Widok

Gdańsk wynajmie 48 autobusów na 8 lat

Opinie do artykułu: Gdańsk wynajmie 48 autobusów na 8 lat.
Artykuł na temat: Przetargi GAiT

Miejski przewoźnik ogłosił właśnie przetarg, który dotyczy nie zakupu, a najmu nowych autobusów. Kontrakt na 48 sztuk pojazdów ma obowiązywać przez 8 lat począwszy od 2020 roku. - Dzięki temu skupimy się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów - mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.

Zamówienie dotyczy 48 autobusów miejskich, w tym:

29 standardowych,
13 przegubowych
6 typu midi.
Wszystkie muszą być fabrycznie nowe i niskopodłogowe.

W dodatku ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

A co za te 8 lat?
popieram tę opinię 119 nie zgadzam się z tą opinią 32

Rzesza
popieram tę opinię 21 nie zgadzam się z tą opinią 9

Znowu źle?

Za 8 lat podpisze sie nowy kontrakt na nowe maszyny. wymiotować się chce od tego narzekania.
popieram tę opinię 65 nie zgadzam się z tą opinią 34

No tak, zapłacimy drogo, zlikwidujemy miejsca pracy

Ale leming zawsze zadowolony, że jest tak 'njowocześnie'
popieram tę opinię 36 nie zgadzam się z tą opinią 41

Skoro leming jest mądrzejszy od Ciebie, to nie chcę wiedzieć kim jesteś.

UWAGA! Używamy głowy! Jeżeli cena biletów nie zmieni się, a będę jeździł po mieście NOWYM (góra 8 letnim) autobusem - jest to poświęcenie, na które jestem gotowy.
popieram tę opinię 24 nie zgadzam się z tą opinią 13

Kogo chcesz przekonać swoją nędzną tautologią?

Jeżeli w dłuższej perspektywie zapłacimy x więcej - bo leasing pojazdów jest droższy niż ich zakup, to w końcu kogo będzie to drożej kosztowało? Dodatkowo leasingowanie pojazdów jest droższe w obsłudze - konieczność opłacania określonego ubezpieczenia, napraw w autoryzowanych warsztatach. Dodatkowo większa uciążliwość, bo serwis nigdy nie jest na "teraz".
Krótkowzroczność jako naczelna cnota leminga.
I czy naprawdę jesteś taki głupiutki, żeby uważać, że jedyny sposób, w jaki miasto może sięgnąć do twojej kieszeni są podwyżki biletów? A jeżeli np. GAiT sprzeda swoje tereny deweloperowi i wyda je na nieopłacalną formę zapewnienia taboru, to kto według ciebie za to płaci? A jeżeli GAiT w wyniku swoich działań zwolni iluś pracowników, to kto poniesie koszt tego, że znajdą się na bezrobociu?
popieram tę opinię 22 nie zgadzam się z tą opinią 18

zastanow sie co piszesz

bo rownie dobrz euja moge napisac ze zakup pojazdu to0 leasing tylko z zmienionymi warunkami

najem a leasing to 2 rozne rzeczy
jak gait autobusy wynajmuje to nie placi za serwis nie placi ubezpieczen i jak autobus sie zepsuje to wynajmujacy6 podstawia zastepczy
w leasingu to gait placi za naprawe autobusu bo nikt nie daje gwarancji na 8 lat
wiec gait oszczedza na serwisie
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 2

To jest leasing, tylko marketingowo nazwany wynajmem, bo zawiera w sobie dodatkowe usługi. Gdyby to był najem, to gait nie mógłby czerpać korzyści z użytkowania tych pojazdów (bilety). Jeśli już, to bliższa temu jest dzierżawa. Ale leasing to szczególna forma dzierżawy.

I nie oszczędza na serwisie, bo to leasingodawca bierze na siebie ryzyko serwisu.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 5

Głąby kapuściane

Wynająć można tylko rzecz, do której posiada się jakieś prawa (najczęściej własność). Proszę mi pokazać firmę, która będzie właścicielem wyprodukowanych 48 autobusów, przed podpisaniem umowy z miastem. Producent odpada, bo nie zajmuje się takimi usługami.

Dlatego wymyślono konstrukcję prawną, zwaną leasingiem. Polega to na tym, że leasingodawca podpisuje umowę np. z miastem i dopiero po podpisaniu, kupuje pojazdy. Gdyby chciał wynająć te same pojazdy, to najpierw musiałby kupić 48 pojazdów i ponieść ryzyko, że nie wygra w przetargu i zostanie z 48 pojazdami.

Rozumiecie głąby kapuściane?
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 3

Wal się
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Ty w to wierzysz?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

i tak ekonomiczny deb...il może jutro głosować ......
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

ty może za bilety nie dopłacisz , ale może być tak że miasto więcej dorzuci

do komunikacji , a tym samym nasze podatki mogą wzrosnąć.
Czy taniej miasto to wyniesie ? oczywiście że to bzdura , mając nowy autobus , co tu są za naprawy ? żadne. jak już to serwis na gwarancji robi.
A teraz pytanie do was ? jak taniej ? jak mam swój samochód nowy z salonu ,czy jak jeżdżę wynajętym ?Oczywiście ze taniej jak masz swój , bo jak by tak nie było ,to na ulicach jeździły by auta tylko z wypożyczalni! i koniec tematu !
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Jakie miejsca pracy

Przecież, ktoś te autobusy będzie serwisował tak czy inaczej tyle że będzie to zadanie firmy, która je będzie wypożyczała. Co za różnica czy mechanik będzie zatrudniony w GAiT czy w innej firmie.
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 4

Leming to ty baranie

Jakoś są ciągle braki pracowników w tej spółce więc o czym ty gadasz pacanie. A kierowcy i tak będą odpadnie tylko serwis cielaku
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 1

Nie potrafia utrzymywać to wynajmuja

Podobnie utrzymanie tramwajow jedno ze slabszych w PL
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 7

Podobno jesteś jednym z większych idiotów w Polsce
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

