Widok
Ford Escort
Wprowadzenie przez firmę Ford modelu Escort okazało się sukcesem. Najlepiej mówi o tym 30 lat produkcji, kiedy to nowopowstała w 1969 roku firma Ford of Europe przedstawiła Escorta jako pierwsze swoje auto na europejski rynek. Przez cały okres produkcji pojazd cieszył się dobrą opinią wśród użytkowników, ekspertów, oraz zaznaczył swoje miejsce w sporcie samochodowym. Pierwsza generacja tego ...
więcej
więcej
Fajne autko
Troche moge ponarzekac na komfort jazdy i zwieszenie. Ale mimo ze mam silnik 1.3 do do jazdy po miescie jest na pewno fajny (oczywiscie nie jako ktos przesiada sie z Hondy CRV).
Na pewno jest wart swojej ceny.
P.S. Napisaliscie ze od 1992 ma seryjne wspomaganie, a mój z 1998 nie ma wspomagania...
Na pewno jest wart swojej ceny.
P.S. Napisaliscie ze od 1992 ma seryjne wspomaganie, a mój z 1998 nie ma wspomagania...
bo 1,3 nigdy nie miał wspomagania
za słaby silnik by ciągnąć samochód i dodatkowo jeszcze napędzać pompę;) A pozatym escort to niesamowity wózek, dla mnie najlepszy w tej klasie cenowej. Niedawno sprzedałem escorcika i '95 i teraz poszukuję nowszego, najlepiej ghia kombi. Gdybyś wiedział o takim autku, pisz na maila. Odwdzięczę sie.
szyku nie dodaje
mam wersje kombi 1.8 TD i 90KM pod maska. Samochod szyku nie dodaje - ale jest poczciwym wołem roboczym , mało pali i raczej nie sprawia problemów. Nie jest komfortowy, jest głosny, ma fotele bez trzymania bocznego , a tylna kanapa przypomina ławke w parku (zero wyprofilowania i bardzo twarda - zawieszenie w kombi tez). Długie skoki dzwigni zmiany biegow , kiepske hamulce - a po zatym bardzo sie brudzi - zwłaszcza tylna klapa. Duzy i fumkcjonalny bagaznik.
Fantastyczny samochod.
Fantastyczny samochod.
Instalacja Gazowa - duży problem finansowy.
Posiadam auto Bolero 2 o poj. 1,3 rocznik 99. Jest dobrze. Jedna ogromna wada to: ilośc paliwa, która pochłaniana jest w mieście ok. 10 l/100. Chciałbym założyć gaz lecz koszta są bardzo wysokie. ok. 5000 zł. Spowodowane jest to tym, że założony jest plastykowy kolektor.
odp,,instalacja gazowa-duży problem finansowy"
jestem zdziwiony,że pali Ci 10l/100,przy 1.3.ja mam 1.8 i w miescie bierze 10l/100 ale gazu.chociaż miasto a miasto....co do ceny to chyba ktoś wprowadził Ciebie w błąd.mam wtrysk wielopunkt,plastykowy kolektor a instalacje gazową jak na jednopunktowy.chciłem przerobić i wycenił mi to na 2000 zł a nowa 2500zł.500zł odliczył bo zbiornik zostaje stary
Escort 1,3 96`
W sumie calkiem solidne auto . Mam na liczniku ponad 200 tys , niestety wałki rozrzadu sa wrażliwe na jakośc oleju, mój "wali"od około 120 tys przebiegu ale silnik nie jest kolizyjny więc jade dalej juz mam 200 tys, poza tym tarcze starczają na jakies 50 tys km, amory mam oryginalne i na przegladzie nie bylo problemow. W sumie jestem zadowolony bo wciskam ile wlezie ( na obwodnicy 170 z gorki bez problemu:)....
ESCORT 1.6 16V 1993 GHIA TUNING
Niezawodny silnik - żyleta. Biore wszystkie audi b4, bawary 3jki i piątki diesle. Mam załozony wydech sportowy remusa co jest rozsądniejsze od seryjnego. Lakier mimo brkau ocynku trzyma sie dobrze. Mankament w wysilonych silnikach 1.6 i 1.8 16v to skrzynia biegów ja jeżdze juz na trzeciej skrzyni. W autku pełna elektryka oprócz klimy i skóry pełen wypas. Zawieszenie dużo lepsze nizu konkurencyjnych golfów 3. Sprzedaje ponieważ chce kupic nowsze kombi tez wersje ghia.
Zdjęcia mojego auta i nie tylko na stronie o tuningu escortów mk6
WWW.ESCORT-CLUB.AKCJA.PL
XR3
MAM OD ROKU ESCORTA Z 83 I JEST TO MODEL XR3 SZUKAM DO NIEGO JAKIEJŚ INSTRUKCJI OBSLUGI!!! JEŻDZI SIĘ ŚWIETNIE .PALI NIEWIELE BO W TRASIE 9L LPG. PRZEJECHAŁEM NIM 40TYŚ KM I NA RAZIE TYLKO 2 AWARIE NASZCZĘŚCIE NA MIEJSCU . CZY KTOŚ KIEDYŚ MIEŁ TAKIĄ WERSJĘ JAK TAK TO CZEKAM NA MAILE Z OPINIAMI CZY RADAMI.
Mój Esorcik 1.6 16V
Witam! Posiadam Escorta Bolero 2, rocznik 99, 1.6 16v w kombi. Dla mnie bomba. Założyłem gaz, pali ok. 9,5/100. Jest extra. Wygodny,duży no i szybki. Mialem kratke ale zdjąłem.Ma teraz 110 tysiaków ma liczniku. Jeździ naprawde fajnie.I po ciężarówce zostało mi prawe 600 kg ładowności.Potężny bagażnik. Jechałem nim prawie 200 (według licznika rzeczjasna). To prawda - zawieszenie to gorzej. Wzmieniem lozyska i gumy pod stabilizatorami. Silnik jest bajer. Naprawde warto polecic. Dodalbym sobie tzlko wyposazenie z GHIA. Reszta jest super. Pozdrawiam. m
Escort fajna fura:)
mam escorcika '95 1.6 16v. sprowadzony z niemiec wersja FUN biale zegary aluminiowe wstawki pól kubelkowe fotele skorzana kierownica i mieszek drazka zmiany biegow. lotka z tylu i to wszystko fabrycznie :D:D:D. silnik naprawde bardzo fajnie chodzi nie mam z nim problemow. zawieszenie twarde ale to dobrze bo sie trzyma fajnie. w niemczech poprzedni wlasciciel zrbil 94 tys. i nie bylo problemow z zawieszeniem a w polsce po 5 tys trza bylo galki w wachaczach wymieniac ..... za delikatne na nasze drogi ...aha noi wlasnie wymieniam po 122 tys sprzeglo bo strasznie ślizga ale juz slizgalo jak kupiem bo jezdzila nim kobieta i wiadomo jak to baby troche bylo przypalone :/ ale jestem strasznie zadowolony z tego samochodu strasznie fajnie sie prezentuje szczegolnie na alufelach i szerokich gumach :] regularnie serwisowany nigdy nie zawiedzie. jechalem 205 po A4 i jeszcze by poszedl moze przy lepszych warunkach i smieje sie bo w ksiazce pisze max 177 km/h hahahaha
predkosci maks na biegach (okolo) :
1- 52km/h 6300
2- 100 km/h 6200
3- 150 km/h 6200
4- nie wiem nie sprawdzalem ale jakies 177 km/h :P
5- ................205 ok 6000 obr/min
predkosci maks na biegach (okolo) :
1- 52km/h 6300
2- 100 km/h 6200
3- 150 km/h 6200
4- nie wiem nie sprawdzalem ale jakies 177 km/h :P
5- ................205 ok 6000 obr/min
Escord 1,3
Jestem pierwszym właścicielem Forda Escorta 1,3 rocznik 97 (prod.z Płońska).
Autko ma świetne zawieszenie super trzyma się na zakrętach, na koleinach.Bardzo fajną deskie rozdzielczą,mało pali w mieście
ok.7,5-8 litrów na sto ,trasa przy 120km/h 6,5l
Jeśli chodzi o awaryjność zawieszenie jest bardzo słabe kilkakrotnie naprawiana maglownica drążki itp.
Samochód od nowości brał olej co ponoć jest normalne (opinia panów z serwisu).
W tej chwili ma przebieg 100tyś Km i jest pare dni po wymianie pierścieni tłoków ,uszczelniaczy,planowanie głowicy,coś z wałkiem rozrządu.
W tamtym roku zaczeła go zjadać rdza błotnik tylny (wymiana,lakierowanie)ponoć i progi niedługo się rozsypią za 1-2lata
Moja opinia Auto mało trwałe, doćś wygodne mało pali benzyny, ale zato olej,ceny części porównując do innych marek dość umiarkowane
dobry silnik do miasta ale mało dynamiczny na trasie przy 130km/h (60km i co się dziwić).
Ogulnie jak bym go miał kupić jeszcze raz? raczej nie!!!
Autko ma świetne zawieszenie super trzyma się na zakrętach, na koleinach.Bardzo fajną deskie rozdzielczą,mało pali w mieście
ok.7,5-8 litrów na sto ,trasa przy 120km/h 6,5l
Jeśli chodzi o awaryjność zawieszenie jest bardzo słabe kilkakrotnie naprawiana maglownica drążki itp.
Samochód od nowości brał olej co ponoć jest normalne (opinia panów z serwisu).
W tej chwili ma przebieg 100tyś Km i jest pare dni po wymianie pierścieni tłoków ,uszczelniaczy,planowanie głowicy,coś z wałkiem rozrządu.
W tamtym roku zaczeła go zjadać rdza błotnik tylny (wymiana,lakierowanie)ponoć i progi niedługo się rozsypią za 1-2lata
Moja opinia Auto mało trwałe, doćś wygodne mało pali benzyny, ale zato olej,ceny części porównując do innych marek dość umiarkowane
dobry silnik do miasta ale mało dynamiczny na trasie przy 130km/h (60km i co się dziwić).
Ogulnie jak bym go miał kupić jeszcze raz? raczej nie!!!
1.3 '96
Mam Escorta 1.3, rocznik '96.Niezły samochód. Plusy to małe zużycie paliwa(6-7 l),pewne prowadzenie,wygodne siedzienia i duzy bagaznik.Jedyne co w nim bylo wymieniane to elementy zawieszenia,silnik natomiast do tej pory byl bezawaryjny,chociaz jest troche mułowaty,czasami brakuje mu dynamiki,szczegolnie na trasie.Ostatnio bierze go rdza na progach:(
suuuper bryczka
ktoś zalił się, że załozenie gazu do 1,3 z plastikowym kolektorem jest drogie.
Nieprawda, ja załozyłem za 1800 zł ponad dwa lata temu, załozyli mi klapy zabezpieczajace i przejechałem tak już ponad 70 tys. km. i super pali do 8 l/100km, tj. na baku 39 litrowym przejadę nawet na trasie (z predkością ok 100-120 km, a nawet i 160 km) do 530 km
Nieprawda, ja załozyłem za 1800 zł ponad dwa lata temu, załozyli mi klapy zabezpieczajace i przejechałem tak już ponad 70 tys. km. i super pali do 8 l/100km, tj. na baku 39 litrowym przejadę nawet na trasie (z predkością ok 100-120 km, a nawet i 160 km) do 530 km
ESCORT 1.6
Ja mam escorta z 90 roku i zmieniłem zawieszenie na sportowe bo oryginalne jest lipa i oponki mam 185/60/14 na alusach i jest super a i silniczek wsadziłęm z escorta XR3i teraz to ma kopyto tylko pali 14 litrów (mam ciężką noge) :)) i musze powiedzieć że kocham swój samochodzik i długo go nie sprzedam silniczek ma 77kw (chyba ok.100KM)
nigdy więcej wojny i...
