Widok
nie można zmienić sprzedawcy energii bo w naszym kraju jest tylko jeden i jest to Energia, a naciągacze którzy to proponują to zwykli oszuści. Było już kilka programów na ten temat jak ludzie się zadłużyli na kilkadziesiąt tysięcy właśnie poprzez podpisanie umów na dostarczanie energii przez jakieś dziwne "firmy"
"energa" jest operatorem - dostawcą prądu, a sprzedawcą może być inny podmiot np. plus gsm... i można go zmieniać do woli!!! Oczywiście wszystko zależy od umowy jaką się zawiera. Znam przedsiębiorców, którzy zmieniając sprzedawcę otrzymali rabaty na ok 20-25%. Jedyną niedogodnością jest opłacanie dwóch rachunków, jeden za opłaty stałe, przesyłowe i coś tam, a drugi za rzeczywiste zużycie energii.
Tak czuję się oszukany, choć u rzecznika nic nie wskóram. Ponieważ w tym państwie oni działają zgodnie z prawem. A teraz jak to było, chodzi o Energa. Dodam że cały czas byłem związany właśnie z Energą. Zadzwonili do mnie również. Po całej prelekcji którą wygłosił mi dzwoniący, pytam się gdzie jest haczyk ? A on mi na to że haczyka nie ma, chodzi tylko o to żeby utrzymać klienta przy sobie. No skoro tak, to wyraziłem zgodę, na przystąpienie do gwarancji stałej ceny. Elektronicznie dostałem umowę, kilka stron drobniutkim pismem. Więc nie zagłębiając się w treść, zatwierdziłem umowę. I po otrzymaniu pierwszej faktury, stwierdziłem, że opiewa na sumę zwiększoną o 14,99 zł (opłata handlowa) rozliczam się rozliczeniem rzeczywistym, więc od razu stwierdziłem wyższą kwotę. Więc dopiero teraz zagłębiłem się w treść umowy, a tam gdzieś w środku jest informacja że, do faktury będzie doliczana kwota 14,99 zł miesięcznie, właśnie jako opłata handlowa. Oraz w razie rezygnacji z umowy, będzie naliczana kara 50 zł miesięcznie do końca umowy. W moim przypadku to trzy lata. I tak przez trzy lata, wydębią ode mnie prawie 540 zł ( 36*14,99). Dodam że w pierwszym miesiącu, otrzymacie dwie faktury (ze starej i nowej umowy) i będzie dwa razy pobrana opłata abonamentowa i przesyłowa. A teraz rada, gdy zadzwonią grzecznie podziękujcie nie wdając się w dyskusję i poproście żeby więcej nie dzwonili. A na pewno zostanie wam w kieszeni 540 zł.
oferta którą wam przedstawiają dotyczy tylko kosztów sprzedawcy , energa obrót to znaczy że przez czas trwania nie zmienią się stawki za energię TYLKO czynną, dlatego płaci się tą opłatę handlową i nie można w tym czasie zmienić sprzedawcy, wszystkie inne opłaty na FV wynikają z opłat dystrybutora czyli energa operator, wlicza się w to opłatę stałe tj, przesyłowa stała ( za to że mają kable), przesyłowa zmienna( za to że z tych kabli korzystamy), jakościowa (za dobre natężenie), przejściowa( za to że pozwalają łaskawie wybrać sprzedawcę), opłata abonamentowa , i jeszcze weszło OZE czyli za odnawialne źródła energii, generalnie płaci się za wszystko dystrybucji, której obszaru zmienić się nie da, a stawki są podobne w całym kraju bo reguluję je urząd kontroli energetyki, generalnie tak jest i mało co można z tym zrobić :(
Mam identyczną sytuację . Czuję się oszukana . Przed podpisaniem nowej umowy płaciłam rachunki rzędu 16 - 20 zł co dwa m-ce poza sezonem letnim ( niskie ze względu na lokal sezonowy ) na nowej umowie 55 zł . Złożyłam reklamację i co ? oczywiście racja po ich stronie ! odpuściłam !
Umowa kończy się 31 lipca . Dziś dzwoniłam do Energa po to aby z automatu nie przerzucili mnie na podobną umowę czyli z opłatami handlowymi no i miałam nosa bo pani konsultantka oznajmiła mi , ze po 31 lipca czyli od 01 sierpnia przechodzę na umowę z cennikiem standardowym gdzie będzie pobierana opłata handlowa tylko ,, nieco niższa ,, Nie zgodziłam się oczywiście i napisałam pismo między innymi o treści ,, rezygnuję z cennika standardowego i proszę o przejście na cennik taryfowy czyli jak w poprzedniej umowie .
Oszustwo i manipulacja !!!! Nie zgadzajcie się
Umowa kończy się 31 lipca . Dziś dzwoniłam do Energa po to aby z automatu nie przerzucili mnie na podobną umowę czyli z opłatami handlowymi no i miałam nosa bo pani konsultantka oznajmiła mi , ze po 31 lipca czyli od 01 sierpnia przechodzę na umowę z cennikiem standardowym gdzie będzie pobierana opłata handlowa tylko ,, nieco niższa ,, Nie zgodziłam się oczywiście i napisałam pismo między innymi o treści ,, rezygnuję z cennika standardowego i proszę o przejście na cennik taryfowy czyli jak w poprzedniej umowie .
Oszustwo i manipulacja !!!! Nie zgadzajcie się
Przepraszam...ale mogę tylko "podsumować" - ha, ha, ha .
Nigdy nie załatwiam spraw przez telefon, nigdy nie załatwiam spraw , jeżeli nie znam adresu "firmy" ...choć to też właściwie nie wiadomo czy to prawdziwy...ale ew. do sprawdzenia.
Jestem "wierna" wszystkim umowom na piśmie ...kiedyś zawartych. Nic nie zmieniam ponieważ zawsze jest jakiś haczyk.
Nigdy nie załatwiam spraw przez telefon, nigdy nie załatwiam spraw , jeżeli nie znam adresu "firmy" ...choć to też właściwie nie wiadomo czy to prawdziwy...ale ew. do sprawdzenia.
Jestem "wierna" wszystkim umowom na piśmie ...kiedyś zawartych. Nic nie zmieniam ponieważ zawsze jest jakiś haczyk.
No ja włąśnie zawarłam 3 miesiące temu umowę na piśmie (po kupnie mieszkania). Zostałam oszukana przez sprzdawcę - powiedział,że mogę podpisać tylko umowę kompleksową G11k, nie informując, że "opłata handlowa"będzie naliczana co miesiąc i jest ubezpieczeniem. Nikt nie mieszka w lokalu, a rachunek 90 zł. Bezczelni naciągacze.
Ja również zastanawialam sie skad mamy takie wysokie rachunki za prad (po przeprowadzce i podpisaniu mowej umowy ok 100 zl wiecej ), po 3 wciaz wyzszych rachunkach wglebilam sie w to rozliczenie i rowniez okazalo sie ,ze pobieraja oplate handlowa 60zl ,o czym.oczywoscie nke zostalam poinformowana przy zawieraniu umowy :( naciagacze jakoch malo
Jeśli nie podpisałaś umowy, tylko telefonicznie się zgodziłaś, to umowa nie został zawarta zgodnie z poniższym artykułem
"Art. 20.
1. Jeżeli przedsiębiorca kontaktuje się z konsumentem przez telefon w celu zawarcia umowy na odległość, ma obowiązek na początku rozmowy poinformować konsumenta o tym celu, a ponadto podać identyfikujące go dane oraz dane identyfikujące osobę, w imieniu której telefonuje.
2. Jeżeli przedsiębiorca proponuje konsumentowi zawarcie umowy przez telefon, ma obowiązek potwierdzić treść proponowanej umowy utrwaloną na papierze lub innym trwałym nośniku. Oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy jest skuteczne, jeżeli zostało utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku po otrzymaniu potwierdzenia od przedsiębiorcy."
"Art. 20.
1. Jeżeli przedsiębiorca kontaktuje się z konsumentem przez telefon w celu zawarcia umowy na odległość, ma obowiązek na początku rozmowy poinformować konsumenta o tym celu, a ponadto podać identyfikujące go dane oraz dane identyfikujące osobę, w imieniu której telefonuje.
