Widok
Gdyńska stocznia zwodowała w Gdańsku rybacki statek
Opinie do artykułu: Gdyńska stocznia zwodowała w Gdańsku rybacki statek.
W Gdańsku z pochylni B1 zwodowano częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego. To pierwszy z serii czterech budowanych przez Stocznię Remontową Nauta ma zlecenie duńskiej stoczni Karstensens Skibsvaerft A/S.Kontrakt na budowę dwóch kadłubów podpisano w lipcu ub. roku. Pierwszy o długości 69,95 m, a drugi - 77,25 m. Kolejny podpisano na początku tego roku i dotyczy on budowy większych jednostek, bo aż 88 m kadłubów. Zamówione jednostki to sejnery/trawlery pelagiczne. Karstensens ...
W Gdańsku z pochylni B1 zwodowano częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego. To pierwszy z serii czterech budowanych przez Stocznię Remontową Nauta ma zlecenie duńskiej stoczni Karstensens Skibsvaerft A/S.Kontrakt na budowę dwóch kadłubów podpisano w lipcu ub. roku. Pierwszy o długości 69,95 m, a drugi - 77,25 m. Kolejny podpisano na początku tego roku i dotyczy on budowy większych jednostek, bo aż 88 m kadłubów. Zamówione jednostki to sejnery/trawlery pelagiczne. Karstensens ...
I z tego trzeba byc zadowolonym.
Przemysl okretowy na swiecie spadl w produkcji tak nisko ze prawie ze nie istnieje. Z wyjatkiem Korei i Tajwan. Inne stocznie zabieraja sie za inne prace chociaz nadal widnieja w katalogach jako stocznie. Ostatnie wspaniale lata mialy nasze dwie trojmiejskie stocznie Lenina i Komuny Paryskiej w latach 70tych i jeszcze poczatkowo w 80tych. Stalo sie to co i tak musialo sie stac. Slynna stocznia Kockums w Malmo jest teraz wzieta przez Howaldtswerke-Deutsche Werft (HDW) i dalej subsydiowana przez ThyssenKrupp Marine Systems. Stocznia Blohm&Voss takze jest pod kontrola ThyssenKrupp Marine Systems. Co ma ThyssenKrupp do Marine Systems to do tej pory nie mialem pojecia. Ale to globalizacja. Poza tym udzial ma tam takze amerykanski Northrop Grumman. Firma niegdys produkujaca tylko samoloty wojskowe ale po wzieciu pod swoje skrzydla Newport News Shipbuilding w Virginii i w Mobile, Alabama jest w tej chwili najwiekszym przedsiebiorstwem zajmujacym sie budowa okretow (wojennych) i lotnictwem w USA. Jak widac kontakty amerykansko niemieckie maja sie dobrze. Wiec tam sie produkuje. Ale nie buduja floty handlowej. Stocznia Penhoet w Saint Nazaire (Normandie, France, Queen Mary-2) takze bez dodatkowych zamowien obnizyla znacznie zatrudnienie. Wielkie angielskie stocznie ktore kiedys zrodzily Queen Mary i Elizabeth, Mauretanie, Lusitanie, Titanica i wiele innych nie produkuja niczego specjalnego takze. Trzeba poszukac na ich stronach internetowych. Dobre zajecie dla ciekawych i zainteresowanych. Chiny takze nie beda budowac jednostek militarnych poza granicami swojego kraju a jednostki handlowe gdzie buduja nie wiem. Ale my od nich zadnych zamowien nie dostaniemy. My na tym malenkim zakatku Baltyku nie mozemy miec wielkich oczekiwan.
Ja bym raczej takich stwierdzemn nie glosil bo na to ze ktos cos zrobil trzeba miec nie tylko dowody lecz musi byc prawomocny wyrok sadu z ktorego wynika ze ktos jest winny i wtedy mozesz mowic ze ten czy tamten to bandzior lub zlodziej czy inny przestepca w kazdym innym przypadku mozesz zostac pozwany do sadu za naruszenie dobr osobistych. A co do Cristu tez rozne rzeczy slyszalem ale nie bede tego publicznie powtarzal bo nie wiem czy to jest prawda.
a skąd taka pewność , że Naucie się opłaca ? Nauta to stocznia państwowa i może i korzysta z kasy państwowej bez ograniczeń bo ich nikt nie rozlicza z wydatków tam nie jest ważne czy wyda się 100 zł czy milion zł ludzie którzy decydują o wydatkach nie odpowiadają za nic, decydenci, zarzadcy Nauty nie czują wartości pieniądza oraz odpowiedzialności z tym związanej. Ryzyko jakim sa obciązeni ludzie z firm prywatnych nie dotyczy firm państwowych takich jak Nauta czy Crist. Nie wiem jakie są wyniki Nauty w I półroczu 2014 ale patrząc na to co się działo tam - rok opóznienia w budowie innego sejnera czy nie zbudowanie statku badawczego dla gdańskiego uniwersytetu czy uniwerstytetu w Goteborgu dają wiele do myślenia - można z duża dozą poewności powiedzieć , że Nauta w I półroczu ma straty. Zbliża się czas wzmożonego zapotrzebowania na nowe statki niestety Nauta nie będzie brała udziału w korzystaniu z możliwości zarobku na nowych budowach bo po prostu nie ma takich mocy produkcyjnych. Te które posiadała obecni zarządcy Nauty razem z właścicielem MARS roztrwonili.
