Odpowiadasz na:

Rozmiar kół nie ma decydującego wpływu na zwrotność roweru.

Zewnętrzne przerzutki wcale nie są takie proste w budowie. Jak się popsuje, to i tak nie naprawisz i musisz wymienić. Do... rozwiń

Rozmiar kół nie ma decydującego wpływu na zwrotność roweru.

Zewnętrzne przerzutki wcale nie są takie proste w budowie. Jak się popsuje, to i tak nie naprawisz i musisz wymienić. Do regulacji potrzebujesz 3 śrubek (w lepszych jest jeszcze czwarta), dwie od zakresu ruchu, trzecia od napięcia linki (ustawienia indeksu). W planetarnych masz jedno pokrętło regulacji napięcia linki, ustawiasz wskazany w instrukcji bieg (np. 4 w 8 biegowych) i regulujesz naciąg linki, tak żeby wskaźniki się zgrały.
Wewnętrzna przekładnia jest lepiej chroniona przed uszkodzeniami i korozją (aż tak dobrze niestety nie są uszczelnione). Nie ma ryzyka przypadkowego zahaczenia podczas jazdy, czy w stojaku jak ktoś będzie wyciągał swój rower. Nie ma problemu ze zużywającymi się kółeczkami, zatrzeć linki też mi się jeszcze nie udało mimo całorocznej jazdy (w góralu dużo więcej mam z tym zachodu).

W omawianym przypadku główną rolę odgrywa cena. Piasty 3 biegowe są tanie i trwałe ale nie nadają się na górzysty teren. Za cenę takiej piasty można pewnie skompletować cały napęd na wolnobiegu i przerzutkach "sis". Dodatkowo otrzyma się większy zakres przełożeń. Za cenę 8 biegowej można mieć kilka używanych rowerów lub jeden tani nowy.

zobacz wątek
6 lat temu
zekker

Odpowiedź

Autor

Polityka prywatności
do góry