Widok
Dodatkowy tor kolejowy między Osową i Gdynią Główną
Opinie do artykułu: Dodatkowy tor kolejowy między Osową i Gdynią Główną.
Artykuł na temat: Elektryfikacja linii kolejowych na Kaszuby
Skorzysta na nim port w Gdyni, a także pasażerowie PKM i pociągów regionalnych - dzięki budowie trzeciego toru pomiędzy Gdańskiem Osową i Gdynią Główną, na tę trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów: zarówno towarowych, jak i osobowych.
Firma PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., czyli właściciel znakomitej większości torów kolejowych w Polsce (wyjątkiem są m.in. linia PKM oraz linia, po której jeżdżą pociągi SKM z Gdańska do Gdyni) podpisała umowę z firmami inżynierskimi Egis Poland ...
Artykuł na temat: Elektryfikacja linii kolejowych na Kaszuby
Skorzysta na nim port w Gdyni, a także pasażerowie PKM i pociągów regionalnych - dzięki budowie trzeciego toru pomiędzy Gdańskiem Osową i Gdynią Główną, na tę trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów: zarówno towarowych, jak i osobowych.
Firma PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., czyli właściciel znakomitej większości torów kolejowych w Polsce (wyjątkiem są m.in. linia PKM oraz linia, po której jeżdżą pociągi SKM z Gdańska do Gdyni) podpisała umowę z firmami inżynierskimi Egis Poland ...
Przy okazji niech zrobią łagodne przejście pod torami na Podolskiej!
Do kompletu z naziemnym przejście Miasta Wspólnego na Śląskiej. A Gdynia mogłaby zaczać dokładać się do pkm. kartuzy już zaczęły i mają dodatkowy nocny kurs. Gdyby nie akcja społeczników, to pewnie byśmy wciąż mieli raz na godzinę te kursy z nowych przystanków
przebudować schody w tunelu między Podolską a Żwirki
Obecnie są dla alpinistów, na chybcika za Gomułki zrobione. A będąc politycznie poprawnym, może dałoby się to przejście dostosować do niepełnosprawnych? Bariera architektoniczna jak się patrzy... Znacznie lepszy temat niż, "pożalsięboże", przejścia naziemne...
Tylko bez ściemy, że przystanek Gdynia Śródmieście to załatwi.
Ten przystanek to bardzo głupi pomysł, z cyklu stępowych fantasmagorii. W stylu radzieckiego zmieniania biegu rzek...
Tylko bez ściemy, że przystanek Gdynia Śródmieście to załatwi.
Ten przystanek to bardzo głupi pomysł, z cyklu stępowych fantasmagorii. W stylu radzieckiego zmieniania biegu rzek...
Radziłbym zastanowić się nad kwestią następującą: jaki interes miałaby mieć Gdynia w dokładaniu do PKM? Że Kartuzy mają -duża ilość mieszkańców gminy i miasta dojeżdża do pracy w Gdyni , w Trójmieście- czy odwrotny ruch jest przewidziany?Gdynia nie może poradzić sobie z własnym transportem czy to przez brak kasy czy innych a Ty radzisz żeby dokładali do innych.Czy Kartuzy dokładają się do np autobusów na Obłuże, Pogórze?
Nigdy nie przeboleję rozbiórki kolejowej 229 Pruszcz-Łeba
W dzisiejszych czasach mogła by jednocześnie: po wpięciu odcinka Pruszcz-Żukowo i dalej do PKM mogła by obsługiwać ruch "codzienny" dla mieszkańców Straszyna i gminy Kolbudy, mogła by robić za swego rodzaju towarową obwodnicę kolejową Trójmiasta, a także stanowiła by fajną opcję wypadu na Kaszuby dla mieszkańców miasta. Kilkanaście kilometrów torów, a tyle możliwości... No ale widać nikt nie jest zainteresowany.
Powiem Ci jak było na prawdę.
Jeździłem tym pociągiem który kursował między Kartuzami, a Lęborkiem. W ostatnich latach funkcjonowania pociągu rozkład jazdy był tak układany, żeby zniechęcić ludzi do podróżowania. Na przykład obcinano kursy, którymi ludzie wracali z pracy i szkoły do domów. W rezultacie przesiadali się do autobusów lub samochodów.
To był klasyczny przypadek wygaszania popytu.
To był klasyczny przypadek wygaszania popytu.
