Widok
7800 montujemy na ramie lub na koncach kierownicy takie klasyczne manetki dzwigienkowe . natomiast 7801 to manetki sti klamko manetki czyli manetka zintegrowana zklamkahamulca montowane na kierownicy typu baranek obsluguja naped 2/10. sa tez manetka7803 tylko ze ona jest do obslugi przedniej przrzutki pod korbe 3tarczowa tyl w takim zestawieni jest identyczny jak poprzednik czyli obsluguje 10 biegow.mysle ze ci pomoglem i nieco naswietlilem zagadnienie .pozdro
nowy dura ace jest bardziej ergonomiczna klamkomanetka zwlaszcza w gornym chwycie jest wygodniejsza ma zmiejszony skok dzwigienek zmiany biegow wiec szybciej reaguje takie bzdety jak regulacja odleglosci klamki hamulcowej nie wspomne i chowane pancerze pod owijka. a bym zapomnial jezeli sie zdecydujesz na 7900 to pamietaj ze mozesz zamontowac tylko szczeki hamulca 7900 jest i ny skok linki i inne niebeda dzialac. aco do 7801 to tez byly barzdzodobre manetki ergonomia tez dobra ale 7900 sa napewno lepsze pod tym wzgledem
to sa dura ace poza grupowe z dlugimi ramionami o zasiengu 57 mm klocka. pasowaly do grup wczesniejszych czyli 7800 stary dura ace ,ultegra i 105 i wszystkich innych klamek hamulcowych lacznie z campagnolo i s****em.z 7900 niebeda wspolpracowac.a wyslalem ci dwie fotki ale mam tylko ztreningow niebylo czasu robic innych.a inne niestety niemoge wyslac ze wzgledow zakaz udstepniania osobom prywatnym mamytak w grupie.jak bede mial rowery juz na warsztacie w gdansku to strzele fotki dokladne klamek hamulcow przerzutek korby i ci wysle bo chyba ciebie to najbardziej interesuje.
ty czytasz sklad zawodnikow a nie obslugi technicznej wymienionej niema czyli mechanicy .masazysci wiec w czym problem. wiecie co szkoda sie udzielac na forum bo czlowiek chce pomoc ludziom w problemach sprzetowych jako bardziej doswiadczony a jest pytany o swoja prace i zycie prywatne.zenada ci co mnie znaja wiedza czym sie zajmuje. koniec tematu. jak chcesz to napisz cos koledze lobo o dura ace a nie mieszasz mnie w ten temat.ok
czytajac opinie niektorych widze jaka posiadaja wiedze na temat grupy mroz i jej skladu.powiem tylko przykro mi ze jest taka wiedza oraz poszanowanie ludzi ktorzy beziteresownie chca cos przekazac forumowiczą na temat sprzetu nie z opisu tylko w praktyki jest przez niektorych wysmiewana.wiec prosze o nieoczernianie ludzi ktorzy ciezko pracuja dotyczy to calego zaplecza technicznego grupy.to ze zaznaczylem ze jestem jednym z dwoch mechanikow w grupie nieznaczy ze niejestm rowniez czlowiekiem ktory chce pomoc innym i sie podzielic zdobytym doswiadczeniem i nierobi ztego tajemnicy. mam nadzieje ze niektorych z was uswiadomilem. a barzo dziekuje lobo ze ci sie zdjecia podobaly i ze ci moglem w jakim stopniu pomoc chociaz jeden normalny na tym forum.
Krzysztofie, jeszcze jedno pytanie o DA. Moje koła zaczynaja się powoli sypać ( Ultegra z 2006 ), części do nich nie ma w sprzedaży, czyli czeka mnie inwestycja w nowe. Mam na oku trzy pozycje:
- KOŁA DURA ACE 7850 C-24 CL CARBON LAMINAT
- KOŁA DURA ACE 7850 SCANDIUM
- koła Shimano WH-RS80 Ultegra
Te ostatnie są konstrukcyjnie b.bliskie DA, pytanie jaka jest odporność tych laminowanych obręczy na nasze dziurawe drogi. Czy obręcze ze scandium są wytrzymalsze ?
- KOŁA DURA ACE 7850 C-24 CL CARBON LAMINAT
- KOŁA DURA ACE 7850 SCANDIUM
- koła Shimano WH-RS80 Ultegra
Te ostatnie są konstrukcyjnie b.bliskie DA, pytanie jaka jest odporność tych laminowanych obręczy na nasze dziurawe drogi. Czy obręcze ze scandium są wytrzymalsze ?
