Widok

Konkurencja na torach do Warszawy. Pendolino dojedziemy do Zakopanego?

Opinie do artykułu: Konkurencja na torach do Warszawy. Pendolino dojedziemy do Zakopanego?.
Artykuł na temat: Kolej Gdynia-Warszawa

Jest zgoda na uruchomienie od 2020 r. połączenia kolejowego z Wejherowa przez Trójmiasto do lotniska Chopina w Warszawie. Połączenie obsłużyłby przewoźnik Arriva. Możliwe, że pociągiem pendolino pojedziemy także z Trójmiasta aż do Zakopanego.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego przyznał tzw. otwarty dostęp do linii kolejowej firmie Arriva na trasie Wejherowo - Warszawa Lotnisko Chopina. Jeśli dojdzie do uruchomienia wspomnianego połączenia, byłby to pierwszy pociąg łączący ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

)

I fajnie choć nie wiem jak cenowo będzie,obecnie nocnym do Zakopca jechałem za 149zł.
popieram tę opinię 73 nie zgadzam się z tą opinią 16

A ja nawet za dopłatą.

zakopane jest dobre dla Janusza w białych skarpetach i klapkach kubota
popieram tę opinię 33 nie zgadzam się z tą opinią 24

Skoro dla ciebie urlop to chodzenie po deptaku

I picie piwa z zabki to ok. Twoj wybor. Ale po co szanujesz skarpetami i kubotami
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 6

Populizm
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

To Ty?

Skun?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Troll siedzi w trujmiasto.pl
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Połączenie ok, nie musisz zostawać w zakopcu

Możesz ruszyć dalej.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie chrzań chłopie.

Nawet bilet kupiony na ostatni moment, bez żadnych zniżek, to wydatek rzędu 80 zł. W dodatku do Zakopca nic obecnie nie jeździ, bo linia jest w remoncie.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 5

Kuszetka
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

albo sypialny

w nocnym to bardzo dobra opcja.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

Eee tam

Jedzie w nieskończoność
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Podróżnik nie chrzan. Chłop ma racje. Zapłaciłem do Nowego Targu kuszetka 140 zł

A najlepsze było to, ze jechałem sypialnym, bo....kuszetka nie mieli. Ot całe PKP.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

Chrzanił, mógł napisać, że jechał kuszetką/sypialnym.

To może za darmo mieli go sypialnym przewieźć? W dodatku na co tu narzekać? Przecież sypialny jest wygodniejszy od kuszety. Co za naród, tylko narzekać potrafi...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

To nie jest zadna konkurencja dla PKP i dopiero za 2,5 roku:) jestesmy w ogonie europy!!

Praktycznie pod kazdym wzgledem jesteśmy zasciankiem europy.!!Konkurencja juz wiele lat temu chciała wejsc !! To co mamy ten standard i te prędkości to na zachodzie były już 20 lat temu!!!!! Niema sie z czego cieszyc mamy najwyższe ceny najnizszą jakosc i jednoczesnie najwolniej jak sie da! PKP sie pluje bo ktos musi spłacac te nierentowne przepłacone pseudopendolino.A kurs do Zakopanego? Zostali uznani za jedne z najbardziej zatrutych miast w Polsce !!Powietrze maja tam tak zanieczyszczone ze powinno sie tam w maskach chodzić!Zakopane to taki Sopot tyle ze w górach czyli nic wartościowego.
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 2

racja po 10 latach wróciłem w ubiegłym roku z Holandii.

Pod względem infrastruktury drogowej i kolejowej nie wspominając o punktualności taboru,przejrzystości informacji dla pasażera to daleko nam do wszystkiego co znajduje się za Odrą czy nawet Tatrami.
popieram tę opinię 19 nie zgadzam się z tą opinią 0

ale najważniejsze że Niemce są bee

i z UE trzeba jak najszybciej wychodzić najlepiej w objęcia spadkobiercy CCCP
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Mam nadzieje ze PKP zdechnie

i zastąpią ich przewoźnicy prywatni kierujący się rachunkiem ekonomicznym a nie dotacjami z państwowego żłoba.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

arriva zapraszamy ze swoimi skladami które mają klime toalety wygodne siedzenia

do obsługi kursów SKM.
popieram tę opinię 235 nie zgadzam się z tą opinią 13

A zwlaszcza PKM. Marszalek robil wszystko zeby nie dopuscic arrivy do obslugi tej linii. A mieli bysmy juz pewnie skomunikowania pkm z ppludniem wojewodztwa, bydgoszcza,toruniem, na pewno bylyby liczne polaczenia z innych miast na lotnisko. Oni sa jacys bardziej kreatywni a nie tylko rece po dotacje. Im sie oplaca jezdzic KOMERCYJNIE na trasach, gdzie pkp/polregio przestaly jezdzic mimo dotacji...
popieram tę opinię 78 nie zgadzam się z tą opinią 3

Dokładnie

Wejdzie Arriva jako kokurencja i PKP będzie musiało ruszyć d.pę i się postarać
popieram tę opinię 59 nie zgadzam się z tą opinią 0

Betonową d.pę ciężko ruszyć , wymagana ostra biegunka.
popieram tę opinię 41 nie zgadzam się z tą opinią 0

Miałbys skomunikowania jezeli marszałkowie województw by sie dogadali co do ich finansowania

Zobacz co sie dzieje na pograniczu województw Pomorsko -kujawskiego i Łódzkiego , Pociagi kończyły bieg na dwie stacje przed Kutnem a dalej pasażerze rob co chcesz , dopiero niedawno co nieci sie dogadali
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 2

nic dziwnego, jak sie ma takiego sponsora.

Wtedy mozna "pod woda" jakis czas poplynac. Arriva ma niestabilne rozklady, nie wozi rowerow, a skutki jej dzialania, to wyduszenie malych, tanich busow na poludnie od Gdanska. Nastepnie wzrost cen.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 14

robiły swoje

To pokazuje na jaki poziom usług nas, tak na prawdę, stać.
Oraz jak samorząd potrafi egzekwować poziom usług...
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 3

Drobny to sam jesteś hahaha
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

Tam juz sie szykuje gniazdko dla Przewozów Regionalnych (PolRegio) czekamy tylko na elektryfikacje linii

Labuda (PolRegio) i Struk (marszałek województwa) to obecnie rodzina - a co w rodzinie to nie zginie.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

W SKM nie ma szans na innego przewoźnika na tych torach.

Linia jest wyłączona z liberalizacji rynku kolejowego jako jedna z dwóch w Polsce. Druga to Linia Hutnicza Szerokotorowa na południu kraju.
popieram tę opinię 17 nie zgadzam się z tą opinią 1

Dlaczego jest wyłączona?

