Odpowiadasz na:

Re: Nowe połączenie autobusowe Bojano - Gdynia

Witam Państwa. Może trochę dużo czytania ale warto dla tych wszystkich, którzy chcą zawalczyć i interesują się sytuacją komunikacji miejskiej w relacji Gdynia Bojano i Bojano Gdynia. Pod linkiem:... rozwiń

Witam Państwa. Może trochę dużo czytania ale warto dla tych wszystkich, którzy chcą zawalczyć i interesują się sytuacją komunikacji miejskiej w relacji Gdynia Bojano i Bojano Gdynia. Pod linkiem: http://www.gdynia.pl/bip/jednostki/info/6959_109994.html znajdziecie Państwo info o konsultacjach społecznych na temat rozwoju komunikacji miejskiej w Gdyni i okolicach na lata 2016-2025 r. Jest tam podany mail pod który należy zgłaszać swoje uwagi do planu i pobożne życzenia w tym zakresie. Podany mail to plan.transportowy@zkmgdynia.pl . Jest też tam link do tego Planu oraz co ważne informacja, że zgłoszenia będą przyjmowane do 18 marca 2016 włącznie, potem zostaną przeanalizowane. Wiem, że trochę mało czasu ale wysłanie maila to tylko chwila. Ważne, żeby zaznaczyć w tej inicjatywę, że jesteśmy tu w Bojanie i chcielibyśmy poprawić swoją sytuację komunikacyjną. Proszę wszystkich zainteresowanych aby nagłośnili tą sprawę wśród swoich znajomych i powysyłali maile ze swoimi upodobaniami i pomysłami, nawet skopiowanymi z tego forum. Czy to będzie taka czy inna koncepcja na dojazd czy szczegółową trasę przejazdu to w tym momencie uważam, że jest to małoistotne ale na pewno istotne będzie to, że się odezwiemy w tej sprawie. Poniżej przedstawiam w telegraficznym skrócie najciekawsze według mnie fragmenty tego Planu dowodzące moją pierwotną wypowiedz uruchamiającą ten watek. Niestety istotnych informacji o naszej miejscowości jest tam niewiele ale są. (Wnikliwych zachęcam do lektury tego ponad 150 stronicowego opracowania). I na koniec mała statystyczna informacja: kto wysłał maila łapka w górę

Chwarzno-Wiczlino jest dzielnicą Gdyni położoną w zachodniej części miasta o zróżnicowanych funkcjach. Dominuje funkcja mieszkaniowa. Dzielnica stanowi najważniejszy kierunek rozwoju zabudowy mieszkaniowej.

Kierunki polityki przestrzennej Gdyni zakładają rozwój funkcji mieszkaniowych przede wszystkim w obszarze Gdyni-Zachód, w tym budownictwa wielorodzinnego w kierunku: Chwarzna-Wiczlina i zachodnich części dzielnic: Dąbrowa i Wielki Kack. W obszarze przewidywanego intensywnego rozwoju funkcji mieszkaniowych (przede
wszystkim Gdyni-Zachód), planowany jest rozwój szerokiego zakresu usług podstawowych. Lokalizacja dużych centrów handlowych w rejonie Śródmieścia będzie powiązana integracyjnymi węzłami komunikacyjnymi.

Rozwój urbanistyczny miasta będzie przebiegać w następujących kierunkach:
- Chwarzna-Wiczlina jest to podstawowy potencjalny kierunek urbanizacji; rejon Chwarzna-Wiczlina obszar wskazany dla campusu uniwersyteckiego, campusu nauki i opieki zdrowotnej dla osób starszych lub zabudowy mieszkaniowej;

liczba pasażerów komunikacji miejskiej w Gdyni oraz w pozostałych miastach i gminach objętych planem dane za 2015 r: Gmina Szemud w dniu powszednim
1077 w sobotę 367 w niedzielę 206 w skali roku 305466

W żadnym z badanych okresów doby nie występowały przekroczenia zdolności przewozowej, których przyczyną mogłyby być nieadekwatne do popytu rozkłady jazdy. Występujące pojedyncze przypadki przekroczenia zdolności przewozowej, wyznaczanej przez progowe dopuszczalne warunki komfortowej podróży (75% nominalnej zdolności przewozowej danego typu pojazdu), miały charakter zjawisk incydentalnych, związanych z dziennymi wahaniami popytu. Mój komentarz do powyższego nie zgadzam się, takie przesilenie zdarza się codzienne (w roku szkolnym) podczas powrotów mieszkańców Bojana z pracy do domu, ze szkoły do domu.

Założony wzrost wynikać będzie przede wszystkim z zapewnienia intensywnej obsługi powstających osiedli mieszkaniowych Gdyni-Zachód, bardziej oddalonych od centrum miasta niż obecne źródła ruchu. W wyniku zwiększenia udziału komunikacji kolejowej w obsłudze pasażerów, szerzej opisanego w dalszej części planu, założyć należy, że w okresie planowania znacząco zmieni się alokacja przestrzenna pracy eksploatacyjnej środków drogowego transportu miejskiego. Kolejną przesłanką wzrostu pracy eksploatacyjnej będzie zapewnienie oczekiwanych przez pasażerów nowych połączeń bezpośrednich, obsługiwanych midibusami.

Rozwój funkcji mieszkaniowych, pozwala przyjąć założenie o utrzymaniu w tych rejonach podziału zadań przewozowych pomiędzy zmotoryzowany transport indywidualny a transport zbiorowy w proporcji 50:50. Mój komentarz: Otóż to: w myśl tego założenia skoro wiadomo ilu mieszkańców jest w Bojanie to należy założyć, że połowa z nich skorzysta łącznie ze wszystkich dostępnych środków komunikacji miejskiej.

Prognozy demograficzne wskazują, że w najbliższych latach najszybciej będzie rosła liczba mieszkańców tzw. Gdyni-Zachód, odpowiadającej dzisiejszemu obszarowi dzielnicy Chwarzno-Wiczlino. Do 2025 r. obecna liczba mieszkańców tego obszaru (ok. 5 000 osób w 2013 r.) ma wzrosnąć 5-krotnie, a do 2035 r. 8-krotnie (do 40 tys. osób). Docelowo w obsłudze Gdyni-Zachód przewiduje się udział transportu szynowego. Aktualnie brane są pod uwagę trzy warianty jego funkcjonowania w opisywanym rejonie. Realizacja wybranego z nich nastąpi poza okresem objętym planem, tj. po 2025 r.
- W wariancie trzecim przewidywane jest odgałęzienie od linii PKM na wysokości Polifarbu, wykorzystujące dawną bocznicę kolejową do Polifarbu i prowadzące dalej wzdłuż ulic: Nowaka-Jeziorańskiego, Wiczlińskiej i Chwarznieńskiej do Os. Sokółka, skąd następnie przez las do Polany Krykulec, na której następowałoby ponowne w łączenie nowej trasy w linię PKM

zobacz wątek
8 lat temu
~CEZARY

Odpowiedź

Autor

Polityka prywatności
do góry