Profesjonalna konserwacja podwozia kosztuje, jeżeli komuś się wydaje, że można ją zrealizować za 2000PLN, to jest w błędzie. Wszystko zależy jakim autem jeździsz (marka, producent), ile lat auto ma...
rozwiń
Profesjonalna konserwacja podwozia kosztuje, jeżeli komuś się wydaje, że można ją zrealizować za 2000PLN, to jest w błędzie. Wszystko zależy jakim autem jeździsz (marka, producent), ile lat auto ma i ile zamierzasz je użytkować. Mówi się, że auta japońskie rdzewieją już w katalogach i coś w tym jest. Dodatkowo mając na względzie fakt, że nasi drogowcy nie oszczędzają soli sypiąc ją obficie na drogi, gdy tylko trochę popruszy śnieżek oraz uwodnione, kiepskiej jakości lakiery, którymi teraz malowane są fabrycznie auta, mamy gotowy przepis na rudą szmatę (jakby to powiedział Kikster "Motoznafca"). Moje auto po 3-ch latach użytkowania (zakup w salonie pewnej japońskiej marki) trfaiło na konserwację podwozia - podczas oględzin powiedziano mi, że pojawiłem się w ostatniej chwili. Co prawda podwozie nie było przerdzewiałe, ale w pierwszej kolejności wymagało całkowitego wypiaskowania. Na oczyszczoną i zabezpieczoną powierzchnię (zdjęte plastikowe osłony nadkoli, bak paliwa, układ wydechowy, osłony termiczne, układ jezdny oraz zabezpieczone przed farbą: gwinty, otwory montażowe, wszelkie przewody gumowe, przewód paliwowy, itd.) przychodzą dwie warstwy farby epoksydowej, a na koniec bitumik, który zabezpiecza podwozie przed kamieniami i dodatkowo wytłumia szum z zewnątrz. Potem wszystko jest składane w całość. Kompleksowa taka konserwacja kosztuje ok. 5000PLN, fachowo i dokładnie wykonana starczy na lata. Dodatkowo klient dostaje pełną dokumentację zdjęciową z każdego etapu konserwacji - osobiście myślę, że warto.
zobacz wątek