Coś tu śmierdzi
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 4

Linie SKM należą do SKM, nie do PLK
popieram tę opinię 17 nie zgadzam się z tą opinią 0

Musiało by powstać przedsiębiortwo do obsługi tylko torów SKM.

Nie ma taki mały byt racji istnienia.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 3

Jest mozliwość przydzielania przewozów

bez przetargu na tej trasie ale nie ma zakazu wpuszcania innych przewoxników.
1. Marszałek nie zleca SKM przewozów na tej linii.
2. Skm bez dotacji nie będzie przecież puszczać pociągów.
3. Będą zatem możliwości ruchowe pozwalające na wpuszczenie innego przewoxnika na te tory, a SKM nie będzie mógł odmówić pozwolenia na jego wjazd.
4. SKM ma cennik dla innych przewoźników chcących wjechać na tę linię.
5. Oczywiście SKM może bruździć ale nie ma to związku z pakietem kolejowym. Tu nie ma nakazu ale nie ma też zakazu.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 3

Wejherowo po co uruchamiacie połączenie Okęcie,

zaraz rusza Gdynia Kosakowo z połączeniami do całego swiata:))!
popieram tę opinię 141 nie zgadzam się z tą opinią 24

ustawiany przetarg?

Jak tylko MTM wygra przetarg? Przecież to jest postępowanie publiczne i nie można zakładać od razu. że konkretna firma wygra przetarg. Po jednym niefortunnym zdaniu od razu widać, że przetarg jest ustawiany pod MTM, co jest łamaniem PZP (prawa do zamówień publicznych). Oj uważajcie co piszecie.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 8

Przepraszam - bazowalem na dotychczasowych doswiadczeniach.....

W Gdyni mozna dac drozsza oferte I wygrac przetarg (petla na Fikakowie).

Zgadnij kto wygral?

Tlumaczenie - najtansza oferta byla zbyt Tania.....
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie ustawiany - wiem z doswiadczenia, ze MTM ma zawsze najlepsza jakosc za najnizsza cene.

Nie ma rownych, chociaz ostatnio Eurovia depcze po pietach.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

zaraz

to taka duza bakteria
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 0

zapomniałes dodac

..zaraz rusza Gdynia Kosakowo z połączeniami do całego swiata: I OKOLICE !!!!!!!!!.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

Konkurencja

Choćby po to, by PKP obniżyło ceny biletów.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

Bardzo dobrze, PKP to beton minionej epoki.

Konkurencja wyjdzie na dobrze :)
popieram tę opinię 113 nie zgadzam się z tą opinią 11

Czują się zagrożeni

I słusznie. Za 2 lata będzie ciekawa oferta rano Arriva popołudniu KM na stolicę. Może to skłoni PIC do obniżenia ceny.
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 4

Obniżenia ceny?!

Ceny biletów kolejowych w Polsce są śmiesznie niskie.

Należy pracować nad poprawą jakości, a nie obniżką ceny.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 11

nie wyjdzie I to glownie nam

Przefajnowane sklady typu "pendo" to kotwica kosztowa bez wartosci dodanej, szybciej nie pojada, wiec odpada przewaga. Za oddanie "najtlustszego" kaska zaplacimy my. Po wykonczeniu PKP.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 5

Polsce brakowało po 1989 roku gospodarza.

Za to mamy pełno kolekcjonerów zegarków.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Mają

dostać od DB AG "push-pull"-e
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

bo Arriva to DB

Wiec to chyba naturalne?
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie będzie niemiec pluł nam w twarz

i rozbijał lokalnych monopoli;)))
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 7

będzie rozbijał

i tworzył swoje.
Już to przećwiczyliśmy na energetyce, ciepłownictwie, wodzie, telekomunikacji, handlu, mediach, ... Zwykle tam, gdzie odbiorca jest masowy i zobligowany (na musiku).
Wszędzie gdzie monopol jest "naturalny", konkurencja jest "regulowana", bo inaczej wygrywa bogatszy i bardziej odporny dostawca.
Nigdy nie wygrywa klient.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 2

Dokładnie, Arrival to zniewolenie ale dokladnie dlaczego...
A bo zamiast prawdziwej konkurencji klient - a widać to po plusach - chce gotowca bo wie ze niemieckie koleje to mają.
Arrival to nie konkurencja, to nowy monopol.
Wnioski pozostawiam Wam.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 2

Niemiec tworzy tu własne monopole.

Np. GPEC
Kilkadziesiąt milionów rocznie wędruje do Lipska.
Dzięki budyniowatym
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 4

I właśnie dlatego kolekcjoner zegarków wcisnął PKP pendolino.

Wiadomo było, że ta "inwestycja" wykończy PKP. Nawet o wifi kolekcjoner "zapomniał". Pendolino nic nie dało PKP oprócz kosztów. Szybciej niż 160km/h nie pojadą bo tory nie pozwalają. Tak więc zapłaciliśmy za coś czego nie potrzebujemy. Z takimi pomysłami PKP nie jest w stanie wytrzymać żadnej konkurencji. Zniszczymy kolejną polską firmę i oddamy za psi grosz Niemcom lub Francuzom. Jak PKP-Energetykę.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 4

Dokładnie
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

wygugluj poniższy tekst - tak się wykańcza Polskę

Polska zamówiła pociągi Pendolino, które nadają się do jazdy w Europie. Warunki dofinansowania inwestycji z Brukseli zablokowały jednak szybkim pociągom kursy poza wyznaczonymi trasami. Czy ten zakaz to efekt lobbingu Deutsche Bahn?
(..)
Możliwości techniczne pendolino można by lepiej wykorzystać, gdyby skierowano je na trasy zagraniczne. W Polsce pociągi nie pohulają, bo prędkość 200 km/h mogą osiągnąć tylko na liczącym 80 km odcinku między Olszamowicami i Zawierciem. Od strony technicznej pociągi Pendolino dla PKP Intercity są gotowe do wyjazdu na trasy międzynarodowe, bo taki był wymóg kontraktowy - przyznaje Nicolas Halamek, dyrektor zarządzający Alstom Transport w Polsce.

Na pokładach zostały zainstalowane systemy zasilania i sterowania ruchem wymagane w Austrii, Czechach i Niemczech. Dostarczony tabor spełnia też europejskie normy interoperacyjności TSI. Jedyną barierą jest dopuszczenie do eksploatacji, czyli homologacja na terenie sąsiednich krajów. W umowie PKP Intercity z Alstomem jest zapis, że producent pociągów zobowiązuje się do uzyskania homologacji dla trzech wymienionych państw, ale dopiero po pięciu latach od dostawy ostatniego składu.

