Widok
Janusz Jarosiński pozostał prezesem gdyńskiego portu
Opinie do artykułu: Janusz Jarosiński pozostał prezesem gdyńskiego portu.
Rada Nadzorcza Zarządu Morskiego Portu Gdynia, nie odwołała ze stanowiska prezesa gdyńskiego portu Janusza Jarosińskiego. Odwołano z kolei jego zastępców Walerego Tankiewicza, wiceprezesa ds. Infrastruktury i Zarządzania Majątkiem i Krystynę Szambelańczyk, wiceprezes ds. Finansów i Zarządzania Finansami.
Janusz Jarosiński przetrwał "dobrą zmianę". Nowa Rada Nadzorcza zdecydowała, że zatrzyma stanowisko i dalej będzie stał na czele gdyńskiego portu. Janusz Jarosiński - absolwent ...
Rada Nadzorcza Zarządu Morskiego Portu Gdynia, nie odwołała ze stanowiska prezesa gdyńskiego portu Janusza Jarosińskiego. Odwołano z kolei jego zastępców Walerego Tankiewicza, wiceprezesa ds. Infrastruktury i Zarządzania Majątkiem i Krystynę Szambelańczyk, wiceprezes ds. Finansów i Zarządzania Finansami.
Janusz Jarosiński przetrwał "dobrą zmianę". Nowa Rada Nadzorcza zdecydowała, że zatrzyma stanowisko i dalej będzie stał na czele gdyńskiego portu. Janusz Jarosiński - absolwent ...
Prezes narazie pozostał na stanowisku zapewne tylko dlatego, że, również po jego odwołaniu, rada nadzorcza musiałaby delegować kogoś z jej członków do pełnienia obowiązków prezesa zarządu, do czasu wybrania nowego w drodze konkursu, jak to określa statut tej spółki.
Wątpię, czy któryś z przedstawicieli miasta chciałby wziąć na siebie tę rolę, szczególnie, że z pewnością każdy z nich jest przeciwnikiem tych nieodpowiedzialnych zmian przeforsowanych przez pisowską większość w radzie. Z pewnością też żaden z pisowskich buców nie nadawałby się do tej roli.
Wątpię, czy któryś z przedstawicieli miasta chciałby wziąć na siebie tę rolę, szczególnie, że z pewnością każdy z nich jest przeciwnikiem tych nieodpowiedzialnych zmian przeforsowanych przez pisowską większość w radzie. Z pewnością też żaden z pisowskich buców nie nadawałby się do tej roli.
Populizm, obiecanki i kolesiostwo były też przez 8 lat rządów PO + PSL
A jakoś nikt nie protestował, a afera goniła aferę. Czy np. przeciw podwyższeniu wieku emerytalnego i zabraniu pieniędzy z OFE do ZUS odbywały się wielotysięczne manifestacje w dużych miastach? Teraz mamy sztucznie wywoływane afery jak z Trybunałem Konstytucyjnym (no przepraszam, a co PIS ma zrobić, jeśli PO również pogwałciło konstytucję, co stwierdziła Komisja Wenecka w tej samej opinii na którą powołują się Nowoczesna, PO i KOD, dokonując takiej zmiany, że w TK zasiadaliby sami sędziowie powiązani z PO, poza jednym z PIS i mogło tym samym blokować każdy projekt PISu? Przed czerwcem było pół na pół i obecna sytuacja to próba powrotu do tego status quo), albo zwolnieniami w TVP i Polskim Radiu? Owszem, tu trochę PIS przesadził, ale tak samo było przy każdej zmianie władzy. Gdy PIS wraz LPR i Samoobroną objął władzę, były zmiany, gdy potem PO objęło władzę z PSL też były zmiany. To samo w spółkach skarbu państwa. Teraz zaczyna się robić kolejny dym, bo biedni uciskani przez reżim kaczora KODowcy zostali postawieni przed sądem za zakłócanie uroczystości otwarcia wystawy poświęconej Generałowi Andersowi, na której przemawiała Anna Anders, w tamtym czasie kandydatka na senatora z ramienia PIS, a KOD i pewne media zapominają, że to jest działanie zgodne z prawem. Na podstawie tego samego artykułu ukarano Narodowców za zakłócanie wykładu Profesora Baumana w Wrocławiu, a u nas w Gdańsku postawiono ich przed sądem za zakłócenie Manify 2 lata temu, choć ostatecznie zostali uniewinnieni, gdyż przez typową dla naszych sądów opieszałość sprawa się przedawniła.
