Odpowiadasz na:

Re: Bezpieczeństwo rowerzystów po otwarciu tunelu

no i bardzo dobrze...

tylko do tego jeszcze niech usuną bezsensowne znaki i bezsensowne światła dla pieszych

a co do bezpieczeństwa w tunelu...
odpowiedź jest... rozwiń

no i bardzo dobrze...

tylko do tego jeszcze niech usuną bezsensowne znaki i bezsensowne światła dla pieszych

a co do bezpieczeństwa w tunelu...
odpowiedź jest prozaiczna... walisz środkiem pasa i tyle...

Kodeks drogowy dla rowerzystów
Dziennik Ustaw z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późniejszymi zmianami
stan aktualny na: czerwiec 2012 r.
Dział I Przepisy ogólne
Art. 2.
47) rower - pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m

Dz.U.2016.0.124 t.j. - Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
§ 15 Szerokość pasów ruchu
maksymalna to 3,75m

Kodeks drogowy
Rozdział 5 - Ruch pojazdów
Oddział 6 - Wyprzedzanie
Art. 24.
2. Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu zachować szczególną ostrożność, a zwłaszcza bezpieczny odstęp od wyprzedzanego pojazdu lub uczestnika ruchu. W razie wyprzedzania roweru, wózka rowerowego, motoroweru, motocykla lub kolumny pieszych odstęp ten nie może być mniejszy niż 1 m.

Zgodnie z art. 16 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108 poz. 908 z późn. zm.):
4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa.

"możliwie blisko" - czy kierowcy OBIEKTYWNIE zgodzą się na 30cm... no bliżej krawężnika i bezpiecznie rowerem się po prostu NIE DA...

no to (po raz SETNY) liczymy...
3,75m - 0,9m - 1m - 0.3m = 1,55m

czy ma ktoś samochód o szerokości 1,55m?
smart ma 1,535m
tico 1,4m bez lusterek

pasy w tunelu na schematach mają 3,5m, nie 3,75 :)

więc jeszcze 25cm trzeba odjąć... ma ktoś samochód o szerokości 1.2m?
"królowie szos" którzy najgłośniej szczekają pewnie takie właśnie mają....

wniosek jest (również) prozaiczny... sędziowie to ludzie inteligentni, każdy sędzia dojdzie do takiego samego wniosku...
skoro kierowca i tak musi zmienić pas ruchu żeby wyprzedzić, to nie ma najmniejszego znaczenia czy rowerzysta zajmie cały pas czy nie...

problem pojawi się tylko jeden, i jak zwykle ten sam: ludzie...

i kierowcy
i rowerzyści

-pierwsi powiedzą, że mam jechać "MOŻLIWIE NAJBLIŻEJ" najlepiej po ścianie... pozdrawiam...
-pierwsi powiedzą, że to absurd i potwarz, żeby jakiś rowerzysta raz na 5 minut ośmielił się spowalniać ruch w tunelu ;)))
-drudzy powiedzą, że boją się o zdrowie bo NIEKTÓRZY z grupy powyższej wyprzedzają jak idioci
-drudzy powiedzą, że powinni w tunelu zrobić DDR najlepiej w obie strony, a najlepiej pasy ruchu dla rowerów...

co pominąłem?

zobacz wątek
8 lat temu
Aradash

Odpowiedź

Autor

Polityka prywatności
do góry