Widok
Ja kupiłem http://tourism-promotion.net/skad-bierze-sie-popularnosc-aluminiowych-pedalow-platformowych/ dla mnie zakup idealny.
Z tego co wiem sklep nie daje gwarancji tylko producent roweru.
Trzeba samemu zwiedzić możliwie dużą ilość sklepów i porównać ceny. Warto zajrzeć do sklepu "Ola" na Kartuskiej 31b.
Najlepiej zrobic to z osobą która ma jakieś doświadczenie z rowerami. Jesli nie ma takiej opcji to rower powinien mieć:
1 aluminową ramę
2 przedni amortyzator
2 przerzutki i manetki shimano
3 metaowe klamki hamulcowe
4 wolnobieg shimano
5 suport na łożyskach maszynowych
Trzeba samemu zwiedzić możliwie dużą ilość sklepów i porównać ceny. Warto zajrzeć do sklepu "Ola" na Kartuskiej 31b.
Najlepiej zrobic to z osobą która ma jakieś doświadczenie z rowerami. Jesli nie ma takiej opcji to rower powinien mieć:
1 aluminową ramę
2 przedni amortyzator
2 przerzutki i manetki shimano
3 metaowe klamki hamulcowe
4 wolnobieg shimano
5 suport na łożyskach maszynowych
no kolezko, w rowerku za 7 stówek "amortyzator" to zbędne 2 kg złomu. W tym zasięgu cenowym lepiej mieć sztywny widelec cro-mo niz coś co tylko wyglada jak amortyzator i waży tyle co pół szyny kolejowej. Podobnie z ramą, stal teraz jest tania, a o wiele lepiej pochłania drgania i wibracje niż alu (tym bardziej to najtańsze).
Od metalowych klamek ważniejsze są metalowe szczęki ;)
Od metalowych klamek ważniejsze są metalowe szczęki ;)
Fakt o metalowych hamulcach zapomniałem.
Przedni amortyzator nawet najprostszy jest przydatny.
Aluminiowa rama dla kobiety to też duży plus.
Moje propozycje
za 600 zł
http://www.allegro.pl/item996233990_n_aliminiowy_extra_dual_z_hamulcem_tarczowym.html
lub
za 650 zł
http://www.allegro.pl/item999946243_arkus_vip_5_0_bardzo_dobry_rower_w_promocji.html
Przedni amortyzator nawet najprostszy jest przydatny.
Aluminiowa rama dla kobiety to też duży plus.
Moje propozycje
za 600 zł
http://www.allegro.pl/item996233990_n_aliminiowy_extra_dual_z_hamulcem_tarczowym.html
lub
za 650 zł
http://www.allegro.pl/item999946243_arkus_vip_5_0_bardzo_dobry_rower_w_promocji.html
Porada byla debilna, personalnie obelg nie kierowalam.
Otoz rower dualowy ze wzgledu na swoja specyficzna budowe nadaje sie na specjalne tory wyscigowe, do skakania po hopkach, murkach i innych elementach miejskiej architektury.
Rower taki ma minimalna sztyce, siodelko jest bardzo niziutko i nie da sie go podciagnac do normalnej dlugosci! Siedzac na nim i pedalujac walisz sie kolanami w zeby.
Tak wiec, Wielki Znawco, poleciles biednej dziewczynie ktora potrzebuje roweru do rekreacji rower na ktorym bedzie musiala pedalowac na stojąco, ew. z kolanami przy uszach.
Otoz rower dualowy ze wzgledu na swoja specyficzna budowe nadaje sie na specjalne tory wyscigowe, do skakania po hopkach, murkach i innych elementach miejskiej architektury.
Rower taki ma minimalna sztyce, siodelko jest bardzo niziutko i nie da sie go podciagnac do normalnej dlugosci! Siedzac na nim i pedalujac walisz sie kolanami w zeby.
Tak wiec, Wielki Znawco, poleciles biednej dziewczynie ktora potrzebuje roweru do rekreacji rower na ktorym bedzie musiala pedalowac na stojąco, ew. z kolanami przy uszach.
To akurat nie była porada tylko przykładowa propozycja i nadal nie uważam żeby była debilna.
Czyli jedyną specyficzną rzeczą w budowie tego roweru jest rama. Faktycznie można zwrócić uwagę kupującemu na ten fakt, ale jak widzimy na zdjęciu siodełoko jest niewiele niżej od kierownicy a więc uderzanie kolanami w zęby nie wchodzi w grę. Nie trzeba długo szukać żeby na ścieżce znaleźć kogoś kto ma bardziej wysunietą rurę podsiodłową niż ta na zdjęciu. Czyli nawet gdyby rury w tym rowerze nie można by bardziej wysunąć to można wymienić ją na dłuższą.