Po 8latach zapomnimy o Lisickim

Darmowa komunikacja dla wszystkich dzieciaków, a nie mamy kasy, aby kupić nowe autobusy.
A wg mnie powinno być tak, kupujemy nowe po 4,5 latach sprzedajemy na przetargu, dokladamy brakująca kwotę i mamy odświeżony tabor.
Po 4latach mamy nowy technologicznie a co za tym idzie ekonomicziejszy pojazd.
Ale Lisicki zna się na wszystkim -mam nadzieję, że to ostatnie dni jego urzędowania wraz z jego pryncypalem.
popieram tę opinię 20 nie zgadzam się z tą opinią 17

idz pan z tym pomysłem do prywatnej firmy

to będą mieli ubaw
popieram tę opinię 21 nie zgadzam się z tą opinią 9

GAiT nie jest prywatny wiec skoro i tak z podatków łozysz na autobusy to chyba lepiej na nowe prawda?
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 4

taa, to może co roku wymieniaj ;)
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 7

Czemu tylko jak kupujesz samochód

To już nie nowy, bo tylko głupi kupi taki co traci od razu dużo na wartości?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

Ile osób prywatnych może sobie na coś takiego pozwolić z własnym samochodem, który zazwyczaj łatwiej sprzedać? Jak sobie wyobrażasz zbycie 200 autobusów w skali 4 czy 5 lat? Kto niby miałby tak masowo je od Gdańska kupować? Nie wspominam też o tym, że koszta kupowania tak często nowego taboru są niewspółmierne do korzyści.

Ja raczej właśnie wolę, żeby była darmowa komunikacja dla dzieci, żeby z niej chętniej korzystały i może mniej rodziców odwoziło je codziennie samochodem do szkoły, bo przez to tworzą się największe korki. Nie bez powodu latem jest znacznie mniejszy ruch w godzinach szczytu pomimo sporej liczy turystów.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 4

Znawca się odezwał!!!!
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Tylko żeby się nie okazało tak jak w pewnym urzędzie

Że wynajem auta kosztował 70tys złotych więcej niż zakup nowego z salonu.
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 3

będzie drożej bo nikt nie za darmo nie

Wynajmuje. Kierowca będzie miał większego stresa bo takiego autobusu nie można uszkodzić i musi być jak nowy przy zdawaniu. Na koniec takiego wynajmu będą się czepiać każdej ryski i zużycia.
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 5

Tyle że w cenie wynajmu jest też np. ujęty serwis przez 8 lat.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Przetarg ogłoszony zupełnie przypadkiem na dwa dni przed wyborami ;)

A autobusy dojadą do Gdańska JUŻ za 2 lata ;)
popieram tę opinię 207 nie zgadzam się z tą opinią 34

Ciekawe czy to przypadkiem nie jest ominięcie przepisów o ekologicznych pojazdach ;). Nie muszą wówczas kupować ani elektrycznych autobusów ani hybrydowych.
popieram tę opinię 19 nie zgadzam się z tą opinią 3

A po wyborach okaze sie ze przetarg nie wazny bo miasto przeznaczylo na ten cel 100zl
popieram tę opinię 33 nie zgadzam się z tą opinią 2

A po wyborach coś się wydarzy i do przetargu nie dojdzie haha
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 2

Słabe! Miasto zleca zarządowi komunikacji, zarząd przewoźnikowi, przewoźnik wypożyczalni, wypożyczalnia Romanowi...

A autobus jak nie wyjdzie tak nie wyjedzie na poranny kurs!
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 5

Słabo Panie Lisicki,mam nadzieję że w wyborach pogonią. Komunikacja zakrada na kpine,w Bangladeszu już lepiej.
popieram tę opinię 204 nie zgadzam się z tą opinią 45

Do mnie komunikacja "zakrada" się nocami pod przystanek. Cwaniaczki.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 2

Miało być zakrawa pisane na szybko bo szef brodaty Norweg akurat przylazl(
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 7

A byłeś w Bangladeszu?
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 6

Zwiedzilem cały świat.
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 7

W tv!!!!!?????
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 2

Tourist

Sven nie wie, że w Bangladesh i Indiach ławki autobusów mieszczą trzech pasażerów tam gdzie w Europie dwóch.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

odwołać dziada można tak jak każdego prezesa spółki
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Słyszałeś by takie cuda robila prywatna firma

Masz odpowiedz czy się oplaca
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 8

A słyszałeś o czymś takim jak leasing?

Albo najem długoterminowy?
Lepiej stękać i marudzić choć będą nowe autobusy wymieniane co kilka lat znów na nowe...
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 9

leasing palancie to masz na na dwa trzy lata a potem wykup albo kolejny a nie na 8 lat, tym bardziej autobus co pracuje po 12-16h dziennie, Wy pały ekonomii to się chyba w młodzieżówkach PZPRu uczyliście i nie nadążacie za nowoczesnym światem, tutaj jest ewidentna głupota i nikt normalny na to nie pójdzie, świetny biznes kupić autobus, serwisować go i wypożyczyć komuś na 8 lat a po 8 latach otrzymać złom, superdurnie
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 11

leasing ciężarówek jest znacznie dłuższy, nie tylko nowych

W umowie pewnie nie będzie zapisu, ze w ciągu 8 lat nie mogą wymieniać na nowe.. to wszystko zalezy od kosztów kredytów, kosztów obsługi i .... podatków
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 3

gościu, żartujesz sobie myśląc, że jakiś producent pójdzie na to, żeby zrobić leasing tańszym od kupna.

Po prostu nie ma to sensu.
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 4

Pytanie, czy GAiT ma kasę na kupno, czy raczej stare autobusy , które generują większe koszty niż leasing nowych?
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 2

Skoro stare generują większe koszty niż leasing nowych

Czemu głupi Janusze kupują 15 letnie samochody zamiast leasingować nowe?
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 2

bo są Januszami

poważnie firmy wybierają leasing

ba, nawet ludzie mający gotówkę biorą auto w leasing - są tacy głupi?
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 4

po 5 latach ciężarówka idzie do na wymianę bo nikt normalny tym nie będzie latał, kupuje ją janusz do wożenia gnojówki po powiecie a normalne firmy transportowe biorą nowe, to ile trwa leasing na ciężarówkę?
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

wiesz dlaczego leasing w Polsce jest taki popularny

1. z braku kapitalu (zkm ma kapital)
2. z mozliwosci wrzucenia rat w koszty a co za tym idzie zaplacenie mniejszego podatku (zkm nie generuje zyskow)
Madra firma kupuje samochody a nie pozycza poniewaz to jest zawsze drozsze
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 3

I jeszcze można dopisać 3. firma ma własny serwis, a sama firma została powołana właśnie do obsługi i serwisu swoich pojazdów, więc oddawanie tego w outsorcing to głupota.