A teraz.... minusujcie lemingi ;)
A teraz.... minusujcie lemingi ;)
Pisowska "dobra zmiana"
Nie mogę napisać, że naiwnie cieszę się z pozostawieniu na stanowisku, docenianego i szanowanego przeze mnie, prezesa Jarosińskiego, ponieważ przypuszczam, że pisowcy pozostawili go na tym stanowisku tylko tymczasowo, nie mając kim go zastąpić. Źle się stało, że odwołali jego zastępców, ponieważ są to bardzo kompetentne i zaangażowane w pracę dla portu osoby, i do tego bardzo dobrze wszyscy ze sobą współpracowali jako cały zarząd.
Te decyzje obecnej rady nadzorczej (a właściwie jej pisowskiej większości) świadczą o jej niekompetencji i nieodpowiedzialności. Pisowskie apatatczyki w radzie nie mają pojęcia o porcie, a motywacją ich działania jest wpasowanie się w, wyznaczony przez pisowską górę, zawłaszczeniowy i destrukcyjny kierunek "dobrej zmiany".
Te decyzje obecnej rady nadzorczej (a właściwie jej pisowskiej większości) świadczą o jej niekompetencji i nieodpowiedzialności. Pisowskie apatatczyki w radzie nie mają pojęcia o porcie, a motywacją ich działania jest wpasowanie się w, wyznaczony przez pisowską górę, zawłaszczeniowy i destrukcyjny kierunek "dobrej zmiany".
Z przykorścią stwierdzam Mariusz, że
idziecie w tym samym kierunku co UM Gdynia. Zasklepiony w sobie, niezdolny do krytycznej oceny rzeczywistości, niezmienny personalnie i mentalnie, tkwiący w samouwielbieniu amalgamat ludzi, którzy trafili tam po znajomości, jako dzieci zasłużonych, nie mający - przychodząc - bladego pojęcia o gospodarce morskiej. Teraz przyjdą nowi i zjawisko się powtórzy, ale Wy z tego żadnych wniosków nie wyciągniecie. Nie jesteście do tego zdolni.
Zła identyfikacja
Nieładnie tykasz człowieka, którego prawdopodobnie znasz, jako pracownika portu, tym bardziej, że sam/a się nie podpisałeś/łaś.
Poza tym, o jakich wnioskach piszesz, w kontekście zwykłych merytorycznych pracowników portu, za którego zarządzanie odpowiadają zarząd i rada nadzorcza?!
Poza tym, o jakich wnioskach piszesz, w kontekście zwykłych merytorycznych pracowników portu, za którego zarządzanie odpowiadają zarząd i rada nadzorcza?!
Aha, czyli kierownik nie odpowiada, odpowiada rada nadzorcza.
W tej sytuacji masz rację, jesteś nieomylny. Nie oglądaj się więc za siebie, idź do przodu. Pomyśl sobie liczbę od 15 do 18, napisz wniosek do UE i pogłębiaj. Albo może idź do wróżki. Mnie się ostatnio śniło 13,5, ale to już chyba było i skończyło się utratą rynku :)
To Ty w każdym widzisz pisowca, a w każdym pisowcu czyste zło.
