Widok

demotywacyjny system oceniania

niestety kryteria oceniania represyjne , i zniechęcają do pracy . wystawiają 1 za prace domowe wbrew przepisom. jestem ojcem i mam coraz gorszą opinię o części nauczycieli.

 Moja ocena

Szkoła Podstawowa nr 80  |  (kategoria: Szkoły podstawowe)

  • Poziom nauczania: 3
  • Zajęcia dodatkowe: 3
  • Wyposażenie: 3
  • Bezpieczeństwo: 3
  • Ocena ogólna: 3

* maksymalna ocena 6

popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Kryteria oceniania pozostawiają wiele do życzenia....aktualne progi oceniania powodują zupełny brak motywacji ze strony uczniów.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

W tym roku wprowadzono tak drakoński system oceniania, że faktycznie działa tylko demotywująco. Żeby dostać ocenę np. 5 na koniec roku trzeba mieć średnią ważoną z ocen powyżej 4,85 !!!! Kuriozalne można mieć same 5 i złapać jedną czy dwie słabe oceny typu 2 czy 3 i na koniec średnia nie wyjdzie (a w tej szkole średnia ważona to świętość). Oczywiście jak się ma średnią 5,75 to też ma się na koniec bardzo dobry bo 6 należy się od 5,85 !!
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

To chyba logiczne, że jeśli ktoś łapie 3 i 2, to na bardzo dobry nie zasługuje. Lata zawyżania ocen spowodowały, że świadectwo z biało-czerwonym paskiem otrzymywało czasami 3/4 klasy - to zdewaluowało wyróżnienie. U nas też ( i podejrzewam, że podobnie w większości szkół), celujący zaczyna się od 96%. Kiedyś nawet musiały być do tego osiągnięcia w konkursach pozaszkolnych.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Oczywiście ocena celująca ze sprawdzianu jest od 96% czyli 20 czy 30 pytaniach testowych oznacza to właściwe wymóg 100% bo tak czy siak jeden błąd i wylatujesz poza 96%. Ale to jeszcze nie jest problem mi chodzi o oceny końcowe jeśli ktoś ma dajmy na to 8 ocen "5" i gdzieś kiedyś dajmy na to przydarzy się jedna ocena dostateczna to sorry średnia wychodzi 4,77 na koniec ocena dobry ! Celowo pomijam tu kwestie wag ocen, żeby nie zaciemniać sprawy. Dodam że poprawiać można tylko oceny ze sprawdzianów więc takich pojedynczych ocen z odpowiedzi ustnych czy z prac domowych nie bardzo sie da poprawić.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

a dodatkowo , żeby uczeń nie mógł poprawić , to daje się możliwość poprawy max 2 ocen , a faktycznie ciężko dostać termin na poprawę jednej oceny , bo ciągle coś. A do tego jak nauczyciel wystawi 15 ocen , to poprawa jednej nie daje szans na podniesienie oceny końcowej. A to jest wbrew ustawie i wytycznym MEN, ponieważ ideą oceniania i prognozowania ocen jest danie szansy na poprawę oceny końcowej by uczniowie się starali , pytam po co jak szanse ma jeden na 100 osób i to raczej pupilek jak ma wypadek
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Poza tym nie znam innej podstawówki gdzie są takie kryteria ocen końcowych, a dzieci się porównują. I tak koleżanka z innej szkoły ma 5 choć ma średnią 4,65, a Ty masz na koniec 4, choć masz średnią ocen 4,8. Fajnie prawda !!! Z praktyki wiem, że dzieci uważają to za niesprawiedliwe.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Totalna Bzdura, bo to jest system by grupie pupilków wystawiać 6 , u mego dziecka tak było , cała klasa się zgłaszała , i cześć dostała różne oceny, ale jedno dziecko się nie zgłaszało, i pani uznała , że on i tak wie i mu postawiła 6, chodzi o to ,że teraz nauczyciele mogą uwalić kogo chcą , bo za tzw aktywność , dziecko zamknięte w sobie ale zdolne , nie ma szans na lepszą ocenę , i tak można nawet geniusza uwalić i zniszczyć. A dodatkowo szkoła ma piękny certyfikat o programie wspierania dzieci dyslektycznych i co Pani polonistka tego nie uznaje, chciała moje dziecko uwalić , wstawiła dziecku obniżoną ocenę , ale w teście 6-klasy dziecko miało z polskiego ponad 80%. zero chęci współpracy w motywowania dziecka na PLUS tylko walnąć w łeb
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
do góry