Widok

SKM ogłasza przetarg na modernizację składów. Tym razem się uda?

Opinie do artykułu: SKM ogłasza przetarg na modernizację składów. Tym razem się uda?.

Rozpoczyna się kolejne podejście SKM do modernizacji części swojego taboru. Poprzednie było nieudane, bo wykonawca - firma Tabor Szynowy Opole - w trakcie prac złożyła wniosek o upadłość i nie dokończyła inwestycji.Rozpisany właśnie przetarg potrwać ma do 22 lipca. Jeżeli znajdzie się wykonawca i podpisana zostanie z nim umowa, to będzie on miał 13 miesięcy na remont składów. To ważne, bo inwestycja jest realizowana przy udziale środków unijnych, które należy wydać w okresie rozliczeniowym, ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

MOdernizacyja?

a ja myślałem, że skmki już są zmodernizowane.
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 3

A Pesa, nie? Za daleko, za drogo, czy za dobrzy sa?
popieram tę opinię 19 nie zgadzam się z tą opinią 0

kupic nowe

modernizacja to strata czasu i pieniędzy
popieram tę opinię 19 nie zgadzam się z tą opinią 1

dokładnie te składy i tak nie pasują do naszych peronów...
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 1

Byle nic nie robic
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

NOWE KUPIĆ

graty oddac ukrainie czy innemu kazachstanowi !
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 2

ukraina i kazachstan maja lepsze pociagi od naszych !
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wykopać prezia....

Kuźwa.....modernizacja...wymiana okien,siedzeń,toalet i ew. silników....a cała reszta ma służyc ile???? 5 ? 10 ? lat ?.Czyli tyle ile Prezes ma do emerytury.Czy tego zarządu nie można kopnąc w d....Pani prezesowa jest "siostrzyczką przełożoną" więc kompresy może potrafi ???? przyłożyć
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wszystko źle!

Nic porządnie nie zrobią, zawsze muszą kombinować i kręcić. Cała ta hołota z SKM powinna być wymieniona na porządnych ludzi. Nic dobrze nie działa, strach jeździć tymi pociągami. Ale mam nadzieję, że w końcu wszystko się zmieni na lepsze i będą kursowały składy wyremontowane. Należą nam się takie od co najmniej ośmiu lat!
popieram tę opinię 65 nie zgadzam się z tą opinią 6

Czas = pieniądz

Zamówienia na dużo pieniędzy zazwyczaj trwają długo, no ale ludzie, bez przesady! Ile już się gryzą z tymi przetargami, a ani jednej umowy nie udało się wypełnić? To wszystko mi śmierdzi wewnętrznymi konfliktami i łapówkarstwem.
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 0

Rozwiązać SKM zrobić przetarg na obsługę bo w to badziewie nie opłaca się inwestować...
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

Dajcie spokój z tymi modernizacjami

Te zmodernizowanych kilka składów to jedna wielka fuszerka, co chwila coś się psuje, drzwi się ciągle zacinają i nie można ruszyć, ogrzewanie nie działa i zimą zimno w tym jak w lodówce.
Do d*py z taką modernizacją, która tak na prawdę to tylko lifting wizualny za kupę kasy.
W tej chwili SKM nie ma czym jeździć, przez co pociągi kursują w 10-20 minutowych odstępach od Gdyni do Gdańska, a na Wejherowo co 30-40 minut, co za żenada !!!
Kiedyś pociągi jeździły co 7 minut od Gdańska do Gdyni, a za Gdynię co 15 minut.
Lepiej kupić większą ilość zwykłych starych EN57 od Przewozów Regionalnych i załatać tym dziury w rozkładzie jazdy, bo co nam po kilku odpicowanych kolejeczkach które jeżdżą raz na ruski rok, w dodatku się psują i są niepunktualne.
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 1

