Widok

Projekt rowerowy wygrał w budżecie obywatelskim

Opinie do artykułu: Projekt rowerowy wygrał w budżecie obywatelskim.


Trwa konferencja, podczas której władze Gdańska ogłaszają wyniki głosowania na budżet obywatelski. Wśród projektów miejskich wygrał wart ponad 2 mln zł "Sieć głównych tras rowerowych Gdańska - poprawa bezpieczeństwa i jakości", który zakłada przebudowę aż 20 skrzyżowań.

Aktualizacja, godz. 12:40 Pozostałe informacje o zwycięskich projektach w dzielnicach oraz dokładnych wynikach głosowania w budżecie obywatelskim gdańska 2015 już wkrótce.

W zwycięskim projekcie ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

lata 90

Kiedyś nie było ścieżek rowerowych i jakoś wszyscy jeździli i się nie zabijali. Te 2mln to powinni wydać ale na kursy dla rowerzystów, pieszych itd pt. Jedź wolniej to się nie zabijesz ( i nie gap się w smartphona)....
popieram tę opinię 159 nie zgadzam się z tą opinią 310

dość!

trzeba było taki projekt zgłosić i na niego zagłosować. Jak słyszę takich marudów jak Ty to się słabo robi, a czy oddałeś swój głos? Czy tylko powinni to i powinni tamto. Tylko zastanów się do kogo to piszesz? do forumowiczów? Idź do urzędu i zgłoś swoje pomysły
popieram tę opinię 95 nie zgadzam się z tą opinią 25

panie H

kiedyś, samochód miał co 10 mieszkaniec... a i samych mieszkańców było mniej, a na rowerach jeździło jeszcze mniej :)

więc zamiast gadać takie brednie, ciesz się, że wygrał projekt, który polepszy NIE TYLKO jakość DDR, ale również estetykę całego miasta, i poprawi bezpieczeństwo i wygodę poruszania się rowerzystów, ale również pieszych....
popieram tę opinię 69 nie zgadzam się z tą opinią 11

W chinach nie ma dróg rowerowych, a jak rośnie gospodarka ;)
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 10

idiota, cy co?

W Chinach duża część arterii drogowych ma po obu stronach wydzielone jezdnie dla rowerów, z których korzystają także motocykliści, często na jednośladach napędzanych elektrycznie

Gospodarka chińska rozwijana bez zwracania uwagi na wpływ na środowisko powoduje, że ludzie w mieście się duszą dosłownie i w przenośni.
Maski z gazy na twarz niewiele pomagają, o jakości wody do picia nie wspomnę.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 7

Czyli nie ma dróg rowerowych ;) Więc czemu nazywasz mnie idiotą?
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 10

kubusiu, drogi rowerowe w Chinach są i to w dużych ilościach

To, że z nich korzystają również inni użytkownicy (legalnie lub nielegalnie) to inna kwestia.
Nawet w Holandii na drogach rowerowych pojawiają się motocykliści: widziałem jednego nawet w strefie pieszo - rowerowej w centrum Utrechtu.

Jak jadą uważając na innych to nie ma problemu.
Idiotyzmem jest uznanie istotnego związku między brakiem dróg rowerowych a wzrostem gospodarki.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 4

w chinach gospodarka się rozwija bo tam jest największe w historii ziemi niewolnictwo

idź na 12 godzin do pracy na taśmę za wynagrodzenie, które pozwoli ci tylko się wyżywić to zrozumiesz, że to niewolnictwo naszych czasów nie różni się niczym od niewolnictwa, które było wtedy też dostawali jedzenie i miejsce do spania teraz dostają pieniądze, które tylko na to wystarczają nic się nie zmieniło! Nie wspomnę o naszym kraju bo za najniższą krajową jesteś wstanie opłacić mieszkanie i coś zjeść.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

a w Polsce to niby co jest, cywilizacja zachodnia?

pobudka, Chińczycy zarabiają już dawno więcej niż Polacy
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 4

może na Tajwanie tak

chyba dawno nie byłeś w Chinach
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

No jakoś nie widzę tej "starej" opcji na głównym trakcie

Szusujących, miedzy samochodami jadącymi koło 70km/h na Grunwaldzkiej, zaraz by któreś auto sprasowało może po to ta ścieżka?:) o przepisach już nie wspomnę;)
popieram tę opinię 30 nie zgadzam się z tą opinią 3

Od kiedy rower jedzie 70 km/h??
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 3

i waży półtora tony!?
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Chyba ktoś ma problemy z czytaniem tekstu ze zrozumieniem

Wyraźnie mowa o samochodzie a nie rowerze.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

kiedys

w ruchu ulicznym dominowaly zaprzegi konne
popieram tę opinię 54 nie zgadzam się z tą opinią 1

ad. głupi się rodzi

to dość powszechna praktyka :)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

nieprawda, znam wielu głupich, którzy zmądrzeli

tak czy inaczej wożenie dzieci do przedszkoli i szkół w opakowaniu pojazdu z blachy z dostępem do względnie niewielkich okien jest formą ich ogłupiania.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

W Berlinie nie ma kolorowych ścieżek, znaków i tony stalowych barierek. Wszyscy jeżdżą i żyją. W Polsce wszyscy oświecenie i każdy głupi kliknął tutaj łapkę w górę, bo nie był dalej niż w Fashion House na wyprzedaży. Ważne że szwagier zarobi.
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 48

w Berlinie powstały pierwsze ścieżki i pierwsze zostały usunięte

ale tam strefa "tempo 30" obejmuje większość ulic i jest to przestrzegane.
popieram tę opinię 32 nie zgadzam się z tą opinią 5

Oczywiście...
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wszystko się zgadza. Tylko tam od 70lat jest wzmożony ruch ,tak samochodów jak i rowerów. W Polsce dopiero to raczkuje. Ludzie nie nauczyli się zwracać uwagi na rowerzystów i nie traktują ich jako pełnoprawnych uczestników ruchu. Sam rowerem poruszam się rekreacyjnie, na co dzień poruszam się autem i uważam ,iż pomysł jak najbardziej trafny.
popieram tę opinię 27 nie zgadzam się z tą opinią 2

No właśnie! Zamiast stawiać metalowe barierki to można edukować.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 3

Nie pisz o całej Polsce, bo w Wielkopolsce czy na Śląsku i Podkarpaciu, rower niemal od zarania swego istnienia był i jest powszechnym środkiem lokomocji.
To "obca" napływowa ludność z Kresów musiała koniecznie wpierw się zachłysnąć samochodem, by następnie nie tyle odkryć co być koniecznie trendy z tym jakże starym środkiem lokomocji. gdyby nie był trendy, nikt nie wysilałby się na budowę tras dla rowerów.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 8

Ostatnio jak byłem to widziałem, że jednak są. Jest też sporo wyznaczonych pasów rowerowych na jezdniach, co moim zdaniem jest dużo lepszą opcją
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 4

Są, ale nie w takiej liczbie jak u nas. Na czerwono, tony znaków, barierki na prawo i lewo. Prędzej rowerzysta rozbije się na tych barierkach niż na aucie
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 12

pasy rowerowe na jezdni w wielu miejscach są dobrą opcją

przy dużym natężeniu ruchu samochodów i dużej prędkości chwilowej wielu z nich warto budować separowane od jezdni drogi dla rowerów.

Dla wielu początkujących rowerzystów i rowerzystek tylko wydzielone drogi dla rowerów dają w naszym kraju poczucie bezpieczeństwa, pasy na jezdni są często wykorzystywane jako miejsca do parkowania samochodów.

Zamiast mądrowania na forum, dawaj na tym portalu odpór krytykom pasów rowerowych na Wita Stwosza - w ten sposób bardziej pomożesz mieszkańcom, chcącym korzystać z rowerów.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Kiedyś nie było ścieżek rowerowych,bo takowe nie istnieją

w przyrodzie. Są natomiast drogi rowerowe.
popieram tę opinię 18 nie zgadzam się z tą opinią 8

to tak się nazywa fachowo

ucz się
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 3

Świetnie!

Ja się cieszę, będę korzystał i zachęcał innych do większego udziału rowerów w codziennej komunikacji - zdrowe, przyjemne, ekologiczne i ekonomiczne :)
popieram tę opinię 162 nie zgadzam się z tą opinią 45

Jesteś starym kawalerem?
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 32

niech zgadnę - Janusz?

?
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 6

Więcej takich jak Ty na rowerach i wtedy my będziemy mogli jeździć autami bez korków. Brawo Ty! Obyś cały rok był rowerzystą. Ty i tobie podobni a wtedy brawo My! My w samochodach :)
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 7

A co ze skateparkiem?

Jakieś wieści?
popieram tę opinię 16 nie zgadzam się z tą opinią 46

odpadł
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 4

po co komu taki szajs?
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 10

po to, żeby dzieciaki nie hałasowały mi pod domem na rolkach / deskach
po to, żeby mieli swój kąt...

d*psko Cie boli? kup sobie maść....
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 6

W Parku Raegana jest skate park. - świeci pustkami ... :-/
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 8

bo jest z polbruku wykonany i projekt z lat 90tych,
był projekt rewitalizacji w BO 2014,2015,2016
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 2

W ramach budżetu obywatelskiego rozdawać rowerzystom ulotki min z takimi informacjami

1) Jeśli jest droga rowerowa to się z niej korzysta a nie jedzie ulicą, bądź chodnikiem
2) Nie można jechać ulicą, wjeżdżać na czerwonym na przejście dla pieszych, zjeżdzać z przejścia na chodnik i dalej na ulicę. Wszystko w celu ominięcia skrzyżowania i czerwonych świateł.
3) Rowerzysta jadący po jezdni powinien jechać możliwie jak najbliżej prawej krawędzi jezdni.
4) Przy zmianie kierunków jazdy należy to zasygnalizować wyciągając rękę (także na rozwidleniach ścieżek rowerowych)
5) Używajcie oświetlenia po zmroku
6) Pamiętajcie o odblasku tylnego o barwie czerwonej, który musi być zamontowany na stałe.

inne przydatne informacje.
popieram tę opinię 225 nie zgadzam się z tą opinią 65

a kierowcom tylko jedną

ograniczenia prędkości nie są umowne
popieram tę opinię 59 nie zgadzam się z tą opinią 22

kilka innych też by się przydało

Choćby o zasadach parkowania czy używania kierunkowskazów, tudzież o sprawnym ruszaniu ze świateł, prawidłowym i efektywnym wykorzystywaniu wszystkich pasów ruchu czy korzystaniu z dróg ekspresowych...
popieram tę opinię 40 nie zgadzam się z tą opinią 4