2. Jeżeli przedsiębiorca proponuje konsumentowi zawarcie umowy przez telefon, ma obowiązek potwierdzić treść proponowanej umowy utrwaloną na papierze lub innym trwałym nośniku. Oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy jest skuteczne, jeżeli zostało utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku po otrzymaniu potwierdzenia od przedsiębiorcy."
..., a kto Was straszy? Podpisaliście jakieś dziwne umowy i sami jesteście sobie winni. Pierw się czyta co się podpisuje. Skoro jesteście tacy nie zadowoleni sami udajcie się do dobrego psychologa bo to z wami jest coś nie tak, a nie z firmą Energa. Zresztą proszę używać całej jej nazwy, a nie tylko i wyłącznie ograniczać się do jej pierwszego członu.
Również byłem nękany nachalnymi telefonami od przedstawicieli firmy reprezentującej energe .Sami nie obdarowywali klientów "prezentami" w postaci pirackich aneksów. Było to na czyjeś zlecenie. Czyje energo? Po co prowadzić dochodzenie w sprawie , która śmierdzi na odległość. Drodzy konsumenci,pamiętajcie że nikt Wam nic za darmo nie da. Trzymajcie się z daleka od okazji. Pozdrawiam i proszę o ostrożność.
Ty d*pku żołędny. chyba nnigdy na swoje gały nie widziałeś umowy z tym oszusytem energą. Jjest to kilka stron drobnym maczkiem pisane,
i w dodatku takie wyrazenia jakieś wzory algorytmy kompletnie niezrozumiałe i nigdzie nie pisze o dodatkowej opłacie. Mało tego telefonicznie też mnie nie poinformowano o takiej opłacie . Właśnie zamierzam podac do sądu Energe za nieuczciwe naciąganie klientów, bo zostaje tylko ta droga niestety.
Ty chyba tam pracujesz i niezłą kase zarabiasz i to dlatego tak piszesz. a jeszcze masz prąd darmowy więc zamnkij sie chociaż.
i w dodatku takie wyrazenia jakieś wzory algorytmy kompletnie niezrozumiałe i nigdzie nie pisze o dodatkowej opłacie. Mało tego telefonicznie też mnie nie poinformowano o takiej opłacie . Właśnie zamierzam podac do sądu Energe za nieuczciwe naciąganie klientów, bo zostaje tylko ta droga niestety.
Ty chyba tam pracujesz i niezłą kase zarabiasz i to dlatego tak piszesz. a jeszcze masz prąd darmowy więc zamnkij sie chociaż.
Nic nie podpisywałem! Na pytanie, czy czytałem i podpisałem umowę, odpowiedziałem, że nie. Powiedziałem, że umowę wyrzuciłem do kosza, bo mnie nie interesuje. Po którymś telefonie, żeby dali mi spokój powiedziałem że zgadzam się i od razu dostałem faktury z podatkiem handlowym, mimo że np. w garażu w ogóle nie mam zużycia prądu.Będę z nimi walczył!
Bo ci pis dał 500+ na pięć dni to cie stać na prąd i pisanie głupot na forach trolu Ja dziś siedze przy świeczkach przez ten pis i nie mam na karme dla kota. A za komuny prąd był tak tani że telewzora się nie wyłączało. Węglem na ulicach się paliło w koksownikach a dziś ludzie na opał nie mają. Mam nadzieję że ludzie przejrzą na oczy i wyjdą z tej unii To w Rosi ludze prądu ropy gazu węgla mają za grosze a tu się nie da żyć niedługo wszyscy będą z tego kraju spierdzelać do Rosi bo tam tańsze życie. Dla mnie pis czy platforma to jedna i ta sama banda wszystkich w tupolewa. Jeszcze kilka takich samolotów i elita pasożytów i nierobów przestała by istnieć. Mam nadzieję że Putin zrobi tu porządek.
Mnie się udało wywalczyć zwrot opłaty handlowej ,pomimo że minął dłuższy czas od rozmowy telefonicznej . Również anulowano mi umowę. Napisałam dwa pisma polecone do ENERGI, przy pierwszym nie otrzymałam odpowiedzi, ale sobie postanowiłam, że tego nie odpuszczę, bo się czuję po prostu oszukana. Napisałam drugie, pod koniec pażdziernika 2015 (a rozmowa była w maju i w między czasie 3 faktury z opłatą), po którym otrzymałam pismo przepraszające za zaistniałą sytuację a potem były korekty. Do mnie mail z umową dotarł pod dziwnym skrótem - gsc -(czyli to, co ważne, może być przeoczone), natomiast dwa tygodnie póżniej inne maile były już b. czytelne, pisane drukowanymi literami EOIS EBOK czy eBOK ENERGA. W tym czasie minął termin 14-dniowy na wycofanie się z umowy ,który był w załączniku do umowy. Celowe?. O tym napisałam w piśmie, jak i o tym , że jeżeli rozmawiam telefonicznie o zawarciu umowy, to nie jestem w stanie sprawdzić (w tym momencie)czy wcześniej taka opłata handlowa była na fakturach, napewno nie usłyszałam wprost że w zamian za tą ofertę GWARANCJA STAŁEJ CENY będę musiała płacić co miesiąc dodatkowo 14,99 zł. Ponadto powołałam się na zbiór praw konsumenta energii elektrycznej( jest w umowie wysłanej mailem ), który opiera się na przepisach ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym i napisałam, że zostałam wprowadzona w błąd brakiem informacji o istocie opłaty handlowej . Skutkiem tego typu zaniechania było podjęcie przeze mnie błędnej decyzji.Zażądałam unieważnienia umowy i zwrotu naliczonej opłaty handlowej. Dopisałam że w przypadku braku odpowiedzi sprawę skieruję do Federacji Konsumentów. Zaznaczam, że miałam tylko umowę elektroniczną, nie dostałam umowy od kuriera. Właśnie przed chwilą dowiedziałam się, że podobno umowę telefoniczną będzie można rozwiązać w ciągu roku. Ale to trzeba sprawdzić. Pozdrawiam
o
o
WITAM,JA RÓWNIEŻ BARDZO PROSZĘ O POMOC W WYPLĄTANIU SIĘ Z TEJ OPŁATY.8 MIESIĘCY PROSIŁAM SIĘ ABY POPRAWIONO MI STANY LICZNIKA BO NIE MOGŁAM ROZLICZYĆ SIĘ PO ICH WYMIANIE A WPLĄTALI MNIE W DODATKOWE OPŁATY.BARDZO PROSZĘ O POMOC I PRZESŁANIE MI WZORU DOKUMENTU.MÓJ MAIL:KATARZYNA.FALUTA@OP.PL.
ZGÓRY SERDECZNIE DZIĘKUJĘ.
ZGÓRY SERDECZNIE DZIĘKUJĘ.
Witam
Bardzo proszę o przesłanie mi na adres mis.koralgol@interia.pl treści pism jakie Pan/Pani wysyłała do firmy Energa w celu rozwiązania problemu.
Ja też jestem w takiej samej sytuacji jak większość.
U mojej miejscowości jest bardzo dużo klientów, którzy zostali w taki sam sposób oszukani i planujemy pismo zbiorowe w celu rozwiązania umowy.
Bardzo proszę o pomoc.
Bardzo proszę o przesłanie mi na adres mis.koralgol@interia.pl treści pism jakie Pan/Pani wysyłała do firmy Energa w celu rozwiązania problemu.
Ja też jestem w takiej samej sytuacji jak większość.
U mojej miejscowości jest bardzo dużo klientów, którzy zostali w taki sam sposób oszukani i planujemy pismo zbiorowe w celu rozwiązania umowy.
Bardzo proszę o pomoc.
Tez zostalam oszukana przez ta firme.Mieszkam w bloku i przy wymianie starych licznikow na nowe a poniewaz mieszcza sie na korytarzu zrywali plomby przy bezpiecznikach twierdzac ze ktos to zerwal i trzeba zglosic do energetyki .w przeciwnym razie bedzie naliczona kara w wys. 5000 zl
PO zalozeniu nowej plomby otrzymalismy (bylo wiecej osukanych) faktury za plomby w kwocie 35 ,-. Znalezli oszusci sposob na latwy zarobek.Mam nadzieje , ze w koncu ktos im sie dobierze do d....py.