SKM- Skansen Kolei Miejskiej

W SKM nic się nie uda, bo to jest komunistyczny moloch, gdzie zasiadają sami nieudacznicy, ciągnący tylko do siebie!
popieram tę opinię 104 nie zgadzam się z tą opinią 4

zasiadają dawni towarzysze PZPR i ich dzieci
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 0

no, szkoda tylko ze jako jedyna spolka po PKP, jest rentowna.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 4

to juz nie komunisci

teraz to tylko uklady rzadowe i wszyscy tam to po lini platfusów. Hasło przewodnie kto nie z nami to przeciwko NAM. Kiedys to byla zupelnie inna firma, dzisiaj to kabaret
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Zal na to patrzyc

Strach tym jezdzic
popieram tę opinię 77 nie zgadzam się z tą opinią 3

Strach jeździć

Bo można się jakimś cholerstwem zarazić, tyle tam brudasów i meneli i strzykawki się pod siedzeniami walają.
Czy ktoś coś zrobi z tymi ćpunami i menelami jeżdżącymi tam i z powrotem bez biletów,co tylko chleją , palą kipy , ćpają butapren i rozpuszczalnik i sikają po przedziałach i cuchną gorzej niż świnie w chlewie.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

Zleccie wy ta modernizacje Niemcom czy UK i problem zniknie !!! powaznie

Od nieudolnosci calego systemu PKP czy tzw. kolejowego w PL mamy juz mdlosci. Marnowanie czasu i pieniedzy a nie wiadomo czy to nie celowe i sprytnie pokombinowane aby szmal brac za nic .
popieram tę opinię 48 nie zgadzam się z tą opinią 7

Nalezy wspomniec ile te nieudane kolejne proby modernizacji pochlonely szmalu w sumie !

Za te kwoty by juz nowe pociagi byly gdyby to zsumowac. Wiec PKP i SKM zna sie na wszystkim oprocz ekonomii i racjonalnego gospodarowania pieniedzmi a najlepiej jakby im pieniadze wagonami dostarczac a prezesom dac zlote korony i leksusa oraz cygara kubanskie i futra z lisow dla rodzin
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 1

Niewolniku
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

"Rich and Pretty" tak można nazwać ten lifting.

Będzie WC? Ho ho ho! Bogato. Nowe okna? Ho ho ho! Pięknie.
popieram tę opinię 66 nie zgadzam się z tą opinią 3

Co oni mają modernizować ?

SKM już prawie składów nie ma , jeżdżą co pół godziny , bo nie mają czym jeździć.
A co do WC to po cholerę je montują skoro są zamknięte na 3 spusty.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 0

O przepraszam, ostatnio podczas hamowania przed Rumią drzwi od klopa otworzyły

z hukiem i trzaskiem. Myślałem, że to mój wielbiciel fuhrmann zasadził się na mnie. Bez kitu!
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

W domu się wygnój a nie nosisz klocka ze sobą.

Co za ludzie 15 minut nie wytrzymają bez defekacji.W tramwaju czy autobusie nie ma kibli i co,wytrzymujesz czy walisz pod siebie?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 7

Ubrany w gajerki za kasę podatnika walę na 10 cudownych obietnic i podcieram się zegarkami Nowaka-)

A cygara trzymam na konwencję.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

Dla konwencnji
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Przecież wystarczyło się skonsultować

z trójmiejskim wybitnym specjalistą od szybkich kolei i lotnictwa. Szkolonego w Chinach za pieniądze podatników. Ten specjalista nazywa się J.Bąk.
popieram tę opinię 43 nie zgadzam się z tą opinią 8

Ręce precz od Bąka !!!

Rękę podniesioną na Bąka władza odrąbie
popieram tę opinię 17 nie zgadzam się z tą opinią 2

Odrąbie

Bąkowi czy uczciwym ludziom ???????
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 1

To jest analogia do słynnego cytatu z Gomułki.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie z Gomułki tylko z Cyrankiewicza
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

uczepili się tych kolejek i przez ostatnie

60lat nic się nie zmieniło !!!!! oddać te trupy na złom i kupcie nam coś normalnego-nowego. My też chcemy jeździć ładnymi kolejkami, a nie całe życie starocie wiecznie modernizowane.
Duże fiaty też mozna było modernizować przez kolejne 100 lat !!!!!!!
popieram tę opinię 80 nie zgadzam się z tą opinią 3

To nie modernizacja.........