...dodatkowo o OBOWIĄZKU wyprzedzania rowerzystów z zachowaniem co najmniej jednego metra odstępu, co - zgodnie z polskimi standardami - wymusza na "blachosmrodziarzu" zmianę pasa ruchu przy KAŻDYM takim wyprzedzaniu...

pragnę się również nie zgodzić z wypocinami pana powyżej:
ad "3) Rowerzysta jadący po jezdni powinien jechać możliwie jak najbliżej prawej krawędzi jezdni."
absolutna bzdura - rowerzysta może jechać tak blisko prawej krawędzi jak mu na to pozwala stan drogi, i dana sytuacja - tzn jak są dziury przy krawężniku, to jedziesz środkiem... dla własnego bezpieczeństwa i komfortu... przez skrzyżowania jedziesz środkiem (również dla bezpieczeństwa) - wszystko legalnie, zgodnie z przepisami

oczywiście zaraz ktoś da łapki w dół, i się nie zgodzi...
do tych właśnie mały komentarz:
nie kłócicie się ze mną, tylko z matematyką :) królową nauk...

pas ruchu ma w terenie zabudowanym max 3.5m, rower - wg przepisów - to pojazd do 90cm
1m odstępu + 90cm + 20cm (powiedzmy że koło 65cm od krawężnika - bo bliżej fizycznie jechać się nie da przez zapadnięte studzienki i dziury)

tak więc mamy co najmniej 2.1m dla rowerzysty :)
ma ktoś auto o szerokości 1.4m? nie sądzę... nawet jakieś g*wniane tico ma więcej....
popieram tę opinię 40 nie zgadzam się z tą opinią 28

ma Pan rację, dlatego napisałem tak jak cytuje kodeks:

"Rowerzysta jadący po jezdni powinien jechać MOŻLIWIE jak najbliżej prawej krawędzi jezdni."
popieram tę opinię 17 nie zgadzam się z tą opinią 3
w takim razie po co w ogóle wymieniać ten punkt? żeby czytelnik błędnie zrozumiał?

ten punkt nic nie wnosi... NIC...
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 7

Halo, halo

Coś dzwoni a nie wiadomo skąd. Czy w PORD nie jest napisane, że MOŻLIWIE jak najbliżej prawej krawędzi jezdni powinien jechać KAŻDY kierujący? Oczywiście poza tymi co skręcają w lewo.
popieram tę opinię 18 nie zgadzam się z tą opinią 2

I nagle okazało się, że rowerzyście jednak znają przepisy....

...ale dlaczego się do nich nie stosują?
popieram tę opinię 19 nie zgadzam się z tą opinią 11
dlaczego na podstawie jednego mojego wpisu sugerujesz, ze WSZYSCY rowerzyści znają przepisy, i że ŻADEN z nich się do nich nie stosuje?

jak już wielokrotnie wspominałem, to bardzo krzywdzące...

znaczna większość, śmiem twierdzić 9/10 rowerzystów zna przepisy, i się do nich stosuje...

problem jest taki, że zauważamy tylko tego 1/10.... bo podpadł, bo zrobił coś głupiego...
tak samo z samochodami...
ile kobiet mija Cie/mijasz dziennie autem na ulicy? dziesiątki?
ale jak któraś wjedzie pod prąd - a zbadano, że popełniają wykroczenia ZNACZNIE częściej niż faceci - to od razu raban, że żadna nie umie jeździć ;)

ludzie ogarnijcie się ;)
popieram tę opinię 20 nie zgadzam się z tą opinią 7

... śmiem twierdzić 9/10 rowerzystów zna przepisy, i się do nich stosuje...
Z obserwacji jako pieszego dostrzegam że 9/10 zna przepisy ale ledwie połowa się do nich stosuje.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 5
z moich obserwacji, pieszego, rowerzysty i kierowcy wynika, że jednak 9/10 lub więcej się stosuje do przepisów :)

oczywiście nie mówimy o drobnych najechaniach na chodnik czy podobnych bzdurach...
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 3

Aradash, już się tak nie podniecaj.

Rower nie dla każdego jest przedmiotem kultu.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 4
jak bedziesz mial cos istotnego do powiedzenia, to daj znac pacynko ;)
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

ilu kierowców stosuje się do ograniczeń prędkości?

przepisy zna przecież każdy kierowca...

a tak na marginesie, zawsze zwraca się uwagę na ekstremalne przypadki (np. debili jeżdżących chodnikami po świętojańskiej)
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 4

jak ktoś sie stosuje to go wszyscy klaksonem potraktują bo za wolno jedzie, a jedzie przepisowo. Wy wszyscy za szybko jeździcie !!! Ciągle Wam się gdzieś śpieszy. Jak ktoś sie zatrzyma na pomarańczowym to już dla was tragedia, bo 10-ciu by jeszcze przejechało, A tak jest przepisowo !!!
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 3

Bez przesady. Ja jęzdze z przepisowa prędkością i nikt na mnie nie trąbi. Zatrzymuje sie na pomarańczowych (czasem) i tez nikt nie trąbi. Zwracają mi uwagę za jazdę bez świateł, ale mam to gdzieś, nie będę sie stosowal do durnego przepisu jeżdżenia ze światłami jak swieci słońce.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

Rozsądnie

Oczywiście, że rowerzysta powinien jechać możliwe blisko krawędzi jezdni - ale "możliwie" to tak, żeby było dla niego bezpiecznie.

Bo czy kierowcy chcieliby, aby rowerzysta jadący oponą 5cm od krawężnika, w razie czego przewracał się prosto pod koła samochodu?
Rowerzysta musi zachować bezpieczny dystans i tyle - a jako, że jest pełnoprawnym uczestnikiem ruchu, to może w razie konieczności korzystać z całej szerokości pasa, jadąc jego środkiem.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 3

minus za blachosmrodziarza

możemy przejść na poziom pedalarzy i obcisłogacich - tylko to nic nie wnosi pozytywnego
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 8

Ilekroć czytam komentarze rowerzystów, tylekroć mam jedno skojarzenie.

Ich agresja w stosunku do kierowców samochodów jest podobna do agresji homoseksualistów do heteroseksualnych. Atak, atak i jeszcze raz atak. A zachowują się faktycznie niczym święte krowy. I piszę to jako rowerzysta, bynajmniej nie niedzielny.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 4
troche dystansu do siebie ;)

mnie bawi określenie blachosmrodziarz... a Wam najwyraźniej korona z głowy spadła? ;D

sam jeżdżę samochodem... ale jeżdżę tak, jak wymagam tego od innych, mimo, że mam dobre nowe auto...

co do agresji - tak, ale nie w stosunku do kierowców samochodów, tylko w stosunku do DEBILI siedzącymi czasem za kółkiem... jak już WIELOKROTNIE wspominałem, jest to mały odsetek wszystkich kierowców - ale jest... i jest zauważalny... bo wiele razy taki idiota prawie mnie, lub kogoś jadącego obok nie zabił...
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Dlatego ta kasa

Powinna być wydana przede wszystkim na naprawę drog. To poprawi możliwości jazdy rowerem i niepotrzebne będą ścieżki rowerowe w chodnikach. Proste jak budowa cepa
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 6

jak na razie mimo postulatów mieszkańców

za priorytet uznaje się projektowanie i budowę szerokich jezdni, na których wielu rowerzystów nie czuje się bezpiecznie a kierowcy na nich trąbią.

Drogi rowerowe wydzielone z szerokich chodników są przy takich dużych arteriach niosących duży ruch samochodów bardzo potrzebne.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Rowerzyści ŚWIĘTE KROWY !!!

Po to macie ścieżki, żeby nie jeździć ulicami i chodnikami !!!
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 13

samochód nie ma obowiązku wyprzedzania rowerzysty

zwłaszcza w ruchu miejskim, na wąskich ulicach wyprzedzanie rowerzystów nie ma sensu
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

7) jeśli droga rowerowa przecina przejście dla pieszych, to piesi mają tam pierwszeństwo!
popieram tę opinię 41 nie zgadzam się z tą opinią 5

I tak i nie. Wchodzić pod koła rowerów nie można, tak samo jak pod jadące auto. Na przejściach usytuowanych w poprzek ścieżek rowerowych obowiązują dokładnie te same zasady co na klasycznych zebrach

Piesi, jako najgorzej wykształcona komunikacyjnie grupa popełnia masę błędów, a takie bezkrytyczne rzucenie hasła tylko ich w tych błędach utwierdzają. Prowadzeni przez ślepy pęd w słuchawkach na uszach, z nosem w telefonie, przecinają ścieżki rowerowe w niedozwolonych miejscach, robią sobie spacerki poprzek ścieżek, no często zwyczajnie wchodzą, wbiegają pod koła rowerów.

Piszę, to jako kierowca samochodu, roweru, ale i przecież najczęściej pieszy.
popieram tę opinię 16 nie zgadzam się z tą opinią 4

Nie zgadzam się

Jestem przedstawicielką - jak to nazwałeś "najgorzej wykształconej komunikacyjnie grupy" i śmiem nie zgadzać się z Twoimi wypocinami. Nie zdarzyło mi się jeszcze wejść na ścieżkę rowerową, nigdy nie wchodzę na przejście dla pieszych na czerwonym świetle, zanim wejdę na przejście (mimo zielonego światła) sprawdzam, czy kierowca jadący z lewej strony wie, że zielona strzałka daje mu warunkowo możliwość skrętu w prawo... I z samochodami akurat jest najmniejszy problem. Natomiast to co obserwuję i niestety doświadczam na własnej skórze jeżeli chodzi o zachowanie rowerzystów - to jest po prostu horror. Z natury jestem osobą spokojną, ale rowerzysta jadący przez przejście dla pieszych (mimo biegnącej obok ścieżki rowerowej) i zmuszający mnie do zatrzymania się, lub omijania go - wzbudza we mnie najgorsze instynkty (na razie przejawiają się tylko w słownym doprowadzaniu ich do porządku). I nie jest to marginalna sprawa.
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 10

widzę u ciebie OBJAWY, a nie objawienie

i właśnie dlatego jak i co piszesz, każdy starający się o PRAWKO
powinien mieć świadectwo od psychiatry
(i zakaźnika, że nie ma wścieklizny)
a potem je odnawiać, co pięć lat i po każdej stłuczce
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

Jestem czynnym, codziennym rowerzystą

i zgadzam się z Tobą w każdym z tych punktów.

