Widok

Zobacz, jak będzie wyglądał Port Zewnętrzny w Gdyni

Opinie do artykułu: Zobacz, jak będzie wyglądał Port Zewnętrzny w Gdyni.
Artykuł na temat: Port Gdynia - inwestycje


Ma prawie podwoić obszar Portu Gdynia i ma być gotowy na przyjmowanie kontenerowców przyszłości o pojemności 30 tys. TEU. Zarząd Morskiego Portu Gdynia przedstawił harmonogram prac. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie, to już w 2026 roku do nowych nabrzeży przybiją pierwsze statki.

Centralną częścią Portu Zewnętrznego ma być terminal kontenerowy z możliwością przeładunku w pierwszym wariancie 2 mln TEU - zdecydował Zarząd Morskiego Portu Gdynia. W przygotowywanym projekcie ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Fajnie Port w centrum miasta, szkoda ze nie na plazy

Bedzie mozna kapac sie ze statkami
popieram tę opinię 78 nie zgadzam się z tą opinią 135

bo centrum miasta jest nad morzem, a nie nad rzeką jak w Gdansku.
popieram tę opinię 51 nie zgadzam się z tą opinią 14

Nad zatoką, nad morzem to jest Kołobrzeg na przykład !!!!
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 14

Słoiczku, zerknij pls czym jest Zatoka Gdańska i nie pisz głupot. A tak przy okazji to Kołobrzeg leży na Pomorską, kra kończy się w Gąskach.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

A zatoka to już/jeszcze nie morze..?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Bałtyk to jezioro, Morze Północne, to jest morze
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 3

Przecież to są jakieś mrzonki! Całkowicie nierealne, szkoda tylko pieniędzy n ate projekty, filmiki i cała resztę.
Poza tym dwa wielkie terminale kontenerowe - Gdynia + DCT, a cieśniny duńskie co? Pogłębią je? Wątpie...
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 32

to samo mówiono o DCT a teraz "przykleja si gó**o do pancernika"

Tęgie baty należą się władom portu i miasta za odrzucenie oferty Australijczyków.
Teraz pozostaje bieg na dochodzenie albo zamknięcie "kramika". Niektórym to pasuje.

Co mają do tego cieśniny? Wchodzą tu największe jednostki. Najwyżej będzie ich więcej...
popieram tę opinię 19 nie zgadzam się z tą opinią 6

plaże w Gdyni to nieporozumienie

Plaże są nad pełnym morzem i w okolicach ujścia Wisły.
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 24

Taaak?

Nad pełnym morzem mówisz ? Czyli we Władysławowie. Trójmiasto jest położone w zatoce.
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 7

gdzie tu widzisz

sprzeczność?
Plaże masz od Helu po Świnoujście. Najpiękniejsza plaża Trójmiasta, Stogi (i bardziej na wschód), jedyna podobna do "pełnomorskich" jest zagrozona zniknięciem. Nie rozumiem zachwytów nad Sopotem czy ogólnie, brzegiem zatoki. Gdynia to sztuczny kąt gromadzący śmieci... Plażą to miejsce było w latach 60, od tamtego czasu to przemysł i rolnictwo (!) jest górą.
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 11

Słuchaj chłopczyku, masz swój świat i swoje zabawki ok.,nic nikomu do tego, ale To jest tylko Twoje zdanie. Każdy bez wyjątku postrzega rzeczywistość inaczej.Masz chłopie za bardzo wybujałe EGO i nie wciskaj nam, że świat taki jest, jak Ty go postrzegasz. Nie wiem czy to zrozumiesz, ale to już Twój problem.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 13

ale ja nikomu nie zabraniam nazywać tego "firtla" plażą

Wyrażam swoją opinię, zwracając uwagę na fakt, że ta "plaża" to nieco na wyrost. Podając argumenty i przykłady.
Nie namawiam, nie nakłaniam, nie zmuszam.
Co do oceny "ego" to raczej uparte tkwienie w przekonaniach świadczy o eee... nie tego...
A "chłopczykiem" to nawet kochanka mnie nie nazywa, bo by to głupio brzmiało...
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 5

Zastanawiam się co trzeba mieć we łbie, żeby takie brednie publicznie pisać.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 5

mózg?

a nie przeciąg między uszami?
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 2

nie, odwrotnie

To "centrum" miasta usiłuje być w porcie...
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 3

To są bajki PISu nie Szczurka.

Takie same jak przekop Mierzei Wiślanej, centralny port lotniczy... wybory idą. Dofinansowali PŻM i jeszcze im zostało miliard euro? Trójmiasto jak drukuje takie głupoty to powinno materiały z Zarządu Portu Gdynia brać w cudzysłów. Statki o pojemności 30 tysięcy TEU! A przez cieśniny duńskie mogą przejść jednostki o maksymalnym zanurzeniu 15 metrów. To chyba te giganty wokół Bałtyku będą pływały;))
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 20

A kto powiedział, że mają wpływać z maksymalnym zanurzeniem?

Jesteśmy na końcu/początku serwisów oceanicznych i w związku z tym kontenerowce nie mają pełnego obłożenia ładunkiem.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 3

jak w cieśninach duńskich za płytko, to Jarek ma łopatkę i też przekopie!
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Bo to miasto powstało właśnie dzięki portowi nieuku

A nie, że ktoś sobie port wymyślił przy mieście. Jak można być tak ograniczonym? Smutne to... :(
popieram tę opinię 27 nie zgadzam się z tą opinią 5

najwyższy czas połączyć

Zarząd Portu Port Gdańsk z Zarządem Portu Gdynia
(obecnie dwie państwowe firmy konkurują ze sobą)
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 12

A gdzie ma kur... być? W lesie?

To jest miasto portowe, a nie apartamentowe.
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 3

Gdynia powstała jako port morski.

Panie Pawle, Gdynia powstała jako port morski właśnie. Polsce czasów budowy Gdyni nie było potrzebne nowe miasto, był potrzebny nowy duży port głębokowodny. Port pełnomorski. Miasto "oblazło port jak strup" , że tak powiem za cytatem. To dzięki portowi powstało i rozwinęło się miasto Gdynia. To port jest głównym motorem rozwoju miasta. A miejsca wbrew malkontentom starczy i dla plaży miejskiej i dla rozbudowy nowoczesnego portu. A jak ktoś ma szczególną alergię na port gdyński, nie musi korzystać z plaż w pobliżu portu. Może udać się gdzieś dalej, choćby na Hel , do Rewy, Sopotu, Jelitkowa, czy nawet tylko nieco dalej w Gdyni okolice klifu.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

no i co narzekasz
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

miliard euro:))???

już widzę te tłumy chętnych inwestorów pod drzwiami szczurka:)
popieram tę opinię 57 nie zgadzam się z tą opinią 58

na pewno nie pod drzwiami Szczurka

Szczególnie po tym, jak Gdynia potraktowała Australijczyków.
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 7

a jak z dojazdem, tak jak do lotniska?
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 4

a jaki był dojazd do DCT

w 2004 roku?

