Widok

Cztery gwiazdki w logo trzygwiazdkowego hotelu. "To nasz znak towarowy"

Opinie do artykułu: Cztery gwiazdki w logo trzygwiazdkowego hotelu. "To nasz znak towarowy".


Okazuje się, że ilość gwiazdek przy nazwie hotelu nie zawsze określa standard usług. Zdaniem niektórych hotelarzy równie dobrze gwiazdki mogą być elementem znaku towarowego hotelu. A że hotel trzygwiazdkowy w znak wpisuje sobie jedną gwiazdkę więcej, to już problem niezorientowanego klienta. Czy aby na pewno?

Zgodnie z rankingiem opublikowanym przez serwis rezerwacji hotelowych Trivago gdańskie hotele należą do najlepszych na świecie. Klienci nocujący nad Motławą są w ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Echh

To dlatego tam się interes nie kręci....?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

Albo w Kaliszu
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

Kantory w Gdyni

na szyldzie BANK
np BANKkier
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

Stróże prawa nie pamiętają albo nie chcą pamiętać

że nie można samowolnie napisać na swoim szyldzie BANK
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

To samo hotel Manor pod Olsztynem, 4 gwiazdki w nazwie a w realu nie wiem czy 3 im się należą
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

MANOR SYF

Ten hotel w Olsztynie powinien się nazywać MONAR. Syf jak nic. W spa śmierdzi grzybem. Remontu to nie było tam od wieków. No i Pan właściciel szanowny oszust. Nie polecam. Omijać z daleka, a szkoda bo miejsce fajne.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Hotel bez nadzoru i pomysłu na siebie.

Tak to jest jak tatuś zorganizuje biznes dzieciom a te nie potrafią sobie z nim poradzić. Hotelem zarządzają osoby bez wiedzy hotelarskiej - uczą się. A to, że 4* lepiej się sprzedają, to chyba jest jasne dla każdego. Najweselsze jest to, że biorą się za budowę kolejnego hotelu w Gdańsku, więc biznes musi iść bardzo dobrze.
popieram tę opinię 118 nie zgadzam się z tą opinią 11

W tym przypadku to sam tatuś kombinuje...
popieram tę opinię 19 nie zgadzam się z tą opinią 0

Żal w d*pe ściska?
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 45

nie, ktoś klientów w d*pę ładuje

i to bez mydła
popieram tę opinię 42 nie zgadzam się z tą opinią 0

mydło kosztuje
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

Niemiła obsługa

Zajrzałem niedawno do środka z ciekawości. Jakiś gość (manager?) spytał mnie, czy jestem klientem hotelu, powiedziałem zgodnie z prawdą, że nie - chciałem zobaczyć wnętrze i zapoznać się z informacją turytyczną (jest tam taki ekspozer z ulotkami). Na co dostałem odpowiedź, że to nie jest informacja turystyczna z sugestią, żebym znikał. Po prostu żenada, brak słów. Wyszedłem, nie polecę.
popieram tę opinię 26 nie zgadzam się z tą opinią 4

th01 coś tam wiesz ale....

nie do końca jest tak jak piszesz... hotele 3* często sprzedają się dużo lepiej od 4*, szczególnie jak są to mocna 3* i Goście odczuwają dużo lepszy standard w dobrej cenie. Odwrotna sytuacja gdy są 4* ale naciągane - wtedy pojawia się rozczarowanie...
Parę lat temu firmy farmaceutyczne czy banki nie interesowało nic poniżej 4* w dzisiejszych czasach dużo chętniej interesują się 3* bo mają inne(niższe) budżety. Swoją drogą gwizdki i kategoryzacje i tak nie oddają tego co zastaniemy na miejscu... dużo bardziej sprawdzają się opinie Gości, a jak zapewne wiesz w przypadku niezadowolenia, ludzie mają dużo większą motywację do podzielenia się swoim zdaniem z innymi.