Ale nawet w 2020 r. pociągi nie będą mogły wyjechać za granicę z powodu wytycznych dotyczących unijnego dofinansowania.
(...)
To oznacza, że PKP do 2025 r. nie będą mogły korzystać z pendolino w walce o klientów na trasach zagranicznych. Chodzi głównie w rywalizację z Deutsche Bahn. Od osoby zaangażowanej w projekt wiemy, że ograniczenia dofinansowania dla polskich pendolino wynikają częściowo z układów między kolejami europejskimi. Chodzi o argument nieuczciwej konkurencji z przewoźnikami, którzy kupowali używany tabor bez unijnej pomocy. Przedstawiciele DB mają duży wpływ na organy unijne. Niemcy byliby w stanie zablokować dofinansowanie dla zakupu pendolino, gdyby nie zostały wprowadzone ograniczenia ich użytkowania za granicą - usłyszeliśmy nieoficjalnie.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 2

przydzielenie

trasy nie jest tozsame z relacja uruchamianego pociagu....
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 1

PKP niezadowolone z konkurencji

I bardzo dobrze. Może wreszcie uda się kupić bilet na dwa miejsca koło siebie
popieram tę opinię 210 nie zgadzam się z tą opinią 12

Przecież da się kupić miejsca obok siebie, przeważnie z automatu przydziela
popieram tę opinię 16 nie zgadzam się z tą opinią 14

Przeważnie nie znaczy zawsze.

Ostatnio mnie i mojemu dziecku przydzieliło w odstępie dwóch rzędów. Dlatego zawsze sprawdzam w schemacie pociągu i poprawiłem. Oczywiście miejsce obok było puste. Na innych kolekcjach jakoś można wprowadzić graficzny wybór miejsc.
popieram tę opinię 26 nie zgadzam się z tą opinią 2

IT

Według PKP IC. Po co robić dobry system skoro po pierwsze i tak musi jechaćz nimi, po drugie mają zapewnione dotacje i stronę można rozwijać w nieskończoność.
popieram tę opinię 33 nie zgadzam się z tą opinią 3

Akurat system IT mają ten sam, co Deutsche Bahn

Więc tu się dużo nie zmieni.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 11

Ryli?

Widziałeś kod js PKP IC. Polecam. Wygląda jak klepany przez stażystę na pierwszym roku studiów. Miernego stażystę.
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 3

0.o

Boli w oczy. Podejrzewam, że frontendy każdy dopisuje sam.

Tak czy siak, poszukaj info o HAFAS, pół europy korzysta z jednego systemu.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

Nikt w Europie nie korzysta z backendu rodem z lat 90.

To dlatego że propozycje zmian były zignorowane. Polecam poczytać Rynek Kolejowy etc.
Hafas ma tu mało do rzeczy
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

co "ryli"?

odróżniasz frontend od backendu? Za całą logikę biznesową odpowiada HAFAS, czyli to co powiedział ci kolega wyżej, jest prawdą
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

Hafas to tylko kolejna waratwa od frontu

Problemem jest backend rodem ze średniowiecza https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Kurs%2790

To dlatego Hafas za granicą ma o wiele większe możliwości.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

DB ma nowoczesny system ze starszym ale funkcjonalnym frontem.

A u nas jest pudrowanie trupa, czyli studenci napisali kolorowy front, a na zaplecze lepiej nie zaglądać.
To dlatego np. jest komunikat że nie wolno otwierać systemu rezerwacji na 2 kartach przeglądarki.
A dane wyszukiwania trzeba za każdym razem wpisywać od zera.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ale nie da sie
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

No dobra

Ja już umiem schematy Pendolino i IC na pamięć :), w IC kurnika bo przedziałowe są dla mnie za ciasne a na "fyrst klas" mnie nie stać
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Taa kupilem cztery przy jednym stoliku. Kazdy siedzial przy innym.
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 0

Szcerze mówiąc nigdy nie miałem z tym problemu.

A przerabiałem różne opcje. Może w Twoim przypadku nie było już miejsc przy jednym stoliku?
Co nie zmienia faktu, że kupno pendolino to zbrodnia popełniona na PKP i ktoś powinien za to pójść do więzienia.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie przydziela z automatu koło siebie. My prosiliśmy koło siebie a dostaliśmy w 2 różnych rzędach. Zresztą ta numeracja jest trochę dziwna, że numerki nie są po kolei.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

kogo prosiliście?

Kasjerkę? Radzę kupować przez internet. Nie lubię pendolino, ale z zakupem "obok siebie" nie miałem nigdy problemu.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

PKP była celowo wykańczana przez polskojęzycznych polityków

Sprzedaż lukratywnej PKP-Energetyki, kupno na idiotycznych warunkach pendolino itp itd.
No ale kolekcjoner zegarków jest zadowolony,

wygugluj poniższy tekst - tak się wykańcza Polskę:

Polska zamówiła pociągi Pendolino, które nadają się do jazdy w Europie. Warunki dofinansowania inwestycji z Brukseli zablokowały jednak szybkim pociągom kursy poza wyznaczonymi trasami. Czy ten zakaz to efekt lobbingu Deutsche Bahn?
(..)
Możliwości techniczne pendolino można by lepiej wykorzystać, gdyby skierowano je na trasy zagraniczne. W Polsce pociągi nie pohulają, bo prędkość 200 km/h mogą osiągnąć tylko na liczącym 80 km odcinku między Olszamowicami i Zawierciem. Od strony technicznej pociągi Pendolino dla PKP Intercity są gotowe do wyjazdu na trasy międzynarodowe, bo taki był wymóg kontraktowy - przyznaje Nicolas Halamek, dyrektor zarządzający Alstom Transport w Polsce.

Na pokładach zostały zainstalowane systemy zasilania i sterowania ruchem wymagane w Austrii, Czechach i Niemczech. Dostarczony tabor spełnia też europejskie normy interoperacyjności TSI. Jedyną barierą jest dopuszczenie do eksploatacji, czyli homologacja na terenie sąsiednich krajów. W umowie PKP Intercity z Alstomem jest zapis, że producent pociągów zobowiązuje się do uzyskania homologacji dla trzech wymienionych państw, ale dopiero po pięciu latach od dostawy ostatniego składu.