Jest prowadzona modernizacja linii 201 i port będzie miał własną, towarową linię kolejową.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

niewiele więcej niż kosztowało PKM i tunel w Gdańsku

więc o co chodzi?
DCT wybudowano za niecały miliard przez 15 lat. Bez kosztów otoczenia ;)
Czy polskie "biznesy" funkcjonują w takim horyzoncie czasowym? Większość z nich krócej istnieje a to jest tylko jedno przedsięwzięcie.
Opłacało się?
No chyba tak, skoro główny udziałowiec wystawia swój udział z 100% przebiciem.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

irracjonalne pomysły Szczurka

jak tyle milionów kontenerów wywieźć z portu który będzie w centrum Gdyni?
popieram tę opinię 78 nie zgadzam się z tą opinią 69

to nie są pomysły Szczurka

On akurat jest całkowicie innego zdania, co do roli tego miejsca.
popieram tę opinię 21 nie zgadzam się z tą opinią 6

zorientuj się w sytuacji

a potem zabieraj głos.
Obecny "garnitur", związany z UM w Gdyni jest przeciwny istnieniu portu w tym mieście.
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 4

gospodarkamorska. pl

Poszukaj sobie i wyciagnij wnioski. Jesli jeszcze Ci malo codziennych przykladow.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0

Sztuczna wyspa z apartamentowcami i hotelem na wodzie, jak w Dubaju. Nawet chyba na Trójmiasto.pl o tym pisali... Takie miał Szczurek plany, ale to było jeszcze przed lotniskiem i kosmodromem.
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 4

hotel miał być pod wodą

ale to nie w miejcu portu a w okolicach "Oceanarium" i basenu jachtowego.
Tak, to jest właśnie stylistyka UM, według której miała być Gdynia przystrojona...
A w porcie marina jak w Monako i gondole wożące "letników" z dworca kolejowego do SeeTower.

Gdy o tym przeczytałem (chyba jeszcze poprzednia kadencja), zapaliło mi się czerwone światło.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 2

lotnisko

Można samolotem.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 6

a dlaczego nie?

Klient ma potrzebę, klient płaci...
Klient ma.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 2

udziały

i miejsca w radzie nadzorczej
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

ile tych kontenerów bedzie przypływac do Polski?

w Gdańsku DCT 2, DCT 3, port zewnętrzny i jeszcze port zewnętrzny w Gdyni???
popieram tę opinię 58 nie zgadzam się z tą opinią 29

coraz więcej, pociągi z kontenerami z chin utykają na jedynym przejściu z Białorusią, jeden most, pociąg za pociągiem, potrzeba nam rozwoju portu w Gdyni, Gdańsku oraz po przekopie Mierzei - budowy nowego portu w Elblągu
bez transportu i logistyki nigdy nie osiągniemy poziomu naszych zachodnich sąsiadów
robić na koszta nie patrzyć!
popieram tę opinię 24 nie zgadzam się z tą opinią 12

zanim wybudują ten port zewnętrzny to i kolej zmodernizują
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 8

dlatego priorytetem jest budowa drogi Czerwonej łączącej port z obwodnicą oraz modernizacja połączenia kolejowego. Do tej pory wszelkie inwestycje w Gdyni były zamrażane bo cała kasa szła na polecenie rudego jąkały do Gdańska.
Mam nadzieję że choć pisiory cos ruszą w temacie.
popieram tę opinię 16 nie zgadzam się z tą opinią 17

pisowcy chcieli budowac, problem jest w twoim szczurku...

https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Droga-Czerwona-obojetna-dla-Gdyni-n124677.html
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 8

przeciez te kontenery z gdyni beda musialy cale trojmiasto przejechac koleja albo zakorkowana obwodnica ...w gdansku nie ma tego problemu pissuarowy ekspercie od logistyki ...no chyba ze myslisz ze te kontenery pojada na hel albo do slupska
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 12

pojadą przez Kościerzynę

Tak jak przed wojną węgiel, tylko w drugim kierunku.
Magistrala 201 jest obecnie przebudowywana do dwóch torów i elektryfikowana. Gdynia będzie miała "własną" linię kolejową, omijającą Trójmiasto.
Połączenia drodowe istotnie są problemem, który przez wiele lat był spychany ze światła dziennego. Przebudowa układu drogowo-kolejowego dzielnic przemysłowych Gdyni jest koniecznością. Podobnie jak odbudowa dawnego Gdańska Towarowego i sieci na lewym brzegu Martwej Wisły.
Konkurencja dobrze zrobi na myślenie zarządzająch portami aby nie polegali na politycznych poparciach.
Daruj sobie te "polityczne" wycieczki i włącz myślenie. Pracy i obrotu wystarczy dla wszystkich. Mamy z kim konkurować i nie jest to port za miedzą.
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 6

Kościerzyna mówi NIE!

Gdynia niech sobie wozi morzem
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 13

Kościerzyna i Wierzchucin grubo na tym zyskają

A z ciebie Kaszuba jak z koziej d**y trąba, bo oni liczyć i pracować potrafią.
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 5

już słyszałem że Elbląg

Jeden pisowiec zapewniał że Port w Elblągu będzie miec potencjał przeładunkowy 10 milionów ton.
Jak uważasz.. będzie mieć..????.. a dlazcego nie 20 mln.???
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

w pobliżu szczurek planuje z deweloperami zabudowę dla bogatych.

hałas nie bedzie przeszkadzał milionerom?
popieram tę opinię 68 nie zgadzam się z tą opinią 17

wystarczy że ktoś sprawdzi jaki jest dojazd i inwestycja leży
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 3

Ciekawe po co skoro w Gdańsku

jest o wiele lepiej skomunikowany dct...
popieram tę opinię 63 nie zgadzam się z tą opinią 67

bo potrzeba nam kilku portów a nie jednego dużego
popieram tę opinię 18 nie zgadzam się z tą opinią 16

tylko sobie tego życzyć

Bo jak sie kręci, to jest rozwój.
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 5

tak samo, tylko realizowanych z głową a nie pod publikę!
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 2

Ach te lotnisko ;)

Kogoś coś boli
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 3

Bo DCT nie ma przepustowości

DCT fakt jest duży i nowoczesny, ale również pełen absurdów z punktu widzenia przewoźnika, dlatego 2 duże porty były by szansą na rozluźnienie obłożenia Gdańska, co by wspomogło nie mnie osobę siedzącą wygodnie za biurkiem, a kierowców koczujących na placach i parkingach
popieram tę opinię 18 nie zgadzam się z tą opinią 10

Kiełbasa wyborcza
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 3

Wygląda ciekawie

Tylko ZANIM powstanie powinny powstać nowe trasy transportu, nie tylko Czerwona, ale i kolejowe... Estakada tego nie wytrzyma.
popieram tę opinię 82 nie zgadzam się z tą opinią 5

droga czerwona nie połączy tego portu.

tiry z portu zewnętrznego plus tiry steny to będzie ok 1000 ciężarówek na dobę w centrum miasta. Polska, Wiśniewskiego dadzą radę?
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 3

dadzą

bo będą fragmentem tej drogi. Pod warunkiem rozwiązania kolizji z siecią kolejową i ograniczenia nacisku miasta na tereny przemysłowe.
Wtedy Estakada faktycznie może stać się trasą miejską i służyć np. również PKM.
Dlaczego nie?
To są szanse i zadania do rozwiązania dla inżynierów a nie dla polityków.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 3

kolejowe akurat są w najlepszej sytuacji

Prowadzona jest modernizacja i elektryfikacja linii 201 i ma ona szansę na zakończenie przed uruchomieniem Portu Zewnętrznego. Towarówka nie będzie musiała przejeżdżać przez Trójmiasto. Dramat jest z połaczeniami drogowymi i tu dawno dzwonia alarmy.
Ale nikt nie reaguje. Wręcz przeciwnie, miasto wywiera nacisk na port i o mały włos nie przecięło jedynej szansy komunikacji tego nabrzeża ze światem.

