Widok

Drogi rowerowe w centrum

Rowery Temat dostępny też na forum:
Witam,
Chciałbym zadać pytanie państwu,jak widzicie postępujące zawężanie ulic w centrum miasta.Jestem rowerzysta ale i kierowca,wiec interesuje mnie kompromis.W normalnych krajach drogi rowerowe buduje sie kosztem chodników a nie ulic.Mysle,ze zabrakło wyobraźni włodarzom Gdyni,powstające dziwne wysepki,znaki na ulicach juz zaskakują a ciekawi mnie jak bedzie to wszystko wyglądało latem,gdy ruch sięgnie zenitu.To oczywiscie tylko moje zdanie,jako kierowcy..
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 5
nie buduje się ciągów rowerowych kosztem chodników, zwłaszcza, gdy chodnik miałby mieć przez to 70cm. Nie byłoby absolutnie żadnej potrzeby budowania dróg/pasów rowerowych, gdyby kierowcy potrafili przeżyć obecność rowerzysty na jezdni. I zgoda, większość szanuje. Ale nie o większości tu mowa. Jest paru idiotów, którzy na widok rowerzysty - przejeżdżają koło niego na gazetę, spryskują płynem (alkohol w oczy - polecam), trąbią, wyprzedzają tylko po to, by zajechać drogę. Im podziękuj za to, że infrastruktura dla lekkiego pojazdu kołowego musi być wydzielana.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0
Niestety nie masz racji,drogi rowerowe na całym zachodzie powstają kosztem lub sa wydzielane z jezdni lub chodnika a nie malowane farba na ulicy.Radze wyjechać za granice i zobaczyć.Ulica 3 maja ma szerokie kilkumetrowe chodniki,znowu chyba kolego nie znasz naszego miasta.Jestem rowerzysta ale i kierowca i wielokrotnie to rowerzyści obcierała sie o moj samochod i składali lusterka,nie mówiąc o przejazdach pełna prędkością po pasach.Mysle,ze kolego jestes pracownikiem UM,co ten idiotyczny pomysł poddał.Uwazaj jak bedziesz jeździł staroweijska bo cofające samochody z miejsc parkingowych beda zamiatało rowerzystów jeden ża drugim.Przy okazji,ulica staroweijska ma kilkumetrowe chodniki po obu stronach,jest z czego wydzielać.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 4
Gdzie na Starowiejskiej w Gdyni chcesz wycinać chodniki?

https://www.google.pl/maps/@54.5211228,18.5342371,3a,75y,86.45h,63.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTznGWIdCFuyzOFSR2Dbecw!2e0!7i13312!8i6656

https://www.google.pl/maps/@54.5215439,18.54269,3a,75y,256.76h,72.47t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAq5QnumlpzQ7DpDzTUgshA!2e0!7i13312!8i6656

https://www.google.pl/maps/@54.5212813,18.5399138,3a,75y,79.25h,72.26t/data=!3m6!1e1!3m4!1swjsWeS0W9jy911mQiXsrPQ!2e0!7i13312!8i6656

Ja tam nie widzę miejsca bez ruszenia drzew i oświetlenia, ale wtedy będziesz narzekać, że niszczy się zieleń i wydaje kupę kasy.

Na zachodzie w takich miejscach nikt nie bawi się w wydzielanie dróg rowerowych tylko uspokajają ruch lub likwidują możliwość jazdy samochodem.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
Fußgängerzone
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1
ale jeśli jesteś TYM Cinkiem z Krakowa
to witamy serdecznie na najlepszym portalu w kraju ;-)

Zwężanie i zamienianie w deptaki ewent z dopuszczeniem radykalnie odchamionej komunikacji publicznej, a w niektórych godzinach dostawczaków lub nawet samochodów mieszkańców, to TRYND z Europy. I to działa, bo w krajach gdzie to wprowadzono, centra tętnią życiem, i to my migrujemy tam, a nie odwrotnie ;-)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
z Gdynią mam tyle wspólnego, że raz w roku zaglądam tam do znajomych. Z zachowaniem rowerzystów to albo koloryzujesz, albo zajeżdżasz drogę w chwili, gdy rowerzysta może tylko się otrzeć. A teraz o jakich normalnych krajach mówisz? Francja? https://goo.gl/maps/2s9JFC3biFk Niemcy? https://goo.gl/maps/GswFk98Yvwq Hiszpania? https://goo.gl/maps/tvXZj5AyR662 To może chociaż USA jest wolne od rowerowej zarazy? https://goo.gl/maps/Z6B9PvdWYVE2.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
W centrum Oslo nie ma prawie infrastruktury rowerowej. Można jeździć właściwie dowolnie (druga połowa filmiku). Wystarczyło wyrzucić samochody.
https://www.youtube.com/watch?v=cl1jERo14rc
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Znalazłem odpowiedź na pytanie postawione na początku. Tak powinno wyglądać Miasto. Taki sam filmik mogłem tam zrobic 2 miesiące później. Ale po co? https://www.youtube.com/watch?v=cl1jERo14rc
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Jarasz się tak Holandią, Norwegią, Danią, WB...może się tam po prostu przeprowadź.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1
Czasem się przeprowadzałem bo nie jestem chłopem przypisanym do ziemi.
Ale ponieważ my Polacy dopiero raczkujemy w dziedzinie poruszania się po mieście rowerami, powinniśmy obserwować i naśladować niektóre obce rozwiązania (perzcież nie wszystkie i nie dosłownie). Tu podałem przykład miasta o obszarze i liczbie ludności bardzo zbliżonych do Trójmiasta, w którym drastyczne ograniczenie ruchu samochodów w centrum (co już przynosi dochód), pozwala dodatkowo zaoszczędzić na infrastrukturze rowerowej, która się staje niepotrzebna. Dodatkową ciekawostką jest to, że Oslo ma prawie identyczny wskaźnik usamochodowienia (540/1000) jak Trójmiasto.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
A jaką średnią odległość do pracy ma taki Osloczanin?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
A cholera go wie. Powierzchnia miasta jest +/- równa trójmiejskiej. Ale oni są bardzo mobilni mieszkaniowo więc po prostu zmieniają adres.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum Śródmieście

DOBRY PRAWNIK POSZUKIWANY!!!!!!!!!! (16 odpowiedzi)

Poszukuję dobrego prawnika specjalizującego się w prawie pracy. Więcej informacji prześlę na...

Jak daleko z PKS na PKP w Gdyni? (13 odpowiedzi)

Witam, Chciałbym zapytać czy dworzec PKS w Gdyni jest blisko dworca PKP? Jaka to mniej-więcej...

do góry