Natomiast punkt 3 powinien dotyczyć też dróg rowerowych, a nie tylko jezdni.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 1

Powinien i dotyczy

DDR jest jak najbardziej jezdnią, bo:
6. "jezdnia" - część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów; określenie to nie dotyczy torowisk wydzielonych z jezdni;
47. "rower" - pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem;
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

Ha!

na drodze z wydzielonymi w jednym kierunku wieloma pasami ruchu, kierujący ma obowiązek jechać środkiem zajmowanego pasa.

dotyczy wszystkich uczestników ruchu!
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 9

O tak!
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ad 4 .Każdy uczestnik ruchu drogowego poruszający się po drogach a nie tylko rowerzysta powinien poruszać się jak najbliżej prawej krawędzi jezdni .
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

rowerzyści czemu nie używacie świateł?!

Ekologiczni rowerzyści dlaczego oszczędzacie na światłach zarówno z przodu jak i z tyłu roweru.
Nie zdajecie sobie sprawy że jadąc drogą w lesie - Sopocką - czarnym rowerze w czarnych gaciach nie widać was. Jadąc z przeciwnej strony widać tylko samochody które nagle zjeżdżają na przeciwległy pas.
Stwarzacie ogromne zagrożenie - pal licho wy ale czemu ktoś inny ma mieć problemy,
że jednemu czy drugiemu nie chce się z przodu zainstalować światła i go używać.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 2

odróżnij stwarzania zagrożenia od narażania się na ryzyko wypadku

Pisanie o "ogromnym zagrożeniu" nie znajduje potwierdzenia w praktyce.
To tylko pasza dla hejterów i trolli antyrowerowych.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3

Guzik prawda ryzyko wypadku to tylko jego sprawa, dla mnie to zagrożenie dla innych. Widzisz problem w oświetleniu roweru? Czy jesteś temu może przeciwny a może jesteś za tym żeby rowery jeździły bez światła.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

chcesz się porozumieć, czy tylko hejtować?

rowerzyści nie mają obowiązku jazdy ze światłem w porze dziennej (chyba, że w porach ograniczonej widzialności, wtedy zresztą mają prawo jeździć chodnikami).

W nocy jadąc bez świateł narażają się na ryzyko i stwarzają ryzyko zaistnienia wypadku.

Zagrożenie, które stwarzają dla innych użytkowników dróg, jest pomijalnie małe, nawet wtedy, gdy jadą nocą nie mając oświetlenia, a tylko odblaski na rowerze lub na sobie.

Oczywiście prawo nakazuje im jazdę ze światłami, jadąc bez świateł irytują wielu kierowców, nie powinni tak jeździć, ale w świetle statystyk liczba faktycznych zdarzeń z rowerzystami jadącymi rowerami bez świateł jest marginalnie mała.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

czytaj ze zrozumieniem

konkret - Sopocka - 6:30 7:00 rano - droga przez las - guzik widać z przeciwnej strony, każdego dnia mijam cyklistów - potencjalnych dawców organów, samobójców czy jeszcze gorzej i wcale nie hejtuję
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Z życia i prawa wzięte

Odpowiem Ci prawno życiowo na Twoje podpunkty:

1) Według Kodeksu Drogowego dla rowerzystów (Dzienniku Ustaw z 2005 r. Nr 108, poz. 908,) Rozdział 3 Oddział 11 Artykuł 33 (przekładając na język polski):
1a. jeżeli nie ma ściezki rowerowej po stronie ulicy którą jedziesz to nie musisz po niej jechać
1b. jeżeli ścieżka rowerowa nie przebiega w kierunku w którym zamierzasz jechać (a jest po Twojej prawej stronie) to i tak nie musisz po niej jechać
Tyle w świetle prawa, a życiowo bezpieczniej jest na ulicy niż na naszych ścieżkach. Tam są przynajmniej jakieś zasady :))
2) Jeżeli jeździsz rekreacyjnie to się z Tobą zgadzam, a jeżeli komunikacyjnie to mogę się zgodzić o ile będą zielone fale dla rowerzystów
3) TAK :)
4) BZDURA!!!, Puszczanie kierownicy na ruchliwych skrzyżowaniach itp. jest zbyt niebezpieczne. Rowerzysto obróć się i sprawdź czy nie Cie nie chce zabić albo zainwestuj w lusterko :)
5) TAK! Już szczególnie na ścieżki nie wjeżdżam bez przedniego światełka, a na ulice bez tylnego !
6) patrz wyżej :)

Zamiast mandatów powinni wysyłać na szkolenia :).
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Z życia z prawa wzięte...

ad. 2) ...bzdura
ad. 4) ...bzdura
ad. "Zamiast mandatów powinni wysyłać na szkolenia :)." ...może jeszcze mają cię pogłaskać po główce?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 3

Stogi

Prawie 10% głosujących wybrało projekt Sienna - etap 2. Już nie chcę wspominać o tym, że cała ta ulica miała zostać wyremontowana, gdy wygrała BO 2013. Miasto ruszy głową i stwierdzi: Skoro tylu ludzi na to głosuje, może zrobimy to poza budżetem obywatelskim? - NIE. Niech sobie głosują, może wygra w 2017, albo umieszczą jedyną dojazdową drogę na Stogi, Krakowiec, Górki Zachodnie oraz co chyba najistotniejsze PLAŻĘ STOGI w planie na rok 2050.

3 i ostatni raz głosowałem, spiszmy wszystkie koty biegające po Gdańsku!
popieram tę opinię 110 nie zgadzam się z tą opinią 6

najgorsze, że te koty wygrały tylko paroma głosami :(
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 0
3 i ostatni raz głosowałem - jeśli są projekty, na które chciałbyś głosować, a nie zagłosujesz, to tracisz prawo do narzekania...

zgadzam się, że te koty to jakaś kpina... je trzeba odstrzelić, a nie spisywać... po jaki GRZYB JE SPISYWAĆ?!?!?! co za KRETYN to wymyślił? :|

drugi fakt jest taki, że ludzie to imbecyle... kto na to głosował?! kto w ogóle zgłosił taki projekt w każdej dzielnicy?

trzeci fakt jest taki, że koty kosztują jakieś grosze, w porównaniu do remontu ulicy... niestety ;/
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 4

Chyba nie wiesz o czym piszesz.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 6
sprecyzuj ten komentarz mistrzu, bo nie jesteśmy w przedszkolu
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 2

Aradash daj im spokój, może lubią żyć w zapachu kociego moczu ;) Powinniśmy podzielić osiedla na tych co chcą dzikie koty i tych co nie. Ja mojego kota lubię, ale te dzikie według mnie tylko zarazki roznoszą i śmierdzą. Jak są dzikie, to powinny żyć w dzikim środowisku. Razem z gołębiami.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 5

Jak zalęgną Ci się myszy, to jeszcze za nimi zatęsknisz.

Teraz taki problem mają na zachodzie Europy. Najłatwiej zrobić z kotów wykastrowane maskotki i udawać przyjaciela zwierząt. Poza tym naturalnym środowiskiem dzikich kotów (i gołębi) jest miasto. Podobnie inne dzikie zwierzęta przenoszą się coraz bliżej człowieka - w dużym stopniu przez jego działalność.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
ok...

zgoda... nie przemyślałem sprawy

no to nie strzelamy do kotów.

w takim razie wciąż pozostaje pytanie: co za PÓŁDEBIL wpadł na pomysł, żeby je spisywać?!
niech sobie biegają po osiedlach jak do tej pory... mieszkam na dość dużym osiedlu (chełm), i MOŻE... 2-3 razy w roku słyszę jakieś 'kocie afery' - zapachu brzydkiego brak...
zresztą 'spisanie' tych kotów i tak nic nie zmieni ;) kasa wyrzucona w błoto
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
Zgadzam się z tym, co napisałeś. Pisałem bardziej w opozycji do pozdro. Rozumiem, że uliczne koty mogą denerwować, ale to jednak ważny element naszego (mikro)ekosystemu. Teraz co prawda jest moda na wygodnictwo, ale ostatecznie wypadałoby się opamiętać. Jak świat światem dzikie koty towarzyszyły człowiekowi i tak powinno pozostać, bo nie towarzyszyły mu bez powodu. I wbrew różnym idiotycznym pomysłom nie potrzeba do tego żadnych scentralizowanych działań czy planów w budżetach - wystarczy pozwolić zwykłym ludziom działać. W końcu zawsze znajdzie się jakaś litująca się nad kotami babcia czy inny miłośnik, co zapewni im przeżycie (podobnie jak gołębiom).
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

stogi

Zgadzam się płacimy niby za kurort a jedyna droga dojazdowa wygląda lepiej nie mówić ale za to będziemy mieli toaletę miejską na Stogach śmieszne
popieram tę opinię 18 nie zgadzam się z tą opinią 0

za to ponad 20% głosowało na rowerki

i musimy z tym żyć. tak właśnie wygląda demokracja.

aha, i jeszcze 5% które głosowało na liczenie kotów. brak mi słów
popieram tę opinię 16 nie zgadzam się z tą opinią 4

naprawdę mi ciebie żal....

zawsze jesteś taki smutny/ taka smutna?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 3

jak było z Sienną? Ktoś to może wyjaśnić?

Projekt z tego co pamiętam tyczył całego odcinka. Dlaczego więc zrealizowano remont tylko połowy?
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

miasto uznało

miasto uznało, że remont całego odcinka nie zmieści się w kwocie jaką przeznaczyli na Stogi w budżecie obywatelskim, więc zrobili tylko 1/3 odcinka.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 2

Koty

Gratulacje dla dzielnic, w których wygrały kocie projekty... Są jakieś dane kto w ogóle na to głosuje?!
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 3

Partacze

Jeżeli jest tyle dróg rowerowych do poprawki, to ja pytam się kto odbierał poprzednie? Syn zadał mi pytanie, tato gdyby wszystko dobrze zrobili to co by było? Synu, odpowiedziałem, wiele firm splajtowałoby, bo nie miało by co robić ( czytaj poprawiać ). Pytanie drugie, kto to projektuje, jeżeli teraz trzeba tyle przerabiać? Marnotrawstwo pieniędzy, naszych wspólnych pieniędzy?
popieram tę opinię 126 nie zgadzam się z tą opinią 13

Ścieżka nadmorska

Nadmorska ścieżka rowerowa przypomina ser szwajcarski. Ubytki masy bitumicznej są tak znaczne, że niebawem nie będzie nadawała się do jazdy. Po zimie, gdy woda wejdzie w szczeliny i je rozsadzi ,ten piękny trakt będzie w fatalnym stanie. Może projektanci uwzględnią i tą trasę w swoich planach, o co w imieniu rowerzystów proszę.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 10

Przesadzasz

Odczuwalne ubytki na bitumicznym fragmencie ścieżki rowerowej w Gdańsku są jedynie przy drugim zestawie garbów, patrząc od strony Sopotu. Poza tym oczekujesz chyba, że to będzie tor trialowy, a nie miejska DDR.
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 4

Niestety jest wiele takich miejsc. Przy garbach, obrzeżach , na środku.... ech
Koło Rzemieślnika, dwa lata temu wycieli w kilku miejscach asfalt i do dzisiaj go nie uzupełnili.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 7

trzeba było ze swoim szwagrem zmoblizować ludzi do

głosowania na inny projekt wtedy być może twój szwagier a nie inny szwagier by zarobił...
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 7

ależ bystry z Ciebie tata

ależ ależ
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 8

Ja przynajmniej mam z kim pogadać , a Ty? Pieski tylko szczekają.....
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 0

odpowiedż jest prosta, łatwiej się wyciąga unujne i budżetowe pieniądze na BUDOWĘ czegoś nowego

niż na utrzymanie już istniejącej infrastruktury. Stąd Gdańsk chełpi się np budową nowych dróg ale wstydliwie nie wspomina o fatalnym stanie tych istniejących wcześniej.
popieram tę opinię 21 nie zgadzam się z tą opinią 2

100% racji
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 1

Zdaje się, że jest takie stanowisko u budynia jak oficer rowerowy.