Czerwona jak najbardziej zaspokoi potrzeby portu, pod warunkiem rozwiązania kolizji z siecią kolejową i transportem miejskim. I jeśli miasto odczepi się od "miedzytorza". Te ciężarówki nie jadą przez centrum miasta, one mają jechać przez dzielnice i tereny przemysłowe - w tym przez Polską, Wiśniewskiego i dalej. Na Estakadę nie mają prawa wstępu...
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 4

Priorytetem ma być połączenie kolejowe

Sprawy związane z projektem portu i infrastruktury oraz wszelkimi pozwoleniami trwa już od ponad 2 lat......
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

są dwa przedsięwzięcia

Modernizacja Gdynia Port.
Modernizacja linii 201.
Faktycznie trwaja ponad dwa lata.
Odpryskiem drugiego przedsięwzięcia ma być elektryfikacja PKM i modernizacja połączeń w Borach Tucholskich. Niestety, nie wszystkich.
Na szczęście, EU dotuje kolej i marszałek zaczął mówić nie tylko o odtwarzaniu dawych linii ale nawet o linii kolejowej do Bytowa. sic!
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 3

Obawiam się może to oznaczać paraliż komunikacyjny miasta

...niestety
popieram tę opinię 63 nie zgadzam się z tą opinią 16

www

pomyśl trochę wiem że często to boli i ludzie nim przemyślą już impulsywnie widzą tiry na Świętojańskiej.pewnie że przesadzam ale spójrz na to co tworzy korki w szczytach,tirów jest w tych okresach mało a głównie w nocy lub bardzo wcześnie rano i przeciętny kierowca nie stoi w korku przez tiry to raz a dwa w Gdańsku zbudowali terminal mając w tyle co malkontenci powiedzą a tych w Gdyni jest nadmiar.
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 3

tylko że w Gdańsku jest super dojazd do terminala - bezpośredni zjazd z autostrady obwodnicą południową i trasą Sucharskiego bez żadnego przejazdu przez miasto, jak to można porównywać?
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 3

bezpośredni zjazd z trasy Kaszubskiej i Obwodnicy

Do portu w Gdyni. Oraz osobna, towarowa linia kolejowa przez Kościerzynę.
Nie ma jazdy przez miasto.
Po to jest droga Czerwona i dalej na półnoć aby aktywizować gospodarczo i społecznie tereny na północ od Trójmiasta.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 4

Gdzie jest ten zjazd bo nie wiem?
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 4

a gdzie był w Gdańsku, gdy rozpoczynano DCT?

Sądzisz, że to powstało w jedną noc?
Budowę/planowanie DCT rozpoczęto w okolicach przełomu wieków (2004?), gdy na terenie "pól ryżowych" "psi d*pami szczekali" a o tunelu i autostradach to może Kwaśniewski marzył.
A jednak Australiczycy mieli nosa...
Czego nie można powiedzieć o władzach portu i miasta w Gdyni.
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 2

Moto

Wszysxy na motocykle :)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

przygotowałem taką malą makietkę..
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 2

Szcurek tak tak to zbuduje jaK Lotnisko widmo a kasa zmarnowana

Pomniki pomniki a gdzie lodowisko ?
popieram tę opinię 55 nie zgadzam się z tą opinią 24

co ma szczurek do portu pissuarze?szczurek nie jest wlascicielem portu gdynia
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 7

ale chyba jakiś głos w tak dużej inwestycji dla miasta ma?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 6

Ma głos i on mówi "nie da się"
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 2

Ciekawe jak towary zostaną wywiezione z tego portu.

Teraz ju nie można wyjechać z gGdyni w żadnym kierunku a co bedzie potem??
popieram tę opinię 31 nie zgadzam się z tą opinią 3

jak to jak?

Sprawnie.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

tiry będą odlatywać z rampy nad torami i lądować na obwodnicy
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

Pierd...nie przedwyborcze.

Tak w największym skrócie skomentuję wypowiedzi tych cymbałów dla cymbałów.
popieram tę opinię 25 nie zgadzam się z tą opinią 6

tak samo komentowano budowę DCT

Szczególnie w Gdyni.
A teraz ślina kapie...
A że korelacja jest, no cóż... Pewne rzeczy nalezy uświadamiać.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 2

Treść komentarza jest adekwatna do poziomu tej propagandy i do poziomu jej odbiorców.

Wiele razy merytorycznie komentowałem tu sprawy związane z portem, ale w tym przypadku i w tym czasie nie uważam, żeby to zasługiwało na lepszy komentarz.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

Szczurek raczej nie ma z tym projektem wiele wspólnego

Skarb Państwa ma 99,3% głosów, Gmina Gdynia - 0,22%
popieram tę opinię 20 nie zgadzam się z tą opinią 4

taaak?

To jesteś słabo zorientowany.
Z udziałem miast portowych w portach zrobiono ciekawy myk, gdzie przedstawiciele miast mieli/mają dużo do powiedzenia ale bez odpowiedzialności i konieczności angażowania środków.
Zapytaj wuja G. o hasło "Gminy okradły porty" i dowiesz się, że lepiej żyć z majątku niż latami budować organiczne interesy... Dlatego miasta wobec portów są agresywnie wrogie. Wyjątkiem jest DCT, bo... to nie jest port gdański i nie da sobie w kaszę dmuchać.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

na szczesie tu Szczurek nie moze zaszkodzic
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

już nie może

Bo szkodził i to długo.
"Szczurek" w sensie obsady UM i jego "otoczenia gospodarczego", bo im z portem mocno nie po drodze było.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

Czyli juz po plazy
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 8

a gdzie w Gdyni jest plaża?

Od czasu pojawienia sie sinic, nie zbliżam sie do brzegu morza a juz na pewno zatoki...
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 2

a jak z dojazdem do tego terminala?

czy Gdynia ma połączenie z autostradą?
popieram tę opinię 20 nie zgadzam się z tą opinią 2

A mi się najbardziej podoba opinia wiveprezydenta Gdyni w temacie Drogi Czerwonej z tego roku

I jak chcą zbudować coś skoro w trakcie przegotowania tej pięknej prezentacji miasto ustami prominentnego urzędnika mówi jak w poniższym artykule z tego portalu:

https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Droga-Czerwona-obojetna-dla-Gdyni-n124677.html
popieram tę opinię 17 nie zgadzam się z tą opinią 1

no bo przecież miasto to on!

I jemu to obojętne.
Szczególnie, że to nie on będzie robił interes na tych działaniach.
A już witał się z gąską "międzytorza" i gondole szykował...
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

Buuuahahaha

Buuuuaaahaha... chwila... oddech... ok... buaaaaahahahahaa .... jasne. A nad wszystkim kołować będą drony! I jeszcze podwodny hotel obok! I lotnisko! na samoloty kontenerowe i sterowce! I farma wiatrowa do zasilania. Morska! I będą dzi*ki i blackjack!
popieram tę opinię 18 nie zgadzam się z tą opinią 4

dokładnie taka reakcja spotkała Australijczyków, gdy oferowali zbudowanie DCT w Gdyni

No i teraz miny "śmieszków" nie są takie ubawione.
Wystawiają DCT na sprzedaż ze 100% przebitki, nie licząc zysków z bieżącej działalności.
"Dla nas" ten terminal zacznie pracować za 16 lat.
Jak dobrze pójdzie.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 2

takich bajerów to nie słyszałem

ale wy pierdoły opowiadacie że to szczurek zobaczcie kto tam siedzi i kto promuje panowie z dobrej zmiany zapytajcie się gdzie droga dojazdowa do tego terminala przez chrzanowskiego ??? już to widzę wszędzie korek czy ktoś zapytał inwestorów ile musi włożyć i musi sie opłacać zwrócić koszty to jest tylko wizja i jeszcze jedno ile przerobili kontenerów w wszystkich portach to jest mrzonka???a gdzie pozostałe terminale Masowy drobnicowy a chwalenie sie ile ci panowie i panie przepracowali w Porcie to mnie szlag trafia
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 7

jakoś w Gdańsku dało się zbudować terminal

w szczerym polu...
I tylko daltego tam australiczycy go zbudowali, bo zostali pogonieni z Gdyni. Z dokładnie tami samymi argumentami jak powyżej.
To nie są problemy.
To są szanse i zadania do rozwiązania.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

Droga Czerwona

Droga Czerwona tu nic nie pomoże dla takiego wielkiego terminalu, gdyż dodatkowo miasto funduje nam terminal nowy pasażerski. Juz teraz Wiśniewskiego pęka w szwach, plus ruch z mieszkańców do dzielnic północnych.
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 1

Globalne ocieplenie.