Ps. skoro w myśl Twoich słów dzieci "nie potrafią sobie z nim poradzić" to jak myślisz czemu budują kolejny hotel? I znów Twój cytat "biznes musi iść bardzo dobrze." Mniej ważne kto jest właścicielem - hotel to inwestycja a dla kogoś kto branży nie zna żadna przeszkoda, wystarczy zatrudnić odpowiednich ludzi, najlepiej z najbliższej konkurencji i oni już muszą być z branży :)
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 5

zawiść ludzka niestety jest wszechobecna i jak widać nie zna granic ... Osoby zarządzające hotelem posiadają wykształcenie w dziecinie hotelarskiej.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 7

Zwykła samowolka i tyle...
popieram tę opinię 18 nie zgadzam się z tą opinią 2

Ale zobaczcie jak Unia Europejska sie wywyższa

tyle gwiazdek na fladze :D
popieram tę opinię 19 nie zgadzam się z tą opinią 2

Spadaj do Stanów Zjednoczonych ;)
popieram tę opinię 16 nie zgadzam się z tą opinią 6

Przede wszystkim w artykule blad:

Liczba gwiazdek nie ilosc.

Moze slownik nalezy kupic w prezencie redakcji... "Bynajmniej umieliby pisac" :P

Licze, ze przypadkowy blad.
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 4
Odpowiedź redakcji:

Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

hehehe

ciekawa ta treść zawarta w nawiasie ;P
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Który trzygwiazdkowy hotel ma w pokoju klimatyzację?

Zwiedziłem dziesiątki hoteli z trzema gwiazdkami, ale klimę w pokoju miały jakieś ze dwa. Dlaczego nikt tego nie sprawdza i nie kontroluje?
popieram tę opinię 69 nie zgadzam się z tą opinią 15

bo to nie prawda że musi mieć . się ktoś nie przyłożył do artykułu. za to są inne warunki . wszystko jest w ustawie .
popieram tę opinię 20 nie zgadzam się z tą opinią 0

Gwiazdki

Ciekawe na jakiej zasadzie urząd przyznał hotelowi Podewils tyle gwiazdek? Gdzie tam winda gdzie tam spa? A hotel z artykułu niech do tych 4* dorobić piątą małą i drobnym drukiem wytłumaczy o co chodzi :)
popieram tę opinię 56 nie zgadzam się z tą opinią 4

Podewils

W kwestii hotelu Podewils - kategoryzacja obiektów znajdujących się w budynkach zabytkowych ma inne wymagania, nie jest wymagane tam ani spa ani winda.
popieram tę opinię 31 nie zgadzam się z tą opinią 0

Gwiazdki

Dziękuję za wyjaśnienie
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 0

ale i tak

5 gwiazdek dla tego malego budyneczku to przesada ...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 3

a

a spałeś/aś tam kiedyś? Czy tylko z zewnątrz widziałeś/aś?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Takie rzeczy tylko w polsce, jak powszechnie wiadmo, za granicą wszędzie wszystkie hotele są ogwiazdkowane bez ściemy.
popieram tę opinię 18 nie zgadzam się z tą opinią 17

Oj tak tak właściciel tego hotelu to niezły cwaniaczek
popieram tę opinię 20 nie zgadzam się z tą opinią 2

i do tego straszny katolik
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 12

raczej "straszny"

Dorobił się na handlu "mydłem i powidłem" bez opodatkowania. A to oznacza, że nie oddał cesarzowi, co cesarskie (a tym bardziej Bogu, co boskie). Ale chałupę wypasioną pod Gdańskiem za co można mieć?
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 2

jest taka piosenka

"i kaznodziei i złodziei co od niedzieli przeczą swej idei :)
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 5

mój ś.p. Dziadek zwykł mawiać:

"za pieniądze ksiądz się modli, za pieniądze świat się podli". A był bardzo wierzący, praktykujący, modlący itp.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 3

Ludzie, o co robicie problem?

Nie można gwiazdek to dajcie księżyce :)
A to, że wczoraj na dzielnicy ktoś zapier**** żarówkę z latarni, to tego nikt nie widzi.
popieram tę opinię 35 nie zgadzam się z tą opinią 42

a tak żartem

nie widzą bo i ciemno się zrobiło:)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Myślę że wynik ankiety jest najlepszym barometrem w tej sytuacji...

