinczujecie - bo lubicie anonimowo kopać leżącego.
zobacz wątek