Pozdrawiam , Marek .
powiem tak w tej chwili chlopaki jedza na dura ace 7850sl czyli scandium napewno bedziemy mieli 7850c50. jak pamietam z ubieglego roku to carbony mocno dostawaly. chodzi mi o wysokie stozki co do obreczy o wys 24 to wszystkie powinnywytrzymac nasze dziury bo ta czesc karbonowa jest doklejana a jeszcze jedno rs 80 to kola pomiedzy dura ace a ultegra wiec barzodobre za jedyne 1500zl z carbonowym stozkiem.ale jak chcesz to wez dura ace to tylko 500 zl wiecej i lzejsze czyli wersja scandium.
Karbonowe obręcze w C24 i RS80 (to są te same obręcze) mają dość dobre opinie, ponoć fantastycznie tłumią drgania. Proces wzmacniana obręczy karbonem jest bardzo ciekawy:
"Shimano use a thinner Aluminium extrusion (0.6mm instead of the more usual 1–1.3mm) for the basic structure of the rim, and then bond on a Carbon outer layer. This is done with a – here comes the science bit – phosphoric acid bonding process"
"The Carbon is sensibly concentrated (to a depth of 30 layers) around the spoke holes to reinforce the weak points on the rim, with a super thin two to four layer skin elsewhere. This achieves in the Carbon/Alu composite what other manufacturers (Fulcrum, for example) do by milling the Aluminium rim after it's been extruded."
Pytanie tylko jak to się sprawdzi na dłuższą metę, czy faktycznie będzie wytrzymałe. Scandium przez Shimano tłuczone są dość długo, więc są sprawdzone.
RS80 od C24 CL różnią się jedynie piastami (Ultegra vs. DA), obręcze są identyczne, więc myślę, że RS80 to ciekawa propozycja, bo podczas przyspieszeń, różnicy w masie piasty raczej nie zauważysz, a jakościowo Ultegry też są niczego sobie.
RS80 ważą dokładnie tyle samo co Scandiumowe DA, ale w DA cięższe są obręcze, piasty lżejsze. W RS80 lekkie obręcze (380g), piasty cięższe, więc na pewno będą lepiej przyspieszały, a do tego tłumiły drgania, a cena jest niższa.
Ja bym wybrał RS80, chyba, że zależy ci na kołach Dura-Ace to wtedy C24 CL jeśli ma dla ciebie znaczenie przyspieszenie kół, lub Scandiumowe jeśli chcesz mieć koła DA i masz gdzieś to, że obręcze są cięższe niż w C24 CL i RS80 :)
Tu masz test RS80: http://road.cc/content/review/1216-shimano-rs80-wheelset
"Shimano use a thinner Aluminium extrusion (0.6mm instead of the more usual 1–1.3mm) for the basic structure of the rim, and then bond on a Carbon outer layer. This is done with a – here comes the science bit – phosphoric acid bonding process"
"The Carbon is sensibly concentrated (to a depth of 30 layers) around the spoke holes to reinforce the weak points on the rim, with a super thin two to four layer skin elsewhere. This achieves in the Carbon/Alu composite what other manufacturers (Fulcrum, for example) do by milling the Aluminium rim after it's been extruded."
Pytanie tylko jak to się sprawdzi na dłuższą metę, czy faktycznie będzie wytrzymałe. Scandium przez Shimano tłuczone są dość długo, więc są sprawdzone.
RS80 od C24 CL różnią się jedynie piastami (Ultegra vs. DA), obręcze są identyczne, więc myślę, że RS80 to ciekawa propozycja, bo podczas przyspieszeń, różnicy w masie piasty raczej nie zauważysz, a jakościowo Ultegry też są niczego sobie.
RS80 ważą dokładnie tyle samo co Scandiumowe DA, ale w DA cięższe są obręcze, piasty lżejsze. W RS80 lekkie obręcze (380g), piasty cięższe, więc na pewno będą lepiej przyspieszały, a do tego tłumiły drgania, a cena jest niższa.
Ja bym wybrał RS80, chyba, że zależy ci na kołach Dura-Ace to wtedy C24 CL jeśli ma dla ciebie znaczenie przyspieszenie kół, lub Scandiumowe jeśli chcesz mieć koła DA i masz gdzieś to, że obręcze są cięższe niż w C24 CL i RS80 :)
Tu masz test RS80: http://road.cc/content/review/1216-shimano-rs80-wheelset
Nawet scandium na nasze drogi to za mało. Ja katuje WH-R550 juz 3 lata, koła za 389zł i nie jest mi szkoda wpadać w nasze wspaniałe polskie dziury. Obecnie po zimie nawet nie przeszło mi przez głowe uruchamiać szosówki, śmigam po asfalcie na góralu. Dla szosomaniaków polecam zjazd z nowego dworu wejherowskiego w stronę wejherowa, Szczególnie polecam go pojechać na carbonowych kołach :D
A tak poza tym nie kupiłbym kół shimano za taką kase. Wolałbym na przykład dt. Ale tak jak mówie, lekkie delikatne koła na nasze drogi to przegięcie, jak dla mnie szkoda kasy. No chyba że ktoś się na szosie ściga, wtedy to inna para kaloszy.
