Re: Jak często wymieniacie dętki?
Warto naprawiać samemu koło po przebiciu. ( Niestety zdarzają się opony które ciężko jest zdjąć lub założyć nawet silnemu facetowi. ) Mamy wtedy możliwość zaznaczenia na oponie miejsca wentyla....
rozwiń
Warto naprawiać samemu koło po przebiciu. ( Niestety zdarzają się opony które ciężko jest zdjąć lub założyć nawet silnemu facetowi. ) Mamy wtedy możliwość zaznaczenia na oponie miejsca wentyla.
Po lokalizacji dziury znajdujemy to miejsce na oponie i dokładnie oglądamy. Umiejscowienie dziury pozwala też określić czy przyczyna była zewnętrzna czy wewnętrzna. W przypadku cyklicznych przebić może to być np obręcz.
Ogólnie kilka wskazówek
1. Bieżnik - grubość bieżnika i opony ma duże znaczenie. Gruby bieżnik chroni dętkę ale opona jest cięższa i może też stawiać większy opór na asfalcie.
2. Teren - najbezpieczniej jeździ się po utwardzonej nawierzchni. Ale są też miejsca sprzyjające przebijaniu takie jak np okolice budów.
3. Pora roku - na jesieni trzeba uważać na łupiny po kasztanach ale inne naturalne niespodzianki w tej porze roku też częściej zaśmiecają drogi.
4. Ciśnienie - większe to mniejsza powierzchnia styku z drogą, więc jedzie się lżej jest mniejsza szansa na najechanie czegoś ostrego. Do tego słabo napompowana dętka mocniej pracuje i może zostać przebita wewnątrz np przez obręcz koła.
5. Opaska - między obręczą a dętką powinna być ochronna opaska
6. Parkowanie - czyli miejsce trzymania roweru - niestety ale zdarzają się przypadki celowego uszkadzania.
PS
Nie używałbym opon, które producent zaleca pompować ręcznie. Zwłaszcza, że zasadniczo pompuje się dętki. No chyba że to opony bezdętkowe.
zobacz wątek