Widok

Koła gotowe czy lepsze składane? (szosa)

Witam pytanko brzmi jakie koła lepiej kupić gotowe np.

Mavic ksyrium elite 1550 g za pare kół
Macic ksyrium premium 1480 g
czy moze Mavic equipe 1770 g

czy moze skladac samemu od podstaw dobre piasty, obrecze i szprychy???

Czekam na Wasze opinie i pozdrawiam
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Po pierwsze do tych wartości Mavica dodaj około 50-70g.

Po drugie to moim zdaniem lepiej składać, ale tylko i wyłącznie przez osobę, która się na tym zna. W PL najlepiej składa "Karbon", gość bierze 100zł za komplet kół, siłę naciągu dobiera pod obręcze i masę kolarza. Jeśli ktoś przy składaniu nie pyta się ile ważysz, albo jak jeździsz to unikaj takich "składaczy", bo wtedy będziesz żałował (nie wspominam już o takich ewenementach co składają koła bez tensometru). Z karbonem skontaktujesz sie forumszosowe.org albo light-bike.com forum.

Składane koła moim zdaniem są lepsze. Z reguły tańsze, lżejsze, a sztywność podobna. No i w razie uszkodzenia obręczy czy szprych nie musisz się bawić w poszukiwania u dystrybutorów i czekanie 2 tygodnie albo dłużej na jedną szprychę.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
ok dzięki za cenne porady. A jakie komponenty byś w takim razie polecił czyli jakie piasty , obręcze i szprychy???
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Na forumszosowe.org w dziale sprzęt jest temat "wybór kół". Nie mam takiego doświadczenia, jak niektóre osoby z tamtego forum, szczególnie karbon, który składa wiele, wiele kół, dlatego też nie zamierzam ci czegokolwiek polecać. Karbon dobrze wie, które obręcze i piasty są mocne, a których szprych trzeba unikać. Najlepiej będzie jeśli odezwiesz się w tamtym temacie, napiszesz kwotę jaką chcesz przeznaczyć na koła i swoje wymagania wobec tych kół - większa sztywność, niska masa, czy może połączenie tych cech, a może większa masa, ale lepsza aerodynamika? Na pewno odpowiednio ci tam doradzą.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Byłem na stronie tego Karbona. Napisał tam artykuł "Budowa kół". W tym artykule jest dział "Narzedzia". Jedyne narzedzie, jakie tam wymienia to... klucz do nypli :-)
Jak to sie ma do Twojego stwierdzenia, ze to najlepszy z możliwych fachowiec i ze nalezy unikac "składaczy", którzy nawet nie posługują się tensometrem? On nie wspomina tam o wielu podstawowych sprawach, chocby takich jak: właśnie naciag szprych w zależnosci od masy ridera, użycie kleju do nypli, narzedzia zapobiegajacemu skrecianiu sie szprych podczas nakrecania nypli.

Jakby co artykuł jest tu: http://karbonkrieg.ovh.org/wheelbuilding.html
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Nie mówcie źle o servisie mavika! Części dostępne od reki, a naprawa zamyka się w tygodniu (wliczając wysłanie i odesłanie kółek). Wszystko fajnie poza cenami części do tych kół... obręcz 6 stówek, szpryszka 15 zeta, trochę boli, trzeba ostrożnie jeździć ;P
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Serwis Mavica DRMAT
Naprawa reklamacyjna trwała 4 tygodnie i to w środku sezonu rowerowego czyli w czerwcu. NIEPOROZUMIENIE. A do tego niemili, aroganncy
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Może art nie jest pełny, ale Karbon mówi o tym wszystkim, o czym w arcie nie wspomniał, na forumszosowe.org. Polecam tam doczytać resztę.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Karbon ma pojęcie w temacie, jest jednym z niewielu ludzi, którym dałbym do składania własne koła (zaraz po sobie oczywiście :)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Art. na pewno nie jest pełny. Tensometr chłop ma, loctite do nypli też używa, a jego strona ma już parę ładnych latek, więc to pewnie były początki jego nauki składania kół.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Heh ... a ja ciągle myślałem, że mówicie o tym artykule --> http://karbonkrieg.ovh.org/wheels_fact_vs_custom.html
który jest całkiem nowy i dla kogoś kto poszukuje kół pod siebie (waga, cena), bardzo przydatny.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Witam.
Karbon z tej strony :D
Oczywiście posiadam tensiometr, pastę Loctite odpowiednią do nypli alu, mosiężnych i stalowych, drut DT do wiązania szprych w razie potrzeby, dobre centrownice i kilka kluczy do wszystkich rodzajów nypli. Klamoty klamotami, ale nie one są najważniejsze :P
Moja strona zmieniła domenę na http://karbonkrieg.com
W ciągu zimy uzupełnię artykuł o pleceniu kół - dołożę opis innych systemów zaplotu.
Pozdrawiam.
Karbon.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Daj moze jakis kontakt na siebie. Na Twojej stronie nie ma chyba żadnego.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Na stronie podaję maila i numer GG.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum Rowery

Lekki rower trekkingowy - jaki? (144 odpowiedzi)

Witam, Poszukuję nowego lekkiego(gdyby był do 13 kg to byłoby ekstra, bo póki co widziałam same...

Bagażnik na Hak (4 odpowiedzi)

Cześć, czy może jest szczęśliwym posiadaczem Bagażnika na hak firmy thule lub mont blanc a jeśli...

do góry