Ale nawet w 2020 r. pociągi nie będą mogły wyjechać za granicę z powodu wytycznych dotyczących unijnego dofinansowania.
(...)
To oznacza, że PKP do 2025 r. nie będą mogły korzystać z pendolino w walce o klientów na trasach zagranicznych. Chodzi głównie w rywalizację z Deutsche Bahn. Od osoby zaangażowanej w projekt wiemy, że ograniczenia dofinansowania dla polskich pendolino wynikają częściowo z układów między kolejami europejskimi. Chodzi o argument nieuczciwej konkurencji z przewoźnikami, którzy kupowali używany tabor bez unijnej pomocy. Przedstawiciele DB mają duży wpływ na organy unijne. Niemcy byliby w stanie zablokować dofinansowanie dla zakupu pendolino, gdyby nie zostały wprowadzone ograniczenia ich użytkowania za granicą - usłyszeliśmy nieoficjalnie.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 9

Sama prawda
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 5

Ile lat trzeba było czekać

Brawo!
popieram tę opinię 81 nie zgadzam się z tą opinią 11

spokojnie

ostatecznie się okaże, że będzie jechać, ale zwykła SKM-ka:-)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Ogólnie to dobrze

Lubie wypady do Warszawy a polowanie na cenę w Pendolino bywa irytujące, 139 PLN od zaraz za II klasę to trochę za drogo
popieram tę opinię 108 nie zgadzam się z tą opinią 6

Zaraz zrobi sie taniej. Jak latal ryanair to promocyjnych miejsc w pendolino bylo wiecej...
popieram tę opinię 27 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jeśli ktoś wlicza tylko i wyłącznie cenę biletu - to tak

Jeśli ktoś ceni swój czas i komfort to samolot do Warszawy przegrywa z pociągiem Pendolino.

Przynajmniej dla mnie. Jeśli ktoś chce latać - powodzenia. Nie mam nic przeciwko.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 3

Tu nie potrezba więcej promocyjnych miejsc

Tu potrzeba standardowej ceny 80-90zł zamiast 139.
popieram tę opinię 25 nie zgadzam się z tą opinią 0

Będzie szybki - wiadomo GWE.

Lewym torem dzida na lotnisko.
popieram tę opinię 129 nie zgadzam się z tą opinią 8

GPU szybciej

GPU byłoby szybsze hehe
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 5

i do tego nadźgany

do nieprzytomności
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 2

Fajnie jakby pociag zatrzymywal sie tylko:

Wejherowo>Rumia>Gdynia Glowna>Sopot>Gdansk Glowny.

Szybko sprawnie bezpiecznie. Po co zatrzymywac pociag w ktorym jest 200-300 osob jesli np w takiej Oliwie albo Chyloni wsiada np 2-4 osoby... Chca jechac - niech dojada do glownych stacji przelotowych :)
popieram tę opinię 71 nie zgadzam się z tą opinią 50

SKM Sprinter:

Rumia>>Gdynia Glowna>Sopot>Gdansk Glowny = beda tlumy :)
popieram tę opinię 12 nie zgadzam się z tą opinią 1

Jeszcze tylko Wrzeszcz..

..i obłożone w 100%
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 5

2-4 osoby w Oliwie?

Widać, że nie jeździsz pociągami, albo jesteś ślepy. Z Oliwy korzysta wielu pasażerów, rosnące tam potężne centrum biurowe to idealny potencjał do wykorzystania, szczególnie przez pociągi Pendolino (podróże służbowe). To jest właśnie przewaga kolei nad samolotami - pociągiem możesz dojechać do centrów miast, znacznie bliżej punktów docelowych.
popieram tę opinię 25 nie zgadzam się z tą opinią 2

Oliwa 2-4 osoby?

Polecam przyjazd na peron w Oliwie i sprawdzenie ile osób wsiada/wysiada.
Zresztą i tak postoje będą bo pociągi się nie przeskoczą i wszystkie muszą pokonać trase Gdańsk-Gdynia w podobnym czasie - coś jak z skmkami - jadą jak najwolniejsza z nich.
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 0

No tak, bo w Rumi to wsiadają tłumy. A w Chylonii to nawet TLK się nie zatrzymują, więc nie pieprz głupot.
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 2

O co kaman z tą Chylonią?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

nic. podobno na ul Chylońskiej mieszka najwięcej ludzie 3city. potencjalny target.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ty (7) ... a po co on ma jechać z Wejherowa powinien jechać tylko z Gdyni a ta reszta niech sobie dojedzie SKM.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jakie wypożyczanie lokomotyw i wagonów.. przecież arriva to DB i główny niemiecki przewoźnik który ma setki lokomotyw i tysiące wagonów za Odra.
popieram tę opinię 26 nie zgadzam się z tą opinią 1

Ale masz też lokomotywy wielosystemowe dostosowane do różnych napięć trakcji
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

ale to nie są tanie rzeczy panie Ferdku
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 3

nareszcie jakas konkurencja . 149 do warszawy to masakra albo tloczenie sie w jednym z dwoch tlk ,pkp potrzebuje kopa w d od konkurencji
popieram tę opinię 40 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nareszcie!

Witamy zdrową konkurencję.
Dość dopłat podatnika do Intercity.
Wprowadzili udogodnienie -nocny tramwaj do Bielska Białej.Posadzić tych którzy wpadli na ten idiotyczny pomysł i niech sami w tych pociągach jeżdżą.
popieram tę opinię 30 nie zgadzam się z tą opinią 0

Skarga PKP

"Dlatego zgłosili oni do Urzędu Transportu Kolejkowego uwagę, że konkurencja Arrivy spowoduje spadek przychodów PKP Intercity z tytułu realizacji połączeń."
Ekstra uzasadnienie. Nie możecie im na to pozwolić, bo MY będziemy wtedy zarabiać mniej. Oto mentalność monopolisty :)
popieram tę opinię 70 nie zgadzam się z tą opinią 0

W całej UEuropejskiej jest uwalniany rynek kolejowy.

Nic nie mają do gadania.
Nie dotyczy to tylko dwóch tras w Polsce gdzie przewoźnik jest jednocześnie właścicielem torów.(Linia Hutnicza Szerokotorowa na południu kraju LHS oraz niestety SKM trójmiasto)
popieram tę opinię 13 nie zgadzam się z tą opinią 1

Jak mnie wkurzył sam pomysł na tą skargę, już bodajże czeskiego przewoźnika udupili taką skargą i nie jeździ.
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 0

Kazda forma konkurencji mile widziana!

