Odpowiadasz na:

Dokładnie - takie jest standardowe tłumaczenie GZDiZ. Aż się zmobilizowałem i zacząłem szukać prawdy w przepisach. Zacząłem od informacji z rozwiń

Dokładnie - takie jest standardowe tłumaczenie GZDiZ. Aż się zmobilizowałem i zacząłem szukać prawdy w przepisach. Zacząłem od informacji z http://edroga.pl/inzynieria-ruchu/metody-i-srodki-techniczne-uspokojenia-ruchu-kolowego-aspekty-prawne-ii-10052037/strefa-ograniczonej-predkosci

I teraz tak:
1) kwestia spowalniaczy - prawo wręcz zaleca ich stosowanie!

Źródło: Załącznik 1 - Szczegółowe warunki techniczne dla znaków drogowych pionowych i warunki ich umieszczania na drogach, punkt 3.2.44
"W strefie ograniczonej prędkości powinny być stosowane rozwiązania lub urządzenia wymuszające jazdę z prędkością podaną na znaku. W strefie ograniczonej prędkości nie powinno się stosować znaków określających pierwszeństwo na skrzyżowaniach.
Zaleca się stosowanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego takich jak progi zwalniające oraz stosowanie organizacji ruchu wymuszającej powolną jazdę (zmiana kierunku jazdy, miejscowe przewężenie). W strefach o dopuszczalnej prędkości 30 km/h lub mniejszej, urządzenia i rozwiązania wymuszające powolną jazdę mogą nie być oznakowane znakami ostrzegawczymi."

2) przejścia dla pieszych - tu faktycznie tworzenie przejść jest niezalecane, ale są wyjątki - które dotyczą naszej sytuacji
Źródło: Załącznik 1 - Szczegółowe warunki techniczne dla znaków drogowych pionowych i warunki ich umieszczania na drogach, punkt 5.2.6.2, podpunkt g)
"przejścia w miastach należy wyznaczać w zasadzie tylko przez ulice układu podstawowego uznane za trasy z pierwszeństwem; przez pozostałe ulice dopuszcza się wyznaczanie przejść w rejonach szkół i innych obiektów, do których uczęszczają dzieci, lub zakładów przemysłowych, gdzie występuje duża koncentracja ruchu pieszych,"

zobacz wątek
6 lat temu
~PO

Odpowiedź

Autor

Polityka prywatności
do góry