Widok
KOBIETA Z KLUCZEM:)))
Kochani pisze bo jestem laikiem w kwestii remontu roweru, ale niestety zostałam sama z tym a nie stać mnie na warsztat rowerowy.
Co może być przyczyną przerywania łańcucha na największej osi przedniej? Dodam że rower ma 18 przeżutek(przerzutek:) )
jak jest na małej przedniej to wszysko ok problem jest właśnie na największej. Mam nadzieję ze nie spotkam się tu ze złośliwymi wypowiedziami ale poprostu się nie znam:(((
Co może być przyczyną przerywania łańcucha na największej osi przedniej? Dodam że rower ma 18 przeżutek(przerzutek:) )
jak jest na małej przedniej to wszysko ok problem jest właśnie na największej. Mam nadzieję ze nie spotkam się tu ze złośliwymi wypowiedziami ale poprostu się nie znam:(((
Skomplkowana może nie jest ale trzeba mieć specjalny klucz który kosztuje jakieś 15 zł + koszt nowej korby min 40 zł.
Nie korzystam z serwisów ale może w serwisie za zbliżone pieniądze wymienią korby.
Może jednak znajdzie się ktoś uczynny z Pruszcza ?
Ja co prawda zarobiony jestem ale gdyby sprawa dotyczyła Gdańska lub najlepiej Przymorza to zaoferowałbym pomoc.
Nie korzystam z serwisów ale może w serwisie za zbliżone pieniądze wymienią korby.
Może jednak znajdzie się ktoś uczynny z Pruszcza ?
Ja co prawda zarobiony jestem ale gdyby sprawa dotyczyła Gdańska lub najlepiej Przymorza to zaoferowałbym pomoc.
Przymorzak, Kamila nie musi wymieniac calej korby tylko sama zebatke! Nie wiem jaka ma korbe, ale na ogol blat /ta najwieksza zebatka/ jest przykrecony 4ma srubami, kt mozna odkrecic kluczem imbusowym 4mm przy czym korby nie trzeba demontowac. Mysle, ze jak sie Kamila zaopatrzy w odpowiedni blacik i usmiechnie do chlopakow z serwisu rowerowego to jej to zrobia za free ;)
dobra. napisaliście tu parę ciekawych rzeczy, ale nikt nie ujął sedna tematu. Zakładając, że faktycznie zebatka duża jest do wymiany, to mamy takie opcje:
1a) korba jest rozkręcalna i zmieniamy tylko dużą
1b) korba jest nierozkręcalna i musimy wymienic ją cała
niezależnie od 1a) lub 1b) może się okazać (raczej tak się okaże) że rozciągnięty łańcuch nie przyjmie nowej zębatki. Zatem dochodzą punkciki;
2) wymiana łańcucha
3) wymiana kasety.
4) wymiana kółek przerzutki tylnej.
I wtedy jeszcze może się okazać, że niepotrzebnie rzeźbiliśmy z wymianą tylko dużej zębatki ;) Więc po co rzeźbić. nalezy od razu zakupić 1b + 2 + 3 + 4 i na wtedy tylko jest gwaracja, że to bedzie działało ładnie.
1a) korba jest rozkręcalna i zmieniamy tylko dużą
1b) korba jest nierozkręcalna i musimy wymienic ją cała
niezależnie od 1a) lub 1b) może się okazać (raczej tak się okaże) że rozciągnięty łańcuch nie przyjmie nowej zębatki. Zatem dochodzą punkciki;
2) wymiana łańcucha
3) wymiana kasety.
4) wymiana kółek przerzutki tylnej.
I wtedy jeszcze może się okazać, że niepotrzebnie rzeźbiliśmy z wymianą tylko dużej zębatki ;) Więc po co rzeźbić. nalezy od razu zakupić 1b + 2 + 3 + 4 i na wtedy tylko jest gwaracja, że to bedzie działało ładnie.
więc tak po pierwsze dziękuje za zainteresowanie...fotki postaram się zrobić,łańcuch jest nowy tylnie koło również,kiedyś ktoś mi powiedzial że to jest wina właśnie tej największej ale nie przyjęłam tego do wiadomości. Tak wiem również że jest potrzebny specjalny klucz bo kiedyś widzialam taki. Jutro może zerknę czy się rozkręca.
Na Przymorze faktycznie daleko a w warsztatach wiadomo jak to jest...
Na Przymorze faktycznie daleko a w warsztatach wiadomo jak to jest...
jeśli jeszcze dodasz, że najczęściej jeździsz właśnie na tej dużej zębatce to wszystko jasne:(( - Nowy łańcuch jest niedopasowany do zużytej zębatki - przestanie skakać jak się dopasuje (czytaj popsuje). Ale przy okazji popsujesz nową kasetę. Jak najszybciej wymienić zębatkę albo całą korbę jeśli nierozbieralna.
powodzenia
powodzenia
powinno się zmienić komplet a do zakupu najlepiej iść z prawą korbą gdyż trzeba dobrać odpowiednią głębokość korby do suportu żeby go nie wymieniać i mogły odpowiednio funkcjonować przerzutki jak oś będzie za długa to nie obsłuży 3 zębatki jak za krótka to korba oprze się o ramę i nie będzie się kręcić napisz mogę pomóc w zakupie części w sklepie przy ulicy Zator Przytockiego ( dawna Czarna ) napisz na maila mczar12@wp.pl