Odpowiadasz na:

Re: Jak często wymieniacie dętki?

Warto naprawiać samemu koło po przebiciu. ( Niestety zdarzają się opony które ciężko jest zdjąć lub założyć nawet silnemu facetowi. ) Mamy wtedy możliwość zaznaczenia na oponie miejsca wentyla.... rozwiń

Warto naprawiać samemu koło po przebiciu. ( Niestety zdarzają się opony które ciężko jest zdjąć lub założyć nawet silnemu facetowi. ) Mamy wtedy możliwość zaznaczenia na oponie miejsca wentyla.
Po lokalizacji dziury znajdujemy to miejsce na oponie i dokładnie oglądamy. Umiejscowienie dziury pozwala też określić czy przyczyna była zewnętrzna czy wewnętrzna. W przypadku cyklicznych przebić może to być np obręcz.

Ogólnie kilka wskazówek

1. Bieżnik - grubość bieżnika i opony ma duże znaczenie. Gruby bieżnik chroni dętkę ale opona jest cięższa i może też stawiać większy opór na asfalcie.
2. Teren - najbezpieczniej jeździ się po utwardzonej nawierzchni. Ale są też miejsca sprzyjające przebijaniu takie jak np okolice budów.
3. Pora roku - na jesieni trzeba uważać na łupiny po kasztanach ale inne naturalne niespodzianki w tej porze roku też częściej zaśmiecają drogi.
4. Ciśnienie - większe to mniejsza powierzchnia styku z drogą, więc jedzie się lżej jest mniejsza szansa na najechanie czegoś ostrego. Do tego słabo napompowana dętka mocniej pracuje i może zostać przebita wewnątrz np przez obręcz koła.
5. Opaska - między obręczą a dętką powinna być ochronna opaska
6. Parkowanie - czyli miejsce trzymania roweru - niestety ale zdarzają się przypadki celowego uszkadzania.

PS
Nie używałbym opon, które producent zaleca pompować ręcznie. Zwłaszcza, że zasadniczo pompuje się dętki. No chyba że to opony bezdętkowe.

zobacz wątek
10 lat temu
~on

Odpowiedź

Autor

Polityka prywatności
do góry