PO zalozeniu nowej plomby otrzymalismy (bylo wiecej osukanych) faktury za plomby w kwocie 35 ,-. Znalezli oszusci sposob na latwy zarobek.Mam nadzieje , ze w koncu ktos im sie dobierze do d....py.
pani Danuto proszę pójść do najbliższego punktu Energii i wypełnić wniosek o zawieszeniu na okres 2 lub 3 lat opłaty handlowej w zależności od umowy W związku z reklamacjami mają do końca XII 2015 taką promocję ma pani na to jeszcze 2 tygodnie . Ja tak zrobiłam i od stycznia mam już nie mieć tej opłaty na fakturze. pozdrawiam
Hej.
wszyscy zalatwiają rzeczy telefonicznie ....Nie robi sie takich rzeczy przez telefon ... !!!
a jeśli już, to trzeba nagrywać rozmowy tak, jak ja.
jeszcze nie przegrałem ani jednej sprawy w sądzie, a trochę ich było.
ps. Ostrzegam wszystkich, którzy chcą energę !!
to jest patologia, a nie firma ... Ciągłe prpblemy z prądem, przerwy, awarie itp. Blisko mojego domu jest dosyć ruchliwe skrzyżowanie i w skutek dzisiejszych nagłych przerw w dostawie prądu, nie działają sygnalizacja świetlna i lampy uliczne, a to prawie doprowadzilo do 3 wypadków samochodowych.
wszyscy zalatwiają rzeczy telefonicznie ....Nie robi sie takich rzeczy przez telefon ... !!!
a jeśli już, to trzeba nagrywać rozmowy tak, jak ja.
jeszcze nie przegrałem ani jednej sprawy w sądzie, a trochę ich było.
ps. Ostrzegam wszystkich, którzy chcą energę !!
to jest patologia, a nie firma ... Ciągłe prpblemy z prądem, przerwy, awarie itp. Blisko mojego domu jest dosyć ruchliwe skrzyżowanie i w skutek dzisiejszych nagłych przerw w dostawie prądu, nie działają sygnalizacja świetlna i lampy uliczne, a to prawie doprowadzilo do 3 wypadków samochodowych.
Ja też zostałem oszukany, bo nie poinformowano mnie w rozmowie telefonicznej o opłacie handlowej - w moim przypadku 13.00zł - ale rozmowa była nagrywana! Otrzymałem umowę pisemną lecz czekałem aż dostanę następną fakturę, z którą porównam jak zostały obniżone opłaty. Po stwierdzeniu, że opłaty wzrosły zacząłem szukać przyczyny i znalazłem "opłatę handlową" której w poprzedniej fakturze nie było. W tej sytuacji napiszę pismo informując, że w następnych fakturach będę obniżał kwotę do zapłaty o tę oszukańczą "umowę handlową" Zobac zymy co z tego wyniknie!!!
Jesteśmy w tej samej sytuacji co reszta.
Dla nas jest to oszustwo, ponieważ pamiętam że zadawałam pytanie czy są jakieś ukryte koszta :/ na pewno będziemy wnioskować o udostępnienie nam nagrania rozmowy.
Mało tego, okazuje się że przysłano nam również umowę stałej ceny do PPE o którym nawet nie rozmawialiśmy przez tel. !!
Bardzo proszę o treść skargi do urzędu regulacji energetyki na maila
sylwia-michalska@o2.pl
Dla nas jest to oszustwo, ponieważ pamiętam że zadawałam pytanie czy są jakieś ukryte koszta :/ na pewno będziemy wnioskować o udostępnienie nam nagrania rozmowy.
Mało tego, okazuje się że przysłano nam również umowę stałej ceny do PPE o którym nawet nie rozmawialiśmy przez tel. !!
Bardzo proszę o treść skargi do urzędu regulacji energetyki na maila
sylwia-michalska@o2.pl
Prosze o udanie sie do najblizszego punktu obslugi klienta i poprosic o regulamin promocji do oferty GSC.Nastepnie poprosic o zalacznik nr 1 do tego regulaminu "wniosek o przystapienie do promocji do oferty GSC - obowiazujacy od 24.09.2015 do 31.12.2015".Zlozenie tego wniosku skutkuje zawieszeniem pobierania oplaty handlowej do konca np.2018 roku jesli umowa konczy sie w 2019 roku.
Uwaga!
trzeba to zrobic do 31.12.2015 r tj do czasu obowiazywania promocji.
Powodzenia
Ja to przerabialem (dostalem regulamin) a wniosek wypelnila Pani z biura .Ja zlozylem tylko podpis.
Uwaga!
trzeba to zrobic do 31.12.2015 r tj do czasu obowiazywania promocji.
Powodzenia
Ja to przerabialem (dostalem regulamin) a wniosek wypelnila Pani z biura .Ja zlozylem tylko podpis.
Panie Leszku ...
Widać, że jest pan pracownikiem Patologii Energii, bo nikt poza personelem nie ma nic dobrego na jej temat
"
Prosze o udanie sie do najblizszego punktu obslugi klienta i poprosic o regulamin promocji do oferty GSC.Nastepnie poprosic o zalacznik nr 1 do tego regulaminu "wniosek o przystapienie do promocji do oferty GSC - obowiazujacy od 24.09.2015 do 31.12.2015".Zlozenie tego wniosku skutkuje zawieszeniem pobierania oplaty handlowej do konca np.2018 roku jesli umowa konczy sie w 2019 roku. Uwaga! trzeba to zrobic do 31.12.2015 r tj do czasu obowiazywania promocji. Powodzenia Ja to przerabialem (dostalem regulamin) a wniosek wypelnila Pani z biura .Ja zlozylem tylko podpis.
"
Widać, że jest pan pracownikiem Patologii Energii, bo nikt poza personelem nie ma nic dobrego na jej temat
"
Prosze o udanie sie do najblizszego punktu obslugi klienta i poprosic o regulamin promocji do oferty GSC.Nastepnie poprosic o zalacznik nr 1 do tego regulaminu "wniosek o przystapienie do promocji do oferty GSC - obowiazujacy od 24.09.2015 do 31.12.2015".Zlozenie tego wniosku skutkuje zawieszeniem pobierania oplaty handlowej do konca np.2018 roku jesli umowa konczy sie w 2019 roku. Uwaga! trzeba to zrobic do 31.12.2015 r tj do czasu obowiazywania promocji. Powodzenia Ja to przerabialem (dostalem regulamin) a wniosek wypelnila Pani z biura .Ja zlozylem tylko podpis.
"
Zadzwoniła do męż i mu tak szybko gadała że będzie jedna opłata i będzie taniej nie wiem czy się zgodził po 5 dniach na meila dostał umowe którą podpisł i zaczeliśmy czytać i okazuje się że będziemy placić więcej o co najmniej60-70zł,więcej to kpiny będziemy próbować sie wycofać ale nie wiem czy się uda proszę o treść skargi jeżeli poskutkowała na meil agate1234@buziaczek.pl dzieki wielkie
mi się jeszcze udało, bo umowa była źle zawarta. W sensie przez telefon bez potwierdzenia w normalnej drodze, ale odstąpienie też jest możliwe. Tylko ciekawe są skutki odstąpienia od umowy. To nie to samo co wypowiedzenie. http://jakzrozumiecprawnika.pl/odstapienie-a-wypowiedzenie-umowy/
czy podczas rozmowy telefonicznej konsultant poinformował o kwocie opłaty handlowej. Rozmowy są nagrywane Rzecznik Praw konsumenta ma prawo do dsłuchania takiej rozmowy. Gdyby się okazało że klient nie został poinformowany powinien po złożeniu reklamacji. otrzymać korekty. Znam przypadek że Energa wystawiła korekty po rozmowie telefonicznej klienta, który nie został poinformowany o dodatkowej opłacie wybierają gwarancję stałej ceny.