.........Tylko zwykły lifting wizualny !
Napchali trochę elektroniki, wywalili ścianki przedziałowe i wymienili siedzenia (na mniej wygodne w dodatku), reszta to zwykły poczciwy EN57 z lat 60-tych.
Taka prawda niestety.
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 1

EN57

większość EN57 jeżdżących po Trójmieście jest z 1988...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wyremontowane wystarcza na krocej niz nowe!

To tak jak z nowym samochodem. Jak go tylko wyremontujesz to za jakis czas trzeba znowu cos wymienic. Lepiej kupic mniej a nowe niz bardzo stare remontowac.
popieram tę opinię 64 nie zgadzam się z tą opinią 3

Gdyby kupili nowe to by nie mogli podwyzek biletow robic co drugi miesiac :)

Oni maja taka filozofie !!! A tak to i podlubac wiecznie mozna przy starych i sie ciagle psuja wiec Prezes wspanialy moze mnozyc koszty w nieskonczonosc bo ksiegowa moze ciagle pisac ze trzeba sruby wymieniac i cos naprawiac . A tak to co ? Nowy by jechal idealnie i by sie blyszczal i jak tu koszty mnozyc skoro by nic sie nie psulo 30 lat :) Nowe sa nieprzydatne dla SKM bo ani by dotacji panstwa nie bylo a tak to wiecznie do koryta splywa szmal bo sie caly czas cos psuje. Nowa filozofia :) '' Tylko stare nas odnowi '' :)
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 2

EZT

Większość EN57 w Trójmieście została wyprodukowana w 1988r. a okres eksploatacji każdego zespołu trakcyjnego przewidziany jest na 50 lat, dlatego właśnie modernizują te tabory.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

skm

dziwne SKM Trójmiasto naprawi składy SKM Warszawa, a na swoich nie potrafi. chyba,że po drodze ktoś musi zarobić
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

PESA

Lepiej kupić nowe PESy...
popieram tę opinię 16 nie zgadzam się z tą opinią 0

BERLIN !! panie prezesie czy sie panu podoba ?

Oj tak i jest pieknie i pociagi takie luksusowe i czyste a jak pedza po tych szynach :))) a dlaczego u was w PL takich nie macie ? oj panie Von Johan bo u nas sa rewolucyjne zmiany strukturalne i wprowadzamy nowy niespotykany na skale swiatowa system ze "' BIEDA PROWADZI DO BOGACTWA '' :) ale najpierw musimy calkowicie zubozyc spoleczenstwo oraz firme doprowadzic do bankructwa i wtedy sie odbijemy od dna jak rakieta :) Acha ! Acha ! to my Niemcy tez powinnismy tak zrobic zeby miec nowy tabor ? Oczywiscie ! powinniscie zrobic drogie bilety oraz panie Von Johan obic mlotami te pociagi blyszczace bo to az wstyd zeby pociag byl czysty i taki idealny bo to swiadczy ze tworzycie klase burzuazji i nadecia spolecznego a ludzie lubia skromnosc i biede i tak ogolnie to ten wasz Berlin to jest do D,,,y bo wszyscy tacy usmiechnieci jak w domu wariatow bo niby z czego oni tacy zadowoleni :)))
popieram tę opinię 16 nie zgadzam się z tą opinią 1

Po co?

Przecież są dobre, wytrzymały 50lat, wytrzymają drugie tyle.
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 2

Poco to sie tylki noco
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 3

Przetarg powinien być na wymianę całego nadwozia!