Escort Pickup, koniec produkcji w kwadratowej budzie. Samo utrapienie. Za przednimi drzwiami do tyłu auto jest tak nietypowe, że nawet w serwisach nie mają dokumentacji do tego modelu. Jak na trzynastoletnie auto, to wygląda jak wrak. W fordzie psuje się wszystko, nic nie jest trwałe. Jeżeli coś jest metalowe, to zardzewieje, jeżeli nie to się ukruszy, urwie i odpadnie. Elektryka to magia, raz działa, a raz nie. Wszystko jest skonstruowane jak jednorazowa zapalniczka, żeby naprawić lepiej kupić nowe. To nie jest Mercedes i trzeba przy kupnie pamiętać, że z Forda od biedy można być zadowolonym, gdy nie ma więcej niż pięć lat.
escort 1.3
....silniczek nawet zaskakujaco dobrze sobie radzi z wkręcaniem tego autka w dobrą dynamikę...
Gorasza sprawa z nadwoziem i zawieszeniem.
Zacznę od tego że rocznik 98 już oznajmia o tym że blacharka nie jest najlepsza(rdza wychodzi ze szystkich łączeń i spod uszczelek).Nie wspominam nawet o nowych delikatnych zderzakach-największa kicha!!!Poza tym z przodu miejsca oki ale kosztem tyłu...ciężko szpilke wcisnąć.Ale duży bagażnik wynagradza nam ten dyskomfort.Zawieszenie natomiast jak większości modeli nie nadaje się na polskie drogi...
Gorasza sprawa z nadwoziem i zawieszeniem.
Zacznę od tego że rocznik 98 już oznajmia o tym że blacharka nie jest najlepsza(rdza wychodzi ze szystkich łączeń i spod uszczelek).Nie wspominam nawet o nowych delikatnych zderzakach-największa kicha!!!Poza tym z przodu miejsca oki ale kosztem tyłu...ciężko szpilke wcisnąć.Ale duży bagażnik wynagradza nam ten dyskomfort.Zawieszenie natomiast jak większości modeli nie nadaje się na polskie drogi...
Escort XR3i
Mam Escorta XR3i 1.8 16V 94`oczywiscie produkcji niemieckiej. Auto marzenie! Zawieszenie gazowe, alu 15", kubelkowe fotele, skorzana kierownica, lotka na klapie i czego wiecej chciec? Ma 10 lat ale z tego co wiem trzyma sie o wiele lepiej niz Bolero 2 ojca z 98` prod w Plońsku. Skrzynia wyglada o wiele lepiej- u mnie zero wyciekow, a spalanie praktycznie takie same (kolo 10l na miescie)-mam lekka noge, ale jak chce polatac wystarczy docisnac pedal gazu :)
Lubie ten wózek...
Od ponad 2 lat jeżdże sobie essiem 1.6 16V CLX w wersji 3 dzwiowej i juz dawno sie przekonalem ze jest calkiem spoko.Jest calkiem dynamiczny i sie nie psuje tak jak punto mojego ojca,mimo ze ma juz 10 lat a punto 3.Ma duzy bagaznik co czesto sie przydaje,szczegolnie w pracy.Brakuje mu tylko silnika cosworth-a,ale nielatwo go zdobyc...Niestety jak kazdy samochód ma tez wady:słabe hamulce i kiepskie amortyzatory.
problem z rozrusznikiem
Mam Escorta 1.6 1991. Gdy sie robi upalniena dworzu, po dluzszej jezdzie nie moge ponownie zakrecic rozrusznikiem (albo bardzo opornie). Wystarczy dac mu ostudzic sie i kreci doskonale. Wymienilem po kolei elektromagnes, szczotki, tulejki - na krotko pomoglo. Teraz znow upaly i problem powrocil. Czy ktos wie jak sie z nim uporac? (bylbym wdzieczny za e-mail)
ESCORT gija sport
Ostatnio moim zamknełem licznik tylko nie u nas w kraju w niemczech, spoko ale myśłałem że jak założe gaz to silnik dostanie po dupie to jest błąd zero straty jednak co ford to ford.
A tak przy okazji jak by mi sie znalazł klijęt to bym go pchną bo mam chęć na escorta 2 litrowego spoko idzie
jak co to cena 20 tyś. zł rok 97-97 wersja gija sport z wszystkimi podzespołami pumy tylko blachy i wyposażenie w środku escorta teraz wstawiłem gaz, alusy, spojler, klima itd.. poprostu gija ma wszystko prucz skóry gorąco polecam!!!
Jak co to moge wysłać fotki bo mam ich sporo!!!
tomkom1@poczta.fm
A tak przy okazji jak by mi sie znalazł klijęt to bym go pchną bo mam chęć na escorta 2 litrowego spoko idzie
jak co to cena 20 tyś. zł rok 97-97 wersja gija sport z wszystkimi podzespołami pumy tylko blachy i wyposażenie w środku escorta teraz wstawiłem gaz, alusy, spojler, klima itd.. poprostu gija ma wszystko prucz skóry gorąco polecam!!!
Jak co to moge wysłać fotki bo mam ich sporo!!!
tomkom1@poczta.fm
zadowolona
Sprowadzilam escorta 1992 16V 1,8 benzyna
Komfort jazdy niesamowity szczególnie po paroletniej eksploatacji "MALUCHA" Nie moge jednak nigdzie znalezc opisu tego silnika ani jego parametrow Z dokumentow wynika ze to 77KW/ 105ps ale ile to koni nie znam przelicznika. Prowadzi sie fantastycznie.
Komfort jazdy niesamowity szczególnie po paroletniej eksploatacji "MALUCHA" Nie moge jednak nigdzie znalezc opisu tego silnika ani jego parametrow Z dokumentow wynika ze to 77KW/ 105ps ale ile to koni nie znam przelicznika. Prowadzi sie fantastycznie.
Pokażcie lepsze auto!
Mam Escorta z 83r. 1.1E silnik OHV. Właśnie przekręciłem 300000 km (sic!). Na silniku niedługo będę chodował buraki! Czyste mam tylko kapsle od oleju i płynu do spryskiwaczy.
Od 4,5 roku tylko na gazie. Głowica jest żeliwna, więc nie mam żadnych problemów. Samochód prowadzi się świetnie, jest trochę za lekki (780kg) i zimą trzeba uważać na tył. Doskonały do miasta bo idealne są przełożenia 1 i 2 go biegu-start natychmiastowy. Nigdy nie padł w trasie. Jeżdzi niekiedy po kilkaset km ciurkiem i tylko lać gaz.
Żal mi go wymieniać, bo jest niezwykle tani w eksploatacji.
I te fotele.... ekstra jak w wannie :)
Blachy się trzymają doskonale, pierwsze łatki wstawiłem tej wiosny (nadkola przednie). Garaż pod chmurką.
Zrobiony jest z jakiegoś grubego blaszyska bo jescze nie zgnił , rozbił się o mnie maluch (leciuchno wgiął błotnik) i zmasakrowałem tyłem latarnię pod IKEĄ.
Ekstra wóz.
Od 4,5 roku tylko na gazie. Głowica jest żeliwna, więc nie mam żadnych problemów. Samochód prowadzi się świetnie, jest trochę za lekki (780kg) i zimą trzeba uważać na tył. Doskonały do miasta bo idealne są przełożenia 1 i 2 go biegu-start natychmiastowy. Nigdy nie padł w trasie. Jeżdzi niekiedy po kilkaset km ciurkiem i tylko lać gaz.
Żal mi go wymieniać, bo jest niezwykle tani w eksploatacji.
I te fotele.... ekstra jak w wannie :)
Blachy się trzymają doskonale, pierwsze łatki wstawiłem tej wiosny (nadkola przednie). Garaż pod chmurką.
Zrobiony jest z jakiegoś grubego blaszyska bo jescze nie zgnił , rozbił się o mnie maluch (leciuchno wgiął błotnik) i zmasakrowałem tyłem latarnię pod IKEĄ.
Ekstra wóz.
escort kombi
Mam wersje kombi turnier 1.6 16v 90km. Sprowadzony z niemiec, rocznik 94, blachy słabe (rdza) -robilem tylną klapei tylne nadkola, duzo pali w miescie ok 12l (jak jezdze bardzo spokojnie to 10l), wnętrze ma fabrycznie komfortowe, przestronne, sporo miejsca, wygodne kubelkowe fotele, twarde sportowe zawieszenie, kierownica fabrycznie-mala skurzana , ale bardzo czuła (trzeba sie przyzwyczjać, jak przesiadam sie z innego), ale po dluzszej jezdzie to jest zaleta bo szybko mozna reagowac. Doskonale trzyma sie drogi. Sprzęgło do wymiany bo sie troche slizga jak dam w palnik, i smierdzi. Po wymianie oleju, zauwazylem ze wycieka na łączeniu silnika ze skrzynią, czyli wał nieszczelny. Wlałem moto doktora- zobaczymy czy sie poprawi. jAK KTOS MA PODOBNY PROBLEM Z CIEKNĄCYM OLEJEM TO NIECH PISZE. Ogolnie samochod jest dobry, ale bez awaryjny nie jest. Ostatnio jeździlem Oplem Astrą 1,7TD 93r i Forda chce sie juz pozbyc. Ta Astra ma zdecydowanie żwawszy silnik mim ze to diesel, jednak turbina wyciska sporo. Nie wiem moze to wina slabego sprzęgla w fordzie, ale przy takim spalaniu to powinien zrywac asfalt.
ford escort 1,4 97r combi
pozera paliwo słabe blachy zero przyśpieszenia ale jak mało kasy to co kupić 12 litr miasto mam go 1 rok a wywaliłem 2tys w niego sprzegło padło 800 zł i cała reszta dupereli pompa wody rolka napinacza paski tłumik a teraz przepływomierz i zaczyna ciec lekko na skrzyni bieg mam dość tego sam wcześniej miałlem ponego ale brykał jak prawdziwy kuc super był ale rdza go zjadła poatym zero awaryjnośći full elektryka a tu co komp i zero sprawdzenia silnika bo ten model niema pina niema jak sprawdzic silnika kompem MAM ESCORTA ALE NIE MAM ZADOWOLENIA Z JAZDY TYM SAMOCHODEM ZROBIE GO NA CACY I SPRZEDAM ALBO ZAMIENIE NA INNY
Escort Kombi 1,4 -1996
Właśnie sprowadziłam takie autko z Niemiec.Prowadzi się super, wnętrze komfortowe, jedynie trochę za nisko kierownica. Czy ktoś orientuje się czym charakteryzuje się model GAL? No i nie wiem jak sprawdzić czy autko ma wspomaganie (bo kręci się lekko,ale nie tak jak np w bravie 1-palcem).W dokumentacji brak szczegółów.Za wszelkie info dziękuję.
