Widok
Kolumna mcphersona a zbieżność
Witam,
W ostatnich dniach miałam wymieniany rozrząd i pompę wody w samochodzie. Są do zrobienia jeszcze amortyzatory oraz kolumna mcphersona. Mechanik oddaje mi dziś samochód bo nie będzie miał czasu żeby go dokończyć w tym tygodniu. Powiedział, żeby pojechać i ustawić zbieżność (faktycznie ściąga go na prawo). Aha no i 3 tygodnie temu były wymieniane sprężyny z przodu.
Moje pytanie brzmi: Czy jest sens to teraz robić, skoro będzie wymieniał tą kolumnę mcphersona. On uważa że nie ma wpływu i że nie będzie trzeba po wymianie tej kolumny jechać znowu na zbieżność. Nie znam się, poproszę o odpowiedź :)
W ostatnich dniach miałam wymieniany rozrząd i pompę wody w samochodzie. Są do zrobienia jeszcze amortyzatory oraz kolumna mcphersona. Mechanik oddaje mi dziś samochód bo nie będzie miał czasu żeby go dokończyć w tym tygodniu. Powiedział, żeby pojechać i ustawić zbieżność (faktycznie ściąga go na prawo). Aha no i 3 tygodnie temu były wymieniane sprężyny z przodu.
Moje pytanie brzmi: Czy jest sens to teraz robić, skoro będzie wymieniał tą kolumnę mcphersona. On uważa że nie ma wpływu i że nie będzie trzeba po wymianie tej kolumny jechać znowu na zbieżność. Nie znam się, poproszę o odpowiedź :)
Teoretycznie.. jeśli jest to auto bez regulowanej geometrii i ustawia się tam tylko zbieżność, to jest taka możliwość że mechanik skręci to tak jak było przed rozebraniem i nie trzeba będzie ustawiać. Ale... no właśnie, ale... pytanie dlaczego ta kolumna ma być zmieniana? Moje zdanie jest takie, że lepiej jest ustawić zbieżność po wymianie wszystkiego i wtedy już tam nic nie ruszać.
Zapomniałam napisać, że ta zbieżność to chyba przez wymianę końcówki drążka (?). Ogólnie samochód wybijało na każdej dziurze i każdym kamyku. Po zrobieniu tej końcówki jeszcze gorzej było. Zrobiłam przed chwilą zbieżność i panowie powiedzieli, że na pewno będzie trzeba sprawdzić czy jest ok po wymianie kolumny i ewentualnie znowu zbieżność, jeśli będzie wykrzaczona :)