Wydaje mi się, że pretensje należy kierować do niego chyba, że bierze kasę za nic.
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 1

jeśli naprawdę jesteś rowerzystą, to tylko można się dziwić twojemu rygoryzmowi

Piszesz, jakbyś nigdy w życiu nie popełnił żadnego błędu.

Taki perfekcjonizm dla innych z tolerancyjnym nastawieniem dla swoich błędów się nadaje do leczenia.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 2

by żyło się lepiej ... na stadionie lub w muzeum

Jeden projekt na dzielnicę to jakiś żart. Na szczęście mamy super duże muzea, stadion i nikomu nie są potrzebne baseny, ulice, monitoring, chodniki i powietrze. Ważne, ze postawiliście za 200 mln kloca ku swojej czci, a cebulakom rzucicie 11 mln i mówić o jakimś budżecie obywatelskim.
popieram tę opinię 46 nie zgadzam się z tą opinią 26

Jesli chodzi o mnie, to nie potrzebuje basenu.

Patrzac na to, jak wielu ludzi jednak wieczna narzeka na ich braki, to moze jest to dobry biznes? Jakas spoleczka i jedziemy z koksem.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 2

koty?

bez komentarza
popieram tę opinię 107 nie zgadzam się z tą opinią 29

no właśnie... co za kretyn w ogóle zgłosił taki pomysł... w KAŻDEJ dzielnicy....
popieram tę opinię 35 nie zgadzam się z tą opinią 15

Ty mądralko, Ty... Chciałbyś ze szczurkami pomieszkać?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

a co? lepsze te wasze place zabaw pod kazdym blokiem?
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 34

a ja nie.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 31

to dobra robota- dbanie o koty w taki sposób jak w projekcie

leczenie kotów, sterylizacja- wtedy jest ich zdecydowanie mniej-
jak u nas w rejonie na osiedlu dzięki pracy pewnej wspaniałej pani
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

Oczywiście nie może być ich za dużo, bo i im się ciężko wtedy żyje, i niektórym ludziom przeszkadzają. Jeśli jednak ktoś bredzi o tępieniu kotów, to niech od razu się przeprowadzi tam, gdzie są szczury i zobaczy, jak to miło. Szczury nie osiedlą się masowo tam, gdzie mieszkają koty, bo - choć dorosłe może tak - to ich młode sobie z takim drapieżnikiem nie poradzą.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Poprawa bezpieczeństwa a rebours.

Wygoda dla rowerzystów, to widać na pierwszy rzut oka - prosto i szybko,,, pod koła samochodu, który nie widzi pędzącego z tyłu rowerzysty. Np wyprostowanie i puszczenie ścieżki za przejściem przy Operze Bałtyckiej. Chociaż skręcający w prawo z Alei Zwycięstwa w Hallera mają dedykowane światło to wiele innych lokalizacji ich nie ma! A nawet ze światłem kierowca nawet ostro skręcając głowę widzi co najwyżej ze 20-30 m ścieżki. Pędzący rowerzysta, a wielu irracjonalnie szybko wjeżdża na przejścia >30 km/h, może wjechać w bok auta, którego kierowca przeświadczony o wolnej drodze rusza i skręca. Taki przejazd był przy starym Media Markt, bez świateł i do był dramat. Szykany na ścieżkach, chociaż dość niewygodne są jednak o wiele bezpieczniejsze dla rowerzysty niż zaproponowane tutaj rozwiązania. CHyba ktoś z lobby szosowego/rowerzystów świętych krów opiniował, projektował te nowe rozwiązania. Jako rowerzysta wolę stare, kilka jest OK, reszta ostrożnie bo będzie tylko gorzej.
popieram tę opinię 43 nie zgadzam się z tą opinią 30

proponowane są tylko nieco szersze

i na dużej prędkości wymijania ZNACZNIE niebezpieczniejsze. Stare można poszerzyć. Skrzyżowanie na rowerze trzeba pokonywać wolno nie zależnie czy są to szykany czy prosta jak strzała ścieżka na wskroś. Gdyby nie było tylku nierozważnych/idiotów kierowców/rowerzystów można by było przyjąć radykalniejsze rozwiązania, a tak trzeba wymyszać wolniejsze przejazdy, jak ronda samochodowe zamiast skrzyżowań bez świateł.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 12

15, max 20km/h

Tak, żeby w razie czego zatrzymać się na liku m i stuknąć w samochód z prędkością 0-5 km/h, a nie 10czy 15, albo i więcej.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

chyba nie jesteś kierowcą a jeśli już to kiepskim

Droga rowerowa biegnąca prosto i równolegle do jezdni jest dużo lepiej widoczna niż ta, która jest poodginana szykanami!

Przy prostej drodze, za pomocą LUSTEREK, kierowca może łatwo i szybko zobaczyć co się dzieje na ścieżce i to na bardzo długim dystansie. Dzięki temu wystarczy tylko raz obrócić głowę żeby zobaczyć to co się dzieje w martwej strefie tuz przy samochodzie.

Problem z widocznością jest właśnie tam gdzie tuż przed skrzyżowaniem zostanie umieszczona szykana. W takiej sytuacji, przy wykonywaniu manewru skrętu, gdy kierowca zatrzyma się, żeby np przepościć pieszych to auto ustawione jest pod takim katem, że w lusterkach już nic nie widać a jedynie obracając głowę łatwo można coś przeoczyć.

Tak wiec szykany, w większości przypadków, nie podnoszą a OBNIŻAJĄ bezpieczeństwo.

Dodatkowo rowerzysta wjeżdżając w ciasną szykanę jest narażony na kolizję z innym rowerzystą lub zahaczenie o barierki czy inne elementy w skraju drogi. Przez to cześć uwagi, którą powinien skupić na bezpiecznym pokonaniu skrzyżowania traci na bezpieczne pokonanie niepotrzebnej przeszkody.

Zgodzę się tylko z tym, że zdarzają się rowerzyści zbyt szybko i lekkomyślnie wjeżdżający na skrzyżowanie a przecież ich również obowiązuje w takich miejscach zachowanie szczególnej ostrożności. To jednak wyjątki.

Większość wypadków na przejazdach rowerowych wynika jednak z nieprzestrzegania przepisów przez kierowców samochodów (w tym i te przy zjeździe do MM), żadna szykana nie pomoże gdy kierowca nawet nie pomyśli o spojrzeniu na drogę rowerowa czy ustąpieniu pierwszeństwa. Na szczęście, w ostatnich latach, świadomość kierowców się znacznie poprawiła.

PS. Gdybyś się zainteresował tematem to wiedziałbyś, że proponowane zmiany był projektowane i opiniowane przez odpowiednie instytucje, również te odpowiedzialne za bezpieczeństwo.
popieram tę opinię 24 nie zgadzam się z tą opinią 8

chyba nie prowadziłes samochodu

spróbuj skręcając w prawo ujrzeć w lusterku rowerzystę np przy operze - życzę powodzenia
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 12

a Ty przeczytałaś to co komentujesz?

Przy Operze, gdy zatrzymasz się dopiero na przejściu dla pieszych, to faktycznie w lusterku nic nie widać. Opisałem takie sytuacje przecież wyżej.

Do tego, przez istniejące odgięcie drogi rowerowej w prawo, nawet jak już widać rowerzystę to można odnieść mylne wrażanie, że ten skręca w Hallera nawet gdy w rzeczywistości będzie jechać dalej prosto, przez przejazd dla rowerów.

Po przebudowie będzie tam znacznie lepiej.
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 2

a Ty chyba nie jesteś rowerzystą

oraz nie widzisz co robią kierowcy. Oczywiste jest, ze gapienie się w lusterka to prosta droga do zguby - martwa strefa się kłania. Jeśli jeździsz TYLKO NA LUSTERKACH TOŚ OSIOŁ I SAM JESTES KIEPSKIM, ŹLE WYUCZONYM KIEROWCĄ. Mnie dawno temu uczono, że prócz sprawdzenia w lusterkach wolnego miejsca przed manewrem dodatkowo, głową ZAWSZE SIĘ KRECI sprawdzając martwą strefę, po prawej lub po lewej, przy zmianie pasa i w właśnie na przejazdach równoległych. W lusterkach, szczególnie przy słabej widoczności nie widać samochodu (jadącego bez świateł, albo np ze słabymi diodami na zderzaku), przeszkód, a co dopiero rowerzysty. Nie zależy mi też, żeby coś komuś udowadniać tylko wygodnie ale i bezpiecznie jeździć po gdańsku, jako kierowca i cyklista pospołu - robię kilka tysi km rowerem i kilkanaście autem rocznie. Gdybyśmy zyliw Danii lub Szwecji, Holandii to takie rozwiązania byłby dopuszczelne, chociaż w Holandii jest b. dużo szykan, a tam rowerzysta jest rzeczywiście święta krową.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 6

Może nie codziennie ale regularnie zostawiam samochód i dojeżdżam rowerem do pracy, więc jak najbardziej jestem rowerzystą.

Doskonale wiem co robią kierowcy i rowerzyści na drogach, najwyraźniej jest to jednak zupełnie inny obraz niż ten który próbujesz tu wszystkim wmówić.

Owszem wszyscy pocieniają błędy ale też nie jest u nas aż tak źle. Rowerzyści, w większości, dbają o swoje życie i zachowują ostrożność na przejazdach, inaczej niemal każda przejażdżka kończyłaby się kolizją. Jak faktycznie jeździsz na rowerze to sam to na pewno doskonale wiesz.

