Odpowiadasz na:

Re: DDR na Morenę - prośba o info

Ja tam wolę mieć te minimum 1-1,5m separacji z każdej strony niż 20cm. Jak widzę niektórych męczących się pod tą górę i jak ich nosi na boki, to i tak mam obawy czy mi nie wjadą pod koła, a mają... rozwiń

Ja tam wolę mieć te minimum 1-1,5m separacji z każdej strony niż 20cm. Jak widzę niektórych męczących się pod tą górę i jak ich nosi na boki, to i tak mam obawy czy mi nie wjadą pod koła, a mają 2-3m zapasu. Pomyśl co by było przy standardowej szerokości dwukierunkowej ddr.

Te drzewa nie są już na tyle młode, żeby jakoś amortyzowały uderzenie (ale jeszcze nie na tyle stare, żeby LP miały z tego sensowną kasę). Jest ich na tyle dużo, że nie masz szans wcelować między - jak już wyniosło tak, to znaczy że nie panujesz nad rowerem, więc lecisz siłą rozpędu, za pierwszą linią drzew są kolejne, nie wyhamujesz przed nimi, bo będziesz leciał w powietrzu.
Na pewno powinien być zastosowany inny rodzaj barierek, coś w stylu tych na wiadukcie nad obwodnicą w Karczemkach.

Takie odginanie ddr według mnie nic pozytywnego by nie wniosło. Po wyjściu z PKM rowerzysta musiałby odszukać kluczącą drogę i zapewne po prostu pojechałby chodnikiem, który ma zaraz po zejściu z peronów.
Koszty takiej budowy byłyby o wiele większe, czyli trudniej byłoby taki projekt zatwierdzić do realizacji. Inżynieryjnie też byłby bardziej skomplikowany, bo wymagałby budowy kolejnego tunelu, do tego w miejscu trudniejszym niż inne wiadukty.
Większe koszty utrzymania - dodatkowa infrastruktura zamiast wspólnej.
Niekorzystający z kolejki nadkładaliby drogi - popatrz jak ludzie jeżdżą z Kościuszki w stronę GB, sporo ludzi przebija się lewą stroną drogi, bo nie chce im się jechać na około ddr.

Możesz podać dokładniej gdzie ta budowa? Patrząc po mapie 300m to mniej więcej początek barierek. Do Bulońskiej jest ponad 800m.
Żeby ludziom się chciało tyle chodzić, to PKM musiałaby zapewnić korzystniejszą cenę (obecnie 3,50 vs 3,20), szybkość (doliczając czas dojścia nie jest już tak dobrze), atrakcyjność miejsca docelowego (PKM jest tylko początkiem podróży, potem trzeba się przesiąść, żeby dojechać w stronę Oliwy lub Śródmieścia).
Lepszy obraz ruchu pieszego będę miał za jakieś pół roku, jak ta droga stanie się codziennością.

Jak szybko pod tą górę jedziesz i z jakiej odległości o sobie dajesz znać, że musisz zwalniać?

zobacz wątek
8 lat temu
zekker

Odpowiedź

Autor

Polityka prywatności
do góry