Kolejnym krokiem będzie zlecenie przewozów zewnętrznemu przewoźnikowi, wtedy prezes powie "no, teraz możemy skupić się na pi3rdzeniu w stołek, a nie obsłudze podróżnych".
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 2

Oczywiście. Ubery tak jeżdżą, tylko wynajem jest na krótszy czas.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 4

nie są wynajęte tylko inna firma obsługuje dana linię, to jest inna sprawa
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 2

Nie wiem, ale się wypowiem.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

proponuję sprzedać albo zwolnić Lisickiego - bedzie taniej

a jak bedzie od czasu do czasu potrzebny jakiś prezes to pożyczyć od jendej z kilkudziesiećiu pozostałych spółek miejskich, w których zasiadają inni funfle z ferajny Budynia
popieram tę opinię 19 nie zgadzam się z tą opinią 2

dlatego nie, że nie mają kierowców

bo tych, co mają traktują jak niewolników

a ci niewolnicy odkuwają to sobie na pasażerach, vide ostatnie wywalenie matki z dziećmi z autobusu
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

To jest mniej oplacslne niz utrzymywanie samemu

Ale utrzymywac trzeba umiec, a zdolnosc nie kultywowana niedtety zanika
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

Opłaca sie temu co dostaje kase za wynajmowanie.GAit musiał by podniesc płace zatrudnic ludzi.

A tak cwaniaczek zatrudni ukrainców zapłaci im grosze i jeszcze zyska podwójnie. W Państwowej firmie ludzi nie mozna jak niewolników traktować ,ale wprawnej to już nikogo nie obchodzi.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

Skoro na tym zarabia jeszcze pośrednik, to jest drożej. To oczywiste.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

do tego czasu ztm

przestanie istnieć (mam nadzieje), dziękuje.
popieram tę opinię 117 nie zgadzam się z tą opinią 17

haha

i będziesz chodził na piechotę hahaha. jak to mówią na złość odmrożę sobie uszy
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 5

ty to jestes z tych co uwazaja ze jakby nfz nie bylo to by lekarzy zabrakło co?

prywaciarze wezma to w swoje rece bez machlojek. Pamietacie jeszcze planetobus? Zrobił taka konkurencje ztm ze w koncu urzedasy nie wydali mu zezwoleń. Trzeba zlikwidowac ten paśnik dla trzody kolesi politykierów. Jest mnóstwo firm przewozowych jak gryf, irex i inne. Uwierz mi ze poza panstwowym jest zycie i ma sie dobrze...
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 4

Jest jeden kraj który nie ma NFZ.

Złamana noga - 100000pln. Poród - 200000...
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 6

A u nas prywatny poród ok 10 tys

Poza tym masz ubezpieczenie i za zabiegi nie płacisz swoją kasą.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

jasne, że nie. inaczej żaden producent nie stanąłby do przetargu.

Leasingować autobusy, żeby na nich tracić?
Zresztą żaden jeszcze nie stanął swoją drogą. To jest dziwaczny zwyczaj reklamować sam fakt ogłoszenia przetargu. Budyniowa wyborcza propaganda
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 2

Pojazdu muszą też być jednej marki

Pojazdu powinno być Solaris a nie Mercsedesu.
popieram tę opinię 61 nie zgadzam się z tą opinią 33

Ukrainiec?

Czy ruski?
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 3

Nie wiem. Tak naipisał autor artykułu
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Grunt, by nie było siedzeń obitych materiałem, którego nikt nie czyści oraz by klimatyzacja była wydolna w upalne dni i nie wiała po głowie pasażerom siedzącym przy oknie oraz by nie grzali do +25 st C zimą, gdy ludzie są ciepło ubrani. To od fatalnie działającej klimatyzacji i ogrzewania biorą się przeziębienia.
Urzędnikom odpowiedzialnym za taki stan rzeczy życzę, by mieli więcej wyobraźni i samodzielnie testowali na co dzień efekty (bądź ich brak) swojej pracy oraz by umieli wyciągnąć właściwe wnioski. Póki co to brak myślenia tych osób widać w pełni.
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 3

Solaris

To hiszpańska firma
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

Solaris.

To tytuł mojej powieści.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

Solaris najgorsze co może być
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 2

Solaris gorszy!

Dużo kierowców mówi, iż podoba się prowadzenie Mercedesa.Więc o czym gadka!
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 3

Pojazdu muszą też być jednej marki

Naucz się języka trollu.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Solaris to kasza a nie nadająca się do jazdy Mercedes dobry wybór popieram
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

Solirs sprzedano więc nie ma znaczenia.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

po 8 latach pewnie odkupi je szczurek,

w tym roku kupił od Gdańska 2 stare szroty:)
popieram tę opinię 77 nie zgadzam się z tą opinią 25

Chciałbyś

żeby komunikacja miejska w Gdańsku była na takim poziomie jak w Gdyni.
popieram tę opinię 21 nie zgadzam się z tą opinią 5

Szczurek kupił 2 z Gdańska a Gdańsk kupił 10 starych autobusów z Niemiec i 40 letnie tramwaje z kassel...
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 3

Tylko Gdynia kupi też fabrycznie nowe autobusy a ni tak jak Gdańsk chłopczyk i trochę poczyta a potem się udzielają Prezydent Gdyni za to działa a nie jak Gdansk
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Danziger

To skandal. Zapłacimy za to tak jak za ich kupno.
popieram tę opinię 103 nie zgadzam się z tą opinią 21