NIE SIEJCIE PROPAGANDY
Jesteś głupim cepem gościu :). Stocznia Gdańska buduje właśnie duży statek, po za tym trzepie sekcje dla innych stoczni i masę wieży wiatrowych które teraz przynoszą wielkokrotnie więcej zysku budowa statków. Jesteś głupi i niedoinformowany a chcesz zabłysnąć siejąc jakąś swoją propagandę. Stocznia musiała sprzedać sporą część swoich terenów, żeby wyjść na prostą i kupić nowe maszyny na produkcję. Lepiej wyłącz internet.
rybak
Statek Stacha i Ewy jeszcze stoi w Gdyni. Kiedy armator zabierze nie wiadomo. Fakt Stach chwlil sie ze bedzie w sierpniu zrobiony i chyba bedzie tyle ze mialo byc w sierpniu 2013a jest rok 2014. No ale gdybys pil tyle wod mineralnych co Stach tez stracilbys rachube czasu a tak naprawde jaka roznica czy ten czy to inny sierpnien. Wazne ze bedzie ato ze z wadami mniejsza o to.
t
Tez tak mysle ze lepiej tworzyc niz niszczyc lajecjest jedno ale dlaczego to panstwo ma dokladac do interesu? Gdyby ta stocxnia funkcjonowala normalnie na zasadach rynkowych to dzisiaj juz by jej nie bylo nie bylo by jej bo jest firma zle zarzadzana. A firma panstwowa podobnie jak prywatna moze zarabiac pod warunkiem ze ludzie zarzadzajacy wiedza o co chodzi.
bardzo dziwne
nasze kutry odstawia się na żyletki, a Duńczycy rozszerzają flote...jak sa liczone limity, wg mnie powinny być liczone od ilości ludności .....jak zwykle nasi madrzy politycy załatwili nam kontrakt zycia..a stocznie, ten kto kazał je zlikwidować powinien dostać dożywocie...hańba, aby wszyscy dobrzy specjaliści poszli do pracy do stoczni na zachodzie, to były zakłady przyszłości ale krajom zachodnim nie były one na reke wiec już ich nie ma..zaraz będą dobrze prosperujące stocznie z kapitałem niemieckim w Gdyni i Gdańsku...chore
wstydze sie za 25 lat wolnosci
wstyd mi za ludzi solidarności ,że tak łatwo przyszło im sprzedać nasz majątek, to co nasi przodkowie po wojnie z trudem odbudowali, odamawiając sobie wielu przyjemności, solidarność rozsprzedała za pół darmo w pare lat...wiecznie tłumacząc się tym, że nasze polskie zakłady są nierentowne , to samo zrobiono z żeglugą czy to rybacką czy handlową, bo jak można zniszczyć jednego z największych graczy na świecie w 5 lat...a Polska to była jedna z największych sił na morzach...wstydzę się za WAS PANOWIE Z Solidarności, jedno co potraficie to sprzedać majątek np. takiej stoczni w Gdańsku i wybudować sobie tam pomnik tj centrum solidarności, które budowane z pieniędzy podatników wcale nie musi być przez nich akceptowalne, bo dlaczegóż ja nie będący zwolennikiem solidaruchów mam się do tego dokładać i póżniej dalej dokładać się do utrzymania tego molochu....DZIĘKUJĘ WAM PANOWIE ŻE POPRZEZ HASŁO 25 LAT WOLNOŚCI ZROBILIŚCIE Z NAS BARANÓW, Polska nie ma już nic, mamy tylko kredyty które będą spłacały następne pokolenia, a mieliśmy wszystko polskie,,,,Ps. największe cwaniaczki oczywiście mają stałą posadę w strupturach Unii
25 lecie
zakłady sa nierentowne gdy sa zle zarzadzane i tu nie chodzi o normalne ryzyko w dzialalności biznesowej lecz o brak wiedzy, umiejetności w zarzadzaniu firmami a pózniej opowiada się o nierentowności i bajdurzy o wyssanych z palca problemach.