Nie kapuje - grozi nam podniesienie się poziomu mórz, a my dalej zabudowujemy linię brzegową - nie ma znaczenia czy ocieplenie jest spowodowane przez człowieka czy nie. Podnoszenie się poziomu morza jest faktem.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 4

I może w tym tkwi geniusz tego pomysłu!

Za kilkadziesiąt lat będzie to daleko w morze wysunięta wyspa portowa położona w dużej odległości od centrum miasta :)))))))
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

No racja,

a centrum miasta pod Żukowem :-).
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Co ten Keller za brednie ludziom opowiada , kto wybuduje terminal kontenerowy który będzie kosztował 500 milionów euro gdzie w Gdańsku jest cały czas rozbudowywany terminal dct .nikt nie zaryzykuję budować taki terminal obok istniejącego, projekt jest skazany na niepowodzenie już teraz.Ale niech szukaja może jakiegoś naiwnego znajdą.
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 12

widzisz, tę prawdę objawił mi pewien starszy pan, sprzedawca ze sklepu meblowego

kiedy go zapytałem, czy nie obawia się powstającego obok większego i nowszego sklepu również z meblami.
"To będzie szcvzęście, jeśli powtaną jeszcze ze cztery!" - bo wtedy przyjdzie tu znacznie więcej ludzi i interes dopiero sie rozkręci. A moja głowa w tym, aby na tym skorzystać.
I tego trzeba się uczyć.
Jedyny zysk z DCT, to czynsz dzierżawny za grunt. Więc to, że tam istnieje, w żaden sposób nie jest konkurencją dla innego portu. To jedynie głupia propaganda. Zarobią na obrocie a ważnym jest, gdzie płyną pieniądze z tego handlu.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 4

zaiste rewolucyjna teza !

coś na miarę miłościwie nam panujących i idei lotniska w Radomiu położonego bliżej Egiptu!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

faktycznie, Adrian jesteś

a raczej "janusz" - pies ogrodnika.
Teza nie jest rewolucyjna, to oczywistość, która jest szokująca dla takich "burków".
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wybudują...

Pomimo, że DCT ma kolejne nabrzeże - nie jest w stanie zapewnić przeładunku - nie wyrabia fizycznie z przeładunkiem (dlatego w planach jest przedłużenie i poszerzenie obecnego pirsu (odpowiednio o 100m i 300m - aby statki mogły cumować po drugiej stronie od strony Stogów - tam,też planowany jest kolejny plac tymczasowego postoju / depozytu kontenerowego i nowe bocznice kolejowe, granica placu była by w pobliżu pętli tramwajowej na Stogach - i to nie jest bajka, a plany, które są spisane - na część inwestycji są już wyrobnione pozwolenia, pozostałe są w toku prac). W ciągu najbliższych 25 lat szacowany jest wzrost przeładunku o blisko 500 %....więc gdzieś to musi się odbywać....
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 2

miasto cofnęło swoją przychylność dla tej ekspansji na wschód.

Plaża jest wartością unikalną (Australia to dobrze wie) a pudełka to sobie można układać w mniej cennym miejscu.
Jest w tym na pewno wyborcza hipokryzja ale bunt mieszkańców powinien jednak nieco ostudzić radnych PO. A konstelacja na pewno się nieco zmieni.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

a masz pojęcie, że PKM i tunel w Gdańsku kosztowały kwotę porównywalną

Do budowy DCT?
Nie są to "drobne" ale równiez nie są to ogromne kwoty w skali tego interesu. A w odróżnieniu do wymienionych przedsięwzięć, budowa portu jest faktyczną inwestycją, przynoszącą realny dochód.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

mało tej durnej Gdyni wtopy z kosmodromem?

no i jeszcze ten rozczochrany, długowłosy minister od śledzi, który nie ma zielonego pojęcia o czym klepie,
Gdynia - od lat przykład rozbuchanej do granic megalomanii,
z Klifem, Batorym i halą targową
popieram tę opinię 17 nie zgadzam się z tą opinią 10

a czym to się różni od Gdańska

z fg, kunsztem i Brabankiem?
Że było wiele lat szybciej i sasiadowi gul chodził?
To se zrobił swoje... takie same głupoty.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

Przecież Piss wybuduje nowy port w Elblągu to po co port w Gdyni?

I cały transport na Bałtyku będzie przechodził przez port w Elblągu. Nawet Rotterdam splajtuje jak powstanie kanał przez Mierzeję Wiślaną.
popieram tę opinię 22 nie zgadzam się z tą opinią 9

ojtam, ojtam

Szanghaj, Singapur i Hong Kong już drżą ze strachu przez wizję jarosława (specjalnie z małej)
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 3

To już nie tylko wizja. On przeszedł do czynów!

Wbił łopatkę w piasek na plaży i powiedział, że robi przekop do Centralnego Portu Morskiego. Podobno w następnym etapie będzie budował przekop do Morskiego Oka a Zakopanym będzie terminal pasażerski.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 2

na filmie zabawne jest....

że zamiast obwodu kaliningradzkiego jest morze....
Może w ramach przekopu mierzei wykopią Ruskich zza miedzy?
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 5

faktycznie beka!

mamy dostęp do morza od Świnoujścia aż po Gołdap :D
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wszystko jasne

I tak powinno być na zawsze.Granica z Chinami możliwa.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

najpierw sprzedają ziemię za grosze deweloperom a później myślą gdzie by tu port wcisnąć

albo najpierw sprzedają terminal kontenerowy Filipińcom (ictsi bct) i Chinczykom (GCT) a teraz chcą zrobić kolejny terminal..
do tego ten pseudo wiadukt nad torami na wizualizacji hmmm..
brak słów
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 2

oj tam ojtam

kontenery będą wywozić dronami :) chyba :( bo inaczej to sobie tego nie jestem w stanie wyobrazić.
popieram tę opinię 17 nie zgadzam się z tą opinią 1

Bez sensu! Już niedługo będzie dzialac port w Elblagu

Wiem co mówię, budowa kanału juz ruszyla, widziałem w telewizji. Co prawda, na razie łopatą macha jedynie jakiś chory na kolano staruszek ale wiadomo, wszystkim teraz tak się powodzi, że już nie ma komu robic w budowlance. Poza tym jak rząd obiecuje to wiadomo, że słowa dotrzyma!
popieram tę opinię 17 nie zgadzam się z tą opinią 4

Ten chory na kolano, chyba uwielbia zabawy w piachu. Ile już razy kopał na tej samej plaży? Chyba już trzy. Może dzieciństwo wspomina?
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jedynie słuszne rozwiązanie

Sosnowiec żąda dostępu do morza i budowy portu wewnętrznego w Sosnowcu i jego filii w Radomiu.
Jako bonus przekop z Sosnowca do Radomia.
popieram tę opinię 17 nie zgadzam się z tą opinią 4

To się dopieru miasto zakorkuje
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 2

Wygląda super

ale czy tiry dostaną jakieś poszerzone trasy czy drogi dojazdowe olejemy i będzie zasr*ny dojazd do tych terenów tirami?
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

najpierw niech dokoncza kosmodrom w Babich Dolach

zeby udowodnic ze budowa konkurencyjnego obiektu do juz istniejacego i dobrze dzialajacego w Gdansku ma sens, a potem niech sie biora za konkurencje dla dct.
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 2

sens jest w synergii

a nie we wzajemnym pałowaniu. Jednak do tego nie dorośliśmy...
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Mieszkam w Gdyni i mówię Ja !!!!!!!!!!