Ale będzie to jednorazowa opłata. Nie trzeba będzie wkładać w nie więcej, np. jak się zepsują. A wręcz, jeśli któryś z pojazdów nie będzie nadawał się do jazdy, to GAiT jeszcze na tym zarobi, bo przecież kary za niewywiązanie się z umowy.
Myślę, że pomysł może wypalić. Pytanie tylko, dlaczego GAiT dopiero teraz na to wpadło?
Z drugiej strony dodajemy właśnie kolejną gałązkę do drzewka komunikacji miejskiej:
Korzenie: Miasto Gdańsk
Konar: ZKM Gdańsk
Pierwsza gałąź: GAiT
Druga gałąź: ZTM Gdańsk
A teraz jeszcze będzie odnoga od GAiT...
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 14

pytanie czy mogli wcześniej

sporo taboru zakupiono z dotacji ue, czy one przewidywały taka mozliwość?
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

Na pewno już producent zadba o swój interes.

Choćby przez konieczność regularnych przeglądów, ubezpieczenia na wysokim poziomie.
Ale masz rację: Po co właściwe jeszcze GAiT wtedy? Jeszcze kierowcy z zewnętrznych firm i właściwie tylko przetargami będą się zajmowali. Można od razu zlikwidować
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 2

"Choćby przez konieczność regularnych przeglądów, ubezpieczenia na wysokim poziomie"

ale co to obchodzi ludzi z gaitu?
przeciez to wynaujmujacy bedzie za to placil
ty jak bierzesz auto z wypozyczalni to tez placisz za naprawy i przeglad?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

Nie będzie płacił za każdy przegląd, ale zapłaci to w cenie tego leasingu. I to zapłaci więcej, bo ktoś to ryzyko ponosi.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Tak tak... kup nowe auto z 3..5.lub 7 letnią gwarancją i zobacz ...

I zobacz ile części nie podlega gwarancji lub z twojej winy może ulec uszkodzeniu.... np: lakier odpada i korozja wychodzi .. bo jeździłeś zima po soli :-)
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 2

Naiwniak

Zapłacicie zdecydowanie więcej... a i tak nie będziecie ich mieć po ośmiu latach...
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ocena kosztów dzierżawy autobusów.

Super szpec, Lisiecki, myśli, że tam w fabryce autobusów, nie ma myślących ludzi.
Oni chętnie wejdą w każdy biznes ale uprzednio cholernie dobrze policzą koszty i do tego doliczą, może niewielki, ale doliczą zysk. Lisek liczy, że kupi tanio i jeszcze nie będzie miał kosztów eksploatacji.
Uwaga, chytry dwa razy traci. Powiem jeszcze jedno, co On by nie robił, to nigdy za swojego życia, nie dorówna pod względem eksploatacji i organizacji komunikacji miejskiej w Gdyni pomimo, że otrzymują większe niż Gdynia, pieniądze z dotacji.
Jaki jest dowód na to? Ano jest. Prezydent Gdyni otrzymał nagrodę za najlepiej zorganizowaną komunikację miejską w Polsce.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Lisicki menago od siedmiu boleści... znowu coś wymyślił...

Mam nadzieję, że już niedługo poleci ze stanowiska i odejdzie raz na zawsze w niepamięć.
popieram tę opinię 136 nie zgadzam się z tą opinią 9

usłyszał, że trafikar jest w modzie

więc wpadł na pomysł trafibusów XD
popieram tę opinię 22 nie zgadzam się z tą opinią 1

A ty znawca tematu jesteś??????
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 13

... a Ty co, obrońca
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1

na warsztat z nim, to się nauczy
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

Sharing economy na 8 lat

Leśny dziadek, nie manager
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

Lisicki juz dawno powinien wyladowac na bruku.On kompletnie nie nadaje sie na menago komunikacji miejskiej.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

To tak jak w leasingu

Miasto Gdańsk będzie się cieszyło że ma piękne autobusy które nie są własnością miasta.
popieram tę opinię 43 nie zgadzam się z tą opinią 4

Nie tak samo, bo w leasingu ty odpowiadasz za serwis

A tutaj będzie najem, który jest dużo droższy, za to GAiT nie musi serwisować.
Mimo, że GAiT ma warsztat i mechaników...
No ale jak nie mogą mechanikom kupić narzędzi to będą przepłacać za serwis zewnętrzny.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Lepiej zatem kupić autobusy na własność (bez najmu) i podpisać umowę na remonty i czyszczenie pojazdów z firmami zewnętrznymi.Jak to ma się np do Warszawy gdzie MPT posiada swoje własne warsztaty naprawcze?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Z tramwajami też należy zrobić wymianę, bo tabor dortmundowo-wagonikowy na żyletki tylko się nadaje.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Kawiak a to nie Ty byłeś tym aferzystą, który okradał ZKM na czas pracy 5 lat temu ?
popieram tę opinię 20 nie zgadzam się z tą opinią 3

Adam M

Tak ,to jest ta sama osoba.Sam pan F wstawił się za nim,a teraz oczekuje od niego lojalności,donosi wszystko co dzieje się na bazie Hallera,i dokooptowali,do towarzystwa następnego pod------laka BUJA-A
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

Czary

magia wyborów
popieram tę opinię 17 nie zgadzam się z tą opinią 3

Najgorsza komunikacja w Polsce budyn i jego klika nic dobrego dla Gdańska nie zrobił i nie zrobi tylko myśli oczy przed wyborami to zwykły kombinator
popieram tę opinię 34 nie zgadzam się z tą opinią 15

A ja korzystam z komunikacji miejskiej w Gdańsku.