Oszuści i tyle.
popieram tę opinię 65 nie zgadzam się z tą opinią 4

tak samo jak jeździć Skoda i mówić że ma się VW

Jw.
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 1

Ja bym się wstydził jeździć VW. Dobre auta, ale mają pecha do kierowców ;)
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

Hmm

O, homo. Sezon rusza konkurencja działa. Byłem, widziałem. Standardem hotel przebija nie jeden czterogwiazdkowiec.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 23

kolego ja tez bylem

jest słabo, przejsc obok lozka sie nie da, pokoje MIKRO MIKRO. obsluga zamyka drzwi na noc......... to nie hotel a hostel.
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 2

Z cyklu Polak potrafi

Wstyd i żenada!
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 0

czyli oszuści

lepiej ich omijać
popieram tę opinię 19 nie zgadzam się z tą opinią 2

Nie kumam...

Na budynku gwiazdek 3, na stronie internetowej 3, w booking 3, na gra tez 3. O co biega?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 8

hrs tez 3...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

HRS pewnie dopiero co zmienił po tej aferze - w Google jeszcze figuruje jako "cztery gwiazdki Gdańsk". Na Holidaycheck, Trivago i Fototrip tak samo, i kto wie, gdzie jeszcze. No, ale fakt, za strony trzecie trudno, żeby odpowiadał hotel...
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 3

gwiazdki zostały zmienione w tym samym dniu kiedy zaczęły interesować sir media...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

nie rozumiem

aż 93% lemingów ocenia sytuację właściwie. to dlaczego tak jest jak jest ?
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 8

On

Opinia została zablokowana przez moderatora
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

klient z czarnej listy

"W lutym 2013 roku otrzymaliśmy informację o bezprawnym umieszczeniu czterech gwiazdek na budynku hotelu. Natychmiast wezwaliśmy tego przedsiębiorcę do uregulowania stanu faktycznego zgodnie z przepisami, co od razu uczynił "
I teraz klient ma pretensje ze nie jest czterogwiazdkowy skoro od 2 lat jest trzy gwiazdkowy??? Też pracuje w hotelu i znam bardzo niekulturalne zachowania klientów oraz ich bezpodstawne roszczenia tylko po to żeby się wyspać za darmo.

Druga sprawa czy tak trojmiasto.pl może bezpodstawnie oczerniać ludzi?? To chyba własnie jest niezgodne z prawem?
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 27

Widać, że pracujesz w hotelu, a nie w bibliotece, bo z takim poziomem czytania ze zrozumieniem mogła byś się w niej zgubić! Afera jest o to, że hotel od lat jest trzygwiazdkowy, a reklamuje się jako czterogwiazdkowy (internet, wizytówki itd.)

Pochwal się, w którym hotelu pracujesz, to poszukam takiego z bardziej rozgarniętym personelem!
popieram tę opinię 19 nie zgadzam się z tą opinią 2

He he he polscy prywaciarze

mistrzami świata w przewałkach. Czekam teraz na głos rzecznika, bądź prawnika z LEWIATANA który oczywiście powie że tych gwiazdek w logo może być nawet 7.
popieram tę opinię 16 nie zgadzam się z tą opinią 2

wystarczy poczytać komentazre dotyczące w/w hotelu...

...wtedy wyjdzie na ile gwiazdek zasługuje
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 0

trochę wioskowe - w stylu "marek" Panasonics, Adides

fajny koloryt
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

Hotel Mercure Posejdon, Hotel Mercure Gdynia

Hotele mają od czerwca br w nazwie MERCURE po to aby cena pokoi poszła w górę a syf w pokojach jaki był taki jest. Brudna pościel, brudna wykładzina na podłodze oraz grzyb w łazience to standard. W recepcji trzeba uważać aby cię nie oszukali. Co oznacza marka w dawnych hotelach ORBIS - ZERO jakości.
O Dyrekcji w tych hotelach lepiej nie pisać bo to drugie ZERO kompetencji.
Na szczęście są inne hotele o wysokim standardzie.