To jedyny sposob na lepszy serwis za mniejsze pieniadze. PKP niech sie wezmie do roboty!
popieram tę opinię 44 nie zgadzam się z tą opinią 0

A czy w pociągu do Zakopanego to jeszcze biją u napadają?
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 3

"Co ciekawe, z uwagi na plany Arrivy, PKP Intercity już obniżyło ceny biletów pociągów na Lubelszczyznę, czyli tam dokąd ma jeździć konkurencja."

Ojeju, to konkurencja działa?!
Szczerze powiedziawszy to czekam na to jak kania dżdżu. Często jeżdżę na weekend z Gdyni do Warszawy. W normalnych godzinach mam do wyboru:
- flixbus (tylko z Gdańska)
- pierdziolino (za 150zł w jedną stronę)
.
.
.
koniec

Był jeszcze Ryanair z Gdańska, ale się zmył bo stołeczne lotniska najwyraźniej chcą ich pogonić uważając, że Lot godnie go zastąpi (za ledwie dziesięciokrotną cenę za bilet).
Tak to nasze prowincjonalne połączenie jest obsługiwane.
PKP oczywiście chamsko ustawia w ciągu dnia niemal same pociągi EIP. EIC bym jeździł, ale tak to wybieram busa, trudno. Jak rozumiem inaczej "niedasięisięnieopłaca".
popieram tę opinię 33 nie zgadzam się z tą opinią 1

szzkoda ryana . szczegolnie na okecie ...czesto latalem . czasami nawet za 29 zl ...
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie rozumiem

Zazwyczaj kupuję bilet Pendolino za 49 lub 79 trzy tygodnie wcześniej i nie widzę problemu.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 7

Jak nie rozumiesz to pomyśl

79zł to powinna być normalna cena na tej trasie.
Za 49 jest tylko kilka biletów.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0

jak rozum rozdawali to ciebie nie bylo dlatego nie rozumiesz . nie kazdy jest emerytem ktory nic nie robi w zyciu tylko planuje wyjazdy z 3 tygodniowym wyprzedzeniem ...
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 2

Jak sietrafi to kupisz. Nie kazdy planuje z takim wyprzedzeniem
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ja wiem, jest jeszcze czwartkomania, ale umówmy się, że fajnie by było kupić sobie normalny bilet za normalną cenę i nie zgrzytać zębami i nie polować na jakieś łaskawie rzucone okazje.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ryanair olal okecie bo lotnisko nie chcialo wydawac na marketing

W ryanairze. Tak jak to robi modlin czy bydgosz
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ryanair to dobrze, że wywalono

To jest tylko pasożyt, co karze miastom i lotniskom w Polsce sobie Płacić, że lata.
Na szczęście rośnie mu konkurencja i miasta przestają płacić.
Może i będzie minimalnie drożej za 1 bilet, a czemu każdy ma dopłacać w podatkach, aby ktoś tam sobie ryanairem polatał.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 7

Minimalnie? Ale u kogo? W OLT Express?

LOT na przyszły weekend 358zł za osobę, proszę bardzo - faktycznie minimalnie drożej.
Nie było by żadnego problemu gdyby u nas nawet coś takiego jak linie lotnicze nie musiało okazać się wałkiem. A tak to ja chętnie dam się przewieźć Niemcom, Szkotom czy Węgrom skoro oni potrafią zaproponować lepsze środki transportu niż my sami. Nie lubię np Polskiego Busa ale jeżeli alternatywą jest drogie pkp, jeszcze droższy Lot albo niedrogi, ale jadący ponad 6,5h (wobec 4,5) SuperPKS to ja dziękuję...

A z Ryanairem to pewnie jest drugie i trzecie dno bo oczywiście są te zakusy, żeby wywalić lotnisko Chopina z wygodną lokalizacją (pewnie deweloperzy już czekają na ziemię) i przenieść wszystko do Radomia, Modlina czy mitycznego CPL. Wtedy się zacznie to co mamy na innych podmiejskich lotniskach na świecie - specjalne pociągi, specjalne autobusy, specjalne taksówki - wszystko oczywiście za cenę x5, bo nie będzie już wyboru i możliwości, żeby pasażer mógł sobie chamsko przylecieć za normalne pieniądze i jeszcze bezczelnie pojechać z lotniska autobusem miejskim za 3,40zł.

I nazwijcie mnie Januszem i Grażyną podróżowania, ale ja zarabiam naprawdę przeciętnie i bez różnicy mi czy w domu mnie trzymają patrole milicji w stanie wojennym czy zaporowe ceny.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

no ty tylko latasz na mamusi kanapie palcem po mapie ...pissuarze
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

Gdańsk-Krakow 2 osoby w dwie strony 450zl przewoźnik LOT. Więc nie pierdziel głupot że LOT jest mega drogi.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

W zupełności mi wystarczy stwierdzenie, że jest zwyczajnie drogi, niezbyt grzeczny człowieku.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Pendolino Zakopane

Ciekawe jaki czas przejazdu, do tej pory najbardziej wloką się Kraków-Zakopane
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 0

To dalej się będą wlokly na tych zakrętach i podjazdach cudów nie będzie
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie podjazdy i zakręty są problemem

Tylko dwukrotna zmiana kierunku jazdy (w Suchej i w Chabówce).
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

W Suchej jest już nowa łącznica, więc tam ten problem już odpadł.

A w Chabówce niedługo mają również rozpocząć budowę łącznicy. W dodatku zmiana czoła przy składzie typu Pendolino jest mniej uciążliwa i czasochłonna.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

A do Morskiego Oka dojedzie?
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 3

Czy jest możliwe...

... aby połączenia z Metropolii Gdańskiej obsługiwała husaria? Husaria to wspaniała, skuteczna formacja. Wiele spraw załatwili. Podróż taką husarią to jest coś, nie mylić z lokomotywą Husarz. I dawaj, Żółte Wody, Korsuń! PKP HS Jarosław Kaczy*ski.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 5

Ar

Z wejherowa? A kto z tej wiochy bedzie tam jezdzil.lepiej od razu z Gdyni zeby zaczynal trase.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 10

Takie cierpiące osoby potrzebują odpowiedniej terapii.

Musisz być mocno zakompleksiałą i sfrustrowaną osobą.
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 0

Większość tej wiochy rybackiej zwanej gdynią wygląda jak ukraina...
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

mówili o połączeniu Wejherowo - Pekin

przez Radom
popieram tę opinię 20 nie zgadzam się z tą opinią 0

Do centrum miasta nie da sie normalnie dotrzec, a ci

O zakopcu
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jakby było WiFi, to nie musiałbyś jechać, tylko wszystko w necie być obejrzał.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

4 osobowa rodzina jedzie samochodem
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 2

Juz dwie osoby jada autem. To jest paranoja.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Redaktorze , nie ma Urzedu Transportu KOLEJKOWEGO .