szczurek zmień dilera bo strasznie w towarze namieszał !!!!!!!!!!!
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 7

weź głeboki oddech i przeczytaj ze zrozumieniem

to nie wizja Szczurka ale PISowskich prezesów ZMPG
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 6

też nie

Te pomysły są jeszcze starsze. Zupełnie nie "pisowskie".
I nie jest to ważne jakie i czyje one są.
Grunt aby "case" i budżet się domykał.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3

tak na poważnie

Jestem młodym obywatele i też mnie drażni, że od zawsze ten Szczurek. Nie mam nic przeciwko. Podoba mi się miasto, a zdążyłem mieszkać w wielu ale na miłość boską dlaczego Wy starsi pozwoliliście sobie na takie zabetonowanie władzy przez polityków. Jak to jest, że nie ma ograniczenia dla kadencyjności !? Jak ktoś ma sprawdzić czy w szafie nie ma trupów skoro ciągle ta sama osoba ma do niej dostęp?! To naprawdę Wasza wina, że pozowliliście się wyrolować bo komuna Was zepsuła, a Wy nie wyamgacie od siebie tylko od innych. Tylko co mi da rząd , a nie co ja mam do zaoferowania. Czytacie to co Wam pasuje bo tak jest wygodnie - prawak nie sięgnie po newsweeka, a lewak po wsieci bo nie daj Boże by nauczył się wypracowywania własnego zdania. Wstyd.. od 25 lat kraj się zmienia na każdym polu, a tylko w sejmie ciągle te same gęby. Pozwoliliście sobie na to bo dostaliście rozum i z niego nie korzystaliście - to inni wykorzystali to na swoją korzyść. Wasze miejsce jest na śmietniku historii wraz z POPiSem
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 2

Młody obywatelu!
A gdzie Ty i inni młodzi byli, kiedy protestowaliśmy przed sądami? Gdzie byłeś w czasie protestów Przeciwko "reformie" oświaty? Można długo pisać - młodych ludzi nie było.
Za to myślą jak zostać kolejnym Misiewiczem.
Myślą jak tu skończyć studia ( na koszt tych starszych) i pośpiesznie wyjechać z kraju.
Też można długo pisać. To najbardziej roszczeniowa grupa - wszystko Wam się należy i to szybko.
Przy urnach wyborczych w 2015r - to młodzi głosowali na PiS i Kukiz 15. Tak wybraliście.
Zobaczymy, gdzie będziecie, kiedy Wasi idole będą wyprowadzać Polskę z UE.
Pewnie szybko uciekniecie z kraju.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 4

Ty serio ?!

Człeniu nie martw się na zaś. Duże prawdopodobieństwo, że nie dożyjesz. Wtedy my tu sobie wszystko elegancko poukładamy. Więc nie spinaj się tak bo Ci żyłka pęknie - a gdzie my młodzi byliśmy jak broniliście sądów? - jak najdalej od Was postkomuchów XD To się nazywa demokracja - możemy coś zmienić to zmienimy, a skończymy zmiany na konstytucji. Weź kefir, a bimber zostaw nam młodym-jak mawiał poeta - trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3

Też młody - ale prostak i bałwan. Miłośniku postkomuny - nie wiesz o czym piszesz.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Młody prymitywie, wychowany na angielskich budowach - nie wiesz co to prawo i konstytucja. ONR-owcu - do nauki, albo do swojego władcy - Putina.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Już wiem Wojtek co zrób

sprzedaj lotnisko deweloperom a za tą kasę dobuduj do tego portu zewnętrznego lotnisko zewnętrzne to jest pomysł przy takim rozrzucie to prawie ci się uda Gdynię z Helem połączyć .
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 3

ZMPG - a o drogę czerwoną to Horałę i jego łopatę pytajcie ...

przecież on z Aricszewską i Śniadkiem mieli ją wybudować jak tylko dojdą do władzy...
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 6

widocznie jeszcze nie doszli

a na pewno nie doszły wymienione osoby...
Może i dobrze...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

a czy Horała i wyżej wymieniona spółka

to nie przedstawiciele miłościwie nam panujących ?
Doskonale pamiętam konferencję prasową zorganizowaną przed ostatnimi wyborami parlamentarnymi, gdzie wyżej wymienieni wbijali łopaty na końcu obwodnicy odgrażając się czego to oni nie wybudują jak tylko pis dojdzie do władzy ...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Na raze terminuja w zawodzie

Wladza to jeszcze nie jest.
I niewielu z nich ma szanse na czeladnika.
Jednak inni maja je jeszcze mniejsze . A my bedziemy utrzymywac kolejnego impotenta na dobrej pensji.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wybory 2018

Jak takie tematy są omawiane to widać niedługo wybory
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1

Kuźwa - to już nie lepiej ten port do Helu wydłużyć?

Byłoby krócej z dojazdem, trojlebus z Placu Kaszubskiego - pół godziny i już
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 4

takie pomysły powstały w latach 70

I zupełnie serio były brane pod uwagę. Słynna gwiada na środku Zatoki Gdańskiej. Poszukaj.
Początkiem realizacji był Port Północny, gdzie testowanno pomysły i technologie.
Nie bardzo się udało a i klimat nie był przychylny.
Arabowie i Japończycy w tym czasie startowali z takimi samymi przedsięwzięciami, których efektów obecnie im zazdrościmy. Cóż, więcej konsekwencji, spokoju i... kasy.
To się, po prostu, robi. Nawet jesli w jakich głowach się to nie mieści...
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 3

A ty?

?
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

tylko nie chinczycy....

byle nie partner z komunistycznych chin tak obecnie promowane w ramach jedwabnego tfu...szlaku.....port w Bangladeszu właśnie przeszedł w ręce chionoli...niedługo w Hajfie (Izrael) też przejdzie nowo wybudowany port w ich ręce tylko dla przypomnienia są to enklawy eksterytorialne bez jurysdykcji lokalnego prawa....trump zaczął robić z nimi porządek po przez wojnę celną a obecnie wydalając szpiegów podszywających się pod studentów.,...cia i Mi6 od dawna informuje ze chinska firma huawei instaluje oprogramowanie szpiegowskie w sowich telefonach ...a u nas nie którzy "celebryci|" jeszcze ich reklamując....jeśli chcecie żyć w ogólnoświatowym gułagu komunistów chińskich to gratuluje dobrego samopoczucia....ja tam byłem kilka razy pracowałem i widziałem ten niewolniczy system wykorzystujący ludzi jak szmaty...tylko bonzowie partyjni i ich rodziny i tzw. nowobogaccy żyją na poziomie reszta wegetuje i żyje w strachu....taka jest prawda o chinach ...a te wszystkie występy, zakładanie instytutów Konfucjusza (zresztą też agendy szpiegowskie) to pic na wodę nie mający już nic wspólnego z dawnymi przed komunistycznymi chinami....
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 0

A obrotnica, a pogłębianie basenów portowych, a połączenie bct z gct???

Przecież dopiero co ważniaki z portu (razem z ważniakiem z bct) chwalili się tymi planami!?!
Czyli tamte plany już nieaktualne, bo aktualne - wraz z wizualizacją -lepiej wyglądają (w sensie, że takie bardziej z rozmachem).
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 0

one są aktualne i realizowane (obrotnica?)

A te "marzenia" to dalszy etap.
Raczej nie z obecnymi partnerami, chyba że na tyle zakłóci to ich komfort, że ruszą tyłki.
Jednak wątpię.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

Bardzo dobrze. Podoba mi sie taki plan rozwoju Gdyni.

