Widok

Citroen C3 Aircross: napakowany mieszczuch

Opinie do artykułu: Citroen C3 Aircross: napakowany mieszczuch.

Ma interesującą stylistykę, niezłe silniki w ofercie, a do tego szeroką możliwość personalizacji - przedstawiamy wam kolejnego miejskiego crossovera, tym razem od Citroena. Poznajcie model C3 Aircross, czyli zdecydowanie większego brata C3.

Citroen po udanym debiucie najnowszej generacji modelu C3 poszedł za ciosem i postanowił zaatakować popularny segment B również crossoverem. C3 Aircross to "uterenowiona" wersja klasycznej C3, a zarazem świetna alternatywa dla tego hatchbacka. W ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jakie toto pokraczne i brzydkie...

Aż na swój sposób urocze.
popieram tę opinię 17 nie zgadzam się z tą opinią 6

dokładnie tak, wygląda jakby się zgubił

ale ogólnie, środek, spoko
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

1.2L i spalania 8l/100km?

W Saabie z 2001 roku mam benzynę 2.0T i w mieście bierze 12L/100km, a Meganka z 2014 z dieslem 1.5L dci w mieście nie weźmie więcej, jak 6L/100km, w trasie do 3.4L/100km udało mi się zejść...
Oba mają o 1 cylinder więcej...
popieram tę opinię 20 nie zgadzam się z tą opinią 1

Też na to zwróciłem uwagę, prawie 9L/100KM to grubo, jak w tak małym samochodzie!
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0

A jak ma być przy takiej pojemności? Wsadziliby wolnossący silnik 1.8-2.0 i spalanie spadłoby o litr przynajmniej a jazda byłaby o niebo przyjemniejsza. Ale durne przepisy unijne dyskryminują pojemność silnika, więc powstają takie trzycylindrowe potworki z turbo.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ale da się dziś robić zdrowe silniki o normalnej pojemności i mocy. Patrz na Fiata 500X. Silnik 1.6L R4 i 110KM. Ewentualnie taka Vitara też R4 1.6L i 120KM :) Jakoś pomimo przepisów te auta nie mają agregatów pod maską.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

I ta moc, której nie ma wcale poniżej 5k obrotów

Taaa, wolnossący silnik to jest to ;)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 5

Hę?

Jeżdżę wolnossącym V6. Rwie aż miło od 2000, żadnej turbo dziury a od 4000 na mokrym włącza się asr. do zobaczenia na światłach ;-)
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3

a ile twoje V6 ma pojemności bo chyba taki był kontekst tej rozmowy

ten 1.2 ma podobne osiągi jak 2.0 wolnossący
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

nie spadłoby

wolnossące mają gorszą sprawność, no chyba że weźmiesz najnowsze agregaty od Mazdy
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 3

Jaki powierzchnię czołową ma klinowaty saab

Albo zaokrąglona meganka? Tu masz klocek, więc wiadomo, że będzie więcej palił przez sam opór powietrza.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 5

Człowieku... My tu mówimy o jeździe po mieście. Z prędkością do 70 km/h, a średnią 30 km/h (jeżeli nie mniej)... W takich warunkach opór aerodynamiczny jest pomijalny.
8L/100km w silniku 1.2L to jest jakaś pomyłka.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3

nie pojemność skokowa jest wymiarująca

a to ile powietrza wciąga. A ten go wciąga tyle co motorek 2.0 bez turbo.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Licz spalanie na kW, pojemność nie ma znaczenia.

W F1 w latach '80 były silniki 1.5 1000kW.
Mają dużo wyższe spalanie niż passat 1.6 :)
Pewnie źle zrobione, czy coś...
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

te 1000 kW to była moc maksymalna więc też żaden interesujący nas parametr

bo Cytrynka te swoje 8 litrów spaliła przy takiej mocy jaką zdołał w danej chwili wycisnąć z niej, butem, dziennikarz. Raczej nie jechał bezustannie korzystając z mocy maksymalnej
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

no to sam widzisz że saab pali więcej

większa masa, większy motor. Przecież to nie moc max pali paliwo tylko moc bierząca którą akurat generuje silnik. Przy tej samej dynamice jazdy znaczenie ma bezwładność pojazdu (ruszanie) jak i opory wewnętrzne silnika. I tu jest odpowiedź dlaczego Saab pali więcej.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 3

Saab pali więcej o 4L/100km w mieście

Przy czym silnik jest większy od tego agregata o jeden cylinder, pojemność większa o jeden silnik Cinquecento i mocy więcej o jedno Punto 1.4L (które od tej cytryny dużo mniej pali)... Dalej podtrzymuję to, co napisałem. Pojemność 1.2L i spalanie 8L/100km (nawet w mieście) to jest nieporozumienie./..
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Nie jest nieporozumieniem jeśli masz tak mocny silnik