To że rower jest profilowany na tory i hopki a więc powinien być wytrzymały może być tylko jego plusem.
Czyli jedyną specyficzną rzeczą w budowie tego roweru jest rama. Faktycznie można zwrócić uwagę kupującemu na ten fakt, ale jak widzimy na zdjęciu siodełoko jest niewiele niżej od kierownicy a więc uderzanie kolanami w zęby nie wchodzi w grę. Nie trzeba długo szukać żeby na ścieżce znaleźć kogoś kto ma bardziej wysunietą rurę podsiodłową niż ta na zdjęciu. Czyli nawet gdyby rury w tym rowerze nie można by bardziej wysunąć to można wymienić ją na dłuższą.
To że rower jest profilowany na tory i hopki a więc powinien być wytrzymały może być tylko jego plusem.
Rama tego roweru ma 14 cali, co oznacza, ze owszem, mozna probowac dostosowac go sztyca do normalnej jazdy turystycznej, pod warunkiem ze uzytkownik ma 140 cm wzrostu. Tylko ze wtedy bedzie troche za dlugi. ;p
Wiesz co to jest geometria ramy?
Dodatkowo ma on hamulce tarczowe - w tej cenie to tylko niefunkcjonalna ozdoba.
Radze doczytac troche o wspolczesnym osprzecie rowerowym...
Wiesz co to jest geometria ramy?
Dodatkowo ma on hamulce tarczowe - w tej cenie to tylko niefunkcjonalna ozdoba.
Radze doczytac troche o wspolczesnym osprzecie rowerowym...
Zastanówmy się więc ile cali ma rama popularnego składaka na którym z powodzeniem jeżdżą dorośli. :-)
Chwilę się pobawiłem i zrobiłem mały fotomontaż rowerów które podałem jako przykłady godne rozważenia.
http://j.imagehost.org/0947/dwa.jpg
Jak widać różnica nie jest duża.
Omawiany rower ma tylko jeden hamulec tarczowy z przodu, dzięki czemu wygląda nowocześnie. Nie da się ukryć że wygląd się liczy. Może nie jest on najlepszy ale jak wiadomo hamuje się głównie tylnym który jest klasyczny.
Czasem czytam o sprzęcie ale zdecydowanie wolę praktykę, do tej pory złożyłem od podstaw 3 rowery włącznie z lakierowaniem ramy, kilka innych serwisowałem. Co daje mi całkiem sporą wiedzę.
Chwilę się pobawiłem i zrobiłem mały fotomontaż rowerów które podałem jako przykłady godne rozważenia.
http://j.imagehost.org/0947/dwa.jpg
Jak widać różnica nie jest duża.
Omawiany rower ma tylko jeden hamulec tarczowy z przodu, dzięki czemu wygląda nowocześnie. Nie da się ukryć że wygląd się liczy. Może nie jest on najlepszy ale jak wiadomo hamuje się głównie tylnym który jest klasyczny.
Czasem czytam o sprzęcie ale zdecydowanie wolę praktykę, do tej pory złożyłem od podstaw 3 rowery włącznie z lakierowaniem ramy, kilka innych serwisowałem. Co daje mi całkiem sporą wiedzę.
Może i według ciebie wygląda nowcześnie, ale ten rower jest pokroju rowerów z tesco czy innego syfu. Jakbyś się znał na sprzęcie to byś wiedział ze ten hamulec nie bedzie hamowal a tylko nieznacznie zwalniał.
Wiec przestan polecac ten gówniany rower dualowy, kobiecie ktora bedzie chciala jezdzic po miescie.
Kolejna wpadka, jakbys wiedział o czym mówisz to bys nie napisał że hamuje się głównie tylnym. Miałeś fizyke ? Najefektywniej hamuje sie przednim.
Nie wiem czym sie tu chwialisz, 3 rowery? myslisz ze to dużo?
Sądząc po twoich wypowiedziach były to zapewne składaki.
Poczytaj sobie wiecej o sprzecie lepiej
Wiec przestan polecac ten gówniany rower dualowy, kobiecie ktora bedzie chciala jezdzic po miescie.
Kolejna wpadka, jakbys wiedział o czym mówisz to bys nie napisał że hamuje się głównie tylnym. Miałeś fizyke ? Najefektywniej hamuje sie przednim.
