Widok
Profesjonalna konserwacja podwozia kosztuje, jeżeli komuś się wydaje, że można ją zrealizować za 2000PLN, to jest w błędzie. Wszystko zależy jakim autem jeździsz (marka, producent), ile lat auto ma i ile zamierzasz je użytkować. Mówi się, że auta japońskie rdzewieją już w katalogach i coś w tym jest. Dodatkowo mając na względzie fakt, że nasi drogowcy nie oszczędzają soli sypiąc ją obficie na drogi, gdy tylko trochę popruszy śnieżek oraz uwodnione, kiepskiej jakości lakiery, którymi teraz malowane są fabrycznie auta, mamy gotowy przepis na rudą szmatę (jakby to powiedział Kikster "Motoznafca"). Moje auto po 3-ch latach użytkowania (zakup w salonie pewnej japońskiej marki) trfaiło na konserwację podwozia - podczas oględzin powiedziano mi, że pojawiłem się w ostatniej chwili. Co prawda podwozie nie było przerdzewiałe, ale w pierwszej kolejności wymagało całkowitego wypiaskowania. Na oczyszczoną i zabezpieczoną powierzchnię (zdjęte plastikowe osłony nadkoli, bak paliwa, układ wydechowy, osłony termiczne, układ jezdny oraz zabezpieczone przed farbą: gwinty, otwory montażowe, wszelkie przewody gumowe, przewód paliwowy, itd.) przychodzą dwie warstwy farby epoksydowej, a na koniec bitumik, który zabezpiecza podwozie przed kamieniami i dodatkowo wytłumia szum z zewnątrz. Potem wszystko jest składane w całość. Kompleksowa taka konserwacja kosztuje ok. 5000PLN, fachowo i dokładnie wykonana starczy na lata. Dodatkowo klient dostaje pełną dokumentację zdjęciową z każdego etapu konserwacji - osobiście myślę, że warto.
konserwację podwozia robią w Gdyni na Hutniczej 1.Firma LEMA TRANS
telefony w necie znajdziecie,maja strone http://www.lematrans.pl
telefony w necie znajdziecie,maja strone http://www.lematrans.pl
byla podana kwota typowe auto 600-800 zl zalezy od gabarytu :) malo litrazowe typu fiat uno vw golf matiz ... koszt okolo 500 standardowe sedany gabaryt bmw e30 laguna merc w124 600-800 zloty wszystko zalezy jeszcze od stanu podwozia ile pracy i czasu poswiecic trzeba na czyszczenie powierzchni im nowsze auto i bardzij zadbane tym wyjdzie taniej :) pozdrawiam
byla podana kwota typowe auto 600-800 zl zalezy od gabarytu :) malo litrazowe typu fiat uno vw golf matiz ... koszt okolo 500 standardowe sedany gabaryt bmw e30 laguna merc w124 600-800 zloty wszystko zalezy jeszcze od stanu podwozia ile pracy i czasu poswiecic trzeba na czyszczenie powierzchni im nowsze auto i bardzij zadbane tym wyjdzie taniej :) pozdrawiam
Dzisiaj zrobiłem konserwacje : http://www.konserwacja.auto.pl/index.php.
UWAGA ! Podają ceny w netto , jak przychodzi do płatności to jest zaskoczenie!
Jest gwarancja ale płatne 4 x 100 PLN na dwa lata. Tego nie wyczytasz na ich stronie. Generalnie to jest lekka ściema.
Nie wypowiadam się na temat jakości wykonania konserwacji. Pozdrawiam.
UWAGA ! Podają ceny w netto , jak przychodzi do płatności to jest zaskoczenie!
Jest gwarancja ale płatne 4 x 100 PLN na dwa lata. Tego nie wyczytasz na ich stronie. Generalnie to jest lekka ściema.
Nie wypowiadam się na temat jakości wykonania konserwacji. Pozdrawiam.
Wykonałem u nich konserwację i z ostateczną oceną poczekam, ale mam kilka zastrzeżeń:
-cała konserwacja trwała 1,5 dnia, jak ktoś wie jak te środki działają i ile schną to wie, że to stanowczo za krótko;
-wierzchnia warstwa bitumiczna Boll'a nie była wysuszona przy odbiorze, schodziła przy maźnięciu palcem (niby od tego jest gwarancja i uzupełnianie powłoki w trakcie płatnych przeglądów, ale imo nie tak to powinno wyglądać);
-nie zdjęli zbiornika paliwa do konserwacji, pod którym często pojawia się korozja (może to jest opcja niestandardowa, nie wiem);
-konserwacja za 1300zł nie obejmuje elementów zawieszenia (wózek, sanki, wachacze etc.)
-generalnie widać, że facet, który to robi zna się na rzeczy, ale chyba bardziej się przykładali i poświęcali więcej czasu/uwagi jak nie było takiej kolejki aut do ogarnięcia.
-cała konserwacja trwała 1,5 dnia, jak ktoś wie jak te środki działają i ile schną to wie, że to stanowczo za krótko;
-wierzchnia warstwa bitumiczna Boll'a nie była wysuszona przy odbiorze, schodziła przy maźnięciu palcem (niby od tego jest gwarancja i uzupełnianie powłoki w trakcie płatnych przeglądów, ale imo nie tak to powinno wyglądać);
-nie zdjęli zbiornika paliwa do konserwacji, pod którym często pojawia się korozja (może to jest opcja niestandardowa, nie wiem);
-konserwacja za 1300zł nie obejmuje elementów zawieszenia (wózek, sanki, wachacze etc.)
-generalnie widać, że facet, który to robi zna się na rzeczy, ale chyba bardziej się przykładali i poświęcali więcej czasu/uwagi jak nie było takiej kolejki aut do ogarnięcia.
Częściowo masz rację. Ale dzisiejsze auta są przewidziane na 10 lat eksploatacji. Widziałem już 6 letnie samochody z dziurami w progach. Dlatego konieczne jest konserwowanie profili zamkniętych i uzupełnienie zabezpieczenia podwozia tam, gdzie fabryczna konserwacja się starła lub uszkodziła. Chyba że masz nowe auto i chcesz je sprzedać po 5 latach.