FORD ESCORT 1.4 1991
ja napisze cała prawdę - silnik 1.4 po 150.000 słabiutki , zawieszenie tzn, wachacze i tuleje i wszytskie koncowki sypią sie niesamowicie po 25.000 trzeba praktycznie wszystko wymieniac (koszt okolo 400 zl) blacha: błotnik prwy tyl oplakany gnije okropnie i slupki pod uszczelkami - straszne, jak by tego malo bylo to skrzynia 5 biegowa jest kiepsciutka - wlasnie jestem przed wymianą - bardzo głośno chodzi i biegi 2 i wsteczny ciężko wbić
Ford Escort 1.4 ghia 1991
Masz pelną racje ja mam to samo pierscienie do wymiany 2 razy zmienialem laczniki stabilizatora 2 razy przednie lozyska z przodu i trzeba je znowu wymienic bo dalej chucza i masz racje czasami zeby wbic wsteczny to trzeba go zmieniac na luz i zmnowu i nie wejdzie a na 5 biegu mozna sie pomylic ze to luz bo drazek chodzi na boki jak na luzie :D pozdrawiam ale slupki mam wpozadku tylko nadkola rdzewieja i podluznice tylne tez ale zaspawalem ze nie widac jakie tam sa dziury :D ale ogolnie to dobry samochód...
Escort Cabrio '88 1.6
Właśnie stałem się posiadaczem tegoż autka. Oryginalny przebieg 147000. Jestem czwartym właścicielem (pierwszym w Polsce).
Na aucie w ogóle nie ma śladów rdzy! Chyba że zaraz wyjdzie bo to przecież teraz polski klimat :)
Fajna wersja: biały, ospojlerowany: progi, spojler na klapie, białe alusy, biały dach, kremowe skórzane fotele. Ciut elektryki: lusterka, szyby przód, dach. Auto po wymianie układu wydechowego na BOSIMA, wymienione również amory na żółte KONI. Auto oczywiście obniżone - McPersony jakieś takie "pochylone" :) Niezła taczka :)
z tyłu na klapie tylko napis "sport".
Jak na pierwsze 800km przejechane tym autem stwierdzam: duuużo pali jak się ostro pomyka o zgrozo!!! ale jak się jedzie luzacko koło 90km/h to śmiem twierdzić że 7l.
Na koniec małe pytanko: CZY KTOŚ Z WAS POWIE JAK ROZRÓŻNIĆ wersję XR3i od innych? Nie jestem pewien czym jeżdżę...
Na aucie w ogóle nie ma śladów rdzy! Chyba że zaraz wyjdzie bo to przecież teraz polski klimat :)
Fajna wersja: biały, ospojlerowany: progi, spojler na klapie, białe alusy, biały dach, kremowe skórzane fotele. Ciut elektryki: lusterka, szyby przód, dach. Auto po wymianie układu wydechowego na BOSIMA, wymienione również amory na żółte KONI. Auto oczywiście obniżone - McPersony jakieś takie "pochylone" :) Niezła taczka :)
z tyłu na klapie tylko napis "sport".
Jak na pierwsze 800km przejechane tym autem stwierdzam: duuużo pali jak się ostro pomyka o zgrozo!!! ale jak się jedzie luzacko koło 90km/h to śmiem twierdzić że 7l.
Na koniec małe pytanko: CZY KTOŚ Z WAS POWIE JAK ROZRÓŻNIĆ wersję XR3i od innych? Nie jestem pewien czym jeżdżę...
Escort Cabrio '88 1.6
Właśnie stałem się posiadaczem tegoż autka. Oryginalny przebieg 147000. Jestem czwartym właścicielem (pierwszym w Polsce).
Na aucie w ogóle nie ma śladów rdzy! Chyba że zaraz wyjdzie bo to przecież teraz polski klimat :)
Fajna wersja: biały, ospojlerowany: progi, spojler na klapie, białe alusy, biały dach, kremowe skórzane fotele. Ciut elektryki: lusterka, szyby przód, dach. Auto po wymianie układu wydechowego na BOSIMA, wymienione również amory na żółte KONI. Auto oczywiście obniżone - McPersony jakieś takie "pochylone" :) Niezła taczka :)
z tyłu na klapie tylko napis "sport".
Jak na pierwsze 800km przejechane tym autem stwierdzam: duuużo pali jak się ostro pomyka o zgrozo!!! ale jak się jedzie luzacko koło 90km/h to śmiem twierdzić że 7l.
Na koniec małe pytanko: CZY KTOŚ Z WAS POWIE JAK ROZRÓŻNIĆ wersję XR3i od innych? Nie jestem pewien czym jeżdżę...
Na aucie w ogóle nie ma śladów rdzy! Chyba że zaraz wyjdzie bo to przecież teraz polski klimat :)
Fajna wersja: biały, ospojlerowany: progi, spojler na klapie, białe alusy, biały dach, kremowe skórzane fotele. Ciut elektryki: lusterka, szyby przód, dach. Auto po wymianie układu wydechowego na BOSIMA, wymienione również amory na żółte KONI. Auto oczywiście obniżone - McPersony jakieś takie "pochylone" :) Niezła taczka :)
z tyłu na klapie tylko napis "sport".
Jak na pierwsze 800km przejechane tym autem stwierdzam: duuużo pali jak się ostro pomyka o zgrozo!!! ale jak się jedzie luzacko koło 90km/h to śmiem twierdzić że 7l.
Na koniec małe pytanko: CZY KTOŚ Z WAS POWIE JAK ROZRÓŻNIĆ wersję XR3i od innych? Nie jestem pewien czym jeżdżę...
1991,kombi, 1.4i, biały, golas
Zrobiłem autem 120 tysięcy. Wymieniałem skrzynię biegów (podobno to słaby punkt modelu 1.4). Wyczynowe auto to z pewnością nie jest. W mieście ciężko zejść ze zużyciem paliwa poniżej 10 l. Bardzo dobrze spisuje się na gazie. Na zbiorniku w kole robi 300-350 km. Co chwilę "odzywa się" zawieszenie z przodu - różnego rodzaju gumy, ale fakt że specjalnie go nie oszczędzam. Progi, wlew paliwa, nadkola, podłoga i co gorsza podłużnice z tyłu "nagdryzione zębem czasu" :-) czyli korozja. No ale jeżeli kogoś nie stać na VW to ogólnie w swojej kategorii cenowej auto interesujące.
Czy ma ktoś CABRIO???
Mam okazję kupić Escorta 92/93 Cabrio. Stan prawie że idealny, silnik 1,8/130KM, kremowa tapicerka, elektryka, alufelgi i takie tam. Mam tylko obawy czy ten samochód da się eksploatować w zimie? Dach wydaje się być solidny (podobno 3 czy 4 warstwy), ale nie jestem do końca przekonany. Czy ktoś jeździ takim cabrioletem i może mi pomóc? Czy nie ma problemów przy niskich temperaturach?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Escort 1.8 16v DOHC 130 KM
Chcialbym odpowiedziec na pytanie pawla czy ten samochod da sie eksploatowac zima? tak oczywiscie... ten otot samochod ma bardzo dobry uklad grzewczy... jak na cabrio grzeje szybko i bardzo dobrze... kto powiedzial ze kabriolet jest tylko na lato? bardzo duza wada tego auta jest wlasnie dach... w moim ktos probowal otworzec dach wlasnie zima i popekaly szwy z prawej i lewej stronu jak sie koncza tylne szyby... jak dla mnie autko super...
Potrzebuje pomocy
Podczas naprawy odłaczyłem akumulator i rozkodowałem radio ( tzn nie znam kodu ) radia poniewaz jest to orginalne fordowskie a samochód był sprowadzony z Niemiec !!!!!
Jezeli ktos wie jak zrobic zeby radio grałO !! nieCH napisze mi na mailaa !!! Ford escort 92-1.4 Werscja Flair !!!! dzieKI
Jezeli ktos wie jak zrobic zeby radio grałO !! nieCH napisze mi na mailaa !!! Ford escort 92-1.4 Werscja Flair !!!! dzieKI
mam od roku escorta 1.3 , 96 rok. Prowadzi sie dobrze, nie psuje sie, niewiele pali, wyglada dobrze jak na na swoj wiek i cene. Jestem bardzo zadowolony z niego - pomimo tego ze jest czerwony a ja sie zarzekalem ze NIGDY nie kupie czerwonego samochodu :) hehe. Jesli ktos nie ma za duzo pieniedzy a chce miec solidne i ladne auto to polecam escorta. Oczywiscie te 1.3 ma swoje konsekwencje ... ale jak sie rozpędzi to jedzie i to calkiem niezle :)
ESCORT 1.8D
WITAM TO JEST MÓJ SZUSTY ESCORT Z KOLEI.OGÓLNIE JESTEM ZADOWOLONY Z TEGO AUTKA,ALE PRZYZNAM ŻE ZAWIESZENIE JEST SŁABIUTKIE.W DWÓCH MIAŁEM ZAŁOŻONY GAZ,NIE NAŻEKAŁEM CHOCIASZ WYMINIAŁEM 2 RAZY SILNIK KROKOWY,DLATEGO TERAZ KUPIŁEM DISLA.BRAK MU KOPA ALE NASTWIŁEM SIĘ NA EKONOMIE.OGÓLNIE AUTKO BEZ WIĘKSZYCH AWARI.POLECAM.CENA PRZYZWOITA.
Jest spoko
Mam Forda Escorta Kombi 1,6 (90 KM) 91', trzecia generacja już 2,5 roku, przebieg 166 tys ( kupiony 121tys.). Żadnej korozji ( lakier bordo - perła), mało awaryjny jak na ten rocznik - wylany lewy przedni amor, wyrobiona końcówka wachacza ( z winy mechanika), gumy w stabilizatorach tylnych do wymiany, rok temu odmówił posłuszeństwa ( wyczyszczona cewka, rozkręcony i skręcony i zaczął działać). Spalanie różnie - na 95 oktanach w trasie 500 km spalił średnio niecałe 6 litrów z kompletem pasarzerów i bagażami, ale zatankowany na inne stacji w drodze powrotnej spalał prawie 8 :/ W mieście pije po 10, ale dynamika jest świetna. Maksymalnie jechał 170 km/h, na więcej nie było drogi ale może by poszedł. Pewnie na zakrętach, ale hamulce mimo ABSu słabe - zbyt długa droga hamowania. Najlepiej rozpędza się na 3 biegu (od 30 - 80 km/h śmiało można - czuć że ma kopa), słabiej na 4 a na 5 to już stoi. Za takie pieniądze na Polskie drogi w sam raz, wygoda w trasie jest, kombi jest praktyczny.
Fordówka
Ford to całkiem wdzieczne auto na gazie nawet i ekonomiczne mam wersjie 1.6 EFI 77kW najlepiej sprawdza sie w długich trasach w wersji kombi nadaje sie na wyjazdy wakacyjne:) mogło by być bardziej komfortowe zawieszenie ... jeśli bierze olej to trzeba wymienić uszczelniacze zaworów lub pierścienie , krokowy silniczek też potrafi szfankować co powoduje nierówne obroty biegu jałowego ogólnie samochód jest spoks!