Nie wiem czym sie tu chwialisz, 3 rowery? myslisz ze to dużo?
Sądząc po twoich wypowiedziach były to zapewne składaki.
Poczytaj sobie wiecej o sprzecie lepiej
Zobacz http://easy-driver.pl/polecana-detka-rowerowa/ ja naprawdę jestem zadowolona.
Jedź http://dentysta.mazury.pl/index.php/2019/07/20/polecana-detka-rowerowa/ bardzo duży wybór.
Muszę wam polecić http://www.ginekolog-jkrygowska.pl/niezawodna-opona-rowerowa/ na pewno będziecie zadowoleni.
"Najlepiej zrobic to z osobą która ma jakieś doświadczenie z rowerami. Jesli nie ma takiej opcji to rower powinien mieć:
1 aluminową ramę
2 przedni amortyzator
2 przerzutki i manetki shimano
3 metaowe klamki hamulcowe
4 wolnobieg shimano
5 suport na łożyskach maszynowych"
Kolego ;-), bzdury opowiadasz - marketingowa papka.
1. Dlaczego? Stalowa też może być, tyle że będzie cięższa.
2. Jak najbardziej nie - kolega wyżej dobrze zauważył, będzie to po prostu kupa złomu. Szkoda, że do prawie każdego "markeciaka" wpychają na siłę takie rzeczy. Niepotrzebny kłopot.
3. A niby dlaczego Shimano? Wg mnie, s**** wypada lepiej - zwłaszcza przy tych tanich częściach.
4. Ponownie: dlaczego Shimano? Po drugie - brzmi to jakbyś proponował piastę z wielotrybem nakręcanym. Świetne wyjście - w przypadku zużycia napędu, zamiast samych koronek, zmieniasz całą piastę.
5. Łożyska maszynowe w tak tanim rowerze? No dobra, kwestia sporna, nie będę komentował....
Metalowe klamki - oczywiście, jak najbardziej. Przy okazji hamulców, unikajcie tarczówek w tanich rowerach. Nie będą hamować, co najwyżej frustrować i zawyżać cenę.
1 aluminową ramę
2 przedni amortyzator
2 przerzutki i manetki shimano
3 metaowe klamki hamulcowe
4 wolnobieg shimano
5 suport na łożyskach maszynowych"
Kolego ;-), bzdury opowiadasz - marketingowa papka.
1. Dlaczego? Stalowa też może być, tyle że będzie cięższa.
2. Jak najbardziej nie - kolega wyżej dobrze zauważył, będzie to po prostu kupa złomu. Szkoda, że do prawie każdego "markeciaka" wpychają na siłę takie rzeczy. Niepotrzebny kłopot.
3. A niby dlaczego Shimano? Wg mnie, s**** wypada lepiej - zwłaszcza przy tych tanich częściach.
4. Ponownie: dlaczego Shimano? Po drugie - brzmi to jakbyś proponował piastę z wielotrybem nakręcanym. Świetne wyjście - w przypadku zużycia napędu, zamiast samych koronek, zmieniasz całą piastę.
5. Łożyska maszynowe w tak tanim rowerze? No dobra, kwestia sporna, nie będę komentował....
Metalowe klamki - oczywiście, jak najbardziej. Przy okazji hamulców, unikajcie tarczówek w tanich rowerach. Nie będą hamować, co najwyżej frustrować i zawyżać cenę.
ad. 4. W kasecie też nie jest łatwo wymienić pojedynczej zębatki. Shimanowskie są np. zanitowane, do s****'a i tak ciężko dostać wszystkie wielkości (przeważnie są tylko najmniejsze z zakresu 14-11).
Poza tym jak jest wolnobieg nakręcany, to się nie wymienia piasty. Mechanizm zapadkowy (bębenek), to nie piasta, co najwyżej jej element.
ad. 5. A czemu nie? Wkład supportu na maszynach można dostać od 25zł.
Poza tym jak jest wolnobieg nakręcany, to się nie wymienia piasty. Mechanizm zapadkowy (bębenek), to nie piasta, co najwyżej jej element.
ad. 5. A czemu nie? Wkład supportu na maszynach można dostać od 25zł.
