Re: REKLAMACJA po 2 tyg. od zakupu
Jeśli chodzi o reklamacje mamy dwa reżimy prawne
- ustawa konsumencka
-gwarancja producenta
Tak jak wyżej napisano, reklamacja z ustawy ma czas 14 dni na uznanie bądź...
rozwiń
Jeśli chodzi o reklamacje mamy dwa reżimy prawne
- ustawa konsumencka
-gwarancja producenta
Tak jak wyżej napisano, reklamacja z ustawy ma czas 14 dni na uznanie bądź odrzucenie naszej reklamacji. Ustawa nie przewiduje natomiast w jakim czasie ma zostać naprawa/wymiana dokonana. Ustawa też zwrot gotówki za towar wymienia w ostatniej kolejności.
Jeśli reklamacja nie zostanie rozpatrzona w terminie - uznaje się za zasadną. I wtedy MUSZĄ towar wymienić/naprawić.
Wracając jeszcze do początku tego wątku. Kupując produkt, w którym wykrywamy wadę w ciągu 6 mcy od jego zakupu - to na sprzedawcy/producencie leży udowodnienie, że wina powstała z winy użytkownika. Takie udowodnienie można zlecić zatrudniając rzeczoznawcę. Co przy produktach niskiej wartości mija się z celem. Dlatego jest tak wiele osób które żyją z reklamacji i co sezon mają np nowe ubrania;)
Po upływie 6 m-cy udowodnienie, że ustarka powstała z winy producenta leży po stronie konsumenta. Mówimy tu o wadzie ukrytej, która miała być już przy zakupie danej rzeczy.
Mówi o tym art 4 ustawy konsumenckiej,
Podam przykład. Powiedzmy że sprzedaję fotele biurowe. I kupuje sobie taki klient mebel. Po tygodniu przychodzi i mówi, że ma dziurę wypaloną od papierosa na siedzisku.
I tutaj wg ustawy konsumenckiej sprzedawca musi udowodnić klientowi, że ta dziura nie istniała w chwili wydania produktu.
Podobnie jest z lalką.
Niezgodność towaru z umową to nadal jest ustawa konsumencka. I art 8 tejże ustawy mówi, o tym czego możemy dochodzić z tego tytułu.
Art. 9 mówi o terminie poinformowania sprzedawcy od wykrycia wady. To informacja dla osoby która pisała o 7 dniach;)
Ale się rozpisałam;) Lubię temat reklamacji;) Ustawę prawie znam na pamięć;)
zobacz wątek