A D
A D
też się nabrałem,podczas kosultacji zgodziłem się na 24 miesiące ale proponowali mi na 36 miesięcy. Niestety gdy kurier przywiózł umowę do podpisania mnie nie było a żona nie sprawdziła treści i wciśnięto nam 32 miesiące gdzie według obliczeń będę miał 400 zł. nadpłaty przez ten okres ponieważ każdego miesiąca jest opłata handlowa 15zł. Tak właśnie naciągają ludzi. Nie dajcie się nabierać!!!
Ja mam jeszcze lepiej. Złożyłam wniosek do Energii o zmianę taryfy. Sprawę załatwiałam przez infolinię. Umowę otrzymałam pocztą 2 października wystawioną 21 września. Jakież było moje zdziwienie kiedy przeczytałam w umowie iz podpisuję umowę gwarancji stałej ceny na 4 lata!!! W czasie korespondencji mailowej ani podczas rozmów telefonicznych nie BYŁO W OGÓLE MOWY O ŻADNEJ UMOWIE GWARANCJI STAŁEJ CENY TYLKO O ZMIANIE TARYFY. Udałam się do punktu obsługi klienta Energii w Olsztynie w Galerii Warmińskiej w celu wyjaśnienia sprawy. Pani obsługująca stwierdziła, że nic nie może zrobić, ponieważ w systemie moja umowa widnieje jako fizycznie podpisana i 14 dni na odstąpienie od umowy też już minęło, ponieważ w systemie jest że umowę podpisałam 21 września a był 4 października! Pokazywałam jej moją niepodpisaną umowę i tłumaczyłam że nie deklarowałam telefonicznie przystąpienia do tego programu ani nie podpisywałam żadnej umowy. Zadzwoniła do swojej kierowniczki, bo tamta podobno mogłaby anulować tamtą umowę, ale szanowna kierowniczka też stwierdziła, że tego nie zrobi bo POTEM BĘDZIE NA NIĄ A TO INFOLINIA POPEŁNIŁA BŁĄd!!! Wychodzi na to, że ja jako klient Energii nie mam żadnych praw. To konsultant bez jakiejkolwiek mojej zgody wybrał dla mnie najkorzystniejszą ofertę (DLA NICH!!!)
Właśnie dziś złożyłam odstąpienie od umowy drogą mailową i jeszcze poszłam do rzecznika praw konsumenta. Bardzo mila pani od razu wiedziała o co chodzi, napisala mi pisemko z oświadczeniem odstapienia od umowy i powiedziała żebym koniecznie wyslala to jeszcze listem poleconym. Cale szczęście, że jeszcze dzis mogłam to zrobić. List z umową przyszedł w ostatni piątek i do dzis mogłam zrezygnować. A co by bylo gdybym odebrała go dopiero jutro?!! Najgorsze w tym wszystkim , że ja przeciez w żaden sposób nie zadeklarowalam chęci przystąpienia do tej oferty. Wygralabym z nimi w każdym sądzie, tylko komu chce się ciągać po sądach! Ja tylko chcialam zmienić taryfę, bo teraz placę grube pieniadze za prąd budowlany. Życzę wszystkim których Energa oszukala sukcesu w walce z nimi i kochani nie bójcie sie, rzecznik praw konsumenta jest po to żeby nam pomóc.
Witam
Proszę o pomoc, sama dałam się nabrać przedstawicielowi ich firmy i 31.10.15r podpisałam umowę w domu.Teraz chcę się wycofać , czy muszę mieć jakiś specjalny formularz z wypowiedzeniem, czy mogę skorzystać z tego ,który jest podłączony do umowy kompleksowej. Proszę też o podanie maila,na który powinnam wysłać wypowiedzenie.
Z góry dziękuję za informację.
Proszę o pomoc, sama dałam się nabrać przedstawicielowi ich firmy i 31.10.15r podpisałam umowę w domu.Teraz chcę się wycofać , czy muszę mieć jakiś specjalny formularz z wypowiedzeniem, czy mogę skorzystać z tego ,który jest podłączony do umowy kompleksowej. Proszę też o podanie maila,na który powinnam wysłać wypowiedzenie.
Z góry dziękuję za informację.
Teraz sobie myślę, że nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Gdyby nie oszustwo Energi tkwilabym w tym układzie dalej i nie chciałoby mi się ruszyć d... a tak zaczęłam szukac w necie informacji czy opłaca się zmienić sprzedawcę energii i sądzę że znalazłam lepszą ofertę. Dystrybutora zmienić nie mogę ale sprzedawcę i owszem. I tak zrobię.
Rzecznik po rozmowie z nami i skierowanym do niego piśmie, objął naszą stronę. Po 2 tyg. dostaliśmy z ENERGII faktury korygujące i list od Rzecznika z odpowiedzią ENERGII odnośnie zrezygnowania przez nas z tej jakże "cudownej umowy", bez żadnych dodatkowych kosztów. Tak jakby to była zwykła rezygnacja. Najpierw próbowaliśmy "po dobroci" pisząc reklamacje, ale się nie udało i trzeba było wziąć sprawę w swoje ręce. Plusem było to, że nic na papierze nie podpisywaliśmy ani nie wysyłaliśmy mailowo :)
POWODZENIA! Wam też się uda wygrać z tymi oszustami :)
POWODZENIA! Wam też się uda wygrać z tymi oszustami :)
Pani Krysiu, w piśmie do Rzecznika trzeba opisać całą sytuację jaka zaistniała, tj. że dzwonili z ofertą, że nie powiedzieli o opłacie handlowej, że nie podpisywała Pani nic i nie odsyłała (również drogą elektroniczną). Ale radziłabym przejść się do Biura Rzecznika Praw Konsumenta i tam wyjaśnić sprawę, on wówczas da Pani wzór pisma i będzie po sprawie.
Życzę powodzenia w walce!
Życzę powodzenia w walce!
Mnie konsultant przedstawił ofertę telefonicznie, później przysłano mi wszystkie dokumenty mailowo, niczego nie podpisywałam.Jak się zorientowałam,że zostałam wrobiona minął już czas na rezygnację. Napisałam do nich pismo że zostałam oszukana,odpisano mi że nie mogą anulować opłaty handlowej.To ja im znowu że mnie oszukali i na pewno nie są rzetelną firmą i wspomniałam o UOKiK.Brak odpowiedzi, nie poddałam się napisałam maila do UOKiK,opisałam moją sprawę i dostałam info żeby udać się do miejscowego UOKiK. Bardzo miła pani znała już sprawę podyktowała mi pismo do Energi z żądaniem unieważnienia umowy. Po kilku dniach dostałam maila od Pełnomocnika, że umowa zostanie anulowana i tak się stało, już mam korektę, zwrócili mi opłatę handlową.Jeśli niczego nie podpisywaliście to macie wygraną sprawę bo zgodnie z art.20 ust.2 ustawy musi być trwale wyrażona wola.pozdrawiam życzę wygranej Ela Gdańsk
Witam ,jestem kolejnym oszukanym przez ENERGE,również wcisneli mi nowa umowę z opłata handlową 13zł.na m-c.Pisze z nimi już parę ładnych miesięcy i bez efektu.Twierdzą że przez tel.poinformowali mnie trzy krotnie o opłacie handlowej lecz nagrania nie mogę się doprosić ,mało tego dostałem umowę poczta lecz ani ja ani moja żona jej nie podpisywała przy odbiorze .Moje pytanie -czy taka umowa jest ważna?z góry dziękuje i pozdrawiam..
Witam
Zgadzam się, że nie wspomnieli w propozycji o opłacie handlowej. Lecz gdy zaczęli czytać ofertę jako podsumowanie zresztą baaardzo szybko i długoooo to dopiero wtedy wsłuchując się w informacje wyłuskałem te opłaty. Zapytawszy o wyjaśnienie Pani bardzo zdenerwowanym głosem wręcz oskarżyła mnie o szukanie haków (tu muszę dodać że na początku naszej rozmowy telefonicznej grzecznie poprosiłem ją, aby nie tracić czasu zaczęła od tzw "haczyków" tej umowy) i podziękowała za rozmowę życząc "miłego" dnia. Niestety nie udało jej sie mnie uchwycić czego życzę wszystkim innym.