Natomiast tabor Arrivy moze jednego dnia wzbogacic się o kazdy rodzaj od matki DB . I kto wie może pojawi się pierwsze w Polsce prawdziwe Pendolino. Próby przełamanie monopolu IC sa czynione od dawna ale UTK nie wydawał zgony na wejscie innego przewoźnika , czeski Leo Express stara się juz od kilku lat o zgode na obsługe z Pragi do Warszawy i na razie odbija się od sciany , moze teraz mu tez się uda .
popieram tę opinię 16 nie zgadzam się z tą opinią 2

Wiesz ze DB bedzie musial przystosowac swoje lokomotywy do

Na polskie tory? W jeden dzien tego nie ogarna. Zreszta nie potrafia od lat ogarnac lotniska, to kolej maja prxygotowac?
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

Jak wyguglasz sobie hasło "lokomotywa wielosystemowa", to ku swojemu zdumieniu skonstatujesz, że na ogarnięcie takich rzeczy nie potrzeba dni. Nie potrzeba nawet godzin, minut ani sekund. To ogarnia się "w locie", bez zatrzymania lokomotywy przy przetoku spod jednego systemu zasilania pod drugi.
Magia, conie?
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

No tak, dla Siemensa to jest problem na lata...
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

UTK jest gamoniu
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

wciaz 20 wiek

Panie boze czym tu sie jarac. Przeciez Pendolino to technologia z 1995 ktora u nas wdrozono w 2015. Jestesmy 100 lat za murzynami i jakies 1000 za komunistycznymi Chinami !!!!
popieram tę opinię 16 nie zgadzam się z tą opinią 6

prawda :(
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

jechales chinskim pociagami ? lol chyba nie . nastepny medrzec co swiat zwiedzil na kanapie u mamusi .
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 8

Bardzo fajny pomysł!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Idealny pomysł na klapę

Kto z Rębiechowa chciałby pojechać na Okęcie albo w drugą stonę?
Kto z tych lotnisk chciałby pojechać do Helu?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Przebijam

Hel- Lotnisko Rębiechowo- Lotnisko Okęcie - Kraków - Zakopane
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

w koncu....

już dawno powinna być konkurencja, Pendolino ma b wysokie ceny nic dziwnego ze sie wkurzaja, wola wozic powietrze w pendolino jak ceny obnizyc . I dobrze ze konkurencja powstaje
popieram tę opinię 17 nie zgadzam się z tą opinią 0

PKP niezadowolone z konkurencji, bo będzie mniej zarabiać...

Masakra, że w tych czasach, ktoś jest tak beznadziejny i otwarcie mówi w ten sposób. No niestety wielcy "menagerowie" od siedmiu boleści, zobaczymy ile jesteście warci :)
popieram tę opinię 19 nie zgadzam się z tą opinią 1

kadry z pissuaru ,,,daja sobie nagrody bo sie nalezy . a o zarzadzaniu g..wiedza
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

wolny dostęp

pociągi będą uruchamiane w ramach Wolnego Dostępu czyli pomiędzy pociągami dotowanymi przez marszałków i ministerstwo ( to te które mają służbę publiczną ) czy źle to rozumiem.
Cena Arrivy biorąc pod uwagę ile płaciło się za pociągi do Helu w sezonie z Bydgoszczy to nie będzie tanio, chyba że pójdą tak jak arriva bus na starcie poniżej kosztów
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 1

Skoro pendolino do Warszawy kosztuje 150 to do Zakopanego bedzie kosztowalo tyle co wakacje za granica
popieram tę opinię 24 nie zgadzam się z tą opinią 1

199pln to raczej wakacji nie zapewni

Tyle kosztuje Gdynia-Bielsko-Biała - a to podobna odległość.
Choć można spodziewać się próby urwania "bonusów" od ceprów napierających na Zakopiec...
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

I tak rekord przejazdu z 1938 na trasie Kraków-Zakopane wynoszący 138 minut nie zostanie pobity

przez najbliższe 100 lat, chyba że wcześniej upadnie PKP w obecnym kształcie.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 1

Ale konkurencja haha.My jestesmy 100 lat za murzynami!!Pseudolino bedzie miało Internet dopiero za rok!!

To jest dopiero nowoczesność :) Równie szybko a o wiele wygodnie bo jest o połowę więcej miejsca jest w expresie IC!!Pseudolino to największy wałek jaki jest w PKP powinno zostać sprzedane by sie pozbyć finansowego tego obciążenia jakim jest! Pseudolino jest jak kula u nogi w PKP
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 2

chyba nigdy nie jechales niczym innym niz kanapa mamusi lol
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Nie stać Cię na internet we własnym telefonie, a od PKP wymagasz go w pociągach?
Pociąg ma wozić ludzi a nie przesyłać dane.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

x1

Takie pociągi były by fajne ale tylko gdyby miały 1 klasę. Bez trollowni w 2 :D
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

jak można złożyć takie 'zażalenie'?

konkurencja Arrivy spowoduje spadek przychodów PKP Intercity z tytułu realizacji połączeń.

no to jest prawie pewne (choć nie koniecznie), skoro wchodzi konkurencja - ale na tym w końcu konkurencja polega

jakby jakiś producent mleka miał pretensje, że sklep sprzedaje mleko konkurencji, bo im to obniża monopolistyczne dochody
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 1

Ojo jojo Wybory tuż tuż

Ale przed wyborami garść obietnic się sypie. Polacy pamiętajcie dziś w Lildu przecena na mięso do grila
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

Nie oczekujcie luksusu w Arrivie

Prawie wszystkie składy tego przewoźnika to odmalowane, ponad trzydziestoletnie złomy kupione za bezcen od Duńczyków. Muszą wynająć, bo nie mają składów z lokomotywami w Polsce. Konkurencja na torach, to jest w Czechach. Czterech przewoźników bije się o klienta jakością i ceną. Intercity oprócz wagonów MUSI zmienić jakość obsługi i podejścia do klienta. Są rekordzistami reklamacji i skarg konsumenckich.
popieram tę opinię 15 nie zgadzam się z tą opinią 2

ostatnio naubliżali w Gdyni jednemu redaktorowi TVPiS że podobno za free pijany chciał się Pendolino przejechać

tak być nie będzie!!!
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Pendolinem? A co to?
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

Konkurencja

Po co uruchamiać linię do Okęcia skoro pisiory wybudują lotniska k. Radomia?.
Po co będzie jeździć do Okęcia?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 4