1. Do czego ma być używany rower
2. Nowy czy może lepiej używka, lepszej klasy która posłuży i tak dłużej
3. Sklep stacjonarny przymiarka a kupić w necie zawsze ciut taniej.
4. Polecam rowery Kross'a dość tanie, szeroki wybór do roźnych rodzajów turystyki rowerowej.
5. Serwis praktycznie w każdym sklepie.
6. Market to zdecydowanie nie jest miejsce na kupowanie rowerów, chyba że rower ma być naszym ostatnim.
2. Nowy czy może lepiej używka, lepszej klasy która posłuży i tak dłużej
3. Sklep stacjonarny przymiarka a kupić w necie zawsze ciut taniej.
4. Polecam rowery Kross'a dość tanie, szeroki wybór do roźnych rodzajów turystyki rowerowej.
5. Serwis praktycznie w każdym sklepie.
6. Market to zdecydowanie nie jest miejsce na kupowanie rowerów, chyba że rower ma być naszym ostatnim.
Ad1. Lepsza jest rama stalowa czy aluminiowa ? Dlatego napisałem że rower powinien mieć ramę alu. Słowo powinien nie znaczy musi mieć.
Ad2. Jeżdżę z taką "kupą złomu" i jako praktyk mam odmienne zdanie w tym temacie.
Ad3. Dlatego Shimano jest najbardziej popularne i najczęściej spotykane. Zwłasza przy tańszych częściach nie spotkałem jeszcze tańszego odpowiednika s****.
Ad4. Niestety jeden z moich rowerów miał wolnobiego noname który się zacinał. Odwiedziłem kilka sklepów i najtańszy markowy wolnobieg jaki mi oferowano był Shimano o s****ie nikt nawet nie wspomniał. Nie zmieniam pisaty tylko wolnobieg.
Ad5. Rower powinien mieć łożyska maszynowe i dobrze żeby miał je już fabrycznie.
Proszę nie wmawiać mi że nie wiem o czym pisze bo tak się składa że sam mam aktualnie 5 rowerów + rower żony + 4 rowery :-). Sam je serwisuje a rocznie na rowerze robie jakieś 5000 km. Do tego jako człowiek uczynny naprawiam rowery znajomym więc mam jako takie pojęcie co się psuje jakie części są najtańsze i czego nie warto kupować.
Ad2. Jeżdżę z taką "kupą złomu" i jako praktyk mam odmienne zdanie w tym temacie.
Ad3. Dlatego Shimano jest najbardziej popularne i najczęściej spotykane. Zwłasza przy tańszych częściach nie spotkałem jeszcze tańszego odpowiednika s****.
Ad4. Niestety jeden z moich rowerów miał wolnobiego noname który się zacinał. Odwiedziłem kilka sklepów i najtańszy markowy wolnobieg jaki mi oferowano był Shimano o s****ie nikt nawet nie wspomniał. Nie zmieniam pisaty tylko wolnobieg.
Ad5. Rower powinien mieć łożyska maszynowe i dobrze żeby miał je już fabrycznie.
Proszę nie wmawiać mi że nie wiem o czym pisze bo tak się składa że sam mam aktualnie 5 rowerów + rower żony + 4 rowery :-). Sam je serwisuje a rocznie na rowerze robie jakieś 5000 km. Do tego jako człowiek uczynny naprawiam rowery znajomym więc mam jako takie pojęcie co się psuje jakie części są najtańsze i czego nie warto kupować.
Zamów od http://www.ginekolog-jkrygowska.pl/niezawodna-opona-rowerowa/ wysoka jakoś.
Tesco wraz z firmą ubezpieczeniową LINK4, do każdego kupionego roweru w dniach 19.02 - 31.10 br. dodaje za darmo roczne ubezpieczenie na wypadek kradzieży. Wystarczy, że klient zachowa paragon i w razie utraty roweru skontaktuje się z ubezpieczycielem. Klienci mogą również skorzystać z dodatkowych ubezpieczeń LINK4 OC Rowerzysty i NNW Rowerzysty.
Nie kupuj w żadnym supermarkecie typu tesco, carrefour itp... sam przerabiałem to, może w dniu zakupu ładnie wygląda ale po czasie masakra... wszystko do wymiany na własny koszt bo o serwisie zapomnij bo nie istnieje w takich miejscach... Proponuje dołożyć 100zł i kupić rower za 800zł w decathlonie (sklepy w całej Polsce). 2 kolegów i dziewczyna jeżdżą na takim i są bardzo zadowoleni
Kupiłam rower http://sklepdamka.pl/praktyczne-gadzety-do-roweru/ bardzo duży wybór w dobrych cenach.
jak juz kupisz rower to zdecydowanie polecam zajrzec na https://www.morecycling.pl/ bo maj swietnej jakosci akcesoria do rowerow w dobrych cenach