Odbierasz rzeczywistość emocjonalnie, w dodatku tylko w jednej warstwie - polityki wprost z tv, czyli medium dla mało rozgarniętych. Może więc rzeczywiście nie jesteś obsesjonatem, a po prostu skapitulowałeś intelektualnie i należy Cię zaliczać do moherów (wszystko jedno czy pisowych czy kodowych). To dość powszechne. Aha. Błędów zawodowych zaangażowanie polityczne nie zeruje.
różowy "ekspert"
Rzucasz typowe komunistyczne hasła niekompetencji, nieodpowiedzialności czyli bzdety z poprzedniej epoki dla ukrycia samozadowolenia z własnej indolencji ,
układów , marazmu w porcie , etc " Pisowskie aparatczyki " to również twoje hasło
a ty jakim jesteś aparatczykiem , skoro tak " pseudo mądrze" się wypowiadasz , i wszystko umiesz rozeznać to chyba wiadomo jakim ?!! Cały tekst na poziomie dziecka z podstawówki łącznie ze stylistyką czyli laurka z podstawówki dla zarządu - kpina czyli tekst zlecony
układów , marazmu w porcie , etc " Pisowskie aparatczyki " to również twoje hasło
a ty jakim jesteś aparatczykiem , skoro tak " pseudo mądrze" się wypowiadasz , i wszystko umiesz rozeznać to chyba wiadomo jakim ?!! Cały tekst na poziomie dziecka z podstawówki łącznie ze stylistyką czyli laurka z podstawówki dla zarządu - kpina czyli tekst zlecony
Czy to dobrze, czy źle ?
Dla mnie prezes Janusz, to konserwator nie wychylający się no może nie dekownik, ale zbyt ostrożny kalkulator.
Niestety, ale przeszłości, wpisana jest w nowe trendy technologiczne i rozwojowe i Gdyński Port jeśli chce coś znaczyć gospodarczo w Europie i na świecie musi nie tylko konserwować i rozbudowywać to co było, ale budować nowe dużo lepsze powiązane standardy, mieć wizje na rozbudowę w morze, ale także przygotowania planu na rozwinięcie współpracy z lotniskiem BD(cargo), portu morskiego i dróg wodnych śródlądowych oraz systemów transportu kołowego.
I tu mam problem, bo uważam, że Pan Janusz wykonując poprawie swoje zadania zarządcze nie spełni moich oczekiwań, a doskonale by sie nadawał na Vice ds.eksploatacji. Choć dziś Port to swego rodzaju developer, a ten musi mięć ciągle nowe innowacyjne pomysły na zagospodarowanie i wiedzieć jak je sprzedać, a nie tylko administrować. Dziś przekonanie spedytorów, że oferowane przez port usługi są na miarę oczekiwanych i stanowią dla nich wartość dodaną. Większość portów ( gdyński powinien być z pełnym zakresem transportowym) do tego powinien opierać swoje aktywności nie tylko o przewozy ale i modyfikacje, nowoczesną opartą o wiedze i wyższą standaryzacje tz. inteligentną wartość dodaną. Rozwijanie własnych sieci zasilania z możliwością rozwoju, jeśli uporają się one z poziomem kosztów handlingu, które przy ograniczonych wolumenach przepływających przez porty mogą stanowić znaczne obciążenie dla jednostki przewożonego ładunku.
Jak tu pisałem niejednokrotnie Pan Janusz jest poprawny, ale to niestety w dzisiejszych czasach za mało, bo liczy się także, a może przede wszystkim: wizje tj. (możliwości, postawa, ...) cechy osobiste związane z zarządzaniem rozwojowym nakierowanym na zmiany infrastrukturalne w nowo tworzonych technologiach portowych, które dają przewagę konkurencyjną.
Niestety, ale przeszłości, wpisana jest w nowe trendy technologiczne i rozwojowe i Gdyński Port jeśli chce coś znaczyć gospodarczo w Europie i na świecie musi nie tylko konserwować i rozbudowywać to co było, ale budować nowe dużo lepsze powiązane standardy, mieć wizje na rozbudowę w morze, ale także przygotowania planu na rozwinięcie współpracy z lotniskiem BD(cargo), portu morskiego i dróg wodnych śródlądowych oraz systemów transportu kołowego.