Z kolei kierowcy też już się w większości przyzwyczaili do przejazdów dla rowerów i starają się ustępować pierwszeństwa. Wprawdzie wciąż są miejsca, gdzie wymuszenia zdarzają się nagminnie ale generalnie jest znacznie, znacznie lepiej niż przed laty. Jak ktoś jeździ na rowerze to również tego nie może nie zauważyć.

Z mojego doświadczenia zarówno jako kierowcy jak i rowerzysty jednoznacznie wynika, że największymi problemami naszych skrzyżowań jest kiepska widoczność (czasami można nawet nie zdawać sobie sprawy że tam gdzieś za pasami jest jeszcze przejazd) i geometria jezdni umożliwiająca rozpędzenie samochodu jeszcze przed wjazdem na przejazd. Przy zmianach wprowadzonych przy tej przebudowie problemy te zostaną zmniejszone.

A teraz wracając do sedna. Przeczytaj proszę jeszcze raz to co napisałem wcześniej, bo nigdzie nie stwierdziłem, że można korzystać jedynie z lusterek (NAPISAŁAM WPROST ŻE TRZEBA SPRAWDZIĆ MARTWĄ STREFĘ)! Gdy jednak ścieżka jest poprowadzona prosto, tuż przy krawędzi jezdni, to aż się prosi aby się nimi wspomóc!

Masz rację, że czasem (zwłaszcza gdy jesteśmy w ruchu) w lusterkach trudno wszystko zauważyć, jednak przy wykonywaniu manewru skrętu w prawo, przy dobrze poprowadzonej ścieżce, sprawa jest bardzo prosta.

Gdy skręt wykonujemy z marszu, od razu po dojechaniu do skrzyżowania, to lusterka nie są do niczego potrzebne. Drogę rowerową można przecież na bieżąco obserwować przez przednia szybę jeszcze zanim dojedziemy do skrzyżowania!

Natomiast gdy przed skrętem w prawo stoimy np na czerwonym świetle to w lusterkach doskonale widać to co się dzieje na drodze rowerowej i chodniku, zwykle jest wtedy chwila czasu i regularnie zerkając w lusterko łatwo zauważyć nawet najmniejszą zmianę!

Generalnie nieco podobnie jest przy zmianie pasa, jeśli przez całą drogę, od czasu do czasu zerkamy w lusterka to potem znacznie łatwiej i szybciej można ocenić co się za nami dzieje.

Oczywiście, w każdym przypadku, trzeba się jeszcze obrócić i upewnić czy droga jest wolna.

Proszę spróbuj się zastosować do moich porad, wprawdzie po latach, ciężko ci będzie zmienić złe nawyki ale w praktyce to naprawdę działa!
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

zgadzam się

Ewidentnie widać, że projekt miał na celu naturalną selekcję rowerzystów. Na przejściu/przejeździe rowerowym na ul. Hallera (na skrzyżowaniu z Al. Zwycięstwa) samochody wjeżdżają na zielonej strzałce nie patrząc na pieszych, ale pieszy może się zatrzymać - rowerzysta nie ma szans. Aż boję się pomyśleć co będzie się działo na przejeździe przez ul. Podmiejską wzdłuż kanału Raduni. Ale sami chcieliście.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 12

"samochody wjeżdżają na zielonej strzałce nie patrząc na pieszych" ?

bo brakuje w wyposażeniu przejścia dla pieszych 100 kg bloku kamiennego na kółkach, żeby pieszy mógł bezpiecznie 'wyprostować' kretyna. Chyba zgłoszę taki projekt do następnej edycji BO.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 2

zielona strzałka świeci się w momencie kiedy na przejściu/przejeździe jest czerwone !!! Ale czasami jakiś "nieśmiertelny" śmignie bo przecież z Hallera nie jadą
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 3

To przyjdź i sam zobacz, czy na przejściu jest zielone, czy czerwone, a później komentuj. Mamy z tym problem codziennie. Kilku kierowców doświadczyło już naszych emocji na karoserii swojego samochodu. Po prostu ręce świerzbią
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

tak właśnie było

Ruszyłem spokojnie rowerem spod opery kiedy zapaliło się zielone, zerknąwszy przedtem czy nic mi z lewej nie jedzie. Nie jechało.
Po przejechaniu około 1/3 szerokości przejazdu usłyszałem szum z lewej i.... za chwilę leżalem na asfalcie. Dziadyga kierujący samochodem stwierdził w pewnym momencie że " wjechałem mu przed maskę". Jego szczęście bylo że nic mi się nie stalo (potłuczenia wyszły dopiero nastepnego dnia), i BARDZO nie chciało mi się czekać na policję. Rower generalnie nie doznal jakiejś szkody (o dziwo). W końcu machnąlem ręką na to i pojechałem dalej. Trzeba uważać mimo jazdy na "swoim" zielonym.
Opowieść ku przestrodze wszystkim.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

A to źle, że nie poczekałeś na policje.
Straciłeś okazję zepsucia statystyki wypadków, nauczenia dziadygi jeżdżenia i na odszkodowanie z OC.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1

Być może....

Nie jeżdżę dla statystyk, ani nikomu na złość. Robię dość dużo km rocznie i czasem takie coś się po prostu trafi.
Kierowca jadący za sprawcą wypadku zatrzymał się, wysiadł i powiedział że wszystko widział. Ale widząc mnie wrzeszczącego na dziadygę stwierdził chyba że nie potrzebuję jego świadkowania i sobie pojechał. Ma plusa u mnie.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Chyba nie za bardzo rozumiesz co oznacza zielona strzałka

I kiedy się zapala. To normalne u rowerzystów, większość nie zna przepisów.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 5

cudownie! :)

Dziękuję za ten projekt rowerowy, ułatwi życie i rowerzystom, i pieszym, i kierowcom aut! super :)
popieram tę opinię 57 nie zgadzam się z tą opinią 41

Kierowcom akurat utrudni.

W niektórych przypadkach, gdy ścieżka przebieg przy skrajni drogi.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 25

Polizmeister a bywasz ty gdzieś w świecie?

jak nie to zachęcam. Zobacz jak wyglądają przejazdy rowerowe w Berlinie, Kopenhadze czy Amsterdamie. Na całym świecie obowiązuje zakaz odginania przejazdów rowerowych gdyż mylą kierowców co do tego że rowerzysta SKRĘCA w prawo. Gdy 10 metrów dalej ponownie SKRĘCA na przejazd - pod koła samochodu - często jest już za późno na hamowanie.
popieram tę opinię 22 nie zgadzam się z tą opinią 3

Realizacja projektu niczego nie ułatwi

Ten projekt na pewno nie ułatwi niczego pieszym, niestety. Bardzo często wracając z pracy korzystam z pieszego ciągu na trasie Opera Bałtycka - Dworzec PKP, to co wyprawiają rowerzyści jadący niby po ścieżce rowerowej, to jest dramat. Jazda 2, 3 rowery obok siebie (człowieku nie masz gdzie uciec), przejeżdżanie przez przejścia dla pieszych, postoje na środku chodnika - to jest już norma. Czekam na patrole policyjne, które może mandatami czegoś nauczą tę uprzywilejowaną grupę.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 14

Bez sensu, jeśli służby miałby wystawiać tam mandaty za łamanie przepisów to piesi również by ich sporo dostali.

"Jazda 2, 3 rowery obok siebie (człowieku nie masz gdzie uciec)"
To może lepiej idź chodnikiem zamiast częścią wydzieloną dla rowerów, wtedy nie będziesz musiała uciekać.

Fakt, rowerzyści wyczyniają różne dziwne rzeczy ale w tym miejscu piesi nie są wcale lepsi. Tłum bardzo często idzie tam całą szerokością chodnika i drogi dla rowerów a potem stoi na przejściu przez tą ostatnią oczekując na światła.

Swego czasu przechodziłem tamtędy codziennie i szczerze mówiąc bardziej niż rowerzyści przeszkadzali mi inni piesi blokujący swobodne przejście czy wyprzedzenie.

Prawda jest taka, że przy Operze jest po prostu za wąsko.

Dlatego, zamiast utrudniać sobie nawzajem życie, lepiej pomyśleć trochę o innych. Przecież każdy chce po prostu dotrzeć na miejsce. Rowerzyście nic się nie stanie jak nieco zwolni lub zmieni tor jazdy a pieszemu gdy stanie krok dalej lub zejdzie z części dla rowerów widząc rowerzystę.
popieram tę opinię 16 nie zgadzam się z tą opinią 3

:(

Wyobraź sobie, że idę po chodniku, a części rowerowej unikam jak ognia, bo wiem, że nie jest przeznaczona dla mnie. Tego samego oczekuję od rowerzystów. Zapytaj kolegów i koleżanki czy wiedzą kiedy wolno im poruszać się rowerem po chodniku.... Zakładam, że przynajmniej połowa nie będzie wiedziała.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 9

NOWY Nowy Port!

Wygraliśmy!!!!
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 3

Czas najwyższy

ujednolicić prawo pierwszeństwa rowerzystów i wprowadzić pierwszeństwo także na przejazdach kolejowych.
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 20

uh oh trolololo
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 3

POsterunkowy

będzie sobie żartował jak zda służbę.
Zrozumiano!?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

ZASPA to chyba jakaś niewyżyta!

Po co nam kolejne boiska??? Jedno koło 15 lo chyba wystarczy
popieram tę opinię 18 nie zgadzam się z tą opinią 4

Dolny Wrzeszcz

Szkoda, że nie udało się z doświetleniem Parku nad Strzyżą :( To piękne miejsce, które jednak wieczorami zamiera..
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 2

a wygrana Gedanii to jednak bzdura

zamiast tego 3-4 mniejsze projekty mogłyby być zrealizowane, a byłoby to zauwazalne dla o wiele większej ilości ludzi, nie tylko lokalnych mieszkańców, ale i spacerowiczów po Wrzeszczu..
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 3

Człowiek

Bardziej dbamy o koty niż o nasze dzieci na Chełmie
popieram tę opinię 39 nie zgadzam się z tą opinią 8

Ale chelm przeciez wygral budowe boiska :)
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

Tylko, że Chełm jest duży i obejmuje też Orunię Górną. Zamiast wybrać coś dla ludzi to znowu zajmujemy się kotkami... ;/
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 3

ale boisko już jest
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

a w czym zwierzeta sa winne?