Zgadzam się, że nie wspomnieli w propozycji o opłacie handlowej. Lecz gdy zaczęli czytać ofertę jako podsumowanie zresztą baaardzo szybko i długoooo to dopiero wtedy wsłuchując się w informacje wyłuskałem te opłaty. Zapytawszy o wyjaśnienie Pani bardzo zdenerwowanym głosem wręcz oskarżyła mnie o szukanie haków (tu muszę dodać że na początku naszej rozmowy telefonicznej grzecznie poprosiłem ją, aby nie tracić czasu zaczęła od tzw "haczyków" tej umowy) i podziękowała za rozmowę życząc "miłego" dnia. Niestety nie udało jej sie mnie uchwycić czego życzę wszystkim innym.
Ja z mamą też, ale w umowie jest jeszcze kilka podstępnych punktów, np. to, że przez 4 lata mamy użyć wielokrotność tego co zużywamy. 800kwh. Proponuję poczytać umowę co w punkcie energi jest niemożliwe. My z mamą będziemy z nimi walczyć, bo pracownica powiedziała nam tylko o stałej cenie, a o innych punktach umowy bardzo ważnych nie - oszukała nas i naciągneła.
Czy w tym postsowieckim kołchozie jest jakaś władza, która dba o prawa obywateli i chroni przed takimi draniami jak Energa? Odpowiedź oczywista-władza jest sama dla siebie i ma w d*pie ludzi i ich np. problemiki z gnojkami z energii. Co do cholery musi się stać, aby urzędasy zaczęły ścigać cwaniackie firmy? Co Władimir ma wkroczyć i ustanowić nowy porządek?
...bo to nasza, była POLSKA właśnie ! Cudowni politycy po kolei wszystko co nasze Państwowe, włącznie z Energią sprzedali różnym kolesiom - złodziejom ,którzy założyli spółki ...i nie ma teraz kto ich kontrolować ! Wolna amerykanka! Ceny z księżyca! Złodzieje nie widzą ludzi, tylko pieniądze ! Pamiętam, kiedy za socjalizmu podnieśli o złotówkę ceny energii, zrobiła się prawie rewolucja, ale te pieniądze trafiały do Państwowej, Polskiej energetyki. Teraz do prywatnych, złodziejskich kieszeni. To już chyba dojdzie do jakiejś rewolucji albo ktoś w desperacji zacznie do nich strzelać ...bo wszystko jest możliwe, jako,że ten kraj ( chyba nawet cały wiat) stoi do góry nogami !
Dzięki temu forum i Waszym ostrzeżeniom w porę zdążyłam odstąpić od umowy Gwarancja stałej ceny. Cieszę się bardzo że zdążyłam i znalazłam to forum. Jestem rozsądną i ostrożną osobą i sama nie wiem jak dałam się w to wkręcić. Nie podpisujcie umów przez telefon. Poproście o ofertę przeanalizujcie i zastanówcie się na spokojnie bo jak widać są haczyki jak np. ta opłata handlowa. Macie 14 dni na odstąpienie od umowy - ten czas jest liczony od dnia otrzymania umowy. Bądźcie ostrożni bo naprawdę szkoda nerwów.
Na stronie Urzędu Regulacji Energetyki jest kalkulatorek. Można sobie przeliczyć, jaki operator wyjdzie najkorzystniej dla konkretnego odbiorcy:
http://ure.gov.pl/ftp/ure-kalkulator/ure/formularz_kalkulator_html.php
http://ure.gov.pl/ftp/ure-kalkulator/ure/formularz_kalkulator_html.php
Odradzam korzystanie z kalkulatora URE. Nie jest zbyt wiarygodny. Króluje w nim duon, tylko dlatego, że oferuje super cenę podczas pierwszego roku. Porównywarka cen prądu powinna brać ceny z całego okresu obowiązywania umowy, niestety ta tak nie robi. Tutaj więcej info na temat tej porównywarki: http://blogenergetyczny.pl/ure-kalkulator-energii-elektrycznej/
Ja też się dałem w to wrobić. Dzwonił jakiś facet z Energii, mówił o wzroście za kw dopiero po 3 miejscu po przecinku i że przez 4 lata cena się nie zmieni, nie pamiętam czy w ogóle wspominał mi o tej opłacie handlowej...Jak zobaczyłem pierwszy rachunek, że wychodzi mi drożej o jakieś 20 zł przy podobnym zużyciu, to się mocno wpieniłem, wysłałem im maila o rezygnacji z tej umowy, odpisali mi, że minęło już 14 dni od zawarcia umowy telefonicznej i jeśli chcę zerwać umowę to musiałbym im do 2019 płacić 50 zł miesięcznie!!! Zdębiałem, ale przypomniałem sobie, że oni mi tej umowy ani na pocztę ani na maila nie przesłali, nie mogłem się z nią nawet zapoznać. Więc wystosowałem kolejnego maila,że jeżeli mi nie przywrócą poprzedniej to zwrócę się do UOKiK -u. Było to 2 czerwca,do dziś czekam na odpowiedź. Myślę, że sensownie byłoby powiadomić media i akcję nagłośnić,żeby Ci złodzieje nie oszukali następnych
Witam, mnie niestety też tak naciągnęli...rachunek miał nie wzrosnąć przy jednakowym zużyciu prądu JAK dostałam rachunek to oczy mi wyszły na wierzch, wzrost ceny o 50%....jestem zdruzgotana i wściekła,że tak dałam się oszukać.Też prowadzę z nimi korespondencje, ale wątpię czy uda mi się wrócić do poprzedniej formy rozliczenia...po prostu OSZUŚCI !!!!
Pisanie maili, dzwonienie na infolinię nic wam nie da... Dzwoniący konsultant ma obowiązek przeczytać wam tzw. "część formalną" w którymś tam punkcie jest podana wysokość opłaty handlowej z usługą e-faktury lub bez niej. Po tym, gdy wszystko odczyta dopiero przechodzi do wszelich potwierdzeń.A , że kto słuchałby jakiegoś faceta dukającego przez słuchawke 3 strony umowy to z biegu mówimy: "Tak" i potem mamy problem. Wiem, bo sama się też nacięłam. Miały być rachunki takie same, nawet niższe a tu koło 30 zł w górę... Niby okres wypowiedzenia jest, ale jest także kara ..50 zł za kazdy miesiąc.
Witam mam ten sam problem umowa zawarta telefonicznie bez żadnego potwierdzenia na piśmie,w grudniu zeszłego roku weszła nowelizacja ustawy o prawach konsumenta art 20 tej ustawy mówi wprost że taka forma zawierania umowy jest niezgodna z prawem.Na razie próbuje wywalczyć anulowanie umowy przez BOK ale z marnym skutkiem mam zamiar zgłosić sprawę do uokik jak nic nie da idę do sądu.Popieram ze złodziejami trzeba walczyć
Zgadzam się z przedmówcą.
Dzisiaj do mnie dzwonili, zwróciłam uwagę, że z jednej strony mówią, że mam prawo do rezygnacji a z drugiej strony wspominają o karach. W trakcie rozmowy wszystko zostało podane, trzeba tylko nauczyć się słuchać i nie skupiać tylko na promocji obniżenia stawek zamiast na całej rozmowie.
A najważniejsze - jak nie jest sie pewnym - trzeba pytać. Ludzie nie pytają i potem się dziwią ze jakieś oplaty im ktoś naliczył. Zenada.
Dzisiaj do mnie dzwonili, zwróciłam uwagę, że z jednej strony mówią, że mam prawo do rezygnacji a z drugiej strony wspominają o karach. W trakcie rozmowy wszystko zostało podane, trzeba tylko nauczyć się słuchać i nie skupiać tylko na promocji obniżenia stawek zamiast na całej rozmowie.
A najważniejsze - jak nie jest sie pewnym - trzeba pytać. Ludzie nie pytają i potem się dziwią ze jakieś oplaty im ktoś naliczył. Zenada.
Problem polega na tym, że ludzie odważni zapytaja, ale jesli chodzi o ludzi starszych i ufnych już dopytać nie dopytają. Także fajnie jesli trafi na rozmowę z osoba młoga, ale juz gorzej jeśli trafi np. na Twojego rodzica i ciekawe czy również tak samo krytycznie podejdziecie do sprawy "nie pytaja, nie słuchaja, więc sami sobie winni".!