Dach w cabrio
Posiadam Escorta Cabrio 1,8 16V (130KM) z 1992 roku. Auto jest super, rewelacja i w ogóle. Mam tylko jeden problem ze składanym dachem. Mianowicie jest on trochę poszarpany i odpróty po obu stronach samochodu w dolnym rogu przy tylnej szybie. Podobno jest to typowe w tych samochodach. Nie wiem jednak jak to naprawić. Byłem u tapicera, ale on stwierdził, że trzeba by wymontować cały dach, co oczywiście wymagałoby sporych kosztów. Czy miał może ktoś podobny problem i wie jak sobie z nim poradzić? Zbytnio mi to nie przeszkadza, ale jeżeli tego nie zrobię, to po jakimś czasie zniszczy się jeszcze bardziej. Poza tym, przez te dziury wpada powietrze i podczas szybszej jazdy jest głośniej w środku i więcej pali. Bardzo proszę o jakąś radę.
ESCORT 1.3l 89r
Niedawno nabyłem takowe autko!! moje pierwsze wrażenia po zakupie były dość sceptyczne ;-) Jednak juz po miesiącu uzytkowania uważam, że jest naprawdę wart ceny jaką za niego dałem!! Jak na razie żadnych problemów, nawet największy mróz nie jest mu straszny, pali zawsze!!! Na trasie łyka około 6l bezołowiowej zupki!! Czasami jednak te 60 KM przy wyprzedzaniu wydaje się niewystarczające, jednak zawsze można liczyć na niezawodne hamulce i solidne zawieszenie!!!
Pozdrawiam EssioManiaków ;-))
PS. Gdyby jakiś bezinteresowny miłośnik tej marki posiadał jakieś informacje dotyczące tego modelu i silnika bardzo proszę na email ( Z GÓRY WIELKIE DZIĘKI)
Pozdrawiam EssioManiaków ;-))
PS. Gdyby jakiś bezinteresowny miłośnik tej marki posiadał jakieś informacje dotyczące tego modelu i silnika bardzo proszę na email ( Z GÓRY WIELKIE DZIĘKI)
Olej
Jestem posiadaczem escorta 92' Kombi! Poza rdza w standardowych miejscach! Ciągle urywajacą sie rączka od otwierania przedniej maski!Jest super!Fakt 2mies po sprowadzeniu sprezyna pekła z produ ale to nie wina auta tylko dróg!Ale na to rady nie ma! Martwi mnie jedna zecz czy wam tez tak bierze olej?
Ps.czytałem wypowiedz o gazje ! plastikowy kolektor nie kosztuje 5000tys.a gora 3500-4000tys.ale mozna rowniez wstawic zwykłykomp. za 1700zł i tez powinno chodzic! Ja mam silnik 1,6 105kM Ale z racji rocznika magłem wstawic zwykły gażnikowy gaz za 1300zł -Przewody maja juz takie przebicja ze w nocy bez latarki je widać a silnik nie strzela(osoby w temacje wiedzą o co chodzi) Pozdrawiam Jaqk cos prosze o kontakt meilowy!
Ps.czytałem wypowiedz o gazje ! plastikowy kolektor nie kosztuje 5000tys.a gora 3500-4000tys.ale mozna rowniez wstawic zwykłykomp. za 1700zł i tez powinno chodzic! Ja mam silnik 1,6 105kM Ale z racji rocznika magłem wstawic zwykły gażnikowy gaz za 1300zł -Przewody maja juz takie przebicja ze w nocy bez latarki je widać a silnik nie strzela(osoby w temacje wiedzą o co chodzi) Pozdrawiam Jaqk cos prosze o kontakt meilowy!
problem!!!
witam was....mam problem z escortem , 1,4 1993 gaznik.samochod jak sie rozgrzeje (po przejechaniu) zaczyna skakac...dlawic sie, robi kangurki.juz wymienilam pol autka (swiece, kable,termostat,czyscilam gaznik +regulacja) jednak nadal nic sie nie poprawilo.podobno jest wina modulu zaplonu..co sadzicie..o tym..prosze o pomoc
ford escort 1.8 16 v 92
wracajac z niemies do polski kolo pragi mialem 200 na blaacie ale to bylo tylko raz nie jestem takim swirem daje furka rade elastyczna skrzynia na kopyto oczywiscie tez odpowiednie spalanie przy 140 do 180 lyka nawet 12 / 13 literki ale przy normalnej jezdzie 8 a w miescie 10 leje paliwo nic wiecej po sprowadzeniu wymienilem tylko galki z ukladu kier i filtry oleje lata jak strzalka pozdrowienia dla fordowiczow paps
ford escort 1.8 16 v 92
wracajac z niemies do polski kolo pragi mialem 200 na blaacie ale to bylo tylko raz nie jestem takim swirem daje furka rade elastyczna skrzynia na kopyto oczywiscie tez odpowiednie spalanie przy 140 do 180 lyka nawet 12 / 13 literki ale przy normalnej jezdzie 8 a w miescie 10 leje paliwo nic wiecej po sprowadzeniu wymienilem tylko galki z ukladu kier i filtry oleje lata jak strzalka pozdrowienia dla fordowiczow paps
Escorcicho
Szkoda, ze juz nie produkuja Escorta, bo to naprawde dobre auto, a zle opinie, ktore sie slyszy, wypowiadaja ludzie, ktorzy nigdy nie jezdzili fordem i chyba troche zazdroszcza, zw musza jeszcze jezdzic Poldkiem.Moj 1,6 Zetec mam od 6 lat i po 140 000 km nie narzekam w ogole.Pozdrawiam zadowolonych!!!!!!!!!!!
TEZ JESTEM HEPPI TYLKO......
TEZ MAM ESCORCIKA WERSIA 1.3 ROCZNIK 1998.BARDZO SOBIE CHWALE TO AUTKO , NAWET W NAJWIEKSZE MROZY NIE MIALEM PROBLEMU ZEBY JE URUCHOMIC.MAM TYLKO JEDEN PROBLEM CHCIALEM WYMIENIC FILTEREK PALIWA,ALE NIE MOGE GO ZNALEZC W MYM AUTKU. MOZE KTOS MI POMOZE DZIEKUJE ZA ;POMOC PROSZE PISAC NA E-mail pitrek67@o2.pl
Znwca od Forda
Ford Escort produkowany od 1969 do 2000 roku zrobił dużą kalierę w sporcie i jako samochód rodzinny. Ford Escort to segment C (do roku 2000),
najwięksi konkurenci to VW Golf 3,
Opel Astra 1, Fiat Brava, Daewoo Nubira. Samochód seryjnie miał dobre wyposażenie. Samochód był trwały. Escort przeszedł do historii jako auto wygodne i fukcionalne. Jego stylistyka podobała się prawie wszystkim. Jego syn to Ford Focus 1a jego wnuk to focus 2. Ja marze sobie że kiedyś Ford wprowadzi nowego Escorta który będzie razem z focusem podbijać rynki calego świata.
najwięksi konkurenci to VW Golf 3,
Opel Astra 1, Fiat Brava, Daewoo Nubira. Samochód seryjnie miał dobre wyposażenie. Samochód był trwały. Escort przeszedł do historii jako auto wygodne i fukcionalne. Jego stylistyka podobała się prawie wszystkim. Jego syn to Ford Focus 1a jego wnuk to focus 2. Ja marze sobie że kiedyś Ford wprowadzi nowego Escorta który będzie razem z focusem podbijać rynki calego świata.
Jeździłem escortem 1,4 1994r.
Po pierwsze: ogromnie dużo pali
Po drugie: gnije jak stare jabłko (wymieniałem progi)
Po trzecie: za nisko siedzi tył, za miękie amory w standardzie (podwyższałem i utwardzałem, bo przynajmniej raz w tygodniu urywałem tłumik)
Po czwarte: bardzo głośno w środku, jest słabo wyciszony.
Po piąte: wizualnie, obrzydliwa jasna tapicerka i jasny kolor deski rozdzielczej, która w słoneczny dzień odbija się w przedniej szybie.
Po szóste: sprzedałem.
Po pierwsze: ogromnie dużo pali
Po drugie: gnije jak stare jabłko (wymieniałem progi)
Po trzecie: za nisko siedzi tył, za miękie amory w standardzie (podwyższałem i utwardzałem, bo przynajmniej raz w tygodniu urywałem tłumik)
Po czwarte: bardzo głośno w środku, jest słabo wyciszony.
Po piąte: wizualnie, obrzydliwa jasna tapicerka i jasny kolor deski rozdzielczej, która w słoneczny dzień odbija się w przedniej szybie.
Po szóste: sprzedałem.
nigdy w życiu!!!
nie ma gorszego auta niż ford escort. jeździłem nim 2 lata i w tym czasie popsuło mi sie w nim wszystko co tylko mogło się popsuć. Teraz jeżdżę renault 19. leje paliwo i jeżdze. po 4 latach eksploatacji auto śmiga jak burza. wymieniam tylko podstawowe materiały eksploatacyjne. a mam już 220 000 km.
złom na czterech kołach
znajomy kupił sobie takiego w wersji kombi na raty i co z nim śie nie dzieje wszystko śie w nim rozpierdala jedno zecz w nim zrobił to znowu następna śie w nim psuje a jeszcze spłaca go naraty 500 złotychy na mieśiąc nie kupił nowego uzywany z komisu a to arternator napierdolił dalej chłodnica dalej pierścienie dalej komputer dalej zawieszenie dalej mi śie niechce wymieniać ludzie nie kopujcie tego żłomu jak macie kupić sobie samochód to kupcie sobie nowy w miare tani nic nie muśicie dokładać oprócz zakupu samochodu ..
naprawdę miła fura, 1,6 16V 1996 i aż 150 tys przekulane, ale co to takiego, mimo, że jak to w kombi zawieszenie trochę skrzypi to jeżdzi się bosko, autko ma wszystko co trzeba:2xPPP, ABS, wspomaganie, klima (działa jak zła), skórzaną kierownicę i także skórką obity drążek zmiany biegów, elektryczne szyby i lusterka, przednią szybę ogrzewaną, aluski, oponki 195/50 R15 i zabawnie uniesiony tył (bo go chyba nikt nigdy zbyt nie przeciążał) odpukać bezawaryjne, od czasu zakupu (5 miesięcy) i tylko ma nowy pasek rozrządu : ) ma oczywiście jedną wadę pali średnio 10/100 jak używam klimy i ma przeżartą blachę pod tylną wycieraczką a poza tym odlot
to najgorsze auto jakie miałem
Escort hb 1,8 TD 1997 2xPP, K, ES (przód), 5d - ten samochód to przekleństwo - jeździ dopiero powyżej 2-2,5 tys obrotów, dużo pali (ok 7,5l), ciężko odpala, awaryjny, bardzo złe hamulce (przednie koła blokują już przy niezbyt ostrym hamowaniu na suchej nawierzchni), niskie zawieszenie przodu powoduje że parkowanie w mieście kończy sie szorowaniem przedniego zderzaka po krawężnikach (zwróćcie uwagę że przeciętnie co 2 escort jeżdzący po polskich drogach ma popękany przedni zderzak). Wykonmanie jakiejkolwiek naprawy w domowych warunkach (garaż, kanał, narzędzia itp.) graniczy z cudem. Np. zdjęcie miski olejowej wymaga odłączenia skrzyni biegów, zdjęcia koła zamachowego i uszczelnienia na wale korbowymm !!!!!!!!! Tragedia!!!!