Jest ich za duzo wiec zgloszony projekt pomoze w ograniczeniu ich rozmnazania sie. Widzisz tylko czubek wlasnego nosa.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 2

Prawda uśpić je i będzie problem z głowy raz na zawsze !!!
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

Szczepienia

Szkoda tego projektu dotyczącego szczepień. Są to bardzo drogie szczepienia wielu osób na nie nie stać.
popieram tę opinię 22 nie zgadzam się z tą opinią 8

I bardzo dobrze ze szczepienia nie przeszly. Kiedys tego nie bylo i dzieciaki byly zdrowsze, wystarczy hartowac dzieci i vedzie ok. Ja sie ciesze ze przeszły inne, wazniejsze projekty.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 19

bzdury i efekt wiary w garbate aniołki, dlatego w szkole powinien być dentysta, zamiast katechety
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 1

Jedno drugiego nie wyklucza.

Masz problemy z logiką albo jesteś lewakiem.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

jasne - koty. Żałosne i niewyedukowane to nasze społeczeństwo. Ale ciemnym ludem łatwiej rządzić.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

Budzet obywatelki to tylko i wylacznie sprytne omijanie przetargow.

Przykladowo siedlce "Remont schodów - ul. Zakopiańska i Tarasy" koszt 125 000 PLN! To sa dwie partie schodow! Remont tego z obecnego stanu do marmurow kosztowalby normalnie max 20 000!

Chcialbym zobaczyc szczegolowe rozliczenie tego projektu po jego wykonaniu.
popieram tę opinię 26 nie zgadzam się z tą opinią 2

To by trzeba nagrać na kamerkę.

I potem od wykonawcy uzyskać rozliczenie (ma obowiązek udostępnić ale wnioskować trzeba przez UM) i sprawdzić, czy nie ma na przykład faktur za sprzęt czy materiały które nigdy tego remontu nie ujrzały.

125tyś to koszt z kosmosu. Te schody są w dobrym stanie, jedyny zarzut to, że nie mają podjazdu dla wózków. Nie zapadaja się piwnice pod tymi blokami. Nie ma nawet dużych ubytków betonu. Oj rozliczenie tego projektu będzie ciekawe.

No chyba ze to maksymalny budżet z marginesem bezpieczeństwa na nieprzewidziane sytuacje. Ale nawet jeśli to bardzo przeszacowany.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

tu chodzi jeszcze o schody w poblizu sklepu samoobslugowego, ale kwota i tak z kosmosu
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

a widziałeś te schody?? Chodziłeś nimi??? Jeśli one są w dobrym stanie (szczególnie te przy Zakopiańskiej, ale te przy Tarasach wcale nie lepsze, ZIMĄ stają się ŚMIERTELNYM - nie żartuję, kilka lat temu ktoś się na tych schodach zabił - niebezpieczeństwem!), to masz coś z głową!!!

Natomiast zgadzam się, że kwota na remont jest mocno podejrzana. Ale tak można powiedzieć o wielu projektach, więc...
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Widziałem, chodziłem. W zimie również.

Schody jak każde inne. Jak ktoś jest ciamajda to i na płaskim chodniku się połamie.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Źle przygotowane głosowanie mobilny internet nie pozwalał zagłosować fuszerka
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 4

No chyba tylko Twoj
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wygrała przebudowa 20 skrzyżowań? Spokojnie, przebudują 5 i powiedzą, że się kasa skończyła. Mieszkańców Przeróbki i Stogów już tak miasto oszukało z remontem Siennej.
popieram tę opinię 26 nie zgadzam się z tą opinią 1

"Sieć głównych tras rowerowych Gdańska - poprawa bezpieczeństwa i jakości"

zwycięstwo tego projektu jest zarazem PORAŻKĄ, bo oznacza, że w wielu miejscach inwestycje zostały źle zrealizowane.

na te same elementy będą po raz drugi wydawane publiczne pieniądze.

czy ktoś poniesie konsekwencje?
popieram tę opinię 40 nie zgadzam się z tą opinią 10

Jako pierwszy będę protestował jak cokolwiek zmienią w rejonie ulicy Podmiejskiej

Zastosowanie rozwiązania z tego projektu jest niebezpieczne dla pieszych i rowerzystów, ponieważ kierowca jadący nawet 30km/h nie jest w stanie zauważyć rowerzysty!!! 20 metrów dalej jest przejście, cztery litery schodzą z siodełka i przeprowadzają bezpiecznie rower aby cały zdrowy jechać dalej!
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 22

O wiele bezpieczniej niż w przypadku przeprowadzania rowerów jest wtedy, gdy to samochody są przepychane przez skrzyżowanie, a rowerzyści jadą i piesi idą.
popieram tę opinię 16 nie zgadzam się z tą opinią 1

Tylko, że ten pomysł w tym miejscu jest kretyński. Dzięki temu będzie więcej martwych rowerzystów i kierowców w więzieniach.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 14

tomku, jak łatwo zgadnąć gdy ty piszesz ;-)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Ja się dołączę!!!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Widzę, że mieszkańcy Przeróbki dali się nabić z butelkę. Głosowali na dzielnicowy projet ulicy Siennej, który w rzeczywistości jest zrobieniem dojazdu do dwóch prywatnych domów.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 6

A może by tak do szkoły?

Do dwóch zliczyć potrafi osesek. Domów tam dużo, a ulica została zrypana podczas remontu Siennickiej.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

A inni

Odnoszą wrażenie, że w Gdańsku są tylko rowery, może trzeba było zrobić ścieżki rowerowe koło galerii Bałtyckiej podczas przebudowy skrzyżowania a nie wykorzystywać BO.
popieram tę opinię 16 nie zgadzam się z tą opinią 4

Do autora

To nie brac Lewoniewska ale bracia Lewoniewscy
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0
Odpowiedź redakcji:

Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

Rowery, rowery ,rowery i coś jeszcze?
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 11

"Wyprostowanie" drogi rowerowej przy operze to porażka

przynajmniej w takim wyglądzie jak na zdjęciu - tam większość stanowią piesi, a teraz na przejście będą wpadać rozpędzeni rowerzyści. Ścieżka powinna mieć szykanę i być poprowadzona bliżej budynku opery. Miejsca dla pieszych przy Al. Zwycięstwa brak.
popieram tę opinię 19 nie zgadzam się z tą opinią 23

powinna omijac opere z drugiej strony
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 6

TO jakiś wałek, że w dzielnicy przechodzi projekt mający 400głosów, a nie tek który ma 2000?
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 9

Nie wałek, a zasady, projekt mógł zdobyć tylko jeden głos, ale jeśli akurat "załapał" się finansowo na pozostałą do podziału kwotę pieniędzy, przechodził. Stąd takie sytuacje, ze 400 głosów wygrywa z 2000 (tańszy projekt z droższym, o ile ten droższy nie zajął pierwszego miejsca).
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0

no wałek nie...

...ale moim zdaniem szalenie demotywujące... Bylbym osobiście bardzo smutny, gdyby w mojej dzielnicy wygrał projekt, mający 1/3 głosów co mój
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

Pamietam , ze byla sciezka rowerowa wzdłuż Aleji Zwycięstwa ,

chyba przedwojenna.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

"wynieść poziom przejazdów i przejść dla pieszych do wysokości chodników i drogi rowerowej. "

Czyli zafundowanie nam kolejnych garbów na głównych drogach.
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 14

Zygzakowate przejazdy dopiero stana się niebezpieczne jak je wyprostują

i będziemy mieć wpadających batmanów bez oświetlenia na skrzyzowanie
popieram tę opinię 22 nie zgadzam się z tą opinią 20

Brakuje znaków dla kierowców, że zbliżają się do ścieżki rowerowej

W projekcie brakuje znaków dla kierowców, że zbliżają się do ścieżki rowerowej albo jakiś wysokich garbów przed ścieżką dla tych zmotoryzowanych matołów.Jadąc np ścieżką przy Grunwaldzką aż szyja boli od tego ciągłego oglądania się na boki bo może któryś grubas zza kierownicy znowu będzie chciał wymusić.
popieram tę opinię 17 nie zgadzam się z tą opinią 23

za te 2mln to byście porozdawali światła i odblaski do tych rowerów. Jak tu kogoś dojrzeć w tłumie ludzi po zmroku. A szowinizm to sobie zachowaj we własnej chacie.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 12

Żeby były skuteczne

Musiały by wypalać dziury w potylicy. Jak ktoś nie patrzy to i oświetlonego nie zobaczy.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 3

Już kilka razy rozdawali a jakoś wciąż pełno batmanów

Były niedawno dwie akcje rozdawania lampek. Pewnie się bateryjki skończyły albo jeszcze pewniej leżą w szufladzie.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

:(

Szyja to boli pieszych od ciągłego rozglądania się czy jakiś rowerzysta, albo nie daj Boże kolarz, wjeżdża na przejście dla pieszych, albo zapitala chodnikiem i dzwoni na człowieka.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 8

Powinni zamontować kamery i karać mandatami

Powinni zamontować kamery i karać mandatami, a garby swoją stroną też ale takie na pół metra
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 3

a kierowców szyja boli od sprawdzania czy jakiś osioł nie wjeżdza na przjeście 30 czy 40 km/h

To nie jest argument. Przy takich prędkościach kierowca nie zauważy rowerzysty na skrzyżowaniu bez świateł. Będzie się musiał każdorazowo niema zatrzymywać przed przecięciem ścieżki. Kilka razy już widziałam taki dzwon na żywo i to przy mniejszych prędkościach.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 6

"Będzie się musiał każdorazowo niema zatrzymywać przed przecięciem ścieżki."

O zgrozo, zatrzymać? Naprawdę?

W dodatku na lokalnej drodze (bo przecież na głównych ciągach są zwykle skrzyżowania z sygnalizacją) TRAGEDIA!

PS. W większości przypadków, jeśli widoczność jest dobra, to sprawny kierowca obejdzie się bez zatrzymania. Wystarczy, że będzie przewidywał i zawczasu zacznie zerkać na drogę dla rowerów...
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

Kastracja

Kastrowanie kotów ważniejsze niż place zabaw i siłownie dla ludzi. O co tu chodzi przecież Jarek ma już kotka
popieram tę opinię 32 nie zgadzam się z tą opinią 6

to pomysl o co chodzi
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 6

to dobrze

A ja się cieszę, przeszło wszystko na co głosowałam
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 5

czyli uciekania przed rozpędzonymi obcisłogacimi osobnikami ciąg dalszy
popieram tę opinię 18 nie zgadzam się z tą opinią 9

a kto posprząta teraz ...

te plakaty reklamowe porozwieszane nielegalnie na czym popadnie w całym mieście ?
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 2

precz z trwonieniem publicznych pieniędzy dla garstki cyklistów

jakie niby uzasadnienie jest że cykliści czują się niezbyt bezpiecznie? ile było ofiar wśród cyklistów a ile ofiar spowodowali sami cykliści
popieram tę opinię 24 nie zgadzam się z tą opinią 27

" ile było ofiar wśród cyklistów a ile ofiar spowodowali sami cykliści"

no właśnie cymbale pieniaczu :D
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 4

To trzeba było głosowac na co innego. Do kogo masz pretensje?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Patrząc na projekty

to raczej koty miauczą
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Kanał Raduni.