Pitolicie Hipolicie
Po tej linii i tak prawie nic nie jezdzi. Liczba kursow PKM i towarowych nie wykorzystuje potencjalu tej linii nawet w polowie.
Popatrzcie na linie dalekobiezna na odcinku Gdansk-Gdynia. Tez tylko dwa tory, a ile pociagow po niej jezdzi. o skm nie wspomne. Mimo wszelkich wad i problemow kolejki kursuja co 7-8 minut w szczycie i co 10 minut poza szczytem.
Popatrzcie na linie dalekobiezna na odcinku Gdansk-Gdynia. Tez tylko dwa tory, a ile pociagow po niej jezdzi. o skm nie wspomne. Mimo wszelkich wad i problemow kolejki kursuja co 7-8 minut w szczycie i co 10 minut poza szczytem.
Ciekawe...
Na trasie Osowa - Gdynia jest 16 wiaduktów.
Najważniejsze to Kielnieńska, pod Obwodnicą, 2 x Wielkopolska, Stryjska, Stadion i nad Drogą Różową. Obecnie żaden z nich nie jest dostosowany do 3 torów.
Rozumiem że zostaną przebudowane?
Osowa - Gdynia to najtrudniejszy odcinek z całej trasy.
Czy wąwóz na Karwinach zostanie poszerzony? A istniejące perony na Karwinach i Stadionie cudownie od siebie osunięte? Bo przecież teraz się tam kolejny tor nie zmieści.
Znowu miliony poszły w błoto?
Najważniejsze to Kielnieńska, pod Obwodnicą, 2 x Wielkopolska, Stryjska, Stadion i nad Drogą Różową. Obecnie żaden z nich nie jest dostosowany do 3 torów.
Rozumiem że zostaną przebudowane?
Osowa - Gdynia to najtrudniejszy odcinek z całej trasy.
Czy wąwóz na Karwinach zostanie poszerzony? A istniejące perony na Karwinach i Stadionie cudownie od siebie osunięte? Bo przecież teraz się tam kolejny tor nie zmieści.
Znowu miliony poszły w błoto?
To nie jedyne wąskie gardło
Wąwozu na Karwinach nie da się poszerzyc poniewaz z jednej strony stoja bloki mieszkalne a z drugiej jest ul. Strzelców. Mozna oczywiscie zrobic mury oporowe i na nowo budowac stacje Karwiny. Na Malym Kacku linia jest wcieta w strome zbocze. Kolejny tor to kilometry szescienne zwiru i nowe umocnienia. Nasyp po zach. stronie obwodnicy podobnie. No i cala infrastrukura czyli przebudowa wiaduktów, ponowne rozkopywanie i kladzenie instalacji. A było to juz robione 2 razy. Pierwszy raz podczas remontu trasy 201 a potem ponowne rycie bylo przy okazji PKM.
Czemu pociąg z Kartuz tylko do Sierakowic, a nie do Lemborga?
18 lat temu pociąg jeździł po całej trasie. Kartuzy - Prokowo - Garcz - Reskowo - Miechucino - Mojusz - Sierakowice - Kamienica Królewska - Niepoczołowice - Linia Zakrzewo - Kętrzyno - Nawcz - Rozłazino - Lębork
https://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_nr_229
https://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_nr_229
pamiętam tam pociągi lata 90
Potencjał krajobrazowy tej linii jest niesamowity ,wiele podróżowałem w tych okolicach za dzieciaka. Można by tą linię reaktywować a mają to robić ale w całości do Lęborka i do Łeby( odcinek Lębork-Łeba jest chyba aktywny) i pociąg z Gdańska do Łeby przez Kaszuby. W sezonie ta linia miałaby branie
rail.phototrans.eu/14,122032,0,FabLok_101D_.html
"Istniały dwie możliwości. Jedną z nich był przejazd przez Trójmiasto - Gdańsk, Sopot, Gdynię i Wejherowo. Drugą, atrakcyjniejszą stanowiła dłuższa trasa przez Kartuzy i Sierakowice. Przesiadka w Pruszczu Gdańskim przynosiła same nowości. Pociąg złożony z dwóch, może trzech wagonów, prowadzony przez zieloną lokomotywę spalinową, z charakterystyczną, pomarańczową literą „V”. Przejazd przez Kolbudy, otoczony lasem most w Rutkach, oraz niewielkie kaszubskie miejscowości położone wśród pagórków i jezior. Za Kartuzami coraz częściej pasażerowie używali ciekawego, nieco innego języka, który mógłby wskazywać, na chwilowo znaleźliśmy się w innej rzeczywistości. Miechucino, Sierakowice, Linia Zakrzewo… Po kilku godzinach spędzonych w oknie wagonu, kończyła się dłuższa niż zwykle podróż."