Kosz jest znacznie mniejszy niż zakup nowego a efekt może być powalający. Warszawskie skm tak zrobiło. Składy wyglądają bardzo nowocześnie i są wygodne. Podwozie ze starych "kibli" może być nadal eksploatowane (skm i tak nie ma się gdzie rozpędzić).
Obecna modernizacja to tylko do wymiana plastików i malowanie!
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 4

MODERNIZACJA TRUPA

Ciągle przerabiają pociągi które nie nadają się do jazdy w kolei miejskiej (mało drzwi, ogromna dziura pomiędzy peronem a wagonem). Najlepsze, że za komucha trafiły one do gdańska tymczasowo, na miejsce wagonów mających po 4 wejścia z każdej strony, podłogę dokładnie na wysokości peronu, z przerwą wynoszącą około 5 cm.
popieram tę opinię 27 nie zgadzam się z tą opinią 1

Cholera, przepraszam, napisałem Gdańska zamiast Trójmiasta, zaraz się przyczepi banda debili, że dyskryminuję inne miasta. Co gorsza z małej litery, więc inni debile będą pisać, nie mam szacunku do Gdańska. A prawda jest taka, że całe pomorze jest straszną prowincją. I szczerze mam w d... wszystkie te drobnomiasteczkowe kompleksy :)
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 3

najpierw myślałem, że wszyscy są tutaj porąbani, ale w końcu uznałem, że to pewnie ja :)
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

Po prostu

ręce opadają. Bezmyślność, bylejakość, jakoś to będzie - tak jest w skm.
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 0

Maja łeb w tych kolejach ze normalny tego nie pojmie :)

piekna filozoficzna droga ekonomia prawie jak Lenin :) bo Lenin nawet gwarantowal wszechobecny dobrobyt i droge ku sloncu :) . To sa ekonomiczne zagadki z ktorych przewaznie G,,,o wychodzi ! W latach 70 tez ich prezes mowil ze nowe sklady beda w 75 i tak oto minelo kolejne 40 lat na tym planowaniu . W 1939 byly lepsze i szybsze pociagi i to nie mit tylko fakty wiec kolejnictwo zamiast sie rozwinac sie cofnelo . Czyli cofaja sie krokami milowymi idac do celu przed nimi :) nawet najwieksi filozofowie nie pojma tej jakze odkrywczej nowej filozofi SKM :)
popieram tę opinię 19 nie zgadzam się z tą opinią 0

Dlaczego zlikwidowano dodatkowy stopień

umożliwiający wsiadanie i wysiadanie z pociągu skm. Stopień znacznie zmniejszał przerwę pomiędzy pociągiem a peronem.
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 1

A ja wam prorokuję

że nawet w PKM będzie koszmarna dziura pomiędzy wagonem a peronem...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Bo liczy się bardziej komfort połączeń bezpośrednich pasażerów od Słupska do Gościcina - milion bydła z Trójmiasta niech skacze

Kaszëbsczi ekspres pod szyldem Szybkiej Kolei Miejskiej.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

skorodowalo mocowanie i odpadl.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie ma to jak reanimować 3 trupy, zamiast kupić jeden nowy skład...

na gwarancji... Wolę te kolejki co 15 minut, ale przynajmniej nowe... co mi po kolejkach co 5 minut skoro to tylko odświeżony trup.
popieram tę opinię 21 nie zgadzam się z tą opinią 3

to wsiądź do tego cudeńka kiedy będzie kursować co 15 minut.Nie domkną się drzwi od ścisku i nafaszerowane czujnikami g.. stanie na dobre
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

Niczym się nie różnią od nowych.

To jest fakt.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Czy się uda ???

Qrka ale dno, może się uda a może nie - czy my jesteśmy w Afryce?

Lepiej haratnąć w gałę
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 1

Niech nazwa '' SKM ORKAN '' ,,:) Z NAMI DO CELU :) '' Piechota zdrowiej '' :))

Byly w PRL hasla :) ''Partia przewodnia rola narodu '' :))) to byly hasla a najlepsze mialy nazwy zaklady inwalidow '' ZRYW '':) tragikomizm jak dzis :)
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Głuszek a co z dziura?

mów!
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

Kupić pendolino za 2,7 mld zł, które u nas będzie jeździć 160km/h

to jest dopiero przekręt stulecia - nasze pociągi np. PESA mogą się poruszać z taką samą prędkością ale są 10x tańsze !!!