Były pracownik hotelu GDYNIA.
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 3

Zapewne wyrzucony z roboty

za leserstwo, okradanie gości albo inny brak dyscypliny.
Ci co odchodzą z roboty sami do lepszej, nie mają potrzeby się mścić hejterskimi komentarzami, bo są na to zbyt zajęci i zbyt zadowoleni z życia.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

A to Berbecie jedne.

Niesforne. :D:D
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 2

Właściciel cwaniaczek

Jak pod koniec budowy z jeden firmy gość nie chciał uruchomić jakiegoś systemy to berecik darł ryja ze go zniszczy i ze walese zna :) psychol pseudo katolicki !!
popieram tę opinię 21 nie zgadzam się z tą opinią 5

patola

Smrod brud i maniera chamskiego kierownictwa pracowalem u Justyny 2 miesiace, niewyplacalnosc i buta to powinien byc ich szyld !!
popieram tę opinię 22 nie zgadzam się z tą opinią 2

Ciekawe...

Pracuje tam od samego początku i nie przypominam sobie, żeby ktoś pracował tak krótko więc po co piszesz rzeczy które nie są prawdą?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 11

Co robi korektor.

Decyzja o kategoryzacji wydawana jest raz na trzy lat.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

To jest zwykła ściema ! Jak w Egipcie i innych arabskich państwach .
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

ciekawe

4* musi mieć siłownię i SPA a 5* nie musi.
Czy sieciówki też muszą wojewodę prosić o łaskę w kategoryzacji? Oni mają swoje standardy.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 5

musi, musi miec to co 4* + to co 5*
czyli to co kategoria nizej + extra
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie wojewodę tylko marszałka

5* musi mieć to co 4*
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Podewils ma siłownię i SPA? Ciekawe gdzie to zmieścili.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

To jakim cudem Podevilis ma 5gwiazdek jak tam nawet parkingu nie ma, a pracownik jest jednocześnie recepcjonistą, kucharzem, kelnerem , księgowym i jeszcze kandydatom karzą płacić za dni próbne.
popieram tę opinię 16 nie zgadzam się z tą opinią 0

amen

amen
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Na zasadzie

Starej dobrej znajomosci ..takie kumoszki z windsoru ..mały hotelik nikt nie zauważył ;))
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

hehe

rączka rączkę myje, wszystko w internecie można znaleźć, wystarczy poszukać - Podwils to kolejny kwiatek w branży - omijać z daleka!
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

Świetna promocja dla hotelu

a wszystko przez zwykłą pazerność
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 1

Pan właściciel tego hotelu jest niezłym cwaniakiem i to nie tylko widać w gwiazdkach ale i podejściu do ludzi

...
popieram tę opinię 21 nie zgadzam się z tą opinią 1

panstwo sie zajmowali szmatami wczesniej

wiec jaka wiocha, taki "hotel"
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 1

A na wiosce marchew uprawiali:-)
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0

a ty nie ?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 6

Typowe cwaniactwo

dlatego ja zawsze rezerwuje na traviboo.com bo tam mozna sobie porównać oferty i sprawdzić prawdziwe opinie
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 6

oby wiecej takich pracodawcow bylo w trojmiescie

Ludzie zanim cos napiszecie to piec razy sie zastanowcie ,pracuje u tych ludzi juz ponad 10lat i nigdy nie bylo zadnych problemow z wyplata ktos kto pisze takie bzdury to ma niepoukladane w glowce a P.Berbec jest bardzo sympatyczna i wyrozumiala osoba ,oby wiecej takich pracodawcow bylo
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 23

łubu dubu, łubu dubu...
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 1

Kolezanka pracowala w tym hotelu jakis czas i nie dosc ze pensja placona w ratach to nigdy nie byla wyplacona w calosci, kantowanie na dodatkowych pieniadzach za prace w nocy i w swieta, kantowanie z iloscia dni urlopu jesli sie juz go otrzymalo w uzgodnionym terminie. Czesto bala sie isc do pracy ze wzgledu na syna wlasciciela bo nigdy nie wiedziala czy nie bedzie musiala przed nim uciekac ze strachu do toalety. Zatrudnianie ludzi na czarno. Najlepszym wyjsciem bylaby masowa kontrola PIPu Urzedu Skarbowego aby wysadzic ten hotel w powietrze :)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Ale?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Haha już zmienili

Na stronie hotelu są już tylko 3 gwiazdki w logo. Potęga Internetu? ;)
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 1

niech dołoży jeszcze z sześć gwiazdek...