Żenada, że konsultanci z enega nie czują wstydu. Oszukujecie państwo biednych, starszych ludzi, którzy są zbyt kulturalni, żeby powiedzieć "nie", "nie potrzebuję", "nie chcę", lub po prostu żeby odłożyć słuchawkę. Czegoś nie dosłyszą, wyślecie im umowę, której nie są w stanie odczytać (drobny maczek i mnóstwo niezrozumiałych formuł). Taktyki telemarketingu niskich lotów. Szkoda, że nie widzicie tych ludzi jak się przejmują, gdy dostają rachunek - wcale nie mniejszy, tylko o kilkanaście/kilkadziesiąt złotych droższy. Przy emeryturze 800 zł kilkanaście/ kilkadziesiąt złotych robi różnice. Państwo konsultanci z energa! Kiedyś też was dopadnie starość! Mam nadzieję, że nikt nie wykorzysta waszej niedołężności, albo że wy będziecie do końca sprawni fizycznie i umysłowo. Powodzenia.
Wystarczyło wysłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy przed upływem 14 dni od daty zawarcia umowy przez telefon !!! ( to bardzo ważne ) ........I kłopot z głowy. Zrobiłam tak wczoraj w 13 dniu , wysłałam meilem oświadczenie do energii ...I dzisiaj wiadomość ..... """""państwa odstąpienie od oferty gwarancja stałej ceny zostało przyjęte i zrealizowane w systemie """"" energa sa
od każdej umowy można odstąpić ......W odpowiednim terminie .
powodzenia !
od każdej umowy można odstąpić ......W odpowiednim terminie .
powodzenia !
@sliwa i tu się mylisz. Umowa zawarta telefonicznie jest zgodna z prawem. Powołujesz się na art. 20 Ustawy o Prawach Konsumenta - a czytałaś ten artykuł? Jest wyraźnie napisane, że umowa zawarta przez telefon musi być potwierdzona na papierze lub INNYM TRWAŁYM NOŚNIKU. Równie dobrze może to być zwykły dysk o ile rozmowa jest nagrywana (przy czym firma musi Cię poinformować o nagrywaniu rozmowy). Jedyne co możesz zrobić to poprosić o kopię tego nagrania - muszą Ci to udostępnić. Jeśli tego nie zrobią, nie mają nagranej rozmowy lub potwierdzonej na innym trwałym nośniku to wówczas możesz walczyć. Inaczej, moim zdaniem, nic nie wskórasz.
u mnie tak samo, zgodziłam sie na przysłanie dokumentów a oni wlepili mi umowe ,odmowy nie odesłałam w ciągu 14 dni więc pozamiatane. Co gorsze nie moge sie doprosić faktury każdy konsultant mówi coś innego, ominęły mnie dwa okresy rozliczeniowe i mimo że inkasent spisywał licznik oni mi wpieraja ,że nie mają odczytu,n śmiech na sali.Oszuści, poprosiłam mailem o przysłanie mi rozmowy telefonicznej ,w której to rzekomo zawarłam umowę , odmówili mi. Masakra jakaś
Skutki odstąpienia od umowy
czytała pani ta umowe
Jeżeli zażądali Państwo rozpoczęcia świadczenia usług lub dostarczania
energii elektrycznej przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, zapłacą nam Państwo kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której
poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy, z uwzględnieniem cen i stawek opłat wskazanych w umowie.
przez telefon zgodzilem sie na taka umowe
jesli zrezygnuje to bede placił kare im ( jaka to kwota )
mogla by mi pani napisac
prosze o odp. moj e-mai tdk1251@wp.pl
pozdrawiam:)
czytała pani ta umowe
Jeżeli zażądali Państwo rozpoczęcia świadczenia usług lub dostarczania
energii elektrycznej przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, zapłacą nam Państwo kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której
poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy, z uwzględnieniem cen i stawek opłat wskazanych w umowie.
przez telefon zgodzilem sie na taka umowe
jesli zrezygnuje to bede placił kare im ( jaka to kwota )
mogla by mi pani napisac
prosze o odp. moj e-mai tdk1251@wp.pl
pozdrawiam:)
zgodziłaś się na wysłanie dokumentów a przed tą zgodą jest potwierdzenie ze zawierasz umowę na czas nieokreślony razem z tą ofertą. trzeba umieć słuchać a nie mieć pretensji do świata. i jest też na samym końcu powiadomienie że masz prawo do odstąpienia po dostarczeniu dokumentów bez konsekwencji ale po co czytać jak można po prostu uwierzyć na słowo... pozdrawiam
Proszę Pani , ja mam nagraną całą rozmowę z konsultantką , udało jej się nabrać mojego męża w, w nagraniu rozmowy mąż prosi o ofertę i nie wyraża zgody na na zmianę umowy , jednak na koncie automatycznie zmienili umowę bez jego zgody. Na szczęście zadzwoniłam na infolinię po 6 dniach i wszystko wycofałam, ale jeśli mogę Pani pomóc to Chętnie udostępnię całe nagranie. kontakt pybeata12@wp.pl
Polecam wszystkim "nabitym" w tą "promocję", wizytę w lokalnych Prokuraturach i nie dajcie się spławić, bo to wyczerpuje znamiona KODEKS KARNY Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
Porażka to co robi Energa! Nie spodziewałabym się takich rzeczy po takiej firmie i jak do tej pory, nigdy nie powiedziałam o Enerdze złego słowa, do tej pory. Co to za "opłata handlowa", która stanowi 1/3 całej faktury! Dlaczego w rozmowie telefonicznej nie podają porównawczych kwot?! Czy gdybym usłyszała, że kwota całej faktury wzrasta o 14,99 czy 15,99 - z mojej średniej kwoty opłaty licząc za 1 miesiąc niecałych 35 zł zdecydowałabym się na zmianę umowy?! No oczywiście, że nie! Ale ich matactwa przez telefon i to, że człowiek nie ma na piśmie tego dla porównania sprawiają, że podejmuje decyzję pochopnie. Ach jaki człowiek naiwny :(
wczoraj jak zaczęłam czytać to wszystko,to nie mogłam spać w nocy,też się nabrałam i zgodziłam przez telefon na umowę ze stałą ceną a teraz żałuję,bardzo proszę o przesłanie mi wzoru odstąpienia od umowy i adresu mailowego i czy mogę go wysłać jak rozmawiałam w czwartek a umowy jeszcze mi nie przesłali z góry dziękuje
Witam.
Dziś tez miałam rozmowę z konsultantką. Też się dałam nabic w butelkę. Byłam w pracy, nie miałam zbytnio czasu i powiedziałam , że taką umowe ma mi przesłać to się z nią zapoznam w domu (konsultantka twierdziłą, że w ciagu 2 tygodni moge zrezygnować). Podałam swoje dane osobowe. Zaczynała czytac jakieś oświadczenia, które miałam potwierdzić, ale połączenie się przerwało.Nie oddzwoniła i nie wiem czy jeśli rozmowa nie zakończona to te papiey wogóle przyjdą. Na wszelki wypadek przygotuje sie i prosze o przysłanie tego formularza odstąpienia od umowy. Dzięki.
iz476@wp.pl
pozdrawiam
Dziś tez miałam rozmowę z konsultantką. Też się dałam nabic w butelkę. Byłam w pracy, nie miałam zbytnio czasu i powiedziałam , że taką umowe ma mi przesłać to się z nią zapoznam w domu (konsultantka twierdziłą, że w ciagu 2 tygodni moge zrezygnować). Podałam swoje dane osobowe. Zaczynała czytac jakieś oświadczenia, które miałam potwierdzić, ale połączenie się przerwało.Nie oddzwoniła i nie wiem czy jeśli rozmowa nie zakończona to te papiey wogóle przyjdą. Na wszelki wypadek przygotuje sie i prosze o przysłanie tego formularza odstąpienia od umowy. Dzięki.
iz476@wp.pl
pozdrawiam
Witam
dziś również nieświadomie dałem się złapać oszustom, zwracam się z gorącą prośbą o link tego formularza bądź przesłanie formularza na odstąpienie od umowy telefonicznej, gdyż papierową mają niby dosłać w ciągu 14 dni.