Podsumowując - przed kupnem tego wynalazku pozbyłem się Peugeota 405 1,9 d bo gość wjechał mi w tył i tzreba było robić blacharke i teraz szczerze żałuje tego kroku. Wolałbym do tej pory jeździć starym Pugiem niż męczyć sie z tym escortem. Oddam w dobre ręce.
Podsumowując - przed kupnem tego wynalazku pozbyłem się Peugeota 405 1,9 d bo gość wjechał mi w tył i tzreba było robić blacharke i teraz szczerze żałuje tego kroku. Wolałbym do tej pory jeździć starym Pugiem niż męczyć sie z tym escortem. Oddam w dobre ręce.
Escort RS2000
jestem posiadaczem escorta RS 2000,91.r, ta 2-litrowa jednostka o mocy 108kw(150KM orginalnie) moj natomiast ma podniesionom moc do 175 KM ,m.in.sportowy filter,czip tuning,strumienica,i specjalna dodatkowa pomka do paliwa,max.pretkosc to 220km/h,przy 6000tys/obr.auto posiada strasznie krutkom skrzynie biegow,odpowiedniom na miejskie warunki,na trasie jest troszke uciazliwe dla silnika,spalanie tras.do 150m/h max ok.8L,w miescie podobnie,przy wyczynowej jezdzie ok.10 L.,na co nazekam najbardziej to zawiesznie,ciagla wymiana simerblokow,ostatnio mam problemy z kolumnom kierowniczom dziwne stuki dobiegajom z jej okolicy,a tak wogule to chyba trafilem na dobry model,tak ogulnie to juz niemam zadnych zazutow do mojego cacka....
Pomocy!!!
mam zamiar kupic Escorta Cabrio '92 ! ale mam pewne obawy: czemu te samochody sa teraz takie tanie? czy w polskim klimacie mozna go uzytkowac w zimie i jesieni? jak silniki znosza jezdzenie na gazie? no i moż ektos może mi powiedziec na co zwrócic najwieksza uwage przy zakupie?? wielkie dzieki
czy da sie usunac??
mam escorta z 97 roku,wszystko jest ok ale istnieje jeden problem z którym nie jeden mechanik nie pomógł mi poniewaz nie miał pojecia co jest grane a wiec problem polega na tym iz gdu samochód sie nagrzeje po zgaszeniu silnika trzeba odczekac godzine z zegarkiem w reku i palio znowu bez zarzutów nie jest przeroboiony na gaz zaznaczam silnik 1.4.Jak ktos miał cos podobnego i poradził sobie z tym problemem prosze pomózcie bo mam przerabane nawet z wyjazdem do sklepu pogodzina wtedy sie dłuzy
Ford dużo wort!!!
Kupiłem niedawno forda ecorta 18.TD z 1997roku i jestem zadowolony poza małymi wpadkami kiedy popsuł mi się plasitkowy napinacz sprzęgła na stopce, ale go naprawiłem i jednak niezawodne okazują się nadal oryginalne częsci, poza tym jeżdząc z prędkością do ok.100km/h ford pali od 4,5 do 4,8 litra na 100km, więc czegoż więcej potrzeba do życia?? chyba tylko tanszego paliwa!!!
Escort 1,3 gaznik, 1993r
awaryjny , ale miło się nim jezdzi, no i rdzewieje. Słabe wałki rozrzadu w silniku, nie wiem , może przypadek ale 2 razy miałem remont wałka i za kazdym razem uzywałem w tej konkretnie zmianie oleju lotos półsyntetyk, teraz go unikam, leję inne , mineralne i jest ok.a oleju ładnie łyka po 202 tys. km, około litra na 2,5 tys km., pali gazu 11 litrów w miescie, a na trasie 8.
escort 1.3 97 r. "Płoński"
Jężdże tym samochodem prawie od początku tzn od 98 roku. Jestem bardzo zadowolony, oczywiście bolid F1 to to nie jest ale prowadzi się super. Przejechałem 180.000 km i na razie chodzi. Odnośnie gazu. Pan AB pisze, że instalacja kosztuje ok 5000 zł., otóż nie kosztuje bo ja płaciłem 35.000 i to za sekwencje.
ECKORT 1.3 96
Autko w porządku. Na liczniku mam 180 tyś. Silnik 1300. Gaz założyłem jak miałem 60 tyś. Jeździ bez problemu do dziś. W mieście pali 9,0 litrów gazu, na trasie 8,5. Wymieniłem: amortyzatory tył, tylny tłumik, sądę lambda. Reszta wymienionych części to materiay eksploatacyjne takie jak: klocki hamulcowe, olej itp. Mam sedana "zrobiłem nim" 3 remonty i 4 przeprowadzki - bardzo pojemny.
POMOCY!!! (ABS)
Nie wiem co jest grane poniewaz zapalam autko i wszystko jest ok po przejechaniu ok. 30m zapala sie kontrolka ABS-u. Przed zapaleniem sie kontrolki, ABS dziala przy hamowaniu i pozniej odrazu sie oswieca i abs juz nie dziala. Cujnik jeden wymienilem bo mechanik powiedzial ze jest zepsuty. Ale ABS dalej nie działa. Czy miał ktos taki przypadek??Prosze o pomoc najlepiej pisac na e-maila. A tak ogolenie to autko ok (Ford Escort 1.8 TD 1997R.) POZDRAWIAM:)
FAJNE AUTKO
Mam forda escorta w wersji kombi 1.8 diesel jeszcze mnie nie zawiódł,a już trochę nim zjeżdziłem świata,FRANCJA,CHORWACJA,NIEMCY,SLOWACJA,innetrochę mało w nim przesyrzeni,ale za to mało pali mój ma trasie 4.5 litra przy 130km /h.mam go 3 lata i chcę już zmienić na większy i chyba to będzie mondeo kombi oczywiście w dieslu pozdrawiam .
escort 1.8 diesel
1 rok temu kupiłem escorta 1.8 d silnik w miare oszczedny lecz juz na poczatku popsuł sie immobiliser wiec za zadne skarby nie mogłem go uruchomic z reguły blacharka słaba widoczne zacieki rdzawe bo to kolor biały przebieg 129 000 km bardzo delikatne zderzaki dojezdzajac do zmarznietego sniegu poddał sie i pek przedni zderzak silnik ok niskie zuzycie paliwa słabe zawieszenie szczególnie drazki stabilizatorów no coz narazie jezdze ale juz chyba escorta nie kupie za delikatne autko .
Ford edcort 1.6
mam escorta 1.6 rok 1991 i ma aż 115KM bo jest to wersia sortowa jest to z*******e autko i z wyglądu też niezła fura jest to Niebieski metakik Szyby przyciemnione na niebiesko itd. nie pali duzo tak ok. 7 litrów!! Silnik jest igła jkechałem nim 170 km/h i jeszcze nie na hama!! Każdemu polecam Escorta!!
ghia
Witam! ja mam eskorcika MK VI w wersji ghia czarnego 1.8l 16v 105kM i wrażenia z jazdy są nisamowite jedynie co mnie męczy to trzeszczenie plastikowych części tapicerki i ta szybko postępująca korozja,ostatnio założona została instalacja gazowa i niestety nie jest juz tak dynamiczny jak na benzynie
escort 1.4 1991
mam escorta i jestem ogólnie zadowolony z jego eksplatacji przez 4 lata nie miałem poważniejszych usterek. auto przejechało grubo ponad 200tyś km.poza tym spala około 10 litrów gazu na 100km.mam tylko jeden z nim problem ,muszę dać wyspawać podłogę pod siedzeniem kierowcy bo zaczyna mi tam gnić ,no i powoli mam ochotę na zmianę auta podobają mi się audi A4,A6 ,opel omega w B klasie albo opel wektra roczniki 97.Co o tym sądzicie?
szukam wskaźnika
mam problem z wskaźnikiem temperatury .posiadam esckorta 1.6 ghia z98r, podczas przekręcania kluczyka wskaźnik idzie na maksa poczym wraca na stan zerowy i tyle jego pracy ,podczas jazdy nawet nie drgnie . czujniki sprawne wiec poszukuje wskaźnika gdyby ktos posiadał odkupie.piszcie na e-maila kukuczek@o2.pl
Escort 1,6 Zetec 16V 98r. Gaz
Ogólnie samochód w miarę wdzięczny. Na gazie w mieście 10L na trasie 9L. Słabe blachy pod uszczelkami i nadkola tylne. Częste wymiany gum zawieszenia i trochę typowych usterek, o których można poczytać na forum pod tym adresem : http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvf&c=0&f=20
złom
Mam Forda Escorta 1.6D z 1984r. 3-drzwiowy niebieski metalic zaleta mało pali wada to diesel więdz trzeba na niego uważać jest mało funkcjonalny i bardzo podatny na korozję, a ponadto nie ma dodatkowego wyposażenia poza szyberdachem nikomu niepotrzebnym hakiem starym radiem, które sam za grosze kupiłem ma wspomaganie kierownicy ale mechaniczne (więdz do dupci) miał poduszkę ale wypaliła śmierdzi w nim itp. jest wart 2000zł polecam go młodym osobom albo dziadkom gdyż mało pali ale nie długo zacznie się sypać więdz go j******** tylko na złom i yo
Escort 1986 1,6 D REWELACA
Mam Escorta z 1986r. 1,6 D, rewelacja przebieg 465 tyś.km. ale śmiga dalej bez zarzutu, kupiłem gdy miał 200 tyś.km. ja natrzaskałem 265 tyś.km. i nadal codziennie tyra bez zarzutu, pali 5 L/100km. nie bierze oleju, fakt że trzeba dbać tzn. olej rozrząd i klocki nio i jeszcze zawieszenie ale cena poprostu rewelacja - wachacz 100 zł., końcówka 25zł i całe zawieszenie - polecam gorąco - już nie sprzedam a teraz kupuje następnego z 2000r. oczywiście diesla -pozdrowionka
Proszę o pomoc
Witam. Jestem posiadaczem Forda Escorta Bolero 1.3 z 1998 roku. Wszystko byłoby w porządku gdyby nie problem z tym że autko wchodzi na wysokie obroty przy zmianie biegu lub na luzie. NA chwilkę podskakuje do 3000 i spada na normalną wielkość (poniżej 1000). Wymieniłem silniczek krokowy ale to nie pomogło. Gdyby ktoś miał podobny przypadek i wyleczył swój samochodzik z niego proszę o pomoc bo mój mechanik nie ma pomysłów z czego się biorą te wysokie obroty. Pozdrawiam. Dziękuję za pomoc
sprzedam 1,8di 96 koni seryjnie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sprzedam forda escorta produkcji niemieckiej w zeszzlym roku go sprowadzilem ale musze sprzedac poniewaz dziecko w drodze :) a to jest wersja 3 drzwiowa seryjne biale zegary pol kubelkowe fotele wersja xr!!!!!! komfortowe i powiem ze zapierdziela jak narazie bezawaryjne ekonomiczny
POLECAM
POLECAM
Mati
