Widok
Elektryczne hulajnogi na minuty wkrótce w Trójmieście
Opinie do artykułu: Elektryczne hulajnogi na minuty wkrótce w Trójmieście.
Artykuł na temat: Transport współdzielony w Trójmieście
Kolejny gracz, oferujący współdzielenie pojazdów, wejdzie na trójmiejski rynek. Tym razem nie będą to jednak samochody czy skutery na minuty, lecz hulajnogi elektryczne. Obecnie nieznany jest dokładny termin startu, choć można już podejrzeć strefę działania systemu.
Lime to amerykański startup, który błyskawicznie rozwija się dzięki wsparciu finansowemu Google oraz Ubera. W swojej ofercie posiada bezstacyjne systemu rowerów oraz hulajnóg elektrycznych w Stanach Zjednoczonych oraz ...
Artykuł na temat: Transport współdzielony w Trójmieście
Kolejny gracz, oferujący współdzielenie pojazdów, wejdzie na trójmiejski rynek. Tym razem nie będą to jednak samochody czy skutery na minuty, lecz hulajnogi elektryczne. Obecnie nieznany jest dokładny termin startu, choć można już podejrzeć strefę działania systemu.
Lime to amerykański startup, który błyskawicznie rozwija się dzięki wsparciu finansowemu Google oraz Ubera. W swojej ofercie posiada bezstacyjne systemu rowerów oraz hulajnóg elektrycznych w Stanach Zjednoczonych oraz ...
No dobrze, więc sam pomyśl - obszar działania śmiesznie mały. Oś komunikacyjna Wrzeszcza i śródmieście Gdańska. A gdzie sypialnie i osiedla - Zaspa, Morena, Żabianka, nie wspominając o południu? Ceny prawie jak za Traficara. Jeździć można wyłącznie chodnikiem. System wchodzi w momencie, gdy na wielką skalę wprowadza się wielokrotnie tańsze i pod każdym względem lepsze Mevo. Pachnie OLT Expressem...
To chyba masz inne przepisy :) Bo polskie mówią, że rower to "pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h". Hulajnoga to urządzenie transportu osobistego, które nie może doczekać się włączenia do prawa o ruchu drogowym. Z tego powodu, według obecnych przepisów, orzecznictwa oraz praktyki policyjnej, człowiek na hulajnodze, rolkach, segway'u czy desce itd. jest pieszym.
Według prawa
Hulajnogami elektrycznymi nie wolno poruszać się ani po chodniku, ani po ścieżkach rowerowych. Oczywiście prawo swoje, a rzeczywistość swoje. Jestem tylko ciekaw czy w świetle naglego wzrostu ilości wypadków z elektrycznymi hulajami, policja nie zacznie egzekwować tego przepisu. To sie firma zdziwi..
XD
No tak, bo "hur durr, jak on smie mi grozic, konfident i donosiciel, tylko by ludzi żamykał.." xD zrozum ograniczony czerepie że takie są zapisy prawne i nie ważne jak bardzo byś stękał to one ciągle będą w kodeksie. Aktualnie policja ich nie ekzekwuje no nie chce im się łapać pojedyńczych hulajnog, ale jak sie zacznie to na całego. Tak było w krakowie, gdzie facet otworzył stoisko z wynajmem, a potem płakał do kamery że mu policja rujnuje biznes.
Nie może jeździć po pijaku
Według PoRDu faktycznie jest traktowany jako pieszy, ale już przepisy karne mówią ogólnie o pojeździe i pojeździe mechanicznym.
Hulajnoga według kodeksu karnego i k. wykroczeń będzie traktowana jako pojazd. A hulajnoga elektryczna, może być traktowana jako pojazd mechaniczny.
KK i KW nie posiadają definicji tych pojazdów, ale Sąd Najwyższy w uchwale: "Pojazdem mechanicznym w ruchu lądowym w rozumieniu przepisów kodeksu karnego jest każdy pojazd drogowy czy szynowy napędzany umieszczonym w nim silnikiem, jak również maszyna samobieżna i motorower."
Hulajnoga według kodeksu karnego i k. wykroczeń będzie traktowana jako pojazd. A hulajnoga elektryczna, może być traktowana jako pojazd mechaniczny.