Będę wielce zobowiązany za przesłania formularza, oto mój adres e-mal.
bulinki@tlen.pl
pozdrawiam Grzegorz
dziś również nieświadomie dałem się złapać oszustom, zwracam się z gorącą prośbą o link tego formularza bądź przesłanie formularza na odstąpienie od umowy telefonicznej, gdyż papierową mają niby dosłać w ciągu 14 dni.
Będę wielce zobowiązany za przesłania formularza, oto mój adres e-mal.
bulinki@tlen.pl
pozdrawiam Grzegorz
Bardzo proszę o kontakt bo nie wiem jak napisać to odstapienie. Od maja nie płaciłam za prad i wciaz czekam na rachunek. Oczywiscie rozmowy z konsultantami nic nie daja. Porażka totalna a o rachunek doprosic się nie moge. Kazano mi napisac reklamacje i tyle. Pozdrawiam i prosze o pomoc. Adres mailowy : makowska_annah@o2.pl lub tel 665401022
Skłaniam się, żeby sprawę złożyć do sądu. Dziś byłem u Rzecznika Praw Konsumentów i powiedział, że taka sprawa to koszt rzędu 30 zł. A dlaczego to wszystko popieram bo wczoraj płaciłem już 60 zł za te stałe ceny za energię gdzie w ostatnim miesiącu płaciłem 30 zł a w poprzednich 17 zł. Po wczorajszej rozmowie z konsultantką z Energi nie umiała mi odpowiedzieć skąd te ceny się biorą więc wymyślała, że jest to opłata przesył zmienny, przesył stały, za którą płacimy już wliczone stawki. Najgorsze jest, że w białych rękawiczkach w tym demokratycznym Państwie prawa jesteśmy tak bujani. "RAZEM DAMY RADĘ"
Nie trzeba zaraz do sądu, jeśli nic nie podpisałeś i nie odesłałeś maila potwierdzającego zgodę, możesz złożyć reklamację z prośbą o korektę faktury. W reklamacji powołałam się na ustawę o Ochronie Praw konsumenta z 25.12.2014r. par.20 ust.2. Mówi ona, że aby umowa była ważna, należy potwierdzić zgodę na warunki umowy listownie, bądź mailowo- tj. na trwałym nośniku. Jeśli nie wyśle się takiej zgody, umowa nie jest zawarta w świetle przepisów prawa, a jak nie jest zawarta, to obowiązuje ta stara, bez opłaty handlowej.Taka korekta w moim przypadku to 24,76 zł. a czas reklamacji 14 dni.
Po ponad roku (!) walki z Energą o podpisanie umowy ze mną (cały czas była na poprzedniego lokatora) wreszcie się udało :/
Kurier przywiózł, podpisałem.... a potem na spokojnie przeczytałem.
No i oczywiście, wcisnęli mi Gwarancję Stałej Ceny, mimo, że wnioskowałem o zwykłą G11 :(
Oczywiście.. odstąpiłem od umowy w zakresie dotyczącym tej "promocji".
Ale ile osób nie doczytało "drobnego druczku".
A ile (znacząco!) więcej dało się "naciągnąć" przez telefon?
μ zdążyła się wycofać. Ale inni nie ;/
Uważam, że tematem powinien się zająć UOKiK!
Wcześniej wrzucałem link do kalkulatora URE.
Skoro piszecie, że nie jest wiarygodny, to jakich operatorów wybraliście? Przy jakim średnim miesięcznym zużyciu?
Kurier przywiózł, podpisałem.... a potem na spokojnie przeczytałem.
No i oczywiście, wcisnęli mi Gwarancję Stałej Ceny, mimo, że wnioskowałem o zwykłą G11 :(
Oczywiście.. odstąpiłem od umowy w zakresie dotyczącym tej "promocji".
Ale ile osób nie doczytało "drobnego druczku".
A ile (znacząco!) więcej dało się "naciągnąć" przez telefon?
μ zdążyła się wycofać. Ale inni nie ;/
Uważam, że tematem powinien się zająć UOKiK!
Wcześniej wrzucałem link do kalkulatora URE.
Skoro piszecie, że nie jest wiarygodny, to jakich operatorów wybraliście? Przy jakim średnim miesięcznym zużyciu?
Polega to mniej więcej na tym że w związku np: z wejściem na giełdę firma zatrudnia oszołomów od poprawy rentowności. Zaczynają się wtedy podchody i różnego rodzaju gierki jak z klienta wycisnąć jeszcze więcej - odbywa się to za pomocą m.in. "promocyjnych" umów z małym druczkiem i balansowaniu na granicy prawa. Prawo w Polsce oczywiście jest pisane tak jak zażyczy sobie tego "sponsor". Po zatrudnieniu oszołomów od poprawy rentowności wiele się nie zmienia bo jeszcze trzeba zatrudnić , oszołomów od wizerunku i prawników. Jeżeli oszołomy od poprawy rentowności przesadzą to kończy się to karą UOKiK , a kasa z kary idzie do kieszeni rządzących , klienci mimo że poszkodowani nie zobaczą z tej kary nawet złotówki zadość uczynienia.
Efekt jest taki , zyskują rządzący, oszołomy - bo wszystko się jakoś kręci, w pierwszym etapie firma jednak zyski szybko zjadają koszty związane z tą "nową" polityką firmy. Firma dodatkowo szybko zaczyna tracić w oczach dymanych klientów, efekt jest zawsze taki że oszołomy rozwalają firmę czasem bardziej, czasem mniej świadomie. Poszkodowani są zawsze klienci i z czasem firma , bo niemożna zjeść jabłka i jednocześnie mieć jabłko.
Przykłady wcześniejsze : telewizje kablowe, operatorzy komórkowi, firmy ubezpieczeniowe i wiele innych, obecnie na fali była energetyka.
Podziękowania należą się przede wszystkim rządzącym za prawo jakie ustanawiają...
Efekt jest taki , zyskują rządzący, oszołomy - bo wszystko się jakoś kręci, w pierwszym etapie firma jednak zyski szybko zjadają koszty związane z tą "nową" polityką firmy. Firma dodatkowo szybko zaczyna tracić w oczach dymanych klientów, efekt jest zawsze taki że oszołomy rozwalają firmę czasem bardziej, czasem mniej świadomie. Poszkodowani są zawsze klienci i z czasem firma , bo niemożna zjeść jabłka i jednocześnie mieć jabłko.
Przykłady wcześniejsze : telewizje kablowe, operatorzy komórkowi, firmy ubezpieczeniowe i wiele innych, obecnie na fali była energetyka.
Podziękowania należą się przede wszystkim rządzącym za prawo jakie ustanawiają...
wlasnie do mnie tez dzisiaj dzwonila pani z taka sama "promocją", narazie powiedzialem im ze sie zastanawiam i kazalem zadzwonic w innym terminie.
teraz pytanie czy jak im powiem przez telefon ze jednak nie chce ich "cudnej" oferty to czy to wystarczy? (w sumie rozmowy sa nagrywane, z drugiej strony zawsze mozna taka rozmowe skaskowac i sladu nie bedzie) czy lepiej aby wyslali mi pismo do podpisania ze odmawiam.
byc moze juz sobie w tej chwili odp na pytanie, ale jak wyglada odstapienie od oferty.
oferta wazna jest do konca roku.
Jak inni robili odmawiajac oferte?
prawda jest ze kazdy miesiac odstapienia od umowy po podpisaniu kosztuje 50 zł, wieca slaby temat.
teraz pytanie czy jak im powiem przez telefon ze jednak nie chce ich "cudnej" oferty to czy to wystarczy? (w sumie rozmowy sa nagrywane, z drugiej strony zawsze mozna taka rozmowe skaskowac i sladu nie bedzie) czy lepiej aby wyslali mi pismo do podpisania ze odmawiam.
byc moze juz sobie w tej chwili odp na pytanie, ale jak wyglada odstapienie od oferty.
oferta wazna jest do konca roku.
Jak inni robili odmawiajac oferte?
prawda jest ze kazdy miesiac odstapienia od umowy po podpisaniu kosztuje 50 zł, wieca slaby temat.