mam forda escorta przejechałem nim 10tys.km w ciagu 4 miesiecy teraz ma 115000tys i nic sie nie psuje super trzyma sie na drodze mam silnik 1300 i wypas malo pali to jest bardzo wazne a osiagi nie sa najgorsze scigałem sie z fiatem punto 1200 i...........na 1 i2 fiat idzie szybciej ale gdy zostana wrzucone inne biegi to fiat wymieka opinia ze ford to gowno sie nie sprawdza mam bardzo skape wyposarzenie wszystko na linke itp:)ale jak sie juz zepsuje cos to naprawa nie pochlonie tyle co z elektrycznymi szybami itp.jedyne co jest złe to przelozenie biegów z 2 na 3 malo precyzyjne.gdy pytałem sie co wybrac escorta czy golfa 3 to kazdy mowil ze golf jest w kij lepszy mam escorta 97 rok
Właściciel Escorta MK VII
Ten samochód to porażka,nie powiem jak na 1,4(55KW/75KM)(95r) to zapie******la ale przy tym pali w ch**** albo i wiecej ;(, Zawieszenie?-nie na polskie drogi,miekkie i szybko leci,Blachy?kazdy wie kto kto ma ze nadkola,progi(szczególnie prawy) i okolice wlewu paliwa pieknie na wiosne kwitna.Jeśli chodzi o silnik to .....PADLINA,jak nie sonda lambda pier***lnie to przepływonmierz,lub silniczek krokowy,Ogólnie fajna furka po małych modyfikacjach ale portfel mi ładnie trzepie.Jezdze min juz trzeci rok i mam zamiar przerzucic sie na Tigre mam nadzieje ze bedzie to udana zmiana! Ogólnie samochodu nie polecam ;((((
ford
nigdy wiecej nie kupie tego gu*** mam 2 escorta 1.6 2000r i to byl moj blad jak nie zawieszenie to silnik albo jakas pierdola hu**** wiecej tego niech nie produkuja kupa zlomu nic wiecej i pije qw*** tyle ze glowa boli lepiej kupic se cos innego w diesel i napewno nie forda. bo do tego trzeba miec gruba kieszeń
wypas fordzik
Witajcie mam Forda Escort 1.3 benzyna 60 km. jezeli chodzi o osiagi to nie sa one az tak dobre bo sie nie poscigasz jezeli chodzi o wykonczenia auta to oki troche w srodku siedzenia trzeszcza ale to ford. jezeli chodzi o korozje na rok 1992 to calkiem dobrze tylko delikatnie nadkola bierze . hmm jezeli chodzi o wycieki to jest super nie narzekam . poprostu polecam jezeli chodzi o sprzedanie to cena jaka mnie teraz interesuje to 4,5 tys jest duzo ciekawych rzeczy w nim zrobione
z perspektywy
Posiadałem modele z roczników 86 (1.3) 91(1.8D) 94(1.3) obecnie poruszam się wersją z 97(1.4) roku. Diesla w wersji bez turbiny odradzam poza ekonomiką jest to silnik nie godny człowieka. Zimą nie można liczyć na szybki rozruch auto huczy i buczy co wpływa znacznie na komfort. Jesli mowa o silnikach 1.3 i 1.4 z hydraulicznymi popychaczami to prawdziwy majstersztyk (tymi silnikiami wykończylem 4 alternatory) kręca sie ładnie sa dynamiczne i lubia pokazać pazurki spalanie 6 litrów przy 90-100km i 11-14 litrow 130-160km/h. odradzam tez silnik 1.3 w konwencjonalnym wykonaniu gdy stoimy z boku mamy wrazenie ze to silnik wysokopreżny za to z wymienionych modeli benzynowych najoszczedniejszy ponizej 6l przy 90km/h. Na koniec najlepsze nie bede pisal o podgrzewanych szybach przednich czy innych smaczkach. Najważniejsze w tych autach jest zawieszenie. Auto daje poczucie bezpieczeństwa i pełnej kontroli szybkie zakręty i trdudne warunki drogowe to poezja dla tego auta zaden golf BMW nie da wam tyle frajdy na krętych drogach. Autko wybacza wiele jedynym wyjątkiem są modele z silnikiem wysokopreznym z racji tego ze jest inaczej rozlożona masa w szybkich lukach moze wymagac od nas uwagi
ciąg dalszy bo sie nie zmiescilem
zintegrowany włącznik świateł i kirunkowskazu to się musi zepsuć w 3 escorach na 3 z tym systemem trzeba było poprawiać blaszki wewnątrz manetki (110tys km);
zawieszenie przód wszelkie tuleje gumowo metalowe do wymiany co 60 tys klepią,pukają, stukaja, jesli skrzypi i piszczy to drazki stabizacyjne. pisk przy zmianie biegow i rosnące obroty łożysko oporowe (warto miec wiecej kasy i dorazu zadbac o docisk). Jesli chodzi o korozje: gdy brzydko tankujemy i autko trzymamy na zewnatrz to wlew paliwa bedzie korodował. nadkola tylne i progi osobiscie trzymam auta w wentylowanym garażu i nie odnotowałem problemow ale 15 letnie autka maja problem z progami przy kolach tylnych i czasami z podlogą pod nogami kierowcy oraz obszar bezposrednio pod belka stabilizacyjna z tyłu (polecam dociążyc autko jakąś masą bitumiczną zanim pojawi sie korozja i fartuchy plastikowe a podnie lepiszcze :).
Silniki jako takie nie przysparzają problemu 1.3 lubi czasem lyknać olej ale to zalezy od eksploatacji przez jego właścicieli. Poduszeczki w 7 latku jakos niechętnie działaja ale serwis nalezy sie chyba co 5 latek tego SRSa sluze radą mo_kos@poczta.onet.pl
zawieszenie przód wszelkie tuleje gumowo metalowe do wymiany co 60 tys klepią,pukają, stukaja, jesli skrzypi i piszczy to drazki stabizacyjne. pisk przy zmianie biegow i rosnące obroty łożysko oporowe (warto miec wiecej kasy i dorazu zadbac o docisk). Jesli chodzi o korozje: gdy brzydko tankujemy i autko trzymamy na zewnatrz to wlew paliwa bedzie korodował. nadkola tylne i progi osobiscie trzymam auta w wentylowanym garażu i nie odnotowałem problemow ale 15 letnie autka maja problem z progami przy kolach tylnych i czasami z podlogą pod nogami kierowcy oraz obszar bezposrednio pod belka stabilizacyjna z tyłu (polecam dociążyc autko jakąś masą bitumiczną zanim pojawi sie korozja i fartuchy plastikowe a podnie lepiszcze :).
Silniki jako takie nie przysparzają problemu 1.3 lubi czasem lyknać olej ale to zalezy od eksploatacji przez jego właścicieli. Poduszeczki w 7 latku jakos niechętnie działaja ale serwis nalezy sie chyba co 5 latek tego SRSa sluze radą mo_kos@poczta.onet.pl
Super autko
Miałem wcześniej escorta z 96r 1.6 16V z gazem,duży wydatek.Zjedną osobą jechałem 180 km/h.Sprzedałem go bo sie nim rozbilem,cały przód i lewy tył. Teraz mam 1.8 D 96r sprowadzony z Austrii.W niektórych miejscach bierze go rdza:progi,nadkola i przy klamkach.Tylko ten jest troche słaby...60 KM..wolno sie nim rusza ze świateł.Tak to spox:)
escort kombi 1,8 D
mam escorta kombi 1,8 D ogólnie dobry samochód jednak mam pewien z nim problem jest po wymianach ROZRZĄDU. POMPY WODY,PASKÓW OLEJU I FILTRÓW a także ŚWIEC WSZYSTKICH nie było tanio,jednak dalej zaraz po odpaleniu silnik nierówno pracuje tak jakby nie palił na wszystkie tłoki /świece wymienione/ma lukas pompe .ta rzecz ma miejsce tylko po odpaleniu a jak się rozgrzeje jest ok jedni mówią że wtryski leją albo nie podaja inni że pompa albo kompresja ale na ciepłym silniku na motylku pompy odpowiedzialnym za obroty palcem go odciągnołem i doprowadziłem go aż do prawie czterystu obrotów na minute zanim zgasł więc kompresja chyba odpada może ktoś miał taki problem .CZEKAM NA PORADY lub jesli ktoś zna jakiegoś dobrego naprawdę DIZLOWCA POMPIARZA z okolic sosnowca byle nie ten z okolic środuli z ul KONOPNICKIEJ 11.bo TAKI Z NIEGO DIZLOWIEC JAK ZE MNIE WETERYNARZ. czekam na wasze opinie bo każdy tylko strzela co to moze być a tak na prawde nikt nie wie
1.8 115km,96r ig,180000tyś km
auto jest awaryjne:zawieszenie,maglownica,silnik krokowy(4szt),nie wiem jak wy ludzie zachwycacie się dynamiką słabszych silników escortów,ja uważam,żę mój to nic specjalnego, z jaśniejszych stron to spalanie
gaz 8,2l/100 trasa,10,1l/100 miasto
benzyna 6,7l/100 trasa,8,2l/100 miasto OSOBIśCIE SPRAWDZONE
gaz 8,2l/100 trasa,10,1l/100 miasto
benzyna 6,7l/100 trasa,8,2l/100 miasto OSOBIśCIE SPRAWDZONE
Problem
Mam problem z gumami na przegubach.Nie wiem dla czego raz w miesiącu muszę wymieniać na nowe może ktoś miał taki problem i go rozwiązał prosiłbym o pomoc
to jest Eskort Ghija 1,6 16v zawieszenie sportowe HI-tech "czerwone "koła 17`245/30 autko trzyma sie niesamowicie polecaw do wyczynowej jazdy
to jest Eskort Ghija 1,6 16v zawieszenie sportowe HI-tech "czerwone "koła 17`245/30 autko trzyma sie niesamowicie polecaw do wyczynowej jazdy
16.16v w kombi 2000 r.
Kupiłem właśnie takie cacko i jeździ mi sie rewelacyjnie.Prowadzi sie gładko biegi chodzą lekko, tylko rdza wokoło tylnej wycieraczki sie pokazała. Od razu po kupnie wymieniłem rozrząd, sprzęgło i sworznie wahaczy i mam nadzieje że to wystarczy na jakiś czas. auto jest ogromne jak dla mnie (wcześniej miałem mały kompakt) i polecam je małym startującym przedsiebiorcą.
Moje 1,4 rok 91 mam od 2005
Pozdrawiam wszystkich fordziaków.Mam eskorta kombi 1,4 jedno punktowy wtrysk - made in germany.Sprinter z niego nie jest ale jak sie rozpedzi to ho ho.Wersja kombi jest pakowna. Pali na dotyk nawet w zimie, chyba ze do niego nie wejde jak zamarznie centralny zamek.Ogrzewanie grzeje owszem ale latem.Mialem problem z silniczkiem krokowym,rozebralem,wyczyscilem i dziala.Wymienilem tarcze hamulcowe i klocki oczywiscie na nowe teraz sa brzytwy , a co jeszcze linka hamulca po malej przeróbce pasuje z Cinkusia we fordzie sa dwie a tak bedzie jedna cala.Autko troche za nisko siedzi a po zaladunku lubi zaorac tlumikiem .A teraz o SPA-LANIU :trasa 6,5l/100 :) , a w miescie 11na100 :( !!! chyba zainstaluje GAZ .cena okolo 1700zl.Jeszcze musze wymienic pasek,rolke i pompe wodna.Biegi : to jest 1 i R wchodza z lekkim oporem a reszta jak po masle.Troszeczke rdzy jest na lewym progu i tylnich nadkolach/blotnik. Jescze mnie nie zawiódl ale trzeba dbac, a wszystkie naprawy robie wlasnorecznie a wprawy nabralem na Syrenkach,FIACIORACH 126 I 125 (nie jestem mechanikiem )KOCHAJ FORDA SWEGO BO MOZESZ MIEC GORSZEGO .
o co wam chodzi??