Jest jedna równica między nami a Czechami - tam za takie przekręty są konsekwencje w Polsce władza jest totalna
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 1

Jak chodzi o modernizacje podwyzek dla prezesow to potrafia to w jeden dzien zrobic :)

Ale pociagi to panie jest przezytek i najlepiej jakby SKM bylo bez pociagow bo to takie uciazliwe i sie ludzie szwedaja po tych peronach ! :)
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0

klimatyzację zamontujcie głąby
popieram tę opinię 19 nie zgadzam się z tą opinią 1

nie ma to najmniejszego sensu na tak krotkich trasach pomiedzy przystankami.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 4

Boazeria sosnowa :)

Uwielbiam tą boazerie sosnową wewnątrz SKMek :)) i te zardzewiałe, niedające się otworzyć okna :) yhmmm :) i ta przerwa przy wsiadaniu/wysiadaniu - ze ktoś jeszcze nie stracił nogi :P
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 0

Głuszek kiedyś był w PO...

Wtedy jeździł do stolicy na kurs dla kandydatów na członków rad nadzorczych, ale skoro siedzi w SKMce to chyba nie wybrali go :-(
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

Remontować te trupy to jak z malucha robić audi.

Nie rozumiem tej filozofii. Po co ładować kasę w stary sprzęt, lepiej jest kupić kilka nowych potem za parę lat wymienić kilka kolejnych i tak sukcesywnie odświerzać ten tabor. Odrestaurowane może wygląda ok ale skro tak chcemy dorównać tej Europie to na pewno w taki sposób tego nie zrobimy. Kolejnictwo to porażka, to samo z modernizacja torów zamiast trochę dołożyć i zrobić trasy dla szybkich kolei to nie zrobili zwykłe tory bo w sumie po co japonia nie odda nam przecież muzealnych szybkich pociągów. Bilety coraz droższe, obsługa na coraz gorszym poziomie i czy to kolej mijska czy pkp jest poprostu żle. Pamietam jak jeszcze rok temu jadąc pociągiem stałem z dzieckime (3 miesięczny) na rekach obok kibli bo pan konduktor nie miał przedziału dla matki z dzieckiem a wózek musi być złożony bo zajmuje przejscie.
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 2

ehh

Ja bym wolał 7 nowych pociągów niż 20 wyremontowanych gratow. I powoli wymieniany tabor.
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 1

Drevnolino, ręcę opadają, usilna modernizacja projektu (regionalnego) z 1962 roku dla kolei miejskiej

-pamiętam komentarze kibiców EURO2012 skaczących z walizkami przez "dziurę" na peron, przeciskających się w 2 pary bocznych drzwi w archaicznym wagonie.
- Pan Rzecznik nadal twierdzi ze Szybka Kolej 'Miejska' ma być wygodna dla potencjalnych 80 tys. pasażerów okolic Wejherowa niż 800 tych z Trójmiasta chcących się dostać do pociągów z wózkami, rowerami, walizkami, nogami w gipsie , dziećmi, itd...
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 1

Panie redaktorzu ! Sytuacyja naszego SKM jest napieta jak normalnie te no ! baranie :)

Ale jest pod kontrolo i modernizacyja sprzed 50 lat idzie calym tempem panie redaktorzu ! a jako ja prezes powiem od siebie ale tak od serca mego ze normalnie jak ta kolej widze to az mi łzy leca i serce sie sciska bo juz od dziecka kochalem kolej ! a ludzie to panie redaktorzu sa jak wilki i wciskaja mi szpilki :) Ale musi pan przeciez z pieniedzy sie rozliczyc ! Musi to na Rusi :))),,, ! czyli prezesu nasz kochany jest wszystko ok ! oczywiscie ze jest gitarka :) a teraz jade na obiad se do willi :) ! pociagiem skm pan jedzie ? nie leksusem bo nie lubie sie tloczyc z tymi ludzmi bo tak lekarz mi zaleca :)
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0

Zamiast miasto pogonić to dziadostwo, to trzyma takich Głuszków i ekipę.