Gdynia to nie miejsce na wypoczynek dla turystow i sielanke dla mieszkancow. Gdynia jest miastem byznesowym i wszyscy musza to zaakceptowac. Tylko zeby ten port mogl by byc sprawnie obsluzony to potrzebny jest takze rozwoj transportu drogowego i kolejowego. Trzeba wiedziec ze dziennnie wyjezdzac bedzie z Gdynskiego portu kilkaset ciezarowek z 40-stopowymi kontenerami. Nie wyobrazam sobie aby odbywalo sie to przez miasto. Ponadto trzeba wzbogacic siec kolejowa o dodatkowe linie aby sklady pociagow towarowych nie kolidowaly z pasazerskimi. A to z koleji musi wzbudzic zainteresowanie innych wojewodztw po ktorych pociagi towarowe i transport drogowy bedzie przechodzil az na Slask, na Ukraine, Bialorus i Czecho_Slowacji. Bo Niemcy maja swoje porty. Poglebienie wod przybrzeznych bedzie takze musialo byc wziete pod uwage. Ta planowana inwestycja nie bedzie gotowa wczesniej niz za jakies 15 lat. Tak mi sie wydaje. I skoro Wojtek Szczurek zaciera rece ogladajac te plany to napewno chce aby wszystko odbywalo sie pod jego osobista kontrola jako Prezydenta Gdyni. Innymi slowy Szczurek nie mysli o emeryturze... niech te plany zostana zrealizowane w rzeczywistosci a nie pozostaly tylko na papierze i hard drive w komputerach projektantow...
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 3

znając i widząc działania UM związane z portem

Szczurek and Co. powinni myśleć nie tylko o emeryturze ale i o nowej robocie.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

To jest zadanie rzadu federalnego (odpowiedniego Ministerstwa) w

Warszawie a nie tylko Gdynskiego Urzedu Miejskiego. Ale Prezydent Gdyni musi sprawowac osobista kontrole bo to jego gospodarstwo. Panstwo natomiast jako investor bedzie go rozliczalo z zaawansowania prac wykonawczych.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 6

niestety/szczęście to tak nie działa

Administracja rządowa (wojewoda) i państwowa (samorząd) mają rozdzielne kompetencje i zakresy działania. Mniej-więcej, gdzie kończy się rząd, zaczyna się samorząd. Pewna dwuwładza występuje na poziomie województwa (marszałaka i sejmiku) i "nieco" te osoby depczą sobie po palcach.
I o to obecnie idzie gra...
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Chcesz Szczurka do więzienia wysłać???

Bo z funduszy publicznych nie powinien finansować biznesu portowego, chyba że ma zamiar po urzędowaniu na stanowisku prezydenta zacznie robotę w porcie.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

miasto miało/ma bardzo silne narzędzia do wpływu na podmiot gospodarczy jakim jest port.

I bardzo niekorzystnie dla portu z tych narzędzi korzystało. Nie chodzi tu o fundusze, miasto nigdy nie miało zamiaru czegokolwiek portowi finansować. Wręcz przeciwnie.
Z tego, między innymi, powodu, obecny prezydent nie powinien nadal pozostawać naszym przedstawicielem. Taka fucha, nawet jeśli nie jesteś bezpośrednio odpowiedzialny, dajesz twarz.
Poszukaj sobie szczegółów. Łatwo je znaleźć w necie.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

Pomyliłeś Gdynię z Gdańskiem

Tam Adamowicz jest przewodniczącym Rady Nadzorczej i bierze z tego tytułu ogromne uposażenie.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 4

nie pomyliłem

Ale blisko jesteś. To ten sam "myk", co w Gdyni i innych miastach portowych. Tylko w Gdyni prezydent nie był na tyle odważny (głupi, pazerny, nierozsądny, ...) jak gdański aby pchać się na takie stanowisko, nie mając zaplecza i poparcia u właściciela (struktury centralne). Ale miał/ma od tego ludzi. I pomimo braku zaangażowania w działania portów, miasta miały/mają dziwnym trafem opanowane Rady Nadzorcze.
I starannie to wykorzystano, o mały włos nie doprowadzając do zaduszenia i zmarginalizowania portu w Gdyni.
Teraz jest, niewielka bo niewielka ale szansa, że zacznie on lepiej i dynamiczniej funkcjonować...
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Jedynie słuszne rozwiązanie cz.II

Kolejna propozycja przedwyborcza.W Gdyni należy wybudować Kopalnię Węgla. Czy jest węgiel? Nie wiadomo.Ale jak kopalni nie Wybudujemy,to się nie dowiemy.
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 4

nie wiem czy wiesz ale przed wojną planowano w Gdyni budowę huty

Węgiel ze Śląska miał sie na Moscich Błotach spotykać się w rudą ze Szwecji. A Oksywie miało być wyspą. To nie są zarty, to były realne plany, które zmieniła wojna.
Więc jeśli istnieje sprzyjające otoczenie gospodarcze, to i kopalnię się wybuduje.
Byle się opłacało...
Biorąc pod uwagę masowy przepływ węgla przez Gdynię i Gdańsk, moze warto wrócić do pomysłu huty? Skoro Hindusom sie opłaca i potrafią, to dlaczego Polak nie miałby dać rady?
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3

Zastanawiam sie czy taki terminal mozna bylo by

zaprojektowac jako plywajacy a nie stacjonarny? Gdzies czytalem ze gdzies na swiecie sa proby z takim rozwiazaniem technicznym. Kadre inzynierska mamy. Politechnika Gdanska z checia wlaczyla by sie w taki projekt.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 6

Politechnika? Gdańska?

Właśnie likwiduje OiO.
Może Budownictwo? Ale ono Lądowe. Hydrotechnika? Raczej szli w kierunku "szmbonurków".
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Terminal byl by przegubowo zlaczony z

polnocnym koncem obecnego terminalu. A nie plywal jak tratwa pomiedzy statkami na redzie zbierajac z nich kontenery. Ja juz widzialem takie rozwiazanie chociaz o bardzo malej skali. Nawet statki RoRo opuszczaja brame na nabrzeze. Cos w tym rodzaju...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

A nie lepiej od razu latający?

Unoszony przez potężne balony na wszystkie strony
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Budować, budować

A nie tylko piep.... o tym. Droga czerwona najpierw bo jesli nawet zaczna ten port budowac to rozjada cale miasto. A milionerzy z dalmoru beda mieli folklor zycia nad morzem.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

Czy to nie za późno ?

Czy nir może PiS przyspieszyć cały proces inwestycyjny. Bo w tym tempie to jest porażka !
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

Z tego wszystkiego to obawiam sie ze caly projekt bedzie

zlecony raczej projektantowi i glownemu wykonawcy gdzies za granica. Prawdopodobnie w Holandii. Poniewaz tamtejsi spece sa bardzo doswiadczeni w tej dziedzinie... polscy inzynierowie obejda sie tylko smakiem... naszym pozostanie tylko ciezka fizyczna praca. To jest bardzo smutne...
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

no cóż

Jak się zaorało Hydrobudowę, PRC oddało za darmo jakiemuś pachciarzowi, zlikwidowało OiO na PG, to kto ma to zrobić?
To sa skutki doktryny Lewandowskiego, że trzeba oddawać za tyle ile chcą zapłacić.
A jest wiadomo, że chcą jak najmniej.

Na pocieszenie, moge dodać, że przy budowie DCT pracują polscy wykonawcy. Jest więc szansa, że sie czegoś nauczą. Może ProjMors urośnie?
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Holendrzy ze wzgledu na swoje skomplikowane

tereny nadmorskie maja bardzo duze doswiadczenie i sa bardzo cenieni po za granicami swojego kraju. Budowali nawet pare obiektow w usa. ale chcial bym aby taki projekt powstal w Polsce tylko przy udziale naszych ludzi. Naucza sie i nikt juz nam tego nie zabierze.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

głównym wykonawcą DCT jest firma z...

Belgii.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

z tego co pamiętam, Holendrzy pomagali po wojnie w tworzeniu PRCiP

oraz Ratownictwa Morskiego. Byli pod wrażeniem tempa odgruzowania portów oraz umiejętności pracujących przy tym ludzi.
Ale to już przeszłość.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Budujcie pisowcy tylko szybko

Jak wrócą lewacy z liberałami to opędzlują znowu filipinczykom albo chinczykom
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 7

Trójmiasto bez PiS!