Przecież on ma osiągi takie jak 2.0 wolnossący. A pali w mieście mniej. Ja mam Hondę Civic 1.8, 100 kg cięższa, w mieście pali dychę. Poza tym w mieście tym saabem nie jedziesz cały czas z mocą maksymalną więc jakie to ma znaczenie ile Punt więcej masz pod maską. Nie rozumiesz do końca skąd się bierze spalanie i upraszczasz jak tylko możesz do pojemności i mocy max. To co piszesz to właśnie te 4 litry więcej. Z tego to wynika.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Również jestem zaskoczony

Wydawałoby się, że mniejsze silniki turbodoładowane powinny palić mniej. Taki chyba jest sens ich produkcji, czy się mylę? A tymczasem nawet silnik Renault 0.9 TCi pali jak smok. Dlatego m.in. nie zdecydowałem się na zakup Clio od miasta.
Mój 8 letni C3 z silnikiem wolnossącym 1.4 95 KM pali średnio 7 litrów / 100 km.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

nie wiem ile pali Clio ale wypożyczałem Corsę E 1.2 Turbo

i przy oszczędnej jeździe to nawet w mieście potrafiła zejść do 6,5. Jak pałowałem to tyle samo co każde inne auto które ma 120 koni i waży ponad 1200 kg.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

A mi tam się podoba :) przynajmniej lepsze od Passata B5 w dieslu :D
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 4

W Japonii od wielu z powodzeniem produkowane są samochody typowo miejskie z silnikami np. 0,6 turbo
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1

Chyba mówisz o kei car

Ale turbo to rzadko w nich występuje. Zresztą turbo do miasta to nie jest zbyt dobry wybór.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1

fajne są te kei cary

takie Lotusy dla biednych
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Fiat Cinquecento prawie kwalifikowałby się na kei car :)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

gdyby miał mniejszy silnik to tak

ale Japońce mają sporo takich autek które sięgają do pasa i jeżdżą też całkiem sportowo.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Stylistycznie bardzo ciekawie, jak to we francuzach.
Ciekawe jak z awaryjnością będzie.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

Tak jak we wszystkich Francuzach - jak dbasz tak masz.
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 1

jezeli 3 cylindrowy o pojemnosci 1.2 z turbo silnik jest niezly...

...to pan Michal nie jest jednak expertem od motoryzacji, ten silnik szybko dostanie zadyszki, o trwalosci nie wpomne. "Niezly" silnik to minimum 4 cylindry, 2 litry pojemnosci i trwalosc na wiecej, niz 100kkm
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 7

niezły silnik to 4 cylindry?

chyba raczysz żartować. Niezły silnik ma minimum 8 cylindrów, nawet 6 cylindrowe nie zapewniają wystarczającej kultury pracy. 4 cylindry to może wystarczą, ale w kosiarce.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

ty też przesadzasz

zaraz się znajdzie inny mitoman który stwierdzi że tylko V12, bo V8 się za bardzo trzęsą
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wypowiedział się Polak, fachowiec od motoryzacji:)

Tylko ciekawe czemu ten silnik kilka razy zdobył nagrody za najlepszą jednostkę napędową???
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

ten silnik ma tyle mocy co 2 litrowce bez turbo

więc jest tak samo niezły. Co do 100 tys. to kumpel w Capturze już ma 150 tys i jakoś śmiga bez problemów. Jak chcesz zabłysnąć to może napisz co tam ma paść po tych 100 tys.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Citroen super auta
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 4

ak47

odbezpiecz .ogień ciągły ,palec na spust i uwolnicj ciebię od nas...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 5

Buhahaha
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

A gdzie w Gdańsku teraz serwisowac auto citroena na.gwarancji?

Postek zamknięty... Olali Klientów z Gdanska... Co na to Citroen Polska?
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Martwię się o moją cytrynkę kurde.. :(
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Kiepskie zdjęcia

Na załączone 23 zdjęcia sensownych jest tylko kilka. Nie ma zdjęć pokazujących użyteczność auta. Gdzie są zdjęcia miejsc siedzących z przodu i z tyłu, bagażnika, również ze złożonymi siedzeniami. Autor zdjęć zainteresował się tylko plastykowymi błyskotkami na tablicy rozdzielczej.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

Narzekają i krytykują Ci co nie mają auta lub mają auta za zachodniej granicy 20/25iwiecej letnie zlomy.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Pozostała tylko Dacia.

Niby fajny i nowoczesny ale nie nadaje się pod instalację LPG czy CNG.Czyli nie jest to wóz ekologiczny.Tak że d.p.a.korporacje paliwowe rządzą produkcją samochodów.Jakie mają być silniki to ich sterowanie.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

uterenowiony C3

....Francuzi postanowili napakować nieco model C3. Zwiększyli prześwit, wstawili plastikowe nadkola mające podkreślić cechy terenówki (dodam tylko, że napęd 4x4 nie jest dostępny), na dachu zamontowali relingi,"
maskara i żenua....bez napędu 4x4 nawet nie ma dołączanego ....Panda jest już lepsza
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 3

Niedawno wypożyczałem w Panek nowy model Citroena i też byłem zadowolony z jazdy nim po mieście
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
do góry