rail.phototrans.eu/14,24719,0,FabLok_101D_SP42_161.html
http://rail.phototrans.eu/14,122032,0,FabLok_101D_.html
rail.phototrans.eu/14,24719,0,FabLok_101D_SP42_161.html
http://rail.phototrans.eu/14,122032,0,FabLok_101D_.html
Może PiS wygra wybory samorządowe to wtedy od razu powstanie Centralny Port PeKaEmKoWy, wywłaszczą nas i umorzą Gdynię, nie będzie openera, sea towers, daru pomorza, stref wifi, smartfonów, gimbazy, barów mlecznych, kebabów na świętojańskie, nic nie będzie, tylko tory wszędzie, nawet pod wodą i w powietrzu, zamiast smogu.
Gdańsk Główny - Gdańsk Brzeźno (Gdańsk Nowy Port)
A ja kolejny raz proponuję rewitalizację odcinka kolejowego Gdańsk Główny - Gdańsk Stocznia / Gdańsk Młode Miasto - Gdańsk Nowe Szkoty - Gdańsk Kolonia - Gdańsk Letnica - Gdańsk Brzeźno - (Gdańsk Nowy Port). Dzielnice na trasie tej kolei się rozbudowują, powstają nowe osiedla, zwiększy się ilość mieszkańców, pasażerów w pobliżu tej linii. Uważam to za dobry pomysł.
i co z tego jak nie ma pieniędzy na nic, na nowe pociągi, kursy, przystanki itd
Marszałek się nawet nie dogadał do dziś z PKP w sprawie oddzielnego, wydzielonego peronu i torów we Wrzeszczu, co jakimś tam byłoby rozwiązaniem (tymczasowym) jak wszystkie prawie kursy się kończą tam, a nie w Gdańsku Głównym, gdzie dwa perony SKM świecą pustkami od paru lat, szkoda pisać, jedni warci drugich...
dlaczego nie planuje się przesiadek?
I skomunikowanych wahadeł?
To znacznie ułatwia planowanie i utrzymanie taktu pomiędzy główną linią i bocznymi. Ile pociągów można puścić z Tczewa do Gdyni przez Osową?
Ile osób będzie wysiadać z pociągu z Gdańska zbaczającego na Pogórze? Najszybsza komunikacja z Pogórzem jest z pominięciem Chylonii - wzdłuż Wiśniewskiego. Wariant przez Chylonię wymaga wiaduktów na Hutniczej i Puckiej aby zachować sensowny rozkład i nie ingerować w ruch drogowy.
W odróżnieniu od autobusów, przesiadki (sensowne) pomiędzy pociągami mają uzasadnienie...
Więc ładny malunek tras ale wiele w nim bezsensów i chciejstw. Pan Świlski nadal niewiele rozumie... No ale idą wybory...
A, i jeszcze... Do kogo będzie należał trzeci tor?
To znacznie ułatwia planowanie i utrzymanie taktu pomiędzy główną linią i bocznymi. Ile pociągów można puścić z Tczewa do Gdyni przez Osową?
Ile osób będzie wysiadać z pociągu z Gdańska zbaczającego na Pogórze? Najszybsza komunikacja z Pogórzem jest z pominięciem Chylonii - wzdłuż Wiśniewskiego. Wariant przez Chylonię wymaga wiaduktów na Hutniczej i Puckiej aby zachować sensowny rozkład i nie ingerować w ruch drogowy.
W odróżnieniu od autobusów, przesiadki (sensowne) pomiędzy pociągami mają uzasadnienie...
Więc ładny malunek tras ale wiele w nim bezsensów i chciejstw. Pan Świlski nadal niewiele rozumie... No ale idą wybory...
A, i jeszcze... Do kogo będzie należał trzeci tor?
Polska skrajną niegospodarność i brak planowania!