I tu mam problem, bo uważam, że Pan Janusz wykonując poprawie swoje zadania zarządcze nie spełni moich oczekiwań, a doskonale by sie nadawał na Vice ds.eksploatacji. Choć dziś Port to swego rodzaju developer, a ten musi mięć ciągle nowe innowacyjne pomysły na zagospodarowanie i wiedzieć jak je sprzedać, a nie tylko administrować. Dziś przekonanie spedytorów, że oferowane przez port usługi są na miarę oczekiwanych i stanowią dla nich wartość dodaną. Większość portów ( gdyński powinien być z pełnym zakresem transportowym) do tego powinien opierać swoje aktywności nie tylko o przewozy ale i modyfikacje, nowoczesną opartą o wiedze i wyższą standaryzacje tz. inteligentną wartość dodaną. Rozwijanie własnych sieci zasilania z możliwością rozwoju, jeśli uporają się one z poziomem kosztów handlingu, które przy ograniczonych wolumenach przepływających przez porty mogą stanowić znaczne obciążenie dla jednostki przewożonego ładunku.
Jak tu pisałem niejednokrotnie Pan Janusz jest poprawny, ale to niestety w dzisiejszych czasach za mało, bo liczy się także, a może przede wszystkim: wizje tj. (możliwości, postawa, ...) cechy osobiste związane z zarządzaniem rozwojowym nakierowanym na zmiany infrastrukturalne w nowo tworzonych technologiach portowych, które dają przewagę konkurencyjną.
Nie ma Gdyni większego specjalisty od wizji niż Marych.
Po tabletkach, bez tabletek, w dzień, w nocy, na trzeźwo, po pijaku, służbowo na etacie w Urzędzie Miasta Gdynia (skąd pisze teraz, a my za to płacimy niestety) i prywatnie z czystego fanatyzmu.
Oczywiście na świecie jest mnóstwo świrów tego pokroju, ale gdy pomyśleć, że świr odpowiada za analizy w UM Gdynia...
Oczywiście na świecie jest mnóstwo świrów tego pokroju, ale gdy pomyśleć, że świr odpowiada za analizy w UM Gdynia...
nie oszukujmy się...Port gdyński
to ciepła woda w kranie ...przetrwał bo się nie wyrozniał...i sprzedawał jak brakło kasy...trzeba tam Faceta z jajami ,rzutkiego ,ktory wie co to jest kontrolowane ryzyko w biznesie...nie rokuję Prezesowi zbyt długiego czasu na stanowisku..idzie dobra zmiana i tam dla niego miejsca zwyczajnie nie ma...!!!
Bardzo treściwie i konkretnie
Masz całkowitą racje, ale ja bym go pozostawił na stanowisku Dyrektora/menadżera ds. eksploatacji lub V-ce prezesa - bez zbytnej możliwości ingerencji w nowe lepsze zmiany i przemiany w logistyce morskiej.
Mam też nadzieje, że nowy rzutki, kompetentny i z wyobraźnią prezes wygeneruje potrzebę na nowe rozwiązania i inwestycje w kierunku długiego nowoczesnego pirsu w morze. Bo takie są tendencje rozwoju portów morskich i ich nowy wpływ na głębokowodne akweny.
Mam też nadzieje, że nowy rzutki, kompetentny i z wyobraźnią prezes wygeneruje potrzebę na nowe rozwiązania i inwestycje w kierunku długiego nowoczesnego pirsu w morze. Bo takie są tendencje rozwoju portów morskich i ich nowy wpływ na głębokowodne akweny.
Konkurencja
Pomimo, ze pracuje w gdanskim porcie (konkurencja), to zycze sobie i innym, zeby port gdynski rozwijal sie jak najbardziej dynamicznie. Oby udalo sie jak najszybciej przeprowadzic inwestycje zwiazana z poglebieniem kanalu portowego. Pomimo, ze juz wkrotce gdanski DCT bedzie mial przepustowosc roczna na poziomie 3 mln TEU, potencjal regionu Polski i krajow sasiadujacych jest na tyle duzy, ze Gdynia moze rowniez zdolac wywalczyc swoj kawalek "tortu". Konkurencji nigdy za wiele. Obecnie mamy okres fuzji, aliansow, protekcjonizmu i ograniczenia konkurencji i wlasnie przede wszystkim dlatego trzymam kciuki za to, zeby Gdynia parla do przodu.