Fisa, tu nie potrzeba podpisu. Wystarczy zgoda telefoniczna, ale zadają pytania, na które trzeba odpowiedzieć twierdząco oraz podać dane osobowe. Jeśli tego nie zrobiłaś i odmówiłaś - powinno wystarczyć. Trzeba twardo ucinać na początku, że nie jesteśmy zainteresowani, żeby nie było kontynuacji namawiania.
dzis do mnie tez zadzwonili z propozycja stalej ceny pan nawet podal mi stawki obecne jakie place i jaka bede placic po podpisaniu umowy ani slowa o oplatach stalych poprosilam pana aby zadzwonil jutro bo z reguly jestem ostrozna dalam sobie czas na sprawdzenie tego pana czy mowil prawde, wiec zadzwonilam na infolinie do enega i tam mi potwierdzila mila pani ze tak maja dla mnie taka oferte tyle tylko ze juz podala mi zupelnie inne stawki obecne i te ktore mi proponuja zglupialam wiec jak widac wolna amerykanka podejrzewam ze jak jutro zadzwonie to uslysze jeszcze inna stawke zalezy kto odbierze juz tak z nimi mialam jak mieli zle zaksiegowane moje wplaty kazdy gadal co innego i jak z nimi wygrac to jest jawne oszustwo
Witam, do mojej mamy zadzwonili dziś.. a ona się zgodziła, ale jest juz po 60, a mowila, ze ten pan tak nawijał i nawet nie zrozumialo go zbytnio, powiedzieli, widze, ze jednak to błąd
Powiedział, ze zostanie wysłana umowa i jest 7 dni na odmowe, czy gdy w ciągu tych 7 dni odmowie normalnie bez żadnej kary itd będzie to anulowane?
Powiedział, ze zostanie wysłana umowa i jest 7 dni na odmowe, czy gdy w ciągu tych 7 dni odmowie normalnie bez żadnej kary itd będzie to anulowane?
Skoro jest te 7 dni, to powinno być to możliwe, chociaż ja bym zadzwoniła na infolinię i wypytała - bodajże dziewięć piątek, czyli 555 555 555.
Wykorzystywanie osób w starszym wieku to zwyczajne świństwo - moją babcię już kilka razy namówiono na różne "korzystne" oferty, a ona się godziła i potem trzeba się było nagimnastykować, żeby to odkręcić :/
Wykorzystywanie osób w starszym wieku to zwyczajne świństwo - moją babcię już kilka razy namówiono na różne "korzystne" oferty, a ona się godziła i potem trzeba się było nagimnastykować, żeby to odkręcić :/
Do mnie też dzwonili ze 3 razy. Za każdym razem byłem w pracy i nie miałem czasu rozmawiać więc zbywałem dość nachalną "konsultantkę". W końcu postanowiłem się przygotować i od jakiegoś czasu mam przy sobie fakturę aby móc porównać stawki, które podano mi telefonicznie bo coś mi się nie zgadzało. Ale jakoś od tego czasu już nie dzwonią. Może odpuścili.
Niestety jakiś czas temu zdzwonili do mojej mamy, która zgodziła się aby przysłać jej umowę do wglądu ponieważ nie była w stanie zrozumieć oferty telefonicznie.
Umowa dotarła wczoraj a o całej sytuacji do wiedziałem się dzisiaj i po przejrzeniu tego wątku zaraz wysyłam pismo o anulowanie. Na anulowanie umowy zawartej telefonicznie lub mailowo jest 14 dni (o czym w swojej korespondencji Energa informuje) ale liczone jest to od dnia zawarcia umowy. W naszym przypadku żeby nie było kolorowo umowa została wysłana 8 dni po "zawarciu" plus czas dla poczty na doręczenie i na szczęście ten okres mija w poniedziałek.
A do tego wszystkiego, nie wiem dlaczego (prawdopodobnie wynika to z warunków promocji) ,dezaktywowali możliwość dokonywania Rozliczeń Rzeczywistych bez możliwości ponownej aktywacji przez rok. To dopiero parodia
Niestety jakiś czas temu zdzwonili do mojej mamy, która zgodziła się aby przysłać jej umowę do wglądu ponieważ nie była w stanie zrozumieć oferty telefonicznie.
Umowa dotarła wczoraj a o całej sytuacji do wiedziałem się dzisiaj i po przejrzeniu tego wątku zaraz wysyłam pismo o anulowanie. Na anulowanie umowy zawartej telefonicznie lub mailowo jest 14 dni (o czym w swojej korespondencji Energa informuje) ale liczone jest to od dnia zawarcia umowy. W naszym przypadku żeby nie było kolorowo umowa została wysłana 8 dni po "zawarciu" plus czas dla poczty na doręczenie i na szczęście ten okres mija w poniedziałek.
A do tego wszystkiego, nie wiem dlaczego (prawdopodobnie wynika to z warunków promocji) ,dezaktywowali możliwość dokonywania Rozliczeń Rzeczywistych bez możliwości ponownej aktywacji przez rok. To dopiero parodia
NIE PODPISYWAĆ. Ja podpisałam i żałuję. Co miesiąc złodzieje doliczają opłatę handlową w wysokości 15,98 zł. Wyobrażasz sobie, nie 2, 3 czy 5 zł ale 15,98 zł. Czyli przez 4 lata okradną mnie na 767,04 zł. Jak skończy mi się umowa zmienię dostawcę. Raz się dałam nabrać - tak się kończy nie doczytywanie umów, a przez telefon oczywiście nic o tym nie wspomniano. Nie chcę mieć z nimi nic wspólnego.
Uważam ,że sprawą powinien zając się prokurator, mnie również na to nabrano - umowa na 36 miesięcy W trakcie rozmowy telefonicznej nic nie wspomiano o miesięcznej opłacie handlowej 15,99zł.
Straciłam dobre zdanie o Energa -Obrót , po skończonej umowie nie przedłużę z nimi już żadnej umowy. Obecnie piszę do nich pisma ,ale nie wiem czy to przyniesie jakoś rezultat
Straciłam dobre zdanie o Energa -Obrót , po skończonej umowie nie przedłużę z nimi już żadnej umowy. Obecnie piszę do nich pisma ,ale nie wiem czy to przyniesie jakoś rezultat
Maria napisz czy coś wskórałaś mój maż taż sie zgodził i na czas nie odesłaliśmy rezygnacji nie było mowy o tym że będzie płacone 14 99 zł więcej za to że jest e-faktura 2 lata byłam na e-fakturze i nic nie płaciłam a teraz muszę bo te 14.99 to ta gwarancja stałej ceny jest jak dzwoniłam do nich to pytano się czy umowa została zawarta na 3 miesiące czy na cztery lata ale w rozmowie nikt męża się nie pytał czy chce na 3 miesiące tylko odrazy na 4 mu wepchnęli
Jak zobaczyłam fakturę, która zawierała opłatę handlową zaraz do nich przedzwoniłam,rozmawiałam z konsultantką,która nic konkretnego mi nie odpowiedział - powiedział,że mam opisać całą sytuację w mailu, niestety po dłuższej korespondencji mailowej nic konkretnego mi nie odpisano.
Na koniec podali mi adres na ,który mam wysłać pismo.
06.07.2015 r. wysłałam do nich pismo i czekam na odpowiedz.Fakturę opłaciłam bez opłaty handlowej.
Na koniec podali mi adres na ,który mam wysłać pismo.
06.07.2015 r. wysłałam do nich pismo i czekam na odpowiedz.Fakturę opłaciłam bez opłaty handlowej.
Pisz od razu na najwyższy szczebel władzy energa - obrót napisz: "skarga" i przedstaw swoją sprawę, dołącz załączniki. Zobaczysz, że zaraz będzie jak trzeba. Ja tak zrobiłam jak mieli mnie gdzieś i naliczali co chcieli, wszystko zostało szybko wyrównane, a tak udawali głupków, a jak nie pomoże pisz do UOKiK lub do ministra odpowiedzialnego za Energetykę. I niczego się nie bój. To oni z nas żyją a nie my z nich i złodziei trzeba tępić! Powodzenia