System sieci kolejowej w Polsce był od lat dewastowany za przyzwoleniem kolejnych ministrów odpowiedzialnych za kolej. W roku 1989 mieliśmy ok. 26 tys. km linii kolejowych zarządzanych przez pkp. obecnie sieć kolejowa Polski zarządzana przez pkp plk liczy ok. 18 tys. km.
8 tysięcy kilometrów linii bezpowrotnie przestało istnieć, a kolejnych 2 tysięcy właściwie już nie ma!
Brawo PKP Polskie Linie Kolejowe SA! Zniszczyliście więcej niż Sowieci w 1945 roku!
8 tysięcy kilometrów linii bezpowrotnie przestało istnieć, a kolejnych 2 tysięcy właściwie już nie ma!
Brawo PKP Polskie Linie Kolejowe SA! Zniszczyliście więcej niż Sowieci w 1945 roku!
poprawić sytuację to może jedynie myślenie - a tego brak
PKM powinna jeździć częściej na odcinku GDY/GDA - bo po to powstała, tymczasem ciągle ogranicza się kursowanie na tej linii
na Kaszuby powinny jeździć pociągi z Osowej, bo po to jest tam taki układ torów/peronów
to pozwoliłoby zwiększyć bezkosztowo częstotliwość na obydwu trasach oraz udogodniłoby dojazd z Kaszub zarówno do Gdyni jak i do Gdańska
PKM powinna także mieć raz na godzinę kurs nocny - no ale teraz w dzień praktycznie jeździ raz na godzinę (z Gdyni)
gdyby pociągi towarowe były puszczane w nocy (po to są tory w porcie, by formować składy), to pewnie nie potrzeba by było nawet wywalać kasy na 3 tor
na Kaszuby powinny jeździć pociągi z Osowej, bo po to jest tam taki układ torów/peronów
to pozwoliłoby zwiększyć bezkosztowo częstotliwość na obydwu trasach oraz udogodniłoby dojazd z Kaszub zarówno do Gdyni jak i do Gdańska
PKM powinna także mieć raz na godzinę kurs nocny - no ale teraz w dzień praktycznie jeździ raz na godzinę (z Gdyni)
gdyby pociągi towarowe były puszczane w nocy (po to są tory w porcie, by formować składy), to pewnie nie potrzeba by było nawet wywalać kasy na 3 tor
w mpzp dla Chwarzna Wiczlina jest rezerwa pod "lekki trasport szynowy"
Nie Obłuże a Chwarzno Wiczlino wyrasta na potęgę korków. Czy władze miasta myślą o budowie lekkiego trasportu szynowego na serio? Jest teren po bocznicy polifarbu, gdyby linię przedłużyć do Wiczlina w okolice potroku wiczlińskiego do Niemotowa mielibyśmy sukces taki sam jak przy połączeniach do Kartuz. Sensowną możliwością byłaby budowa kolei wąskotorowej z Wiczlina śladem potoku Wiczlińskiego, dalej pod obwodnicą do lk 201, dalej wzdłuż torów LK201 (stary historyczny nasyp dawnego przebiegu linii 201) przez Wzgórze, Gdynię Główną i najkrótszą drogą na Obłuże. Jedną inwestycją można rozwiązać problemy korków zarówno na Wiczlinie i Witmonie jak i Obłużku/Oksywiu. Czemu kolej wąskotorowa? Bo pozwala na stosowania mniejszych łuków, jest lżejsza (lżejsze tańsze szyny itd) więc koszt wykupu gruntów, wycinek oraz samej budowy będzie wielokrotnie mniejszy. W Europie istneije wiele rozwiązań aglomeracyjnych opartych o wąski tor, to modne rozwiązanie. Naprawdę nie trzeba łączyć takiej kolei z istniejacym systemem - nikt nie będzie tam gagarinem woził węgla. Przykładowo TEZ (kolej po słowackiej stronie tatr), Mariazellbahn w Austrii itd. Taka kolej świetnie spisuje się w warunkach miejskich lub górskich, gdzie niezbędne są ciasne łuki (alternatywą dla kolei normalnotorowej są gigantyczne prace ziemne, tunele, wiadukty). Taką kolej można by zaprojektować pod 70 km/h. Co z tego, że PKM projektowana pod 120 km/h jak to prędkość nierealne przy tym zagęszczeniu przystanków oraz dla zakupionych składów? A ile tańsza byłaby budowa gdyby od razu założyć powiedzmy 80 km/h?