KK i KW nie posiadają definicji tych pojazdów, ale Sąd Najwyższy w uchwale: "Pojazdem mechanicznym w ruchu lądowym w rozumieniu przepisów kodeksu karnego jest każdy pojazd drogowy czy szynowy napędzany umieszczonym w nim silnikiem, jak również maszyna samobieżna i motorower."
Bzdury wygadujesz koleżko a ciemny lud to kupuje i jeszcze Ci "plusuje". Ręce opadają
Użytkownik hulajnogi, czy to elektrycznej, czy zwykłej, plastikowej czy aluminiowej jest w świetle obecnie obowiązujących przepisów pieszym!
Co prawda nie ma to nic do rzeczy, ale sam nie jeżdżę hulajnogami, żeby nie było.
Co prawda nie ma to nic do rzeczy, ale sam nie jeżdżę hulajnogami, żeby nie było.
W sprawie zasuwających kierowców traficara
Nie dziwota, skoro za każdą minutę leci 50 groszy. Też kiedyś dla porównania przejechałem jedną trasę na "szybko" późnym wieczorem, a raz bardzo spokojnie w godzinach szczytu i różnica w cenie to było 7 złotych. Powinna być wyższa sztywna cena od kilometra, bez zwracania uwagi na czas. To mogłoby poprawić sytuacje.
A wiecie co najlepsze?
Jak ciepne z bara takiego fircyka w rurkach na tym elektrycznym śmigaju, który poruszał sie chodnikiem, to będzie mi musiał wypłacić odszkodowanie! Po pierwsze hulajnogi nie mają prawa jeździć chodnikiem, po drugie piesi zawsze mają tam pierwszeństwo. A to sie młodziki zdziwią :)
A ty wiesz co jest najlepsze?
Że jesteś kompletnym idiotą. Po pierwsze hulajnogi mają nie tylko prawo ale wręcz obowiązek poruszać się po chodniku razem z pieszymi a nie po jezdni czy ścieżce rowerowej a po drugie mam nadzieję, że kiedyś się tam spotkamy, po twoim barze wypale ci takiego laczka na ryj że się nie pozbierasz.
Nie
Ze zwykłej nie, bo na hulajnodze jesteśmy pieszymi.
Na elektrycznej nie, bo to nie jest rower. Dopuszczone są tylko rowery ze wspomaganiem uruchamianym przez ruch pedałów i z ograniczeniem do 25km/h. Wszystkie inne, czyli inaczej uruchamiany silnik lub bez ograniczenia prędkości ze wspomaganiem też nie są zgodne z przepisami
Na elektrycznej nie, bo to nie jest rower. Dopuszczone są tylko rowery ze wspomaganiem uruchamianym przez ruch pedałów i z ograniczeniem do 25km/h. Wszystkie inne, czyli inaczej uruchamiany silnik lub bez ograniczenia prędkości ze wspomaganiem też nie są zgodne z przepisami
pytanie czym szanowny pan/pani jeździ do pracy jesienią, zimą i gdy pada, a miejsce parkingowe będzie wyłączone przez cały rok, można je lokalizować na terenie obok nie likwidując miejsc parkingowych
popieram rowery itp. pojazdy, ale proszę o przemyślane wybory miejsc bez szkody dla innych użytkowników
popieram rowery itp. pojazdy, ale proszę o przemyślane wybory miejsc bez szkody dla innych użytkowników
Jak przestaniesz zatruwac siebie i innych spalinami to i napytanie sobie odpowiesz
Gdybys miał mózg przynajmniej muszki owocówki to być wiedział ze szkody jakie taki burak jak ty wyrządzasz są 100 tys razy większe niż to jakie koszty ponosisz! Kazdy Dzień bez samochodu na ulicach to ogromny zyska dla państwa ,miasta mieszkańców!
elektrykiem
obrażać to brzydka cecha nawet dla mniejszych od owocówki, a tak na marginesie odmiennego zdania jest kilka milionów posiadaczy samochodów i państwo pozwalające produkować , sprzedawać i pobierać różnego typu daniny, gdyby było inaczej to by samochodów nie było.