I bardzo dobrze, konkurencja jest bardzo potrzebna na kolei ! W tym momencie nie wyobrażam sobie podróżować pociągiem. Dlaczego? Jak jest taniej niż samochodem to jadę w "kurniku", zero wygody, może nawet miejsca nie będzie a jak będzie to brak miejsca na bagaż... A żeby było wygodniej to bardziej opłaca mi się jechać samochodem (minimum w 2 osoby, może do tego jakiś blablacar), nie dość, że wygoda, zatrzymuję się gdzie chcę to jeszcze jestem szybciej.
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 1

Pendolino nie prowadzi kuszetek ani sypialnych, więc przy trasie zajmującej ponad 8 godzin

w grę wchodziłby jak rozumiem najwyżej jeden kurs dziennie z wyjazdem w okolicach godz. 4 rano (w Zakopanem po 12) i powrotem po godz. 13 (w Gdyni ok. godz. 22). Inaczej trzeba byłoby obsługiwać trasę dwoma składami i wtedy każdy z nich musiałby np. obsługiwać dodatkowe oddzielnie połączenie tylko z Zakopane-Kraków lub Zakopane-Warszawa, co byłoby ekonomicznie ryzykowne (szczególnie poza sezonem).
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0

Do Krakowa to jest 5.,5godziny a do Zakopanego około niewiele ponad 7 bedzie.

160km/h to oni tylko na wybranych odcinkach jadą.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Gdynia a Zakopane

To bardzo dobry pomysl nie trzeba będzie się przesiadac
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

hahahah to dopiero jest komuna

Dlatego zgłosili oni do Urzędu Transportu Kolejkowego uwagę, że konkurencja Arrivy spowoduje spadek przychodów PKP Intercity z tytułu realizacji połączeń

I bardzo dobrze, nauczycie sie, ze w pociagach tej klasy WiFi to podstawa tak samo jak niska cena za bilet. Oby wiecej konkurencji.
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 3

WiFi dla biedaków i jeszcze dla każdego kromkę chleba ze smalcem.
Nie masz "własnego" internetu mobilnego?
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 4

transfer danych w pendolino również nie działa więc powodzenia
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

minister nowak załatwił nam pociągi bez wifi

minister nowak załatwił nam pociągi bez wifi a teraz alstom chce za to kupę szmalu
W dodatku Deutsche Bahn wywalczył zakaz realizowania przez polskie pendolino połączeń zagranicznych przez 10 lat. Wtopiliśmy kupę szmalu na produkt, którego nie potrzebujemy, bo przecież i tak nie mamy torów do podróżowania szybciej nić 160km/h. A tyle to jeździły ekspresy za komuny.
Pendolino to pułapka na PKP. Kolekcjoner zegarków powinien iść za to do pierdla.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Kazde duze miasto powinno miec bezposrednie polaczenie z kazdym innym duzym miastem

Mowie o miastach wojewodzkich Np z Gdanska do Lublina, Rzeszowa, Wroclawia, Szczecina itd.
Tu powinny byc Pendolino itp
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 2

PKP to monopolista złodziejski taki sam za PO i za PIS! Nic sie kompletnie niez mieniło !!

Tylko ceny biletów rosną!! Wczesniej bilety ponizej 100zł na pendolino albo expres obecnie nawet miesiac wczesniej wszystko po minimum 150zł
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 2

A pracownicy PKP to maja za pol darmo pracowac bo Ty tak chcesz?

Wyzsze pensje = wyzsze ceny
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

Rozumowanie na poziomie niemowlaka,Gimbus cena biletu niema kompletnie tutaj nic wspólnego z zarobkami kolejarzy

Ale idąc twoim tokiem rozumowania skoro cena biletu wrosła o 50% czyli kolejarze zarabiają obecnie 50% więcej :) :)
Zapytaj sie kiedy ostatnio mieli podwyżkę :)
Gdzie sie tacy idioci rodzą?Dlaczego im nikt wcześniej nie powiedział o ich głupocie.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

No i co, że po 150 zł?
Nie chcesz - nie jedź.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

Super. Arriva nie ma przynajmniej tych beznadziejnych obowiązkowych miejscówek

I ja będę decydował z kim i gdzie chce siedzieć a nie przewoźnik
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 3

Przy dużym obłożeniu

To będziesz decydował co najwyżej gdzie i z kim chcesz stać.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Te bezprzedziałowe popierdółki to sobie niech w dpe wsadzą!

Całą noc te Gdynia - Katowice i Warszawa - Jelenia Góra. Podobno kretyni chcą zrobić taki nocny Warszawa - Szczecin...
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 2

Na kolei to mieszanka.

p***dolonych platfusów i p***dolonych pisiorów. Bajzel jak był, tak jest, i będzie...
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 2

Za ile do tego Zakopanego ?

Czy wreszcie nastąpi przełom i będę mógł wybrać się całą rodziną 2+2 Pendolino do Zakopca i przy tym nie zbankrutować ? Czy w końcu będzie nam dane zapłacić za wszystkich jakies sensowne 500 - 600 zł za przejazd na wakacje i z powrotem ?
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 0

obstawiam, że będzie to 800 zł

w porywach do 1000...
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Rodzina 2+2 jedzie samochodem

Taka prawda
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Bilet rodzinny jest od dawna

30% zniżki dla każdej z osób
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Nie o taką zniżkę chodzi

Taką symbolikę 30% i to od ceny 229 za bilet normalny Gdańsk - Kraków to sobie możecie w d wsadzić. 4*229 to 916 zł. Minus rabat 30% daje jakies 275zł mniej, czyli 640 zł. No pięknie. Tylko ze to jest cena w Jedną stronę !!! Brawo PKP :(
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Bilet na TLK / IC koszt 80 zł, bilet na EIP 230 zł. Jak te ceny maja sie do siebie ?

