Widok

Skracają sie szyjka macicy w ciąży

Rodzina i dziecko bez ogłoszeń Temat dostępny też na forum:
Hej, mam problem skracajacej się szyjki. Lekarz zdiagnozował to w 22 tc ( wspomniał o ewentualnym założeniu krążka w przyszłości) teraz jestem w 29 tc i mam 23mm biorę jedynie luteinę dopochwową 2x1. Zalecił leżenie i odpoczy ek. Czy miałyście podobny problem i czy powinnam domagać się krążka na tym etapie ciąży?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie jestem lekarzem, ale szyjka krótsza niż 25 mm raczej wymaga wspomagania. Sama miałam założony szew w 1 ciąży, w 31 tc (krótka szyjka od 29). Czy masz możliwość na prawdę dużo leżeć (poczytaj, Mamaginelolog o tym pisze, że to nie znaczy leżeć 24/7, ale prowadzić mega oszczędny tryb życia)? Taki odpoczynek może pomóc szyjce, mi samej się trochę wydłużyła, a i wiele osób to potwierdza (choć chyba badań nie ma). Ile skróciła się szyjka od 22 do 29? bo to też jest istotne, bo jak w 22 miała też 23 i teraz tyle ma dalej to wychodzi, że luteina i leżenie działają, ale jeśli np w 15 miała 45, w 22 3o, a teraz 23 to walczyłabym o pessar albo szew.. Z portalu stricte medycznego "Dziś wskazania do interwencji związanej z niewydolnością szyjki macicy obejmują: skrócenie
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Też to przeżyłam. Miałam założony pessar. Donosiłam do końca ciąży, ale z pessarem też musiałam odpoczywać. Bardzo Ci polecam pessar, dzięki temu drugiego Synka urodziłam o czasie ( pierwszego niestety przedwcześnie). Żałuję, że w 1. ciąży nie miałam takiej możliwości- to było 11 ponad lat temu, na szew było już za późno, a o pessarze wówczas nikt nie wspomniał. Zakładanie pessara odbywa się na zwykłej wizycie, bez konieczności leżenia w szpitalu.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum Rodzina i dziecko

waga 5-6 miesięcznego dziecka??? (12 odpowiedzi)

tak sie teraz zastanawiam, czy przypadkiem nie przekarmiam mojego dziecięcia. Adas ma 5,5 m-ca i...