... może te gwiazdki to jego fetysz...
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 2

Drogi Panie Rafale

Zamieszczona powyżej tabelka dotycząca charakterystyki obiektów hotelarskich wprowadza potencjalnego konsumenta w błąd!!! Nie wiem skąd takie informacje, ale nasz Urząd Marszałkowski na pewno o takich wymaganiach nic nie wie. Namawiam do przeczytania Ustawy o kategoyzacji obiektów hotelowych a następnie zweryfikowania zamieszczonych w powyższej tabeli informacji.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0

Europa Sopot

Najwiekszy Kibel Hotelarski w Sopocie .
Brud. ,wszechobecny , Syf ,komuna ,
*** gwiazdki za Promocje w Lidlu i dziwnie mowiaca obsluge ( pseudo Recepcje -typu Pajac) !!!
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Europa Opera Operetka

drodzy mieszkancy Tr .
Pajac wraz że swoimi prawnikami w Panamerze I wyskakujaca z bagażnika Tchórzofretka w za krótkich spodniach atakuje Spot
Koszule Armaniego sa za Słabe ))..
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

A co powiecie na....

usługi HOTEL owe
HOTEL ik
pokoje HOTEL owe

itd...

Pełno w naszym kraju takich "kwiatków", a coś co nie spełnia warunków nawet na jedną gwiazdkę nie ma prawa nazywać się HOTELEM...a jednak... i ludzie się nabierają!
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 0

Burdel polski
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

i jeszcze bezczelny ciec parkingowy

ktory jednego dnia ma humor pozwolic laskawie zaparkowac -nastepnego dnia nie.kmiot ktory nawet polskim jezykiem nie umie sie poslugiwac
hi-class
i wiecznie smierdzacy hol-maja problem z kanazizacja
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 0

;D

Panowie co za niekompetentna osoba wypisywała charakterystykę wyposażenia hoteli w zależności od ilości gwiazdek (proszę sprawdzać informacje które się publikuje bo aż wstyd):
Polecam samą ustawę:
http://www.ighp.pl/kategoryzacja/ustawa-o-uslugach-turystycznych-i-rozporzadzenia-wykonawcze-do-n/art,2,rozporzadzenie-w-sprawie-obiektow-hotelarskich.html
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Podany przez pana załącznik nr 1 jest juz nieaktualny. Polecam sprawdzać źrodła przed ich dalszym rozpowszechnianiem.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Co tu się rozpisywać...

Zwykłe oszustwo i cwaniactwo
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 1

Ten hotel jest żenujący

Idę sobie koło drzwi wejściowych ale nie wchodzę bo niby i po co, idę przed siebie a tam wychodzi taka elegancja Francja i do mnie 'wypie***'. Dno.
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 2