Od Oruni proszę się odczepić! Nie można dopuścić do realizacji tego chorego pomysłu! Zamiast przejazdu rowerowego powinny tam być barierki! Przejazd powinien być przy obecnym przejściu dla pieszych! Inaczej doprowadzicie do jeszcze większych korków i będzie znacznie więcej wypadków!
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 15
~Botrzebamyśleć

Ty chyba sam masz do łba daleko ;)

przecież 200m dalej w górę i tak są upierdliwe światła... 30m w dół również....
WCALE to nie wpłynie na korki... przejazd rowerowy - z pierwszeństwem aut w tym wypadku jak jest w projekcie - NIC NIE ZMIENI w sprawie korków....

" i będzie znacznie więcej wypadków" - hahahahhaa ;) no tak, bo oznakowany przejazd to (Twoim skromnym zdaniem) więcej wypadków niż obecny nielegalny nieoznakowany po krawężniku dodatkowo ze słabą widocznością zza rogu xD

co za debil

ps. patrz kmiocie:
http://bo.rowery.gdansk.pl/trakt-sw-wojciecha-przejazd-przez-ul-podmiejska
pod obrazkiem masz suwak...
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 8

Ja już widzę jak rowerzysta widząc przejazd będzie ustępował pierwszeństwa. W tym momencie przejazdu tam nie ma i tak powinno zostać. Postawić barierki i kierować rowery w stronę obecnego przejścia. Tam niech sobie jadą. Puknij się w łeb.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 11
to, że Ty pajacu nie widzisz, nie znaczy, że znajdzie się rowerzysta-psychopata który będzie się ładował pod koła :)))

zakładasz, że wszyscy rowerzyści to samobójcy - jesteś idiotą...
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 3

Widać że jesteś pisowki. Bo barierki tam tylko pisowskie szmaty proponują ze sługusem Jaworskim na czele. Ta ulica na Oruni powinna mieć strefę tempo 30 z wyniesionymi przejściami dla pieszych. Dojazdem dla aut do Centrum jest Havla
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 3

Ogólnie lipa

W 450 tys mieście zwycięski projekt uzyskał 6tys. głosów a pozostałe jeszcze mniej. Porażka demokracji - ale tak to jest jak tylko święta większość się liczy i nie szanuje się zdania mniejszości.
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 4

jak swoje zdanie wyrazila mniejszosc?
brakiem reakcji na cokolwiek?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nikt nikomu nie bronil glosowac

jesli Polacy olewaja wszelkiego rodzaju wybory i glosowania a pozniej maja pretensje, to ich problem.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

super, jestem bardzo zadowolona z wyniku

nasz projekt wygral, bardzo sie ciesze
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 9

Jak co roku - sterylizacja kotek w kazdej dzielnicy - brawo !!

Czy na prawdę jest to taki problem w waszych dzielnicach ? Nie mamy czego upiększać ? Czego remontować lub rewitalizować? Tylko pieniądze na głupoty wydawać ?

Animal patrol - dobre sobie ? A kto w takim patrolu bedzie ? Znowu ktos na tym chorym pomyśle cos zarobi.
popieram tę opinię 35 nie zgadzam się z tą opinią 7

Zauważ, że dzielnicowe projekty dot. opieki nad kotami przeszły tylko w 2 dzielnicach na 32 dzielnice. Więc na jakiej podstawie twierdzenie, że sterylizacje kotek na każdej dzielnicy? A w dodatku w tych 2 dzielnicach gdzie te projekty zakwalifikowały się do realizacji nie są pierwszymi projektami. Na Chełmie na przykład pierwszy projekt to boisko za 600 tys. zł - to jakoś nikogo nie oburza i nie zastanawia, a 95 tys. na sterylizacje i leczenie kotów juz tak?
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

Hasło następnej edycji

"Koty na rowery"
popieram tę opinię 34 nie zgadzam się z tą opinią 2

wtf?

Nie kumam, na zielono są często projekty z mniejszą ilością głosów niż te co "nie wygrały" w związku z tym na jakiej zasadzie są typowane te wygrane projekty????
Ps. projekt Matarnia - jak duży będzie ten plac zabaw, dopiero co miasto ogłosiło, że da na niego kasę a tu w projekcie też wygrało, czyli planują tam zrobić jakieś centrum zabaw czy co?? Podwójne finansowanie tego samego jest co najmniej śmieszne i sprzeczne z założeniami chyba no nie???
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3
na takiej zasadzie, że jak masz w budżecie milion, i odpowiednio projekty:

A - 600 000 zł - 1000 głosów
B - 600 000 zł - 999 głosów
C - 300 000 zł - 1 głos

to wygra a i c, bo B przekroczyło by budżet

jest to swego rodzaju głupota, i powinno być rozwiązane inaczej...
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 1

Nie wiem czy ktoś zauważył, ale im większa

liczba rozsądnych pomysłów, tym większa szansa że wygra jakiś debilizm... Powinna być opcja głosowania na "TAK" i głosowania na "NIE".
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

Debile marnuja pieniadze

Zenada.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 9

Zenada

Żenujące ze nie można wykonać dokończenie remontu ulicy SIennej.Akcja z szumnym Budżetem Obywatelskim niema sensu,widać to po ilości głosujących, a władza itak swoje zrobi lub nie.Wiecej nie będę głosował . Prezydencie - znajdź wrescie pieniądze na Sienna a nie wydawać pieniądze na złe zrobione ścieżki - wyegzekwować od wykonawców poprawe.Widać nieudolność obecnych władz.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 4

znowu koty na Chełmie ???

Wydaje mi się, że w zeszłym roku już miał być zrobiony porządek z tymi kotami. I teraz znowu ? I na to 95 tysięcy złotych ???
popieram tę opinię 22 nie zgadzam się z tą opinią 2

ktoś zwietrzył dobry interes - ciekawe gdzie kasa z zeszłego roku.
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 2

Kasę dostają gabinety weterynaryjne, wybierane w drodze jawnych przetargów

przez Miasto na świadczenie usługi sterylizacji kotów, a nie ludzie, którzy napisali ten projekt. Każdy gabinet weterynaryjny w Gdańsku może wystartować w przetargu.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 4

Aha, a jaką mi dasz gwarancje że

gabinety nie są (choćby finansowo) związane z ludźmi którzy zgłosili projekt???
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

zadnej
nie o to w tym projekcie chodzi
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Ale trutka/hycel jednak tańsi i skuteczniejsi

Ci co dokarmiają koty winni płacić wysokie mandaty, za stwarzanie zagrożenia epidemiologicznego oraz zagrażanie chronionym gatunkom ptaków. Koty bezpańskie trzeb bezwzględnie usuwać!
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 3

Ręce opadają nad skalą potencjalnego bestialstwa drzemiącego w uśpionych psychopatach

Polak = katolik = bezempatyczny, okrutny prymityw.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

To własnie moż powiedziec o bezmózgowcach dokarmiajacych koty.

Te mimo dokarmiania masowo wykańczają dzikie ptactwo, które jest o wiele cenniejsze niż bezwartościowe sierściuchy.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

Mam nadzieję, że kiedyś wpadniesz i dostaniesz wyrok bezwględnego pozbawienia wolności

za zabijanie kotów.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 3
jesteś debilem - jak większość... to już robi się nudne...

nie ma przepisu mówiącego o tym, że zakazana jest eksterminacja jakichś zwierząt... (POZA zagrożonymi gatunkami, i paroma innymi - np kretów nie wolno, bo jakiś cymbał wymyślił, że spulchniają glebę xD ale i tak wszyscy mający działki kupują włosy u fryzjerów...hmm.. ciekawe... nieprawdaż?)

można zabijać myszy...
można zabijać szczury...
można zabijać również koty... które poza genetyką niczym się od powyższych nie różnią

zakazane jest ZNĘCANIE się nad w/w... a nie eksterminacja...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

Coś ci się jednak porąbało w chorym umyśle zwyrodnialca z tą zgodą w prawie na zabijanie kotów

Twoja wypowiedź jest tak żałosna, że szkoda czasu na nawet dwa zdania polemiki. Mam nadzieję, że zło, które siejesz wróci do Ciebie. Na szczęście większość gdańszczan w demokratycznym głosowaniu broni się w definicji człowieczeństwa, pochylając się z troską nad podłym losem wolnożyjących kotów, by w humanitarny sposób zmniejszać ich populację. Miejsce takich jak ty (nie zasługujesz na dużą literę) zaburzonych osobników, jest w jednym szeregu z ciemnymi chłopami pokazanymi w "Pokłosiu".
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2
ale ćwok ;)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

poprawka?

Ta ścieżka przy galeri bałtyckiej to chyba na koszt projektanta powinna byc porawiona a nie z budżetu obywatelskiego.
Weźcie wyciągnijcie tego projektanta sprzed komputera i wyślijcie w teren aby obejrzał świat. może takich głupot nie będzie projektował.
Nawet na rysunku widac że z tą ścieżką pod estakadą było coś nie tak.
ech...
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 3

projektant to moglby tam naet bajkonur zaprojektowac.
ktos to przeciez zatwierdzil, ktos przybil pieczatke
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Siedlce - rekord niewykorzystanej kwoty do zwrotu do budżetu miasta = 146 tysięcy!