Mam bilet trzydziestodniowy ważny 7 dni w tygodniu. (90 zł to za drogo) . Poza ceną jestem zadowolony z usługi.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Za drogo? To ile to jest tanio? Jeździsz cały miesiąc gdzie chcesz i ile chcesz za jedną dniówkę często nawet pół i narzekasz? Korzystałem z biletów miesięcznych kilkanaście lat temu i ta relacja była zupełnie inna i wtedy to też nie było drogo. Chcesz taboru i obsługi jak w nowoczesnych miastach to zobacz ile tam się płaci za komunikację. Zobacz sobie Londyn czy Oslo
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wyjdź najpierw z domu, pojedź do innego miasta,

a potem pisz o najgorszej komunikacji...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Outsourcing
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 4

Na tym outsourcingu daleko nie zajadą :-)
Outsourcingu to prosta droga do rozwalenia całego zaplecza technicznego , nie ma autobusów to nie ma potrzeby utrzymywać mechaników.
A za 8 lat obudzą się z ręką w n.... jak zajdzie potrzeba odbudowywać struktury działów technicznych ,a nie jest to prosta sprawa w obecnych warunkach
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 4

swiat idzie do przodu!

Po co utrzymywac dzial mechankow, skoro mozna zarzadac od dostawy natychmiastowe podstawienie kolejnego autobusu
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 7

po co utrzymywać tylko zarządców, skoro tylko biorą kasę i zlecają outsourcing :-) taka firma to wydmuszka, do pracy wnoszą tylko garnitury

Jednak ma się większy wpływ na działanie firmy jak masz mechaników u siebie niż na zleceniu,
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 2

Najgłupsze w tym bełkocie Lisickiego

jest to, że zapomniał o reszcie autobusów, dla których i tak musi utrzymywać west i mechaników.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Na głupotę nie ma rady.
popieram tę opinię 32 nie zgadzam się z tą opinią 2

czemu głupotę ? zarządzanie kosztami. Jako podatnik zdecydowanie wole żeby jakaś firma prywatna zarządzała np. naprawą tych autobusów. Może nagle okaże się że autobusy nie spalają 10l oleju na 1000km, albo nie trzeba wymieniać świec czy czego tam jeszcze. Jako zkm zmawiasz sprawny autobus i problemem dostawcy żeby wszystko działało. A jak nie działa to kary umowne. No tak to by było w normalnym kraju. ale..... kontrakt dostanie znajomy który jak coś nie będzie działać to rozłoży ręce
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 10

Pełna racja

W pełni się z Tobą zgadzam tyle tylko ze pisowki elektorat tego nigdy nie pojmie.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 6

i jeszcze pleść sobie będziecie, że to wyjdzie taniej?

Właśnie wyjdzie drożej w wieloletniej perspektywie - a w takiej działa miejska komunikacja. Tak samo wyszliśmy na sprzedaży GPEC-u, którego zyski lecą szerokim strumieniem za granicę, a my płacimy drożej, żeby zapewnić te zyski. Ale tego nie pojmą twardogłowi neoliberałowie
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 2

To nie ma nic wspólnego z liberalizmem

To właśnie efekt socjalistycznego "zarządzania", gdzie kolejni dyrektorzy z politycznego powołania za nic nie odpowiadają.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

tak się rozwijamy...że nie mamy za co kupić, i ten pośpiech 2020+ 8 lat...

Gdańsk!

ciekawe jak wygląda kasa Gdańska? i kasa firm podległych?
popieram tę opinię 33 nie zgadzam się z tą opinią 3

Lisicki jeszcze rzutem na taśmę przed wyborami, mam nadzieję że wszystkie waleczki wyjdą i reszre6zycia w celi spędzisz z szambiarzem
popieram tę opinię 42 nie zgadzam się z tą opinią 5

d**ilu pis sld po aws czy jakaś inna ku...wa i tak żle będzie jełopie, a ty z kędy ?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Jak Norek z Krawczykiem
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

Adamowicz ze swoimi urzędasami kupili autobusy ze złomu,z Niemiec. Są fatalnie resorowane.Ciągle się psują.Skandal.
Nigdy więcej Adamowicza.
popieram tę opinię 42 nie zgadzam się z tą opinią 12

Psują to się kapeny.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

Niech wynajmem autobusy z kierowcami
popieram tę opinię 34 nie zgadzam się z tą opinią 2

I z bileterami. Wtedy GAIT nie bedzie potrzebny.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 2

I buspasami.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

Lisicki matołek chce rozwalić komunikacje w Gdańsku ciekawe czy znajdzie chętnego na pożyczenie nowych autobusów z własnym serwisem i za grosze tępy matoł sieje zniszczenie tak jak w urzędzie miejskim
popieram tę opinię 36 nie zgadzam się z tą opinią 8

Teren po zajezdni dla dewelopera-stop

Budynki dla napraw nie potrzebne obsluge zrobi Sobieslaw-stop ,Teraz lesing a jak rozwale komunikacje w Gdansku-podniesiecie ceny-stop.Bedziecie mieli teren,prywatnevprzewozy i dyktat cen a ppzniej 100%w przewozach.Ibtak ci frajerzy ostatecznievza wszystko zaplaca ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

To w takim razie po co w ogóle GAiT? Zlikwidować część odpowiedzialną z autobusy, zostawić ZTM który będzie organizował rozkłady i przewoźników.
popieram tę opinię 54 nie zgadzam się z tą opinią 1

Gdańskie autobusy i tramwaje...

tylko że wypożyczone:D
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Zawsze musi być nowe, wiadomo....
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 1

Który prywaciarz zajmujący się przewozem wynajmuje samochody?

Macie odpowiedz o profesjonalizm zarządu komunikacji
popieram tę opinię 34 nie zgadzam się z tą opinią 3

A kto te autobusy poprowadzi???
Przecież podobno głównym problemem nie był brak autobusów a brak kierowców... już sami nie wiecie jak ściemniać dalej, żeby stołki utrzymać.
popieram tę opinię 44 nie zgadzam się z tą opinią 1

prawda jest taka ze jest brak mechanikow i nie ma komu ich naprawiac
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ruskie

ZIŁy były by nie do zdarcia !!!!!! i tańsze !!!!
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Kolejny poroniony pomysł Lisickiego.