ODPOWIEDŹ HOTELU

Szanowni Państwo,
Poniżej odpowiedź Hotelu, której publikacji z niewiadomych powodów odmówił portal trójmiasto:
Na wstępie, warto zaznaczyć, że sytuacja wydaje nam się o tyle dziwna, że klient o którym mowa nie zgłaszał swojego niezadowolenia podczas pobytu w hotelu, a dopiero podczas wymeldowywania żądając zwrotu kosztu pobytu. Pan Paweł zrobił rezerwację w HRS, ale z błędną interpretacją oznaczeń gwiazdek na w/w portalu. Portal kategoryzuje hotele wg. gwiazdek, ale tutaj cytat z portalu: Liczba gwiazdek opiera się zarówno na ocenie własnej hotelu, jak i na doświadczeniach firmy HRS i klientów HRS. Również wyszukiwarka na tym portalu pozwala segregować wyniki wyszukiwania po gwiazdkach HRS. W portalu tym można znaleźć wiele obiektów nie skategoryzowanych a posiadających 3 lub 4 gwiazdki wynikające właśnie z wysokiej oceny zadowolenia klientów.
Dodatkowo Pan Paweł nie zapoznał się Ogólnymi Warunkami Handlowymi Dotyczącymi Rezerwacji, gdzie wyraźnie w punkcie 8 opisany jest sposób kategoryzacji wg gwiazdek HRS:
8. Kategorie hoteli i informacje o hotelach
Międzynarodowa standardowa klasyfikacja hoteli oparta na systemie gwiazdek stanowi niewiążącą informację o standardzie danego hotelu. Wprowadzona przez firmę HRS klasyfikacja hoteli opiera się na ocenie własnej hoteli, która dodatkowo jest ewentualnie weryfikowana przez firmę HRS na podstawie własnego systemu oceny, jak również zebranych doświadczeń firmy HRS i jej klientów. Wszystkie dodatkowe informacje o hotelu i opisy oparte są również na informacjach własnych hotelu.
Dalsze omówienie kategoryzacji gwiazdek HRS znajduje się też w zakładce Najczęściej Zadawane Pytania na w/w portalu:
Jakie kryteria obowiązują przy klasyfikacji hoteli według systemu gwiazdek HRS?
Nasi specjaliści z branży hotelarskiej znają tysiące hoteli na całym świecie. Nie jest jednak możliwe osobiste sprawdzenie ponad 250 000 hoteli. Dlatego klasyfikacja gwiazdek HRS opiera się na dodatkowych źródłach informacyjnych, publikowanych ocenach oraz istniejących oficjalnych zaszeregowaniach hoteli. Jeśli hotel sam podaje informacje, HRS może przeprowadzać kontrole według własnego systemu oceny.

Czynnikiem decydującym o zaklasyfikowaniu danego hotelu w systemie rezerwacji hotelowej HRS są jednak zawsze doświadczenia i oceny naszych klientów. Firma HRS już dawno opracowała swoją własną procedurę, z której użytkownik może skorzystać online po zakończeniu pobytu w hotelu w celu dokonania jego oceny. Ocenę przyznaną przez naszych klientów można znaleźć w postaci gwiazdek HRS.

Pokrótce prostujemy też nieprawdziwe informacje jakie znalazły się w artykule:
- pokoje posiadają regulowane klimatyzatory
- mini bar nie jest wymaganym standardem dla hoteli trzygwiazdkowych
- pokoje wykończone są na wysokim poziomie standardu jak na bazę hotelową w Gdańsku
Dodatkowo warto zwrócić uwagę na fakt, że Nasz hotel oceniany jest na poziomie dobry/bardzo dobry w portalach internetowych.
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 33

nie brnijcie w to dalej

po prostu przeproście i zmieńcie specjalistów od marketingu, bo śmierdzi
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 6

Jak by nie patrzeć to rację ma tutaj hotel. Widziały gały co brały.
Swoją drogą taka polityka hrs pewno wprowadziła nie jednego w błąd i nie tylko w tym hotelu.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 16

hmmm

nikt ich nie zmuszał do umieszczania swojej oferty na hrs, zawsze mogą skorzystać z innych opcji, ale wybrali hrs - więc tak - masz rację, widziały gały co brały, a teraz pretensje, że to zły hrs na wizytówkach i materiałach reklamowych im jedną gwiazdkę dodał :) a złe trójmiasto.pl nie chciało zamieścić ich odpowiedzi i tłumaczeń "Chcieliśmy w artykule zaprezentować stanowisko przedstawicieli hotelu Fahrenheit, ale mimo zapewnień z ich strony, żadnej odpowiedzi na naszą korespondencję nie otrzymaliśmy." - także sorki, ale nie wierzę w wyjaśnienia hotelu, chcieli przycwaniakować, to mają.
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 2

Czasem przepraszam pozwala wyjsc z twarzą. Ten hotel stracił ja juz dawno. Naciągacze po najtańszych kosztach.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

kiedy, w którym roku? To bałdzo interesujące.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Co za różnica czy ten hotel ma 3 czy 4 gwiazdki skoro ja i tak wybieram 5-gwiazdkowe hotele.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 7

Po tym, co tu przeczytałem, rezygnuję ze współpracy z Waszym hotelem.