A propos szkód dla środowiska to szanowny pan więcej zatruwa niż ja jeżdżący elektrycznym napędem.
Pozdrawiam myślących inaczej i do zobaczenia na hulajnodze w styczniu.
A propos szkód dla środowiska to szanowny pan więcej zatruwa niż ja jeżdżący elektrycznym napędem.
Pozdrawiam myślących inaczej i do zobaczenia na hulajnodze w styczniu.
skoro amerykanie mają tak wygórowane żądania (pieniężne), to jest pole do popisu dla Polaków
dla mnie cena to nieporozumienie, tym bardziej że będzie już funkcjonował system Velo
przypomnę także, że elektryczne skutery w Berlinie czy Paryżu są tańsze od naszych, co bardzo dużo mówi o polskim modelu biznesowym
ale zwłaszcza ci, którzy tak strasznie narzekają na firmy zachodnie, mogą tu zaoferować konkurencyjne hulajnogi narodowe... tym bardziej, ze te nie wymagają aż tak dużych nakładów finansowych
przypomnę także, że elektryczne skutery w Berlinie czy Paryżu są tańsze od naszych, co bardzo dużo mówi o polskim modelu biznesowym
ale zwłaszcza ci, którzy tak strasznie narzekają na firmy zachodnie, mogą tu zaoferować konkurencyjne hulajnogi narodowe... tym bardziej, ze te nie wymagają aż tak dużych nakładów finansowych
Im więcej opcji przemieszczania się tym lepiej. Komu nie pasuje nadal może bezpłatnie "z kapcia". Co do cen trzeba pamiętać, że to nie charytatywna działalność. Całość: koszt pojazdów, serwis, kradzieże, dewastacja , wymiana akumulatorów musi się zwrócić i dać jakiś dochód. Odważni i bogaci muszą być ci co w to wchodzą.
mogę
wystarczy że jest to pomocniczy napęd elektryczny do 250 W, 48 V i odłączający się po przekroczeniu 25 km/h uruchamiany naciskiem na pedały.
W mojej hulajnodze mam 2 pedały w "podłodze".
Definicja pedału: mechanizm dźwigniowy uruchamiany przez naciśnięcie stopą.
Nie musi to być korba z zębatkami
W mojej hulajnodze mam 2 pedały w "podłodze".
Definicja pedału: mechanizm dźwigniowy uruchamiany przez naciśnięcie stopą.
Nie musi to być korba z zębatkami
mogę
"poruszać siłą mięśni" oznacza, że wprawiam ją w ruch za pomocą własnych mięśni. Jeżeli odpycham się od podłoża nogą to właśnie to robię.
Hulajnoga jest pojazdem:
pojazd to urządzenie do transportu ludzi lub towarów, w różnych środowiskach: na kołach, gąsienicach, płozach, w przestrzeni kosmicznej (wynoszony rakietą nośną), w głębinach morskich. Pojazd może być napędzany własnym źródłem napędu (zasilanym z własnego lub zewnętrznego źródła energii), ciągnięty lub pchany
Hulajnoga jest pojazdem:
pojazd to urządzenie do transportu ludzi lub towarów, w różnych środowiskach: na kołach, gąsienicach, płozach, w przestrzeni kosmicznej (wynoszony rakietą nośną), w głębinach morskich. Pojazd może być napędzany własnym źródłem napędu (zasilanym z własnego lub zewnętrznego źródła energii), ciągnięty lub pchany
Wystarczy że spełnia to co rower czyli
- co najmniej jeden skutecznie działający hamulec,
- sygnał dźwiękowy o nieprzeraźliwym dźwięku,
- z przodu – co najmniej jedno światło pozycyjne barwy białej lub żółtej selektywnej,
- z tyłu – co najmniej w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt oraz co najmniej jedno światło pozycyjne barwy czerwonej.
- sygnał dźwiękowy o nieprzeraźliwym dźwięku,
- z przodu – co najmniej jedno światło pozycyjne barwy białej lub żółtej selektywnej,
- z tyłu – co najmniej w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt oraz co najmniej jedno światło pozycyjne barwy czerwonej.