Tego faceta trzeba odwołać z funkcji, gdyż ewidentnie sobie nie radzi.
popieram tę opinię 47 nie zgadzam się z tą opinią 3

Przy takim stanie rzeczy

To prezesa lepiej też wynająć niż posiadać tylko w sumie do czego?
popieram tę opinię 43 nie zgadzam się z tą opinią 0

,, shering economy,, czyli kierowca z bliskiego wschodu, mechanik pracujący xdzieścia lat, łatający autobusy bez pracy, a pasażer niech tylko płaci za bilet..
popieram tę opinię 25 nie zgadzam się z tą opinią 1

GAIT

Niech ten pseudo prezes powie prawdę,sprzedali bazę na Hallera,a teraz,nie mają miejsca na zaplecze do obsługi tego taboru, i brak rąk do pracy
popieram tę opinię 57 nie zgadzam się z tą opinią 2

Sprzedali baze na Hallera i budynek na Jaskowej albo juz albo zaraz bedzie tez sprzedany
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Kolejne osiedle i kolejne 20tyś ludzi na hallera! Ale fajnie :) a potem wszyscy na raz brum brum do pracki! Dobrze ze juz bede emerytem to bede brał krzesełko wędkarskie, siadał tam, patrzył, i sie śmiał jak białe kołnierzyki mieszkajace w celach 3x3 m przeklinają stojąc w korku śpiesząc sie do OBC czy tam innej alchemmi :)
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Serwis techniczny leży na łopatkach!

To jest 100%przyznanie się do braku pełnej ekipy profesjonalnej obsługi technicznej!Kolejny wniosek zarząd nie umie i nie potrafi zarządzać firmą,a masowe awarie to tylko potwierdzają!
popieram tę opinię 44 nie zgadzam się z tą opinią 1

wywalać w kij cały zarząd, sytuacja ulegnie diametralnej poprawie.
popieram tę opinię 32 nie zgadzam się z tą opinią 1

A cena tego najmu pewnie... objeta tajemnica handlowa. Bo nie sadze, aby znalazla sie jakas charytatywnie dzialajaca firma
popieram tę opinię 37 nie zgadzam się z tą opinią 1

znowu wynajmiecie szroty od niemców- budyń rzutem na taśmę chce się podlizać merkel by w razie czego

jako uchodźca "polityczny" czytaj złodziej szukać schronienia pod jej spódnicą lub w objęciach pijaka junkera tudzież spaślaka timmermansa lub co gorsza tego quasimodo rozczochranego skąd on tam jest i kto był jego ojcem tego najstarsze kozy nie pamiętają....
popieram tę opinię 21 nie zgadzam się z tą opinią 10

o już lewaki bronią lisickiego przy każdym poście, nie posikajcie się biedaki tak mu rów liżecie że wam język spuchnie

wasza ukochana platforma i tak ostatecznie przegra- każdy widzi różnicę między mafią platformy a pisem- a straszenie kaczorem nikogo już nie obchodzi ani krzyki o konstytucji czy obronie "demokracji" - te slogany i straszenie wojną domową możecie sobie wsadzić w du...
popieram tę opinię 27 nie zgadzam się z tą opinią 9

czyli co? powstanie druga firma? bo kto prowadzi wypozyczalnie autobusów do tego nowych+ serwisowanie

kurczę o co....

nie tu musi być zmiana totalna!
popieram tę opinię 25 nie zgadzam się z tą opinią 1

brawo, wreszcie dotarlo!

miejski przewoznik powinien sie zajmowac przewozeniem, a nie utrzymywaniem autobusow!
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 29

podążamy za wspólczesnym... nie , no kabareton

to niszczenie publicznego transportu- to " nowoczesny trynd"
codzienne awarie- to taka awangarda
jakiego mamy nowoczesnego prezesika! no nie oceniony, nie doceniony

tak jak rewolucje czynszowe- ludziska się na nim nie poznali
popieram tę opinię 18 nie zgadzam się z tą opinią 2

A ja się pytam, kto malował te 14 mercedesów z kwietnia?

Czyżby farba w GAiT się kończyła? Zamiast szerokiego czerwonego pasa na dole, jest bardzo wąski.
I jeszcze kilmę na dachu mazneli na czerwono.
Wyglądają prawie jak reszta...
popieram tę opinię 22 nie zgadzam się z tą opinią 0

Przetarg pod Mercedesa już ustawiony?, koperta pewnie wysłana.
popieram tę opinię 25 nie zgadzam się z tą opinią 2

Bo audi i bmw nie robi autobusów. Przykład idzie z góry od władz, gdzie te marki królujà niepodzielnie!
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Kierowcy

A co z kierowcami będą z Gait czy z firm zewnętrznych. .. mechaników zwolnić ograniczyć kierowców...
A co ze szkodami jakie powstaną na pojeździe kto będzie za to płacił? Gait ta cudowna firma czy może obciąży się kierowe bo to auto dzierzawione .. będą dziwne normy spalenia i haczyki na driverow by płacić mniej 10 każdego miesiąca tyle ode mnie.
popieram tę opinię 26 nie zgadzam się z tą opinią 3

Zmień pracę i nie pisz...
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 5

Nie wiedziałem że tak można

Chodzi mi o żonę. Lepiej wynająć niż posiadać. Nie interesuje Cię wtedy serwis ani usterki
popieram tę opinię 38 nie zgadzam się z tą opinią 1

Wreszcie jesteś duzy!!!!!!!!!
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 6

i będzie zawsze gotowa do jazdy
popieram tę opinię 17 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nawet stara ale własna zawsze wyjdzie w przeliczeniu na minuty taniej niż trafiwife na mieście. W kasie to jest tak: za najniższà krajowà jak zapłacisz czynsz i żarcie to stara jest w gratisie. Na miasto nie pójdziesz, chyba, że chwilówka i to raz w roku. Za średnià krajowà to już lepiej 2 tysie masz na wyjscie na miasto to powiedzmy, że 10 razy w miesiàcu. No chyba, że dwa koła na frankowicza płacisz to też chwilówka rAz w roku. Żona za darmo.Reasunujàc własne zawsze taniej niż leasing i wynajem!!!
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

gdanszanin

przed wyborami zły pomysł na wynajem zapewnienia adamowi za że beda autobusy tranwaje to było kłamstwo a zapłacą za te pomysły my gdańszczanie tak jak remont torów w oliwie wymieniono trochę i tak zrornice nie nie działają i remontu oliwy pętli nie widać
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 3

Jesteś pisiorowym piewca!!!
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 3

Człowieku, w jakim języku piszesz? Gdzie są zasady pisowni, gramatyki, o interpunkcji nie wspomnę...
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

nie można kupić jakichś Solbusów + szkolenie z konserwacji i obsługi zamiast wyrzucać kasę w błoto?
i to tuż przed wyborami?
to takie zabezpieczenie w razie W?
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 5

Czy aby nie chodzi o to, żeby nie brać kredytu?