A tak poza tym nie kupiłbym kół shimano za taką kase. Wolałbym na przykład dt. Ale tak jak mówie, lekkie delikatne koła na nasze drogi to przegięcie, jak dla mnie szkoda kasy. No chyba że ktoś się na szosie ściga, wtedy to inna para kaloszy.
czesc lobo troche sie zmienia zakres moich obowiazkow bede odpowiedzialny z sprzet mtb w grupie czli bracia banachy, krzywy,wszyscy jestesmy z gdanska wiec latwiejsza organizacja wyjazdow na zawody sam rozumiesz.na moje miejsce bedzie mlody mechanik z poznania od shimano polska on bedzie jedzic na wiekszosc wyscigow szosowych za mnie ja natomiast mtb i marathony a zima przelaj.dzieki temu bede mogl polaczyc swoje obowiazki z tymi na miescu w gdansku gdyz zawody sa przewaznie w wekendy. co do pytan to mozesz je smialo zadawac postaram ci na nie jaknaj rzetelniej odpowiadac lacznie z opina zawodnikow na temat sprzetu. a jeszcze jedno niemyslales nad kolami fulcrum tez barzo dobre i na lozyslach maszynowych. pozdrawiam
"A tak poza tym nie kupiłbym kół shimano za taką kase. Wolałbym na przykład dt. "
Bo sie nie znasz. Koła Shimano klasy Ultegra/DA przez wielu fachowców są uznawane za najlepsze w klasie i chyba najbardziej niedoceniane koła jakie są na rynku. Doskonałe, wytrzymujące wieczność piasty, zaawansowane karbonowe technologie (sam Paul Lew pomagał przy karbonowych obręczach), testy sztytwności, gdzie jedynymi kołami, które dorównywały Lightweightom były 7850C50 pod szytki.
Katuj dalej swoje WH-R550.
Bo sie nie znasz. Koła Shimano klasy Ultegra/DA przez wielu fachowców są uznawane za najlepsze w klasie i chyba najbardziej niedoceniane koła jakie są na rynku. Doskonałe, wytrzymujące wieczność piasty, zaawansowane karbonowe technologie (sam Paul Lew pomagał przy karbonowych obręczach), testy sztytwności, gdzie jedynymi kołami, które dorównywały Lightweightom były 7850C50 pod szytki.
Katuj dalej swoje WH-R550.
wez rs 80 tak jack scarface pisze co do duraace fullcarbonow to posezonie byly pouszkadzane obrecze powbijane i odpryski carbonu od uderzen o dziury wiec jak niemasz kasy i sie niescigasz profesjonalnie to bierz rs 80 lub dura ace scandim ja bym pomyslal nad fulcrumami jeszcze tez dobre kola. i mam take pytanie jeszcze do scarface kto sie niezna bo nienapisales?
Moje obecne kółka to Whr-600, bardzo wytrzymałe, przez 4 sezony nie musiałem ich nawet dotykać, niestety jesienią okazało się że popękała bieznia w tylnej piaście, zamontowałem w jej miejsce piastę od 550 ( ze złomu )ale z bębenkiem od uszkodzonych 600. Jeżdzi się, ale jakoś nie mogę dojśc do ładu z centrowaniem tego naprawionego koła. To porównanie przez Marcela rs80 i scandium jest b.ciekawe, będę cierpliwie węszył na eBay i Allegro, mam nadzieję ze coś ustrzelę, cena zadecyduje.
Pozdrawiam , Marek .
wiesz sam troche jedze ale dla siebie niescigam sie bo zdrowie juz niepozwala wiec mechanikuje ale czasami wpadam na castorame mam kola ultegry 6600 i ci powiem piasty okej pozatym ze na poczatku byla awariia bebenka stukanie przy zazebianiu poprostuza duzo smaru naladowali.jedyna zecz to ta ze po mocnieszej jedzie po gorszej nawierzchni trzeba centrowac je czesto. no i te nyple przy piastach to pomylka.
"Bo sie nie znasz"
Tu akurat nie trafiłeś. Przejechalem trochę kilometrów na kołach DA wh-7700, i nie kupił bym ich dla siebie. Na nowszych nie jeździłem, być może są lepsze, mi akurat tamte DA nie przypadły do gustu. Lubie krótki skok dźwigni hamulca, przenie koło notorycznie obcierało o heble przy sprintach, na wh-r550 tego nie ma. Wagowo też nie było rewelacji, cenowo tym bardziej. Choć słyszałem bardzo pozytywne opinie o nowszym modelu, chętnie przetestuje jak będe miał okazję.