Mam escorta combi 1996 1.8 td sprowadzony z Włoch zrobiłem nim 15000km w 4 miesiące nic się nie psuje pali po mieście 7,litrów potrzebuje stronke ze schematem budowy zawieszenia bo amortyzatory mam do wymiany odkąd go kupiłem a tak to auto jak rakieta każe ma plusy i minusy nowe polo czy nubiry się sypią więc co wy od staeych wymagacie..
spoko fura
mam forda escorta XR3i 1.8 cabrrio wers.sportową-USA. ma różne bajery jak abs,2 poduszki, fotele,podgrzewane kubełkowe, {aut. dach, 4 szyby,lusterka} alumy 15, odtwa.mp3,dwd, alarm, immobilaizer, halogeny, centr. zamek,wspom.i regul. kierownicy,katalizator, przyciemniane szyby, ale mam jeden problem z którym nie mogę sobie poradzić, a jest nim to że przez noc w gararzu rozładowuje mi się akumularor a jest nówka, mam nadzieję że ktoś mi poradzi co mam sprawdzić i jak, ja sądze że robi gdzieś zwarcie ale pewien nie jestem. pozdrowionka wszystkim
hmmmmm
mam escorta z 94 roku silnik 1.4 75 km i wszystko pięknie tylko spalanie. Wpierdala jak poj...ny!!! po mieście przy normalnej jeździe (do 3,5 tyś. obrotów) ok 12 litrów. Na trasie (120 km/h) zeżre 9 to chyba trochę za dużo nie?? Nie wiem może to coś z elektryką będę to sprawdzał. Na razie przejechałem ok. 8000 km wymieniłem tylko olej w sumie nie najgorzej tylko to spalanie.. Wg mnie auto wizualnie pierwsza klasa (wstawiłem alusy 14") ale jak ktoś liczy ekonomię to niech się trzyma z daleka.
kombi 1.8 td z 95 roku
mam to cudo trzy lata,naśmigałem nim 140tyś km.przez ten okres urwał mi się tylko taki plastikowy badziew przy pedale sprzęgłapo za tym eksploatacja wiadomo olej filtry rozrząd hamulce itd.
jak w każdym aucie.blacha to dramat lepiej żebym tego nie komentował...ekonomiczny w cyklu mieszanym w lato 5.7 w zime 6.1. w środku głośno i czuć dużą masę silnika.
jak w każdym aucie.blacha to dramat lepiej żebym tego nie komentował...ekonomiczny w cyklu mieszanym w lato 5.7 w zime 6.1. w środku głośno i czuć dużą masę silnika.
POMOCY
panowie pomocy,mam forda escorta 1,4 z 95 roku.Mam ostatnio problem z moca auta,na pierwszym i drugim biegu,po wcisnieciu pedalu gazu obroty wariuja a auto ledwo ledwo jedzie,od trzeciego biegu nawet jak docisne pedal gazu do konca,to obroty ledwo ida do gory i co za tym idzie prawie wcale sie nie zbiera.Wymienilem kable,swiece i filter paliwa,przez chwile bylo jakby lepiej,choc juz sam niewiem.Znowu zaczyna sie zbierac jak kiepskiej jakosci rower.Nawet nowe sprzeglo kupilem,bo przez mysl mi przeszlo,ze to moze byc to,jednak mechanik wykluczyl ta mozliwosc.Panowie moze wy wiecie co to moze byc????????
ja mam escorta mk5 1.8D długo trzeba go kręcić żeby odpalił ale czy w +20 czy w -20 pali tak samo czyli nie mogę narzekać,zawieszenie słabe amory do wymiany ale jak na ten rosznik to jeszcze i tak źle nie chodzi na 4 biegu ostatnio 167jechałem ale droga się skończyła bo kto wie może by i więcej poszedł nie wiem ile ma przebiego ale podejżewam że z 300tyś a oleju nawet grama nie wziął!!!!!!!! ogólnie komfort nie za bardzo ale samochód super!!!
ESCORT 1.6 16V ZETEC 98R
POSIADAM AUTO OD 2 LAT MIESZKAM W UK WIĘC NIE MIAŁEM PROBLEMU Z KUPNEM I WYMIANA WSZYSTKICH ŻECZY JAKIE BYŁY ZUŻYTE NA NOWE I AUTKO ZBIERA SIE BARDZO DOBRZE NA 2 BIEGU 100KM/H 3 140KM/H 4 170KM/H 5 MAX 210KM/H OCZYWIŚCIE NA CO DZIEŃ TAK NIE CIĄGNE NA BIEGACH :) ZAŁOŻYŁEM STOZKOWY FILTR POWIETRZA SPORTOWY WYDECH I SPORTOWY FILTR DO KOMORY 2 WAŁKÓW ROZRZĄDU PLUS SPORTOWE ŚWIECE I SPORTOWY ZAPŁON RAZEM Z KABLAMI WSZYSTKO NOWE PO WYMIANIE ROZRZĄDU KOMPLETNEGO I WSZYSTKICH PŁYNÓW SILNIK ZALANY OLEJEM MAGNATEK SKRZYNIA TAKZE ZALANA NOWYM OLEJEM WYMIANA TARCZ KLOCKÓW Z PRZODU JAK I Z TYŁU BĘBNÓW I OKŁADZIN NA NOWE OPONY PIRELLI P5000 NÓWKI I FELGI ALU 15 DŁUGO BY PISAĆ CO JESZCZE TO NA TYLE POZDRO WSZYSTKICH :)
1.6.16V LPG 1994r
Tym escortem śmigam już 3-ci rok. Na drodze nigdy mnie nie zawiódł. Rok temu wracałem w maju z Zakopanego do Katowic 11 godzin w korku i nic z tym silnikiem sie nie stało,za to inne lepsze auta wysiadały w tym korku. Z tego co mi wiadomo fordy lubią wysoką temperaturę silnika. Najgorszą rzeczą w escortach jest blacha , a zwłaszcza progi i tylne błotniki-horror z rdzą w roli głównej. Mam te autko właśnie do sprzedania-tanio,jak coś to piszcie na gg 9776628. Pali w mieście 9 litrów gazu latem , a zimą 10,5 mi wziął
hmmm
ja mam ford escort !,8 TD 90 KM z 97 roku i to jest moje pierwsze auto, kupiłam na giełdzie- sprowadzonego z Niemiec z książką i wszystkim i przez 2 miesiące byłam zadowolona, ale nie wymieniłam w nim płynów, oleju i filtru powietrza, dlatego zaczyna się pierniczyć, dziś mi nie odpalił, bo zatkał się filtr paliwa- w sumie koszt nieduży, ale problem jest... poza tym już wydałam 850 zeta na wymianę rozrządu, pompę wody, pompkę spryskiwaczy i jakieś inne... moja opinia jest taka, że wymaga wkładu finansowego, pocieszam się tylko tym, że tak po prostu jest z sam. używanymi i nie tylko ja mam takie problemy:)
Witam
Witam ja mam 2 escorty. Jeden to 1.8 diesel kombi drugi to 1.6 16V. z tego pierwszego za bardzo nie jestem zadowolony poniewaz nie ma zadnej frajdy z jazdy i ogolnie po malu sie sypie ( 91 rocznik) lecz na drugi nie moge narzekac, choc mam go od niedawna jestem bardzo zadowolony z niego. Komfart jady jest i to duzy, moze dlatego ze ma klimatyzacje
ESCORT XR3i Cabriolet
mam forda poj 1,6 rok 88 kabriolet pali różnie od 8L do 16L zależny od jazdy jak pełny gaz (palenie gumy ) to 16L jak prosta i na 5 biegu to 8l ogólnie w lato fajnie wiadomo cabrio ale awaryjne auto bo kupiłem w złym stanie problem z dachem rwie się już po troszku tu i tam szybkie auto bo jechałem 220 km/h i jeszcze się bujał jedynie co mnie martwi to że nie mogę zrobić redukcji z wysokiego biegu na niższy nie wiem czy to jakaś specjalna blokada czy co wie ktoś może coś na ten temat ???
ogólnie jest ok
Od 2 lat jestem posiadaczką escorta 1.4 v8 z '94r. Auto jest zadbane i nie mam z nim większych problemów poza małymi awariami dotyczącymi codziennej eksploatacji, tzn wymiana sprzęgła, remont skrzyni biegów, łożyska itp. Ogólnie rzecz biorąc jestem z niego zadowolona bo zużycie paliwa jest całkiem zadowalające a wygląd zewnętrzny i dynamika samochodu wg mnie są na bardzo wysokim poziomie. trudno jest mi powiedzieć, co będzie za kilka lat ale wiem, że bardzo ciężko będzie mi się z nim rozstać...
esi rs2000 1994r
witam ponownie. Miałem 1.6 16V , teraz zakupiłem RS2000 i jazda super-tylko części drogie. Jest tak szybki ,że już miałem dzwona. Ale już dalej nim śmigam -jest zrobiony.Na początku wrażenie z jazdy SUPER- teraz już brakuje mocy-150KM już jest za mało. Przydałby się COSWORTH-ale to za drogie cacko. Polecam wszystkim fanom RS-a.
1.6 Zetec 98 r. - Bardzo, bardzo przestronny, nawet na 4 osoby+pies
Bardzo przestronny dla 4-5 osób(a to tylko auto kompaktowe!),ogromny bagażnik, a po złożeniu tylnej kanapy miejsca jest niesamowicie dużo.
Bardzo stabilny na zakrętach,lepiej jeździ po śniegu niż np.BMW 7 czy Opel Vectra.
Ma jednak wady - małe lusterka boczne utrudniają manewrowanie, słaba wentylacja - zaparowują szyby, słaba niemiecka elektryka Boscha(tak,niestety), mały prześwit - zarycie się w piasku grozi zniszczeniem poduszek pod silnikiem. Słabo wchodzi wsteczny. Za słabo wyciszony na trasę. Zbyt sztywne(mały komfort na trasę) zawieszenie. Światła awaryjne na kolumnie kierownicy - wyjątkowo niewygogne.
Jak się o niego dba, to jedynie usterki. Na typową rdzę na nadkolach polecam plastikowe nadkola - wtedy polska sól mu nie zrobi krzywdy.
Bardzo stabilny na zakrętach,lepiej jeździ po śniegu niż np.BMW 7 czy Opel Vectra.
Ma jednak wady - małe lusterka boczne utrudniają manewrowanie, słaba wentylacja - zaparowują szyby, słaba niemiecka elektryka Boscha(tak,niestety), mały prześwit - zarycie się w piasku grozi zniszczeniem poduszek pod silnikiem. Słabo wchodzi wsteczny. Za słabo wyciszony na trasę. Zbyt sztywne(mały komfort na trasę) zawieszenie. Światła awaryjne na kolumnie kierownicy - wyjątkowo niewygogne.