Trójmiasto bez PiS!
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 2

Koniec Gdyni .

A tiry ruszą Wiśniewskiego a potem Kwiatkowskim na zakorkowaną obwodnicę - powodzenia .
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 3

Przyjdzie sztorm i port odplynie w morze....

.... przy tak glebokim wysunieciu.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

Gdańsk też się zapcha.

Wygodniej jest kierunek wschodni obsługiwać osobnym składowiskiem i linią kolejową. Elbląg dobrze się do tego nadaje. Zasilać moga go niewielkie "kapcie", kursujące pomiędzy portami. To bardziej ekonomiczne od kolei a na pewno od ciężarówek. W planach jest bezpośrednia linia kolejowa do wschodniej granicy.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Odbiornika 3 pasy

Droga czerwona już powinna się budować...!!! A jak zaczną budowę tego portu zewnetrznego to obwodnica powinna być poszerzona do 3 pasów!!!!!!
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

nie zrozumiałem - czy to jest "przedwyborcza koncepcja" czy opracowanie poprzedzone próbami modelowymi , symulacjami komputerowymi itd
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Oby tylko Chińczyk na tym łap nie położył.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wybory, wybory, wybory

Swoją drogą dziwnym trafem przed wyborami gazetki dzielnicowe ze szCZurkową propagandą zaczęły znów się pojawiać w skrzynkach na listy. Przypadek po kilku latach?
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

Port nie należy do Gdyni. To firma państwowa - jest w gestii rządu.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

ha ha ha

dla kogo te bajery ?!!!!!
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

Dobra Janusze pisaliście sobie i tak nie macie pojęcia o gospodarce portowej a szczególnie pan Meller który dostał się po przez protekcję na stanowisko prezesa portu Gdynia .On chce się w jakiś sposób wykazać a i tak nie zbuduje żaden inwestor tego terminala dlatego że niema przesłanek ekonomicznych.Kto tam będzie przypływał ,za jakie stawki miały być przeładowywane kontenery .Koszty nowych falochronów pogłębianie akwenu gdzie miał by być ten terminal są tak ogromne że kilka banków musi udzielić kredytu.A patrząc na Gdański terminal DCT który już jest i ms świetna komunikację z autostradą i droga S7 może oferować znaczenie lepsze warunki.Czyli Banki nie dadzą kasy na budowę i wybijcie sobie z głowy że takie coś zostanie wybudowane!!!!
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 3

dokładnie te same argumenty podnoszono, gdy Australiczycy proponowali DCT Gdyni.

Nie da się, po co, nie opłaca się...
I jednak się opłacało i teraz ślina kapie z opadniętych paszczęk.
Udziały głównego inwestora wystawione są na sprzedaż ze 100% przebitką, nie licząc przychodów w bieżącej działalności. Musiało jednak upłynąć 14 lat konsekwentenj pracy i, mówny szczerze, przychylności władz. Bo na lądzie samo się nie zrobiło.
Czy gdy DCT startował (~2000) było S7 i tunel? Były mgliste plany, które też wielu uważało za mżonki. To sa jednak szanse i zadania dla inzynierów a nie dla biurokratów i polityków myślących kategoriami kadencji.
Więc kto tu jest "januszem"?
Masz rację, to trudne przedsięwzięcie. Ale to znaczy że mamy nie wstawać z łóżka, bo mozna się zmęczyć?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

marudy!!!!!!!!

Jeszcze rok temu było narzekanie, że Gdynia sprzedaje tereny po Dalmorze deweloperom i "oddala " się od Morza. Był płacz o port. Teraz jak powstanie port zewnętrzny to zaczyna się marudzenie, że źle. Przecież ten port to spełnienie wizji Eugeniusza Kwiatkowskiego.

Jak się okazało koncepcja sprzedaży dalmoru i międzytorza była słuszna. W Gdyni powstaje nowe centrum a stare centrum będzie wpisane do unesco.

Koncepcja jest słuszna i ciekawa bo budowa portu wymusza rozwój Gdyni Północnej, dróg dojazdowych itd.

"Wypchnięcie" kontenerowców, promów, statków pasażerskich z "miasta" daje szanse na budowę mostu z Centrum do Oksywia

Lotnisko też ruszy.
Zobaczycie Marudy!
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 6

tak... nowe "centrum" z dźwigowymi/operatorami 150m bramownic zaglądającymi do okien - one sa wyższe od SeeTower!

Z hałasem, zapachami, pyłem i wszelkimi cechami strefy przemysłowej.

Rozumiem, że przekuwanie klęsk w sukcesy i doklejanie się do osiągnięć przeciwników jest obecnie bardzo popularne ale może bez przesady? Bo jak coś jest popularne, to jest łatwe do identyfikacji.
Po pierwsze, to jedynie plany i pobożne życzenia. Oby dało się je zrealizować. W tym miejscu lub, np. bardziej na północ, u ujścia Redy. To kwestia rachunku i przyjętych rozwiązań.
Po drugie, nabrzeża po Dalmorze powinny być przeznaczone dla ruchu pasażerskiego a nie zabudowywane mieszkaniówką. Z powodu oczywistego konfliktu interesów
Po trzecie, powinien zostać wyartykułowany czytelny komunikat "quo vadis" dla Gdyni ze strony właściciela. Bez tego buldogi rozgrywają swoje pod dywanem i na naszych plecach.

Most? Może kiedyś...
Jak na niego zarobimy. Bo to nie jest koncert życzeń.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

U nich bez zmian

Super lotnisko , super port , co jeszcze wymyślą pisowcy mężowie i żony stanu ?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Pieknie

Wszystko cudownie i wygląda całkiem obiecująco :) Niestety jednak czas pomyslec o drogach Nie da rady to co w tej chwili jest przy takim natężeniu ruchu i rozbudowie Północnych dzielnic
Wezcie sie opamiętajcie i nie zaczynajcie od du...strony tylko najpierw drogi a potem rozbudowa portu i inwestycje i budowanie nowych dzielnic
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

Po co port w Gdyni?

Ja rozumiem historyczne uwarunkowania, które w początkach XX wieku tak ukształtowały Gdynię, która po prostu wyrosła wokół budowanego portu.

Ale dziś mamy XXI wiek, gdzie po pierwsze należy odzyskać dla miasta najcenniejsze tereny centrum zajmowane obecnie przez stocznie i porty, włącznie z powtórnym zasypaniem basenów portowych.

Port należy wybudować poza miastem i prawdę mówiąc w Gdyni nie ma na to miejsca.
Niepotrzebne są w jednym trójmieście dwa konkurencyjne porty.

Port należy rozbudowywać jako jeden, z doskonałą lokalizacją jaką są Stogi, a nie Gdynia.

Dziś jest XXI wiek, pracownicy do portu nie muszą iść do pracy piechotą (co uzasadniało w latach 20-tych budowę miasta bezpośrednio wokół zakładów przemysłowych), a każdy ma samochód, jest komunikacja i nie ma dziś przeszkód żeby mieszkańcy Gdyni pracowali w porcie na Stogach.

Port należy przenieść w oddalenie od osiedli, gdzie ani hałas, ani zapachy nie będą nikomu przeszkadzać.
Gdzie ruch kołowy do i z portu nie będzie przebiegał drogami w mieście (jak Estakada), czy trójmiejską trasą średnicową (nazywaną historycznie obwodnicą).