Mega
drogo!!! Przejazd taką hulajnogą z Wrzeszcza do np. dworca PKP zajmie minimum 10 minut. Koszt wyniesie wówczas, w jedną stronę, 2 + 5 = 7 pln. to jest ponad dwa razy drożej niż przejazd tramwajem na tej samej trasie, a oszczędność czasu znikoma (może 3-4 minuty, biorąc już pod uwagę czas oczekiwania na tramwaj). Skoro wypożyczenie skutera jest tańsze, a sam pojazd dużo szybszy, to ludzie to chyba tylko dla zabawy będą wypożyczali. Od strony ekonomicznej nie ma to żadnego sensu. Gdyby kasowali 50 gr za kilometr, a nie minutę i 1 PLN za sam fakt wypożyczenia, to miałoby to sens (wtedy koszt przejazdu do centrum z Wrzeszcza zmniejszyłby się z 7 PLN do 3 PLN).
twój problem? chyba jednak inwestora?
widzę inny "bul": mapę.
korposzczury z Mordoru w Oliwie mogły by tym łatać
odległość od SKM albo tramwaju do kieratu
a ich stać
choćby brać to nieregularnie, akurat gdy grozi spóźnienie
albo po wrednym dniu do domu z podkulonym ogonem
ale mapa nie obejmuje Mordoru
bajdzo mi psikro, Lime/Uber/Google, znów przegraliście na wstępie tę grę w Monopoly ;-)
korposzczury z Mordoru w Oliwie mogły by tym łatać
odległość od SKM albo tramwaju do kieratu
a ich stać
choćby brać to nieregularnie, akurat gdy grozi spóźnienie
albo po wrednym dniu do domu z podkulonym ogonem
ale mapa nie obejmuje Mordoru
bajdzo mi psikro, Lime/Uber/Google, znów przegraliście na wstępie tę grę w Monopoly ;-)
ceeena
20 MINUT hulajnogą 10 zł za godzinę 30 zł. To po prostu się nie opłaca. Po miesiącu takich wydatków (zakładam dojazd do pracy, uczelni, szkoły) ci co jeszcze mieli nieunijny zakres materiału z matmy dojdą do wniosku że wydali tyle ile kosztuje suuper nówka. 30 zł x 20 dni.
Czy każda taka inicjatywa musi się łączyć z krociowymi zyskami dla operatora ?
a może system jako całość jest tak drogi że w rozliczeniu na jedną H-nogę wychodzi że jest ona w cenie samochodu typu BMW ?
teraz już są auta wypożyczane z czynszem miesięcznym - i to wychodzi taniej niż h-noga. I Masz auto cały miesiąc a h-noga godzina dziennie x 30 dni daje 900 zł. kogo na to stać ?
Oj trzeba wzmóc walkę z dopalaczami i narkotykami !!!
Czy każda taka inicjatywa musi się łączyć z krociowymi zyskami dla operatora ?
a może system jako całość jest tak drogi że w rozliczeniu na jedną H-nogę wychodzi że jest ona w cenie samochodu typu BMW ?
teraz już są auta wypożyczane z czynszem miesięcznym - i to wychodzi taniej niż h-noga. I Masz auto cały miesiąc a h-noga godzina dziennie x 30 dni daje 900 zł. kogo na to stać ?
Oj trzeba wzmóc walkę z dopalaczami i narkotykami !!!
trabl inwestora, nie nasz
podpowiadam, to, że mają cennik pod NY albo Berlin daje szansę naszym biznesom
jak by mieli j**a to zrobili by tańszą konkurencję
i to działa, Allegro nie jest wyparte przez eBay.
do brania nieregularnie, gdy masz lenia, gdy walczysz ze spóźnieniem, cena nie urywa
natomiast "nie bądź chamie chytry" działa, przez taki cennik Next zdechł tu już raz w Sopocie
i dobrze, jak to Lime zdechnie, może Allegro razem z konkurencją Ubera zrobią inną wersję
i może PIT będzie płacony Morawieckiemu, a nie Trumpowi
swoją drogą wróżę szanse Mevo na ok 49%, też przez cennik
jak by mieli j**a to zrobili by tańszą konkurencję
i to działa, Allegro nie jest wyparte przez eBay.
