Widok
Rozpoczął się remont samolotu TS-8 Bies - symbolu Babich Dołów
Opinie do artykułu: Rozpoczął się remont samolotu TS-8 Bies - symbolu Babich Dołów.
Od czyszczenia pianą i wizyty ekspertów z Wojskowych Zakładów Lotniczych rozpoczął się remont samolotu TS-8 Bies. Maszyna, która stoi na postumencie przy gdyńskiej ul. Ikara to symbol Babich Dołów. Prace możliwe były głównie dzięki mieszkańcom dzielnicy, którzy zagłosowali w budżecie obywatelskim.
- Samolot TS-8 Bies był bardzo przyjemny i prosty w pilotowaniu. Bardzo łatwo wychodził z korkociągu, a niełatwo w niego wpadał. Pozwalał pilotom popełniać pewne błędy bez ...
Od czyszczenia pianą i wizyty ekspertów z Wojskowych Zakładów Lotniczych rozpoczął się remont samolotu TS-8 Bies. Maszyna, która stoi na postumencie przy gdyńskiej ul. Ikara to symbol Babich Dołów. Prace możliwe były głównie dzięki mieszkańcom dzielnicy, którzy zagłosowali w budżecie obywatelskim.
- Samolot TS-8 Bies był bardzo przyjemny i prosty w pilotowaniu. Bardzo łatwo wychodził z korkociągu, a niełatwo w niego wpadał. Pozwalał pilotom popełniać pewne błędy bez ...
sam jesteś "rusek" a być możne nawet partyjniak z wiadomej kliki
Polski nie było durniu? a pan doc. inż. Tadeusz Sołtyk to w jakim kraju pracował!?
a nasi rodzice i my sami to gdzie się urodziliśmy dorastaliśmy i pracowaliśmy?
to ze ciebie wytrzepano z próbówki w UE czy innym USA to nie znaczy że my tak powstaliśmy
idź zerwij sobie jeszcze jakieś tablice ulic z nazwiskami ludzi tak wyjątkowych jak p. Leon Kruczkowski by zrobić miejsce dla waszych sławnych na cały świat partyjniaków
Polski nie było durniu? a pan doc. inż. Tadeusz Sołtyk to w jakim kraju pracował!?
a nasi rodzice i my sami to gdzie się urodziliśmy dorastaliśmy i pracowaliśmy?
to ze ciebie wytrzepano z próbówki w UE czy innym USA to nie znaczy że my tak powstaliśmy
idź zerwij sobie jeszcze jakieś tablice ulic z nazwiskami ludzi tak wyjątkowych jak p. Leon Kruczkowski by zrobić miejsce dla waszych sławnych na cały świat partyjniaków
i jeszcze:
G.49
M.B.323
Piaggio_P.150
W latach pięćdziesiątych i początku sześćdziesiątych przyszłych pilotów samolotów odrzutowych szkoliło się w podstawach awioniki, lotów nocnych i zaawansowanej akrobacji wyłącznie na tego typu konstrukcjach. W USA podstawowym był właśnie Texan (i eksportowany do kilkunastu krajów).
G.49
M.B.323
Piaggio_P.150
W latach pięćdziesiątych i początku sześćdziesiątych przyszłych pilotów samolotów odrzutowych szkoliło się w podstawach awioniki, lotów nocnych i zaawansowanej akrobacji wyłącznie na tego typu konstrukcjach. W USA podstawowym był właśnie Texan (i eksportowany do kilkunastu krajów).
Gdy Bies wchodził do produkcji był najnowocześniejszym samolotem szkoleniowym.
A z całą pewnością w kilku sprawach przewyższający Texana na którym w owym czasie szkolili się najlepsi amerykańscy piloci odrzutowców.
Zamiast dyskredytować bezmyślnie masze osiągnięcia inżynierskie powinieneś być dumny z takiego TS-8!
Po prostu "napisz teraz: "sorki, nie pomyślałem gdy pisałem" :)
A z całą pewnością w kilku sprawach przewyższający Texana na którym w owym czasie szkolili się najlepsi amerykańscy piloci odrzutowców.
Zamiast dyskredytować bezmyślnie masze osiągnięcia inżynierskie powinieneś być dumny z takiego TS-8!
Po prostu "napisz teraz: "sorki, nie pomyślałem gdy pisałem" :)
to szkolna maszyna, dosyć mocna i na pewno nie dla początkującego pilota
Trzeba wziąć pod uwagę że gość który siada pierwszy raz za sterami jest zielony, ledwie po kursie teoretycznym. Potrzebuje samolotu maksymalnie prostego o przewidywalnym zachowaniu. Poza tym nie byłoby tu też sensu ekonomicznego. Do podstaw latania służą prostrze i tańsze samoloty. Początkujący pilot uczy się takich rzeczy jak np. utrzymanie lotu poziomego czy w późniejszym etapie lotów nawigacyjnych. Do tego celu wystarczą małe samoloty typu Cessna 152 czy 172, na całym świecie używana również w podstawowym szkoleniu pilotów wojskowych. Godzina lotu Cessną 152 w USA to 75-100 dolców. Odpowiednik samolotu typu BIES to co najmniej 200 zielonych. To tak samo jak z kursem na prawo jazdy. Jeździmy na początku Punciakiem a nie rajdówką albo Formułą 1.
to już kwestia tego jak chcesz by wyglądał model
generalnie beton będzie wyglądał jak kupa nawet jak go pomalujesz. Róznicy między pomalowanymi blachami stalowymi a aluminiowymi nie zobaczysz. Ten samolot nie jest już w użytku i nie potrzebuje całego CAMO by przywrócić go do stanu któy pozwoli na jego podziwianie.
wiedziałem,że pojawi się agitacja z Nowogrodzkiej i od caru putinu.
Mieliśmy, nawet z powodzeniem rozwijaliśmy otrzymane,,, zakupione za ciężkie dolary! projekty i rozwiązania - sprzedaż za granicę poprawionych i własnych rozwiązań na bazie doświadczeń z ruską technologią. Śmigłowce, czołgi, haubice, aminicja itp. Ale to komusze ble złe i styropian z PC i Pis rozwalił wyprzedał za bezcen. resztę zniszczył Antek maciar super szpieg.
Zmarnowane pieniądze
Totalna bzdura i bezsensownie zmarnowane pieniądze. Pan Sylwester jako radny robi wszystko tylko dla głównej części Babich Dołów a tam gdzie mieszka dla tamtejszych mieszkańców nie robi nic! Widać jacy beznadziejni radni takie i beznadziejne pomysły na wydawanie kasy z budżetu obywatelskiego!
Trepowska logika
Myć samolot, w takich warunkach a potem go demontować do naprawy. W wojsku zawsze wszystko odwrotnie. A prawda jest taka, że pieniądze z BO powinny być przeznaczone na jakieś poważne, ciekawe projekty, a nie na trepowskie zachcianki. Większość tych leni ma takie emerytury, że sami powinni zapłacić za naprawę tego grata.
Renowacje wybrali mieszkańcy Gdyni
Jestem za! Każde dziecko cieszy się kiedy widzi go na żywo. Fajnie ze ludzie wybrali ten projekt i popieram choć mieszkam w innej dzielnicy. BABIE DOŁY mają swój klimat. Co do innych to fakt- tania renowacja nie bedzie ale raczej rzadko się ją robi. Komentujący tak je.b.ia ta inicjatywe a sami nie potrafia w domu żarówki wymienić. Darujcie sobie .