A budując się za miastem, jest miejsce i na węzły drogowe i centra logistyczne, magazyny, firmy, przemysł. Na który w Gdyni nie będzie miejsca niezależnie czego by nie kombinować z umiejscowieniem samego portu, choćby miał być na sztucznej wyspie na środku zatoki.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 10

ad vocem

"odzyskać dla miasta najcenniejsze tereny centrum" - dyskusyjna i subiektywna ocena. Są cenne, bo uzbrojone i oplątane siecią interesów. Nic faktycznie "cennego" tam się nie znajduje.
"jednym trójmieście dwa konkurencyjne porty" - konkurencja tkwi jedynie w głowach plemiennych kacyków, podsysających animozje w celu "zarządzania" krótką kołdrą i odpędzenia wyimaginowanej konkurencji. Wypisz-wymaluj, myślenie "gdańskiej spółdzielni". Mamy z kim konkurować, bo "rekordowe" wyniki DCT to zaledwie 10% Hamburga.
"Port należy wybudować poza miastem" - to miasto powinno budować się poza portem a nie pasożytować na uzbrojonych terenach. Od tego jest miastem i od tego jest urbanistyka.
"doskonałą lokalizacją jaką są Stogi" - powiedz to mieszkańcom Stogów, również zasypywanych węglowym pyłem i dręczonych hałasem
"pracowali w porcie na Stogach" - dojedź na Stogi z Gdyni i opłać tego koszty.
"nie muszą iść do pracy piechotą" - jesteś nie na czasie, właśnie w XXI wieku do pracy chodzi się piechotą albo w ogóle nie chodzi.
"Port należy przenieść w oddalenie od osiedli" - port jest nad wodą, nie w Radomiu. To osiedla powinny być budowane w odpowiedni sposób, z zapewnieniem izolacji i strefy buforowej a nie tam gdzie opłaca się developerowi i gdzie ma zachciankę robić kasę. Oczywiście, są odwrotne sytuacje. Ale w tych przypadkach, nowy port buduje się PRZED oddaniem terenu miastu. Tak tworzone m.in Hamburg, często powoływany jako przykład.
"Gdyni nie będzie miejsca niezależnie" - w Gdyni jest cała dolina wokół Oksywia. Jej zagospodarowanie hamowane jest partykularyzmami miejscowych kacyków i gerontów, którzy wolą stworzyć SOBIE spokojne habitaty, kosztem żyjących tu ludzi. Zachęcając ich do wędrówek do pracy na Stogi. Albo na emigracji.

Więc demagogia czystej wody te tezy.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

O widzę tu dewelopera który chce podnieść wartość planowanego do wybudowania nowego wieżowca w rejonie portu :P
Ironizując: "zlikwidujmy port i postawmy mieszkania, centra handlowe i biurowce, przecież usługi związane z portem to samo zło..."
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

Poniekąd słusznie odniosłeś się do kryterium czasowego. Obecnie budowa portu gdyńskiego nie miałaby sensu, skoro lepsze warunki są w okolicach odzyskanego po wojnie Gdańska. Chodzi mi głównie o dostępność morską i lądową tamtego portu, a właściwie portów. To głównie dlatego tam umiejscowiło się DCT, czego zdają się nie zauważać opluwacze poprzedniego zarządu portu. Niemniej, nie da się nie zauważyć, że port w Gdyni jest, i to dosyć nowoczesny i stale się modernizujący. Jego potencjał przeładunkowy jest dla Polski niebagatelny i nie można tego zlekceważyć i zaprzepaścić. Poza tym, istotą i gospodarczym kołem napędowym dla miasta Gdyni i okolic jest właśnie ten port, dzięki któremu to miasto powstało i osiągnęło rozwojowy sukces. Gdyby zlikwidować port, to z Gdyni zrobiłaby się głównie sypialnia dla Gdańska i trochę apartamentów dla przysłowiowej "warszafki". Osobiście nie zgadzam się na marginalizację portu gdyńskiego, ale też uważam, że między bajki należy włożyć obietnice jego znacznej rozbudowy, w szczególności na zatoce, o ile wcześniej nie znajdą się niepaństwowi poważni inwestorzy do budowy i eksploatacji ewentualnego rozbudowanego portu, jak to ma miejsce np. w przypadku gdańskiego DCT, który stał się hubem dla międzynarodowych gigantów przewozów oceanicznych.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

jajko czy kura?

Do tego można sprowadzić te dywagacje na temat sensu istnienia Gdyni.
Okoliczności sprawiły, że w np. Europie Zachodniej istnieje wiele portów. Teoretycznie, mogłoby ich być przynajmniej połowę mniej. Ale istnieją i dają sobie radę.
Podobnie jest z Trójmiastem.
Należy sobie jedynie życzyć, aby koniunktura pozwoliła na dalszy rozwój a długofalowa polityka (o ile taka istnieje) na tym terenie spowoduje, że będzie on bardziej zrównoważony. Oraz, że rozsądek przeważy nad partykularyzmami i ambicjami dla których wybiera się jedynie rozwiązania "tu i teraz".
Niewątpliwie jest sukcesem dct. należy jednak mieć na względzie fakt, że to nie jest port gdański (będzie może nim za 16 lat) a jego rekordy to i tak okolice 10% Hamburga, tylko jednego z niemieckich portów.
Więc jest z kim się ścigać a dywagacje "po co nam Gdynia" są, mówiąc wprost, mało rozsądne i stronnicze.
Najnowsza historia pokazuje, że łatwo oddajemy potencjał, który posiadamy. Również miało to miejsce w Gdyni.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

paragmatyka określa je na max. 15m

więc meterek zapasu jet na miejscu
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Czego czepiacie się władz miasta ?

T są pomysły obecnego Zarządu Portu Gdynia który nie ma nic wspólnego z władzami miasta a większość pracowników pochodzi wprost z nadania miłościwie nam panującej partii.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 3

tak, władze miasta nie mają/miały nic wspólnego z portem

oprócz stanowisk w radzie nadzorczej i udziałów.
Nadanie dla pracowników portu są różne - miejskie też. Mówimy tu o ostatnich 20 latach "wielkiej smuty" w tej instytucji.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Port

A jak będzie wyglądał transport tych kontenerów w głąb Kraju? Którędy?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 4

przejrzyj zamieszczone pod tym artykułem opinie.

Metody zasadniczo sa cztery:
a. feedery
b. kolej
c. ciężarówka
d. samolot

Feedery to oczywistość.
Linia (praktycznie dedykowana) kolejowa jest budowana.
Największy problem dla Gdyni to transport drogowy, bo tu zaniedbania są wielkie. Jednak do czasu uruchomienia, zostanie nadrobione. Gdzie było S7, Sucharskiego, tunel w 2004 roku, gdy ruszała budowa DCT?
Lotnisko jest niedaleko.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Chodzi ci o feedery wiślane? :) i samoloty kontenerowe? :)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

oczywiście, masz zamiar sobie poturlać bekę

Celowo umieściłem wszytkie możliwości, nawet marginalne i niezbyt dorzeczne.
Ale to zawsze zalezy od klienta. Ma potrzebę, ma kasę, ma usługę.
I w tym miejscu można mu ją dostarczyć.
Faktycznie jesteśmy chyba bandą narzekaczy i niewolników, którzy widzą tylko przeszkody a nie zadania i szanse...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Kiedy i gdzie ten film będzie wyświetlany? W budowę jakoś nie wierzę.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

niech zbudują lotnisko dla statków kosmicznych. ufo juz leci. handel bedzie :-D

do 26tego roku to bedzie kryzys i wszystko bedzie puste
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

to będzie PORT na miarę misia szczurusia

JFK!
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Dobrze im tak....

Byłem w Gdańsku latem. Wszędzie niebiesko od okupacyjnych flag, między nimi
kurczyły się biało-czerwone. Przeciągąłbym im nabrzeże portu aż pod ratusz....
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Gdynia zablokowana

Na skutek chorych pomysłów prez. Szczurka Gdynia zostanie zablokowana, a my zginiemy w pyle i w hałasie. Jeden wielki statek to dwieście pociagów wywożących kontenery.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
do góry