Widok
Po pierwsze do tych wartości Mavica dodaj około 50-70g.
Po drugie to moim zdaniem lepiej składać, ale tylko i wyłącznie przez osobę, która się na tym zna. W PL najlepiej składa "Karbon", gość bierze 100zł za komplet kół, siłę naciągu dobiera pod obręcze i masę kolarza. Jeśli ktoś przy składaniu nie pyta się ile ważysz, albo jak jeździsz to unikaj takich "składaczy", bo wtedy będziesz żałował (nie wspominam już o takich ewenementach co składają koła bez tensometru). Z karbonem skontaktujesz sie forumszosowe.org albo light-bike.com forum.
Składane koła moim zdaniem są lepsze. Z reguły tańsze, lżejsze, a sztywność podobna. No i w razie uszkodzenia obręczy czy szprych nie musisz się bawić w poszukiwania u dystrybutorów i czekanie 2 tygodnie albo dłużej na jedną szprychę.
Po drugie to moim zdaniem lepiej składać, ale tylko i wyłącznie przez osobę, która się na tym zna. W PL najlepiej składa "Karbon", gość bierze 100zł za komplet kół, siłę naciągu dobiera pod obręcze i masę kolarza. Jeśli ktoś przy składaniu nie pyta się ile ważysz, albo jak jeździsz to unikaj takich "składaczy", bo wtedy będziesz żałował (nie wspominam już o takich ewenementach co składają koła bez tensometru). Z karbonem skontaktujesz sie forumszosowe.org albo light-bike.com forum.
Składane koła moim zdaniem są lepsze. Z reguły tańsze, lżejsze, a sztywność podobna. No i w razie uszkodzenia obręczy czy szprych nie musisz się bawić w poszukiwania u dystrybutorów i czekanie 2 tygodnie albo dłużej na jedną szprychę.
Na forumszosowe.org w dziale sprzęt jest temat "wybór kół". Nie mam takiego doświadczenia, jak niektóre osoby z tamtego forum, szczególnie karbon, który składa wiele, wiele kół, dlatego też nie zamierzam ci czegokolwiek polecać. Karbon dobrze wie, które obręcze i piasty są mocne, a których szprych trzeba unikać. Najlepiej będzie jeśli odezwiesz się w tamtym temacie, napiszesz kwotę jaką chcesz przeznaczyć na koła i swoje wymagania wobec tych kół - większa sztywność, niska masa, czy może połączenie tych cech, a może większa masa, ale lepsza aerodynamika? Na pewno odpowiednio ci tam doradzą.
Byłem na stronie tego Karbona. Napisał tam artykuł "Budowa kół". W tym artykule jest dział "Narzedzia". Jedyne narzedzie, jakie tam wymienia to... klucz do nypli :-)
Jak to sie ma do Twojego stwierdzenia, ze to najlepszy z możliwych fachowiec i ze nalezy unikac "składaczy", którzy nawet nie posługują się tensometrem? On nie wspomina tam o wielu podstawowych sprawach, chocby takich jak: właśnie naciag szprych w zależnosci od masy ridera, użycie kleju do nypli, narzedzia zapobiegajacemu skrecianiu sie szprych podczas nakrecania nypli.
Jakby co artykuł jest tu: http://karbonkrieg.ovh.org/wheelbuilding.html
Jak to sie ma do Twojego stwierdzenia, ze to najlepszy z możliwych fachowiec i ze nalezy unikac "składaczy", którzy nawet nie posługują się tensometrem? On nie wspomina tam o wielu podstawowych sprawach, chocby takich jak: właśnie naciag szprych w zależnosci od masy ridera, użycie kleju do nypli, narzedzia zapobiegajacemu skrecianiu sie szprych podczas nakrecania nypli.
Jakby co artykuł jest tu: http://karbonkrieg.ovh.org/wheelbuilding.html
Witam.
Karbon z tej strony :D
Oczywiście posiadam tensiometr, pastę Loctite odpowiednią do nypli alu, mosiężnych i stalowych, drut DT do wiązania szprych w razie potrzeby, dobre centrownice i kilka kluczy do wszystkich rodzajów nypli. Klamoty klamotami, ale nie one są najważniejsze :P
Moja strona zmieniła domenę na http://karbonkrieg.com
W ciągu zimy uzupełnię artykuł o pleceniu kół - dołożę opis innych systemów zaplotu.
Pozdrawiam.
Karbon.
Karbon z tej strony :D
Oczywiście posiadam tensiometr, pastę Loctite odpowiednią do nypli alu, mosiężnych i stalowych, drut DT do wiązania szprych w razie potrzeby, dobre centrownice i kilka kluczy do wszystkich rodzajów nypli. Klamoty klamotami, ale nie one są najważniejsze :P
Moja strona zmieniła domenę na http://karbonkrieg.com
W ciągu zimy uzupełnię artykuł o pleceniu kół - dołożę opis innych systemów zaplotu.
Pozdrawiam.
Karbon.