Jak się o niego dba, to jedynie usterki. Na typową rdzę na nadkolach polecam plastikowe nadkola - wtedy polska sól mu nie zrobi krzywdy.
Wrocław
MAM 1.4 75KM escorcika i nie mam co narzekac. Kupilem go od babci w niemczech pol roku temu i mial udokomentowane 80 tys km przebiegu:) naprawde swietnie sie prowadzi, rozpedzilem go na autostradzie do ok 185km/h!! Polecam dla mlodych kierowcow jak na pierwsze auto to siwetny samochod i tani w eksploatacji. Zdecydowanie polecam
Wszystko fajnie gdyby nie progi
Mam Escorcika w kombiaku 1.8TD i co do niewielu rzeczy moge w nim ponarzekać jedyne co martwi to niestety słabe zabezpieczenie antykorozyjne gdyż w moim musze jeszcze w tym roku zrobić progi. ale jak autko ma 90 km i pali 5,5 do 6 l na 100 to silnik lepszy chyba być nie może:)
Ford Escort 1.4 MK7
Mam Escorta 1.4 z początku produkcji MK7 (dokładnie z 3 partij jaka wyszła z fabryki) . Samochód ogólnie jest ładny wygląd zewnętrzny jest skromny ale ma w sobie coś takiego że przyciąga uwagę , jego najsłabszą stroną jest niestety rdza jak w każdym Fordzie żre nadkola zwłaszcza tylne oraz progi co jest standartem praktycznie w każdym samochodzie . Mój silnik ma przejechane 175000 km a działa jakby wyjechał z fabryki jedyne co wymieniałem to olei wraz z filtrem oleju , filtr paliwa i ostatnio pompę wodną która w tym samochodzie była oryginalna działała przez 15 lat i dopiero po takim czasie się zepsóła dla mnie było to szokiem ale jednak to prawda . Sprowadziłem go 4 lata temu do polski zawieszenie siadło po półtora roku aleto za sprawą naszy pięknych dróg polecam ten samochód każdemu początkującemu kierowcy ponieważ nie dużo pali jest bardzo praktyczny i niezawodny .
chce kupić forda
jestem dziewczyna i chce kupić sobie właśnie tego kabrioleta ale nie wiem jak to jest z tym dachem moze popękać podobno a przeciez nie bede caly czas kupować nowego zeby mi nie przeciekal... no wlasnie i jeszcze co do dachu czy on składa sie elektrycznie czy bede musiala samochodzielnie bo boje sie ze nie poradze sobie z tym... co wam sie psuje w tym autku i czy droga jest wymiana?
ford escort 1.3 benzyna 93r
mam już go kilka lat (ok 5) jeszcze nigdy mnie nie zawiódł... zaczął korodować wokół wlewu paliwa, ale podobno ten typ tak ma;] reperaturka załatwia sprawę;] mały silnik ale dość dynamiczny 150h\godz bez żadnych problemów ;] spalanie ok 8l ale potrafi zimą dojść do 10l ;[
Ford Escort 1.8 16V, 92r.
Artykuł nie kompletny, przykład .. mój escort 1.8 DOHC 16V, a gdzie 2.0 braki braki...
Mój eskort niezawodny, silnik nie do zajechania ponad 500.000 tysięcy i nic podstawowe wymiany. Zawieszenie wiadomo polskie drogi, ale tylko drążki i gumy, tarcze i klocki ok nie zużywają się tak szybko ( trzeba umieć jeździć a nie gaz hamulec gaz hamulec). Zużycie paliwa przy średniej prędkości poza miastem od 90-130 w granicach od 7,8 - 9.0l w cyklu mieszanym, zużycie gazu w granicach 8.4-9.8l. Maksymalna prędkość hm.. nie osiągnięta 215 a ile jeszcze kto wie
Mój eskort niezawodny, silnik nie do zajechania ponad 500.000 tysięcy i nic podstawowe wymiany. Zawieszenie wiadomo polskie drogi, ale tylko drążki i gumy, tarcze i klocki ok nie zużywają się tak szybko ( trzeba umieć jeździć a nie gaz hamulec gaz hamulec). Zużycie paliwa przy średniej prędkości poza miastem od 90-130 w granicach od 7,8 - 9.0l w cyklu mieszanym, zużycie gazu w granicach 8.4-9.8l. Maksymalna prędkość hm.. nie osiągnięta 215 a ile jeszcze kto wie
ESCORT 1.6 SUPER NIEZAWODNY
MAM ESCORTA KOMBI OD 4 LAT JEDYNIE CO W NIM PADŁO TO ZAWIESZENIE SAM ZROBIŁEM CZESCI ZA GROSZE MOZNA KUPIC.OJCIEC MA BMW 320D 2003 ROK JUZ WYMIENIŁ SPREZARKE 3 RAZY KOLO DWUMASOWE 2 RAZY ZAWIECHE RAZ I PARE PIERDOL ELEKTRONICZNYCH PRZEZ 2 LATA WSADZIŁ 10.000 A JA NAJWYZEJ 600ZŁ. DLA POROWNANIA MAM DRUGIEGO TAKIEGO SAMEGO FORDA ROWNIEZ NIE ZAWODNY OD 6 LAT TYLKO OSLONA PRZEGUBU I ZAWIECHA
1.6 16v 1994
jak każde auto ma zalety i wady obecnie mam mercedesa 124 3.0D i escorcika. Owszem jeśli ktoś dba będzie jeżdził i fordem.Bolączki forda to rdza,często pada czujnik ciśnienia oleju,przełącznik świateł przy kierownicy.Spalanie miasto 9 trasa 7 przy sporym deptaniu.Tanie auto warto kupić, ale nie w naszym kraju bo mają wytłuczone zawieszenia
escort 1.8 16v
mam escorcika 1.8 16v Ghia z roku 1996 (115 koni) i ogólnie bujam się nim już prawie 3 latka więc wkur. . . mnie teksty nie których użytkowników (jakie to niby złomy z escortów) przy moim dynamicznym stylu jazdy spala mi około 10 l/ na 100 Lpg a nawet na gazie ma niezłego kopa, co do wypasu w środku to nawet drewno podobna tapicerka jest i all w prądzie, fakt przyznam racje, że z karoserią w escortach różnie bywa, ale dynamikę i przyjemność jazdy zapewniają, no chyba ,że ktoś myśli, że za kasę (w sumie niewygórowana cena) za którą może nabyć escorta z tak dobrym wyposażeniem kupi (np. mercedesa to życzę powodzenia) pozdrawiam, jeśli autko to tylko Ford
ESCORT
Witam. Ja tam mam Forda Escorta 1,8 zwykły diesel, poszaleć niema czym blacha zaczyna lecieć fakt. Ale za to spalanie piękne, 1000km za 210 zł i jazda non stopa 110- 140kmh i tak już 3 raz z rzędu taką trasę zrobiłem, i paliwa jeszcze zostało mi na jakieś ok 30km. Spalanie piękne, a inne sprawy na razie nie narzekam autko ma 280tyś przebiegu pozdrawiam.
14 lat z Escortem!
Posiadam Ford Escort Bolero II z salonu kupionego w 2000 r. W lipcu minie 14 lat użytkowania - przejechałem 247 000 km.
Na ostatnim przeglądzie rocznym stwierdzono, że tak zadbanego Escorta dawno nie widziano! Ogólnie przyznam, że w trasie zawiódł mnie raz z winy jakości łożyska w tylnym kole. Szczęściem koło zablokowało przy niewielkiej szybkości. Wróciłem na lawecie.
Uwaga generalna - tam gdzie chodzi o bezpieczństwo jazdy nie używajcie zamienników tylko stosujcie oryginalne części fordowskie!
Jedyny mankament w moim samochodzie to sprzęgło, które wytrzymywało około 80 000 km. Inne naprawy typowe wynikajace z eksploatacji.
Fordzik żwawy był i jest - nadal 10,2 do setki!!!
Max szybkość jaką uzyskałem w młodości auta na autostradzie to 186 km/godz (2 osoby, full załadowany bagaznik i tylna kanapa).
Niedawno jechałem do Belgii w 2 osoby + załadunek jw - Ford ciął aż miło bez problemu 170/godz, aczkolwiek większą część trasy jechałem w przedziale 140 - 160 km/godz.Wg eurotaxu wart jest około 2400 zł sic - więc go nie sprzedam za wartość roweru!
Lubię zostawiać na starcie , na światłach fajne bryczki dla oka, ale bez tej nuty co burzy krew hahhhaaa
Szkoda, że już takich autek nie produkują!
Aha - silnik Zetec 1,6 benzyna - bajer, naprawdę bajer w kompakcie! Przejechałem jak wspomniałem blisko ćwierć miliona kilometrów i zero napraw. ZERO! - tylko olej, filtry i świece tytanowe wymieniane tak jak w książce napisano!
Aktualnie rozglądam się powoli za następcą bo niestety blacha w Fordzie nie jest najlepsza.
Zaczyna gryźć podwozie (konserwuję, ale...), ranty w nadkolach, pod uszczelką prawego przedniego okna i przy uszczelce na dachu przedniej szyby.
Mimo to lubię swojego Escorta choć wiem, że wiele marek posiada zdecydowanie wiecej walorów.
Na ostatnim przeglądzie rocznym stwierdzono, że tak zadbanego Escorta dawno nie widziano! Ogólnie przyznam, że w trasie zawiódł mnie raz z winy jakości łożyska w tylnym kole. Szczęściem koło zablokowało przy niewielkiej szybkości. Wróciłem na lawecie.
Uwaga generalna - tam gdzie chodzi o bezpieczństwo jazdy nie używajcie zamienników tylko stosujcie oryginalne części fordowskie!
Jedyny mankament w moim samochodzie to sprzęgło, które wytrzymywało około 80 000 km. Inne naprawy typowe wynikajace z eksploatacji.
Fordzik żwawy był i jest - nadal 10,2 do setki!!!
Max szybkość jaką uzyskałem w młodości auta na autostradzie to 186 km/godz (2 osoby, full załadowany bagaznik i tylna kanapa).
Niedawno jechałem do Belgii w 2 osoby + załadunek jw - Ford ciął aż miło bez problemu 170/godz, aczkolwiek większą część trasy jechałem w przedziale 140 - 160 km/godz.Wg eurotaxu wart jest około 2400 zł sic - więc go nie sprzedam za wartość roweru!
Lubię zostawiać na starcie , na światłach fajne bryczki dla oka, ale bez tej nuty co burzy krew hahhhaaa
Szkoda, że już takich autek nie produkują!
Aha - silnik Zetec 1,6 benzyna - bajer, naprawdę bajer w kompakcie! Przejechałem jak wspomniałem blisko ćwierć miliona kilometrów i zero napraw. ZERO! - tylko olej, filtry i świece tytanowe wymieniane tak jak w książce napisano!
Aktualnie rozglądam się powoli za następcą bo niestety blacha w Fordzie nie jest najlepsza.
Zaczyna gryźć podwozie (konserwuję, ale...), ranty w nadkolach, pod uszczelką prawego przedniego okna i przy uszczelce na dachu przedniej szyby.
Mimo to lubię swojego Escorta choć wiem, że wiele marek posiada zdecydowanie wiecej walorów.