do brania nieregularnie, gdy masz lenia, gdy walczysz ze spóźnieniem, cena nie urywa
natomiast "nie bądź chamie chytry" działa, przez taki cennik Next zdechł tu już raz w Sopocie
i dobrze, jak to Lime zdechnie, może Allegro razem z konkurencją Ubera zrobią inną wersję
i może PIT będzie płacony Morawieckiemu, a nie Trumpowi
swoją drogą wróżę szanse Mevo na ok 49%, też przez cennik
Rowery metropolitalne ze wspomaganiem elektrycznym
" Wszystkie rowery Mevo będą posiadały wspomaganie elektryczne "
Inaczej mówiąc wszystkie te rowery będą miały silniki elektryczne.
Czy to są jeszcze rowery czy może jednak motorowery ?
Dla mnie rower z silnikiem to motorower.
Czy motorowerem można sobie śmigać po drogach dla rowerów ?
Takie rowery są zaprzeczeniem idei jazdy na rowerze.
Tłumaczenie że w 3 mieście są górki i trzeba się wspomagać jest słabe. Do jazdy pod górę są przerzutki.
Inaczej mówiąc wszystkie te rowery będą miały silniki elektryczne.
Czy to są jeszcze rowery czy może jednak motorowery ?
Dla mnie rower z silnikiem to motorower.
Czy motorowerem można sobie śmigać po drogach dla rowerów ?
Takie rowery są zaprzeczeniem idei jazdy na rowerze.
Tłumaczenie że w 3 mieście są górki i trzeba się wspomagać jest słabe. Do jazdy pod górę są przerzutki.
Oplata za minute zdecydowanie za wysoka.
Cztery swiatla po drodze i 2 PLN wiecej za przejazd sie robi "za nic".
Mysle, ze akceptowalny cennik to 3 PLN / minute, pierwsze 10 minut w cenie, potem moze byc 30 groszy za kazda kolejna.
Dopiero wtedy to by byla realna alternatywa dla komunikacji miejskiej.
Mysle, ze akceptowalny cennik to 3 PLN / minute, pierwsze 10 minut w cenie, potem moze byc 30 groszy za kazda kolejna.
Dopiero wtedy to by byla realna alternatywa dla komunikacji miejskiej.
Wszyscy dostawcy w jednej aplikacji
takie&drive (https://takeanddrive.eu) to aplikacja którą stworzyłem po to aby łatwiej było się odnaleźć w gąszczu aut/skuterów/rowerów na minuty.
Serdecznie zapraszam!
Serdecznie zapraszam!
hulajnogi
Dzisiaj, około godz 10.00 rano d**ilka na elektrycznej hulajnodze wymusiła pierwszeństwo na Chełmie przy kościele! Gdybym ją potrącił na jezdni to ani ta idiotka ani jej wstępni nie zobaczyliby grosza odszkodowania! Kto d**ili bez uprawnień, bez ubezpieczenia, bez nakazanego oznaczenia i wyposażenia "pojazdu" dopuszcza do ruchu drogowego?!!!
Karać, karać i oduczyć "suwerena"
wolnej amerykanki!!
Karać, karać i oduczyć "suwerena"
wolnej amerykanki!!
retardy
Ludzie o czym wy piszecie.
System działa już w kilku miastach. Nie ma ofiar śmiertelnych nie ma problemów,
Zawsze znajdzie się jakiś retard który coś odwali ale ile takich jest w autach czy na rowerach.
Poza tym przeciez te hulajnogi już jeżdżą prywatnie po trójmieście i jakoś nikt nie słyszałem by narzekał.
Ciemnota w tej Polsce niestety.
System działa już w kilku miastach. Nie ma ofiar śmiertelnych nie ma problemów,
Zawsze znajdzie się jakiś retard który coś odwali ale ile takich jest w autach czy na rowerach.
Poza tym przeciez te hulajnogi już jeżdżą prywatnie po trójmieście i jakoś nikt nie słyszałem by narzekał.
Ciemnota w tej Polsce niestety.