Ekonomia dzielenia się ma sens, jeśli zasoby nie są w pełni wykorzystywane.
Czy te same autobusy będa jeżdzić dla kilku przewoźników? jeśli nie, na pewno będzie drożej - bo trzeba zapłacić i za autobus i za jego obsługę, pokryć zyski producenta autobusów, pośrednika i zyski obsługi.
popieram tę opinię 20 nie zgadzam się z tą opinią 1

Dla kogo?

Ukraincy wykoncza te autobusy w 2 lata.
popieram tę opinię 22 nie zgadzam się z tą opinią 3

Nasi

bracia ukraincy to najlepsi kierowcy na rosyjdką tajgę ale nie do miasta !!!!!!
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1

Czy to miasto powariowało?

8 lat wynajmu i autobusy wyprodukowane 6 miesięcy przed dostarczeniem.

Czyli ktoś kupi autobusy, wynajmie miastu, będzie je utrzymywał itp a do tego jeszcze musi zarobić.
GAiT miałby dokładnie te same wydatki poza jednym, zarobkiem wynajmującego xD
popieram tę opinię 32 nie zgadzam się z tą opinią 1

np bop nie podano najważniejszego czyli to że taka dierżawa jest

bardzo droga i przez 8 lat wyniesie 100% wartości autobusu
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 1

dzierżawa i lising jest drogie za 8 lat to zapłaca tyle co by mieli je na własność

i pochodziły by jeszcze kolejne 8 a tu kasę dostaje wynajmujacy
popieram tę opinię 18 nie zgadzam się z tą opinią 1

To by było chyba pionierskie rozwiązanie, w żadnym dużym mieście nie dzierżawią autobusów

I to jest podejrzane, bo by pokazywało, że plotki są prawdziwe. Lisicki trafił tam tylko po to, żeby sprzedać zajezdnię developerom. Jeszcze niedawno co prawda obiecywał budowe większej zajezdni w innym miejscu bo ta przy Hallera obecnie staje się za mała, ale w sytuacji, gdy idzie w dzierżawę większa zajezdnia może przestać być potrzebna.
popieram tę opinię 22 nie zgadzam się z tą opinią 2

Za pieniądze Gdańszczan ktoś kupi autobusy i będzie kręcił lody.
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 2

Podążamy ale za trendem z epoki PRLu.By sie niekompromitował

bo przestarzałe trujące diesle które zamawiają nie mają nic wspólnego z jakim kolwiek trendem!
popieram tę opinię 17 nie zgadzam się z tą opinią 1

Wejście już Adamowicza wyniesie na taczce
popieram tę opinię 16 nie zgadzam się z tą opinią 1

Kiedy wróci linia 118??

A propos zdjęcia :)
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 2

Lisicki najlepiej sie sprawdzal w staniu ze szlauchem pod Lotem. No ale skoro ma sie budynia za plecami to wiadomo, ze zawsze stolek sie znajdzie.
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 3

Człowiek na złym miejscu. Idzie trendem w Polsce, jest modny, ale nie przeanalizował koszty jakie poniesie. Czemu prywatnym inwestorom się opłaca a Lisieckiemu nic się nie opłaca?
popieram tę opinię 16 nie zgadzam się z tą opinią 2

Autobusy na wynajem

To za osiem lat zapłacimy pewnie tyle co bysmy je kupili i po 8 latach były by nasze.Tak to jest z braku kasy w budżecie
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 1

gait

ta banda jezdzi na chybil trafil lisicki sp.....al nieudaczniku pewnie pisior i
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

to lepiej wziąć firmę która ma autobusy i kierowców

i problem z głowy
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 1

Prezesa też można wynająć

Lepiej skupić się na przewożeniu ludzi zamiast na prezesowaniu. Też powinien być nowy i nieużywany. Kto czym wojuje od tego ginie.
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 1

interes dobry

Dopłacą mieszkańcy za serwis i lising bo tańszego wykonawcy na te usługi nie znajdą zaplecze kosztuje i odpowiednie narzędzia też więc zbierajcie kasę by dołożyć do interesu pozdrawiam myślących a po 8 latach na złom bo będą zajeżdżone albo kapitalny remont
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 2

Autobusy pożyczone, a co z resztą?

Trochę szkoda, że Prezydent Miasta nie podążał sam za za współczesnym trendem "sharing economy" w zakresie nabywania mieszkań. Mógł je po prostu pożyczać jak zarządzane przez niego miasto pożycza autobusy.

Czekamy na pożyczanie siedzib urządów, pożyczanie urzędników (zamiast posiadania na stałe ich pokaźnej liczby), pożyczania mieszkań od deweloperów dla zasobu mieszkań gminnych, etc.
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 2

Nikt się nie zgłosi. Albo cena będzie gigantyczna.
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 0

Rozumiem, że

GAiT chodzi o to, żeby ktoś inny miał na karku całą dewastację autobusów zarówno przez użytkowników jak i nieumiejętną eksploatację - "zajeżdżanie" wozów..
Znajdzie się chętny?
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 0

w tej sytuacji na co komu GAIT ?

miasto moze bez posrednikow wynajmowac autobusy,
popieram tę opinię 17 nie zgadzam się z tą opinią 0

Co zrobić,jeśli umysł szwankuje.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

Kolejka juz sie ustawia buhaha

Tak tak panie lis..... kolejka juz sie ustawia kupia nowe i odadza ci za grosze w urzytkowanie brzuch mnie boli buuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaa
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jeśli wynajmowanie jest lepsze od posiadania to dlaczego prezydent Adamowicz posiada kilkanaście mieszkań zamiast być ich najemca ?
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 2