Te składy nadają sie tylko na ZŁOM, a nie do remontu. co tu remontować, jak trzeba wymienić na nowe Bombardiery czy PESY!
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 1

drzwi

dzisiaj były znowu nie domknięte, a nawet 2 drzwi!
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

ciekawe

Jak zamierzają rozpisać przetarg jak z artykułu wynika że chcą zastosować kryteria dyskryminujące podmioty posiadające np kredyty w banku. Przecież nie można komuś zabronić przystąpienia do przetargu gdy ma firmę ponieważ wygranie przetargu może spowodować, że firma wyjdzie z długów.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

ZLIKWIDOWAĆ SKM!

Modernizacja? To strata pieniędzy, bo trójmiasto potrzebuje pociągów, które będą szybko rozpędzały się ze stacji, obecne nawet po modernizacji nie będą w stanie pokonywać odcinków między przystankami szybciej niż dotychczas. Należy kupić nowoczesne pociągi. Co do SKM jako przedsiębiorstwa to najsensowniej byłoby dokonać konsolidacji ZKM, MZK, ZTM, SKM i PKM, przyniosłoby to ogromne oszczędności w utrzymaniu zarządów i administracji, za które można by inwestować w tabor. Jest to pomysł postulowany od lat, ale nie na rękę włodarzy, bo ogranicza ilość stanowisk, które można "obsadzić kolesiami"
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 1

a do ilu chcesz się cudaku rozpędzić na odcinku 700 m od Stoczni do Gdyni Głównej?Kolejki po modernizacji a nawet przed przekraczają 100 km/h tylko po co to komu kiedy między stacjami masz kilometr dwa?Wiesz ile prądu zużywa taki pociąg kiedy się rozpędza?Wyhamowanie go od razu po rozpędzeniu to himalaje braku ekonomicznego myślenia
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

wystarczy że rozkładową 70 tkę osiągnie zaraz za stacją to czas jazdy skróci się na całej trasie o jakieś dobre 20 minut
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

P.

i o to wlasnie chodzi,coraz wiecej urzedasów na ktorych pensje ida podwyzki cen biletów itp.100 firm 100 prezesów.u mnie w poprzedniej firmie mowiono o kryzysie a pozniej okazalo sie ze szefo zgarniał 10 tys miesiecznie pensji i dodatkowo 30 kwartalnie.a nam potrafil zabrac 100 zl premii
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

tabor

ZŁOM ZŁOM ZŁOM !!!
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

PRZESTANIECIE PŁAKAĆ

jak w końcu ktoś każe wpuścić kolesiom więcej prywatnych przewoźników (np Leo Express) od razu sie okaże (jak w przypadku Polskiego Busa) że można jednak mieć super tabor, normalne ceny i na tym zarabiać.

na razie jeszcze to odwlekają i rzucają kłody pod nogi ale już niedługo (2017) to będzie mus i nie ma zmiłuj zapierdziane betonowe dziadki i obrażone panie w kasach !
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 0

zapomniałem dodać

wszak każdy normalny (nawet 5 letnie dziecko) wie że lepiej kupić 7 nowych niż remontować 21 padlin. tym niemniej jak ktoś słusznie to rozgryzł chodzi o KOSZTY. gdzie dorobią "prezesi do spraw koloru ławek na peronach" niż na wiecznym naprawianiu czegoś? tu fakturka na śrubki a tam na uszczelki i sie kręci..
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 2

6 LAT

6 lat trwa już ogłaszanie przetargu. 6 KUR*A LAT !
Sam zaraz złoże oferte
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 0

nie, nie składaj! bo wygrasz jeszcze, upadniesz i kolejne 3 lata w plecy ...

nie, nie, proszę nieeeeeee
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

składaj

jakby co to ci pomogę - mam młotek, spawarkę i płynność finansową
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Klimę wreszcie zamontujcie!!!!!!

albo jakąś PORZĄDNĄ W E N T Y L A C J E !!!!!

jak zmienią w tych trupach okna na te z małymi lufcikami, to latem sie w nich ugotujemy!!!
teraz przynajmniej można okno otworzyć...
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0

No Heniek!