Tu akurat nie trafiłeś. Przejechalem trochę kilometrów na kołach DA wh-7700, i nie kupił bym ich dla siebie. Na nowszych nie jeździłem, być może są lepsze, mi akurat tamte DA nie przypadły do gustu. Lubie krótki skok dźwigni hamulca, przenie koło notorycznie obcierało o heble przy sprintach, na wh-r550 tego nie ma. Wagowo też nie było rewelacji, cenowo tym bardziej. Choć słyszałem bardzo pozytywne opinie o nowszym modelu, chętnie przetestuje jak będe miał okazję.
Moja piasta nawaliła bo pewien mechanik przez małe " m " tak ją złożył że dwie kulki od strony bębenka wesoło sobie latały wewnątrz piasty zamiast na bieżni, zresztą pakiet korby tez mi " przekręcił " bo przecież on wie z jaką siłą dokręcać i zaden dynamometr nie jest mu potrzebny, efekt - pakiet był do wymiany po trzech tysiącach.
Pozdrawiam , Marek .
panowie poco sie klocicie miedzy tymi kolami jest przepasc technologiczna. pamietajcie jaki dziwny zaplot sprych mialy 7700 prawaszpycha z piasty montowana po lewej stonie obreczy to niemoglo byc sztywne.teraz nawet kola pokroju rs 20 sa sztywniejsze bocznie. powiem ci biker na tamte czasy kolarze woleli latac na mavicach.co moge sie wypowiedzic na temat nowych kol shimano dura ace to powiem tyle ze kola na szytke full carbon obrecze sa z****iscie sztywne i super sie tocza i przyspieszaja ale jest jeden minus jak pieprzniesz w duza dziure to obrecz bardzo dostaje odpryski karbonu i powgniatana obrecz.a scandim bardzo lekkie i takze sztywne a piasty bajka sezon bez azgladania. ale pamietajmy na nasze drogi jepiej sobie cos zaplesc klasycznego z niezla waga tylko wyglad niepowala.chyba ze kogos stac na kola za ponad 2000 kupowac co 2sezon.u zawodnikow kola sa na jeden sezon pozniej wymniana na nowe.pamietajcie ze teraz nierobi sie czesci z trwaloscia kilku lat.dobre stare shimano sie przypomina chodzby stx i stary xtr ale to juz historia
przepraszam wszystkich na forum ale ktos sie podemie chamsko podszywa nawet wiem kto wie o mnie duzo i zna ludzi zkturymi sie znam i robi to bo ma rzulte papiery i chcialby mna byc jest znany w srodowisku ze opowiada bajki i sie podszywa jako zawonik mroza i mechanik i jedzi posklepach klepiac glupoty ale obicuje ze jak go dorwe to ma prze.... slyszysz aktywny wiesz o co chodzi. woli wyjasnienia to jestem mechanikiem rowerowym ale nie w grupie zawodowej pracuje z robertem to prawda bylem mechanikem rowerowym w bikewordzie ale to niejest tajemnica kazdy moze przeczytac jak sie nazywam niekryje tego ale podszywania sie podemnie ipisania glupot niedaruje slyszysz aktywny masz prze...ne. kiedys sie kuplowalismy ale ciebie zniszcze rozumiesz.
scarface tu krzysztof ktos sie podemnie podszyl i wiem kto wiec sory ale musze tu posprzatac na forum po tym palancie co mnie wkreca.ja sie nieudzielalm chociaz sam jedze to niemam takiej wiedzy jak ty w sprawach sprzetu szosowego.pozdro i jeszcze raz sory.obiecuje ze ten czlowiek nic nienapisze. zalatwie to z moderatorem
do wszystki co tu pisali w tym poscie prosil bym zeby pisali co jest tematem postuczyli duraace. a tego podszywacza zostawili mnie juz ja sie znim rozlicze aza narobienie mi problemow i zepsucie opini .a tak do krisa to jak mnie znasz to moze wiesz kto mogl to pisac jedengosciu na m......obsesyjny fan mroza
No i po zakupach, wziąłem jednak DURA ACE WH-7850 C24 CL. Po bliższej inspekcji wyszło mi że piasty DA to jednak duuużo lepsza tzn wytrzymalsza i trwalsza opcja niż ULTEGRA, piasty w moich starych 601 posypały się po 3 sezonach, liczę że DA wytrzymają trzy razy dłużej, co najmniej. Następny cel to ta rama:
http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260573598749&_trkparms=tab=Watching
i to będzie koniec inwestycji na dobrych parę sezonów.
http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260573598749&_trkparms=tab=Watching
i to będzie koniec inwestycji na dobrych parę sezonów.
Pozdrawiam , Marek .
wg danych ktorych nie moge ujawnic oba konta aktywny i krzysztof kolarz to ten sam uzytkownik
oba konta zostana zablokowane
oba konta zostana zablokowane
Moje miasto to trojmiasto
https://www.trojmiasto.pl
https://www.trojmiasto.pl