Wynajem

Ciekawy jestem jestem kto stanie do takiego przetargu?.Po 8 -latach uzywania miejskich autobusow juz nikt ich nie kupi.Dziwna polityka prezesa GaiT.
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 0

Za wynajem wezma wiecej i moga zlomowac a i tak zarobia
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

Podobno rok temu już kupili od Mercedesa autobusy. I miały do maja przyjść
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

Byłem kierowcą w ZKM i powiem wam, że

solarisy nie umywają się do mercedesów. Solaris kołysze się na boki jak diabli, trzeba delikatnie operować pedałem gazu żeby skrzynia nie szarpała, głośny jak czołg. Wiadomo, że mercedesy też miały swoje bolączki, ale z mojego punktu widzenia jako byłego kierowcy, merce biją solarisy na głowę.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 3

Panie Brancewicz, ponad 175 mln przewozi ZTM Gdansk, a to nie tylko GAiT.
Troche wstyd, ze pan o tym nie wie.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jak zaplacic kilka razy wiecej ,kolejny przypadek poco zatrudniac i oplacac ludzi ,ajk moze to robic

firma zatrudniając ludzi na śmieciówkach za grosze.
Proponuje też wynajmować urzędników na godziny mielibyśmy bardzo ekonomiczny urząd !Większość urzędasów ma prace tylko na kilka dni w roku pozostałe dni parzą kawkę.!!
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 2

i tacy jak ty też mają prawa wyborcze...

straszne.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 3

Brawo

Likwidacja miejsc pracy, całe zaplecze warsztatowe, pracownicy zajezdni, specjalisci, rynek części. Polecam napisać książkę "jak zabić sektor transportu publicznego w regionie". Będziemy już wtedy na zawsze uzależnieni od zewnętrznych wynajmowaczy.
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 1

całe zaplecze?

a pozostałymi setkami tramwajów i autobusów, które Gdańsk posiada niby kto się zajmie? wynajem ma objąć tylko 48 sztuk, ogarnij się.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 3

wynajem wyjdzie drożej niż utrzymywanie

na wypożyczalni sie zarabia i to sie opłaca,a za 8 lat miasto zostanie z niczym.
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ale o to wlasnie chodzi.

Tak lisicki i klika gospodaruja naszymi pieniedzmi.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Tylko Lisicki może mieć takie głupie i zwariowane pomysły.

Z tym człowiekiem miałem już styczność z UM, to po prostu ........
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

A jaka jest cena wynajmu?

Bo dużo frazesów, a stawiam dolary przeciw orzechom, że wynajem na 8 lat kosztuje tylko co 1.5 autobusu na własność
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

ponownie ratują niemiecką gospodarkę.

Najpierw tramwaje zdezelowane i ciągle się psujące. a na dodatek autobusy. ile to nas kosztuje?????
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

hymmm.

pomysł dobry, ale cos czuje ze moze nie wypalic....
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 3

Jak wejda prywatne przewozy...zaoraja zaplecze techniczne naprawy taboru...i juz nigdy przeningdy nie odbuduja..to ma byc argument ze baza na Jabloniowej bedzie tansza niz ta sprzedana przez lysego oszusta(nie budynia)w Brzeznie.Ludzie straca prace ale zyskabznany dealer samochodow pewnie z zasady. Bezkonkutencyjny w swojej ofercie teraz i bezkonkutencyjny kiedy zacznie podnosic ceny biletow.Licze ,naprawde liczevze Kacper rozpizdzi ta mafie..niebobchodzi mnie ze obsaszi koryto swoimi..trudno lepsze to niz rozgrabianie Gdanska przez dewelopersko-prawnicza mafie.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Właśnie chodzi o to że nie można aż do czasu spłaty - tak jak w kredycie
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

tramwaje też w opłakanym stanie

A może też tramwaje zamówią ? W końcu stare Dortmundy i wagoniki też trzeba wymienić.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Dziwny przetarg, pachnie wałkiem

Jedna afera to za mało? (była akcja z jakimś urzędem, który wynajął na 3 lata auta drożej niż gdyby je kupił)
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

Tutaj potrzeba juz tylko psychiatry

Takie biedne miasto że nie stac nas na kilka autobusow?moze deweloperzy zaprzyjaznieni dołożą?tyle gruntów przeciez mają ?popros ich
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

a jaki glupek wynajmie nowe autobusy na 8 lat? potem na zlom?
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1

Czytam opinie pod artykułem i oczom nie wierzę; kto je pisze?-
wieśniaki od 15 min. w Gdańsku czy dzieci?
Brawo, decyzja dobra i ekonomicznie uzasadniona!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 5

Patrz perspektywicznie: na początku radość,fascynacja nowym taborem,podpisywanie umów,zadowolone władze miasta,zadowolony zarząd ZTM a później; kłopoty ze spłatą bo Gdańsk znowu dotknie jakaś powódź,usterki techniczne,brak dogadania z firmą wynajmującą,problemy prawne w które zostaną wciągnięte i zarząd gminy i rada miasta Gdańska.Żyć,nie umierać.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

przyznanie się do prawdy

To dobry pomysl , bo GAT nie umie naprawiać i utrzymywać w ruchu taboru. Stosownie do rezygnacji z celow statutwych powinien zarząd i kierownictwo obniżyć sobie pensje,
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

It's a trap!

No to gratuluję. Teraz jak autobus się rozkraczy to szybko na serwis do bazy w Gdańsku. Z tymi to na serwis gdzie? Bydgoszcz, Berlin, Kijów? Gratuluję. Ważne, że wyjdzie 2% taniej, o ile w ogóle. A rozkraczac się będą i stare i nowe.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Oszczędności

A tymczasem pozbawiono możliwości dojazdu do UCK niepełnosprawnych, którzy maja tego pecha , że mieszkają na Suchaninie. Do tej pory autobus 115 w 10 min był przy UCK, teraz 40 min. Brawo idzie ku lepszemu. Niedługo z Gdańska do UCK będziemy jeździć przez Pruszcz Gdański.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
do góry