Widok
Za przyczepność w znacznym stopniu odpowiadaja właśnie bieżnik. Dlatego trzeba kontrolować w miarę na bieżąco jego grubość. Kolejna sprawa, to szerokość opony. Wiadomo, że im opona szersza, tym ma wiekszy problem z odprowadzeniem wody.
Dlatego w szerokich oponach stosuje się bardzo często jeszcze szerszy bieżni.
Proponuję jeszcze tutaj doczytać: http://fuks-olsztyn.pl/poradniki/opona-nokian-weatherproof/
Wydaje mi się, że tematyka ta została tam trochę szerzej opisana.
Dlatego w szerokich oponach stosuje się bardzo często jeszcze szerszy bieżni.
Proponuję jeszcze tutaj doczytać: http://fuks-olsztyn.pl/poradniki/opona-nokian-weatherproof/
Wydaje mi się, że tematyka ta została tam trochę szerzej opisana.
Na przyczepność na opony ma wpływ mieszkanka z której została wykonana, wiek opony, wzór bieżnika, ciśnienie, ilość wody po której się jedzie i stopień zużycia bieżnika. Generalnie bałbym się jeździć poniżej 4 mm bieżnika. Wymieniam opony na nowe jak jest około 5 mm. Z doświadczenia Hankook słabo się trzyma ale jest praktycznie wieczny, Goodyear świetnie i jest bardzo trwały, Nokian trzyma się na drodze dobrze (made in new zeland) ale bardzo szybko się zużywa (made in russia) i błyskawicznie parcieje (made in russia). 10 letnie używki mimo tego że wyglądały jak nowe przy zakupie, to po 2 miesiącach całe popękały.
Posługiwanie się w ocenie opon jedynie ich marką nie jest tak naprawdę miarodajne. Jak wiecie, producenci opon mają w swojej ofercie opony w różnych wersjach i edycjach bieżnika. Różnice w cenie opon tej samej marki i wymiaru sięgają niekiedy 100 procent. Z czegoś przecież to wynika. Myślę że nikt z nas nie jest w stanie ocenić która opona i jakiej marki w danym czasie jest lepsza. Bez obiektywnych, profesjonalnych i niezależnych testów niwiele możemy powiedzieć. Gdy już trafimy na opony które nas zadowalaja, to po 2-3 latch ich użytkowania nie kupimy już tych samych bo producent wprowadził nową wersję bieżnika lub mieszanki. Przy moich zakupach opon kieruję się bardzo przydatnymi informacjami o klasach przyczepności i poziomie hałasu. Sami wiecie że za hałas w samochodzie w bardzo dużej mierze odpowiadają opony, a wielu z nas nie zwraca uwagi na ten parametr. Podzielam zdanie o Nokianach, o ich złej jakości z rosyjskiej produkcji. W samochodzie syna już poraz trzeci wymieniane są Nokiany 16", dzięki temu jeździ w zasadzie ciągle na nowych. W moim aucie mam zimowki Nokiana 18" ale z fińskiej fabryki, nie mają wad.