Kto z Szanownych Radnych tej dzielnicy odpowiada za takie skandaliczne niedopracowanie komplementarności budżetowej projektów? W innych dzielnicach widać, że potrafią po gospodarsku liczyć - często pojawia się zero, jako pozostała do wykorzystania kwota, względnie maksymalnie kilka - kilkanaście tysięcy wobec kilkuset tysięcy całkowitego budżetu.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

A mnie zastanawia, jak to możliwe że w niektórych dzielnicach dostępna jest kwota

dokładnie taka, jakiej potrzebuje wygrany projekt?
Jakoś nie wierzę, że miasto dało jakiejś dzielnicy np. 242000 na projekty i akurat tyle kosztuje zwycięski.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

To jest kwestia częstokroć dobrych umiejętności negocjacyjnych z dostawcami usług

w zakresie cennika. Trzymając się przykładu siedleckiego. Była tam pozycja - "Monitoring na Siedlcach" za 170 tysięcy, za co chciano kupić i zamontować bodajże cztery kamery na słupach, które miały zostać wpięte następnie w system monitoringu miejskiego. Uważam, że - po pierwsze - kosztorys był mocno przeszacowany, po drugie, nie wysyłano zapytań ofertowych do kilku dostawców usług. Każdy przedsiębiorca operuje w ramach pewnego marginesu marżowego, co wynika choćby w przypadku firm świadczących usługi, że mają one stałe rabaty na zakupy w hurtowniach z artykułami z elektroniką, telewizją przemysłową i spokojnie można by zbić cenę z owych 170 tysięcy do 146 tysięcy. Miałam identyczny przykład w życiu. Wiedziałam po wyliczeniach, że nie mogę wydać więcej na zakup techniki wraz z usługą jej montażu, niż _dana kwota_ i zwróciłam się do oferenta z prośbą o ponowną wycenę. Okazało się, że dało się ją zbić do akeptowalnego finansowo poziomu, który zapiął posiadany budżet. Uważam, że na Siedlcach zabrakło staranności, cierpliwości w pisaniu projektów, albo też, niestety, podziału zadań, współpracy z innymi radnymi i aktywistami dzielnicowymi spoza rady, by podzielić się zadaniami, jeśli tzw. lider był zbyt obciążony pracą umysłową.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

śródmieście

drugi w głosowaniu projekt: Biskupia Górka, bardzo duża liczba głosów, nic z tego; więc dlaczego nie dołożyć z tego, co zostało w dzielnicach i nie zrobić? czas ruszyć tę BISKUPIA GÓRKĘ wreszcie; wygrało boisko, bo głosowało całe gimnazjum z pewnością; czy to uczciwe?
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0

Co za idiota wymyślił, i głosował

Na liczenie głupich kotów, które mają tak duży wpływ na nasze życie, co gołębie, a nawet mniejsze, bo gołębie brudzą...
Najgorsze jest to, że na to nic nie znaczące przedsięwzięcie poszło 250.000 zł... Puf.
popieram tę opinię 21 nie zgadzam się z tą opinią 4

Doczytaj

Spis powszechny kotów nie przeszedł, miał 190 głosów, przeszedł projekt Animal Patrol - 1493 głosów. Wskazane jest zapoznać się najpierw z wynikami głosowania a potem je komentować.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Jestem za poprawą ścieżek rowerowych

W dzisiejszym rano jadąc rowerem z Gdańska do Sopotu wzdłuż ulic Al. Zwycięstwa i Grunwaldzka wyznaczoną ścieżką rowerową czterokrotnie został na mnie wymuszony przejazd przez samochody zjeżdżające z tego ciągu lub na niego wjeżdżające. Dobre hamulce i mój refleks okazały się przydatne. Jestem gorącym zwolennikiem poprawy bezpieczeństwa rowerzystów.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 8

I mówisz czterokrotnie ci przejachali przez ścieżkę ?

Musi być z ciebie niezłe ciacho w tych rajtkach
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 5

STOGI - SIENNA

Porażka !!! Zablokujemy ul.Sienną w sezonie letnim, jedyną drogę dojazdową na plażę stogi i górki zachodnie, może miasto się ruszy z remontem. Ulica miała być wykonana cała w pierwszym etapie.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 1

Sienna jak Łąkowa w połowie wyremontowana .Oficjalnie cała?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

Apeluje do wszystkich kotów wsiadajcie na rowery!może się uda coś ugrać jeszcze więcej

Może na pyszna karmę nam dadzą albo jakieś darmowe domki na osiedlach z własnymi ogródkami będzie super koty na rowery ;)koty nauczcie się pisać jak ja więcej dla nas będzie z BO hihi miał.........ps żartowałem napisane dla uśmiechu
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 5

Czy to nie wbrew regulaminowi?

Na moim osiedlu wszędzie (w garażu, na furtce, w windach ) były plakaty by głosować na projekt przy właśnie moim osiedlu. A dokładniej :
"MOŻEMY POMÓC ZAGŁOSOWAĆ RODZINIE LUB ZNAJOMYM, LUB PORPOSIĆ KOGOŚ O POMOC - JEDEN ADRES EMAIL MOŻNA PODAĆ MAX 10 RAZY"

Zastanawiam się czy naprawde można było podać e-mail 10 razy? Czy to nie wbrew regulaminom? :(
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Długie Ogrody !!!
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

chełm dla kotów ....

tyle kasy na koty ....kociarska dzielnica, te pieniadze powinni przeznaczyc na wylapanie i uspienie !
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 6

a co z osiedlem moje marzenie ?

przydal by sie darmowy miejski meleks ktory wozil by miedzy osiedlem a pentla tramwajowa albo co kolwiek !
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

Trzeba bylo myslec gdzie się mieszkanie kupuje a nie myslec i meleksach...
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

dostałem za darmo od miasta

a ty placisz 1400 i za 30 lat bedzie twoje
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

grrr

Znowu będą kolejne remonty i utrudnienia w ruchu miejskim. Nosz ku##a to się nigdy nie skończy.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 3

Korzystam ze ścieżek rowerowych ale ogólnie jestem przeciw temu projektowi

Przejazdy powinno skorygować miasto bez żadnych projektów.
Ponieważ to miasto wydało zgodę na ich złe wykonanie.
Oficer rowerowy powinien przeglądać projekty i nie dopuszczać do powstawania takich bubli. I tu pytanie. Skoro tego nie robi to czym się zajmuje?
Można by uznać, że nie ma ludzi nie omylnych i każdy uczy się na własnych błędach.
Można by gdyby nie fakt że na Morenie na skrzyżowaniu Jaśkowej i Nowolipie właśnie powstał kolejny "zygzakowaty" przejazd.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 7

rowerzysta - perfekcjonista?

nigdy nie zdarzało ci się popełniać błędów?

Wiele rozwiązań, które są obecnie korygowane, powstawało kilka(naście) lat temu.
Po prostu miasto się stopniowo adaptuje do zmieniającej się sytuacji: skala ruchu rowerowego jest kilkadziesiąt procent (a w niektórych relacjach kilkaset procent) wyższa niż wtedy, gdy te projekty były realizowane.

Jeśli krytykować to konstruktywnie i po przemyśleniu skutków stosowania własnych sformułowań.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 2

Przecież pisze, że nie ma ludzi nieomylnych, problem w tym ileż razy można się mylić ten JEDEN raz???
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 5

kibel na stogach

ostatni raz biotę udział
w zeszłym głosowaniu wygrywa jedyna droga dojazdowa do dzielnicy stogi i robią parkingi i drogi dojazdowe do stoczni jachtowej dalej brakuje pieniędzy
teraz przechodzi budowa kibla dzielnicowego głosuje 500 osób
stogi będą pośmiewiskiem czy ktoś słyszał o dzielnicowym kiblu
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3

Rowerowy obłęd!

Banda kretynów na rowerach znów za jakiś czas zablokuje miasto organizując jakies obłędne przejazdy czy jakies masy krytyczne, ale budujmy ścieżki, tylko po co????
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 16
w gdańsku, ćwoku, nie ma masy krytycznej, właśnie po to, żeby tacy jak Ty debile nie narzekali :)

radzę się doedukować... o ile już nie jest za późno....

takich jak Ty 600 lat temu wieszali na bramach miast z tabliczką, ku przestrodze dla innych debili... żeby nie kłapali dziobem jak nie mają nic do powiedzenia :)
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Aktualizacja, godz. 13:19 Podczas trwającego dwa tygodnie głosowania najwięcej głosów ....!!! kto to pisał ? Statystyki nie

Co za nietrafne porównanie w stosunku do liczby mieszkańców zamieszkujących daną dzielnicę. Powinny być procenty... Rudniki zamieszkuje prawie 1.400 mieszkańców a Chełm prawie 49.000 zatem co tu porównywać.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Wychodzi na to że na Chełmie głosowało prawie 12 razy więcej osób niż zamieszkałych na Rudnikach....
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Po co im ścieżki skoro i tak jadą po chdniku?

http://galeria.trojmiasto.pl/org/1483105_Po-co-sciezka-rowerowa-skoro-obok-jest-chodnik.jpg
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 4

bo jakiś idiota to projektował, samo miejsce jest niebezpieczne i bez tego podjazdu (wąsko)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

bo tam nie ma miejsca na pełnowymiarową drogę dla rowerów

koszty wiercenia przepustu pod linią kolejki byłyby dość wysokie, a tak można stworzyć odcinek wspólnej przestrzeni, gdzie wszyscy mogą się czuć bezpiecznie jeśli na siebie uważają
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

szkoły ??

Niech mnie ktoś poprawi ale wydaje mi się, że projekty modernizujace szkoły nie miały brać udziału w budżecie obywatelskim...
2078 głosów, 500 000 PLN - SZKOŁA MARZEŃ - remont głównego dziedzińca szkolnego, placu apelowego oraz wymiana podłóg, okien i lamp na terenie Szkoły Podstawowej nr 1 i Gimnazjum nr 27 (ZKPiG nr 20 w Gdańsku)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

wypożyczalnia rowerów

Kiedy p. Adamowicz spełni swoją obietnicę dot. wypożyczalni rowerów w Gdańsku??? Miało być ich mnóstwo i co? na obietnicy się skończyło!!!
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

zmarnowane pieniądze

rowerzyści poruszają się po jezdni, lub chodniku, a po ścieżkach rowerowych dysfunkcyjne mamusie prowadzą wózki z dziećmi; zmarnowane pieniądze, z których większy byłby pożytrek, gdyby je po prostu wyrzucić w błoto
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 3
nie pisz tak, bo zgred na 99% nie zrozumie... tzn zrozumie, ale odwrotnie, że: "jeżdżą drogami, bo ścieżka zniszczona"

koledze powyżej chodziło o to, że ta ścieżka jest pełna :)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Na Jasieniu nie ma kotow. Jest moze jeden. Czy jego sterylizacja bedzie kosztowala 48 000? No tak, jak ich nie ma to trudno je zlapac i troche to potrwa. Ja to moge zrobic za 48 000. Do patrolowania bede potrzebowala samochod za 47 000, 2 zl na kielbase na zwabienie kota i reszta na sterylizacje.
TO JAKIS ABSURD I WYCIAGANIE PIENIEDZY Z TYMI KOTAMI.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

koty

Na Jasieniu nie ma kotow. Jest moze jeden. Czy jego sterylizacja bedzie kosztowala 48 000? No tak, jak ich nie ma to trudno je zlapac i troche to potrwa. Ja to moge zrobic za 48 000. Do patrolowania bede potrzebowala samochod za 47 000, 2 zl na kielbase i reszte na sterlizacje.
TO JAKIS ABDURD Z TYMI KOTAMI I WYLUDZANIE PIENIEDZY!
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
do góry