Nie lubię być oszukiwany.
popieram tę opinię 16 nie zgadzam się z tą opinią 4

Pani Justyna

to umie kity żenić jak ta lala. Fahrenheit słynie ze złego zarządzania i cwaniactwa na pracownikach. opinie można znaleźć w internecie. turysto! nie wybieraj noclegu w hotelach, w których nie szanuje się pracownika i gościa, bez rezerwacji takie hotele znikną raz, dwa, trzy.
popieram tę opinię 22 nie zgadzam się z tą opinią 5

kilka lat temu byłe w tunezji na wakacjach z rodziną

trafiliśmy do hotelu który wybraliśmy na podstawie opinii w internecie

jeżdżę po świecie więc w "paru" miejscach już byłem i widziałem nie jedno, ale jeszcze nigdy nie widziałem szoku ludzi którzy przekraczali progi tego hotelu łącznie ze mną i moją rodziną... nie będę opisywał tego co tam przeżyłem, fałszowania zdjęć w katalogach bo to nawet nie był retusz, ale skupię się na opiniach

wiem jedno - żaden ale to żaden klient tego hotelu nie przyjechał tam drugi raz niezależnie od biura podróży czy kraju

na wszystkich stronach internetowych z opiniami we wszystkich językach wpisy były notorycznie fałszowane, a złe opinie CODZIENNIE kasowane, musiał być do tego powołany zespół ludzi którzy przez cały sezon zajmowali się tylko tym i wpisywaniem samych pochlebnych opinii

skutkiem było ściąganie ludzi z całego świata za grubą kasę do miejsca które ja osobiście nazywałem nie hotelem a centrum slumsów, od tego wyjazdu obrzydła mi tunezja, afryka północna i cały tamten klimat społeczny

są i plusy tej całej sytuacji - po tym całym zamieszaniu postanowiłem nigdy więcej tam nie jechać a patrząc na wiadomości w tv to była trafna decyzja, drugim plusem jest to że w końcu ludzie przejrzeli na oczy i przestali dawać zarabiać tym bambusom

a wracając do tematu nazewnictwa hoteli i gwiazdek - służbowo jeżdżę tylko do sieciówek, wiem standard jak standard ale wiem czego się mogę spodziewać w danym hotelu, byłem już w hotelach 5cio gwiazdkowych gdzie remontu nie widziano przez ostanie 15 lat ale nie przeszkadzało to w reklamowaniu się "na najwyższym" poziomie i kasowaniu ludzi na tysiące za pobyt w śmierdzących, zabrudzonych pokojach,
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 2

Podaj przykład brudnego, 5-gwiazdkowego hotelu. Chociaż jeden. Zaraz się okaże, że 5 gwiazdek to on ma chyba tylko w katalogu jakiegoś śmiesznego biura podróży istniejącego od tygodnia. Sorry, ale jak ktoś uprawia turystykę za garść drobniaków, a oczekuje jakości 7-gwiazdkowych hoteli dubajskich to jest po prostu śmieszny. Za jakość się płaci, tak było, jest i będzie. A jak nie potrafisz znaleźć niezależnych for, na których żadne opinie nie są kasowane to nie mamy o czym rozmawiać, gdyż jesteś inwalidą umysłowym.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

A czy hotel zasugerował jakieś wyjście z sytuacji?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie

Ponoć nie chcieli publikować stanowiska hotelu, bo artykuł się lepiej... sprzedał.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

To pani Michalkiewicz powinna jako pierwsza zauważyć nieuczciwość swego hotelu

*Jak informuje Justyna Michalkiewicz, stare logo widniało tam "przez niedopatrzenie administratora"*
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 1