Jedziem do castoramy po farbę i zaczynamy remont.
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ice osc

dawaj mnie tu nowe składy z pewnościom przyjebie burnera na cisowej
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 6

Icuś

Już jadą po ciebie, też będą psikać, ale pieprzem po twojej elewacji facjatą zwanej.
Obstawiam ze twoje dzieciństwo lekkie nie było, w patologiach lekko nie jest. Wrzuciłes film po miesiącu, ale niestety miejski i kolejowy monitoring dłużej przechowuje nagrania, także widać twoich kolesi na peronach. Gostek co na krosie prze galerię jechał też myślał że go nie złapią.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

My to zrobim ze śwagrem

Ja ze śwagrem mogliby to zrobić. Po robocie klepiem codzień auta w Bolszewie. Nawet golfy III czasem też.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

Brawo Olo, zróbta to ze śwagrem

SKM potrzebuje pomocy
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

Przyjrzyjcie sie temu składowi po lifcie po 3latach,

zobaczycie w jakim jest stanie, jadąc ostatnio takim składem to okrutnie coś w nim stukało w podwoziu, jedne z podwójnych drzwi zewnętrznych nie otwierały się. W środku była już widoczna posunięta korozja kilku elementów wykończenia, oczywiście system informowania głosowego nie działał, a wyświetlacze działały co drugi. Poprostu brak słów, masakra, co to za marnowanie środków (unijnych i samorządowych). Jak to może być, że kupując skład pociągu za grubą kase nie ma klimy, jest dużu odstęp między peronem a wejściem, mało wejść do pociągu... brak słów
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

czy w SIWZ znalazł się zapis o niedomykających się drzwiach

i wymianie smrodu na nowy? i zaspach naokiennych zimą?
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Kalkulator modenizacji

Modernizacja? Kto tak kalkuluje. Nowe pojeżdzą może i 30 lat, a zmodernizowane 10. Nowe i tak trzeba kupić, predzej czy później. Modernizacja nic nie da, to tylko odświerzenie. Zabraknie nawet klimatyzacji, co już jest standartem.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

To znów przetarg = bylejakość...

Znów wygra najniższa cena czyli najgorsze wykonawstwo i marne materiały? Nie, dziękujemy!
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie miał bym przeciwko modernizacji zamiast kupowania nowych nic przeciwko, gdyby nie jedneo ale.

Modernizacja nie rozwiązuje podstawowego problemu tych składów, mianowicie niewielkiej liczby drzwi na wagon. dla pociągu miejskiego na wagon tych rozmiarów najlepiej gdyby były 4 pary a nie 2 wejść.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

Zaraz zaraz....

Niedawno czytałem, że SKM naprawiała czy modernizowała kolejki dla jednego z miast w Polsce. Dlaczego w takim razie musi jakieś przetargi kombinować, które same w sobie kosztują zamiast wziąć się do roboty?
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

dokładnie tak jest

SKM stanęła do przetargu na modernizację ETZ-ETÓW innej polskiej firmy kolejowej.
Jak to możliwe ??? Nie wiem
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

schody schody schody

przed chwilą w TVP Info mówili że SKM łaskawie zaczęła kombinować czy nie zrobić drewnianego schodka w pociągach w związku z różnymi wysokościami peronów w linii trójmiejskiej, linii słupskiej i linii tczewskiej, a także czy nie DOGIĄĆ torów do peronów...

BO UNIA EUROPEJSKA TO WYMUSZA

no tak. cargo, czyli bydło pasażerskie nieważne, ważne są wytyczne urzędołów. rzygać się chce.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
do góry