Kto ma jeździć tym Pendolino ? Kogo na nie stać ? A jak będzie w przypadku Zakopanego ? Jeszcze drożej ?
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0

podróżowałem Pendolino kilkakrotnie w tym roku

i jedno jest pewne - klasa 1 zawsze full, w klasie 2 i Warsie min. połowa miejsc zajęta.
Rentowność mają i to widać! więc po co pisze, że bilety EIP są za drogie? Chyba nie jechałeś nigdy...
Komfort lepszy niż w samolocie czy swoim autem.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

jak masz 20 letniego blachosmroda to rzeczywiscie to dlaciebie lepszy komfort :)

To juz sobie odpowiedziałeś kto mim jeździ tacy z prowincji jak ty! W ekspresie komfort jest zdecydowanie większy a bilety tylko trochę tańsze a czas praktycznie taki sam .pendolino większość trasy wolne miejsca i tylko dlatego niebyło zaciasno bo miejsce obok było wolne!.Tak bilety są kosmicznie drogie i zapomniałes jeszce o jednym Pendolino dostało takie kursy i takie godziny ze niemasz żadnego wyboru jestes zmuszony jechac pendolino bo nic innego niema chyba ze chcesz specjalnie jechać 2 razy dłuzej objazdowo na około zatrzymujac sie na kazdej wiosce TLK
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

I klasa full pelna ? I nie dziwota

Od razu widać jaką grupę ludzi stać na Pendolino. Pytanie tylko czy takie pociągi zostały stworzone tylko dla ludzi biznesu, korporacji itp. ? Jesli nie, to czemu więc zajmują cały rozkład na trasie Gda-Waw, od rana do wieczora ? Gdzie pociągi ekonomiczne ?
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Pendolino to niech lepiej porządek zrobi z usługami gastronomicznymi w pociągu na lini której jeżdzi teraz...

bo to co się dzieje w tamtejszym tzw.Warsie to zakrawa na pomstę do nieba ostatnio jak stałem po kawę to babka jak chciała zamówić 2 jajecznice w Iławie to pani tam pracująca zapytała kucharzy którzy głośnymtonem odparli że to nie pora na jajecznicę i że jak chce to może na nią czekać ale dostanie ją na końcowym przystanku w Gdynii . To są jaja jakieś kompletne bilety po 229 i 150 zł ludzie płacą i jeszcze stojąc samodzielnie w kolejce i chcąc zapłacić takie teksty przy ludziach . Do Zakopanego to ludzi będą na końcowym przystanku chyba ambulansem odbierać.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

Dojechać do Chopina to żaden problem

Niech zrobią bezpośredni dojazd do Modlina.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 3

Pendolino dojedziemy do Zakopanego?

Jedźcie...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

ARRIVA to SZROT

ARRIVA to SZROT i brak kompetencji, zero przestrzegania procedur. To dziki zachód
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

wielkie "impreezownie"

Zapijaczone buraki będą się przemieszczać z Zakopanego do Sopotu, rycząc, plując sikając gdzie popadnie.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 1

Urzędu Transportu Kolejkowego?!

Kolejkowego?! Panie Naskret...
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Okęcia nie będzie

Ta, tylko po co to połączenie, skoro Okęcie w 2027 roku ma zostać zamknięte na rzecz CPK?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

W pociągach PKP pluskwy dalej gryzą?

tak pytam ...
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Pamietacie jak drogi był internet gdy TPSA miała na niego monopol!!Identycznie jest obecnie z PKP!!

Bieda z nędza po wysokich stawkach ,przeplacamy za najnorsze badziewie.Pamietam jak w TPSA zapłaciłem ogromną kase za ISDN To taki pendolino wlasnie w PKP.

Niestety ,ale chyba nie doczekam likwidacji monopolu PKP ,prędkości i jakości po niskich cenach jak na zachodzie Bo zmiany jak wtakim tempie to unas bedą za 30 lat! Tylko ze wtedy na zachodzie bedą mieli juz podróżowanie w kapsułach pneumatycznych po 1500km na godzine.A Polsce 250km to bedzie super nowość ,jak obecnie 160km.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Arriva - Deutshe Bahn

Zaczyna sie...
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

Bilet rodzinny na PKP EIP już od 1280 zł

Przykład ceny na trasę Gdansk Kraków. Wolę nawet nie myśleć ile będzie do Zakopca.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

Brakuje opcji w ankiecie:

Negatywnie, pendolino w ogóle jest niepotrzebne. To mocno przepłacony bubel.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 3

...

Głupie ostatnie pytanie! Odp. nietrudna do przewidzenia!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

PKP

po co PKP oddaje ta linie innej spolce zamiast sama wprowadzic taka trasę, nie rozumiem. I jeszcze lokomotywy nie maja, śmieszne
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Pisz po polsku

nazwa własna PENDOLINO jest nieodmienna. Jak można dojechać gdzieś...pendolinem, czy popijać kakałem. Nie kaleczcie języka polskiego.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

aż do Zakopanego ?!

o, qrde aż do ZAKOPANEGO!? Nie może być
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nowe trasy

Jak zwykle zadęcie! A SKMki łączącej Pruszcz z Wrzeszczem i dalej to się nie da wprowadzić? SKM powinna jeżdzić od Tczewa do Wejherowa> Od razu zmalałyby korki na Trakcie św.Wojciecha
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ankieta...

Co to za tendencyjna możliwość odpowiedzi w ankiecie "Czy połączenie Trójmiasta z Zakopanem pendolino to dobry pomysł?" - "tak, pociąg pendolino oferują komfortowe warunki podróży"??

Owszem, połączenie pendolino z Zakopanem to dobry pomysł, ale to absolutnie nie oznacza, że pendolino oferuje komfortowe warunki podróży! To ciasny i niewygodny pociąg, tyle że szybki. I tylko dlatego to dobry pomysł.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

To czym jezdziło sie w latach 80 tych to kosmos.Podróż z Radomia do Szczecina trwala 16 godzin. Nigdy wiecej.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Tosmiechu warte jest podniecac to sie moga tylko wiesniaki z prowincji.Pociag z Amsterdamu do Londynu przejazd 3,5godziny!!

cena biletu 230zł!! W Polsce mamy stary złom na torach na dodatek bardzo wolny i płacimy za to jeszcze wiecej niz na zachodzie!!
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Zakopane ekspresem

Żadne Pendolino do Zakopanego nie pojedzie, będzie natomiast kursował nadal pociąg EIC Giewont, który pozwala już teraz wczesnym rankiem wyjechać z Trójmiasta i być na obiad w Zakopanem (ok. 13stej). Połączenie jest, wystarczy sprawdzić rozkład jazdy.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

A może pojedziemy jeszcze Pendolino do Wypi.z.do.wa Górnego

Ludzie przecież te pociągi w zamierzeniu mają być koleją dużych prędkości i powinny mieć dostosowaną INFRASTRUKTURĘ, natomiast pkp robi z tego jakąś komedię, byle by wycisnąć parę dodatkowych złotych. Jaki kraj, takie koleje.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

a kiedy pendolino

do Insbrucku na narty
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

lwow a nie zakopane

zakopane chyba po to zeby spasc z giewontu albo kupic oscypka. pociag do lwowa z gdyni to byloby cos sensownego na 100%
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
do góry