Ta stocznia Nauta , w poczatku lat 90 poszła własną drogą podbną do drogi obranej przez inną stocznię - Gdańską Stocznię Remontową - róznica jest ta że gdanska remontowa całkowicie się sprywatyzowała a Nauta nie zdążyła bo nadzór właścicielski zaczął sprawować fundusz MARS a dokładnie ludzie , którzy o działalności przedsiebiorstwa produkcyjnego nie wiedzieli nic ale wydawało się im, że znają się na tym - rzeczywistość pokazała , żę znają się ale na reklamie i propagandzie widocznie byli pilnymi uczniami niejakiego Macieja Sz.Nagle okazało się , że stocznią powinna kierować osoba niegdyś pracująca w rolnictwie czy przy produkcji koronek.Pózniej postawiono całkowicie ubezwłasnowolnioną osobę o nieciekawej przeszłości, zaczęto dokonywać zmian , zatrudniano kolesi i znajomków całymi stadami nikt nie liczy kosztów hula wirtualna księgowość. Przykład polskich stoczni obnażył jakim złem jest nie przeprowadzenie prywatyzacji o która zabiegał pan prof. Balcerowicz.Nagle MARS wymyśłił sobie zbudowanie państwowego holdingu na wzór holdingu gdańskiej remontówki, uruchomiono całą machinę propagandową i na tym się skończyło bo wyniki są mizerne, ludzie z MARS nijak nie mogą zrozumieć dlaczego holding prywatny jakim jest holding GSR działa dobrze a holding MARS źle mimo , że korzysta w sposób nieograniczony i bez kontroli z państwowych pieniędzy.Im wydawało się , że jak pomalują trawę na zielono to katamaran dla Uniwersytetu Gdańskiego sam się zbuduje itd.itd. .......
Ta stocznia Nauta , w poczatku lat 90 poszła własną drogą podbną do drogi obranej przez inną stocznię - Gdańską Stocznię Remontową - róznica jest ta że gdanska remontowa całkowicie się sprywatyzowała a Nauta nie zdążyła bo nadzór właścicielski zaczął sprawować fundusz MARS a dokładnie ludzie , którzy o działalności przedsiebiorstwa produkcyjnego nie wiedzieli nic ale wydawało się im, że znają się na tym - rzeczywistość pokazała , żę znają się ale na reklamie i propagandzie widocznie byli pilnymi uczniami niejakiego Macieja Sz.Nagle okazało się , że stocznią powinna kierować osoba niegdyś pracująca w rolnictwie czy przy produkcji koronek.Pózniej postawiono całkowicie ubezwłasnowolnioną osobę o nieciekawej przeszłości, zaczęto dokonywać zmian , zatrudniano kolesi i znajomków całymi stadami nikt nie liczy kosztów hula wirtualna księgowość. Przykład polskich stoczni obnażył jakim złem jest nie przeprowadzenie prywatyzacji o która zabiegał pan prof. Balcerowicz.Nagle MARS wymyśłił sobie zbudowanie państwowego holdingu na wzór holdingu gdańskiej remontówki, uruchomiono całą machinę propagandową i na tym się skończyło bo wyniki są mizerne, ludzie z MARS nijak nie mogą zrozumieć dlaczego holding prywatny jakim jest holding GSR działa dobrze a holding MARS źle mimo , że korzysta w sposób nieograniczony i bez kontroli z państwowych pieniędzy.Im wydawało się , że jak pomalują trawę na zielono to katamaran dla Uniwersytetu Gdańskiego sam się zbuduje itd.itd. .......
Powinno być wstyd politykom że zlikwidowali tak nowoczesną stocznię w Gdyni .Oddali ją kolesiom za bezcen a teraz twierdzą że stoczniowcy nie chcą wracać do pracy .Tylko nic nie mówią że tak niebezpieczna praca jest wykonywana na dzikich prawach za zezwoleniem naszych polityków i urzędów.A wzamian poprą ich w wyborach
zonie stoczniowca
swieta prawda. wystarczy popatrzec jak ta sitwa przemieszczała i przemieszcza po Polsce ida tam gdzie mozna jakies pieniadze wyciagnac. w przypadku stoczni opowiadaja bajki i swe jakie sny a wszystko to nijak sie ma do rzeczywistosci.
stocznia Gdynia jeden z najnowoczesniejszych zakładów pracy został zniszczony a rewsztki oddane kumplom np. dla CRIST-u, w Naucie przeprowadzono czystkę sypnieto kasę ze Skarbu Państwa a wszystko bez wyników bo tu nie chodzi o wyniki lecz o to by ta cała kamaryla marsjanska czerpała za friko złotówki bez zobowiązań oraz bez żadnej pracy. byc moze po wyborach nowe wladze dobiora się im do doopy ale i to nie jest pewne chociaż ...
stocznia Gdynia jeden z najnowoczesniejszych zakładów pracy został zniszczony a rewsztki oddane kumplom np. dla CRIST-u, w Naucie przeprowadzono czystkę sypnieto kasę ze Skarbu Państwa a wszystko bez wyników bo tu nie chodzi o wyniki lecz o to by ta cała kamaryla marsjanska czerpała za friko złotówki bez zobowiązań oraz bez żadnej pracy. byc moze po wyborach nowe wladze dobiora się im do doopy ale i to nie jest pewne chociaż ...