Widok
Wadliwa konstrukcja pierścieni tłokowych ( za mała wysokość w stosunku do standardowych w innych konstrukcjach) - rozwiązanie wymiana tłoków na zamiennik specjalnie dla tych silników ( produkt USA - 600 dolarów/ kpl. ) lub przetoczenie kanałów pod pierścienie tłokowe i zastosowanie wyższych pierścieni a przy tym wymiana uszczelniaczy prowadnic zaworowych lub jeśli jest taka potrzeba wymiana prowadnic zaworowych.
Jeśli hałas dobiega z okolic bloku/ kadłuba silnika w grę może wchodzić przy nadmiernym zużyciu oleju silnikowego - podtarcie płaszcza wodzącego tłoka ( owal tłoka powyżej 0,10 mm) co skutkuje stukiem ( kołysaniem się tłoka w górnym i dolnym punkcie zwrotnym ) .Inną sprawą może być zużycie panewek korbowodowych lub sworznia tłokowego. Pamiętać trzeba że często przy nadmiernym zużyciu oleju przez silniki 1.8 , 2.0 tfsi towarzyszy awaria pompy olejowe ( ostatnio robiłem - samochód z Norwegi).
Chleje olej ... Tak zazwyczaj bywa, gdy nie rozgrzewamy silnika przed wyruszeniem w drogę , zwłaszcza w okresie zimowym tylko od razu startujemu na zimnym silniku. Później po paru latach intensywnej eksploatacji dziwimy się, że silnik olej pali,ma niższą moc lub więcej paliwa zużywa.
W swoim życiu jeździłem różnymi autami ,zanim ruszyłem w drogę zawsze rozgrzewałem silnik i nigdy z żadnym samochodem nie miałem problemu . Wszystkie chodziły jak zegarki i nigdy też nie dolewałem oleju między zmianami.
W swoim życiu jeździłem różnymi autami ,zanim ruszyłem w drogę zawsze rozgrzewałem silnik i nigdy z żadnym samochodem nie miałem problemu . Wszystkie chodziły jak zegarki i nigdy też nie dolewałem oleju między zmianami.
To ile czasu przed wyruszeniem odpalasz samochód skoro rozgrzewasz go przed jazda? Rozumiem odpalać samochód i poczekać aż się olej rozporowadzi i dopiero ruszać, bo tak zazwyczaj robie, ale czekac aż się rozgrzeje? Po 10min stania na odpalonym silniku wskazówka od temperatury nawet nie drugie, szczególnie w zimę, do tego nijak ma to się do ciepłego oleju.