Kwestia czasu
To tylko kwestia czasu jak PIS obsadzi stanowisko prezesa portu swoim miernym, pozbawionym kompetencji działaczem partyjnym. Miernota już od dawna przebiera nóżkami...Kolejna firma, którą można pogrążyć w imię Dobrej Zmiany. A wszystko co złe, to będzie wina Tuska i opozycji, którzy nie pozwalają rządowi pracować...
Super że jest nadal Prezesem
Szkoda że nie będzie już takiego timu który był razem od kilkunastu lat i to widać w porcie a teraz przyjdą panowie z brakiem wiedzy i doświadczenia i rozwalą to co super funkcjonowało Rada nadzorcza jest bez kompetencji panowie panie nie mają żadnego pojęcia o Porcie jeden jes w zarządzie spółdzielni mieszkaniowej drugi jest starosta w Wejherowie a pani emerytka z byłego Dalmoru poprostu klękajcie narody
Jakież to podłe czasy nastały, że do portu przyszły tępe kanalie i wyrzucają rzetelnych wieloletnich pracowników. Tym wyrzucanym musi być bardzo przykro, że są przez te pisowskie miernoty traktowani, jak śmieci. To przypomina początki krwiożerczej komuny w Polsce, albo niszczycielski dziki najazd Hunów. A przecież od ponad ćwierć wieku mamy u nas podobno dojrzałą europejską cywilizację.
Zmiany są dobre jeśli dobrego zmienia się na lepszego . Jednak to co dzieje się teraz w Trójmiejskich firmach jest nie zrozumiałe . Świetnych fachowców zamienia się na osoby bez doświadczenia . Ale to zgodnie z prawem i sprawiedliwie . Panie prezesie tak oddanego i zasłużonego dla Portu będzie ciężko zastąpić . Wielkie dzięki i szacun dla Pana . Tadeusz Wenda zbudował Port - Janusz Jarosiński go rozbudował . W prawie 90 letniej historii to dwaj wielcy i oddani sprawie Portu Gdynia .
brednie. Rozbudowa portu Gdynia spowodowała jak dotąd, że Gdańsk który miał przeładunki na podobnym poziomie 10 lat temu ma dziś ich dwukrotnie więcej. Na Port Gdynia nie ma żadnego pomysłu. O ile wiem Jarosiński na szczęście również dobrej zmiany nie przetrwa: pozostawiono go tylko dlatego, że nie można było odwołać całego zarządu na raz. I bardzo dobrze, że wreszcie w Porcie nastąpi zmiana. Pozostaje mieć nadzieję, że głęboka i prawdziwa. Dobrze też, że ograniczono wpływy miasta na Port
Z pisu nadajesz?
Bo głównie tam siedzą takie głąby, które nie mają pojęcia np. o uwarunkowaniach wpływających na dostępność portów, o decyzjach gospodarczych determinujących rozwój poszczególnych portów, o zmianach na krajowych i globalnych rynkach gospodarczych, o decydujących działaniach morskich przewoźników regionalnych i globalnych itd., ale opluwają nielubiane przez nich otoczenie z dyletancką zajadłością.
Pewnie nie wiesz, skąd i dlaczego wziął się Port Północny, czy prywatny DCT. Pewnie też nie masz pojęcia, skąd i dlaczego wzięły się takie, a nie inne inwestycje portowe w Gdyni, nie mówiąc już o znajomości strategii rozwojowych naszych portów.
I takie, jak ty, indywidua zaśmiecają Internet swoimi wypocinami wyssanymi z brudnego palca po to, aby zbijać swój podły kapitał polityczny.
Pewnie nie wiesz, skąd i dlaczego wziął się Port Północny, czy prywatny DCT. Pewnie też nie masz pojęcia, skąd i dlaczego wzięły się takie, a nie inne inwestycje portowe w Gdyni, nie mówiąc już o znajomości strategii rozwojowych naszych portów.
I takie, jak ty, indywidua zaśmiecają Internet swoimi wypocinami wyssanymi z brudnego palca po to, aby zbijać swój podły kapitał polityczny.