świadome wprowadzenie w błąd to oszustwo!

ktoś internetowo podejmuje decyzję o rezerwacji kierując się liczbą gwiazdek i ceną. Po stwierdzeniu rozbieżności powinien dostać rekompensatę a - jeśli hotel odmawia - do sądu.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 1

jeśli jako cywil ubiorę mundur policjanta i chcę wyłudzić jakies pieniądze

(za np. mandat), to jest przestępstwo. a co z hotelami fałszującymi liczbę gwiazdek i rżnących głupa, że to logo? Nie ma interpretacji prawnych w tej sprawie?
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 1

Dramat!

Naprawde dramatyczna sytuacja!
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 5

Polskie realia !!!

Standard w Polsce wycisnąć ile się da i wypad pod "4" gwiazdkowym hotelem stoi "4" gwiazdkowa taxi i na lotnisko 250 zl później się dziwimy dlaczego ludzie nie chcą odwiedzać Gdanska, te same ceny wszędzie a i wywalane go na mieście rzadziej się widzi !
HWD tym wszystkim za takie praktyki !
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 1

Ale ściema...
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

Błąd

Ta pani się nazywa Justyna Mielewczyk
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
Odpowiedź redakcji:

Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

brawo

Jeden człowiek, ktory miał odwagę powiedzieć cos na głos!
Brawo Panie Pawle, a hotel to chociaz mógłby przeprosić za wprowadzenie w błąd. Czasem zwykle przepraszam działa wiecej niż jakiekolwiek zwroty należności.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 3

ok

Obyś się nie zdziwił, która strona ma rację, misiaczku :)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

Uczciwość. Tyle.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ta rodzina nie przeprasza i jest nieomylna ;-)
znając ich zapewne planuja pozwac tego pana
pan Krzysztof B. wszystkich straszy swoim prawnikiem :-)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

licze na sprawiedliwość
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

I co wtedy się będzie działo się?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Naslac Inspekcje pracy na ten hotel!

Dlaczego pracownicy siedza cicho ? Czego sie boja? Walczcie o swoje podstawowe prawa! Pensja NIGDY nie wyplacana na czas, malo tego - W RATACH . Rozprawcie sie z tymi dziadami! Jeszcze bezczelnie pisza w komentarzacg ze wiecej takim pracodawcow powinno byc! Hamstwo do granic mozliwosci !!
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 4

Hotel, hotel

Hotel jak hotel. Bardzo drogi jest niezależnie od gwiazdek. Rywalizuje cenami z Mercure i pewnie Hiltonem z vis a vis. Straszne nadęcie, ale widać taka strategia właścicieli. Ciekawe, gdzie ten drugi hotel stawiają? Brakuje tylko służby w liberiach. Swoją drogą ten Pan Paweł (klient) to musi być strasznie upierdliwy człowiek.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

?

Rywalizować z Hiltonem na ceny skoro mają trzy gwiazdki?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wstyd!

Czyli ci ludzie cały czas kasowali klientów jak za 4 gwiazdki?

Oszukiwali ludzi, którzy im zaufali ? Można się najeść tak zarobionymi pieniążkami? Szkoda, że przyzwoitość nie jest w cenie.

Panie Rafale gratuluję tekstu

Panu Pawłowi tez gratuluje, ze nie zgadza się na niegodziwość
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 3

Jak nie hotele to hoteliki :)

Są ciekawsze przypadki niż nielegalne posługiwanie się słowem "hotel" czy gwiazdkami. Przedsiębiorcy starają się obejść praw używając nazw "hotelik", "motelik", "HOTELux" czy "usługi HOTELarskie".

Tylko, że niedawno NSA wydał wyrok, z którego wynika, że nie można posługiwać się określeniami, które wprowadzają w błąd. Tak więc użycie nazwy "hotelik" łamie prawo.

Tylko, że wyrok nie miał większego znaczenia dla branży. Nadal w internecie można znaleźć masę obiektów, które nazywają się hotelikami. Nikt tego faktycznie nie kontroluje,
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
do góry